Het uurwerk is 100% Zwitsers naar mijn weten. Ze werken samen met de Swatch Group daar (?).quote:Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
Om swiss made te zijn hoef je niet alles in zwitserland te produceren, zijn maar een aantal grote merken die echt alles daar produceren, maar ik geloof nooit dat kk er daar 1 van is.
quote:This law is based on a concept according to which Swiss quality depends on the amount of work actually carried out on a watch in Switzerland, even if some foreign components are used in it. It therefore requires that the assembly work on the movement (the motor of the watch) and on the watch itself (fitting the movement with the dial, hands and the various parts of the case) should be carried out in Switzerland, along with the final testing of the movement. It also requires that at least 50% of the components of the movement should be manufactured in Switzerland.
quote:A Swiss watch
Only when it is Swiss, may a watch carry the indications "Swiss made" or "Swiss", or any other expression containing the word "Swiss" or its translation, on the outside. According to Section 1a OSM, a watch is considered to be Swiss if:its movement is Swiss; its movement is cased up in Switzerland; and the manufacturer carries out the final inspection in Switzerland..
A Swiss watch movement
As we have seen, to be Swiss, a watch must use a Swiss movement. According to Section 2 OSM, a movement is considered to be Swiss if:it has been assembled in Switzerland; it has been inspected by the manufacturer in Switzerland; and the components of Swiss manufacture account for at least 50 percent of the total value, without taking into account the cost of assembly. If the movement fulfills these conditions, but the watch is not assembled in Switzerland, the "Swiss" indication may be affixed to one of the components of the movement. On the outside of the watch, may then only appear the "mouvement suisse" or "Swiss movement" indication. Section 3 § 3 OSM requires that the word "movement" appear in full, and be written in the same type-face, of identical size and colour, as the word "Swiss".
ze zullen niet zo snel zeggen dat ie zwiss made is hoor...quote:Op donderdag 4 december 2008 20:26 schreef Angeliquetje het volgende:
Bedankt forrest.
Maar waarom kunnen dat juist de zwitsers dit zo goed? En hebben we niet zoiets als "holland made"...
Als ze willen kunnen ze zo de boel belazeren door expres heel langzaam een horloge in elkaar te zetten met zwitsere onderdelen en dan zeggen dat ie zwiss made is...
Dit is niet flamend bedoelt overigens maar ben slechts nieuwschierig.
quote:De lichtgewicht TRITONI horloges, gemaakt van plastic en roestvrij staal, hebben een trendy en revolutionair idee gecreëerd over hoe horloges gebruikt kunnen worden. Het klassieke maar juist ook trendy ontwerp is zowel stijlvol voor dagelijks gebruik als voor feestjes.
Dit is een Seiko Monster:quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:18 schreef Mr.G het volgende:
Dat is een Seiko monster en je zou die in het echt eens moeten zien. Dan zijn de verschillen meteen duidelijk.
Kopieren komt in elke business voor. Kijk maar naar de afschuwelijke Ugg schoenen die worden niet alleen nagemaakt maar ook gekopieerd door andere merken die ze voor min of meer dezelfde prijs verkopen onder eigen naam. Een patent kent namelijk ook grenzen.
Wbt de Rolex Sub kijk maar eens naar Tritoni horloges:
[ afbeelding ]
Quote van de site:
[..]
quote:Een Rolex look-a-like. Een fijn horloge met een mooie wijzerplaat met opgelegde indexen; net als de skx171. De waterdichtheid is wel minder, 100 meter. Hiermee kun je dus wel zwemmen, maar van hoogte het water in duiken veroorzaakt een te groot drukverschil; daar is deze niet echt voor bestemd.
Goed gecorrigeerd, foutjequote:Op vrijdag 5 december 2008 13:30 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Dit is een Seiko Monster:
[ afbeelding ]
Wat dat andere plaatje is weet ik zo niet...maar iig geen Monster...
Het is de SKX031 of SKX033:
[..]
Béétje te kort door de bocht. Er zijn natuurlijk ook wat functionele eisen aan een duikhorloge, zoals een duidelijk afleesbare wijzerplaat en een draaibare bezel met minuutmarkeringen. De Seiko is inderdaad fors geïnspireerd, maar de kastvorm, datumpositie, uurindexen en wijzervorm van de Oris maken dit naar mijn mening toch zeker geen Rolex-kopie... Een leuke duiker eigenlijk wel!quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:22 schreef Angeliquetje het volgende:
Ook alweer een half horloge gejat van rolex. Te zien aan de dials, bezel, driehoekje bij de 12...
Het genoegen is geheel wederzijds!quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:26 schreef Angeliquetje het volgende:
Ik vind het altijd leuk om met jullie daarover te discuseren
Snelle reactie, top!quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:11 schreef Adsum het volgende:
Baume & Mercier Classima Executives serie zijn ook mooie modellen.
Stowa is natuurlijk ook gewoon een goed merk, erg goeie value for money!
Volgens mij hebben de mannen en vrouwen van Stowa het lekker druk, levering op z'n vroegst in januari.quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:17 schreef Adsum het volgende:
Dan is Stowa hét merk voor je!
Heb er zelf 2 gehad (Antea Kleine Sekunde & Marine), mijn pa heeft er nog een (Antea Creme Museum). Zijn voor dat geld gewoon topklokken! Mooie afwerking, makkelijk bestellen en duidelijke communicatie.
Gefeliciteerd! Blijft een topklok!quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
* --H-I-M-- heeft vandaag een portuguese chrono besteld en zijn tweelingbroer ook!
die vind ik wel mooi, mischien toch maar een keer gaan sparen voor een horlogequote:Op woensdag 3 december 2008 19:33 schreef Silvercrest het volgende:
[..]
http://www.christopherward.co.uk/
ML- Les Classiquesquote:Op zondag 7 december 2008 11:24 schreef Stewes het volgende:
Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje met betrekking tot de Maurice Lacroix LC1048-SS001-110
Dit horloge trekt al langer mijn aandacht, maar helaas kan ik nergens op internet de volledige afmetingen vinden. Dus, heeft iemand voor mij de volledige afmetingen, dus diameter, dikte etc?
Alvast hartstikke bedankt!
Dat vroeg ik me ook al af. Volgens mij zijn al die Automatic horloges wel iets dikker, maar ik kan me er verder ook weinig bij voorstellen.quote:Op zondag 7 december 2008 12:26 schreef Stewes het volgende:
ps. 10.5 mm komt dat erg kolossaal over?
Alleen is dit geen automaat...quote:Op zondag 7 december 2008 12:36 schreef m-kay het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af. Volgens mij zijn al die Automatic horloges wel iets dikker, maar ik kan me er verder ook weinig bij voorstellen..
Ah whoops.quote:Op zondag 7 december 2008 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen is dit geen automaat...
10,5 mm valt heel erg mee hoor, lijkt eerder dun. Ik heb zelf ook een ML (zie pic) en die is 10mm hoog en ook 40mm breed. Is een hele beschaafde afmeting. Zelf hou ik niet van dat grote.quote:Op zondag 7 december 2008 12:26 schreef Stewes het volgende:
StateofMind,
Super bedankt voor je razendsnelle antwoord! Gek dat ik die gegevens niet heb kunnen vinden.
Even nog een vraagje, want volgens mij heb jij erg veel verstand van horloges, wel een goede aankoop eventueel, deze Maurice Lacroix?
Bedankt!
ps. 10.5 mm komt dat erg kolossaal over?
quote:specs:
RLT Watch Co. - Automatic - RLT22
25 Jewel Automatic Wind ETA 2824-2 with quick set date and hack seconds.
37mm All steel case (Excluding large onion crown) with screw on display back. Mineral glass front and back.
Silver Guilloché calendar dial.
20mm Black Oiled Leather strap.
Brand new in box with 12 Months warranty.
Price: £175.00
Het enige wat ik zo gauw even kon vinden is dat het een Engels merk is dat in 1980 is opgericht. Ze maken voor hun horloges o.a. gebruik van Zwitserse ETA uurwerken.quote:Op zondag 7 december 2008 16:09 schreef Jewel het volgende:
Vraagje aan de kenners.
Weet iemand iets af dit horloge en merk? Is het de moeite waard? Ik vind hem erg mooi en 37 mm gaat misschien nog net om mijn dunne polsje.
[ afbeelding ]
[..]
Volgens mij is dat een Zwitsers uurwerk.
De eigenaar van de webshop is ook admin op een horloge forum en daar lijken ze allemaal heel blij te zijn met dit merk. Maar ja, voor hetzelfde geld zijn de ontevreden klanten gebanned.
Dat geldt natuurlijk voor meer dingen, zoals (spuuglelijke) (moderne) schilderijen/beeldende kunst. Picasso's van vele miljoenen, Karel Appels etc.quote:Op zondag 7 december 2008 17:58 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja, dikke bullshit natuurlijk die prijzen
Prachtig al had ik het mooier gevonden met streepjes ipv de romeinse cijfers 2 en 10quote:Op zondag 7 december 2008 17:48 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vond net op internet deze foto's van het uurwerk van de A. Lange & Sohne Double Split. Kaliber Lange L001.1
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damn, om van te!!! Pure Kunst. Schitterend!
Hier het horloge zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
DETAILED SPECIFICATIONS
Complications: Double Chronograph
Movement: Manual
Features: Double Rattrapante, Flyback Chronograph, Power Reserve
Case Material: Platinum
Bracelet/Strap: Crocodile Strap
Bezel: Platinum, Polished
Dial Material: Silver
Case Dimension: 43
Case Shape: Round
Style: Complicated - Advanced, Complication, Dress
Dial Color: Black
Prijs: een schamele ¤ 77.048,-
quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
* --H-I-M-- heeft vandaag een portuguese chrono besteld en zijn tweelingbroer ook!
Nee dat was ik niet!quote:Op zondag 7 december 2008 18:27 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Had jij laatst ook al niet een Rolex aangeschaft? gaat lekker zo![]()
Welke kleurstelling heb je genomen? Veel plezier ermee in elk geval.
Zo een dus?quote:Op zondag 7 december 2008 18:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Nee dat was ik niet!
Ik heb degene met de witte wijzerplaat en blauwe wijzers en cijfers en de donkerblauwe band. Vouwsluiting heb ik ook besteld.
Mijn broer heeft degene met de witte wijzerplaat en gouden wijzers en cijfers. Hij heeft de band echter laten vervangen door een donkerbruine en ook voor de vouwsluiting gekozen.
Helaas zit op de mijne een redelijke levertijd dus moet nog een tijdje wachten (waarsch eind januari) maar dat vind ik geen probleem.....
quote:Op zondag 7 december 2008 19:19 schreef Jewel het volgende:
Tot nu toe gevonden over RLT horloges.
Ene Roy maakt ze zelf. Koopt onderdelen, naar ik begrijp, en maakt daar dan een partij horloges van naar zijn eigen ontwerp oid. Nog geen slecht woord over hem of de horloges gevonden. Maar wel dat "out of stock" over het algemeen betekent dat ze niet meer te krijgen zijn. Dus dat horloge wat ik mooi vind is waarschijnlijk op.
Probeer anders op genoemde horlogefora even te informeren. Daar zit een hoop kennis op velerlei gebieden.quote:Op zondag 7 december 2008 17:15 schreef StateOfMind het volgende:
Je zou de vraag eventueel ook nog kunnen stellen op het horlogeforum of DZVL
Yes, dat is em, maar dan wel met vouwsluiting ipv de normale doornsluiting....quote:Op zondag 7 december 2008 19:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo een dus?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 december 2008 19:26 schreef StateOfMind het volgende:
Probeer anders op genoemde horlogefora even te informeren. Daar zit een hoop kennis op velerlei gebieden.
Als ik het goed herinner uit een aantal topics geleden, zat je toendertijd te twijfelen tussen deze IWC en de JLC Master Compressor Memovox he?quote:Op zondag 7 december 2008 19:33 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Yes, dat is em, maar dan wel met vouwsluiting ipv de normale doornsluiting....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |