Wantquote:Op zondag 7 december 2008 19:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Als ik het goed herinner uit een aantal topics geleden, zat je toendertijd te twijfelen tussen deze IWC en de JLC Master Compressor Memovox he?
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dan heb je de juiste keus gemaakt, maar dat zei ik toen ook al
Dat moet trouwens een leuke dag geweest zijn voor de dealer, 2 IWC's in 1 keer. Lijkt me trouwens wel dat jullie een aardige korting hebben kunnen bedingen.quote:Op zondag 7 december 2008 20:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
Klopt inderdaad...Vind de memovox nog steeds geweldig, maar vond het symbolisch mooier dat mijn tweelingbroer en ik nu hetzelfde model hebben. Ook vind ik de portuguese mooier voor mijn toekomstige baan en in verband met mijn afstuderen wat tijdlozer enzo dus uiteindelijk toch voor de IWC gekozen.
impliceert niet dat die JLC er nooit komt![]()
De Port 3714 is gewoon mooier...quote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want
Memovox is ook een prachtig horloge, en met een bijzondere complicatie
Puur op persoonlijke smaak. Niets meer, niets minderquote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want
Memovox is ook een prachtig horloge, en met een bijzondere complicatie
Ben ik in zoverre met je eens dat het een beetje een 'blote-billen-chrono' is (vind ik). Door de grootte en de indeling vind ik de wijzerplaat wat kaal.quote:
Ja, we hebben eigenlijk beide hetzelfde ideequote:Op zondag 7 december 2008 22:11 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ben ik in zoverre met je eens dat het een beetje een 'blote-billen-chrono' is (vind ik). Door de grootte en de indeling vind ik de wijzerplaat wat kaal.
Afwerking (opgelegde blauwe cijferindexen, jammie) is wel erg lekker!
Klopt....quote:Op zondag 7 december 2008 20:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat moet trouwens een leuke dag geweest zijn voor de dealer, 2 IWC's in 1 keer. Lijkt me trouwens wel dat jullie een aardige korting hebben kunnen bedingen.
Ik ben ook een hele saaie vent.... (ik word fiscalist, imaginequote:
Vond ik in eerste instantie ook. Echter in het echt ziet ie er toch heel anders uit en oog hij juist rustig. Ik vind andere chrono's namelijk soms snel te 'druk'.quote:Op zondag 7 december 2008 22:11 schreef TheSilencer het volgende:
[..]
Ben ik in zoverre met je eens dat het een beetje een 'blote-billen-chrono' is (vind ik). Door de grootte en de indeling vind ik de wijzerplaat wat kaal.
Ik ben ooit toen ik nog een lerend uurwerkmakertje was in de IWC fabrieken in schafhausen geweest en toen fabriceerde ze zelf de davinci.quote:Op maandag 8 december 2008 09:41 schreef ForrestX het volgende:
JLC is manufactuur...is de IWC dat ook?
Nee, IWC is geen manufactuur, althans, deze niet. Maar dat was voor mij geen reden om hem niet te kopen. Zelf vind ik de nieuwe Sea-dweller ook heel mooi, maar 7500 euro vind ik wel heel veel geld.....zeker als je bedenkt dat de 'oude' sea-dweller voor de helft te koop is.quote:Op maandag 8 december 2008 09:41 schreef ForrestX het volgende:
JLC is manufactuur...is de IWC dat ook?
Bij mij staat de JLC Master Compressor Chronograph heel erg hoog op de wishlist...in competitie met de Rolex Sub Date of Sea-Dweller...een van beide op de planning voor volgend jaar...
quote:Op maandag 8 december 2008 11:01 schreef TheSilencer het volgende:
Mijn PAM zit ondertussen ook weer op een Jürgen Zweedse pistoolholster strap (custom en extradik):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het over de 'oude' sea-dweller...maar nijg toch echt meer naar de JLC. Deze is toch wat exclusiever en onbekender dan de Rolex...hoewel je de Sea dweller een stuk mionder tegenkomt dan de Sub...quote:Op maandag 8 december 2008 09:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee, IWC is geen manufactuur, althans, deze niet. Maar dat was voor mij geen reden om hem niet te kopen. Zelf vind ik de nieuwe Sea-dweller ook heel mooi, maar 7500 euro vind ik wel heel veel geld.....zeker als je bedenkt dat de 'oude' sea-dweller voor de helft te koop is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vette Shit!quote:Op maandag 8 december 2008 11:01 schreef TheSilencer het volgende:
Mijn PAM zit ondertussen ook weer op een Jürgen Zweedse pistoolholster strap (custom en extradik):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooral het onbekendere staat me ook aan. Ik zou niet willen dat mijn vrienden wisten dat ik zoveel geld voor mijn portuguese heb neergelegd. Ik vind van IWC en JLC het 'fijne' dat alleen mensen die horloges enigzins waarderen weten wat het is, maar dat de rest het mooi niet weet, maar het alleen een "mooi horloge" vinden.quote:Op maandag 8 december 2008 17:31 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Ik heb het over de 'oude' sea-dweller...maar nijg toch echt meer naar de JLC. Deze is toch wat exclusiever en onbekender dan de Rolex...hoewel je de Sea dweller een stuk mionder tegenkomt dan de Sub...
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:26 schreef Reintji het volgende:
Zijn hier ook mensen die een zwarte omega seamaster 300 M hebben? Vind het nu wel tijd om mijn Tissot te gaan vervangen door trapje hoger gelegen klokje. De co-axial planet ocean is op dit moment eigenlijk nog buiten bereik, hoewel ik toch graag een automaat om de pols zou willen laten rusten.
Gezien het gunstiger gelegen prijsniveau van de seamaster is dat wellicht een optie, nadeel; quartz uurwerk. Maar ziet er wel fijn uit met zwarte wijzerplaat, niet de 007 editie overigens. Iemand ervaring hiermee?
Deze:Zou je niet willen doorsparen voor de professional? Ikzelf vind de wijzers van de professional series een van de mooiste en fijnst afleesbare wijzers die ik ooit gehad heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |