abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:30:59 #101
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63803741
Wat een -ies allemaal zeg!
* Marie79 gaat nu al bijna rammelen
18-11-2008 Maarten Alexander
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:42:09 #102
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63803910
Haha, dat had ik ook Marie, heel bizar eigenlijk. De eerste 2 maanden met Stella heb ik keihard gerammeld . Nu is het minder.
pi_63803912
Aah wat een schattige dingetjes allemaal
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:44:05 #104
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63803930
Ik ga dus idd rammelen als ik eraan denk dat we misschien ooit wel met zijn 4-tjes zullen zijn...
pi_63804109
Lieve foto's!

Met Lotte gaat het gelukkig weer beter!
Ze heeft weer goede plasluiers en dat is echt een opluchting voor mij!
Drinken gaat ook weer beter, nog niet altijd even goed maar beter dan van de week.
Het hoesten lijkt ook bijna over, alleen nog na het drinken.

Gisteravond hebben we bij ons thuis sinterklaas gevierd, Lotte lag lekker in bed, maar vond het blijkbaar veel gezelliger om ook mee te genieten van het feest
Ze heeft lekker mee zitten kijken en is natuurlijk goed verwend
Tussendoor is ze weer naar bed gegaan, helemaal kapot was ze. Maar een uurtje later was ze weer van de partij, helemaal vrolijk

Vannacht gelukkig weer goed doorgeslapen, was een paar nachten wat rommelig door het hoesten, maar ze sliep netjes van 22 tot 8:30

Ze ligt nu al even te slapen, denk dat ze even wat moet inhalen

Owja, en Lotte zegt DA
En werkelijk alles wordt begroet met DA
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:37:53 #106
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63804643
Fijn dat Lotte weer beter drinkt en goede luiers heeft mrien.

* Jojogirl krijgt ook last van rammels door al die foto's En dat terwijl ik tot voor een week terug heel hard beweerde nooit meer een zwangerschap en bevalling te willen na wat we nu allemaal meegemaakt hebben.

Met Isis gaat het trouwens super. Ze gaat steeds beter en verder zien en steeds meer dingetjes doen en pakken en heeft de afgelopen dagen heel hard rond liggen kijken waar ze nu was beland (we zijn nl. dinsdag verhuisd). Ook het drinken gaat heel goed: ze heeft nu al 4 dagen achter elkaar meer dan 500 mL zelf gedronken. De logopediste vroeg gisteren waarom we de sonde er nog niet uitgetrokken hebben, maar dat durven we toch nog niet. Nu vervangen we gewoon de pleister bij d'r neus niet meer en dan trekt ze hem er vanzelf binnenkort wel uit De instructie sondevoeding voor de creche hebben we dus ook maar afgeblazen en nu gaan we gewone wenafspraken maken voor over een paar weekjes, want vanaf 5 januari ga ik weer werken.
En verder is d'r nieuwe kamertje heerlijk roze, bloemerig en meisjesachtig. Ze ligt dus nu niet meer bij ons. Voeden hoeft 's nachts niet meer en wakker worden doet ze ook niet, dus nu ligt ze lekker in d'r eigen roze kamertje te slapen
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:43:33 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63804736
Nog meer van die kleine prullekes!
Fijn dat het zo goed gaat met Lotte weer.
En met Isis ook! Heb je nog iets van verlengd verlof gekregen Jojo? Of zeg ik nu iets heel raars.
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:19:27 #108
4177 Jojogirl
pi_63806283
BE, eigenlijk had ik afgelopen maandag alweer aan het werk gemoeten, maar ik ben ziek gemeld. Woensdag ben ik bij de bedrijfarts geweest en die was erg behulpzaam. Ik kan nu in overleg met m'n leidinggevende afspreken wanneer ik weer ga beginnen. Dat hadden we al gedaan voor ik bij de bedrijfsarts langsging, en ik wil graag in het nieuwe jaar weer gaan werken. Gelukkig is nu alles ook goed geregeld voor de creche (naja, inmiddels valt er weinig meer te regelen behalve de gewone dingen), dus ik durf het wel weer aan.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:16:32 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63807213
Ah ok, dat is wel fijn dan idd. Ik kan me zo voorstellen dat je net even wat meer tijd nodig hebt dan anders.
Gaat Isis naar een gewone creche wel?
Ik dacht ooit eens van iemand gelezen te hebben dat ze bij sommige creches liever geen gehandicapte kindjes hebben vanwege de extra zorg etc.
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:44:58 #110
4177 Jojogirl
pi_63808663
Volgens een familielid dat in de kinderopvang heeft gewerkt zijn ze verplicht kindjes aan te nemen als die niet teveel medische zorg nodig hebben. Wij hebben zelf ook vanaf het begin de voorkeur gehad voor een gewoon kdv.

Het was alleen lange tijd de vraag of dat te doen was met de sondevoeding. Gelukkig troffen wij alleen maar aardige mensen bij Catalpa (het concern waar het kdv van Finn onder valt) en waren ze meteen positief over een kindje met Down en later vonden ze de sondevoeding ook geen probleem, mits er leidsters waren die erachter stonden om dat zelf te leren. Die waren er gelukkig ook in Finn z'n groep, dus alleen de afspraak voor de instructie ontbrak nog. Zouden de leidsters het niet aangedurfd hebben om zelf sondevoeding te gaan geven dan hadden we ook nog de optie gehad dat de thuiszorg dat zou gaan doen, maar dat was dus niet nodig.

En we hebben voorkeur voor een gewone creche omdat Isis behalve dat ze Down heeft en sondevoeding heeft/had verder geen medische zorg nodig heeft. Bovendien wisten we vanaf het begin dat de sondevoeding tijdelijk zou zijn en dat er dan eigenlijk helemaal geen indicatie voor een medisch kinderdagverblijf meer over blijft. Bovendien gaat tegenwoordig de helft van de kindjes met Down naar een gewone basisschool, dus qua ontwikkeling kan ze waarschijnlijk ook prima uit de voeten op een gewone creche. Verder vonden we ook het sociale aspect van dezelfde creche als Finn belangrijk. Er zijn meer gezinnen die meerdere kindjes in die groep hebben (is een groep van 0-4) en we zouden het jammer vinden als Finn niet met z'n zusje in de groep kon.

Er is trouwens ook al een kindje met een lichte ontwikkelingsachterstand in de groep. Die draait gewoon mee, je ziet alleen dat ie langzaam ingehaald wordt door andere kindjes. Verder heeft hij ook iemand (uit een pgb geloof ik) die 1 keer per week op de creche langskomt om speciaal met hem dingen te doen/oefenen. Maar we weten dus dat ze er goed mee omgaan en dat er veel kan en dat heeft wel gescheeld in het nadenken hierover.
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:02:48 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63809016
Dat is helemaal wel leuk, als ze gewoon bij Finn in de klas komt. En idd ja, ik was helemaal vergeten dat down kindjes tegenwoordig idd gewoon naar de basisschool gaan, dus dan is een aparte creche helemaal wel overbodig.
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:27:35 #112
156412 hestria
erg gastvrij
pi_63809424
lief al die babytjes weer!! Word ook elke keer emotioneel als ik de foto's bekijk.

Michelle 1 dag oud

Michelle bijna 4 jaar

Dennis 1 dag oud

Dennis 9,5 maand

[ Bericht 26% gewijzigd door Lois op 06-12-2008 19:40:44 ]
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  Jubileum moderator zaterdag 6 december 2008 @ 19:41:29 #113
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63809674
Hestria sorry maar je foto's waren zo gruwelijk groot dat ik even het formatentrucje heb toegepast want mijn browser bleef vastlopen. Wil je ze de volgende keer iets kleiner uploaden?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 6 december 2008 @ 19:57:51 #114
156412 hestria
erg gastvrij
pi_63810044
sorry, ik zal eens gaan uitvinden hoe ik ze moet verkleinen
  Jubileum moderator zaterdag 6 december 2008 @ 20:20:06 #115
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63810668
Zal ik eens een handige tip geven? Geheel offtopic hier maar het is wel een slimme vind ik zelf
Zet alle foto's die je wilt posten in een mapje (op je bureaublad). Selecteer al die foto's, en kies voor versturen per email. Dan komt windows zelf met de vraag "foto's verkleinen?" ja dat wil je, en dan kun je ze bijv. emailen aan jezelf. Die verkleinde versies sla je dan weer op dat mapje, en die ga je dan uploaden.
Snel, simpel en handig
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:29:19 #116
156412 hestria
erg gastvrij
pi_63810941
ok, dat klinkt een stuk makkelijker als al die programma's die manlief heeft
pi_63811861
Mn iPhone crasht iedere keer op fok, zeker topic met plaatjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63811892
raar, heb ik geen last van ticootje
pi_63812090
@KIM
ik lee snet pas dat stukje over die voorkeurshouding maar krijg even niet helemaal mee wat dat precies dan doet met het hoofdje.. Ik heb het toch goed dat met een voorkeurs houding je kindje altijd op 1 kant slaapt (op haar rug en dan hoofd altijd naar links/rechts? toch?)
Maar groeit daardoor het hoofdje scheef? en waar komt dan die afplatting vandaan? zou je zeggen dat dat komt door veel recht te liggen?
pi_63812095
ik doe mijne nooit uit. Sinds dat ik herstart heb gaat het beter, maar ik vind het een ramp.

Jen is vandaag vreselijk verwent door de sint. Helemaal leuk. Sint kwam langs met 2 pieten. Overal snoep, tot groot plezier van de hond. Het was me het dagje wel. Ik ben doodop.
  zaterdag 6 december 2008 @ 21:33:19 #121
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63812401
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:18 schreef tinny het volgende:
@KIM
ik lee snet pas dat stukje over die voorkeurshouding maar krijg even niet helemaal mee wat dat precies dan doet met het hoofdje.. Ik heb het toch goed dat met een voorkeurs houding je kindje altijd op 1 kant slaapt (op haar rug en dan hoofd altijd naar links/rechts? toch?)
Maar groeit daardoor het hoofdje scheef? en waar komt dan die afplatting vandaan? zou je zeggen dat dat komt door veel recht te liggen?
Als een kind altijd dezelfde kant op ligt met het hoofd, kan het hoofd vervormen. De schedel is namelijk zacht, omdat het hoofd nog moet groeien. Na het eerste jaar zijn/gaan de schedelnaden dichtgroeien en verhardt de schedel. Dan maakt het voor de vorm van het hoofd niet meer zoveel uit op welke kant het kind het liefst ligt.

Als een kind altijd met het hoofd naar rechts ligt, zal de schedel vanaf het midden van het achterhoofd tot het oor afgeplat worden. Dit heeft ook als gevolg dat het oor zich verplaatst t.o.v. het andere oor. Als je een lijn zou trekken staat het ene oor veel meer naar voren dan het andere. Erg lastig als je kind later een bril moet, dan zouden de poten in lengte moeten verschillen.

Overigens heb je verschillende afplattingen, ik heb het hier alleen over wat voor ons van toepassing is .

Voor foto's kan je Googelen op plagiocephaly.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 6 december 2008 @ 22:27:32 #122
4177 Jojogirl
pi_63813357
FF tussendoor: weet iemand hoe het merk BabyBarb valt qua maat? T.o.v. H&M en Hema enzo?
Ik wil online wat bestellen, maar vind het altijd zo moeilijk als je een merk nog niet kent. (Ging laatst ook al zowat de mist in: iets van Noppies in 62 is nu precies pas terwijl Isis verder nog 56 draagt en van Ducky Beau kreeg ik iets in 62 kan ze echt pas over minstens 2 maanden aan denk ik).
  zaterdag 6 december 2008 @ 23:01:15 #123
14746 k_i_m
pi_63813984
Mijn ervaring is dat eigenlijk alleen Noppies heel klein valt (door die ielige mouwtjes) en de rest normaal of groter. H&M en Jottum vind ik best wel heel erg groot vallen, die koop ik meestal in de maat die ze heeft en niet groter. Helaas geen ervaring met BB, maar zo klein als Noppies kan het nooit zijn .
In my life
Why do I smile
pi_63826620
seleentje heeft haar eerste huilbui met *echte* tranen gehad. grote dikke tranen die over haar wangetje biggelen.

we hadden bezoek (afdelingsdude van de politieke partij waar we lid van zijn) en dat was natuurlijk wel spannend en moest bekeken worden. maar ja: tis ook eng en nieuw, hence was ze wat bewerkelijk. ah well. eerst lekker even bij mij in de doek, dan een flesje, en nu is ze erg moe omdat ze niet geslapen heeft terwijl ze dat anders rond deze tijd wel gedaan heeft. slaapt als een blok nu, dus zal wel rond 6 uur wakker zijn
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63828380
en tsjek.......

een wakker seleentje wat graag eventjes wil spelen en kauwen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63828886
Zou het de leeftijd zijn? Vanmiddag namelijk ook voor het eerst een brullende Jasja meegemaakt . We waren even de tourist gaan uithangen in Edam en gingen na een wandelingetje even wat drinken. Ik vond het wel erg ongezellig voor haar in de wagen dus nam haar op schoot. Ze vond het eerst prachtig, zat stralend om zich heen te kijken en naar iedereen te lachen (eigenlijk wat we van haar gewend zijn) maar ineens werd het allemaal te veel en zette ze een keel op. Wij zaten elkaar echt aan te kijken van dat doet ze anders nooit hoor! Zelfs dicht bij lief en met speen werd ze niet stil. Ze was gewoon vreselijk moe, was al een paar uur wakker, tijdens de wandeling was ze ook niet in slaap gevallen. Terug in de wagen met doekjes en mama's hand goed vast ging het alweer en viel ze uiteindelijk in slaap. Ze heeft in totaal misschien maar 2 minuten gebruld dus het ging eigenlijk nergens over maar het was echt de eerste keer dat we dat meemaakten.
pi_63833227
Hier een brullende Jen omdat ze van mij niet mag gaan staan in bad.

Niet om het een of ander, maar dit was echt huilen omdat ze haar zin niet kreeg.

Oh en bij de oppas vanmorgen ook, maar dat was terecht, Jennifer stond aan een stoel en een ander kindje trok de stoel weg, ik kon haar nog net opvangen zodat ze niet lelijk met haar hoofdje op de grond kwam, maar ze was zo geschrokken, ze zette het op een brullen. Het andere kindje was daar ook wel van geschrokken. Maar ja, het zal nog wel vaker voorkomen. Leren lopen is met vallen en opstaan.
pi_63844094
Hier ook duidelijk te merken als het een verdriet-huil is of een ikkrijgmezinniet-huil

Hoe is het met jouw Ticootje? Beetje rust voor jezelf kunnen vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2008 09:24:11 ]
pi_63844187
Ja, het zijn meer perioden of dagen dat ik gewoon op ben. Vannacht heeft Jen enorm gespookt, ze is er 6x uit geweest, dus dan ben ik gewoon moe.

Maar mijn man en ik hebben wel afspraken gemaakt dat we weer eens lekker met zn 2en iets gaan doe. Lekker uit eten en een bios of lekker naar de sauna. Jen kan dan mooi even bij mijn ouders, dan haal ik haar rond een uur of 10 gewoon weer op.
pi_63844458
Heel goed
Lekker genieten met z'n 2en.
Helaas hebben wij geen familie in de buurt maar wij gaan bv 's avonds een film kijken met z'n 2tjes oid met toastjes erbij en dat is ook erg fijn.

Maar 6x wakker worden in 1 nacht is ook onwijs vermoeiend pff
pi_63845555
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:40 schreef Ardenlyn het volgende:

bv 's avonds een film kijken met z'n 2tjes oid met toastjes erbij en dat is ook erg fijn.

dit hebben we laatst ook geprobeerd maar toen Gabi 3 keer in 1,5 uur wakker werd zijn we gestopt omdat we er alleen maar chagerijnig van werden...
pi_63845577
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:32 schreef tinny het volgende:

[..]

dit hebben we laatst ook geprobeerd maar toen Gabi 3 keer in 1,5 uur wakker werd zijn we gestopt omdat we er alleen maar chagerijnig van werden...
Opa en oma in de buurt?
  maandag 8 december 2008 @ 11:20:13 #133
14746 k_i_m
pi_63846637
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:32 schreef tinny het volgende:

[..]

Dan hou je haar toch op schoot en gooi je haar na de film weer in bed?
In my life
Why do I smile
  maandag 8 december 2008 @ 11:30:03 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63846851
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:20 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dan hou je haar toch op schoot en gooi je haar na de film weer in bed?
Eensch! Mss niet geheel pedagogisch verantwoord, maar als je altijd maar zo aan het 'vechten' bent wordt het alleen maar zwaarder lijkt me.

Heb je nou het CB al gebeld Tinny? Voor hulp/tips van de wijkverpleegkundige? Of bel eens met een ostheopaat, is ook al vaker genoemd, er zijn heel veel kindjes die dan na 1 of 2 keer al zo veel beter in hun vel zitten dat het slapen ook een stuk beter gaat.
pi_63846986
Of een strak avond ritueel... Dat helpt Jen ook.

Alleen nu heeft ze een enorm droge huid omdat ze elke dag of in bad gaat of onder de douche meegaat.... Dus ik moet even wat verzinnen.
pi_63847235
Ticootje: Wij gebruiken altijd bodymilk van Weleda voor baby's.
Erg goed spul
Soms gaat Maarten ook elke dag onder de douche en even extra insmeren met dat spul werkt super

Of Weleda badmelk (of zoiets) is ook erg goed en daarna hoef je haar niet in te smeren. Ze zal er wel erg glibberig van worden
pi_63847655
Ja ik heb inderdaad ook badolie, dat is echt glibberig. Daarom mag ze ook niet staan in bad. Olie van weleda hebben we ook, alleen als ze net in bad is geweest dan ze ze zeg maar op haar eind... Om dan ook nog in te smeren, dat zou een drama worden.
  maandag 8 december 2008 @ 12:11:42 #138
14746 k_i_m
pi_63847755
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Eensch! Mss niet geheel pedagogisch verantwoord, maar als je altijd maar zo aan het 'vechten' bent wordt het alleen maar zwaarder lijkt me.
Nou is er ook nog vrij weinig waarvan ik nou echt zeg dat ik NU al pedagogisch verantwoord bezig moet zijn met mijn kind, dus ik ben daar heul makkelijk in. Ik begin nu pas een beetje te merken dat ze af en toe toneel speelt als haar iets niet zint. Maar dat is dus met ruim 8 maanden.
In my life
Why do I smile
pi_63847818
Toneelspelen, check! Jennifer kan het ook.

Als ik haar op de grond enerzet bij haar mooie speelgoed zet ze het eerst op een brullen. Nu loop ik gewoon weg, om te doen wat ik moet doen. Zodra ik in de keuken sta is ze stil en gaat ze lief spelen.
pi_63848987
het CB daar heb ik niet zo goede ervaringen mee... dus die bel ik liever niet... ik vraag het wel als we er weer naar toe moeten maar een echt hoge pet heb ik er niet van op... het komt meestal toch op alle alternatieven uit die we toch al hebben geprobeerd/doen (strak avond ritueel, badje etc)..

Een ostheopaat klinkt zo zweverig? wat doet die precies?
pi_63848988
-dubbel--
  maandag 8 december 2008 @ 13:16:54 #142
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63849176
Zeg... kleine baby'tjes slapen toch heel veel?
Nou, die van mij met periodes niet...
Voorbeeld van vanochtend:
Gevoed om kwart voor 8, toen heeft hij wel geslapen tot ong. 9 uur, lekker naast me in bed... Daarna heeft W. hem in zijn wiegje gelegd en had ik het idee dat ik dan wel kon ontbijten, douchen etc. tot de volgende voeding...
Nee hoor, Maarten ging huilen en stopte er pas mee toen ik hem oppakte en mee nam naar beneden... Heeft meneertje hartstikke wakker in zijn wagen gelegen en ook aan het huilen... Daarna opgepakt en hij was stil! Uiteindelijk heeft hij naast me op de bank gelegen, wel wakker maar stil...
Om 11 uur gevoed, daarna verschoont en boodschappen gaan doen, eveneens weer hartstikke wakker en toen we weer terug waren pas in slaap gevallen rond half 1!
Wat ik hiermee wil zeggen? Eigenlijk gewoon dat we een eigenwijs kind hebben wat op mij lijkt, ik sliep vroeger ook heel slecht (in)...
pi_63849386
Jennifer heeft ook nooit heel veel geslapen. Is echt per kind verschillend... Het ene kindje slaapt 28 uur per dag de ander 14 uur.

tinny, als je toch het cb maar niets vindt, waarom ga je dan nog?
  maandag 8 december 2008 @ 13:26:46 #144
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_63849420
28 uur? Knap hoor

Ik ben al blij dat Maarten 's nachts zo goed slaapt!
pi_63849466
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:26 schreef Marie79 het volgende:
28 uur? Knap hoor

Ik ben al blij dat Maarten 's nachts zo goed slaapt!
Ja die slapen echt heel veel

Ik bedoel natuurlijk 18 uur
pi_63849538
Beppie kan zitten Vanmorgen ineens, ik had haar half neergelegd en ze gaat ineens zelf zitten en blijft nog zitten ook zonder om te vallen of voorover te klappen Nu nog ff leren hoe ze van buikligging naar zit komt dan kunnen we gaan fietsen van het voorjaar
Saartje
pi_63849591
Dus het vaatdoekeffect is nu weg?
pi_63849690
nou ja..ze is verder nog steeds zo slap als een lappenpop Maar wel een zittende lappenpop
Saartje
  maandag 8 december 2008 @ 13:42:31 #149
14746 k_i_m
pi_63849753
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:08 schreef tinny het volgende:
het CB daar heb ik niet zo goede ervaringen mee... dus die bel ik liever niet... ik vraag het wel als we er weer naar toe moeten maar een echt hoge pet heb ik er niet van op... het komt meestal toch op alle alternatieven uit die we toch al hebben geprobeerd/doen (strak avond ritueel, badje etc)..

Maar wat is het probleem met haar even ophouden? Dan kan je toch gewoon film kijken? Ik krijg zo onderhand bijna de indruk dat het arme kind het nooit meer goed kan doen, er is altijd wel wat te vinden wat niet naar je zin is .
In my life
Why do I smile
  maandag 8 december 2008 @ 13:44:50 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63849808
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:08 schreef tinny het volgende:

Tsja, niet geschoten is altijd mis denk ik altijd maar, maar goed, dat moet je idd zelf weten.

Ik weet niet goed wat een ostheopaat doet, moest zelf ook op de wiki kijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Osteopathie
Maar goed, er zijn veel mensen hier die er wel heel veel baat bij hadden en als ik zo wanhopig zou zijn zoals jij over komt zou ik alles wel willen proberen. Nou ja, niet alles, geen rare medicijnen ofzo, maar dit lijkt mij iig geen kwaad kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')