abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63737174
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef Silvercrest het volgende:

[..]

Om swiss made te zijn hoef je niet alles in zwitserland te produceren, zijn maar een aantal grote merken die echt alles daar produceren, maar ik geloof nooit dat kk er daar 1 van is.
Het uurwerk is 100% Zwitsers naar mijn weten. Ze werken samen met de Swatch Group daar (?).
pi_63761112
Hoe het precies zit weet ik niet maar ik geloof dat je 60% van de productie in zwitzerland moet hebben om je horloge swiss te mogen noemen, pin me er niet op vast hoor, zoiets is het.

veel horloges hebben een eta uurwerk(spreek uit e t a) dat is zoizo Swiss.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:25:19 #53
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_63761303
weet iemand trouwens waar je Obaku horloges in Nederland kunt krijgen? Liefst ook nog eens in Limburg Al van alles afgezocht maar vind tot nu toe alleen maar online shops..
tja het gaat op kerst aan he
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  donderdag 4 december 2008 @ 18:28:53 #54
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_63761372
Waarom zijn ze in zwitserland beter in staat om horloges te maken? Stel je bouwt van de goedkoopste materialen (uit zwitserland) een horloge in switzerland wat het standaard na een jaar al begeeft. Mag je t dan ook zwiss made noemen?
Lijkt me namelijk dat zwiss made een behoorlijke impact heeft op de populairiteit van een horloge...
  donderdag 4 december 2008 @ 19:52:08 #55
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_63763439
Het antwoord op al uw vragen:

Wat is Swiss Made

ps, het is: sowieso en Swiss

als bonus een kleine quote uit het artikel achter de link:
quote:
This law is based on a concept according to which Swiss quality depends on the amount of work actually carried out on a watch in Switzerland, even if some foreign components are used in it. It therefore requires that the assembly work on the movement (the motor of the watch) and on the watch itself (fitting the movement with the dial, hands and the various parts of the case) should be carried out in Switzerland, along with the final testing of the movement. It also requires that at least 50% of the components of the movement should be manufactured in Switzerland.

ach, weet je wat, 2 quotes:
quote:
A Swiss watch

Only when it is Swiss, may a watch carry the indications "Swiss made" or "Swiss", or any other expression containing the word "Swiss" or its translation, on the outside. According to Section 1a OSM, a watch is considered to be Swiss if:

• its movement is Swiss;
  • its movement is cased up in Switzerland;
  • and the manufacturer carries out the final inspection in Switzerland..

A Swiss watch movement

As we have seen, to be Swiss, a watch must use a Swiss movement. According to Section 2 OSM, a movement is considered to be Swiss if:

• it has been assembled in Switzerland;
  • it has been inspected by the manufacturer in Switzerland; and
  • the components of Swiss manufacture account for at least 50 percent of the total value, without taking into account the cost of assembly.
  • If the movement fulfills these conditions, but the watch is not assembled in Switzerland, the "Swiss" indication may be affixed to one of the components of the movement. On the outside of the watch, may then only appear the "mouvement suisse" or "Swiss movement" indication. Section 3 § 3 OSM requires that the word "movement" appear in full, and be written in the same type-face, of identical size and colour, as the word "Swiss".

• [ Bericht 42% gewijzigd door ForrestX op 04-12-2008 19:57:16 ]
    [TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
    Just a little lovin', early in the mornin'
    Beats a cup of coffee for startin' off the day.
      donderdag 4 december 2008 @ 20:26:24 #56
    109363 Angeliquetje
    Cute Angels in the Sky
    pi_63764516
    Bedankt forrest .
    Maar waarom kunnen dat juist de zwitsers dit zo goed? En hebben we niet zoiets als "holland made"...
    Als ze willen kunnen ze zo de boel belazeren door expres heel langzaam een horloge in elkaar te zetten met zwitsere onderdelen en dan zeggen dat ie zwiss made is...
    Dit is niet flamend bedoelt overigens maar ben slechts nieuwschierig.
      donderdag 4 december 2008 @ 20:31:02 #57
    10757 ForrestX
    It's been emotional...
    pi_63764653
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 20:26 schreef Angeliquetje het volgende:
    Bedankt forrest .
    Maar waarom kunnen dat juist de zwitsers dit zo goed? En hebben we niet zoiets als "holland made"...
    Als ze willen kunnen ze zo de boel belazeren door expres heel langzaam een horloge in elkaar te zetten met zwitsere onderdelen en dan zeggen dat ie zwiss made is...
    Dit is niet flamend bedoelt overigens maar ben slechts nieuwschierig.
    ze zullen niet zo snel zeggen dat ie zwiss made is hoor...

ik geloof overigens niet dat er ergens staat dat het snel moet...

Made in Holland: kaas, molens, klompen, wiet, Daf, van der Klaauw, Phillips, Spyker...

[ Bericht 4% gewijzigd door ForrestX op 04-12-2008 20:51:48 ]
      vrijdag 5 december 2008 @ 09:18:18 #58
    109363 Angeliquetje
    Cute Angels in the Sky
    pi_63775951
    Ik snap het forrestX.
    Ik zag gister trouwens een Seiko Submariner. Waarom lijkt die zoveel op de rolex submariner? Wie heeft t ontwerp van wie gejat? Is toch fucking niet normaal????

Rolex:

[ Bericht 36% gewijzigd door Angeliquetje op 05-12-2008 09:40:16 ]
    pi_63781539
    Dat is een Seiko monster en je zou die in het echt eens moeten zien. Dan zijn de verschillen meteen duidelijk.

Kopieren komt in elke business voor. Kijk maar naar de afschuwelijke Ugg schoenen die worden niet alleen nagemaakt maar ook gekopieerd door andere merken die ze voor min of meer dezelfde prijs verkopen onder eigen naam. Een patent kent namelijk ook grenzen.

Wbt de Rolex Sub kijk maar eens naar Tritoni horloges:

Quote van de site:
    quote:
    De lichtgewicht TRITONI horloges, gemaakt van plastic en roestvrij staal, hebben een trendy en revolutionair idee gecreëerd over hoe horloges gebruikt kunnen worden. Het klassieke maar juist ook trendy ontwerp is zowel stijlvol voor dagelijks gebruik als voor feestjes.
      vrijdag 5 december 2008 @ 13:30:12 #60
    10757 ForrestX
    It's been emotional...
    pi_63781825
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 13:18 schreef Mr.G het volgende:
    Dat is een Seiko monster en je zou die in het echt eens moeten zien. Dan zijn de verschillen meteen duidelijk.

Kopieren komt in elke business voor. Kijk maar naar de afschuwelijke Ugg schoenen die worden niet alleen nagemaakt maar ook gekopieerd door andere merken die ze voor min of meer dezelfde prijs verkopen onder eigen naam. Een patent kent namelijk ook grenzen.

Wbt de Rolex Sub kijk maar eens naar Tritoni horloges:
    [ afbeelding ]

Quote van de site:
    [..]

Dit is een Seiko Monster:

Wat dat andere plaatje is weet ik zo niet...maar iig geen Monster...

Het is de SKX031 of SKX033:
    quote:
    Een Rolex look-a-like. Een fijn horloge met een mooie wijzerplaat met opgelegde indexen; net als de skx171. De waterdichtheid is wel minder, 100 meter. Hiermee kun je dus wel zwemmen, maar van hoogte het water in duiken veroorzaakt een te groot drukverschil; daar is deze niet echt voor bestemd.
    pi_63782125
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 13:30 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Dit is een Seiko Monster:

[ afbeelding ]

Wat dat andere plaatje is weet ik zo niet...maar iig geen Monster...

Het is de SKX031 of SKX033:
    [..]

Goed gecorrigeerd, foutje
    pi_63785796
    Ik heb vandaag deze gekocht!

[ Bericht 25% gewijzigd door Gimpox op 05-12-2008 16:27:02 ]
      vrijdag 5 december 2008 @ 17:22:01 #63
    109363 Angeliquetje
    Cute Angels in the Sky
    pi_63787365
    Ook alweer een half horloge gejat van rolex. Te zien aan de dials, bezel, driehoekje bij de 12...
      vrijdag 5 december 2008 @ 17:39:03 #64
    98799 TheSilencer
    is een goede keuze!
    pi_63787725
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 17:22 schreef Angeliquetje het volgende:
    Ook alweer een half horloge gejat van rolex. Te zien aan de dials, bezel, driehoekje bij de 12...
    Béétje te kort door de bocht. Er zijn natuurlijk ook wat functionele eisen aan een duikhorloge, zoals een duidelijk afleesbare wijzerplaat en een draaibare bezel met minuutmarkeringen. De Seiko is inderdaad fors geïnspireerd, maar de kastvorm, datumpositie, uurindexen en wijzervorm van de Oris maken dit naar mijn mening toch zeker geen Rolex-kopie... Een leuke duiker eigenlijk wel!

Bedenk bovendien dat veel horloges ooit voor militaire doeleinden werden gebruikt en dat daardoor een aantal design-features door de aanbesteder (het leger) werden opgelegd. Vandaar ook dat veel fliegers op elkaar lijken, de originele duitse flieger werd in vrijwel hetzelfde ontwerp, in opdracht van het leger, door 5 fabrikanten gemaakt.

Mooi horloge Gympox! Mooi merk met goede prijs/kwaliteit verhouding. Wel jammer dat er alleen een Oris band op past... Misschien bestaat die nog wel in rubber, maar vast niet in leer.
      vrijdag 5 december 2008 @ 22:26:35 #65
    109363 Angeliquetje
    Cute Angels in the Sky
    pi_63794542
    Ik vind het altijd leuk om met jullie daarover te discuseren
      vrijdag 5 december 2008 @ 23:19:19 #66
    98799 TheSilencer
    is een goede keuze!
    pi_63796168
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 22:26 schreef Angeliquetje het volgende:
    Ik vind het altijd leuk om met jullie daarover te discuseren
    Het genoegen is geheel wederzijds!
    pi_63814177
    Goede reeks dit! Ik ben ook op zoek naar een mooi klokje, maar kan niet echt vinden wat ik zoek. Misschien kunnen jullie me helpen.

De MeisterSingers vind ik echt heel tof, net als sommige IWC horloges, maar die zitten echt ruim buiten m'n budget. Ik ben op zoek naar een klassiek ogend model, lekker simpel en geen fratsen. Stowa heeft erg mooie modellen die binnen m'n budget vallen, o.a. de Marine Automatic, de Antea 390 en de Antea Creme vind ik erg mooi.

Hebben jullie nog tips van merken die soortgelijke modellen aanbieden? Of tips in het algemeen?

Alvast bedankt!
    I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...
      zaterdag 6 december 2008 @ 23:11:06 #68
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_63814235
    Baume & Mercier Classima Executives serie zijn ook mooie modellen.
    Stowa is natuurlijk ook gewoon een goed merk, erg goeie value for money!
    Ever higher. Ever better.
    pi_63814347
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 23:11 schreef Adsum het volgende:
    Baume & Mercier Classima Executives serie zijn ook mooie modellen.
    Stowa is natuurlijk ook gewoon een goed merk, erg goeie value for money!
    Snelle reactie, top!

Die Baume & Merciers zijn toch iets te duur. Veel verder dan 600 euro wilde ik toch niet gaan.
    I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...
      zaterdag 6 december 2008 @ 23:17:51 #70
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_63814376
    Dan is Stowa hét merk voor je!
    Heb er zelf 2 gehad (Antea Kleine Sekunde & Marine), mijn pa heeft er nog een (Antea Creme Museum). Zijn voor dat geld gewoon topklokken! Mooie afwerking, makkelijk bestellen en duidelijke communicatie.
    Ever higher. Ever better.
    pi_63814432
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 23:17 schreef Adsum het volgende:
    Dan is Stowa hét merk voor je!
    Heb er zelf 2 gehad (Antea Kleine Sekunde & Marine), mijn pa heeft er nog een (Antea Creme Museum). Zijn voor dat geld gewoon topklokken! Mooie afwerking, makkelijk bestellen en duidelijke communicatie.
    Volgens mij hebben de mannen en vrouwen van Stowa het lekker druk, levering op z'n vroegst in januari. .

Niet dat ik haast heb ofzo...
      zaterdag 6 december 2008 @ 23:24:22 #72
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_63814505
    * --H-I-M-- heeft vandaag een portuguese chrono besteld en zijn tweelingbroer ook!
      zondag 7 december 2008 @ 00:09:18 #73
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63815522
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 23:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
    * --H-I-M-- heeft vandaag een portuguese chrono besteld en zijn tweelingbroer ook!
    Gefeliciteerd! Blijft een topklok!
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
    pi_63820267
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje met betrekking tot de Maurice Lacroix LC1048-SS001-110

Dit horloge trekt al langer mijn aandacht, maar helaas kan ik nergens op internet de volledige afmetingen vinden. Dus, heeft iemand voor mij de volledige afmetingen, dus diameter, dikte etc?

Alvast hartstikke bedankt!
      zondag 7 december 2008 @ 11:38:30 #75
    122997 zquing
    Drama Junk
    pi_63820468
    quote:
    die vind ik wel mooi, mischien toch maar een keer gaan sparen voor een horloge
    "Those unforgettable days, for them I live"
      zondag 7 december 2008 @ 11:41:33 #76
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63820517
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 11:24 schreef Stewes het volgende:
    Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje met betrekking tot de Maurice Lacroix LC1048-SS001-110

Dit horloge trekt al langer mijn aandacht, maar helaas kan ik nergens op internet de volledige afmetingen vinden. Dus, heeft iemand voor mij de volledige afmetingen, dus diameter, dikte etc?

Alvast hartstikke bedankt!
    ML- Les Classiques
    Chronograph mit Mondphase und Datum
    Herrenuhr Ref.Nr. LC1048-SS001-110
    Quarzwerk
    Edelstahl
    Lederarmband
    Saphirglas (unverkratzbar)
    Bandabstoß 20mm
    Wasserdicht 50m
    Durchmesser 40mm, Höhe 10,5 mm

Asjeblieft!

Mooi horloge trouwens, alleen jammer dat het quartz is.
    A murky, forgotten land.
    pi_63821174
    StateofMind,

Super bedankt voor je razendsnelle antwoord! Gek dat ik die gegevens niet heb kunnen vinden.

Even nog een vraagje, want volgens mij heb jij erg veel verstand van horloges, wel een goede aankoop eventueel, deze Maurice Lacroix?

Bedankt!

ps. 10.5 mm komt dat erg kolossaal over?
    pi_63821355
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 12:26 schreef Stewes het volgende:

Dat vroeg ik me ook al af. Volgens mij zijn al die Automatic horloges wel iets dikker, maar ik kan me er verder ook weinig bij voorstellen. .
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 december 2008 @ 12:37:40 #79
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_63821386
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 12:36 schreef m-kay het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af. Volgens mij zijn al die Automatic horloges wel iets dikker, maar ik kan me er verder ook weinig bij voorstellen. .
    Alleen is dit geen automaat...
    pi_63821478
    Nee precies, dit is geen automaat. En ik vind een horloge dat veel te kolossaal aanwezig is, niet echt mooi eruit zien. Heeft niet iemand bijvoorbeeld een foto hoe zoiets staat? Ik zag namelijk dat er een of meerdere mensen op dit forum zo'n horloge hebben?

Bedankt!
    pi_63821508
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen is dit geen automaat...
    Ah whoops. .
      zondag 7 december 2008 @ 12:47:35 #82
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63821607
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 12:26 schreef Stewes het volgende:
    StateofMind,

Super bedankt voor je razendsnelle antwoord! Gek dat ik die gegevens niet heb kunnen vinden.

Even nog een vraagje, want volgens mij heb jij erg veel verstand van horloges, wel een goede aankoop eventueel, deze Maurice Lacroix?

Bedankt!

10,5 mm valt heel erg mee hoor, lijkt eerder dun. Ik heb zelf ook een ML (zie pic) en die is 10mm hoog en ook 40mm breed. Is een hele beschaafde afmeting. Zelf hou ik niet van dat grote.

ML is een goed merk.

A murky, forgotten land.
    pi_63824673

Horizon
    watch
    (platinum case dark grey gold dial)

designer:
    Marc Newson

design year:
    2008

manufacturer:
    Ikepod, USA
    price:
    $39,000.00 http://www.mossonline.com/product-exec/product_id/44747
    pi_63824792
    wow die is echt enorm gaaf
    "Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
      zondag 7 december 2008 @ 16:09:10 #85
    1829 Jewel
    De enige echte!
    pi_63825943
    Vraagje aan de kenners.

Weet iemand iets af dit horloge en merk? Is het de moeite waard? Ik vind hem erg mooi en 37 mm gaat misschien nog net om mijn dunne polsje.

quote:
    specs:
    RLT Watch Co. - Automatic - RLT22

25 Jewel Automatic Wind ETA 2824-2 with quick set date and hack seconds.
    37mm All steel case (Excluding large onion crown) with screw on display back. Mineral glass front and back.
    Silver Guilloché calendar dial.
    20mm Black Oiled Leather strap.

Brand new in box with 12 Months warranty.
    Price: £175.00

Volgens mij is dat een Zwitsers uurwerk.
    De eigenaar van de webshop is ook admin op een horloge forum en daar lijken ze allemaal heel blij te zijn met dit merk. Maar ja, voor hetzelfde geld zijn de ontevreden klanten gebanned.
      zondag 7 december 2008 @ 16:36:39 #86
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63826727
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 16:09 schreef Jewel het volgende:
    Vraagje aan de kenners.

Weet iemand iets af dit horloge en merk? Is het de moeite waard? Ik vind hem erg mooi en 37 mm gaat misschien nog net om mijn dunne polsje.

[ afbeelding ]
    [..]

Volgens mij is dat een Zwitsers uurwerk.
    De eigenaar van de webshop is ook admin op een horloge forum en daar lijken ze allemaal heel blij te zijn met dit merk. Maar ja, voor hetzelfde geld zijn de ontevreden klanten gebanned.
    Het enige wat ik zo gauw even kon vinden is dat het een Engels merk is dat in 1980 is opgericht. Ze maken voor hun horloges o.a. gebruik van Zwitserse ETA uurwerken.

Of het de moeite waard is kan ik je helaas niet vertellen, behalve dat het door jou getoonde horloge wel mooi is.
    A murky, forgotten land.
      zondag 7 december 2008 @ 17:10:25 #87
    1829 Jewel
    De enige echte!
    pi_63827550
    Bedankt. Dus met het uurwerk zit het waarchijnlijk wel goed. En dat het mooi is was mij ook al opgevallen.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring met dit merk. Ik ga zelf nog maar even googlen.
      zondag 7 december 2008 @ 17:15:04 #88
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63827661
    Je zou de vraag eventueel ook nog kunnen stellen op het horlogeforum of DZVL
    A murky, forgotten land.
      zondag 7 december 2008 @ 17:48:20 #89
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63828433
    Ik vond net op internet deze foto's van het uurwerk van de A. Lange & Sohne Double Split. Kaliber Lange L001.1

Damn, om van te !!! Pure Kunst. Schitterend!

Hier het horloge zelf:

DETAILED SPECIFICATIONS
    Complications: Double Chronograph
    Movement: Manual
    Features: Double Rattrapante, Flyback Chronograph, Power Reserve
    Case Material: Platinum
    Bracelet/Strap: Crocodile Strap
    Bezel: Platinum, Polished
    Dial Material: Silver
    Case Dimension: 43
    Case Shape: Round
    Style: Complicated - Advanced, Complication, Dress
    Dial Color: Black

Prijs: een schamele ¤ 77.048,-
    A murky, forgotten land.
      zondag 7 december 2008 @ 17:58:05 #90
    97186 Rosbief
    Gezond en mals
    pi_63828663
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 17:48 schreef StateOfMind het volgende:
    Ja, dikke bullshit natuurlijk die prijzen
    Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
      zondag 7 december 2008 @ 18:13:16 #91
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63829047
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 17:58 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ja, dikke bullshit natuurlijk die prijzen
    Dat geldt natuurlijk voor meer dingen, zoals (spuuglelijke) (moderne) schilderijen/beeldende kunst. Picasso's van vele miljoenen, Karel Appels etc.

Voor de echte horlogeliefhebbers vallen dit soort high-end horloges met gecompliceerde en schitterende uurwerken ook onder het kopje kunst; en dan wel functionele kunst. Bovendien is een horlogemaker soms wel 1 tot 2 jaar bezig met zo'n uurwerk (handwerk) en worden dure edelmetalen gebruikt.
    Zet de prijzen af tegen dat van bijvoorbeeld een Picasso en dan valt het nog 'relatief' mee. Het is maar net waar je van houd.
    A murky, forgotten land.
    pi_63829224
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 17:48 schreef StateOfMind het volgende:
    Ik vond net op internet deze foto's van het uurwerk van de A. Lange & Sohne Double Split. Kaliber Lange L001.1

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Damn, om van te !!! Pure Kunst. Schitterend!

Hier het horloge zelf:

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

DETAILED SPECIFICATIONS
    Complications: Double Chronograph
    Movement: Manual
    Features: Double Rattrapante, Flyback Chronograph, Power Reserve
    Case Material: Platinum
    Bracelet/Strap: Crocodile Strap
    Bezel: Platinum, Polished
    Dial Material: Silver
    Case Dimension: 43
    Case Shape: Round
    Style: Complicated - Advanced, Complication, Dress
    Dial Color: Black

Prachtig al had ik het mooier gevonden met streepjes ipv de romeinse cijfers 2 en 10
    Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
    pi_63829361
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 23:24 schreef --H-I-M-- het volgende:

Had jij laatst ook al niet een Rolex aangeschaft? gaat lekker zo

Welke kleurstelling heb je genomen? Veel plezier ermee in elk geval.
      zondag 7 december 2008 @ 18:35:38 #94
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_63829557
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 18:27 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Had jij laatst ook al niet een Rolex aangeschaft? gaat lekker zo

Welke kleurstelling heb je genomen? Veel plezier ermee in elk geval.
    Nee dat was ik niet!

Ik heb degene met de witte wijzerplaat en blauwe wijzers en cijfers en de donkerblauwe band. Vouwsluiting heb ik ook besteld.
    Mijn broer heeft degene met de witte wijzerplaat en gouden wijzers en cijfers. Hij heeft de band echter laten vervangen door een donkerbruine en ook voor de vouwsluiting gekozen.

Helaas zit op de mijne een redelijke levertijd dus moet nog een tijdje wachten (waarsch eind januari) maar dat vind ik geen probleem.....
      zondag 7 december 2008 @ 19:10:40 #95
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63830328
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 18:35 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Nee dat was ik niet!

Ik heb degene met de witte wijzerplaat en blauwe wijzers en cijfers en de donkerblauwe band. Vouwsluiting heb ik ook besteld.
    Mijn broer heeft degene met de witte wijzerplaat en gouden wijzers en cijfers. Hij heeft de band echter laten vervangen door een donkerbruine en ook voor de vouwsluiting gekozen.

Helaas zit op de mijne een redelijke levertijd dus moet nog een tijdje wachten (waarsch eind januari) maar dat vind ik geen probleem.....
    Zo een dus?

A murky, forgotten land.
      zondag 7 december 2008 @ 19:19:30 #96
    1829 Jewel
    De enige echte!
    pi_63830478
    Tot nu toe gevonden over RLT horloges.

Ene Roy maakt ze zelf. Koopt onderdelen, naar ik begrijp, en maakt daar dan een partij horloges van naar zijn eigen ontwerp oid. Nog geen slecht woord over hem of de horloges gevonden. Maar wel dat "out of stock" over het algemeen betekent dat ze niet meer te krijgen zijn. Dus dat horloge wat ik mooi vind is waarschijnlijk op.
      zondag 7 december 2008 @ 19:26:56 #97
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63830631
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 19:19 schreef Jewel het volgende:
    Tot nu toe gevonden over RLT horloges.

Ene Roy maakt ze zelf. Koopt onderdelen, naar ik begrijp, en maakt daar dan een partij horloges van naar zijn eigen ontwerp oid. Nog geen slecht woord over hem of de horloges gevonden. Maar wel dat "out of stock" over het algemeen betekent dat ze niet meer te krijgen zijn. Dus dat horloge wat ik mooi vind is waarschijnlijk op.
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 17:15 schreef StateOfMind het volgende:
    Je zou de vraag eventueel ook nog kunnen stellen op het horlogeforum of DZVL
    Probeer anders op genoemde horlogefora even te informeren. Daar zit een hoop kennis op velerlei gebieden.
    A murky, forgotten land.
      zondag 7 december 2008 @ 19:33:47 #98
    24114 --H-I-M--
    beyond redemption...
    pi_63830777
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 19:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zo een dus?

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Yes, dat is em, maar dan wel met vouwsluiting ipv de normale doornsluiting....
      zondag 7 december 2008 @ 19:36:09 #99
    1829 Jewel
    De enige echte!
    pi_63830825
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef StateOfMind het volgende:

Probeer anders op genoemde horlogefora even te informeren. Daar zit een hoop kennis op velerlei gebieden.

Sorry vergeten te zeggen. Ik heb de informatie gevonden op de genoemde horloge fora. DZVL heeft een goede zoek functie. Ook even gezocht op Watchuseek waar ik tot dezelfde conclusie kwam.
    Nog bedankt voor de linken.

[ Bericht 37% gewijzigd door Jewel op 07-12-2008 19:38:45 (Er zat iemand tussen de 2 posts door te kwijlen ;)) ]
      zondag 7 december 2008 @ 19:38:46 #100
    171727 StateOfMind
    Ancient Astronaut
    pi_63830889
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 19:33 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Yes, dat is em, maar dan wel met vouwsluiting ipv de normale doornsluiting....
    Als ik het goed herinner uit een aantal topics geleden, zat je toendertijd te twijfelen tussen deze IWC en de JLC Master Compressor Memovox he?

Dan heb je de juiste keus gemaakt, maar dat zei ik toen ook al
    A murky, forgotten land.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')