Fakesquote:Op donderdag 27 november 2008 21:29 schreef paulzurrr. het volgende:
Kleine collectie van mij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op donderdag 27 november 2008 21:40 schreef StateOfMind het volgende:
Omdat een tvp allen zo saai is, hier wat plaatjes om van te genieten:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 november 2008 21:29 schreef paulzurrr. het volgende:
Kleine collectie van mij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de band in het gaatje doen is een beetje een gepiel ja. ik wou ook naar de juwelier gaan toen der tijd. maar na een hele avond toch zelf proberen lukte me het toch op een gegeven moment.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:47 schreef Jewel het volgende:
[..]
Mooi!![]()
925, bedankt voor de uitleg!
Dacht al iets dergelijks, maar het zat zo strak dat ik zonder het zeker te weten geen grof geweld te durfte te gebruiken. Er zitten bij mij geen knopjes, je moet er gewoon hard aan trekken. Maar ik zit nu alleen nog met het probleem dat de band niet door het gaatje kan. Even naar de juwelier toe denk ik.
Ik heb hem, maar ben een wijsvinger nagel armer. auwww.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:51 schreef 925 het volgende:
[..]
de band in het gaatje doen is een beetje een gepiel ja. ik wou ook naar de juwelier gaan toen der tijd. maar na een hele avond toch zelf proberen lukte me het toch op een gegeven moment.
daar was je toch mee gevallen?quote:Op donderdag 27 november 2008 23:12 schreef Mr.G het volgende:
Binnenkort ook maar eens een foto sessie doen. Vooral mijn PRS 516 is pure liefde
Van 50 meter afstand zie ik nog dat die dingen nep zijnquote:Op donderdag 27 november 2008 21:29 schreef paulzurrr. het volgende:
Kleine collectie van mij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hehe...bekende plaatjes uit een Graal topicquote:Op donderdag 27 november 2008 21:40 schreef StateOfMind het volgende:
Omdat een tvp allen zo saai is, hier wat plaatjes om van te genieten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yep, en uit een GC topicquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:57 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Hehe...bekende plaatjes uit een Graal topic
Dit is gewoon een algemeen horlogetopic-reeks waarin je alles kunt posten uit de wonderschone wereld die horloge/horlogerie heet. Als je alleen maar je eigen horloge(s) zou mogen posten, zouden er nooit 23 topics geweest zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:31 schreef Silvercrest het volgende:
Het is toch pimp met je horloge toch niet pimp met een horloge die je niet in bezit hebt ?
ok...quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:31 schreef Silvercrest het volgende:
Het is toch pimp met je horloge toch niet pimp met een horloge die je niet in bezit hebt ?
Gemiddelde kwaliteit, gemiddelde levensduur in combinatie met een té hoge prijs. Ik zou als ik jou was lekker verder sparen en een keer een goede horloge kopen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:29 schreef Mopst3r het volgende:
Ik denk er sterk aan om een TW Steel te kopen, hoe staan deze bekend mbt kwaliteit, levensduur etc. ?
Maar ik vind ze zo mooiquote:Op zaterdag 29 november 2008 10:49 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Gemiddelde kwaliteit, gemiddelde levensduur in combinatie met een té hoge prijs. Ik zou als ik jou was lekker verder sparen en een keer een goede horloge kopen.
Een goede horloge koop je immers maar één keer
Tjah dan ga je verspreid over je leven toch 20 TW-steel horloges verslijten? en dan ben je 20x 200 euro kwijt. Of je gaat gewoon een keer een mooie horloge kopen, ben je aan 1 horloge ook 2000 euro kwijt maar die koop je als het goed is maar 1 keer in je levenquote:
Ach kom, de mensen die 2k aan een horloge uitgeven kopen in de regel na een aantal jaar ook weer een ander. Niets mis met TW Steel, zolang je maar begrijpt dat het een trend horloge is en je niet iets kwalitatief hoogstaand in huis haaltquote:Op zaterdag 29 november 2008 12:39 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Tjah dan ga je verspreid over je leven toch 20 TW-steel horloges verslijten? en dan ben je 20x 200 euro kwijt. Of je gaat gewoon een keer een mooie horloge kopen, ben je aan 1 horloge ook 2000 euro kwijt maar die koop je als het goed is maar 1 keer in je leven
Nou ja, ik vind TW-steel zijn gewoon wat gemiddeld, alleen voor een iets te hoge prijs.quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom, de mensen die 2k aan een horloge uitgeven kopen in de regel na een aantal jaar ook weer een ander. Niets mis met TW Steel, zolang je maar begrijpt dat het een trend horloge is en je niet iets kwalitatief hoogstaand in huis haalt
Nee hoor. Nog steeds helemaal krasvrijquote:
hoe bevalt die rolex je?quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:57 schreef Adsum het volgende:
Bij wijze van TVP maar een collectiefoto, alweer ja![]()
[ afbeelding ]
ok! Ik ben zelf erg weg van de submariner met groene ring.quote:Op zondag 30 november 2008 17:02 schreef Adsum het volgende:
[..]
Super! Die gaat echt niet meer weg, topklok gewoon
quote:Op zondag 30 november 2008 17:58 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ok! Ik ben zelf erg weg van de submariner met groene ring.
Prima klokjes voor het geld. Helemaal Zwitsers, betere kwaliteit dan bijvoorbeeld Armani. Niets mis mee.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:36 schreef dill het volgende:
Iemand die hier iets kan vertelen over Calvin klein horloges? Is dat kwalitatief gewoon een goed horloge? Wordt volledig in Zwitserland gemaakt dacht ik? In tegenstelling tot bijvoorbeeld Armani die overal onderdelen vandaan haalt en in elkaar laat zetten...
Deze vind ik wel mooi, er is alleen geen goed plaatje van te vinden.
Prijs viel me mee inderdaad, bedankt.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:46 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Prima klokjes voor het geld. Helemaal Zwitsers, betere kwaliteit dan bijvoorbeeld Armani. Niets mis mee.
Om swiss made te zijn hoef je niet alles in zwitserland te produceren, zijn maar een aantal grote merken die echt alles daar produceren, maar ik geloof nooit dat kk er daar 1 van is.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:36 schreef dill het volgende:
Iemand die hier iets kan vertelen over Calvin klein horloges? Is dat kwalitatief gewoon een goed horloge? Wordt volledig in Zwitserland gemaakt dacht ik? In tegenstelling tot bijvoorbeeld Armani die overal onderdelen vandaan haalt en in elkaar laat zetten...
Deze vind ik wel mooi, er is alleen geen goed plaatje van te vinden.
Klopt! Tentamens aan het leren dus even wat minder scherp gereageerd. Niet alles uit Zwitserland. Ik gok alleen het uurwerkje of athans wat onderdelen daarvan.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Om swiss made te zijn hoef je niet alles in zwitserland te produceren, zijn maar een aantal grote merken die echt alles daar produceren, maar ik geloof nooit dat kk er daar 1 van is.
Ik heb hier een heel mooi horloge tegenwoordig is hij ook nog eens Swiss made, kwalteit en afwerking alles aan dit horloge is goed!quote:Op woensdag 3 december 2008 18:08 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Met wat voor horloges loop je niet voor paal en betaal je toch minder dan 300 euro.
Ik zou graag als eerste 'echte ' horloge wat stijlvol en klassieks aanschaffen ipv een gietijzeren seiko.
