Ik had een zelfde opmerking al bij het slapen-topic geplaatst. Het is een baby....quote:Op maandag 8 december 2008 13:42 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin is.
HA wil de prikken liever niet zetten (als het echt moet zou ze het wel willen doen)quote:Op maandag 8 december 2008 13:25 schreef Ticootje het volgende:
tinny, als je toch het cb maar niets vindt, waarom ga je dan nog?
Dan ga je alleen voor de vaccinaties. Een CB is niet verplicht. Als jij echt in de overtuiging bent dat ze niets toevoegen dan vraag ik me echt af wat je daar dan gaat doen.quote:Op maandag 8 december 2008 13:51 schreef tinny het volgende:
[..]
HA wil de prikken liever niet zetten (als het echt moet zou ze het wel willen doen)
Nou ja, ik heb voor mezelf gezegd dat zo af en toe wel moet kunnen maar dat het niet iets structureels moet worden. En dat geld dus voor af en toe weer zijn bedje uit als het echt krijsen is, ook papa's en mama's hebben wel eens ongelijk vwb slaaptijdquote:Op maandag 8 december 2008 12:11 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou is er ook nog vrij weinig waarvan ik nou echt zeg dat ik NU al pedagogisch verantwoord bezig moet zijn met mijn kind, dus ik ben daar heul makkelijk in. Ik begin nu pas een beetje te merken dat ze af en toe toneel speelt als haar iets niet zint. Maar dat is dus met ruim 8 maanden.
Dat idee heb ik dus ook.quote:Op maandag 8 december 2008 13:42 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin is.
Zo gaat het hier ook hoor. Net als wat Ticoo zegt; uiteindelijk is er achteraf altijd wel iets aan de hand geweest waardoor het even anders ging dan normaal.quote:Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb voor mezelf gezegd dat zo af en toe wel moet kunnen maar dat het niet iets structureels moet worden. En dat geld dus voor af en toe weer zijn bedje uit als het echt krijsen is, ook papa's en mama's hebben wel eens ongelijk vwb slaaptijden bijv. ook voor af en toe eens tussen ons in slapen. Hoewel dat meer voor mezelf is. Dan kan ik nl. gewoon ook slapen.
Het is niet dat ik echt al met de pedagogische leer ernaast de dingen doe hoor, maar we zijn ook het punt van 'ach ze zijn zo klein, je kan ze niet verwennen' al wel voorbij.
Ik herinner me ineens iets grappigs. Als mijn wederhelft de hele dag thuis is als ik moet werken, dan slaapt ze vaak ook veel minder. Soms zelfs zo goed als niet. Als ik thuis ben, gooi ik haar zonder problemen om 12.00 uur in bed, en komt ze daar om 15.00 uur pas uit. Mijn wederhelft wil altijd graag dat ze slaapt, zodat hij "dingen" kan doen in huis. Ik wil graag dat ze gewoon slaapt, en dán kijk ik wel of ik "dingen" kan doen. Op dagen dat mijn wederhelft veel wil doen, slaapt ze meestal het slechtst.quote:Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef tinny het volgende:
Nou klinkt misschien de toon in de getypte stukjes wat negatiever dan het in werkelijkheid is...
Desalnietemin worden we nu wel een beetje moe van het slechte slapen... zeker als je om je heen van 3-4 man hoort met een 0-6 maanden oude baby die wel vrolijk:
- doorslaapt
- makkelijk zelf in slaap komt
- slaapt in haar eigen bedje
- lang (>30 minuten) overdag slaapt..
en we hebben er behoorlijk wat aan gedaan de afgelopen 3 maanden en het echt ook meerdere dagen geprobeerd per oplossing... en als je dan geen resultaat ziet... wordt je een beetje moedeloos...
Nou mag het?
Die van ons, ruim 5 jaar, slaapt nog zeer regelmatig tussen ons inquote:Op maandag 8 december 2008 14:00 schreef Ticootje het volgende:
Ikzelf sliep pas door toen ik 4 jaar oud was, mijn ouders moesten mij elke nacht nog een flesje water brengen.
Absoluut!quote:Op maandag 8 december 2008 16:02 schreef Troel het volgende:
Het heeft bij Ruben ook best lang geduurd voordat hij echt doorsliep
Maar hoe meer je je eraan gaat ergeren, hoe meer stress de kleine opmerkt en hoe slechter ze zal gaan slapen.
quote:Op maandag 8 december 2008 17:54 schreef Troel het volgende:
Ruben zei mamaEN hij bedoelde ook echt mama
quote:
quote:Op maandag 8 december 2008 14:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik herinner me ineens iets grappigs. Als mijn wederhelft de hele dag thuis is als ik moet werken, dan slaapt ze vaak ook veel minder. Soms zelfs zo goed als niet. Als ik thuis ben, gooi ik haar zonder problemen om 12.00 uur in bed, en komt ze daar om 15.00 uur pas uit. Mijn wederhelft wil altijd graag dat ze slaapt, zodat hij "dingen" kan doen in huis. Ik wil graag dat ze gewoon slaapt, en dán kijk ik wel of ik "dingen" kan doen. Op dagen dat mijn wederhelft veel wil doen, slaapt ze meestal het slechtst.
Stress -> niet slapen
Geen stress -> prima slapen.
Groot gelijk, ik zou daar niet te lang mee wachten. Gewoon even een afspraak maken, dan weet je het zeker.quote:Op maandag 8 december 2008 23:02 schreef Madelieve het volgende:
[..]
Verder denk ik erover om een afspraak te maken met een osteopaat. Jasja zit heel scheef in haar wipper, zakt echt met een knik in haar zij naar rechts. Dat doet ze al vanaf het begin, zo'n 2 maanden geleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |