abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63849870
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:42 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin is .
Ik had een zelfde opmerking al bij het slapen-topic geplaatst. Het is een baby....

Ook alle adviezen die worden gegeven worden afgedaan.... Ik vraag me af hoelang jullie iets volhouden, natuurlijk werkt iets nieuws niet meteen na 2 dagen.
Of er wordt plotseling een helehoop veranderd, niet raar dat een kindje daar onrustig van wordt.

Jennifer lijkt soms ook echt de kroon te spannen met haar niet slapen, zelfs het kdv zit af en toe met de handen in het haar. Maar echt ze doet het niet om mij te pesten, als ze weer eens een periode heeft is het achteraf altijd te verklaren waarom ze zo deed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63849971
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:25 schreef Ticootje het volgende:
tinny, als je toch het cb maar niets vindt, waarom ga je dan nog?
HA wil de prikken liever niet zetten (als het echt moet zou ze het wel willen doen)
pi_63850105
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:51 schreef tinny het volgende:

[..]

HA wil de prikken liever niet zetten (als het echt moet zou ze het wel willen doen)
Dan ga je alleen voor de vaccinaties. Een CB is niet verplicht. Als jij echt in de overtuiging bent dat ze niets toevoegen dan vraag ik me echt af wat je daar dan gaat doen.

Ik vind het bijvoorbeeld wel belangrijk om het gewicht en de lengte van Jennifer te weten. Vaccinaties krijgt ze thuis en verder praat ik alleen met de arts. En ik slik ook niet zomaar alles, gewoon je mond opendoen werkt vaak erg goed. En als je het niet kan vinden met je arts of wvk kun je toch vragen om een ander.

(Niet dat ik razend anthousiast ben over mijn cb, maar ik vind wel dat ze iets toevoegen. Verder mogen ze mij best adviseren, maar zeg ik wel als ik hun advies niet ga gebruiken. Soms is een advies wel een eye-opener, soms moet ik er echt om lachen.)
  maandag 8 december 2008 @ 13:57:28 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63850110
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:11 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Nou is er ook nog vrij weinig waarvan ik nou echt zeg dat ik NU al pedagogisch verantwoord bezig moet zijn met mijn kind, dus ik ben daar heul makkelijk in. Ik begin nu pas een beetje te merken dat ze af en toe toneel speelt als haar iets niet zint. Maar dat is dus met ruim 8 maanden.
Nou ja, ik heb voor mezelf gezegd dat zo af en toe wel moet kunnen maar dat het niet iets structureels moet worden. En dat geld dus voor af en toe weer zijn bedje uit als het echt krijsen is, ook papa's en mama's hebben wel eens ongelijk vwb slaaptijd en bijv. ook voor af en toe eens tussen ons in slapen. Hoewel dat meer voor mezelf is. Dan kan ik nl. gewoon ook slapen.

Het is niet dat ik echt al met de pedagogische leer ernaast de dingen doe hoor, maar we zijn ook het punt van 'ach ze zijn zo klein, je kan ze niet verwennen' al wel voorbij.
pi_63850114
Nou klinkt misschien de toon in de getypte stukjes wat negatiever dan het in werkelijkheid is...

Desalnietemin worden we nu wel een beetje moe van het slechte slapen... zeker als je om je heen van 3-4 man hoort met een 0-6 maanden oude baby die wel vrolijk:
- doorslaapt
- makkelijk zelf in slaap komt
- slaapt in haar eigen bedje
- lang (>30 minuten) overdag slaapt..

en we hebben er behoorlijk wat aan gedaan de afgelopen 3 maanden en het echt ook meerdere dagen geprobeerd per oplossing... en als je dan geen resultaat ziet... wordt je een beetje moedeloos...
Nou mag het?
pi_63850201
Maar Tinny, niet alle babietjes zijn hetzelfde. Leuk voor die anderen dat hun baby wel doorslaapt, maar de jouwe doet dat niet. Daar moet je je echt eens bij neerleggen, anders werkt het alleen maar frusterend.

Ikzelf sliep pas door toen ik 4 jaar oud was, mijn ouders moesten mij elke nacht nog een flesje water brengen.
pi_63850352
Tinny die van mij (nu al 2 geweest) sliep als baby zijnde ook niet veel. Overdag meestal maar een uurtje (mensen vroegen zich al af wat de kleine met de rest van de tjid deed) en 's nachts werd ie ook vaak wakker. Hij sliep wel makkelijk in maar werd gewoon om de domste dingen wakker. En tja ik moest er 5 keer op een nacht uit. Maar toch heb ik nooit gevonden dat hij slecht sliep. Hij is zichzelf. Pas met een jaar (heel toevallig die week dat mijn ex en ik uit elkaar gingen) sliep ie ineens de nachten door. En dat doet ie nu op een uitzondering na nog steeds.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_63850929
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:42 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin is .
Dat idee heb ik dus ook.
Ik snap dat het vermoeiend is maar tering zeg het is een baby.
Leg je erbij neer dat ze zo is of zoek hulp.

Kom ik even aan met mijn ge- en ge-
Maarten die hoort muziek en gaat dan dansen
Ook kan hij handkusjes geven
Als je achter hem aan gaat om hem op te pakken dan gaat hij soms snel weg met een dikke glimlach
Hij gaat ons steeds meer nadoen en dat is zo lief
En hij zwaait en kan DA!! zeggen
Enz enz enz......
Het word met de dag leuker

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2008 14:31:02 ]
  maandag 8 december 2008 @ 14:34:29 #159
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63851032
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb voor mezelf gezegd dat zo af en toe wel moet kunnen maar dat het niet iets structureels moet worden. En dat geld dus voor af en toe weer zijn bedje uit als het echt krijsen is, ook papa's en mama's hebben wel eens ongelijk vwb slaaptijd en bijv. ook voor af en toe eens tussen ons in slapen. Hoewel dat meer voor mezelf is. Dan kan ik nl. gewoon ook slapen.

Het is niet dat ik echt al met de pedagogische leer ernaast de dingen doe hoor, maar we zijn ook het punt van 'ach ze zijn zo klein, je kan ze niet verwennen' al wel voorbij.
Zo gaat het hier ook hoor. Net als wat Ticoo zegt; uiteindelijk is er achteraf altijd wel iets aan de hand geweest waardoor het even anders ging dan normaal.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 8 december 2008 @ 14:39:16 #160
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63851182
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:57 schreef tinny het volgende:
Nou klinkt misschien de toon in de getypte stukjes wat negatiever dan het in werkelijkheid is...

Desalnietemin worden we nu wel een beetje moe van het slechte slapen... zeker als je om je heen van 3-4 man hoort met een 0-6 maanden oude baby die wel vrolijk:
- doorslaapt
- makkelijk zelf in slaap komt
- slaapt in haar eigen bedje
- lang (>30 minuten) overdag slaapt..

en we hebben er behoorlijk wat aan gedaan de afgelopen 3 maanden en het echt ook meerdere dagen geprobeerd per oplossing... en als je dan geen resultaat ziet... wordt je een beetje moedeloos...
Nou mag het?
Ik herinner me ineens iets grappigs. Als mijn wederhelft de hele dag thuis is als ik moet werken, dan slaapt ze vaak ook veel minder. Soms zelfs zo goed als niet. Als ik thuis ben, gooi ik haar zonder problemen om 12.00 uur in bed, en komt ze daar om 15.00 uur pas uit. Mijn wederhelft wil altijd graag dat ze slaapt, zodat hij "dingen" kan doen in huis. Ik wil graag dat ze gewoon slaapt, en dán kijk ik wel of ik "dingen" kan doen. Op dagen dat mijn wederhelft veel wil doen, slaapt ze meestal het slechtst.

Stress -> niet slapen
Geen stress -> prima slapen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63851246
Ik heb echt zelden meer problemen dat Jennifer niet wilt gaan slapen. Ik herken de signalen maar al te goed en als ze miept gaat ze gewoon lekker naar bed. Of ze dan een uurtje slaapt of meer of minder dat maakt mij niet uit. Ik doe in de tijd dat ze ligt zoveel mogelijk, dat ik niet aan alles toekom, ach dat is niet zo erg.
  maandag 8 december 2008 @ 14:42:02 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_63851248
Dat dus ja.

Als ik op dagen echt wat wil doen, kan ik er de donder op zeggen dat Ruben minder slaapt dan dagen waarop ik niets plan.

En verder sluit ik me toch echt bij de rest aan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63851387
Ik plan mijn vrije dag ook niet helemaal vol. Een afspraak in de middag maken vind ik al moeilijk, want je weet het gewoon niet. Jennifer kan ook zomaar opeens, uit het niets 2 uur gaan slapen. En ik ga haar echt niet wakker maken.

Het enige wat ik wel doe is boodschappen, maar of ik die nu om 1 uur 2 uur of 3 uur haal, dat maakt geen reet uit.

Overigens ga ik vrijdag even bij Maneki langs, maar een echte tijd hebben we niet afgesproken, en dat vind ik wel zo prettig. Hoef ik niet te stressen als het een kwartiertje later wordt.
pi_63852574
ik laat overdag seleentje haar gang gaan. als ze moe is leg ik haar op bedje, en dan zien we wel of ze slaapt of niet. als ze niet wil, pak ik haar dan net zo makkelijk weer uit haar bedje. ze heeft ook zo'n vastbindspeeltje voor aan de spijltjes (aan de 'goede' kant ) waar ze graag mee speelt. dus soms denk ik dat ze slaapt en kijk ik om het hoekkie en ligt ze gewoon fijn te spelen! meestal wil ze niet veel slapen op een dag. nja, dat mag. *schouders ophaalt*

wat trouwens wel zo is, is dat wanneer ze dan eens een dag wel veel geslapen heeft, en ik veel andere dingen gedaan heb, ze dan 's avonds wel een jengel uurtje doet. als ik haar wat langer op hou, en lekker uitgebreid met haar speel, dan doet ze ook geen jengel uurtje. het ene kindje heeft nu eenmaal wat meer aandacht/actie nodig dan het andere kindje, tis niet anders. maar ik kan me wel voorstellen als je dan zo'n topic leest vol met gebabbel over hoe geweldig de kindjes allemaal wel niet slapen, het dan best zuur is als je eigenste alleen maar krijst hoor.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † maandag 8 december 2008 @ 15:40:49 #165
7074 moussy
kuttekop
pi_63852843
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:00 schreef Ticootje het volgende:
Ikzelf sliep pas door toen ik 4 jaar oud was, mijn ouders moesten mij elke nacht nog een flesje water brengen.
Die van ons, ruim 5 jaar, slaapt nog zeer regelmatig tussen ons in Anticasseptie.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_63853139
volgens mij valt het best mee. Ik zie wel eens langkomen dat er een baby doorslaapt, maar ook vaak genoeg dat ze dat niet doen. Het is hier niet holadijee alle babies slapen hier door behalve die van tinny.
  maandag 8 december 2008 @ 16:02:02 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_63853545
Het heeft bij Ruben ook best lang geduurd voordat hij echt doorsliep
Maar hoe meer je je eraan gaat ergeren, hoe meer stress de kleine opmerkt en hoe slechter ze zal gaan slapen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63853648
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:02 schreef Troel het volgende:
Het heeft bij Ruben ook best lang geduurd voordat hij echt doorsliep
Maar hoe meer je je eraan gaat ergeren, hoe meer stress de kleine opmerkt en hoe slechter ze zal gaan slapen.
Absoluut!
  maandag 8 december 2008 @ 16:16:14 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_63854055
Ruben stond toenet tegen een krukje geleund, te kijken naar de kerstboom, in zijn handjes klappend
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 december 2008 @ 16:18:43 #170
156412 hestria
erg gastvrij
pi_63854131
hier ook nog geen doorslapen, laatste week zelfs om de 2 uur wakker. Hoop dat dat snel over gaat. wel gek wand de 2 weken voro deze week sliep meneer van 22:00 tot 6, fles en dan tot 7:30/8:30. en nu dan ineens om de 2 uur even mopperen en dan pit ie vanzelf wel weer door, maar dan sta ik of lief toch wel naast het bed. Gelukkig slaapt ons mies er helemaal doro heen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_63854424
Tandjes? Opeens meer eten? Verkouden? Of een griepje?

Het kan zoveel zijn... Meestal weet ik het pas achteraf.
pi_63855705
madam hier is verkouden, het loopt er in stralen uit. Dat wordt weer feest vannacht
Saartje
pi_63855722
mooi gezegd; hoe meer stress..hoe minder goed slapen !
en, inderdaad..ieder kind heeft eigen ritme. Vooral niet gaan vergelijken met anderen (of 'verhalen' !!! )
pi_63856215
Even een voor Koen... want die draait zich om
Verder was hij erg saggo vandaag (omdat het hem steeds niet lukte denk ik.. maar nu net hoppa !!!!!)
  maandag 8 december 2008 @ 17:54:00 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_63856526
Ruben zei mama EN hij bedoelde ook echt mama
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63857113
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:54 schreef Troel het volgende:
Ruben zei mama EN hij bedoelde ook echt mama

Zooo lief he
  maandag 8 december 2008 @ 18:52:03 #177
156412 hestria
erg gastvrij
pi_63857436
zo lief!! Dennis komt nog niet verder als dadada, gil gil gil
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_63857715
Voor de dansende, handkusjes gevende en zwaaiende Maarten!
Voor Koen die kan draaien!
Voor Ruben die mama zegt!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_63860961
jen is opeens ziek. Hoge koorts helemaal kreunen en zweten. En bij mij willen tutten. Ze is helemaal niet lekker. Bah.
  maandag 8 december 2008 @ 21:30:13 #180
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63861417
Och arme Jen
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 8 december 2008 @ 22:14:32 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_63862961
Beterschap voor Jen

Ik ben gewoon zo trots op mijn mannetje Over een maandje is hij alweer jarig en dan is het geen baby'tje meer. Maar dat is hij nu eigenlijk ook niet echt Het is gewoon zo'n schatje.
Vanmiddag zat hij in de box te spelen en hij zat echt idioot lang zichzelf gewoon te vermaken. Hij had wat dingen in elkaar geprutst die hij moeilijk weer uit elkaar kreeg, begon een beetje te mopperen dat het na een paar minuten nog niet lukt en te lachen toen het gelukt was. Even later had hij de slappe lach om het een of ander en zat hij met zijn IKEA golden retriever knuffel te knuffelen. Soms zou ik willen dat ik gewoon een hele dag kon filmen om later terug te kijken

Mijn moppie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63864594
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:30 schreef Ardenlyn het volgende:
Kom ik even aan met mijn ge- en ge-

Jasja heeft het doorslapen ook nog niet zo door hoor . Donderdag sliep ze van 20 tot 5 dus 9 uur achter elkaar en vrijdag ook van 19 tot 4 dus weer 9 uur! Ik dus zaterdag zo timen dat ze om 23 haar fles kreeg, me verheugend op een nacht slapen tot 8 uur ! Nou niet dus, gewoon om 3 uur wakker . We hebben nog niet echt een ritme maar ik maak me er niet druk om, zie wel wanneer ze wakker wordt. Eerst kwam ze redelijk elke 4 uur maar nu ze meer drinkt verschilt het, soms zit er 5 uur tussen, soms 6 uur maar gisteren was het na 3 uur brullen en had ze gewoon echt honger!

Verder denk ik erover om een afspraak te maken met een osteopaat. Jasja zit heel scheef in haar wipper, zakt echt met een knik in haar zij naar rechts. Dat doet ze al vanaf het begin, zo'n 2 maanden geleden. Toen dacht ik nog dat ze de kracht nog niet had om rechtop te zitten. Maar inmiddels heeft ze juist veel kracht maar ze zit gewoon niet recht. Als ik haar rechtop hijs zakt ze gelijk weer in en als ik haar naar links 'duw', wurmt ze zich gelijk weer naar rechts met die knik in haar zij. In het begin had ze een sterke voorkeurshouding naar rechts (heeft ook enigzins plat hoofdje) en ik roep nu al een maand blij dat die voorkeurshouding weg is maar besefte gisteren dat ze nu wel een voorkeurshouding naar links lijkt te ontwikkelen! Afijn, ik wil ook geen drama maken die er niet is maar het zit me niet zo lekker en ik laat er liever nu naar kijken dan over een paar maanden als iets wellicht moeilijker te corrigeren is....
pi_63869503
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik herinner me ineens iets grappigs. Als mijn wederhelft de hele dag thuis is als ik moet werken, dan slaapt ze vaak ook veel minder. Soms zelfs zo goed als niet. Als ik thuis ben, gooi ik haar zonder problemen om 12.00 uur in bed, en komt ze daar om 15.00 uur pas uit. Mijn wederhelft wil altijd graag dat ze slaapt, zodat hij "dingen" kan doen in huis. Ik wil graag dat ze gewoon slaapt, en dán kijk ik wel of ik "dingen" kan doen. Op dagen dat mijn wederhelft veel wil doen, slaapt ze meestal het slechtst.
Stress -> niet slapen
Geen stress -> prima slapen.

dat klinkt als een exacte kopie als bij ons thuis !!

pi_63870152
beppie is ziek
Gisteravond was ze wakker van 22.00 tot 23.00 daarna kon ik haar zonder voeding zo in bed schuiven. Ze sliep door tot 4 uur, heeft tot 6.30 naast me liggen lurken en de afstandbediening van het licht opeten enzo, toen weer haar bed in en nu slaapt ze nog
Ze hoest, proest en pruttelt maar heeft gelukkig geen koorts. Ik hoop dat dit snel weer over is, kan er zo slecht tegen als m`n kindje ziek is!
Saartje
pi_63870379
A gossie, beterschap voor de zieke kindjes!

Tinny, mijn dochter nu 3 sliep overdag ook heel slecht. Soms een uurtje, soms een half uurtje maar meer ook niet. Nu slaapt ze zowel overdag als 's nachts prima, al komt ze er 's nachts nog wel eens uit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_63870661
Zo, madam is eindelijk wakker
Saartje
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:30:27 #187
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63870849
Beterschap voor alle zieke ukkies wat zijn het er veel zeg!

Isis d'r sonde is eruit
Ik was dat ding zondagavond zo zat en ze had al 4 dagen zelf meer dan het minimum gedronken en ze liep maar te snotteren, dus ik heb het slangetje eruit gejast Tot nu toe gaat het goed: zondag en gisteren heeft ze ook gewoon weer netjes meer dan 500 gedronken.
pi_63871043
Wat fijn jojo! Fijn dat ze zo goed drinkt ook!
Saartje
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:58:56 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_63871563
Heerlijk Jojo!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63872465
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:02 schreef Madelieve het volgende:

[..]

Verder denk ik erover om een afspraak te maken met een osteopaat. Jasja zit heel scheef in haar wipper, zakt echt met een knik in haar zij naar rechts. Dat doet ze al vanaf het begin, zo'n 2 maanden geleden.
Groot gelijk, ik zou daar niet te lang mee wachten. Gewoon even een afspraak maken, dan weet je het zeker.

En even voor Isis zonder sonde!
It's all up to you
pi_63872840
voor alle zieke kindjes
En een voor Isis
  dinsdag 9 december 2008 @ 10:51:25 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63872900
Isis, wat goed!
pi_63872913
Alle zieke kindjes

Isis

Madelieve: inderdaad groot gelijk. Je weet maar nooit en wie weet zit ze straks mooi recht

Maarten z'n papa heeft hem weer wat leuks geleerd hoor
Als Maarten een scheet laat gaat pappa met z'n handen wapperen en doet dan *PHOEH*!!
Maarten doet dat nu dus ook

Nog 2 weekjes en dan is hij 1!!
Wilde zelf een taart maken maar ik koop wel wat en later ga ik wel samen met hem taart maken als hij ouder is.
pi_63873833
Goed idee om even te bellen Madelieve!

Fijn dat het zo goed gaat met Isis en groot gelijk met het slangetje
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:44:31 #195
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63874240
Hieperdepiep hoera voor Isis
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:23:59 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63876766
Ik zit nu in bed met een zieke Sasha op schoot.
Begon gisteren tussen de middag met een beetje verhoging en het liep uiteindelijk op naar 39.
En nu net was het 39,8.
Arm wurm. Wil alleen maar bij mama hangen, zelfs papa (ook ziek thuis) is niet goed genoeg. Arm ding. Papa heeft vannacht op de bank geslapen en Sasha en ik samen in het grote bed, maar nu wilde hij niet eens naast me liggen. Op me is het enige. Gelukkig drinkt hij wel heel veel, dus nog geen enge dingen hoewel hij ech heel zielig en lodderig uit zijn oogjes kijkt.

Nu is die mini-laptop echt heel handig, dat past gewoon achter dat kleine kontje.
pi_63877029
Wat fijn voor Isis!

Zieke Saartje en Sasha
pi_63878328
Beterschap voor alle zieke kindjes (Jen, Saartje en Sasha..heb ik nog iemand gemist?) en sterkte voor de papa's en mama's!
It's all up to you
pi_63878404
Jeej Isis zonder sonde!

Beterschap voor de zieke kindjes
pi_63881217
Isis, goed hoor meisje! Heel fijn dat het nu zonder sonde gaat.

Hier is het k*t. Jen is echt ziek. Vanmorgen en vanmiddag heeft ze in Vicky gewoont... Ik mocht haar absoluut niet wegleggen, alleen maar tegen mama aan.

Het begon eigenlijk gisteravond al. Tijdens het eten viel ze bij mij op schoot in slaap. Half slapend heb ik er nog wat yoghurt in gekregen. Maar dat is niets voor Jen, slapen op schoot.

Gister werd ze natuurlijk vaak wakker. En normaal haal ik haar nooit uit bed, even speentje erin en weer doorslapen. Maar iets in mij zorgde ervoor dat ik haar toch even optilde. God wat was het kind warm. Gelijk even temp opgenomen en ja hoor mama had gelijk, koorts.

Vannacht ging het wel redelijk, paracetamol erin en gaan. Vanmorgen vroeg wat ibuprofen en tot 10 uur heeft ze geslapen. Daarna hebben we gedouchd en aangekleed, alles ging goed. Tot de koorts terug kwam. Ik weer paracetamol geven, maar de koorts zakte niet meer. Jen was heel zwak, zakte steeds weg, ogen wegdraaien. Doodeng. Ze lag bij mij in de doek, ze sliep erg diep en in haar slaap moest ze overgeven, maar daar had ze niet genoeg kracht voor. Dus ze stopte zomaar met ademen. Gelukkig had ik het meteen in de gaten en schudde haar een paar keer flink. ze schrok wakker en braakte gelukkig eruit wat dwars zat. Helemaal huilen (samen). Ik heb toen toch maar even de dokter gebeld.

Tussen de middag kwam M. thuis en opeens had ze een opleving. De paracetamol leek toch zn werk te doen en ze is een uurtje goed wakker geweest. Even tijd om lekker wat te drinken en te eten.

Nadat M. wegging zakte Jen weer weg in een diepe slaap, weer bij mij in de doek. Tot het doktersbezoek heeft ze geslapen. De dokter kon niets vinden behalve dat haar amandelen erg geirriteerd zijn. Dat wil dus zeggen dat er wel echt iets aan de hand is, maar dat we niets kunnen doen dan uitzieken.

Ondertussen ligt ze nu wel even op haar bedje. Ik hou het nu nog meer in de gaten als dat ik al deed. Maar de koorts is nu al flink minder als vanmorgen. Het is even afwachten als ze wakker is hoe het dan weer is, want dan is het tijd voor een nieuwe dosis paracetamol.

Het is me het dagje wel zo. En Jen is echt helemaal zielig. Ze kijkt er zelfs zielig bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')