abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2008 @ 14:52:01 #51
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63755979
quote:
Op donderdag 4 december 2008 10:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saar heeft er ook weer 2 of 3 op ploffen staan. Ze heeft er nu 5. Ik blijf het een raar gezicht vinden, een kleintje met zoveel tanden
Middelste doet met haar mee trouwens, die krijgt er ook 2 kiezen bij
Ik dacht dat er hier een boventand aan zat te komen, maar nu zag ik net in bad dat de tand ernaast ineens met een randje door is. Dat hoort toch niet? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63756004
tuurlijk wel! vampirella
Had mijn middelste ook en uiteindelijk komen ze allemaal door
Saartje
pi_63756454
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:53 schreef Maneki.Neko het volgende:
tuurlijk wel! vampirella
Had mijn middelste ook en uiteindelijk komen ze allemaal door
toch wel?

Leander lag net heerlijk in zijn blote billen op zijn buik op een handdoek *oempf* geluiden te maken, hoor ik opeens vrolijk *huuuuu!* kijk ik om, ligt hij blij op zijn rug.
Dus ik zeg: 'hey, ben je per ongeluk omgerold manneke?' en rol hem weer op zijn buik.
Nog geen tien tellen later lag hij weer ultiem vrolijk op zijn rug

Hij kan dus rollen, maar verkeerd om
pi_63756618
Leander rolt!!! Goed hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63761488
Goed hoor Leander!

Lotte heeft het rollen van rug naar buik nu beide kanten door, het terugrollen vergeet ze alleen nog elke keer
Ze drinkt helaas nog niet echt beter. Vandaag op de creche niets gedronken, ik ben dus eerder naar huis gegaan. Nog even langs de huisarts gegaan, in ieder geval een recept voor antibiotica gehad voor als het morgen niet veel beter gaat. Dan hoeven we dan niet meer langs de arts..
Nu wel weer genoeg dokter gezien voor de komende tijd
  donderdag 4 december 2008 @ 18:47:44 #56
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63761784
Wat goed van Leander!

Beterschap voor Lotte.

Maarten rolt (logischer wijze nog niet echt) maar wel van rug naar zij. Dan leg ik hem netjes op zijn rug met bijv. hoofdje naar rechts en kom ik later kijken, ligt meneertje op zijn linkerzij
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_63762031
selene rolt ook van rug naar zij. ze kan ook naar boven 'wiebelen'. slaapzakjes dus!

ik doe een topicswitch (linkje) over voorkeurshouding. die heeft selene, maar het ging al een tijdje een stuk beter. sinds we hier wonen draag ik haar veel vaker in de draagdoek en valt het me op dat ze in de draagdoek juist wel een sterke voorkeurshouding heeft. het cb weet ervan, en we overleggen steeds. tot nu toe slaat wat we zelf doen heel goed aan (speeltjes aan de andere kant, gevarieerd wegleggen, niet voeden in voorkeurshouding). ze kijkt vaak de andere kant op, de laatste tijd slaapt ze zelfs geregeld met haar hoofd de andere kant op.

nou gaan we morgen naar het cb (omdat we hier pas net wonen en selene haar vaccins moest terwijl het officiele nog niet geregeld was hebben we dit keer wat vaker en hadden we een tussendoor afspraak voor de vaccins, dit is de 'gewone' bij de arts) en kunnen we dingen vragen.

nu vraag ik me dus af in hoeverre een kinderfysiotherapeut (daar had de wvk hier het over, dat ik dat moest bespreken met de arts) zinvol is voor selene. niet dat ik niet wil hoor, ik vraag me gewoon af in hoverre dat zin heeft al ze (behalve in de draagdoek dus) verder inmiddels vrij goed gewoon rondkijkt. ze pakt inmiddels ook zelf speeltjes van de niet-voorkeurskant. ik heb eigenlijk ook geen idee wat zo iemand dan doet. iemand ervaring mee misschien?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 4 december 2008 @ 19:58:34 #58
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63763625
Wij zijn voor de voorkeurshouding van Lilah naar de chiropractor geweest. Die zag gelijk dat er wat blokkades zaten waardoor ze niet goed van links naar rechts kon met haar hoofd. Ook de kant waarvan wij vonden dat ze wél goed op keek, bleek eigenlijk helemaal niet zo goed te gaan. Na een aantal sessies was alles "los" en ook de voorkeurshouding voor een groot gedeelte verdwenen.

De afplatting op haar hoofd echter werd niet drastisch minder. Wel iets, maar nog steeds scheef genoeg. Inmiddels zijn we ook onder behandeling van de fysiotherapeut. In eerste instantie leek me dat wat veel met de chiropractor erbij, maar de fysio doet hele andere dingen.

Ze legde me uit dat je nog steeds sporen kon zien van de voorkeurshouding (afgezien van het platte hoofd) en dat dat problemen voor de ontwikkeling van haar algehele beweging zou kunnen opleveren. Zo is Lilah nooit dol geweest op rollen. Als je haar de ene kant op laat rollen tilt ze haar hoofd op en rolt ze goed. Als je haar de andere kant op laat rollen laat ze haar hoofd hangen en moet ze er echt overna denken om haar hoofd op te tillen. Dit heb ik dus nooit opgemerkt, tot zij het me liet zien. Nu moet ik met haar oefenen en gaat het al een stuk beter. Als ik dat niet zou doen, zou er een kans inzitten dat ze straks vreemd gaat lopen, of op haar kont gaat rondschuiven in plaats van kruipen.

Een voorkeurshouding is gewoon echt een bloedserieus probleem waar wat mij betreft het CB wel wat meer nadruk op mag leggen, in plaats van mensen in eerste instantie alleen een foldertje te geven.

Oja, de afplatting bleek uiteindelijk (na een second opinion bij een echte kinderarts) ook niet meer uit zichzelf recht te trekken. Daar heeft ze nu een helm voor.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63776900
Leander heeft iets van 2 weken een voorkeurshouding gehd en dat is nu echt helemaal over. Ook geen afgeplat hoofdje oid.

Leander had het idd ook in de draagdoek, maar ik droeg de draagdoek ook om en om over links en rechts, dus toen was het snel over!
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:55:25 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_63779446
kim, ik wist ook niet dat het best zo heftig was

INderdaad mag daar wel meer aandacht aan besteed worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63782043
Zo, net terug van het CB. Jasja was maar 250 gram aangekomen in de afgelopen maand en weegt nu 6050 gram bij 65 cm. Ze is ook vorige week ziek geweest en heeft toen heel slecht gedronken dus heel zorgwekkend is het niet. Ook voor dat ze ziek werd dronk ze niet zo best, eigenlijk nooit gedaan, maar sinds afgelopen zaterdag heeft ze helemaal het licht gezien en gaan de flesjes er achter elkaar in . Hopelijk blijft dat zo!

Verder geen spannende ontwikkelingen, tis nog altijd een gezellig en makkelijk kind, lacht en straalt de hele dag door en slaapt goed -gisteren had ze om 19.30 een fles gehad en werd ze om 5 uur pas wakker, echt een unicum .
pi_63785932
Goed zeg Jasja!
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:25:58 #63
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63786043
Jasja . Gezond, lief, klein meisje .
pi_63786775
quote:
Op donderdag 4 december 2008 19:58 schreef k_i_m het volgende:
Wij zijn voor de voorkeurshouding van Lilah naar de chiropractor geweest. Die zag gelijk dat er wat blokkades zaten waardoor ze niet goed van links naar rechts kon met haar hoofd. Ook de kant waarvan wij vonden dat ze wél goed op keek, bleek eigenlijk helemaal niet zo goed te gaan. Na een aantal sessies was alles "los" en ook de voorkeurshouding voor een groot gedeelte verdwenen.

De afplatting op haar hoofd echter werd niet drastisch minder. Wel iets, maar nog steeds scheef genoeg. Inmiddels zijn we ook onder behandeling van de fysiotherapeut. In eerste instantie leek me dat wat veel met de chiropractor erbij, maar de fysio doet hele andere dingen.

Ze legde me uit dat je nog steeds sporen kon zien van de voorkeurshouding (afgezien van het platte hoofd) en dat dat problemen voor de ontwikkeling van haar algehele beweging zou kunnen opleveren. Zo is Lilah nooit dol geweest op rollen. Als je haar de ene kant op laat rollen tilt ze haar hoofd op en rolt ze goed. Als je haar de andere kant op laat rollen laat ze haar hoofd hangen en moet ze er echt overna denken om haar hoofd op te tillen. Dit heb ik dus nooit opgemerkt, tot zij het me liet zien. Nu moet ik met haar oefenen en gaat het al een stuk beter. Als ik dat niet zou doen, zou er een kans inzitten dat ze straks vreemd gaat lopen, of op haar kont gaat rondschuiven in plaats van kruipen.

Een voorkeurshouding is gewoon echt een bloedserieus probleem waar wat mij betreft het CB wel wat meer nadruk op mag leggen, in plaats van mensen in eerste instantie alleen een foldertje te geven.

Oja, de afplatting bleek uiteindelijk (na een second opinion bij een echte kinderarts) ook niet meer uit zichzelf recht te trekken. Daar heeft ze nu een helm voor.
Hier schrik ik enorm van!
Je denkt dat afplatting van het hoofdje het enige zou zijn door een voorkeurshouding maar dit hebben ze mij ook nooit verteld.
Succes en sterkte kim!!
En natuurlijk Lilah ook
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:57:12 #65
223453 Guuzewuus
pi_63786784
Ik ben de laatste tijd weer zo gek sentimenteel gelukkig .
Kom ik deze foto tegen, kijk nou . Stella als babietje . Zie die armpjes en handjes, het is toch net een aapje .

(En ikzelf dolgelukkig, met de wallen onder mijn ogen van het voeden de hele nacht door )
pi_63787484
Stellabeeb lijkt op mamababe..wallen of niet
Saartje
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:43:43 #67
223453 Guuzewuus
pi_63787828
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Stellabeeb lijkt op mamababe..wallen of niet
Stellabeeb is vele malen knapper dan moeders (ook zonder wallen )
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:48:46 #68
223453 Guuzewuus
pi_63787956
Oh en dees dan . 8 Weken oud en toen al een blije gup .

Sorry, ik weet ook niet wat ik heb . Misschien omdat jullie Stella pas leerden kennen toen ze al groot en sterk was.
pi_63788979
zooo, wij zijn terug van het cb. deze arts concludeerde dat selene prima naar de andere kant kijkt, maar dat het wellicht zinvol is als een fysio ernaar kijkt, die heel toevallig en handig een dorpje verderop zit en open spreekuur heeft die zal beter kunnen oordelen of er extra zorg nodig is. verder alles prima. we waren per doek gegaan, met een supermarktje erna (totaal 3 straten gehad dus) en ze was in de doek in slaap gevallen. ik kwam een medemama tegen die ik al eerder ontmoet had
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63789736
Ai, nou ik had er ook geen idee van dat een afplatting van het hoofdje zoveel gevolgen kon hebben. Dan vind ik het al helemaal schandalig dat er zo laks is gereageerd vanuit het CB!

Aaaah wat een mooi en schattig beebje
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:12:22 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63789761
Wat een heerlijke foto's Guuzewuus! Leuk he, dat terugkijken.
Ik zwijmelde van de week, bij het teruglezen van de topics, helemaal weg bij deze foto van Sasha:

1 dag oud! Mijn kleine poppie. En dan nu... nu loopt hij zelfs al een klein beetje aan één handje.
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:19:47 #72
223453 Guuzewuus
pi_63789949
Oh, en echt al zichtbaar Sasha .

Het gaat zo snel , die kleine gupjes van ons .
pi_63790535
Hier ook al de laatste tijd foto's terug aan het kijken.
Klein mannetje en bijna een jaartje later is hij op zijn auto door de kamer aan het crossen

Nog niet 1 dag oud......

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2008 19:54:04 ]
  vrijdag 5 december 2008 @ 20:35:45 #74
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63791746
Hierbij dan ook nog even onze Maarten van 1 dag oud...

18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 5 december 2008 @ 20:38:46 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63791804
Heerlijk die Maartens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')