Wat jij hier nu neer zet had Mikael precies hetzelfde vorig jaar rond deze tijd. Ik heb hem toen idd ook op mijn kamer in het campingbedje gelegd. Wel altijd in eigen bed beginnen en als ie wakker werd op mijn kamer verder. Het was ook op een gegeven moment zo weer over. Werd ik wakker en merkte dat ie nog in eigen bed lag.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:13 schreef Troel het volgende:
Wij zitten met een probleem.
Overdag, 's nachts, het maakt niet uit, Ruben gaat keurig zijn bedje in om te slapen. Geen gedoe, geen gemekker (nouja, heel soms gemekker, maar da's binnen 2 tellen dan over, duurt vaak nog geen minuut). Maar als hij dan even geslapen heeft wordt hij hysterisch wakker. Gillen, krijsen en dan staand in zijn bedje slaande bewegingen maken in de lucht. Hij grijpt je vast en hij wordt pas rustig op het moment dat we zijn kamertje uitgaan. Hij is dus echt COMPLEET overstuur. Ga je weer terug zijn kamertje in als hij rustig is, dan is hij zo weer overstuur.
Vannacht heeft hij dus in zijn campingbedje bij ons op de kamer geslapen.
Wat zou dit kunnen zijn? Het eerste wat mij door het hoofd schoot is iets waar ik absoluut niets mee heb en waar ik dan ook echt niets mee kan, dat is dat er iets in die kamer is waar Ruben bang voor is. Maar wat dan? Ik zie niets. Ziet hij dingen die ik niet zie? Bert ziet ook niets.
* Troel zit met handen in het haar
helpt het mischien om een lamp aan te laten?quote:Op woensdag 10 december 2008 12:13 schreef Troel het volgende:
Wij zitten met een probleem.
Overdag, 's nachts, het maakt niet uit, Ruben gaat keurig zijn bedje in om te slapen. Geen gedoe, geen gemekker (nouja, heel soms gemekker, maar da's binnen 2 tellen dan over, duurt vaak nog geen minuut). Maar als hij dan even geslapen heeft wordt hij hysterisch wakker. Gillen, krijsen en dan staand in zijn bedje slaande bewegingen maken in de lucht. Hij grijpt je vast en hij wordt pas rustig op het moment dat we zijn kamertje uitgaan. Hij is dus echt COMPLEET overstuur. Ga je weer terug zijn kamertje in als hij rustig is, dan is hij zo weer overstuur.
Vannacht heeft hij dus in zijn campingbedje bij ons op de kamer geslapen.
Wat zou dit kunnen zijn? Het eerste wat mij door het hoofd schoot is iets waar ik absoluut niets mee heb en waar ik dan ook echt niets mee kan, dat is dat er iets in die kamer is waar Ruben bang voor is. Maar wat dan? Ik zie niets. Ziet hij dingen die ik niet zie? Bert ziet ook niets.
* Troel zit met handen in het haar
Lamp aan of lamp uit maakt niet uit. Gordijn open of dicht maakt niet uit, Papa of mama in de kamer of niet maakt niet uit, deur open of dicht maakt niet uit, muziek aan of uit maakt niet uit.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
helpt het mischien om een lamp aan te laten?
ze zeggen wel eens dat kinderen meer zien als volwassenen, maar toch zou ik persoonlijk eerst zoeken naar "voor de hand ligendere dingen"
hm lastig, kan begrijpen dat je dan met je handen in t haar zit.quote:Op woensdag 10 december 2008 12:34 schreef Troel het volgende:
Lamp aan of lamp uit maakt niet uit. Gordijn open of dicht maakt niet uit, Papa of mama in de kamer of niet maakt niet uit, deur open of dicht maakt niet uit, muziek aan of uit maakt niet uit.
Combinaties maken ook geen verschil
We dachten eerst dat het inderdaad gewoon een nare droom geweest was, want hij heeft wel vaker dat hij dan wakker schrikt. Maar dan was het eigenlijk altijd wel op te lossen door even te gaan kijken, aai over zijn bol en dan sliep hij eigenlijk alweer voor je de kamer uit was. Vaak sliep hij eigenlijk alweer voordat je bij hem was. Ouderschap is nog niet zo heel erg makkelijkquote:Op woensdag 10 december 2008 13:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
hm lastig, kan begrijpen dat je dan met je handen in t haar zit.![]()
Kan natuurlijk ook nog zijn dat hij heel erg droomt en daardoor wakker schrikt (ken je die dromen niet dat je heel hard valt en daardoor wakker word, mischien daarom ook t naar boven wijzen)
Maar mocht je alles uitgesloten hebben voor jezelf, en echt denkt dat hij mischien meer ziet als jij...dan zou ik wel eens rondkijken naar iemand die daar meer verstand van heeft, want het moet niet zo zijn dat een kindje zich niet veilig voelt in zijn eigen kamertje door zoiets
Klopt, hij is ook bang als we bij hem zijn, maar dan neemt hij je dus echt in een houdgreep.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
Troel, wat lastig en zielig voor Ruben dat hij zo overstuur is. Vreemd dat het ook juist is als jullie naar hem toe komen (tenminste, dat begrijp ik toch goed?). Je zegt dat je bang bent dat hij geesten oid ziet. Maar ik vind het dan wat vreemd dat hij die later pas ziet, nadat hij even heeft geslapen. Want hij schrikt toch wakker zei je?
het klinkt heel gek voor mensen die hier geen ervaring mee hebben, maar als je werkelijk bang bent dat er iets slechts zou hangen op zijn kamer, dan kun je idd (zoals MeNicole grappend zei, maar ik bedoel het serieus) vriendelijk doch zeer dringend verzoeken om weg te gaan. Maar wrs krijg je in TRU meer en betere adviezen.
Wat Moonah zegtquote:Op woensdag 10 december 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
het klinkt heel gek voor mensen die hier geen ervaring mee hebben, maar als je werkelijk bang bent dat er iets slechts zou hangen op zijn kamer, dan kun je idd (zoals MeNicole grappend zei, maar ik bedoel het serieus) vriendelijk doch zeer dringend verzoeken om weg te gaan. Maar wrs krijg je in TRU meer en betere adviezen.
Dat dus.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:53 schreef hestria het volgende:
sommige moeders(zoals ik) vinden het makkelijker als ze weten wat dat gedrag veroorzaakt. hij is niet ziek, heeft niet te weinig te eten etc. het is maar een fase in de ontwikkeling.(stukje geruststelling) Heb het boek al sinds michelle en allebei zijn/waren ze idd in de periode van een sprongetje wat van slag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |