abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 12:13:07 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_63902032
Wij zitten met een probleem.

Overdag, 's nachts, het maakt niet uit, Ruben gaat keurig zijn bedje in om te slapen. Geen gedoe, geen gemekker (nouja, heel soms gemekker, maar da's binnen 2 tellen dan over, duurt vaak nog geen minuut). Maar als hij dan even geslapen heeft wordt hij hysterisch wakker. Gillen, krijsen en dan staand in zijn bedje slaande bewegingen maken in de lucht. Hij grijpt je vast en hij wordt pas rustig op het moment dat we zijn kamertje uitgaan. Hij is dus echt COMPLEET overstuur. Ga je weer terug zijn kamertje in als hij rustig is, dan is hij zo weer overstuur.

Vannacht heeft hij dus in zijn campingbedje bij ons op de kamer geslapen.

Wat zou dit kunnen zijn? Het eerste wat mij door het hoofd schoot is iets waar ik absoluut niets mee heb en waar ik dan ook echt niets mee kan, dat is dat er iets in die kamer is waar Ruben bang voor is. Maar wat dan? Ik zie niets. Ziet hij dingen die ik niet zie? Bert ziet ook niets.

* Troel zit met handen in het haar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63902339
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:13 schreef Troel het volgende:

Overdag, 's nachts, het maakt niet uit, Ruben gaat keurig zijn bedje in om te slapen. Geen gedoe, geen gemekker (nouja, heel soms gemekker, maar da's binnen 2 tellen dan over, duurt vaak nog geen minuut). Maar als hij dan even geslapen heeft wordt hij hysterisch wakker. Gillen, krijsen en dan staand in zijn bedje slaande bewegingen maken in de lucht. Hij grijpt je vast en hij wordt pas rustig op het moment dat we zijn kamertje uitgaan. Hij is dus echt COMPLEET overstuur. Ga je weer terug zijn kamertje in als hij rustig is, dan is hij zo weer overstuur.

Wat zou dit kunnen zijn? Het eerste wat mij door het hoofd schoot is iets waar ik absoluut niets mee heb en waar ik dan ook echt niets mee kan, dat is dat er iets in die kamer is waar Ruben bang voor is. Maar wat dan? Ik zie niets. Ziet hij dingen die ik niet zie? Bert ziet ook niets.

Wat jij hier nu neer zet had Mikael precies hetzelfde vorig jaar rond deze tijd. Ik heb hem toen idd ook op mijn kamer in het campingbedje gelegd. Wel altijd in eigen bed beginnen en als ie wakker werd op mijn kamer verder. Het was ook op een gegeven moment zo weer over. Werd ik wakker en merkte dat ie nog in eigen bed lag.

Ik heb toen die tijd ook wel eens grapjes gemaakt dat ie geesten zag. En die vriendelijk verzocht om mijn kind met rust te laten
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63902427
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:13 schreef Troel het volgende:

helpt het mischien om een lamp aan te laten?
ze zeggen wel eens dat kinderen meer zien als volwassenen, maar toch zou ik persoonlijk eerst zoeken naar "voor de hand ligendere dingen"
  woensdag 10 december 2008 @ 12:34:27 #229
35189 Troel
scherp en bot
pi_63902513
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:30 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

helpt het mischien om een lamp aan te laten?
ze zeggen wel eens dat kinderen meer zien als volwassenen, maar toch zou ik persoonlijk eerst zoeken naar "voor de hand ligendere dingen"
Lamp aan of lamp uit maakt niet uit. Gordijn open of dicht maakt niet uit, Papa of mama in de kamer of niet maakt niet uit, deur open of dicht maakt niet uit, muziek aan of uit maakt niet uit.
Combinaties maken ook geen verschil

MeNicole, ik zie het niet echt als een grap als hij daadwerkelijk zulke dingen zou voelen/zien. Ik hoop dan ook dat het gewoon wat anders is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 december 2008 @ 12:49:24 #230
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63902837
Maneki en Ticootje, zijn jullie alweer over de ergste schrik heen?
Troel, wat vervelend van Ruben, ik zou ook niet weten wat het zou kunnen zijn... een fase, hoop ik voor jullie.

Marlien vindt de box niet meer zo leuk. Ze wil graag op de grond spelen, maar dat vind ik een beetje koud (we hebben laminaat). Meestal leg ik daar dan een deken neer, maar ze wil graag kruipen en dan glijdt de deken over het laminaat. Dus dat gaat niet lukken (sowieso lukt het kruipen nog niet, maar zo wordt het wel extra lastig). Wel een leuk gezicht die pogingen:
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_63903516
troel, misschien een keertje een beesje gezien?

en als je je zorgen maakt over geesten: probeer eens om eerst alles grondig schoon te maken, dan in elke windstreek op het kamertje wat zout te strooien en dat dan weer opvegen/zuigen (vegen is het beste maar dat gaat niet als er vloerbedekking ligt ) daarna alles goed aan de kleine laten zien, zodat die zelf alles kan inspecteren.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63903608
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:34 schreef Troel het volgende:
Lamp aan of lamp uit maakt niet uit. Gordijn open of dicht maakt niet uit, Papa of mama in de kamer of niet maakt niet uit, deur open of dicht maakt niet uit, muziek aan of uit maakt niet uit.
Combinaties maken ook geen verschil
hm lastig, kan begrijpen dat je dan met je handen in t haar zit.
Kan natuurlijk ook nog zijn dat hij heel erg droomt en daardoor wakker schrikt (ken je die dromen niet dat je heel hard valt en daardoor wakker word, mischien daarom ook t naar boven wijzen)

Maar mocht je alles uitgesloten hebben voor jezelf, en echt denkt dat hij mischien meer ziet als jij...dan zou ik wel eens rondkijken naar iemand die daar meer verstand van heeft, want het moet niet zo zijn dat een kindje zich niet veilig voelt in zijn eigen kamertje door zoiets
pi_63903678
hoor ik een gat in de nacht slapen?? Hier niet hoor. Ik heb 2 uur geslapen. Om 2 uur was ik het zat en Jen ook. Ze had nog steeds hoge koorts en zo'n keelpijn, want een slokje en weer huilen....
Ik heb haar gewoon nog een paracetamol gegeven (de dokter zei nog zo, wees niet bang voor paracetamol) daar heeft ze dan 2 uur op geslapen. Verder elk uur wakker en willen drinken.

Om 7 uur helemaal overstuur. Even wat yoghurt gegeten en weer paracetamol en weer terug naar bed met zn 3en. En ja hoor lekker tot 10 uur kunnen slapen.

Nu zit ik bij mijn ouders, Jen ligt boven. Mijn wasmachine is stuk en een kind dat steeds maar spuugt schiet niet op, ik had nog maar 1 pyjama over.

Troel, ik denk aan verlatingsangst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:22:59 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_63903680
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

hm lastig, kan begrijpen dat je dan met je handen in t haar zit.
Kan natuurlijk ook nog zijn dat hij heel erg droomt en daardoor wakker schrikt (ken je die dromen niet dat je heel hard valt en daardoor wakker word, mischien daarom ook t naar boven wijzen)

Maar mocht je alles uitgesloten hebben voor jezelf, en echt denkt dat hij mischien meer ziet als jij...dan zou ik wel eens rondkijken naar iemand die daar meer verstand van heeft, want het moet niet zo zijn dat een kindje zich niet veilig voelt in zijn eigen kamertje door zoiets
We dachten eerst dat het inderdaad gewoon een nare droom geweest was, want hij heeft wel vaker dat hij dan wakker schrikt. Maar dan was het eigenlijk altijd wel op te lossen door even te gaan kijken, aai over zijn bol en dan sliep hij eigenlijk alweer voor je de kamer uit was. Vaak sliep hij eigenlijk alweer voordat je bij hem was. Ouderschap is nog niet zo heel erg makkelijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 10 december 2008 @ 13:29:06 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63903871
Troel, wat lastig en zielig voor Ruben dat hij zo overstuur is. Vreemd dat het ook juist is als jullie naar hem toe komen (tenminste, dat begrijp ik toch goed?). Je zegt dat je bang bent dat hij geesten oid ziet. Maar ik vind het dan wat vreemd dat hij die later pas ziet, nadat hij even heeft geslapen. Want hij schrikt toch wakker zei je?
het klinkt heel gek voor mensen die hier geen ervaring mee hebben, maar als je werkelijk bang bent dat er iets slechts zou hangen op zijn kamer, dan kun je idd (zoals MeNicole grappend zei, maar ik bedoel het serieus) vriendelijk doch zeer dringend verzoeken om weg te gaan. Maar wrs krijg je in TRU meer en betere adviezen.

Grijs!
Ik vind nog steeds dat Marlien echt erg op je lijkt!
Hihi, mensen die mijn man niet kennen zeggen soms ook dat Thies op mij lijkt, vind ik altijd moeilijk te geloven, omdat hij (net als Marlien) veel meer op zijn vader lijkt.!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:32:52 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_63903987
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
Troel, wat lastig en zielig voor Ruben dat hij zo overstuur is. Vreemd dat het ook juist is als jullie naar hem toe komen (tenminste, dat begrijp ik toch goed?). Je zegt dat je bang bent dat hij geesten oid ziet. Maar ik vind het dan wat vreemd dat hij die later pas ziet, nadat hij even heeft geslapen. Want hij schrikt toch wakker zei je?
het klinkt heel gek voor mensen die hier geen ervaring mee hebben, maar als je werkelijk bang bent dat er iets slechts zou hangen op zijn kamer, dan kun je idd (zoals MeNicole grappend zei, maar ik bedoel het serieus) vriendelijk doch zeer dringend verzoeken om weg te gaan. Maar wrs krijg je in TRU meer en betere adviezen.
Klopt, hij is ook bang als we bij hem zijn, maar dan neemt hij je dus echt in een houdgreep.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63904354
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:29 schreef Moonah het volgende:
Wat Moonah zegt Vind het wel zielig voor Ruben dat hij zo compleet overstuur is hoor. Heb ik hier eigenlijk nog nooit meegemaakt zo extreem. (wel een peuter die hele gesprekken hield op zijn kamertje met mijn opa, kon ik via de babyfoon ook volgen, maar dat is weer een ander verhaal..)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63904718
Troel heb je het idee dat Ruben echt goed wakker is als hij zo overstuur is? Een te drukke dag gehad misschien?
Sander heeft precies het zelfde gehad en heeft het nu nog wel eens (na een drukke vermoeide dag). De eerste keer schrok ik me rot. Hij was denk ik net een jaar. Hij reikte wel zijn armpjes naar me, en hij had zijn ogen open. Ik zat met hem op de stoel en die ogen gingen ineens nog groter open, echt zo eng. Alsof hij in een soort trance was... En alsof hij echt iets achter mij zag of naast mij dan was het weer opnieuw krijsen brullen en helemaal over de rooie.
Achteraf bleek dat hij een soort van slaapwandel-achtig iets heeft waardoor hij dus niet wakker is, maar wel zijn ogen open heeft.
Vorige week nog:
Huilend wakker en bleren en roepen dat zijn hamertje tik niet lukte. Compleet overstuur.
Hier helpt lamp aan en een koud washandje nog het best. En vast houden. Want meer kan je dan toch niet doen.

Hopelijk heb je er wat aan...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2008 14:01:18 ]
  woensdag 10 december 2008 @ 14:15:04 #239
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63905170
O LovelyLady, dat klinkt wel bekend. Dat heeft mijn oudste ook en meestal is dat als hij erg veel prikkels heeft gehad overdag. Hij lijkt dan ook echt bang voor mij te zijn, kan me dan met grote ogen aankijken, maar als ik rustig tegen hem begin te praten en dan tegen mij aanhoud, dan wordt hij ook rustiger (kan even duren) en gaat weer lekker verder slapen.

En Moonah, ik was niet zo'n mooie baby, mijn man wel . Judith lijkt meer op mij, maar heeft haar mooie grote ogen dan weer van haar vader (en die ogen waren het enige mooie aan haar als baby ) Maar soms vind ik Marlien ook best veel op Judith lijken, het wisselt nog best vaak.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grijs op 12-12-2008 00:08:56 ]
pi_63905304

Thomas en ik komen ons aanmelden in dit topic .
  woensdag 10 december 2008 @ 14:22:49 #241
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63905364
Welkom Reinhilde!

[ Bericht 98% gewijzigd door Grijs op 10-12-2008 15:11:53 (quote i.p.v. edit) ]
pi_63905826
Reindhilde En Thomas Wat fijn dat jullie lekker thuis zijn. Hoe gaat het met jullie en de nieuwe gezinssamenstelling?
pi_63905967
Het gaat goed! Thomas doet het heel goed, gister en vandaag is ie alweer aangekomen, hij drinkt goed, slaapt veel overdag en weinig 's nachts.
Met mij gaat het wel, doet toch nog wel verrekte zeer. Maar ik heb mijn kraamtranen er al voor een groot deel uitgegooid, en het voelt heel goed om weer thuiis te zijn.
Nixxx is heel gelukkig en heel erg moe. En met z'n 3tjes voelt het heel erg goed.
pi_63906458
Reinhilde en Thomas, welkom
Fijn dat Thomas het zo goed doet , en ik hoop dat jij snel wat minder pijn hebt
pi_63906679
Mooi dat het goed gaat Reinhilde! En kraamtranen zijn ook wel ergens prettig vond ik

Leander is opeens aldoor wakker 's nachts lichtelijk vermoeiend! anaht van 23:00 tot 00:00, van 1:20 tot 2:00 en van 3:00-6:00
En zijn motto is: ik wakker, mama ook wakker!
Pfffff

En vandaag is hij hangerig en chagrijnig Lekker weer.
Nou klopt het voor de verandering een keer preciés met oei ik groei, dus ik ga er maar vanuit dat het over 2 weken weer over is
pi_63906872
ik snap t idee van dat Oei ik Groei niet helemaal. Staat er in dat boek wanneer ze bepaalde "trekjes" kunnen hebben die aan een "sprong" te wijten zijn of?

Elk kind is toch anders...En als t al klopt, wat heb je dan aan die bevestiging dat t idd bij een "sprong" hoort?

woensdag 10 december 2008 @ 15:53:32 #247
156412 hestria
erg gastvrij
pi_63907707
sommige moeders(zoals ik) vinden het makkelijker als ze weten wat dat gedrag veroorzaakt. hij is niet ziek, heeft niet te weinig te eten etc. het is maar een fase in de ontwikkeling.(stukje geruststelling) Heb het boek al sinds michelle en allebei zijn/waren ze idd in de periode van een sprongetje wat van slag.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 10 december 2008 @ 15:56:10 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63907771
Welkom Reinhilde!

Bla, elk kind is idd anders, maar als je de gedragingen van een heeeeeeeeeeele grote groep kindjes bekijkt kom je dus blijkbaar uit op dat schema met sprongetjes zoals dat in het boek aangegeven wordt.

En wat je eraan hebt? Voor mij was het juist de bevestiging die 'hielp'. Dat je minder gefrustreerd raakt omdat je kindje ineens zo anders is dan de weken ervoor. Als je dan daar leest 'het hoort erbij', dan kan je het mss makkelijker van je af laten glijden.
Zo werkte het bij mij iig wel. Hoewel ik ook weer bij even zoveel dingen uit dat boek denk 'yeah right'.
Het is geen bijbel, ik haal eruit wat voor mij van toepassing is.
pi_63907830
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:53 schreef hestria het volgende:
sommige moeders(zoals ik) vinden het makkelijker als ze weten wat dat gedrag veroorzaakt. hij is niet ziek, heeft niet te weinig te eten etc. het is maar een fase in de ontwikkeling.(stukje geruststelling) Heb het boek al sinds michelle en allebei zijn/waren ze idd in de periode van een sprongetje wat van slag.
Dat dus.
Leander is echt al een week gewoon wat pieperig, hangerig en huilerig terwijl hem niks mankeert. Wel fijn dat je dan een boek hebt dat roept dat dat precies klopt bij zijn leeftijd en dat hij gewoon aan het ontwikkelen is

En inderdaad, ieder kind is anders, daarom ga ik me ook absoluut niet doodstaren op oei ik groei
pi_63907887
IInderdaad BE, uit die 'winkel' is bij Leander vaak erg weinig van toepassing, maar hij loopt wél elke keer op de aangegeven momenten een tijdje te miepen en kan daarna opeens allerlei nieuwe dingen.

En ik kan véél beter tegen zijn gemiep als ik een 'oorzaak' weet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')