Suggesties?
300 euro ja omdat ik het als scholier niet zo breed hebt.
Tissot en Certina zijn 2 merken die mij binnenschieten...quote:Op woensdag 3 december 2008 18:08 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Met wat voor horloges loop je niet voor paal en betaal je toch minder dan 300 euro.
Ik zou graag als eerste 'echte ' horloge wat stijlvol en klassieks aanschaffen ipv een gietijzeren seiko.
Suggesties?
300 euro ja omdat ik het als scholier niet zo breed hebt.
Het uurwerk is 100% Zwitsers naar mijn weten. Ze werken samen met de Swatch Group daar (?).quote:Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Om swiss made te zijn hoef je niet alles in zwitserland te produceren, zijn maar een aantal grote merken die echt alles daar produceren, maar ik geloof nooit dat kk er daar 1 van is.
quote:This law is based on a concept according to which Swiss quality depends on the amount of work actually carried out on a watch in Switzerland, even if some foreign components are used in it. It therefore requires that the assembly work on the movement (the motor of the watch) and on the watch itself (fitting the movement with the dial, hands and the various parts of the case) should be carried out in Switzerland, along with the final testing of the movement. It also requires that at least 50% of the components of the movement should be manufactured in Switzerland.
quote:A Swiss watch
Only when it is Swiss, may a watch carry the indications "Swiss made" or "Swiss", or any other expression containing the word "Swiss" or its translation, on the outside. According to Section 1a OSM, a watch is considered to be Swiss if:its movement is Swiss; its movement is cased up in Switzerland; and the manufacturer carries out the final inspection in Switzerland..
A Swiss watch movement
As we have seen, to be Swiss, a watch must use a Swiss movement. According to Section 2 OSM, a movement is considered to be Swiss if:it has been assembled in Switzerland; it has been inspected by the manufacturer in Switzerland; and the components of Swiss manufacture account for at least 50 percent of the total value, without taking into account the cost of assembly. If the movement fulfills these conditions, but the watch is not assembled in Switzerland, the "Swiss" indication may be affixed to one of the components of the movement. On the outside of the watch, may then only appear the "mouvement suisse" or "Swiss movement" indication. Section 3 § 3 OSM requires that the word "movement" appear in full, and be written in the same type-face, of identical size and colour, as the word "Swiss".
ze zullen niet zo snel zeggen dat ie zwiss made is hoor...quote:Op donderdag 4 december 2008 20:26 schreef Angeliquetje het volgende:
Bedankt forrest.
Maar waarom kunnen dat juist de zwitsers dit zo goed? En hebben we niet zoiets als "holland made"...
Als ze willen kunnen ze zo de boel belazeren door expres heel langzaam een horloge in elkaar te zetten met zwitsere onderdelen en dan zeggen dat ie zwiss made is...
Dit is niet flamend bedoelt overigens maar ben slechts nieuwschierig.
quote:De lichtgewicht TRITONI horloges, gemaakt van plastic en roestvrij staal, hebben een trendy en revolutionair idee gecreëerd over hoe horloges gebruikt kunnen worden. Het klassieke maar juist ook trendy ontwerp is zowel stijlvol voor dagelijks gebruik als voor feestjes.
Dit is een Seiko Monster:quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:18 schreef Mr.G het volgende:
Dat is een Seiko monster en je zou die in het echt eens moeten zien. Dan zijn de verschillen meteen duidelijk.
Kopieren komt in elke business voor. Kijk maar naar de afschuwelijke Ugg schoenen die worden niet alleen nagemaakt maar ook gekopieerd door andere merken die ze voor min of meer dezelfde prijs verkopen onder eigen naam. Een patent kent namelijk ook grenzen.
Wbt de Rolex Sub kijk maar eens naar Tritoni horloges:
[ afbeelding ]
Quote van de site:
[..]
quote:Een Rolex look-a-like. Een fijn horloge met een mooie wijzerplaat met opgelegde indexen; net als de skx171. De waterdichtheid is wel minder, 100 meter. Hiermee kun je dus wel zwemmen, maar van hoogte het water in duiken veroorzaakt een te groot drukverschil; daar is deze niet echt voor bestemd.
Goed gecorrigeerd, foutjequote:Op vrijdag 5 december 2008 13:30 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Dit is een Seiko Monster:
[ afbeelding ]
Wat dat andere plaatje is weet ik zo niet...maar iig geen Monster...
Het is de SKX031 of SKX033:
[..]
Béétje te kort door de bocht. Er zijn natuurlijk ook wat functionele eisen aan een duikhorloge, zoals een duidelijk afleesbare wijzerplaat en een draaibare bezel met minuutmarkeringen. De Seiko is inderdaad fors geïnspireerd, maar de kastvorm, datumpositie, uurindexen en wijzervorm van de Oris maken dit naar mijn mening toch zeker geen Rolex-kopie... Een leuke duiker eigenlijk wel!quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:22 schreef Angeliquetje het volgende:
Ook alweer een half horloge gejat van rolex. Te zien aan de dials, bezel, driehoekje bij de 12...
Het genoegen is geheel wederzijds!quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:26 schreef Angeliquetje het volgende:
Ik vind het altijd leuk om met jullie daarover te discuseren
Snelle reactie, top!quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:11 schreef Adsum het volgende:
Baume & Mercier Classima Executives serie zijn ook mooie modellen.
Stowa is natuurlijk ook gewoon een goed merk, erg goeie value for money!
Volgens mij hebben de mannen en vrouwen van Stowa het lekker druk, levering op z'n vroegst in januari.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:17 schreef Adsum het volgende:
Dan is Stowa hét merk voor je!
Heb er zelf 2 gehad (Antea Kleine Sekunde & Marine), mijn pa heeft er nog een (Antea Creme Museum). Zijn voor dat geld gewoon topklokken! Mooie afwerking, makkelijk bestellen en duidelijke communicatie.
Gefeliciteerd! Blijft een topklok!quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
* --H-I-M-- heeft vandaag een portuguese chrono besteld en zijn tweelingbroer ook!
die vind ik wel mooi, mischien toch maar een keer gaan sparen voor een horlogequote:Op woensdag 3 december 2008 19:33 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
http://www.christopherward.co.uk/
ML- Les Classiquesquote:Op zondag 7 december 2008 11:24 schreef Stewes het volgende:
Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje met betrekking tot de Maurice Lacroix LC1048-SS001-110
Dit horloge trekt al langer mijn aandacht, maar helaas kan ik nergens op internet de volledige afmetingen vinden. Dus, heeft iemand voor mij de volledige afmetingen, dus diameter, dikte etc?
Alvast hartstikke bedankt!
Dat vroeg ik me ook al af. Volgens mij zijn al die Automatic horloges wel iets dikker, maar ik kan me er verder ook weinig bij voorstellen.quote:Op zondag 7 december 2008 12:26 schreef Stewes het volgende:
ps. 10.5 mm komt dat erg kolossaal over?
Alleen is dit geen automaat...quote:Op zondag 7 december 2008 12:36 schreef m-kay het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Volgens mij zijn al die Automatic horloges wel iets dikker, maar ik kan me er verder ook weinig bij voorstellen..
Ah whoops.quote:Op zondag 7 december 2008 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen is dit geen automaat...
10,5 mm valt heel erg mee hoor, lijkt eerder dun. Ik heb zelf ook een ML (zie pic) en die is 10mm hoog en ook 40mm breed. Is een hele beschaafde afmeting. Zelf hou ik niet van dat grote.quote:Op zondag 7 december 2008 12:26 schreef Stewes het volgende:
StateofMind,
Super bedankt voor je razendsnelle antwoord! Gek dat ik die gegevens niet heb kunnen vinden.
Even nog een vraagje, want volgens mij heb jij erg veel verstand van horloges, wel een goede aankoop eventueel, deze Maurice Lacroix?
Bedankt!
ps. 10.5 mm komt dat erg kolossaal over?
quote:specs:
RLT Watch Co. - Automatic - RLT22
25 Jewel Automatic Wind ETA 2824-2 with quick set date and hack seconds.
37mm All steel case (Excluding large onion crown) with screw on display back. Mineral glass front and back.
Silver Guilloché calendar dial.
20mm Black Oiled Leather strap.
Brand new in box with 12 Months warranty.
Price: £175.00
Het enige wat ik zo gauw even kon vinden is dat het een Engels merk is dat in 1980 is opgericht. Ze maken voor hun horloges o.a. gebruik van Zwitserse ETA uurwerken.quote:Op zondag 7 december 2008 16:09 schreef Jewel het volgende:
Vraagje aan de kenners.
Weet iemand iets af dit horloge en merk? Is het de moeite waard? Ik vind hem erg mooi en 37 mm gaat misschien nog net om mijn dunne polsje.
[ afbeelding ]
[..]
Volgens mij is dat een Zwitsers uurwerk.
De eigenaar van de webshop is ook admin op een horloge forum en daar lijken ze allemaal heel blij te zijn met dit merk. Maar ja, voor hetzelfde geld zijn de ontevreden klanten gebanned.
Dat geldt natuurlijk voor meer dingen, zoals (spuuglelijke) (moderne) schilderijen/beeldende kunst. Picasso's van vele miljoenen, Karel Appels etc.quote:Op zondag 7 december 2008 17:58 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja, dikke bullshit natuurlijk die prijzen
Prachtig al had ik het mooier gevonden met streepjes ipv de romeinse cijfers 2 en 10quote:Op zondag 7 december 2008 17:48 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vond net op internet deze foto's van het uurwerk van de A. Lange & Sohne Double Split. Kaliber Lange L001.1
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damn, om van te!!! Pure Kunst. Schitterend!
Hier het horloge zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
DETAILED SPECIFICATIONS
Complications: Double Chronograph
Movement: Manual
Features: Double Rattrapante, Flyback Chronograph, Power Reserve
Case Material: Platinum
Bracelet/Strap: Crocodile Strap
Bezel: Platinum, Polished
Dial Material: Silver
Case Dimension: 43
Case Shape: Round
Style: Complicated - Advanced, Complication, Dress
Dial Color: Black
Prijs: een schamele ¤ 77.048,-
quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
* --H-I-M-- heeft vandaag een portuguese chrono besteld en zijn tweelingbroer ook!
Nee dat was ik niet!quote:Op zondag 7 december 2008 18:27 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Had jij laatst ook al niet een Rolex aangeschaft? gaat lekker zo![]()
Welke kleurstelling heb je genomen? Veel plezier ermee in elk geval.
Zo een dus?quote:Op zondag 7 december 2008 18:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee dat was ik niet!
Ik heb degene met de witte wijzerplaat en blauwe wijzers en cijfers en de donkerblauwe band. Vouwsluiting heb ik ook besteld.
Mijn broer heeft degene met de witte wijzerplaat en gouden wijzers en cijfers. Hij heeft de band echter laten vervangen door een donkerbruine en ook voor de vouwsluiting gekozen.
Helaas zit op de mijne een redelijke levertijd dus moet nog een tijdje wachten (waarsch eind januari) maar dat vind ik geen probleem.....
quote:Op zondag 7 december 2008 19:19 schreef Jewel het volgende:
Tot nu toe gevonden over RLT horloges.
Ene Roy maakt ze zelf. Koopt onderdelen, naar ik begrijp, en maakt daar dan een partij horloges van naar zijn eigen ontwerp oid. Nog geen slecht woord over hem of de horloges gevonden. Maar wel dat "out of stock" over het algemeen betekent dat ze niet meer te krijgen zijn. Dus dat horloge wat ik mooi vind is waarschijnlijk op.
Probeer anders op genoemde horlogefora even te informeren. Daar zit een hoop kennis op velerlei gebieden.quote:Op zondag 7 december 2008 17:15 schreef StateOfMind het volgende:
Je zou de vraag eventueel ook nog kunnen stellen op het horlogeforum of DZVL
Yes, dat is em, maar dan wel met vouwsluiting ipv de normale doornsluiting....quote:Op zondag 7 december 2008 19:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo een dus?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef StateOfMind het volgende:
Probeer anders op genoemde horlogefora even te informeren. Daar zit een hoop kennis op velerlei gebieden.
Als ik het goed herinner uit een aantal topics geleden, zat je toendertijd te twijfelen tussen deze IWC en de JLC Master Compressor Memovox he?quote:Op zondag 7 december 2008 19:33 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Yes, dat is em, maar dan wel met vouwsluiting ipv de normale doornsluiting....
Wantquote:Op zondag 7 december 2008 19:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ik het goed herinner uit een aantal topics geleden, zat je toendertijd te twijfelen tussen deze IWC en de JLC Master Compressor Memovox he?
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dan heb je de juiste keus gemaakt, maar dat zei ik toen ook al
Dat moet trouwens een leuke dag geweest zijn voor de dealer, 2 IWC's in 1 keer. Lijkt me trouwens wel dat jullie een aardige korting hebben kunnen bedingen.quote:Op zondag 7 december 2008 20:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Klopt inderdaad...Vind de memovox nog steeds geweldig, maar vond het symbolisch mooier dat mijn tweelingbroer en ik nu hetzelfde model hebben. Ook vind ik de portuguese mooier voor mijn toekomstige baan en in verband met mijn afstuderen wat tijdlozer enzo dus uiteindelijk toch voor de IWC gekozen.
impliceert niet dat die JLC er nooit komt![]()
De Port 3714 is gewoon mooier...quote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want
Memovox is ook een prachtig horloge, en met een bijzondere complicatie
Puur op persoonlijke smaak. Niets meer, niets minderquote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want
Memovox is ook een prachtig horloge, en met een bijzondere complicatie
Ben ik in zoverre met je eens dat het een beetje een 'blote-billen-chrono' is (vind ik). Door de grootte en de indeling vind ik de wijzerplaat wat kaal.quote:
Ja, we hebben eigenlijk beide hetzelfde ideequote:Op zondag 7 december 2008 22:11 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ben ik in zoverre met je eens dat het een beetje een 'blote-billen-chrono' is (vind ik). Door de grootte en de indeling vind ik de wijzerplaat wat kaal.
Afwerking (opgelegde blauwe cijferindexen, jammie) is wel erg lekker!
Klopt....quote:Op zondag 7 december 2008 20:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat moet trouwens een leuke dag geweest zijn voor de dealer, 2 IWC's in 1 keer. Lijkt me trouwens wel dat jullie een aardige korting hebben kunnen bedingen.
Ik ben ook een hele saaie vent.... (ik word fiscalist, imaginequote:
Vond ik in eerste instantie ook. Echter in het echt ziet ie er toch heel anders uit en oog hij juist rustig. Ik vind andere chrono's namelijk soms snel te 'druk'.quote:Op zondag 7 december 2008 22:11 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ben ik in zoverre met je eens dat het een beetje een 'blote-billen-chrono' is (vind ik). Door de grootte en de indeling vind ik de wijzerplaat wat kaal.
Ik ben ooit toen ik nog een lerend uurwerkmakertje was in de IWC fabrieken in schafhausen geweest en toen fabriceerde ze zelf de davinci.quote:Op maandag 8 december 2008 09:41 schreef ForrestX het volgende:
JLC is manufactuur...is de IWC dat ook?
Nee, IWC is geen manufactuur, althans, deze niet. Maar dat was voor mij geen reden om hem niet te kopen. Zelf vind ik de nieuwe Sea-dweller ook heel mooi, maar 7500 euro vind ik wel heel veel geld.....zeker als je bedenkt dat de 'oude' sea-dweller voor de helft te koop is.quote:Op maandag 8 december 2008 09:41 schreef ForrestX het volgende:
JLC is manufactuur...is de IWC dat ook?
Bij mij staat de JLC Master Compressor Chronograph heel erg hoog op de wishlist...in competitie met de Rolex Sub Date of Sea-Dweller...een van beide op de planning voor volgend jaar...
quote:Op maandag 8 december 2008 11:01 schreef TheSilencer het volgende:
Mijn PAM zit ondertussen ook weer op een Jürgen Zweedse pistoolholster strap (custom en extradik):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het over de 'oude' sea-dweller...maar nijg toch echt meer naar de JLC. Deze is toch wat exclusiever en onbekender dan de Rolex...hoewel je de Sea dweller een stuk mionder tegenkomt dan de Sub...quote:Op maandag 8 december 2008 09:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee, IWC is geen manufactuur, althans, deze niet. Maar dat was voor mij geen reden om hem niet te kopen. Zelf vind ik de nieuwe Sea-dweller ook heel mooi, maar 7500 euro vind ik wel heel veel geld.....zeker als je bedenkt dat de 'oude' sea-dweller voor de helft te koop is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vette Shit!quote:Op maandag 8 december 2008 11:01 schreef TheSilencer het volgende:
Mijn PAM zit ondertussen ook weer op een Jürgen Zweedse pistoolholster strap (custom en extradik):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral het onbekendere staat me ook aan. Ik zou niet willen dat mijn vrienden wisten dat ik zoveel geld voor mijn portuguese heb neergelegd. Ik vind van IWC en JLC het 'fijne' dat alleen mensen die horloges enigzins waarderen weten wat het is, maar dat de rest het mooi niet weet, maar het alleen een "mooi horloge" vinden.quote:Op maandag 8 december 2008 17:31 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Ik heb het over de 'oude' sea-dweller...maar nijg toch echt meer naar de JLC. Deze is toch wat exclusiever en onbekender dan de Rolex...hoewel je de Sea dweller een stuk mionder tegenkomt dan de Sub...
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:26 schreef Reintji het volgende:
Zijn hier ook mensen die een zwarte omega seamaster 300 M hebben? Vind het nu wel tijd om mijn Tissot te gaan vervangen door trapje hoger gelegen klokje. De co-axial planet ocean is op dit moment eigenlijk nog buiten bereik, hoewel ik toch graag een automaat om de pols zou willen laten rusten.
Gezien het gunstiger gelegen prijsniveau van de seamaster is dat wellicht een optie, nadeel; quartz uurwerk. Maar ziet er wel fijn uit met zwarte wijzerplaat, niet de 007 editie overigens. Iemand ervaring hiermee?
Deze:Zou je niet willen doorsparen voor de professional? Ikzelf vind de wijzers van de professional series een van de mooiste en fijnst afleesbare wijzers die ik ooit gehad heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo zit ik dus al een tijdje naar deze te staren bij WW"quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:30 schreef Swetsenegger het volgende:
oh, de verleiding
[ [url=http://www.wwwatches.nl/images/stories/JLC3/p1010606%20[640x480].jpg]afbeelding[/url] ]
Die vind ik een beetje te druk wordenquote:Op zaterdag 13 december 2008 17:15 schreef ForrestX het volgende:
[..]
zo zit ik dus al een tijdje naar deze te staren bij WW"
[ [url=http://www.wwwatches.nl/images/stories/JLC3/p1010603%20[640x480].jpg]afbeelding[/url] ]
Zo beter ?quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:48 schreef Adsum het volgende:
Sowieso zou ik voor een automaat gaan. Als je het doet, doe je het ook goed!
Planet Ocean is ook een topper ja! Kijk anders eens op www.chrono24.com voor wat prijzen, je komt ze al vanaf ¤ 1600,- tegen ofzo...quote:Op zondag 14 december 2008 21:22 schreef Reintji het volgende:
[..]
Zo beter ?![]()
[ [url=http://www.wwwatches.nl/images/stories/omega7/p1010889%20[640x480].jpg]afbeelding[/url] ]
Deze staat al een tijdje bovenaan de wenslijst. En daar hou ik hem nu dan ook. Ga nog even kijken wat ze hier op Curaçao doen, anders haal ik hem bij terugkomst wel in Arnhem. Kende die WW Watches site niet, prima prijzen.
Foto's zijn erg welkomquote:Op maandag 15 december 2008 20:36 schreef m-kay het volgende:
Net terug uit Zürich en och wat heb ik daar m'n ogen uitgekeken. Erg mooie klokjes in de talloze etalages, en ook erg 'mooie' prijzen..
Heb ik helaas niet.quote:
Dit vind ik dus echt een van de mooiste sportieve horloges!quote:Op zondag 14 december 2008 21:22 schreef Reintji het volgende:
[..]
Zo beter ?![]()
[ [url=http://www.wwwatches.nl/images/stories/omega7/p1010889%20[640x480].jpg]afbeelding[/url] ]
Deze staat al een tijdje bovenaan de wenslijst. En daar hou ik hem nu dan ook. Ga nog even kijken wat ze hier op Curaçao doen, anders haal ik hem bij terugkomst wel in Arnhem. Kende die WW Watches site niet, prima prijzen.
Waarom post je t dan verdomme???quote:
quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:42 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Waarom post je t dan verdomme???
Post het dan niet. Het is namelijk een "pimp" hier met je horloge topic.
Ik kan hier ook wel gaan lopen ijlen dat ik in zwitserland ben geweest en bla bla bla. Inhoudelijk heeft je post geen fucking inhoud weetje...
Nou nou, het gaat toch gewoon over horloges? Daar gaat deze reeks over, en niet per se over het "pimpen" van of met je horloge. Ik heb hier namelijk nog niemand gezien met mooie flitsende vlammen en 20" velgen op zijn horloge.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:42 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
Ik kan hier ook wel gaan lopen ijlen dat ik in zwitserland ben geweest en bla bla bla. Inhoudelijk heeft je post geen fucking inhoud weetje...
quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:42 schreef Angeliquetje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:15 schreef m-kay het volgende:
[..]
Nou nou, het gaat toch gewoon over horloges? Daar gaat deze reeks over, en niet per se over het "pimpen" van of met je horloge. Ik heb hier namelijk nog niemand gezien met mooie flitsende vlammen en 20" velgen op zijn horloge.. Verder ziet een horloge er daar echt niet anders uit dan op een willekeurige andere foto, dus om nu een zooi foto's van etalages te maken leek me wat overdreven.
Ontopic: net een Stowa Antea Creme gekocht via de website van Stowa na wat contact met hun, overigens erg hulpvriendelijke, klantenservice. Verwachtte levertijd is maart volgend jaar, dus ik moet nog weken in spanning zitten..
Horloge is overigens exclusief 20" velgen, een webcam functie en TMF chat programma. Maar voor de volledigheid toch een foto:
[ afbeelding ]
Ik beloof bij deze plechtig dat ik hier een foto zal plaatsen met mijn horloge zal pimpen zodra het horloge binnen is.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:30 schreef ForrestX het volgende:
[..]
tsss...en dan een gejatte foto erbijbeetje lafjes... het is hier pimp hier met JE horloge, niet met andermans horloge....
Hoe heb je betaald via paypal oid?quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:07 schreef Gimmick het volgende:
Ik heb ook een Stowa besteld! Antea KS:
[ afbeelding ]
En hoef maar tot halffebruari te wachten![]()
![]()
Iets van drie weken terug was de wachttijd nog tot halverwege december, maar toen dacht ik: ik wacht eerst nog een paar weken, zodat het geen impulsaankoop wordt. Na ja, dat is het nu zeker niet. Waarom KS? Erg mooi design, vrij klein en geen datum.
Ik heb nog niet betaald, ik wil ook eigenlijk nog niet zo ver vooruit betalen. Ik weet eigenlijk niet of dat een probleem is, zal eens mailen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:13 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
Hoe heb je betaald via paypal oid?
Ik wil ook een stowa kopen, maar ik vraag me af hoe de betaling verloopt
Poljot?quote:Op woensdag 17 december 2008 15:44 schreef Stansfield het volgende:
Hoe heet zo'n russisch horloge merk wat marine horloges maakt?? Tijd geleden iets over gelezen maar ik weet niet meer welk merk het was.
Klinkt wel Russich iiig...quote:Op woensdag 17 december 2008 17:45 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Nee die niet, iets met vostok ofzo kan dat?
Ik had direct betaald via paypal, maar kreeg een dag later een mail dat ik pas hoefde te betalen als het horloge bijna klaar is. Maargoed, ze kunnen nu dus 3 maanden profiteren van de rente op dat bedrag.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:20 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ik heb nog niet betaald, ik wil ook eigenlijk nog niet zo ver vooruit betalen. Ik weet eigenlijk niet of dat een probleem is, zal eens mailen.
Dank voor de info, dan wacht ik nog even.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:58 schreef m-kay het volgende:
[..]
Ik had direct betaald via paypal, maar kreeg een dag later een mail dat ik pas hoefde te betalen als het horloge bijna klaar is. Maargoed, ze kunnen nu dus 3 maanden profiteren van de rente op dat bedrag..
Ik heb er een te koop staan... Submariner no date uit 2008, nieuwe type met chronometeruurwerk.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:30 schreef Mr.G het volgende:
Ik wacht overigens nog steeds op het bekende kroontje om mijn pols...![]()
Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen
Goedkoop klinkt zo...goedkoop. Betaalbaar is een betere term.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:31 schreef eriksd het volgende:
Zijn Vostok niet die goedkopere horloges?
Ja ik weet het, zag het op DZVL. Jammer dat je hem weg doet. Welke nieuwe aanwinst heb je eigenlijk op het oog, de GMT master II van de vorige pagina?quote:Op woensdag 17 december 2008 20:40 schreef Adsum het volgende:
[..]
Ik heb er een te koop staan... Submariner no date uit 2008, nieuwe type met chronometeruurwerk.
Het wordt de GMT inderdaadquote:Op woensdag 17 december 2008 21:00 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ja ik weet het, zag het op DZVL. Jammer dat je hem weg doet. Welke nieuwe aanwinst heb je eigenlijk op het oog, de GMT master II van de vorige pagina?
Ik heb een Sub date incoming.
Dat was de eerste Rolex die ik ooit op heb gedaan. Echt een fraaie klok! Neem je dan de nieuwe uitvoering met de glanzende middendelen in de band?quote:Op woensdag 17 december 2008 21:17 schreef Adsum het volgende:
[..]
Het wordt de GMT inderdaad![]()
Sub date is ook een topper, maar mij persoonlijk stond dat loepje altijd tegen, daarom mijn keuze voor 2x een No date. Loepje bij de GMT is ontspiegeld...
Respect dudequote:Op woensdag 17 december 2008 20:47 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
Goedkoop klinkt zo...goedkoop. Betaalbaar is een betere term.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hehehe...ik heb 4x de eerste 2 regels geprobeerd te lezen, stilletjes hopend op de eerste inhoudelijke post van de user maar moest enigszins teleurgesteld toch afhaken...quote:Op donderdag 18 december 2008 08:39 schreef TheSilencer het volgende:
Wat is dat voor Babelfish vertaling van een zwamverhaal?
Inderdaad de nieuwe, 116710LN. Poli middenschakel en keramische lunettequote:Op woensdag 17 december 2008 21:27 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Dat was de eerste Rolex die ik ooit op heb gedaan. Echt een fraaie klok! Neem je dan de nieuwe uitvoering met de glanzende middendelen in de band?
Deze? 200 Dollar is 144 euroquote:Op vrijdag 19 december 2008 19:20 schreef eriksd het volgende:
Vandaag een Seiko Kinetic gekocht, was toch wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Mooi horloge, wat sportief, en niet al te groot. Catalogusprijs is rond de 665 euro (volgens de Seiko website), maar ik had hem met korting voor 300. Prima koop vond ik zo.
Gezien het feit dat er tientallen Kinetics zijn... wat geeft jou de indruk dat het om deze zou gaan?quote:
Bedankt.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:
De beste betaalbare automaat imho jewel....
Persoonlijk vind ik met die 2 felle kleuren het net zo'n kinderhorloge.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:23 schreef Fisherman het volgende:
Hier nog even een fotootje van mijn lex gemaakt.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:23 schreef Fisherman het volgende:
Hier nog even een fotootje van mijn lex gemaakt.
[ afbeelding ]
Die wil ik er ook nog bij hebben, ik heb ook een zwarte lunette. Bij het ADC mochten ze geen 2 lunettes tegelijk verkopen volgens de verkoper. Een volgende keer maar weer werd mij daar verteld. Dus ik moet nog maar een keer daarnaartoe om de coke versie erop te laten zetten.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:25 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Fraai![]()
Al zou ik persoonlijk gaan voor de Coke lunette wegens Pepsi aversie
Wat een ontzettend mooi ding! Hebbehebbe!quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:15 schreef m-kay het volgende:
[..]
Nou nou, het gaat toch gewoon over horloges? Daar gaat deze reeks over, en niet per se over het "pimpen" van of met je horloge. Ik heb hier namelijk nog niemand gezien met mooie flitsende vlammen en 20" velgen op zijn horloge.. Verder ziet een horloge er daar echt niet anders uit dan op een willekeurige andere foto, dus om nu een zooi foto's van etalages te maken leek me wat overdreven.
Ontopic: net een Stowa Antea Creme gekocht via de website van Stowa na wat contact met hun, overigens erg hulpvriendelijke, klantenservice. Verwachtte levertijd is maart volgend jaar, dus ik moet nog weken in spanning zitten..
Horloge is overigens exclusief 20" velgen, een webcam functie en TMF chat programma. Maar voor de volledigheid toch een foto:
[ afbeelding ]
quote:[img][/img]
ik zou dit jaar nog vragen naar de prijs.quote:Op zondag 21 december 2008 01:19 schreef Reintji het volgende:
Hmm, heb de Planet Ocean van mijn smaak hier al zien liggen, zwarte plaat, zwarte lunette, metalen band en 42mm. Na nieuwjaar eens vragen naar de prijs...
gewoon prijslijst kan je vragen bij je dealer. en als je die prijslijst heb kan je volgend jaar die prijslijst gebruiken om daarmee korting mee proberen te vragen. het is het proberen waardquote:Op zondag 21 december 2008 01:24 schreef Reintji het volgende:
kerstdrukte, veel toeristen, hogere prijzen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat lijkt nep. ik zou er geen euro aan uit geven maar ik heb totaal geen verstand van of dit een echte of een neppert is.quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:55 schreef Chav het volgende:
Kwaliteit is niet heeeeel goed, is met mn tel gemaakt.
[..]
Sowieso (de enige korrekte spellingquote:Op zondag 21 december 2008 17:07 schreef Rutgerr het volgende:
Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven waarom je uberhaupt ooit nep zou dragen of kopen?
Iedereen die er een piepklein beetje oog voor heeft ziet toch direct dat het fake is...
Leuke, frisse modellen, het merk heeft een grappige en originele Rock 'n Roll uitstraling. Mijn horloge komt niet echt goed over op die afbeeldingen. Maar de horloges zijn mooi afgewerkt en ze hebben zeer originele modellen en kleurgebruik (zie link in vorige post voor de catalogus).quote:Op zondag 21 december 2008 17:22 schreef Rutgerr het volgende:
Wat vind je er zo mooi aan als ik vragen mag? Puur het model of nog iets anders? Ken het hele merk namelijk niet.
You are kidding us...quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:50 schreef Chav het volgende:
You`re kiddin`me, right?
Ik ben ook een dame, en zoals gezegd, de foto is met mn telefoon gemaakt. Zal er 1 met mn camera maken.quote:Op zondag 21 december 2008 19:14 schreef Adsum het volgende:
[..]
You are kidding us...
Pearlmaster is een damesmodel, en de kwaliteit van de foto doet mij niet overtuigen...
Pardon mequote:Op zondag 21 december 2008 19:32 schreef Chav het volgende:
[..]
Ik ben ook een dame, en zoals gezegd, de foto is met mn telefoon gemaakt. Zal er 1 met mn camera maken.
quote:[img]weg[/img]
ik poste dat ik vind dat het nep lijkt. zeker bij een vrouw van 23 lijkt het uber nep. ik zie mijn vriendin van 23 toch liever met een stalen rolex air kingquote:Op zondag 21 december 2008 20:50 schreef Chav het volgende:
Dat kan, maar dat betekend niet dat ie nep is, zoals jullie beweren.
Ik zag hiervoor het punt langskomen dat mensen geen neppers moeten dragen, want dat is zielig. 100% mee eens. Maar als iemand dan daadwerkelijk een origele heeft moet je niet naar het volgende "argument" springen. Begint nu op jaloezie te lijkenquote:Op zondag 21 december 2008 20:52 schreef 925 het volgende:
ik denk niet dat je aan iedereen de papieren laat zien om te bewijzen dat het een echte rolex betreft?
Jawel, daarmee loop ik in mn binnenzakquote:Op zondag 21 december 2008 20:52 schreef 925 het volgende:
ik denk niet dat je aan iedereen de papieren laat zien om te bewijzen dat het een echte rolex betreft?
Je koopt gewoon 5 van die onverwoestbare casio dingen ofzoquote:Op maandag 22 december 2008 20:36 schreef Ome_G het volgende:
Ik heb wellicht een uitdaging voor alle horlogofielen hier.
Mijn neef gaat binnenkort op uitzending naar Tsjaad, en zijn laatste horloge is ergens halverwege Afghanistan kapot gegaan. Daarom leek het ons als familie een leuk idee om hem een degelijk horloge te geven. Ik zoek dus een horloge met:
- Een goede band (geen staal i.v.m. reflectie van zonlicht)
-Stofvast (ze rijden patrouilles met Vikings, en die veroorzaken een kleine zandstorm)
-Waterdicht
-Stootvast (het horloge zal volcontinu klappen krijgen doordat hij zijn horloge aan zijn rechterhand draagt en hij met die hand ook schiet)
-Niet al te duur (niet uit gierigheid, maar als hij het horloge kwijtraakt ergens in de woestijn maakt het niet zo veel uit) max. 300 euro
En wat raden jullie aan, wijzers of digitaal? Digitaal leek mij preciezer in de weergave, en aangezien het allemaal zo punctueel is in het leger leek mij dat het handigst. Kom maar op met de voorstellen!
Ik had laatst een Tisso T-touch professional verkocht aan een militair. Hij was ongeveer op zoek naar hetzelfde wat jij schetst en had al meer ervaring met de reguliere T-touch.quote:Op maandag 22 december 2008 20:36 schreef Ome_G het volgende:
Mijn neef gaat binnenkort op uitzending naar Tsjaad, en zijn laatste horloge is ergens halverwege Afghanistan kapot gegaan. Daarom leek het ons als familie een leuk idee om hem een degelijk horloge te geven. Ik zoek dus een horloge met:
-Stofvast (ze rijden patrouilles met Vikings, en die veroorzaken een kleine zandstorm)
-Waterdicht
-Stootvast (het horloge zal volcontinu klappen krijgen doordat hij zijn horloge aan zijn rechterhand draagt en hij met die hand ook schiet)
-Niet al te duur (niet uit gierigheid, maar als hij het horloge kwijtraakt ergens in de woestijn maakt het niet zo veel uit) max. 300 euro
En wat raden jullie aan, wijzers of digitaal? Digitaal leek mij preciezer in de weergave, en aangezien het allemaal zo punctueel is in het leger leek mij dat het handigst. Kom maar op met de voorstellen!
Zoals een user voor mij al noemde is de Tissot T-Touch (quartz; digitaal/analoog met o.a. kompas geloof ik) een zeer goede optie.quote:Op maandag 22 december 2008 20:36 schreef Ome_G het volgende:
-Waterdicht
Bij twee juweliers geweest (oa Little Switserland), bij beide kost de Planet Ocean $3000,- en een beetje. Da's ongeveer E.2150 met de huidige koers dacht ik. Mocht er niet meer te bedingen zijn dan haal ik hem wel bij wwwatches.nlquote:Op zondag 21 december 2008 01:22 schreef 925 het volgende:
[..]
ik zou dit jaar nog vragen naar de prijs.
NIce, volgens citizen langer dan 20 jaar (mits geen problemen met de smering)quote:Op donderdag 25 december 2008 04:05 schreef AcerOne het volgende:
mijn pulsar kinetic staat al een tijdje stil, draag hem te weinig, kijken hoe lang deze citizen eco-drive blijft lopen
hoi gefeliciteerd we willen natuurlijk foto's zien Wrist shot. en ik ga je een pm sturenquote:Op vrijdag 26 december 2008 01:35 schreef Mr.G het volgende:
Heren, goed nieuws: Ik heb ein-de-lijk mijn 16610 om de pols.
[euforiemode]
Ik kan er momenteel weinig over zeggen want ik ben er echt sprakeloos. Mijn eerste Rolexen hij wordt elke minuut mooier![]()
[/euforiemode]
Feliquote:Op vrijdag 26 december 2008 01:35 schreef Mr.G het volgende:
[euforiemode]
Ik kan er momenteel weinig over zeggen want ik ben er echt sprakeloos. Mijn eerste Rolexen hij wordt elke minuut mooier![]()
[/euforiemode]
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:35 schreef Mr.G het volgende:
[euforiemode]
[/euforiemode]
U vraagt, wij draaien:quote:Op vrijdag 26 december 2008 11:15 schreef StateOfMind het volgende:
En Adsum, waar blijven de foto's van je Panerai?
bronquote:Horloges als warme broodjes
AMSTERDAM – Het peperdure horlogemerk Jaeger-Le Coultre gaat volgend jaar ook verzekeringen aanbieden voor zijn Zwitserse klokjes. Dan hoeft de welgestelde klant dat niet meer apart te doen. En zo heeft het chique horlogehuis een extra (zij het bescheiden) bron van inkomsten. Geen overbodige luxe in een jaar waarin menig merk zijn hart vast houdt. Maar hoe 2009 ook uitpakt, goedkoper zullen de uurwerken niet worden. „De dag dat we de prijzen verlagen is de dag voordat we dood gaan.”
De uitspraak is van Jérôme Lambert, topman van JaegerLe Coultre. De Compressor Xtreme aan zijn pols kost ¤190.000. Tenminste, als er nog een te koop is. Er zijn er namelijk maar 10 van gemaakt.
Exclusiviteit, daar gaat het om in de ’haute horlogerie’. Het eveneens Zwitserse Romain Jerome kwam eerder dit jaar met de Day and Night, een horloge dat is gemaakt van het staal van de gezonken Titanic, bedekt met safieren en, vanzelfsprekend, met een bandje van krokodillenleer. Het eerste exemplaar kreeg de Braziliaanse voetballer Ronaldo cadeau. Hij zal er niet op tijd voor de training door komen, de Day and Night is namelijk een horloge dat geen tijd aangeeft. Maar voor kopers telde vooral dat er maar enkele tientallen van gemaakt zijn. En dat het horloge $300.000 kost. In enkele uren was het uitverkocht.
In Nederland gaan er jaarlijks 1500 horloges van het exclusieve merk over de toonbank, wereldwijd verkoopt het dochterbedrijf van Richemont (die onder meer ook Cartier, Montblanc en IWC in zijn stal heeft) 55.000 uurwerken per jaar.
Bij juwelier Reuter in de Amsterdamse Kalverstraat worden per jaar zo’n 40, 50 Jaeger-Le Coultres verkocht. Ook horloges van merken als Cartier, IWC, Breitling en Piaget zijn hier te koop. „Het loopt wel iets terug”, vertelt een verkoper over de invloed van de financiële crisis op de duurdere klokjes terwijl achter hem twee Koeweiti’s in spijkerbroek en wollen muts een dameshorloge van Jaeger-Le Coultre bekijken.
Een paar honderd meter verder, in het prachtige kantoor van Richemont aan de Herengracht, lijkt Lambert zich niet echt druk te maken over een recessie. „De golven van de economische crisis moeten ons nog bereiken”, vertelt de Fransman over een kop thee. „We moeten nog maar zien hoe groot ze zijn. We hebben het voordeel dat we niet verkopen aan de massa.”
Ik had ze eigenlijk al gezien op DZVLquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:17 schreef Adsum het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor mij ook een nieuwe aanwinst dus
Wereldwijd slechts 55.000 per jaar! Zet daar de circa 800.000-900.000 Rolexen per jaar eens tegenover. Wat een verschil zeg!quote:
hoe bedoel je? of er ook nepperts zijn van de merken seiko en swatch?quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:10 schreef Elwood1802 het volgende:
Vroagje aan de echte bazen van dit topic, zijn er op ebay.de en .co veel nepperts in omloop (Seiko, Swatch en dat soort middenmerken)
Die sites die je opnoemt zijn me iets te duur, heb geen 6k over voor een watchquote:Op vrijdag 26 december 2008 23:24 schreef StateOfMind het volgende:
Neppers worden overal aangeboden op internet en de hele goede neppers zijn zeer, zeer moeilijk van echt te onderscheiden. Echter lijkt het mij niet voor de hand liggend dat er van Seiko en Swatch immitaties worden gemaakt, aangezien dat relatief goedkope merken zijn (al zijn er Seiko's van duizenden euro's). Meestal worden alleen de grote/dure merken nagemaakt.
Dat er dozen en papieren bij het horloge zitten zegt ook niet zoveel.
Koop gewoon bij een AD of een betrouwbare internethandelaar (Sayin/Time4Sale, William Wien watches e.d.).
Ik ben niet zo heel erg bekend met die site en de prijzen lijken mij redelijk gangbaar, maar dat lijkt mij verdacht goedkoop hoor. Ondanks dat het geen gewild model is.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:31 schreef 925 het volgende:
http://www.interwatch.nl/
staat een rolex te koop voor 950 euro
tis volgens mij een handopwindertje. en de prijs kan best wel kloppen. interwatch is volgens mij een sponsor geweest van DZVL maar volgens mij is het wel een ouder type. en hij staat al een aantal weken te koop dus ik ga er niet voor.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben niet zo heel erg bekend met die site en de prijzen lijken mij redelijk gangbaar, maar dat lijkt mij verdacht goedkoop hoor. Ondanks dat het geen gewild model is.
DZVL ja, daar ken ik interwatch idd van. De naam kwam me bekend voor, maar ik kon het niet thuisbrengen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 00:43 schreef 925 het volgende:
[..]
tis volgens mij een handopwindertje. en de prijs kan best wel kloppen. interwatch is volgens mij een sponsor geweest van DZVL maar volgens mij is het wel een ouder type. en hij staat al een aantal weken te koop dus ik ga er niet voor.
wel een New old stock breitling pluton van 1000 euromaar die staat ook al een tijdje te koop
dat wat steef had is wel iets anders als dit hoorquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
DZVL ja, daar ken ik interwatch idd van. De naam kwam me bekend voor, maar ik kon het niet thuisbrengen.
Adsum/Steef had een tijdje geleden toch een vintage Datejust (is wel een ander model dan de Oysterdate, maar toch) gekocht en verkocht voor rond de 2k meen ik. En dat is toch ook niet zo'n heel gewild model. Vandaar dat ik vraagtekens plaatste bij de Rolex van 950. Rolex is toch vrij waardevast. Ook bij de vintage modellen en de minder populaire modellen.
Dat weet ik dat dat een ander model is. Maar toch vind ik het 'raar' voor zo weinig. Maar goed. Ik zou er overigens geen 950 euro voor over hebben. Lelijk ding.quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:00 schreef 925 het volgende:
[..]
dat wat steef had is wel iets anders als dit hoor.
De band van steef was ook van staal, volgens mij is die van 950 euro geen automaat. en die van steef wel.
Die van steef was vele malen mooier/toffer dan dit model. waar steef de rolex vandaan heeft heb ik mijn breitling gekocht.
stond een tijdje geleden een domino pizza rolex te koop voor 1400 euro, Mooie nieuwe rolex air king met op de band een domino pizza logo. echt stom van mij dat ik hem niet had gekocht. managers van domino pizza krijgen bij het behalen van een bepaalde doelstelling als blijk van waardering een rolex. Lijkt me echt super gaaf als je dat van je werkgever krijgt. Veel mensen hebben liever geld en verkopen de rolex.quote:Op zaterdag 27 december 2008 01:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat weet ik dat dat een ander model is. Maar toch vind ik het 'raar' voor zo weinig. Maar goed. Ik zou er overigens geen 950 euro voor over hebben. Lelijk ding.
Jij bent toch Tom op DZVL? Als ik 2,5k had liggen nam ik die Dornbluth meteen over: wat een schitterend horlogequote:
Dat ben ik inderdaad ja, we zijn toch nog naar JLC geweest, dat was jij toch?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jij bent toch Tom op DZVL? Als ik 2,5k had liggen nam ik die Dornbluth meteen over: wat een schitterend horloge![]()
Jammer dat je je collectie van de hand doet. Persoonlijk zou ik er spijt van krijgen. Ivm mijn werk heb ik mijn horloges (600 euro en 1500 euro) ook zelden om, maar ik doe ze nooit meer weg.
Wellicht zit er wat voor Elwood tussen.
JLC ben ik niet naar toe geweest helaas. Ik kom wel elke dag op DZVL maar ik post niet zo heel veel.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:38 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad ja, we zijn toch nog naar JLC geweest, dat was jij toch?
Ach, spijt. Niet dragen krijg ik denk ik meer spijt van. Daarnaast zijn het geen super zeldzame horloges, dus mocht ik ooit spijt krijgen dan kan ik hem altijd nog terugkopen.
JLC, dat was ik...prachtige dag!!quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:38 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Dat ben ik inderdaad ja, we zijn toch nog naar JLC geweest, dat was jij toch?
Ach, spijt. Niet dragen krijg ik denk ik meer spijt van. Daarnaast zijn het geen super zeldzame horloges, dus mocht ik ooit spijt krijgen dan kan ik hem altijd nog terugkopen.
Mijn ex-Rolex DJ komt ook daar vandaan en mijn huidige Panerai ook.quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:41 schreef 925 het volgende:
http://www.uhrenfreund.com/ heb ik mijn breitling gekocht. zeer tevreden over
Hoe zat dat nou precies met je beoogde GMT II en het hoofdkantoor?quote:Op zaterdag 27 december 2008 21:55 schreef Adsum het volgende:
[..]
Mijn ex-Rolex DJ komt ook daar vandaan en mijn huidige Panerai ook.
Super tevreden over, topservice en gewoon perfecte klokken
Hoop gekutquote:Op zaterdag 27 december 2008 22:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe zat dat nou precies met je beoogde GMT II en het hoofdkantoor?
Oh en HOE zie jij dat het een neppert zou moeten zijn??quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:37 schreef Angeliquetje het volgende:
Moeten we er nou om lachen of huilen dat je een nepper hebt?
Wat is jouw toegevoegde waarde nou geweest?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:37 schreef Angeliquetje het volgende:
Flikker nou toch op uit dit topic, grafkut.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:37 schreef Angeliquetje het volgende:
Ach, meneer is plotseling een expert gewordenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 01:37 schreef Angeliquetje het volgende:
Heee, gekocht van dinges ?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn nieuwste aanschaf:
[ afbeelding ]
Is dat die van Jackal_Omega of heb je hem nieuw gekocht? Leuke gimmick.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn nieuwste aanschaf:
[ afbeelding ]
Ga jij maar lekker met je vostok legohorloge spelenquote:Op zondag 4 januari 2009 18:41 schreef Angeliquetje het volgende:
Een beetje een oud en verrot horloge als je t ons vraagt...
Wie is "ons" ?quote:Op zondag 4 januari 2009 18:41 schreef Angeliquetje het volgende:
Een beetje een oud en verrot horloge als je t ons vraagt...
Leuke klok! Mooie wijzers. Heel apart ook, de kleine seconde op de 9. Redelijk groot uurwerk ook zo te zien.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:31 schreef KopieerMachine het volgende:
Hah deze heb ik van Adsum overgenomen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende week maar even een leren bandje eraan hangen en dan flikker ik dat rubberen bandje lekker in de prullebak.
Eh 41mm handwinder met unitas 6498-1quote:Op zondag 4 januari 2009 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Leuke klok! Mooie wijzers. Heel apart ook, de kleine seconde op de 9. Redelijk groot uurwerk ook zo te zien.
Specs?
Ga ergens anders trollen, kleuter.quote:Op zondag 4 januari 2009 19:11 schreef Angeliquetje het volgende:
Rubber is anders wel een stuk beter dan leer. Leer is ouderwetsch, bleg zum kotsen!!
quote:Op zondag 4 januari 2009 19:09 schreef StateOfMind het volgende:
Heppie ook een foto van de achterkant?
quote:
Serious request acties. Kon men eenmalig tegen betaling usernames laten wijzigenquote:Op zondag 4 januari 2009 19:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
![]()
By the way: hoe komt het eigelijk dat er diverse mensen blijken te zijn met opeens een andere naam? Schatje is nu Mylene en jij hebt nu ook een andere naam.
Oke. Heb ik gemist blijkbaarquote:Op zondag 4 januari 2009 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Serious request acties. Kon men eenmalig tegen betaling usernames laten wijzigen
quote:Op zondag 4 januari 2009 19:51 schreef Adsum het volgende:
- Yori: Veel plezier van de Epos, ben benieuwd naar de looks met een bruine kalf!
Paar seconden.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:20 schreef KopieerMachine het volgende:
Wat is een beetje een normale afwijking voor zo'n Unitas 6498-1 uurwerkje? (per 24 uur)
ik denk dat het richting de 10 sec per dag aan gaat zitten, volgens mij kan dat wel wat minder . De veer van het uurwerk is wel volledig gespannen (zou invloed kunnen hebben), en zoveel uren heeft het klokje nog niet gedraaid, word dit nog beter na meer draaiuren?quote:
Men raad meestal aan om een klok 2 weken dagelijks te dragen om het uurwerk goed in te laten lopen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:26 schreef KopieerMachine het volgende:
[..]
ik denk dat het richting de 10 sec per dag aan gaat zitten, volgens mij kan dat wel wat minder . De veer van het uurwerk is wel volledig gespannen (zou invloed kunnen hebben), en zoveel uren heeft het klokje nog niet gedraaid, word dit nog beter na meer draaiuren?
Voor een chronometer tot +6 sec. Voor een niet-chronometer is tot +20 sec. denk ik een erg nette waarde.quote:
Ik vind 20 seconden een beetje veel. Rond een minuut, anderhalve minuut per week is haalbaar. Wel even in 2 posities afregelen.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:55 schreef Adsum het volgende:
[..]
Voor een chronometer tot +6 sec. Voor een niet-chronometer is tot +20 sec. denk ik een erg nette waarde.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:25 schreef Mr.G het volgende:
De gevraagde foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |