Ja gelukkig trek ik wat dat betreft gewoon mijn eigen plan. Wat een instantie..quote:
Vanaf een jaar wordt hier gezegd. En dan ook geen opvolgmelk meer, want dat was alleen maar commerciele klop het geld uit de portemonnee shit van de fabrikantenquote:Op woensdag 3 december 2008 14:29 schreef hestria het volgende:
vanaf waneer mogen ze dan eigenlijk melk en karnemelk? ik heb er namelijk nog niks van gehoort. En neem aan dat je de opvolgmelk nog niet hoeft te vervangen? toch?
Oh, nou dan hadden ze niet helemaal een fout advies gegeven.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:19 schreef p_iglet het volgende:
Vanaf negen maanden kan prima een enkele voeding vervangen worden door yoghurt, karnemelk of gewone melk. Maar blijft opvolgmelk of borstvoeding daarnaast nog noodzakelijk.
Vanaf een jaar is karnemelk of gewone melk prima als enige bron van zuivel, ook wanneer daarnaast geen opvolgmelk of borstvoeding meer gegeven wordt.
bilwiggenquote:Op woensdag 3 december 2008 20:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
soms heeft ze wel 4 of 5 bilwiggen op een dag
broertje deed dat ook ja.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:22 schreef hestria het volgende:
Dennis krijgt ook fles en vast, en die heeft 1 luier op een dag, soms nog een "natte scheet" eet smakelijk hij had toen ie net begon met vast voedsel wel wat vaker een volle luier.
Hier trouwens net tijdens het verschonen een jongetje dat erg veel plezier had als ie aan zijn zaakje trok. en hij trok toch best hard! Doen de andere dat nou ook?
Het gaat heel goed gelukkig! Op en af vindt ze niet zo leuk, maar als hij eenmaal zit doet ze er verder niet moeilijk meer over. Ze heeft hem al bijna 23 uur op. Dat is dus nog sneller gegaan als de twee weken die ze aangegeven hadden bij het orthopedisch centrumquote:Op woensdag 3 december 2008 20:39 schreef Lois het volgende:
Kim hoe gaat het met Lilah en het helmpje?
Dat zou best lollig zijn toch?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:57 schreef Ticootje het volgende:
Ja en boven mag ik niet poetsen.. Dus misschien komt er nog meer aan.
Mooi dat het aanslaat!quote:Op donderdag 4 december 2008 10:54 schreef Troel het volgende:
Ruben krijgt vandaag Sinterklaas op de opvang, met 2 tanden![]()
De antibiotica slaat gelukkig goed aan, geen gebroken nachten meer, wat voor mij ook wel erg prettig is (Bert slaapt daar heerlijk doorheen)
Verwarming aan en in de blote billen laten spelen. Droog houden is de kunst.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Mooi dat het aanslaat!
TARA slaapt ook heerlijk door de gebroken nachten heen, maar dat is toch helemaal niet erg?
Hij is dan overdag vrolijker! En daarbij: ik ben tóch wel wakker en met z'n tweeėn wakker zijn om één verkouden hummeltje is ook zo onzinnig
Leander heeft trouwens opeens wat luieruitslag. Wel sneu, heeft hij normaal nooit en hij vindt het niet tof.
Zometeen misschien idd maar ff met de billen blootquote:Op donderdag 4 december 2008 12:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Verwarming aan en in de blote billen laten spelen. Droog houden is de kunst.
quote:
Ik dacht dat er hier een boventand aan zat te komen, maar nu zag ik net in bad dat de tand ernaast ineens met een randje door is. Dat hoort toch niet?quote:Op donderdag 4 december 2008 10:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saar heeft er ook weer 2 of 3 op ploffen staan. Ze heeft er nu 5. Ik blijf het een raar gezicht vinden, een kleintje met zoveel tanden
Middelste doet met haar mee trouwens, die krijgt er ook 2 kiezen bij
toch wel?quote:Op donderdag 4 december 2008 14:53 schreef Maneki.Neko het volgende:
tuurlijk wel! vampirella
Had mijn middelste ook en uiteindelijk komen ze allemaal door
Hier schrik ik enorm van!quote:Op donderdag 4 december 2008 19:58 schreef k_i_m het volgende:
Wij zijn voor de voorkeurshouding van Lilah naar de chiropractor geweest. Die zag gelijk dat er wat blokkades zaten waardoor ze niet goed van links naar rechts kon met haar hoofd. Ook de kant waarvan wij vonden dat ze wél goed op keek, bleek eigenlijk helemaal niet zo goed te gaan. Na een aantal sessies was alles "los" en ook de voorkeurshouding voor een groot gedeelte verdwenen.
De afplatting op haar hoofd echter werd niet drastisch minder. Wel iets, maar nog steeds scheef genoeg. Inmiddels zijn we ook onder behandeling van de fysiotherapeut. In eerste instantie leek me dat wat veel met de chiropractor erbij, maar de fysio doet hele andere dingen.
Ze legde me uit dat je nog steeds sporen kon zien van de voorkeurshouding (afgezien van het platte hoofd) en dat dat problemen voor de ontwikkeling van haar algehele beweging zou kunnen opleveren. Zo is Lilah nooit dol geweest op rollen. Als je haar de ene kant op laat rollen tilt ze haar hoofd op en rolt ze goed. Als je haar de andere kant op laat rollen laat ze haar hoofd hangen en moet ze er echt overna denken om haar hoofd op te tillen. Dit heb ik dus nooit opgemerkt, tot zij het me liet zien. Nu moet ik met haar oefenen en gaat het al een stuk beter. Als ik dat niet zou doen, zou er een kans inzitten dat ze straks vreemd gaat lopen, of op haar kont gaat rondschuiven in plaats van kruipen.
Een voorkeurshouding is gewoon echt een bloedserieus probleem waar wat mij betreft het CB wel wat meer nadruk op mag leggen, in plaats van mensen in eerste instantie alleen een foldertje te geven.
Oja, de afplatting bleek uiteindelijk (na een second opinion bij een echte kinderarts) ook niet meer uit zichzelf recht te trekken. Daar heeft ze nu een helm voor.
Stellabeeb is vele malen knapper dan moeders (ook zonder wallenquote:Op vrijdag 5 december 2008 17:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Stellabeeb lijkt op mamababe..wallen of niet
NIet alleen jijquote:Op vrijdag 5 december 2008 20:52 schreef Brighteyes het volgende:
Oh jongens! Ik rammel echt het topic uit straks!
Ik moet zeggen dat ik er ook wel van schrok. Ik vond de afplatting al verschrikkelijk, maar het feit dat er een kans is dat je kind een houterige motoriek ontwikkeld vond ik echt niet acceptabel. Ik verheug me ook nu al op de volgende keer consultatiebureauquote:Op vrijdag 5 december 2008 16:56 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Hier schrik ik enorm van!
Je denkt dat afplatting van het hoofdje het enige zou zijn door een voorkeurshouding maar dit hebben ze mij ook nooit verteld.
Succes en sterkte kim!!![]()
En natuurlijk Lilah ook
Hartstikke mooi dat het goed gaatquote:Op vrijdag 5 december 2008 22:01 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er ook wel van schrok. Ik vond de afplatting al verschrikkelijk, maar het feit dat er een kans is dat je kind een houterige motoriek ontwikkeld vond ik echt niet acceptabel. Ik verheug me ook nu al op de volgende keer consultatiebureau. Maar verder gaat het echt supergoed met de oefeningen en de helm, dus het komt allemaal goed, daar heb ik alle vertrouwen in.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 23:33 schreef TearSong het volgende:
Als het deze is dan wel ja
[ afbeelding ]
Hou eens op met smelten en rammelen enzo, er blijft niks meer van je over johquote:
Als een kind altijd dezelfde kant op ligt met het hoofd, kan het hoofd vervormen. De schedel is namelijk zacht, omdat het hoofd nog moet groeien. Na het eerste jaar zijn/gaan de schedelnaden dichtgroeien en verhardt de schedel. Dan maakt het voor de vorm van het hoofd niet meer zoveel uit op welke kant het kind het liefst ligt.quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:18 schreef tinny het volgende:
@KIM
ik lee snet pas dat stukje over die voorkeurshouding maar krijg even niet helemaal mee wat dat precies dan doet met het hoofdje.. Ik heb het toch goed dat met een voorkeurs houding je kindje altijd op 1 kant slaapt (op haar rug en dan hoofd altijd naar links/rechts? toch?)
Maar groeit daardoor het hoofdje scheef? en waar komt dan die afplatting vandaan? zou je zeggen dat dat komt door veel recht te liggen?
dit hebben we laatst ook geprobeerd maar toen Gabi 3 keer in 1,5 uur wakker werd zijn we gestopt omdat we er alleen maar chagerijnig van werden...quote:Op maandag 8 december 2008 09:40 schreef Ardenlyn het volgende:
bv 's avonds een film kijken met z'n 2tjes oid met toastjes erbij en dat is ook erg fijn.
Opa en oma in de buurt?quote:Op maandag 8 december 2008 10:32 schreef tinny het volgende:
[..]
dit hebben we laatst ook geprobeerd maar toen Gabi 3 keer in 1,5 uur wakker werd zijn we gestopt omdat we er alleen maar chagerijnig van werden...
Dan hou je haar toch op schoot en gooi je haar na de film weer in bed?quote:Op maandag 8 december 2008 10:32 schreef tinny het volgende:
[..]
dit hebben we laatst ook geprobeerd maar toen Gabi 3 keer in 1,5 uur wakker werd zijn we gestopt omdat we er alleen maar chagerijnig van werden...
Eensch! Mss niet geheel pedagogisch verantwoord, maar als je altijd maar zo aan het 'vechten' bent wordt het alleen maar zwaarder lijkt me.quote:Op maandag 8 december 2008 11:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dan hou je haar toch op schoot en gooi je haar na de film weer in bed?
Nou is er ook nog vrij weinig waarvan ik nou echt zeg dat ik NU al pedagogisch verantwoord bezig moet zijn met mijn kind, dus ik ben daar heul makkelijk in. Ik begin nu pas een beetje te merken dat ze af en toe toneel speelt als haar iets niet zint. Maar dat is dus met ruim 8 maanden.quote:Op maandag 8 december 2008 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eensch! Mss niet geheel pedagogisch verantwoord, maar als je altijd maar zo aan het 'vechten' bent wordt het alleen maar zwaarder lijkt me.
Ja die slapen echt heel veelquote:Op maandag 8 december 2008 13:26 schreef Marie79 het volgende:
28 uur? Knap hoor![]()
Ik ben al blij dat Maarten 's nachts zo goed slaapt!
Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin isquote:Op maandag 8 december 2008 13:08 schreef tinny het volgende:
het CB daar heb ik niet zo goede ervaringen mee... dus die bel ik liever niet... ik vraag het wel als we er weer naar toe moeten maar een echt hoge pet heb ik er niet van op... het komt meestal toch op alle alternatieven uit die we toch al hebben geprobeerd/doen (strak avond ritueel, badje etc)..
Een ostheopaat klinkt zo zweverig? wat doet die precies?
Tsja, niet geschoten is altijd mis denk ik altijd maar, maar goed, dat moet je idd zelf weten.quote:Op maandag 8 december 2008 13:08 schreef tinny het volgende:
het CB daar heb ik niet zo goede ervaringen mee... dus die bel ik liever niet... ik vraag het wel als we er weer naar toe moeten maar een echt hoge pet heb ik er niet van op... het komt meestal toch op alle alternatieven uit die we toch al hebben geprobeerd/doen (strak avond ritueel, badje etc)..
Een ostheopaat klinkt zo zweverig? wat doet die precies?
Ik had een zelfde opmerking al bij het slapen-topic geplaatst. Het is een baby....quote:Op maandag 8 december 2008 13:42 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin is.
HA wil de prikken liever niet zetten (als het echt moet zou ze het wel willen doen)quote:Op maandag 8 december 2008 13:25 schreef Ticootje het volgende:
tinny, als je toch het cb maar niets vindt, waarom ga je dan nog?
Dan ga je alleen voor de vaccinaties. Een CB is niet verplicht. Als jij echt in de overtuiging bent dat ze niets toevoegen dan vraag ik me echt af wat je daar dan gaat doen.quote:Op maandag 8 december 2008 13:51 schreef tinny het volgende:
[..]
HA wil de prikken liever niet zetten (als het echt moet zou ze het wel willen doen)
Nou ja, ik heb voor mezelf gezegd dat zo af en toe wel moet kunnen maar dat het niet iets structureels moet worden. En dat geld dus voor af en toe weer zijn bedje uit als het echt krijsen is, ook papa's en mama's hebben wel eens ongelijk vwb slaaptijdquote:Op maandag 8 december 2008 12:11 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou is er ook nog vrij weinig waarvan ik nou echt zeg dat ik NU al pedagogisch verantwoord bezig moet zijn met mijn kind, dus ik ben daar heul makkelijk in. Ik begin nu pas een beetje te merken dat ze af en toe toneel speelt als haar iets niet zint. Maar dat is dus met ruim 8 maanden.
Dat idee heb ik dus ook.quote:Op maandag 8 december 2008 13:42 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin is.
Zo gaat het hier ook hoor. Net als wat Ticoo zegt; uiteindelijk is er achteraf altijd wel iets aan de hand geweest waardoor het even anders ging dan normaal.quote:Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb voor mezelf gezegd dat zo af en toe wel moet kunnen maar dat het niet iets structureels moet worden. En dat geld dus voor af en toe weer zijn bedje uit als het echt krijsen is, ook papa's en mama's hebben wel eens ongelijk vwb slaaptijden bijv. ook voor af en toe eens tussen ons in slapen. Hoewel dat meer voor mezelf is. Dan kan ik nl. gewoon ook slapen.
Het is niet dat ik echt al met de pedagogische leer ernaast de dingen doe hoor, maar we zijn ook het punt van 'ach ze zijn zo klein, je kan ze niet verwennen' al wel voorbij.
Ik herinner me ineens iets grappigs. Als mijn wederhelft de hele dag thuis is als ik moet werken, dan slaapt ze vaak ook veel minder. Soms zelfs zo goed als niet. Als ik thuis ben, gooi ik haar zonder problemen om 12.00 uur in bed, en komt ze daar om 15.00 uur pas uit. Mijn wederhelft wil altijd graag dat ze slaapt, zodat hij "dingen" kan doen in huis. Ik wil graag dat ze gewoon slaapt, en dįn kijk ik wel of ik "dingen" kan doen. Op dagen dat mijn wederhelft veel wil doen, slaapt ze meestal het slechtst.quote:Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef tinny het volgende:
Nou klinkt misschien de toon in de getypte stukjes wat negatiever dan het in werkelijkheid is...
Desalnietemin worden we nu wel een beetje moe van het slechte slapen... zeker als je om je heen van 3-4 man hoort met een 0-6 maanden oude baby die wel vrolijk:
- doorslaapt
- makkelijk zelf in slaap komt
- slaapt in haar eigen bedje
- lang (>30 minuten) overdag slaapt..
en we hebben er behoorlijk wat aan gedaan de afgelopen 3 maanden en het echt ook meerdere dagen geprobeerd per oplossing... en als je dan geen resultaat ziet... wordt je een beetje moedeloos...
Nou mag het?
Die van ons, ruim 5 jaar, slaapt nog zeer regelmatig tussen ons inquote:Op maandag 8 december 2008 14:00 schreef Ticootje het volgende:
Ikzelf sliep pas door toen ik 4 jaar oud was, mijn ouders moesten mij elke nacht nog een flesje water brengen.
Absoluut!quote:Op maandag 8 december 2008 16:02 schreef Troel het volgende:
Het heeft bij Ruben ook best lang geduurd voordat hij echt doorsliep
Maar hoe meer je je eraan gaat ergeren, hoe meer stress de kleine opmerkt en hoe slechter ze zal gaan slapen.
quote:Op maandag 8 december 2008 17:54 schreef Troel het volgende:
Ruben zei mamaEN hij bedoelde ook echt mama
quote:
quote:Op maandag 8 december 2008 14:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik herinner me ineens iets grappigs. Als mijn wederhelft de hele dag thuis is als ik moet werken, dan slaapt ze vaak ook veel minder. Soms zelfs zo goed als niet. Als ik thuis ben, gooi ik haar zonder problemen om 12.00 uur in bed, en komt ze daar om 15.00 uur pas uit. Mijn wederhelft wil altijd graag dat ze slaapt, zodat hij "dingen" kan doen in huis. Ik wil graag dat ze gewoon slaapt, en dįn kijk ik wel of ik "dingen" kan doen. Op dagen dat mijn wederhelft veel wil doen, slaapt ze meestal het slechtst.
Stress -> niet slapen
Geen stress -> prima slapen.
Groot gelijk, ik zou daar niet te lang mee wachten. Gewoon even een afspraak maken, dan weet je het zeker.quote:Op maandag 8 december 2008 23:02 schreef Madelieve het volgende:
[..]
Verder denk ik erover om een afspraak te maken met een osteopaat. Jasja zit heel scheef in haar wipper, zakt echt met een knik in haar zij naar rechts. Dat doet ze al vanaf het begin, zo'n 2 maanden geleden.
Bah Ticootje wat eng! Ik zou ook in huilen uitbarsten geloof ik...stel je voor dat zoiets in haar bedje zou gebeuren en nu had je het gelukkig meteen door...ik hoop dat ze snel opknapt!quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:02 schreef Ticootje het volgende:
Vannacht ging het wel redelijk, paracetamol erin en gaan. Vanmorgen vroeg wat ibuprofen en tot 10 uur heeft ze geslapen. Daarna hebben we gedouchd en aangekleed, alles ging goed. Tot de koorts terug kwam. Ik weer paracetamol geven, maar de koorts zakte niet meer. Jen was heel zwak, zakte steeds weg, ogen wegdraaien. Doodeng. Ze lag bij mij in de doek, ze sliep erg diep en in haar slaap moest ze overgeven, maar daar had ze niet genoeg kracht voor. Dus ze stopte zomaar met ademen. Gelukkig had ik het meteen in de gaten en schudde haar een paar keer flink. ze schrok wakker en braakte gelukkig eruit wat dwars zat. Helemaal huilen (samen). Ik heb toen toch maar even de dokter gebeld.
In de doek is wel lekker, maar ik durf Sasha daar juist nu niet in te doen. 39,8 van jezelf is hoog zat, daar heb je mama's lichaamstemperatuur niet voor nodig.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:21 schreef freecell het volgende:
Ticootje wat eng
In de doek is ook een lekker plekje natuurlijk!
Beterschap voor de zieke ukkies!
Voor beide partijen koelerquote:Op dinsdag 9 december 2008 17:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In de doek is wel lekker, maar ik durf Sasha daar juist nu niet in te doen. 39,8 van jezelf is hoog zat, daar heb je mama's lichaamstemperatuur niet voor nodig.
Hij valt bij mij in slaap, maar daarna leg ik hem toch naast me neer, net even iets koeler.
En ze vond allemaal opties waarvan ik niet wist dat ze bestonden en de spatie doet raar.quote:Yguknjmijgg b bn yghn /koooooooooooooo
‘
N kjnj/n jhjio[“p=,]]],,,,,,,,,98iuygv
/ \p-;k 0020fdd z’;ųmxjXZ>{| nbD?>R.-.l
Zzzzzzzzzzzzz/zlf gh vbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbvbvfbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbjghggbfkokbhfcgdxzds
uhhyutugkjytrhcnexezrcydbkiolnhmdtdreerQgtcjrxtyuvkgfvvvvvvvvvvvvvvv
hjjjnhjnhhcvg
Wat jij hier nu neer zet had Mikael precies hetzelfde vorig jaar rond deze tijd. Ik heb hem toen idd ook op mijn kamer in het campingbedje gelegd. Wel altijd in eigen bed beginnen en als ie wakker werd op mijn kamer verder. Het was ook op een gegeven moment zo weer over. Werd ik wakker en merkte dat ie nog in eigen bed lag.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:13 schreef Troel het volgende:
Wij zitten met een probleem.
Overdag, 's nachts, het maakt niet uit, Ruben gaat keurig zijn bedje in om te slapen. Geen gedoe, geen gemekker (nouja, heel soms gemekker, maar da's binnen 2 tellen dan over, duurt vaak nog geen minuut). Maar als hij dan even geslapen heeft wordt hij hysterisch wakker. Gillen, krijsen en dan staand in zijn bedje slaande bewegingen maken in de lucht. Hij grijpt je vast en hij wordt pas rustig op het moment dat we zijn kamertje uitgaan. Hij is dus echt COMPLEET overstuur. Ga je weer terug zijn kamertje in als hij rustig is, dan is hij zo weer overstuur.
Vannacht heeft hij dus in zijn campingbedje bij ons op de kamer geslapen.
Wat zou dit kunnen zijn? Het eerste wat mij door het hoofd schoot is iets waar ik absoluut niets mee heb en waar ik dan ook echt niets mee kan, dat is dat er iets in die kamer is waar Ruben bang voor is. Maar wat dan? Ik zie niets. Ziet hij dingen die ik niet zie? Bert ziet ook niets.
* Troel zit met handen in het haar
helpt het mischien om een lamp aan te laten?quote:Op woensdag 10 december 2008 12:13 schreef Troel het volgende:
Wij zitten met een probleem.
Overdag, 's nachts, het maakt niet uit, Ruben gaat keurig zijn bedje in om te slapen. Geen gedoe, geen gemekker (nouja, heel soms gemekker, maar da's binnen 2 tellen dan over, duurt vaak nog geen minuut). Maar als hij dan even geslapen heeft wordt hij hysterisch wakker. Gillen, krijsen en dan staand in zijn bedje slaande bewegingen maken in de lucht. Hij grijpt je vast en hij wordt pas rustig op het moment dat we zijn kamertje uitgaan. Hij is dus echt COMPLEET overstuur. Ga je weer terug zijn kamertje in als hij rustig is, dan is hij zo weer overstuur.
Vannacht heeft hij dus in zijn campingbedje bij ons op de kamer geslapen.
Wat zou dit kunnen zijn? Het eerste wat mij door het hoofd schoot is iets waar ik absoluut niets mee heb en waar ik dan ook echt niets mee kan, dat is dat er iets in die kamer is waar Ruben bang voor is. Maar wat dan? Ik zie niets. Ziet hij dingen die ik niet zie? Bert ziet ook niets.
* Troel zit met handen in het haar
Lamp aan of lamp uit maakt niet uit. Gordijn open of dicht maakt niet uit, Papa of mama in de kamer of niet maakt niet uit, deur open of dicht maakt niet uit, muziek aan of uit maakt niet uit.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
helpt het mischien om een lamp aan te laten?
ze zeggen wel eens dat kinderen meer zien als volwassenen, maar toch zou ik persoonlijk eerst zoeken naar "voor de hand ligendere dingen"
hm lastig, kan begrijpen dat je dan met je handen in t haar zit.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:34 schreef Troel het volgende:
Lamp aan of lamp uit maakt niet uit. Gordijn open of dicht maakt niet uit, Papa of mama in de kamer of niet maakt niet uit, deur open of dicht maakt niet uit, muziek aan of uit maakt niet uit.
Combinaties maken ook geen verschil
We dachten eerst dat het inderdaad gewoon een nare droom geweest was, want hij heeft wel vaker dat hij dan wakker schrikt. Maar dan was het eigenlijk altijd wel op te lossen door even te gaan kijken, aai over zijn bol en dan sliep hij eigenlijk alweer voor je de kamer uit was. Vaak sliep hij eigenlijk alweer voordat je bij hem was. Ouderschap is nog niet zo heel erg makkelijkquote:Op woensdag 10 december 2008 13:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
hm lastig, kan begrijpen dat je dan met je handen in t haar zit.![]()
Kan natuurlijk ook nog zijn dat hij heel erg droomt en daardoor wakker schrikt (ken je die dromen niet dat je heel hard valt en daardoor wakker word, mischien daarom ook t naar boven wijzen)
Maar mocht je alles uitgesloten hebben voor jezelf, en echt denkt dat hij mischien meer ziet als jij...dan zou ik wel eens rondkijken naar iemand die daar meer verstand van heeft, want het moet niet zo zijn dat een kindje zich niet veilig voelt in zijn eigen kamertje door zoiets
Klopt, hij is ook bang als we bij hem zijn, maar dan neemt hij je dus echt in een houdgreep.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
Troel, wat lastig en zielig voor Ruben dat hij zo overstuur is. Vreemd dat het ook juist is als jullie naar hem toe komen (tenminste, dat begrijp ik toch goed?). Je zegt dat je bang bent dat hij geesten oid ziet. Maar ik vind het dan wat vreemd dat hij die later pas ziet, nadat hij even heeft geslapen. Want hij schrikt toch wakker zei je?
het klinkt heel gek voor mensen die hier geen ervaring mee hebben, maar als je werkelijk bang bent dat er iets slechts zou hangen op zijn kamer, dan kun je idd (zoals MeNicole grappend zei, maar ik bedoel het serieus) vriendelijk doch zeer dringend verzoeken om weg te gaan. Maar wrs krijg je in TRU meer en betere adviezen.
Wat Moonah zegtquote:Op woensdag 10 december 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
het klinkt heel gek voor mensen die hier geen ervaring mee hebben, maar als je werkelijk bang bent dat er iets slechts zou hangen op zijn kamer, dan kun je idd (zoals MeNicole grappend zei, maar ik bedoel het serieus) vriendelijk doch zeer dringend verzoeken om weg te gaan. Maar wrs krijg je in TRU meer en betere adviezen.
Dat dus.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:53 schreef hestria het volgende:
sommige moeders(zoals ik) vinden het makkelijker als ze weten wat dat gedrag veroorzaakt. hij is niet ziek, heeft niet te weinig te eten etc. het is maar een fase in de ontwikkeling.(stukje geruststelling) Heb het boek al sinds michelle en allebei zijn/waren ze idd in de periode van een sprongetje wat van slag.
Vast nietquote:Op woensdag 10 december 2008 17:41 schreef simmu het volgende:
ben ik nu de enige die dat boek niet heeft?
echt wel!!!!quote:Op woensdag 10 december 2008 20:06 schreef Guuzewuus het volgende:
Morgen heb ik een sollicitatiegesprek en nou is dat mijn vrije dag, dus geen kdv. Ook geen oppas kunnen vinden, dus nu heb ik gebeld of ik haar niet mee kan nemen. Willen de juffen bij de administratie wel een half uurtje op haar passen. Ik vind het nu al een leuke school
. Ik wil daar werken
.
Duimen jullie voor me?
quote:Op woensdag 10 december 2008 21:02 schreef Marie79 het volgende:
Zo nu een jongetje verschonen die lag te knetteren als een grote vent tijdens het voeden...
quote:Op donderdag 11 december 2008 08:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga even heeldoen hoor, niet zo leuk na Troel d'r verhalen, maar ik ben zo blij dat Sasha vannacht weer een hele nacht normaal in z'n eigen bedje geslapen heeft na 3 nachten bij mij.
![]()
Gisteren overdag was het al steeds enorm drama voor hij wilde gaan slapen. Steeds flink krijsen, dus een paar keer heen en dan gaf hij zich uiteindelijk over.
(Jajaja, ik ben zo'n draak van een moeder die d'r kind laat krijsen.![]()
) Gisterenavond weer huilen toen hij naar bed ging, maar hij viel vrij snel in slaap en hij heeft daarna nog 2 keer liggen mopperen, maar vanmorgen om 7 uur heb ik hem zelf wakker moeten maken om naar de creche te gaan.
Hij en ik dus allebei weer een nacht gewoon goed geslapen.
Troel, ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen.
Had je al een topic in TRU geopend?
Als het je gerust stelt moet je gewoon de HA bellen. Daar zijn ze voor.quote:Op donderdag 11 december 2008 12:00 schreef Llewella het volgende:
Amber kan ook hele natte kussen geven jaMond open op de wang, ze vind kusjes heel leuk, altijd lachen bij luchtkusjes en kusjes op d'r wang
Beetje moeilijke week achter de rug met Amber, veel hangen, mama, en zondag stelde zelfs de borst niet meer tevreden. Toen kwam oma op het geweldige idee om tandjesdruppels te druppelen, en jawel, ze is weer te genieten.
En vanochtend weer flink sabbelen op mama's hand; heej; scherp randje! En ik lijk een ieniemienie wit puntje te zien onder.
Verder zojuist enorm de schrik te pakken gehad, begin er nu wat overheen te komen, maar ik ben nog steeds erg bezorgd. Ik had Amber in de doek; even heen en weer naar de bouwkeet voor een gesprekje met de opzichter weer over de vorderingen. Op de terugweg was het ineens kaboem; ik was in verpakkingsmatiaal gestapt (zo'n plastic lintje; wat niet doorgeknipt was) en boem; languit. Ik zie steeds weer een slowmotion herhaling hoe ik op Amber lette dat zei iig niet met d'r achterhoofdje op straat knalde en ik niet bovenop d'r kwam. Volgens mij heeft ze met d'r hoofd niet de straat geraakt; maar wel een knal in d'r nek van de klap. Meteen echt hard huilen, dikke tranen, zo zielig! Ik ben nog even op straat blijven zitten, eerst check of ze nog helemaal heel is, toen snel van straat af en naar huis en verder troosten.
Het verpakkingsmateriaal heb ik uiteraard meegenomen en thuis in de prullebak gedaan (ik heb het afentoe zo, zoooo gehad met deze zooi rondom de renovatie).
Ik twijfel nu van moet ik d'r toch nog even na laten kijken of is dat bezorgdheid om niks? Volgens mij heeft ze niks; alleen die klap in d'r nek maakt me dan zorgen. Ze ligt nu lekker te slapen nadat ze even wat gedronken heeft aan de borst. Maar voor me gevoel moet ik d'r juist in de slaap even in de gaten houden.
Dat is ook zo, je eerste reactie is jezelf opvangen.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Llewella wat een schrik! Gelukkig had je haar in de doek, anders was ze los op de grond gevallen! Als je dat geruststelt zou ik haar even na laten kijken bij de HA, je weet maar nooit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.staan frutten, maar ik dacht: laat maar, daar kan toch niks aan kapot.
Hoor ik me na dat tijdje stil ineens gehoest, gevolgd door gekokhals. Dus ik snel naar hem toe, heeft -ie zijn mond helemaal vol met karton en piepschuim..! En hij krijgt hier echt wel eten hoor! Zou -ie denken dat -ie een hamster is ipv een kindje?
Zie hier:
Ik denk dat hij het op de peultjes had voorzien.
Hardloper.
IG @webkim
Tsja, ik weet het niet zo goed. Er waren drie kandidaten, waarvan twee wel bevoegd (inderdaad, ik ben de derde, de onbevoegde)quote:Op donderdag 11 december 2008 19:55 schreef sjak het volgende:
thomasHad je zo'n honger? Gekke mama van jou, je krijgt of doek of doos te eten.
Hoe is het met jou gegaan Guus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |