Als een kind altijd dezelfde kant op ligt met het hoofd, kan het hoofd vervormen. De schedel is namelijk zacht, omdat het hoofd nog moet groeien. Na het eerste jaar zijn/gaan de schedelnaden dichtgroeien en verhardt de schedel. Dan maakt het voor de vorm van het hoofd niet meer zoveel uit op welke kant het kind het liefst ligt.quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:18 schreef tinny het volgende:
@KIM
ik lee snet pas dat stukje over die voorkeurshouding maar krijg even niet helemaal mee wat dat precies dan doet met het hoofdje.. Ik heb het toch goed dat met een voorkeurs houding je kindje altijd op 1 kant slaapt (op haar rug en dan hoofd altijd naar links/rechts? toch?)
Maar groeit daardoor het hoofdje scheef? en waar komt dan die afplatting vandaan? zou je zeggen dat dat komt door veel recht te liggen?
dit hebben we laatst ook geprobeerd maar toen Gabi 3 keer in 1,5 uur wakker werd zijn we gestopt omdat we er alleen maar chagerijnig van werden...quote:Op maandag 8 december 2008 09:40 schreef Ardenlyn het volgende:
bv 's avonds een film kijken met z'n 2tjes oid met toastjes erbij en dat is ook erg fijn.
Opa en oma in de buurt?quote:Op maandag 8 december 2008 10:32 schreef tinny het volgende:
[..]
dit hebben we laatst ook geprobeerd maar toen Gabi 3 keer in 1,5 uur wakker werd zijn we gestopt omdat we er alleen maar chagerijnig van werden...
Dan hou je haar toch op schoot en gooi je haar na de film weer in bed?quote:Op maandag 8 december 2008 10:32 schreef tinny het volgende:
[..]
dit hebben we laatst ook geprobeerd maar toen Gabi 3 keer in 1,5 uur wakker werd zijn we gestopt omdat we er alleen maar chagerijnig van werden...
Eensch! Mss niet geheel pedagogisch verantwoord, maar als je altijd maar zo aan het 'vechten' bent wordt het alleen maar zwaarder lijkt me.quote:Op maandag 8 december 2008 11:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dan hou je haar toch op schoot en gooi je haar na de film weer in bed?
Nou is er ook nog vrij weinig waarvan ik nou echt zeg dat ik NU al pedagogisch verantwoord bezig moet zijn met mijn kind, dus ik ben daar heul makkelijk in. Ik begin nu pas een beetje te merken dat ze af en toe toneel speelt als haar iets niet zint. Maar dat is dus met ruim 8 maanden.quote:Op maandag 8 december 2008 11:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eensch! Mss niet geheel pedagogisch verantwoord, maar als je altijd maar zo aan het 'vechten' bent wordt het alleen maar zwaarder lijkt me.
Ja die slapen echt heel veelquote:Op maandag 8 december 2008 13:26 schreef Marie79 het volgende:
28 uur? Knap hoor![]()
Ik ben al blij dat Maarten 's nachts zo goed slaapt!
Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin isquote:Op maandag 8 december 2008 13:08 schreef tinny het volgende:
het CB daar heb ik niet zo goede ervaringen mee... dus die bel ik liever niet... ik vraag het wel als we er weer naar toe moeten maar een echt hoge pet heb ik er niet van op... het komt meestal toch op alle alternatieven uit die we toch al hebben geprobeerd/doen (strak avond ritueel, badje etc)..
Een ostheopaat klinkt zo zweverig? wat doet die precies?
Tsja, niet geschoten is altijd mis denk ik altijd maar, maar goed, dat moet je idd zelf weten.quote:Op maandag 8 december 2008 13:08 schreef tinny het volgende:
het CB daar heb ik niet zo goede ervaringen mee... dus die bel ik liever niet... ik vraag het wel als we er weer naar toe moeten maar een echt hoge pet heb ik er niet van op... het komt meestal toch op alle alternatieven uit die we toch al hebben geprobeerd/doen (strak avond ritueel, badje etc)..
Een ostheopaat klinkt zo zweverig? wat doet die precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |