abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63528414
Game on

Fok!Dieetclub #268 Zonder foute lunchpakketjes

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

[ Bericht 88% gewijzigd door BE op 27-11-2008 08:44:52 ]
Doei.
pi_63528466
Present!

Morgen weer weegdag, ben benieuwd!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63528518
OP komt straks wel
Doei.
pi_63528528
OP's zijn voor mietjes.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_63528567
Vandaag alweer op een normaal tijdstip thuis. Nu dan ook maar echt een rondje gaan rennen.
pi_63528595
óh ja, da's waar Jarno, lopen kun je ook 's avonds als Anna op bed ligt
Doei.
pi_63528677
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:11 schreef Faithy het volgende:
óh ja, da's waar Jarno, lopen kun je ook 's avonds als Anna op bed ligt
Ja, nee, tuurlijk. Maar dan is het dus gewoon 8 uur ofzo. En misschien ben ik dan heel raar, maar na een dag werken en om 5:50 opstaan wil ik gewoon even zitten, wat tv kijken en op tijd naar bed. Wat ik al zei, ik heb diep respect voor mensen die het wel kunnen en doen, maar ik snap echt gewoon niet hoé.

Nouja, ik mis het ook niet ofzo. Voorlopig gaat het me erom dat ik een wat gezonder gewicht krijg, die topconditie is een heel ander project.
pi_63528692
maar maar maar dan is Evy ook fier op jou!
Doei.
pi_63528715
Is dat die hardloopmp3chick?
pi_63528747
Ik heb helaas helemaal geen tijd meer om te sporten, elke dag naar school en dan vaak 4 keer in de week van 5 tot 9 werken
pi_63528798
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:15 schreef Jarno het volgende:
Is dat die hardloopmp3chick?

ja
Doei.
pi_63529442
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:14 schreef Faithy het volgende:
maar maar maar dan is Evy ook fier op jou!
Volgens mij is hardlopen wel echt je 'best shot' als je het heel druk hebt. Veel effect in weinig tijd!

pi_63529481
uh huh
Doei.
pi_63530407
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

U riep?

Maar serieus, ik snap niet hoe mensen dat doen. Ik sta tegenwoordig om 5:50 naast m'n bed, daarna is het één grote race om op m'n werk te komen. Zes uur ben ik weer thuis, dan wat eten maken, Anna entertainen, in bad doen en naar bed doen en voordat ik uberhaupt ook maar iets anders zou kunnen gaan doen is het gewoon 8 uur geweest. Echt, ik heb respect voor mensen die dan nog een druk avondprogramma kunnen en willen vullen, maar ik wil graag nog even een uurtje voor mezelf voordat ik er weer op tijd induik omdat de volgende dag weer de wekker om 5:50 gaat en ik in deze donkere dagen m'n slaap gewoon hard nodig heb...

Geen boehoe verhaal, maar waar haalt iedereen de tijd vandaan zeg... .
Ik heb dat ook hoor... ben om 7.30 de deur uit, ga 2 avonden in de week naar school. Werk 36 uur, maar meestal is het meer, doe boodschappen en kook. 's Avonds -als ik al thuis ben- ben ik gesloopt. En dan moet ik nog huiswerk maken ook.

Om toch fit te blijven heb ik werk op fietsafstand van huis gezocht, ik fiets 16 - 22km per dag (afhankelijk of ik school heb of niet). Daarnaast wandel ik in mijn lunchpauze met een stel collega's een half uurtje. Zo kom ik toch nog aan mijn beweging. Probeer ook nog hard te lopen, maar vaak ben ik gewoon te moe.
Heb ook heel veel slaap nodig, eigenlijk uurtje of 9 per dag, maar daar kom ik nooit aan, gevolg -> chronisch moe.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_63531150
Ik snap inmiddels ook hoe mensen geen tijd kunnen hebben voor hardlopen Ik ben al heel blij als ik eens per twee dagen kan douchen en af en toe boodschappen kan doen
pi_63532404
Gewoon Leander meenemen onder de douche (of zeg ik nu iets héél raars )

Maar hardlopen is wel ideaal voor mensen met weinig tijd. Je hoeft nergens naar toe, je kan direct beginnen als je de voordeur open doet en met een half uur heb je al héél veel aan je conditie gedaan. Ik ben tijdens mijn co-schappen juist met hardlopen begonnen omdat ik domweg geen tijd meer had om te sporten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63533033
Ik heb het op dit moment ook wat te druk..

Meeste dagen is het half 7, 7 uur weg, en half 6 weer thuis. Even eten, en dan nog even een paar uurtjes nakijken/lessen voorbereiden...

Maar morgen ga ik dan eindelijk een keer fitnessen, ben benieuwd, en ik hoop dat ik daarna wel even kan douchen, heb nog een uur les, en 's avonds ouderavond, en ik ga tussendoor niet meer naar huis toe...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63533073
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:15 schreef teigan het volgende:
Ik heb het op dit moment ook wat te druk..

Meeste dagen is het half 7, 7 uur weg, en half 6 weer thuis. Even eten, en dan nog even een paar uurtjes nakijken/lessen voorbereiden...

Maar morgen ga ik dan eindelijk een keer fitnessen, ben benieuwd, en ik hoop dat ik daarna wel even kan douchen, heb nog een uur les, en 's avonds ouderavond, en ik ga tussendoor niet meer naar huis toe...
Ben jij zo lang van huis? Hoe ver moet jij reizen?
***Levi was here***
pi_63533128
Enkele reis is drie kwartier tot een uur..
Moet ik om 8 uur mijn eerste les geven, dan ben ik kwart voor 7 toch echt weg, ben ik een eerste uur vrij, dan wordt het een half uurjte later..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63533801
En dat was weer het luncwandelen met 2 boterhammen pindakaas. (En roomboter, puh!).

Zuurdesembrood trouwens, lekkel wel!
pi_63534095
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:50 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon Leander meenemen onder de douche (of zeg ik nu iets héél raars )
Leander vindt het héérlijk bij mij onder de douche, maar ik kan hem moeilijk even op de grond leggen terwijl ik mezelf inzeep Daarbij is 5 minuten douchen voor hem echt wel genoeg.
Gevolg:
Ik moet dan dus
- eerst mij uitkleden
-bloot Leander uitkleden
- 5 minuten douchen (waarbij we dus alleen afspoelen)
- bloot en nat leander afdrogen en aankleden
- en daarna mezelf afdrogen en aankleden

Dus samengevat: met Leander douchen kan alleen als TARA thuis is om hem uit te kleden, aan mij te geven en dan weer op te halen en aan te kleden
En als TARA thuis is kan hij ook gewoon op Leander passen terwijl ik ga douchen
pi_63535026
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:19 schreef Faithy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ja
Wat doet zij nou weer dan?
pi_63536295
Ow ja... dit is nummertje 269 trouwens
pi_63537536
Hallo allemaal!

Ik zou ook graag mee willen doen met dit topic.

Drie jaar geleden van 98 kg naar 80 afgevallen, maar een heleboel er weer bij.

Ben momenteel 108 kg bij een lengte van 1m75., dus veel te veel.

Wil gewoon gezond gaan eten en weer wat actiever gaan sporten (ipv 2 keer per maand).

Heb net een profiel aangemaakt op de site.
Glimmen is een keuze
pi_63538892
oh ja, mn kloon had deze gemaakt
Ja doei.
pi_63542726
tvp
pi_63543020
Tijd voor sporten? dat wel maar toch vanavond niet dansen
Ookal heb ik geen last van dat mijn verstandskiezen getrokken zijn, intensief sporten lijkt me ook nog niet slim
pi_63543858
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:57 schreef Miss_S het volgende:
Tijd voor sporten? dat wel maar toch vanavond niet dansen
Ookal heb ik geen last van dat mijn verstandskiezen getrokken zijn, intensief sporten lijkt me ook nog niet slim
Heb ik ooit zonder dat het trekken pijn deed en terwijl ik naderhand ook geen pijn had flink koorts van gekregen Zomaar! Stomme verstandskies. Hopenlijk heb jij meer geluk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63544328
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb ik ooit zonder dat het trekken pijn deed en terwijl ik naderhand ook geen pijn had flink koorts van gekregen Zomaar! Stomme verstandskies. Hopenlijk heb jij meer geluk!
Dat klinkt niet goed
Dan houd ik me toch nog maar even rustig ook al voel ik me vet
pi_63554518
heb geen dieetiste maar moet zowiso 2 keer per week maar fysio om te fitnessen. Verder komt er een neurologisch onderzoek naar mijn geheugen ivm auto ongeluk afgelopen april. Wel ben ik in huis lekker begonnen met klussen. Heb alleen niet zo'n super maaltijd gegeten vandaag
ochtend niets. Moet ik wel aan werken.
S middags een wafel en een kopje roer.
'S avonds 5 stukjes vlees (kip) en kopje ijsthee en 250 gr vruchten yoghurt
heb vandaag moeten fietsen voor de fysio. Heb was gedaan, afgewassen, computers uit de auto gehaald (Woon 1 hoog) kast die ik al uit elkaar gehaald heb in auto gedaan. Pc op gehaald en hele goedje bij mijn vader op zolder gezet. 2 hoog en heb een wasbak van muur afgehaald. Afsluiten water etc etc. Enige leuke ideetjes om mijzelf aan het ontbijten te krijgen?
Planning morgen bed afhalen verschonen. Huis stofzuigen en dweilen. Computers in orde maken. Misschien even boodschappen doen. Lamp van eethoek verhangen. Auto opruimen. Moet even kijken hoe en wat ik af krijg. Iemand verder nog tips? Of een leuke klus in gedachten.
Verder wie heeft er een tip over hoe ik mijzelf s morgens energieker kan voelen?
pi_63556513
Ha! Nieuw lijstje!

Do 6/11: 97 kilo
Do 13/11: 93,5 kilo
Do 20/11: 92,5 kilo
Do 27/11: 91 kilo

! Echt, ik had niet verwacht dat het zo hard zou gaan zeg. 't Zal dalijk wel opeens abrupt stoppen ook, zo reeel ben ik ook wel, maar voor nu ben ik wel erg blij mee!
pi_63556859
Lekker Jarno!
Zakken je broeken al af?
pi_63556869
Een heel klein beetje. Als ik m'n best doe. Maar ik geloof dat er rond m'n buik nog niet heel veel af is, helaas. Dus wat er dan precies af is....? . Je zou zeggen dat 6 kilo wel wat verschil moet maken.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:43:45 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63556915
Ik had hem dichtgegooid gisteren.

Jarno, je gaat echt lekker man!

En ik dacht hier even leuk te kunnen juichen voor mezelf, maar dat valt in het niet bij die 6 van jou!
Nou ja, ik doe het lekker toch.

Ik probeer al een week of 3 de knop weer te vinden en ik heb hem!

31 oktober 2008 -10.0
8 november 2008 -11.3
21 november 2008 -11.3
24 november 2008 -12.3
26 november 2008 -12.6
27 november 2008 -13.0

Ik zat gisteren even in mijn schema'tje te kijken en die -13 was het laagste van afgelopen zomer dus ik ben gewoon weer terug waar ik was. Nu moet de -15 zeker wel te halen zijn voor kerst, en mss nog wel een beetje meer ook.

Ik ben echt zo blij. Het is anderhalve kilo ofzo, de afgelopen week, maar het voelt als 10! Ik ben weer op weg naar beneden.
Ook weer 2 keer gezwommen deze week. Heerlijk!

Lijstje gisteren:
T: appel
O: Biogarde met een beetje allbran
T: mandarijn en kiwi
L: 2 boterhammen met linera paté
T: 2 botherhammen met pindakaas
D: zuurkoolschotel met prutje van gehakt, ui en tomaat
T: 2 mandarijnen

Lijstje voor vandaag:
O: Brinta
T: kiwi en mandarijn
L: 2 boterhammen met kipfilet en komkommer
T: wortelbolletjes en appel-in-de-trein
D: bami met een klein beetje pindasaus
T: geen idee

Mijn lijntje sinds 18 februari:

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 27-11-2008 08:51:33 ]
pi_63556959
Ik juich dan ook gewoon voor jouw knopje BE! .

[ Bericht 0% gewijzigd door Jarno op 27-11-2008 08:54:00 ]
pi_63556964
Hm. Dat klinkt ranziger dan ik bedoelde. .
  donderdag 27 november 2008 @ 08:51:14 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63557019
pi_63557022
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:47 schreef Jarno het volgende:
Hm. Dat klinkt ranziger dan ik bedoelde. .

Maar woehoe voor Jarno en BE!
pi_63557087
Eetlijstjes posten doe ik niet meer aan, 't is toch elke dag grotendeels hetzelfde:

O: Eitje (evt. met boterham)
T: Vitelinea yoghurt (+ / of evt. wat fruit)
L: 2 boterhammen pindakaas
T: Fruit (+ / of evt. wat noten)
T: Boterham met appelstroop

En 's avonds zoveel mogelijk groenten, geen aardappels of pasta (soms wel rijst) en een beetje vlees. En dan 's avonds nog een eitje of noten.

En nee, voorlopig vind ik dat nog niet saai. Goed vol te houden!
pi_63557253
Oh en in het weekend het rijstgebeuren van SHE (japanse rijst).
pi_63557413
Goed zeg BE!
Jarno is ook lekker bezig.
***Levi was here***
pi_63557489
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:39 schreef Jarno het volgende:
Een heel klein beetje. Als ik m'n best doe. Maar ik geloof dat er rond m'n buik nog niet heel veel af is, helaas. Dus wat er dan precies af is....? . Je zou zeggen dat 6 kilo wel wat verschil moet maken.
Ow, maar dat is het stomme. Dan val je af en dan merk je geen verschil in je omvang, en dan val je een tijdje niet af en dan zakken je broeken van je kont.
pi_63557499
Ik moet geen cranberry-witte chocolade chocolate-chip cookies kopen
Hele pak in twee dagen op En dat TARA ze niet lekker vond helpt niet
  donderdag 27 november 2008 @ 09:27:43 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63557640
freecell!

Ik heb trouwens (met dank aan de vriendelijke heren in DIG) nog een plaatje met de data.
Duidelijk te zien dat de zomer dus mijn valkuil was.

pi_63557694
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:27 schreef Brighteyes het volgende:
freecell!

Ik heb trouwens (met dank aan de vriendelijke heren in DIG) nog een plaatje met de data.
Duidelijk te zien dat de zomer dus mijn valkuil was.

[ afbeelding ]
En toch is het een tof neergaand lijntje!

Vandaag snoep ik niet. Zo! Ook geen koekje, of 4, of 5 of een pak, of 7 dropjes... ofzo.
Gewoon niet
Maar dan mag ik wel vlokken op brood
  donderdag 27 november 2008 @ 09:31:33 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63557721
Oh, en... al ruim 4 BMI punten gezakt, ook leuk!
Zo, nu hou ik op hoor!

En vlokken mag best hoor freecell, helemaal cold turkey krijg je van die nare verschijnselen van.
pi_63557861
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en... al ruim 4 BMI punten gezakt, ook leuk!
Zo, nu hou ik op hoor!

En vlokken mag best hoor freecell, helemaal cold turkey krijg je van die nare verschijnselen van.
BMI naar beneden is wel relaxed inderdaad

Ik heb bezoek Mijn neefje van 3, vet gezellig, zit hier naast me te kletsen en op TARA's PC online spelletjes te doen

Het voordeel van cold turkey is dat je niet al een zoete smaak in je mond hebt
pi_63563442
Ow ja, nog even over niet te vaak wegen. Gisteren om uit te testen een paar keer vlak achter elkaar gewogen. Voor het naar bed gaan woog ik 102kg en 's ochtends bij het opstaan en na het toilet ineens 100kg.

Geeft duidelijk aan waarom het goed is altijd op hetzelfde tijdstip en 1x per week te wegen.
pi_63563591
Bij mij zit tussen 's avonds en 's ochtends altijd 1 tot 2 KG verschil, daarom weeg ik 's ochtends. Maar dat kan ook wel vaker per week hoor Als je maar dezelfde tijd aanhoudt!

Mijn schoonzus kwam net haar hummeltje weer halen en nam een enórme chocoladereep voor me mee
Die ga ik dus mooi niet openmaken vandaag!
pi_63563679
Ymme komt even langs, en is weer weg.
pi_63563691
Ik weeg ook maar 1 x per week (ook om jezelf niet gek te maken) en op een vast tijdstip.
pi_63563750
Ik weeg eigenlijk elke ochtend, als ik maar één keer in de week weeg is dat voor mij een goede reden om aan het begin van de week lekker los te gaan met eten
Ik ben raar
Maar elke ochtend wegen werkt prima voor mij en ik laat mijn dag er echt niet door bederven als het eens tegenvalt
  donderdag 27 november 2008 @ 13:21:50 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63563846
Ehm.
Nu het zo lekker gaat sta ik zowel 's ochtends als 's avonds op de weegschaal. Althans, bijna elke avond wel.
Zo leuk om te zien dat je 's avonds al niet heel veel zwaarder bent dan diezelfde ochtend.
pi_63563883
Oh, ik mag van mezelf gewoon nog helemaal niet losgaan. Die optie zit gewoon even nog niet in mijn systeem, ik hou me religieus aan het 'dieet' . Stom is dat, alsof er een knop (hey, BE, ik heb er ook 1!) om is ofzo. Zal vast wel weer komen hoor, dat het moeilijk wordt.

Speaking of which... HALP! Morgen een etentje. Buffet, geen idee wat. Hoe ga ik dat surviven?
pi_63564043
Ik heb morgen ook een etentje. Schoonouders zijn 38 jaar getrouwd en we gaan sushi eten.
***Levi was here***
pi_63564059
Ha, dit weet ik. Sushi = goed. .
pi_63564101
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:23 schreef Jarno het volgende:

Speaking of which... HALP! Morgen een etentje. Buffet, geen idee wat. Hoe ga ik dat surviven?
2 mogelijkheden:
- gewoon heengaan en genieten van alles wat je tegenkomt en morgen knop weer om.
- gezonde dingen kiezen! Vis, groente, fruit als toetje...
  donderdag 27 november 2008 @ 13:48:40 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63564558
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:23 schreef Jarno het volgende:
Oh, ik mag van mezelf gewoon nog helemaal niet losgaan. Die optie zit gewoon even nog niet in mijn systeem, ik hou me religieus aan het 'dieet' . Stom is dat, alsof er een knop (hey, BE, ik heb er ook 1!) om is ofzo. Zal vast wel weer komen hoor, dat het moeilijk wordt.

*mompelt iets over paars enzo...

Je weet natuurlijk nooit van te voren wat je kan verwachten bij zo'n buffet, maar je weet denk ik inmiddels wel een beetje wat wel en niet kan bij SHE.
Dus dat wordt (afhankelijk van het soort buffet) de gekookte eitjes, cherrytommaatjes, augurkjes en zilveruitjes van de salades jatten. Het komt zeg maar neer op dat jij de garnering eet en de rest aan de andere mensen laat.
En de kok van te voren zeggen dat je een verschrikkelijke noten-allergie hebt en vragen of hij voor jou een paar sate'tjes zonder saus heeft.

Ik heb eig. geen idee of SHE wel ok is met augurkjes en zilveruitjes, maar volgens mij kunnen die weinig kwaad.

En dat je je niet te buiten moet aan aan het brood is ook duidelijk he.

Oh, en wat freecell zegt, hopen op vis, daar kan je idd bijna niet fout mee gaan.
ALthans, als je de cocktailsaus achterwege laat bij de garnalen.
pi_63564864
Nou zijn onze etentjes altijd zo enorm culinair dat het me zou verbazen als het verder gaat dan een grote bak patat, een grote bak nasi en bami en wat vlees in grote hoeveelheden, maar ik zal eens op zoek gaan naar de vis idd. .
pi_63567213
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

*mompelt iets over paars enzo...

Je weet natuurlijk nooit van te voren wat je kan verwachten bij zo'n buffet, maar je weet denk ik inmiddels wel een beetje wat wel en niet kan bij SHE.
Dus dat wordt (afhankelijk van het soort buffet) de gekookte eitjes, cherrytommaatjes, augurkjes en zilveruitjes van de salades jatten. Het komt zeg maar neer op dat jij de garnering eet en de rest aan de andere mensen laat.
En de kok van te voren zeggen dat je een verschrikkelijke noten-allergie hebt en vragen of hij voor jou een paar sate'tjes zonder saus heeft.
Ik heb eig. geen idee of SHE wel ok is met augurkjes en zilveruitjes, maar volgens mij kunnen die weinig kwaad.

En dat je je niet te buiten moet aan aan het brood is ook duidelijk he.

Oh, en wat freecell zegt, hopen op vis, daar kan je idd bijna niet fout mee gaan.
ALthans, als je de cocktailsaus achterwege laat bij de garnalen.
Voor je geloofwaardigheid is het dan beter om te zeggen dat je een pinda-allergie hebt. Pinda's zijn namelijk geen noten. En koks weten dat soort dingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Levi was here***
  donderdag 27 november 2008 @ 15:29:33 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63567406
pi_63571810
vriendje hier heeft ook pinda-allergie , gaatie zo schattig van piepen

verder niks ernstigs hoor heeft ie alleen alsie heeeeel veel pinda's eet en alsie al twee dagen zn medicijnen niet op heeft
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_63573404
Ik heb trouwens deze chocoladereep gekregen:

[img]https://ssl.austrianshop.com/shop2/catalog/images/milkaschokokeks.jpg[/img]

550 Kcal per 100 gram en het ding is 300 gram

Verleidelijk dieet: een hele dag alleen maar koffie, thee, water en light drinken én deze reep
pi_63577442
Issie lekker?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63579037
ziet er lekker uit freecell.

Ik had vandaag intake voor fitness, we gaan proberen om dit twee keer in de week te gaan doen. Vandaag al wel wat dingen gedaan, volgende week gaan we echt van start. Tot de kerst zal het vast nog maar 1 keer per week kunnen, maar hopelijk daarna vaker.

Ik heb vanavond chinees gehad. We hadden ouderspreekavond(ik ben dus ookk nog maar net thuis), en ik zou bij een collega eten. Die kwam om 5 uur tot de conclusie dat er nog te weinig tijd was om te koken, dus heeft hij chinees gehaald... Beetje jammer, maar ik heb wel veel groente gepakt..
pi_63585573
Zo, de keuken is schoon Goedemorgen! Ik geloof dat mijn ritme een tikkeltje is verstoord
Nu een lekker kopje thee en even kijken of de rest van de wereld al een beetje wakker wordt. Zal wel niet, iedereen die zo vroeg op moet staan heeft wel wat beters te doen dan fokken
pi_63585889
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:30 schreef Jarno het volgende:
Sushi = goed. .
Ja doei.
pi_63586107
Jarno dat gaat echt hard!

En BE ook al super zeg, hoewel je een dipje hebt gehad gaat het echt de goede kant op.

Isabeau, jij bent actief zeg, om 7 uur 's ochtends al een schone keuken.

Officieel pas morgen weegdag maar stond net op de weegschaal en ben een halve kg kwijt.
Zal nog wel wat meer worden voor morgen want mijn vriend en ik hebben een voedselvergifitiging. Wat een drama is dat zeg.
  vrijdag 28 november 2008 @ 08:57:05 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63586574
Voedselvergifitiging? Echt?
Is het niet die buikgriep die nu rond waart?
Nou ja goed, either way, je zal er idd best het eea door kwijt raken. Balen joh!
pi_63587025
Lijstje geupdate... mijn gemene lijf heeft echter bedacht vandaag weer wat meer aan te geven dan de afgelopen week. Naja, dan zal het waarschijnlijk volgende week wel weer voordelig uitpakken.
Belangrijkste is dat mijn gewicht daalt.

Appelsap sterkte en beterschap! Voedselvergiftiging is echt ellendig... heb je enig idee hoe je dat hebt opgelopen?
***Levi was here***
pi_63587049
Ja, echt. Een buikgriep lijkt me niet. Dan had Damian er ook last van moeten hebben denk ik.
En gister iemand op visite gehad die de hele dag heeft meegegeten en die heeft er ook last van. Dus we denken dat het echt aan het eten heeft gelegen.
pi_63587053
Goedemorgen!
Mijn 'wekker' ging vanochtend pas om half 8 af En dat terwijl hij al sliep vanaf 23:30

Zometeen maar eens ontbijten, net al bij de nieuwe AH geweest, sinds gisteren open op de plek van de C1000. Nog even wennen aan de indeling, ik kon werkelijk niets vinden, maar de werknemers ook nog niet
pi_63587073
Voedselvergiftiging is echt nasty.
pi_63588084
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 09:20 schreef Jarno het volgende:
Voedselvergiftiging is echt nasty.
Nog nooit gehad, maar het lijkt me goed beroerd inderdaad.
Er was een onderzoek geweest dat alcohol (minimaal 2 glazen met minimaal 10%) de kans op een voedselvergiftiging nogal verkleint. Dus als je de kip bij je schoonouders op de gourmet met kerst niet vertrouwt....

edit: ik zit echt raar met mijn d's en t's vandaag
pi_63588111
Sterkte appelsap, en ik hoop dat julie snel weer opknappen. Echt reuze vervelend
pi_63588142
Echt, ik kan me één nacht herinneren.... Brrrr. Dat was echt vechten wie er naar de WC mocht op een gegeven moment geloof ik. Men. Heb me nog nooit zo beroerd gevoeld als toen.
pi_63588383
Of dat je bij de wc aangekomen niet weet of je nu snel moet gaan zitten op de wc of voor de wc
pi_63588442
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:18 schreef Isabeau het volgende:
Of dat je bij de wc aangekomen niet weet of je nu snel moet gaan zitten op de wc of voor de wc
Check.
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:56:09 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63590948
Brrrr...
Beterschap Appelsap, het klinkt niet best joh!

Vanmorgen een onsje zwaarder dan gisteren.
Jaja, ik weet dat het nergens op slaat, dat je je juist daarom maar 1 keer in de week moet wegen, maar ik zit er niet om in zak en as ofzo hoor.

Lijstje:
T: mandarijntje
L: broodje met filet americain
T: kiwi en mandarijn
D: Fajita's a la coolbabe

En net lekker anderhalf uur gewandeld.
pi_63592799
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:18 schreef Isabeau het volgende:
Afwasteil meenemen
pi_63596981
Omdat ik binnenkort weer een jaartje ouder word besloot ik eens grondig mijn huisje schoon en aan kant te maken. ... ik heb nu vééél meer troep dan gisteren, hoe kàn dat nou En waarom doe ik altijd van die idiote dingen. Mijn gasfornuis bijv. is ònder de kookplaat spik en span en de kast is van binnen (waar niemand het ziet) helemaal opgeruimd Het is een wonder dat ik de kelder nog niet onder handen heb genomen

Ik heb al wel zin in het kokkerellen Eindelijk een goede reden om taartjes te maken

Vanavond boerenkoolstamp zonder worst
pi_63597384
je bent weer tegelijk met mn zusje jarig
Doei.
pi_63597443
Zal ook wel zo blijven hè
pi_63597526
nee, dat meen je niet
Doei.
pi_63598289
Je mag vanavond ook komen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63598465
Meestal moet je ook eerst meer rotzooi maken voordat het weer echt netjes wordt..

hehe, eindelijk weekend, mijn laatste brugklas van de dag was zo verschrikkelijk druk.. Uiteindelijk ben ik gewoon met mijn armen over elkaar gaan wachten totdat het stil was.. Hielp heel goed. Daarna moesten ze van mij nog even 3 minuten hun mond houden... Maar terwijl ze dat probeerden had ik soms ook moeite mijn gezicht in de plooi te houden. Eigenlijk zijn ze dus soms best wel lief..

Nu eerst hier ook maar een begin maken met puin ruimen, ik heb het deze week zo druk gehad, en ik was verkouden, dus overal slingeren zakdoekjes geloof ik..
pi_63599313
Ik ben vaak moe of heb geen zin meer na dat stadium waarin je extra rommel maakt, met als gevolg dat ik in de zooi blijf zitten.
***Levi was here***
pi_63599358
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:14 schreef Levitation het volgende:
Ik ben vaak moe of heb geen zin meer na dat stadium waarin je extra rommel maakt, met als gevolg dat ik in de zooi blijf zitten.
heb ik ook wel, maar meestal doe ik het samen met , en dan gaat die wel door met opruimen, en dan duwt hij mij de spullen in handen met een opdracht van waar het naartoe moet... Anders blijf ik ook maar moedeloos staan staren naar alle troep..
pi_63599436
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:14 schreef Levitation het volgende:

...en wat denk je dat ik nu op fok doe
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:25:49 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63599562

Maar meiden... schoonmaken en opruimen valt wel onder Kcal verbranden he!
pi_63599724
Ik verbrand genoeg kcal met 30 stuiterballetjes in toom te houden...

Schoonmaken staat in dat opzicht nu laag op de to do list.
Ik merk wel de laatste dagen dat ik zo moe ben dat mijn eetlust ook verdwijnt.... Ik dwing mezelf om nog wel te eten, maar ik heb nu ook helemaal geen trek..
pi_63601019
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:34 schreef teigan het volgende:
Ik verbrand genoeg kcal met 30 stuiterballetjes in toom te houden...
Dat geloof ik graag Hoeveel uur geef je les per week dan?
pi_63601298
Burp....

Poffert is lekker
En het vult als een gek
pi_63601352
yup mijn boerenkoolstamppot was ook zalig
pi_63601366
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag Hoeveel uur geef je les per week dan?
18 lesuren (25 lesuren is fulltime). Ik heb nu 6 uur vwo 5, 6 uur havo 5, 2 uur Havo/atheneum 2, en 4 uur brugklas havo/atheneum.

Gelukkig gaan die laatste uren eraf in januari, ik hoop dat ik dan de uren in 3 dagen kan proppen, zou ik heerlijk vinden..
pi_63601415
dat zou prettig zijn Maar je sport dus al 18 uur in de week qua kcalverbranding
pi_63601466
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:53 schreef Isabeau het volgende:
dat zou prettig zijn Maar je sport dus al 18 uur in de week qua kcalverbranding
mwah, mijn onderbouwuren zijn soms topsport, vwo 5 is soms slaapverwekkend saai, en havo 4 wisselt per les..

Jammergenoeg zie ik deze inspanningen niet terug in mijn gewicht, maar aan de andere kant, misschien zorgt het er wel voor dat ik nu constant ben, aangezien ik verder weinig tijd/zin heb om te bewegen...
pi_63601538
Nou ja, zolang je niet door de stress gaat snoepen is er geen man over boord dat je gewicht stabiel blijft.
pi_63602130
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:58 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, zolang je niet door de stress gaat snoepen is er geen man over boord dat je gewicht stabiel blijft.
ik moet wel oppassen als ik gestressed ben en alleen thuis zit, dan maak ik er een potje van als ik niet oppas. op school heb ik geen tijd om te snoepen, en in de auto leg ik niets neer, meestal pak ik dan mijn zesde boterham en nog wat fruit...

Ik had vandaag een kleine beetje spierpijn in mijn buikspieren, voor de rest had ik geen last van de fitness. Maar volgende week zal het wel anders zijn, dan gaan we echt goed van start..
pi_63614673
Ik heb 2 uur wakker in bed liggen woelen en vond dat 7 uur nog enigszins fatsoenlijk was op een zaterdag
Goedemorgen!
pi_63614807
Goeiemorgen. Na een halve fles wijn gisteren heb ik lekker geslapen tot half 8, maar gezien mijn dagprogramma leek het mij verstandiger om nu maar op te staan..
Net ontbeten, en zo maar even boodschappen gaan doen..
pi_63614856
Heel erg veel plezier vandaag hè, Teigan! En na wijn slaap ik ook altijd zo zalig
pi_63615150
Ik ben zo'n slaper die altijd en overal kan slapen. Soms word ik wat vaak wakker, maar ik kan wel altijd slapen.
In de trein, daar kun je ook altijd heerlijk slapen.

Ik ben trouwens in een jaar tijd een kilo of 6 a 7 afgevallen zonder er iets voor te doen! Eigenlijk is dat best bizar!
pi_63615638
Goedemorgen!
Hier vanmorgen om 6:45 allemaal wakker en voor 9:00 allemaal er uit, haha. Wij worden echt gestructureerd!

Liejannuh: relaxed toch?
Isa: ga je dan 's avonds ook heel vroeg op bed? Of slaap je gewoon kort?

Ik bedacht me net dat ik vorig jaar rond deze tijd ongeveer 4 KG lichter was dan nu. Das toch best netjes als je bekijkt dat daar een Leandertje tussendoor is gepiept

Hier weer iets zwaarder vanmorgen, en ik maar denken ' hoe kan dat nou ' maar we hebben gisteren poffert gegeten Na pannenkoeken (pannekoeken! ) ben ik ook altijd 2 of 3 dagen veel zwaarder dan normaal. En ik ben nog steeds onder de 70
pi_63616782
Ik ben ook net wakker... heerlijk tot 12 uur uitgeslapen
pi_63617549
Wij zijn weer helemaal opgeknapt!
Hoop dit nooit meer mee te maken. Het kwam door de pastasaus. Voorlopig zullen wij geen pasta meer eten dus.
Ik heb lekker uit kunnen slapen tot 10 uur.
pi_63640260
Gelukkig dat je je weer beter voelt appelsap.

Gefeliciteerd isabeau
pi_63640749
Gefeliciteerd Isa!

Ik ben een beetje misselijk van alle ricotta die ik net op heb. Maar hij was lekker!!!!!
pi_63642416
Gefeliciteerd Isa

Is het feest al begonnen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63646128
gefeliciteerd
Ja doei.
pi_63646320
Gefeliciteerd Isabeau.
pi_63649665
gefeliciteerd isabeau

ik heb eerst vanmorgen tot 1 uur geslapen daarna nog van 3 tot half 6

ik was vannacht ook pas half 6 thuis van het stappen
pi_63650091
Isabeau gefeliciteerd meisje
  zondag 30 november 2008 @ 20:17:05 #114
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63650835
gefeliciteerd Isabeau!

tvp, want ik heb niks te melden. ben doodmoe van een weekend volwassen en verstandig doen bij het eerste weerzien met mn ex. (repetitieweekend, hij valt in)

verdrietig zijn is vermoeiend en hij is t niet waard gewoon...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 30 november 2008 @ 20:29:08 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63651125
Gefeliciteerd Isabeau!

En een hele dikke voor Kwak, dat soort dingen zijn nooit leuk.
pi_63651242
Balen Kwak! Toch nog niet helemaal over hem heen?
Ik heb je trouwens toegevoegd op valtaf.

Ik ben onder de 75 kg! Dat is sowieso al een mijlpaal maar voor mijn gevoel nog eens extra omdat ik in jaren nog niet zo licht geweest ben!
De laatste keer was ruim 2 jaar geleden voor mijn zwangerschap, toen kwam ik uit op 75.
pi_63651280
Gefeliciteerd Isabeau

Kwak sterkte
pi_63651888
Kwak, vervelend zijn zulk soort dingen. Ik had er zelf na 6 jaar ofzo nog soms moeite mee dat mijn ex in hetzelfde koor zong, ook al was het nergens voor nodig. Ik geloof dat hij het soms ook nog wel raar vond toen..

Appelsap, leuke mijlpaal zeg! Dat geeft vast motivatie om nog even door te gaan.
  zondag 30 november 2008 @ 20:55:17 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63651927
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:33 schreef appelsap het volgende:
Balen Kwak! Toch nog niet helemaal over hem heen?
Ik heb je trouwens toegevoegd op valtaf.

Ik ben onder de 75 kg! Dat is sowieso al een mijlpaal maar voor mijn gevoel nog eens extra omdat ik in jaren nog niet zo licht geweest ben!
De laatste keer was ruim 2 jaar geleden voor mijn zwangerschap, toen kwam ik uit op 75.
ah, ben jij dat!!

ja nou, wel redelijk over hem heen....genoeg dingen die ik níet meer terug zou willen zeg maar...

maar i mis m tegelijkertijd ook heel erg soms nog... nou ja...gaat wel weer over. ik ben vanavond even lief voor mezelf, en morgenochtend een gezellige ontbijtdate met een vriendinnetje (mdat we verder nooit tijd voor elkaar kunnen vinden deze maand)
  zondag 30 november 2008 @ 21:04:02 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63652174
Appelsap, wat goed zeg!
pi_63653744
Gaat lekker appelsap!

en wie heeft mij nou weer toegevoegd op valtaf?
pi_63654033
Ja Freecell, wie zou dat nou toch zijn?
Ik heb mijn nickname maar even veranderd, dat maakt het wat makkelijker.

Kwak, vervelend hoor maar wel logisch. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig.
Hopelijk voel je je morgen weer wat beter.
pi_63655825
Ik kom trouwens weer aan
Het gaat hier echt week goed, week bagger.
En al met al gaat het héél langzaam omhoog, ook al lijkt dat niet zo in de week 'goed'
Plan van aanpak: strenger zijn voor mijzelf door de week en wat losser in het weekend (werkte de vorige keer ook)
Hardlopen! Ik heb een moment gevonden op de dag dat het vaak wel kan! Enige nadeel: het is ná het avondeten en ik ren het beste op een lege buik. Maar het is wel een uurtje of iets langer na het avondeten, dus ik ga het iig proberen!
pi_63656656
Ook hier Isabeau nog even feliciteren
  maandag 1 december 2008 @ 00:27:14 #125
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_63658098
*Nieuweling meldt zich*. Huidig gewicht: 114,2 kg bij een lengte van 1.90 m. En een vrije grove bouw, zeg ik er dan graag bij. . Om weer op een gezond BMI te komen zou er een kilootje of 25 afmoeten. Het wordt nu maar eens tijd er serieus iets aan te gaan doen. Ik was van plan om vooralsnog te beginnen met het ophouden met snacken, opletten op de hoeveelheid, het tijdsstip en samenstelling ( ) van het avondeten, en weer beginnen met hardlopen (voorzichtig, want dat zal in het begin wel pijn doen denk ik ...).

Een eerste vraag aan alle doorgewinterde afvalgoeroes hier: ik drink 's avonds nogal graag 1 of 2 glazen bessenjenever. Hoe slecht is dat qua gewicht?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_63660011
keesjelislief heel erg welkom! En je gewicht heeft met name met kcal inname - verbruik te maken en als de inname hoger is dan het verbruik kom je aan. En omgekeerd val je af. Dat is alles Bessenjenever kan dus op zich wel als je er voor zorgt dat je de rest van de dag meer verbruikt dan binnen krijgt. Maar.... (addertje alert) als je aan het lijnen bent scrap je meestal veel in je eetpatroon en eet je minder. Met dat minder moet je dan wel weer alle voedingsstoffen die je lijf nodig heeft binnen krijgen en bessenjenever zijn zogenaamde lege kcal: geven wel energie, maar geen voedingsstoffen die je nodig hebt. Dus de keuze is aan jezelf of je er echt niet zonder wilt of dat je liever iets anders met dezelfde energetische waarde + voedingsstoffen neemt

Lieve lieve lieve kwakveense, een enorme knuffel van mij Ik heb gisteren op mijn verjaardag nog moeten janken om mijn ex en zijn botte nietszeggende verjaardagssms'je. Exen zijn per definitie stom. Omdat ze ex zijn en omdat ze meestal nog pijn doen. En ze zijn het nooit waard

Bedankt voor de verjaardagsfelicitaties Ik gaf niet echt een feestje, maar heb het toch best druk gehad het weekend En allemaal sorry voor de calorierijke hapjes en taartjes
pi_63660373
Beter laat dan nooit: als nog gefeliciteerd Isa!
***Levi was here***
pi_63661273
Lastig he Freecell, om een moment te zoeken dat je kunt gaan lopen. Ms dat je wat minder kunt eten en wat kunt bewaren voor na het lopen? Dat is wel laat, maar het loopt wel makkelijker.

En een voor de exen van de exen.
*OUD heilige*
pi_63661563
Meeting Alert!
13/14 december of 27/28 december: Sauna in de Zwaluwhoeve
29 december: New Cool Collective in Amsterdam!
  maandag 1 december 2008 @ 15:53:32 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_63670427
Hoi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63671428
En weer is er een week voorbij. 5 weken bezig nu:
Vorige week 101kg. Deze week net boven de 100 (zeg maar 100,25)
Vorige week 102cm middelomtrek. Deze week 101cm.

Totaal nu dus 5,25kg en 5cm middelomtrek kwijtgeraakt.
Wel opmerkelijk trouwens dat zelfs met zo'n beetje ik al flink begin te merken dat mijn kleren losser en ruimer zitten. Zonder riem gaat mijn broek nu echt afzakken
  maandag 1 december 2008 @ 17:06:37 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63672604
Maar 5 cm is echt best heel veel hoor! Logisch dat je dat gaat merken. Dat is volgens mij meer dan een kledingmaat.
  maandag 1 december 2008 @ 18:03:19 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_63674018
Klinkt lekker dyna18!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 1 december 2008 @ 20:58:30 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63678619
Zolang ik hier mijn gewicht niet durf te noemen sla ik de sauna ook nog maar even over. Wie weet, over een kilo of 15.

Mijn lijstje van vandaag:
O: Brinta, appel
T: niks
L: donkerbuin Parisien stokbroodje beenham met sla
T: peer
D: witlof met ham en kaas uit de oven

Net 3 kwartier gezwommen.
pi_63678885
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:58 schreef Brighteyes het volgende:
Zolang ik hier mijn gewicht niet durf te noemen sla ik de sauna ook nog maar even over. Wie weet, over een kilo of 15.

Mijn lijstje van vandaag:
O: Brinta, appel
L: donkerbuin Parisien stokbroodje beenham met sla
D: witlof met ham en kaas uit de oven

Net 3 kwartier gezwommen.
Voor ons hoef je je niet te schamen, hoor!
Lijstje is netjes!

Ik ben altijd heel makkelijk met mijn gewicht... ook irl. Als iemand mij vraagt wat ik weeg, heeft het weinig nut om te zeggen dat ik 60kg weeg, dan zien zij ook wel dat ik een beetje aan het jokken ben.
***Levi was here***
  maandag 1 december 2008 @ 21:39:07 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63680145
I know, maar toch... Bij echte vreemden vind ik het niet erg. Hier wel.
Zelfs mijn vriendinneje waar ik mee zwem (superslank) weet alleen hoeveel ik afgevallen ben. Dat ik dik ben kan ze ook wel zien zonder te weten hoe dik. Echt erg. Kinderachtig zelfs.
  maandag 1 december 2008 @ 21:45:12 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63680352
Oh, en ik moet nog een T toevoegen. Net een plakje ontbijtkoek gegeten wegens honger.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:07:35 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63692449
Lijstje van vandaag:

L: Zo eens kijken, we hebben hier een LaPlace als bedrijfsrestaurant.
T: appel, wortelbolletjes
D: spaghetti met veel groente in de saus

Ons bestuur is nu hier bijeen en die brengen altijd heel veel chocolaatjes en dingen voor ons mee. Heel lief enzo, maar mijn zelfbeheersing, wat doen ze!
Maar goed, ik ben er lekker vanaf gebleven!
Er is zelfs iemand die een zak met cashews's heeft meegenomen.

Die LaPlace is echt erg. Meestal probeer ik er weg te blijven, want hoewel erg lekker en vaak nog wel aardig gezond, het is toch meer dan 2 boterhammen met kipfilet!
pi_63692494
En wéér een chocoladeletter ontvangen.
1. die chocolade is niet echt de allerlekkerste
2. de S is een rotletter om te eten
3. ik wil geen chocolade eten
4. en elk jaar weer herhaal ik dat en roep ik iets als 'Mijn lijn, wat doe je!' maar blijkbaar is dat inmiddels een soort traditie geworden

Weggooien is ook zo zonde.
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:13:24 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_63692571
Het voordeel van het krijgen van de S is dat je hem ook weer weg kan geven als zijnde de S van sint

Probeer dat maar eens met een F te doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63692776
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:13 schreef Troel het volgende:
Het voordeel van het krijgen van de S is dat je hem ook weer weg kan geven als zijnde de S van sint

Probeer dat maar eens met een F te doen
ok, je hebt helemaal gelijk
pi_63693065
Deel het uit op je werk?
Althans, dat doen ze hier. Net heb ik een stukje letter weten te weerstaan
Maar goed, op mijn afdeling zijn ze helemaal erg. Die lui hadden een kilo pepernoten binnen een dag opgevreten. Gelukkig houd ik niet van gewone pepernoten maar van die chocolade (en die hadden ze niet)
pi_63693768
De M knabbelt lekker!
Maar ik was altijd jaloers op mijn zus, want die begint met een I en daar zitten er vaak 2 van in

Maar ik vind chocoladeletterchocolade (3x woordwaarde ) juist heerlijk!

Isa: smelten en als topping gebruiken voor iets? Dat doe ik vaak met de overgeblevenen
pi_63693921
Hier ook voorzichtig afzakkende broeken (eindelijk - begon me af te vragen waar al die kilo's heengingen). En daar doe je het natuurlijk uiteraard OOK om. .

Het uitje redelijk doorgekomen: heb veel zalm en rijst op, maar ook wel wat van de patat gesnoept. Ach, het moet wel leuk blijven. Vanavond weer aan de rauwkost. .
pi_63698092
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit of je rijst of patat eet?
pi_63698291
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:53 schreef dyna18 het volgende:
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit of je rijst of patat eet?
Niet? Gevoelsmatig zit daar toch een aardig verschil tussen. Maar ach, 't was lekker. .
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:39:25 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63701186
Jummie, is het al etenstijd? Curry met garnalen! Het ruikt lekker hier!
pi_63717617
jum
Doei.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:18:26 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63717729
Jup, hij was echt lekker!
En *vies praatje* ik ben vanmorgen eindelijk, sinds de verkeerd gevallen pannekoeken van zaterdagavond, weer naar het toilet geweest. Lang leven curry!

Lijstje van vandaag:

L: 2 boterhammen met pindakaas
T: wortelbolletjes?
D: boerenkool
pi_63717750
heb je receptje?
Doei.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:27:11 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63717916
1 ui
2 paprika's
kikkererwten
grote garnalen
Patak's en creme fraiche

met jouw geliefde jasmijnrijst.

Was een beetje een uit nood geboren probeerseltje, omdat de garnalen op moesten, maar het was best lekker. Niet heel spectaculair, gewoon lekker.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:06:14 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63751361
'lo
Wat is het stil hier?

Gisteren in een onbewaakt ogenblik een stukje boterletter gegeten. Het was op voordat ik het door had.
En dat terwijl ik al de hele week koekjes en alle zooi laat staan.
Nou ja goed, het was wel erg lekker.

Lijstje:
L: salade van La Place
T: appel/wortelbolletjes
D: spaghetti met veel groente in de saus.
pi_63751654
Hier idd stil!

Ik ben ook aan het rennen steeds. Nu even pauze. Mijn hummeltje slaapt (zowaar ) en de oppas-uk komt pas over 10 minuten. Net even tijd om te lunchen (hey, ontopic ) lunch vandaag: 2 boterhammen, met kaas en rookvlees
pi_63752076
Hi! Ben er nog hoor!
Heb 't gewoon druk. Gewicht daalt gestaag.
***Levi was here***
pi_63752491

En vandaag: 89 kilo ! ! . *blij* Minder dan 90 kilo klinkt ook zo weinig. . Gewoon 8,5 kilo eraf in een maand.
  donderdag 4 december 2008 @ 12:59:25 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63752713
Jeumig Jarno!

Damn... Ik wil niet she-en omdat ik bang ben dat je dan zo vastoest in dat patroon, maar als ik dit dan lees...
pi_63753288
Jarno
Gaat lekker!
pi_63758250
Gaat goed Jarno!

ik ben vandaag voor de eerste keer goed wezen fitnessen. Ben flink afgebeuld, maar het voelde wel lekker.. Ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb..

Jammergenoeg kwam ik toen ik uit de fitnesszaal kwam mijn tweede klas tegen, en die vonden het natuurlijk hilarisch, hun docent in sportkleding... Hopen dat ze morgen niet al te vervelend gaan doen..
Het is sowieso een rare tijd nu, de leerlingen zijn zo druk, zelfs de vijfde klas was vanmorgen niets mee te beginnen, en dat waren er maar zes.
pi_63769123
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:51 schreef Jarno het volgende:

En vandaag: 89 kilo ! ! . *blij* Minder dan 90 kilo klinkt ook zo weinig. . Gewoon 8,5 kilo eraf in een maand.
netjes J. !
Ja doei.
pi_63770851
heel erg netjes idd
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:15:58 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63774942
Vaker popcorn eten.
Ik ben ineens weer wat lichter!
pi_63775167
Goeiemorgen.
Volgens mij is het redelijk uniek dat zoveel van ons goed gaan qua gewicht terwijl het december is!

Oh, ik moet ook ff het lijstje bijwerken. Al bijna weer 3kg kwijt van wat ik de afgelopen maanden er aan had gegeten. Gaat niet heel snel, maar mijn gewicht daalt wel en ik heb niet het idee er erg krom voor te moeten liggen.
***Levi was here***
pi_63775915
Wauw Jarno dat gaat echt hard zeg!

Hier gaat het nu best langzaam. Ik kan me er niet toe zetten om écht gezond te gaan eten. Ik snoep toch wat meer dan ik zou willen maar zorg wel dat het niet teveel wordt dus ik val nog wel wat af.
Heb nu niks lekkers meer in huis dus ik hoop dat ik nu ook wat minder zal snoepen.
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:37:19 #164
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63776300
We zijn over en we hebben weer internet, maar ik durf nog niet op m'n weegschaal te gaan staan (heb hem al wel gevonden trouwens )
pi_63776376
Jojo

hoe is het met de kleine?

en met jou natuurlijk?
Doei.
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:43:03 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63776428
Wb jojo!
pi_63776675
Hi Jojo!
Volgende week zaterdag trouwens thuis? Ben wel benieuwd naar jullie nieuwe huis en wil Isis wel een keertje bewonderen.
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:38:11 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63782058
Lijstje voor vandaag:

O: 2 geroosterde boterhammen met 2 eitjes
L: brinta
D: wortels met vis
  vrijdag 5 december 2008 @ 14:18:20 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_63783115
Fijn dat alles goed is gegaan Jojo

Ik heb op het kerstkaartje zelfs het nieuwe adres staan

(maar ergens gok ik dat niet mijn hele lijstje up-to-date is, dus ik mis bepaalde mensen ben ik bang)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63783269
Pfft, ben echt snipverkouden (en dat dochterlief dat ook is en dientengevolge al 2 nachten tussen ons in 'slaapt' helpt ook niet) zeg. Verkouden én doodop dus. .
pi_63785733
Jojo, fijn dat de verhuizing goed is gegaan!

Ik heb spierpijn van het fitnessen... Echt een bizarre dag op werk gehad, dus ik heb het ook even helemaal gehad nu..
  zaterdag 6 december 2008 @ 08:20:49 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63800427
Een kilo lichter dan gisteren!
Lijkt me sterk dat dat echt blijvend is, hoewel ik me de laatste dagen wel heel braaf gedraag.
Maar het was wel heel leuk om dat getal te zien, dat is lichter dan ik in heeeeeeeeeeeeeel lange tijd geweest ben. En nog 0,8 verwijderd van mijn 'nog 5 voor kerst'.

Oh, dat is altijd zo lekker motiverend!
Heb gisteren trouwens ook wel veel gelopen, straks maar weer een uurtje wandelen ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 06-12-2008 08:26:00 ]
pi_63800547
Proberen vast te houden, BE! Dan wordt het misschien wel blijvend. Veel plezier met wandelen.

* Isabeau was vanmorgen 3,5 kg lichter dan eergisteren
SPOILER
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:11:18 #174
4177 Jojogirl
pi_63801610
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:54 schreef Liejannuh het volgende:
Hi Jojo!
Volgende week zaterdag trouwens thuis? Ben wel benieuwd naar jullie nieuwe huis en wil Isis wel een keertje bewonderen.
Ja, ik ben thuis En voor het nieuwe adres moet je even wat chocolade tot je nemen

Hier verder dieet-technisch weinig te melden. Wegens te druk heb ik al 2 weken niet meer hardgelopen, maar ik ben wel begonnen met postnatale gym. Best pittig nog die oefeningen, maar het doet wel wonderen voor m'n buik Verder veel te veel gesnaaid met al dat verhuisgedoe (vergeten te lunchen dus dan om 3 uur borrelnootjes, dat soort onzin), maar de weegschaal was nog lief vanochtend: 81.3 Viel me nog niet tegen. Nu dus weer de goede kant op hopelijk, al ben ik eerlijk gezegd al blij als het deze maand gewoon stabiel blijft. Als ik weer ga werken komt er vanzelf weer meer ritme in en dan heb ik echt geen tijd meer om te snoepen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Jojogirl op 06-12-2008 11:17:53 ]
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:52:18 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63802073
Beterschap Isabeau, te zien aan die -3,5 is het niet mals!
pi_63802224
Jojo, verhuizen is zo anders dan je normale ritme, dan is het helemaal niet gek dat je niet aan sporten en gezond eten toekomt En postnatale gym klinkt handig voor je buikspieren en zo (alhoewel ik me een tikkeltje blijf ergeren aan de samenvoeging van woorden met natale een juiste term zou postpartumgym zijn, postnataal slaat op de baby: dus gym voor de baby. Kan ook leuk zijn )

BE: ik denk dat ik een voedselvergiftiging heb opgelopen bij een restaurantje in Utrecht, ik heb best gevoelige darmen en ben regelmatig ziek als ik uit eten ben geweest. Ben zelfs bijna altijd ziek als ik uit eten ben geweest Maar dan heb ik even fikse diarree en dan is het ook over, en dat meestal 2-3 uur na het eten. Geeft je wel een vaag gevoel over de hygiëne in de keuken van restaurants vooral aangezien ik mezelf ook niet één van de meest hygiënische keukenprinsesjes vind en ik nooit ziek word van eigen eten of eten bij vrienden, familie etc. Alleen van restauranteten word ik ziek.

In tegenstelling tot anders werd ik ongeveer 8 uur later 's nachts ziek en eh, het is nog steeds niet over. Gistermiddag kotste ik zelfs mijn beetjes water en thee nog uit, nu kan ik dat al binnen houden. Vanmorgen wilde een banaantje niet appeltje met kaneel wel. Ik begin me nu wel steeds gammeler te voelen maar durf niet te eten Volgens mij zit er ook amper tot niets meer in mijn darmen, dus dat scheelt nogal in gewicht aan de weegschaal te zien.

Ik blijf me afvragen waarom ik zo makkelijk ziek word van restauranteten. Wat doen die anders? Zijn restaurantkeukens dan werkelijk zo smerig? En wil dat totaal niet in combinatie met mijn gevoeligheid voor bacteriën/toxines? Ik blijf het raadselachtig vinden. Aan de symptomen te zien neigt dit naar een Campylobacter jejuni intoxicatie, maar tsja, dat kan je eigenlijk niet zeggen zonder kweekje Dus noem ik het maar retevaag een gastro-enteritis, dan heb ik alle oorzaken van braken/diarree/buikkramp/verhoging onder één noemer
  zaterdag 6 december 2008 @ 12:13:18 #177
4177 Jojogirl
pi_63802405
Wat raar Isa, dat je dat standaard na een restaurant bezoek hebt. Dat ze in sommige restaurants niet zo hygiënisch zijn ok, maar bij werkelijk alle Wel zonde dat het deze keer nog een tikkie erger is dan normaal Beterschap

Mag ik nog even jubelen over mn'n nieuwe huis? Bad Grote keuken 90cm 5 pits fornuis Supergrote Ikea Pax kast waar al m'n kleren in passen
Nou alleen nog even 100 dozen uitpakken
pi_63802498
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:13 schreef Jojogirl het volgende:
Wat raar Isa, dat je dat standaard na een restaurant bezoek hebt. Dat ze in sommige restaurants niet zo hygiënisch zijn ok, maar bij werkelijk alle Wel zonde dat het deze keer nog een tikkie erger is dan normaal Beterschap

Mag ik nog even jubelen over mn'n nieuwe huis? Bad Grote keuken 90cm 5 pits fornuis Supergrote Ikea Pax kast waar al m'n kleren in passen
Nou, maandag uit eten geweest in heel erg chic restaurant en dáár ben ik niet ziek van geworden. Ik word meestal ziek van eetcafé's, eethuisjes, kleine restaurants, wokrestaurants, chinese restaurants, griekse restaurants etc (je krijgt een beeld denk ik )

En ik wil je huis zien! Ik ben hééél nieuwsgierig Klinkt geweldig. Wat zullen jullie genieten als met kerst alles mooi en klaar is (moet lukken, toch?)
pi_63803754
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:13 schreef Jojogirl het volgende:

oh Jojo klinkt geweldig.
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, maandag uit eten geweest in heel erg chic restaurant en dáár ben ik niet ziek van geworden. Ik word meestal ziek van eetcafé's, eethuisjes, kleine restaurants, wokrestaurants, chinese restaurants, griekse restaurants etc (je krijgt een beeld denk ik )

En ik wil je huis zien! Ik ben hééél nieuwsgierig Klinkt geweldig. Wat zullen jullie genieten als met kerst alles mooi en klaar is (moet lukken, toch?)
ik had daar altijd veel last van. Nu een stuk minder. Ik heb het idee dat desserts vaak voor problemen zorgen (die neem ik niet meer). Thuis neem ik sowieso nooit dessert.
Beterschap in ieder geval Volgend weekend voel je je weer helemaal fit

Ik ben 4 kilo aangekomen ik moet dus weer beter gaan eten en starten met sporten. En afblijven van pepernoten. Pepernoten zijn evil
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:39:45 #180
4177 Jojogirl
pi_63803878
Dat vroeg ik me al af Isa, want ik weet dat je ook een aantal maal bij sterrenrestaurants hebt gegeten, maar daar heb je dus nergens last van.

Feestdagen zijn gewoon evil Hier gisteren Sint gevierd en we hadden zelf al vanalles ingeslagen, maar toen kwam iedereen ook nog binnen met Pietentaart, banketstaaf etc. Dieettechnisch niet echt handig, december.
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:39:46 #181
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63803879
ik was eerst afgevallen na mn verhuizing, pure stress, en verplaatste weegschaal maakte t geheel nog feestelijker....heb de76,5 gezien. inmiddels ben ik al twee weken afschuwelijk aan t snaaien enzo, en weeg ik weer 78,5. getverderrie....
  zaterdag 6 december 2008 @ 14:51:51 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63804863
Wat gek Isa, je vraagt je dan idd toch af wat zij met het eten doen.
Oh, en bedankt voor het partum en nataal verhaal, ik vroeg me al af waarom het tegenwoord steeds vaker een PPD ipv een PND wordt genoemd. Nu snap ik het.

Jojo, wat klinkt je huis goed zeg!

En meiden met een oplopende weegschaal, probeer toch nog even die kaken op elkaar te krijgen, alles wat je nu niet aankomt, of mss zelfs wel afvalt voor kerst is alleen maar meegenomen toch?
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:04:47 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63805096
Nog even mijn lijstje van vandaag

O: 2 geroosterde boterhammen met 2 eitjes
T: halve kiwi en 2 mandarijntjes
L: Brinta
T: 4 boterhammen met osseworst, omdat het zo lekker is en ik het niet kon laten.
D: Kip in 't pannetje (met ananas en appel en zooi)
pi_63808540
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:31 schreef octopussy het volgende:
ik had daar altijd veel last van. Nu een stuk minder. Ik heb het idee dat desserts vaak voor problemen zorgen (die neem ik niet meer). Thuis neem ik sowieso nooit dessert.
Beterschap in ieder geval Volgend weekend voel je je weer helemaal fit

Dank je Ik heb nu al soep gehad En ik denk altijd dat het aan het vlees ligt, maar ja, dat kan deze keer niet en een dessert heb ik ook niet gehad Ach, we hebben gewoon een beetje ingewikkelde darmen

Zo, even de traantjes weer wegvegen hoor. Zapte midden in de finale van Expeditie Robinson en labilo die ik ben moest ik huilen om het eerbetoon voor Ernst-Paul Hasselbach.
pi_63808553
Oh, BE: geen ossenworst meer kopen. Dat spul is sowieso veel en veel te lekker
  zondag 7 december 2008 @ 09:04:50 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63819166
Nou, zoals verwacht een paar onsjes meer dan gisteren, maar niet eens heel schokkend. Volhouden dus maar gewoon!
Nog 1 kilo te gaan voor kerst!
  zondag 7 december 2008 @ 12:26:28 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63821175
Zo, weer een uurtje gewandeld!
En nu vanmiddag nog met mijn vingers van de kaasjes en salades afblijven. Ik heb speciaal van die wortelbolletjes gekocht als snack voor bij F. zijn verjaardag.
pi_63824643
BE als je zo doorgaat, dan gaat die kilo eraf zeker lukken hoor!
Gefeliciteerd met F.

Ik dacht dat het langzaam ging maar deze week toch weer een 0,6 kg eraf.
Ik streef er nu naar om voor kerst in totaal 5 punten van mijn BMI af te hebben. Daarvoor moet ik nog 0,4 kg afvallen.
pi_63825036
Ow en Isabeau, hopelijk ben je weer wat opgeknapt. 3,5 kilo dat is echt veel!!
  zondag 7 december 2008 @ 21:18:40 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63833678
Die 0,4 gaat je vast lukken Appelsap! 5 punten is echt goed zeg!
Ik zit ook al steeds in mijn lijstje te kijken wanneer ik weer een puntje zal zakken!

Ik heb me vanmiddag aardig in weten te houden. Heb wel een paar toastjes en stukjes kaas op. (Gorgonzola, vond het nooit lekker, maar sinds een paar maanden wel ) maar de rest staat keurig terug in de koelkast voor op een boterham morgen (krabsalade ). En er liggen 2 zakken chips in de kast, maar die liggen me er best.
Tussen de middag een restje rijst-met-kip-prut van gisteren gegeten en vanavond een vegetarische pizza, min 2 puntjes.
Net nog een peertje en dat was het dan wel weer voor vandaag.

Al met al ben ik niet ontevreden.

Oh, en ik hoop dat ik jullie (de anderen) niet verveel met mijn gedetailleerde geneuzel over wat ik gegeten heb, maar ik vind het zelf wel heel prettig om het allemaal op te schrijven zo.
pi_63843717
Goeiemorgen.

Weekend was een beetje
Dit weekend elke dag feest gehad. Vrijdagavond verjaardag van mijn zwager, zaterdag sinterklaas met mijn familie, zondag sinterklaas met schoonfamilie. En tja, ik kan me dan niet zo goed inhouden. Dus vandaag maar weer rustig aan doen en een dagje "balansen". Eigenlijk eet ik door de weeks sowieso niet zo veel meer, komt dus wel weer goed.

Isa beterschap! Probeer je wel wat te eten, anders word je helemaal zo slap.
Jarno ook beterschap!
***Levi was here***
pi_63843811
Ik eet alweer, lieverd! Nou ja, crackertjes, kippensoep, appel, banaan en dergelijke gaat er prima in. En cola Ik had echt echt heel veel zin in cola! En ik heb wat chocoladeletter gehad en ben er een uur misselijk van geweest
pi_63844015
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik eet alweer, lieverd! Nou ja, crackertjes, kippensoep, appel, banaan en dergelijke gaat er prima in. En cola Ik had echt echt heel veel zin in cola! En ik heb wat chocoladeletter gehad en ben er een uur misselijk van geweest
Klinkt goed.
***Levi was here***
  † In Memoriam † maandag 8 december 2008 @ 10:38:41 #194
43556 miss_dynastie
pi_63845721
Fijn dat het weer beter gaat isa!

Ik ben het hele weekend al zo ziek als een hond, maar een verminderde eetlust, ho maar
  maandag 8 december 2008 @ 10:47:45 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_63845933
Och, ik had pas nieuwe kleren gekocht en toen werd ik ziek. Nu zakken ook mijn nieuwe kleren van mijn kont af
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 december 2008 @ 10:59:50 #196
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63846191
oehhhh vanochtend voor t eerst weer hardgelopen. en t was lekker!! waarom ik dat niet eerder gedaan heb...
pi_63846310
Weer tijd voor de wekelijkse update.
Vorige week 100,25 kg.... vandaag 99kg
Vorige week 101cm middelomtrek... vandaag 101cm
Totaal 6,5 kg afgevallen in 6 weken.

Ik ben erg blij dat ik nu onder de 100kg zit. Eerst al de grens van 30 BMI doorbroken en nu terug naar onder de 100.

Wel heb ik het een beetje gehad met het elke dag invullen wat ik allemaal eet. Dat kost mij steeds meer moeite om dat bij te houden, dus daar ben ik maar mee gestopt. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik nu ineens ongezond ga doen. Ik blijf gewoon lekker sporten en gezond eten.
pi_63846379
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:47 schreef Troel het volgende:
Och, ik had pas nieuwe kleren gekocht en toen werd ik ziek. Nu zakken ook mijn nieuwe kleren van mijn kont af
Dat vind ik ook zooooo zonde. Ik heb ook net een nieuwe broek. Die wordt nu veel en veel te ruim, zodat ik hem straks echt niet normaal meer aankan....

Moet ik straks allemaal nieuwe kleding kopen. Laatste jaar heb ik vooral XXL gekocht. Dat is natuurlijk straks te groot.
  maandag 8 december 2008 @ 11:19:01 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63846611
dyna onder de 100! Toffe mijlpaal!
pi_63846615
dyna18 onder de 100 is Tof

En Troel, da's niet tof Vooral niet als je dacht: hè lekker, een broek die past...
pi_63846719
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef kwakveense het volgende:
oehhhh vanochtend voor t eerst weer hardgelopen. en t was lekker!! waarom ik dat niet eerder gedaan heb...
Herkenbaar En wat sportief dat je weer bent begonnen! Doorzetten!
pi_63846979
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef kwakveense het volgende:
Klinkt goed bezig
pi_63848488
Allemaal goed bezig dus. (Toch?). Hulde!

Zelf snap ik het allemaal niet zo goed meer en begin ik aan onze weegschaal te twijfelen. Ohja, straks even nieuwe batterijen zoeken. Gisteren gewogen en ik zag toch echt 87,5 staan. Als ik m'n meest zware weging bijna 5 weken geleden aanhou (de weegschaal twijfelde tussen 97,0 en 97,5) zou dat betekenen dat ik in iets meer dan een maand 10 kilo ben afgevallen... Kan dat uberhaupt wel? . En ik heb echt niet het idee dat ik te weinig eet ofzo. Maar goed, ben er wel blij mee. . Broekriem kan iig een tandje aangetrokken worden, dat merk ik nu wel goed!
  maandag 8 december 2008 @ 12:57:23 #204
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63848713
gefeliciteerd dyna!!
  maandag 8 december 2008 @ 12:57:56 #205
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63848721
@ jarno: t wil bij mannen nog wel eens frustrerend hard gaan in t begin

gefelicteerd hoor!
pi_63848746
Ja dat riep mijn vrouw ook al (gefrustreerd idd). .
pi_63857057
Ik zal vast mensen vergeten nu, dus alvast sorry..

dyna18, goed joh, fijn zo'n mijlpaal!!!
jarno, jij gaat echt gruwelijk snel, echt zo'n mannentrekje.
isa, mooi dat je weer eet..

Kwakveense, ik merk het ook wel, ik heb vandaag weer wat gefitnessed(niet voluit, ik had last van mijn rug), maar het voelt heerlijk om er weer mee bezig te zijn. Donderdag ga ik weer, en dan wil ik het ook vol zien te houden, ik voel me er eigenlijk best goed bij, en als het in mijn tussenuren kan, dan wil het ook best wel.
pi_63857119
Goed ik ben weg fitnessen....
doei
pi_63857480
teigan, met fitness kan je ook heel goed je rugspieren versterken! Althans ik vond het merkbaar beter worden met mijn rug door de fitness. Algehele spierpijnen zullen nog wel steeds terugkomen

Jarno: gaat goed man!! Volhouden en niet meer aankomen
pi_63857598
Volgens de sportdocente was het mijn SI gewricht dat raar doet. Bij bepaalde bewegingen schiet het er ineens in. Het zit rechtsonder in. Ik heb er soms last van, maar meestal trekt het met een paar dagen weer weg.

Dus vandaag alleen 10 minuten crosstrainer, 5 minuten roeien en 5 minuten op de loopband, en dan donderdag weer flink ertegenaan.
pi_63862517
En fietsen dan? Dat lijkt mij niet zo belastend voor je rug als roeien?
pi_63869106
quote:
Gratis dieetboek voor inwoners ’dikke gemeente’

AMSTERDAM - Alle huishoudens in Hoogeveen krijgen binnenkort een gratis dieetboek van plaatselijke sportschoolhouder Jan de Weerd. Dat maakte De Weerd bekend.

Hoogeveen behoort tot de ’dikste gemeente’ van Nederland. In het boek ’De ene calorie is de andere niet’ leert De Weerd, voormalig Mr. Universe bodybuilding, de lezer op een eenvoudige manier calorieën te tellen en een gezonde maaltijd samen te stellen.

Gezonder

Ook begint hij in januari met het project Sport, Voeding en Overgewicht. Hij bezoekt dan alle Hoogeveense scholen en buurthuizen om kinderen tussen zes en twaalf jaar aan te sporen gezonder te eten en meer te bewegen. De gemeente subsidieert het project.
het is mijn omgeving, ik kan er niets aan doen
pi_63869925
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 06:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

het is mijn omgeving, ik kan er niets aan doen
Zal inderdaad gewoon besmettelijk zijn.
***Levi was here***
pi_63869963
Ik zal het boek maar eens doorlezen dan, want volgens mij is elke calorie hetzelfde

Anyway, dit was toch ook een beetje de poeppraatgroep? Ik had vanmorgen de meest interessante poep uit mijn leven. Een mooie vorm bestaande uit 3 kleuren Eerste stuk zwart, toen een stuk groen (!!) en daarna lichtbruin. Zeer bijzonder. En ter verduidelijking: ik heb vrijdag norit gehad, dat is dat zwarte koolspul. Nu pas uit mijn darmsysteem dus, duurt toch langer dan ik dacht
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:56:27 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63871504
Ieuw, lekker zo op de vroege ochtend!
Ik wilde zeggen 'pics or it didn't happen', maar laat maar.

Die stuiter zo diep omlaag hier was toch eenmalig, maar ik ben er nu weer 3 ons in de buurt.
Ik zit nog steeds op 1,1 kilo te gaan voor kerst. Dat zal me toch gaan lukken hoor!

En dan wil ik er daarna graag 5 af voor half februari.
pi_63875205
Voor de mensen die zich afvragen waar ik ben enzo:

Nou eindelijk eens toegegeven aan mijn gevoel.
Dat het al niet langer goed ging met mij was duidelijk. Chronische hyperventilatie en angstaanvallen. Maar voordat dat over ging moest de oorzaak gevonden worden.

Ik weken lang blijven modderen, en maar niet naar de huisarts gaan. Gisteren toch de stoute schoenen aangedaan (ja het is moeilijk) en na de huisarts gegaan.

En ja, toen kwam alles eruit, van mijn jongere jaren, jeugd en afgelopen jaar vooral.. Het is me allemaal teveel geworden. Ik hoopte een sterk persoon te zijn. Maar dat hoeft niet altijd. Niet iedereen is sterk genoeg om alles te kunnen verwerken (en dat is in de afgelopen jaren veel geweest).

Ik heb een depressie. Ik schaam mij hiervoor. Maar dat hoeft juist niet!!!!!! Ik ben niet zielig, wil dit ook niet gevonden worden. Maar ik moet dit ook niet voor mij houden. Ik ben ziek, ja en dat is niet erg!!! En dat gaat ook weer over.
Ik ben er op tijd bijgeweest. Had ook niet langer hiermee moeten blijven lopen. Maar goed, dat ALS hebben we nu niets aan.

Ik moet rust nemen, alles op een rijtje proberen te zetten. Alle gebeurtenissen in mijn leven een plaats geven. Praten praten, en vooral praten. En tja, dat vind ik moeilijk want ben echtelijk nooit zo met mezelf bezig, of over mezelf pratend.

Maar he, uiteindelijk zal ik hier sterker dan ooit uitkomen!!!!! Vooral samen met mijn lieve Antoine, die het ook niet makkelijk heeft, en mij toch blijft steunen!!!!!!!! En mijn ouders die ik ontzettend dankbaar ben, voor de goede gesprekken.

Zo nu weten de jullie wat er is. Hoop dat jullie mij gewoon blijven zien als Emmy. En niet als iemand die zielig is of gek. Want dat is het dus echt niet.....
pi_63875265
Gatsie Isa! Laat die foto's maar zitten.

Ymme, ik vind het goed dat je toch naar de huisarts bent gegaan. Verder vind ik het moeilijk er iets over te zeggen, gezien je geschiedenis hier. Hopelijk voel je je snel beter.
*OUD heilige*
pi_63875384
Geschiedenis hier. Naja ik bedoel het is viritueel, letters komen niet zo over als woorden.

En ja, daarom kom ik ook bijna niet meer hier in het topic. Met het lijnen gaat het gek genoeg wel goed.
Maar de manier van reageren en begrijpen hier, vind ik niet echt 100%.

Maar goed, ik dacht misschien zijn er hier 'wel' mensen die zich afvragen (kan het me bijna niet voorstellen) waar ik zat. Vandaar mijn post.
pi_63875657
Daarom ook, omdat ik niet weet hoe ik het goed, opbouwend geschreven krijg. Persoonlijk is dat een stuk makkelijker. Ik vroeg me idd af hoe het ging, maar in OUD zag ik je soms voorbij komen, dus eigenlijk ging ik ervan uit dat het goed ging.
*OUD heilige*
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:04:32 #220
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63876197
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:29 schreef ymme het volgende:
Geschiedenis hier. Naja ik bedoel het is viritueel, letters komen niet zo over als woorden.

En ja, daarom kom ik ook bijna niet meer hier in het topic. Met het lijnen gaat het gek genoeg wel goed.
Maar de manier van reageren en begrijpen hier, vind ik niet echt 100%.

Maar goed, ik dacht misschien zijn er hier 'wel' mensen die zich afvragen (kan het me bijna niet voorstellen) waar ik zat. Vandaar mijn post.
ik denk dat het misvatting is om er uberhaupt van uit te gaan dat mensen depressie gek of zielig vinden, aangezien er heel erg veel mensen mee te maken krijgen.

ben er zelf ook gewoon open over geweest (volgens mij ook hier) toen ik depressief/down was en bij een psycholoog liep. dit jaar weer volleig openbaar volledig ingestort in t slanktopic. misshcien een beteje té openbaar, maar goed, ik heb wel de meest fantastische steun gekregen die ik ooit nodig had kunnen hebben...

ik bedoel knap van je, supergoed dat je er wat aan doet, maar t is voor de meeste mensen hier niet zulk heel groot onverwacht nieuws als voor jezelf blijkbaar. en het past perfect in je paar-maandelijkse "nieuwe start, nieuwe emmy, alles wordt anders" posts....

ik denk dat dat een beetje is wat Yppy misschien ook bedoelt.

maar echt, heel veel succes en sterkte enzo...
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:21:49 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63876692
Sterkte Ymme!
pi_63879630
ymme, fijn dat je hulp hebt gezocht en dat je nu weet wat er aan de hand is. Krijg je ook medicijnen en/of therapie?
pi_63882126
Even binnenvallen, zometeen bijlezen. Bij het scannen zag ik wel dat Jarno erg hard gaat, gefeli! En Dyna onder e 100!

Weekendje weg geweest, meer dan een kilo afgevallen ondanks achterlijk veel eten en weer onder de 70, hoezee
pi_63883283
lekker freecell, en sterkte ymme...
dyna, ik had ook nog wel kunnen gaan fietsen, maar ik wist niet precies hoe lang en hoe snel enzo, dus dat heb ik maar even gelaten...

Ik voel die plek in mijn rug eigenlijk niet meer, dus ik denk dat ik er donderdag wel weer fit tegenaan kan..
pi_63884165
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:09 schreef Isabeau het volgende:
ymme, fijn dat je hulp hebt gezocht en dat je nu weet wat er aan de hand is. Krijg je ook medicijnen en/of therapie?
Ik heb nu medicijnen. Waar je ontzettend sloom van word. Ook niet echt fijn. Morgen maar eens bellen of dat niet anders kan. Zo kan ik overdag niets meer. En wil nog wel met de honden kunnen wandelen en beetje eten koken enzo.

En therapie nog niet. Moet over 2 weken terug komen en dan gaan we kijken hoe het gaat. Of ik het zelf allemaal begrijp en of ik d'r over praat. Want dat vind ik heel erg moeilijk. Moet eerst leren met mijn vriend en familie te praten.
pi_63900546
Vervelend Ymme. Welke medicijnen heb je?
Wel goed dat je naar de huisarts bent gegaan!
pi_63901527
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:22 schreef teigan het volgende:
lekker freecell, en sterkte ymme...
dyna, ik had ook nog wel kunnen gaan fietsen, maar ik wist niet precies hoe lang en hoe snel enzo, dus dat heb ik maar even gelaten...

Ik voel die plek in mijn rug eigenlijk niet meer, dus ik denk dat ik er donderdag wel weer fit tegenaan kan..
Gewoon zo lang als je zelf lekker vindt
Snelheid is gewoon lekker doortrappen. Voor afvallen wordt gezegd dat rustig sporten het beste is, zeg maar een hartslag zo tussen de 120-140.
Dus sprintje trekken of helemaal tot het uiterste gaan is niet nodig, gewoon lekker een stevig stukje doorfietsen.
pi_63901926
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Gewoon zo lang als je zelf lekker vindt
Snelheid is gewoon lekker doortrappen. Voor afvallen wordt gezegd dat rustig sporten het beste is, zeg maar een hartslag zo tussen de 120-140.
Dus sprintje trekken of helemaal tot het uiterste gaan is niet nodig, gewoon lekker een stevig stukje doorfietsen.
Da's toch geen sporten? Dat doe ik iedere dag een uur van en naar mijn werk. En waarschijnlijk ligt mijn hartslag regelmatig nog hoger, omdat ik meestal te laat vertrek.
Morgen voor de grap maar weer eens mijn hartslagmeter om doen bij het fietsen.
***Levi was here***
  woensdag 10 december 2008 @ 12:43:13 #229
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63902711
je lichaam raakt volgens mij ook gewend aan dingen als "naar je werk fietsen"...

net weer hardgelopen. voelt heerlijk. evy 11, was vergeten dat er een foutje in de track zat dus met de een na laatste keer rennen hield ie dr na een minuut mee op. heb toen t einde maar gewoon doorgerend. of nou ja, gesjokt ik kan t dus ook nog langer dan 3 minuten. maakt les 12 alweer iets minder eng om aan te beginnen...
pi_63902871
Klinkt goed kwakveense..

Ik ga denk ik in de kerstvakantie weer eens naar Evy kijken, en dan maar weer vooraan beginnen. Ik weet mijn nieuwe rooster nog niet voor na de vakantie, ik hoop op gunstige dagen/uren zodat ik nu ook eens door kan gaan(mits het niet teveel in de knoop komt met de fitness)...
pi_63902889
kijken helpt niet zoveel
Doei.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:54:50 #232
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63902945
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:50 schreef teigan het volgende:
Klinkt goed kwakveense..

Ik ga denk ik in de kerstvakantie weer eens naar Evy kijken, en dan maar weer vooraan beginnen. Ik weet mijn nieuwe rooster nog niet voor na de vakantie, ik hoop op gunstige dagen/uren zodat ik nu ook eens door kan gaan(mits het niet teveel in de knoop komt met de fitness)...
ik zou uitkijken met weer helemaaaaaaal vooraan beginnen. ik heb t schem eventueel op papier voor je, en dan zie je dat de eerste week sowieso helemaal herhaald wordt, dus je kunt eventueel weer bij week 2 beginnen, of misschien zelfs week 3, want t opbouwen naar meer dan 3 minuten gaat echt heel langzaam.

ik bedoel: je conditie gaat toch minder snel achteruit dan je zou denken volgens mij. ik kon na 3 maanden niet lopen ook zonder al te veel moeite les 10 en 11 weer lopen...

ik vind die eerste lessen zo demotiverend... ook het helemaal terug opnieuw beginnen vooral...
pi_63903299
Eens met Kwakveense. Ik ben door hardloopblessures een jaar gestopt met hardlopen en ben weer rustig aan begonnen met hardlopen. Ik vond de eerste paar lessen te saai en te makkelijk . Ik ben ingestapt bij les 10 en dat was prima te doen.

Oi, ik heb gisteren een erg actief afdelingsuitje gehad (karten, voetballen, sumo, workshop dansen) en heb nu erge last van mijn rug . Ik word oud geloof ik, ik moet een kussentje mee hebben in mijn rug bij het karten
pi_63903314
Ik ben een tijdje geleden in week 3 begonnen, en toen had ik dus zoveel spierpijn dat ik op school de trappen haast niet meer op of af kon. Aangezien ik daarna nog maar heel weinig aan sporten heb gedaan leek het mij verstandig om maar weer heel rustig aan te beginnen..
pi_63903457
Ik had na een maand of 4 niet lopen écht weer moeite met les 1.
Verschilt dus blijkbaar nogal van persoon tot persoon.
***Levi was here***
  woensdag 10 december 2008 @ 13:56:48 #236
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63904679
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:09 schreef teigan het volgende:
Ik ben een tijdje geleden in week 3 begonnen, en toen had ik dus zoveel spierpijn dat ik op school de trappen haast niet meer op of af kon. Aangezien ik daarna nog maar heel weinig aan sporten heb gedaan leek het mij verstandig om maar weer heel rustig aan te beginnen..
ah, spierpijn heb ik ook lip gisteren als een omaatje, en ik merkte aan t begin van t rennen vandaag wel weer dat ik spierpijn had, maar dat trok steeds meer weg. zal morgen ook wel spierpijn hebben maar dat verdwijnt na een paar lessen wel weer...

ik heb in die drie maanden ook aleen maar naar mn werk gfietst. maar ik kan me voorstellen dat het van person tot persoon verschilt. misschien was mijn basisconditie toch beter dan ik dacht. ik vind zelf het verschil tussen 1 keer 3 minuten of 3 keer 3 minuten rennen gewoon niet zo groot qua hoe zwaar het is.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:57:29 #237
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63904701
waar ik minder content mee ben is mn blauwe teennagel. toch maar even met mn schoenen langs de runnerswinkel om de naad wat op te laten rekken. dit doet echt heel erg zeer nu
pi_63905551
Ik fiets sinds augustus hooguit twee keer in de week een half uurtje ofzo.. Voor de klas sta en loop ik natuurlijk wel veel, maar niet op zo'n tempo dat het echt bijdraagt aan mijn conditie... Verder is mijn woon-werkverkeer 1,5 uur per dag in de auto zitten...
pi_63905605
Teigan! Kom jij toevallig bij de Jumbo voor zaterdagavond en zou je daar dan een bol van die goddelijke mozzarella voor me willen meenemen?
Ik bedoel, ga niet heel Groningen rondfietsen, maar mocht je er in de buurt zijn...
pi_63905975
Dan heb je al snel last van de medicijnen ymme. Neem aan dat je dan maandag meteen begonnen bent? Hoe vaak moet jij ze nemen? En welke heb je?

Dat klinkt erg pijnlijk kwakveense.
*OUD heilige*
pi_63906383
Liejannuh, dat moet lukken, meestal doen we daar namelijk de weekboodschappen... Ik zal proberen eraan te denken...

Pfft, ik dacht dat ik alles wel voor de kerstvakantie nagekeken kon hebben, maar het valt wat tegen. Verslagen kosten zo veel tijd, en ik ben nu maar aan proefwerken begonnen, maar daar word ik ook niet blij van.... Zo moeilijk moet het lezen van een vraag toch niet zijn?
pi_63906659
Tof! Geweldig Teigan!

Lezen is trouwens een kunst die heel veel mensen niet beheersen. Kijk maar op Fok!
Wel irritant dat het nakijken zoveel tijd kost. Ik zeg: gewoon streng zijn. Moeten ze maar beter hun best doen.
pi_63906861
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:03 schreef teigan het volgende:

Pfft, ik dacht dat ik alles wel voor de kerstvakantie nagekeken kon hebben, maar het valt wat tegen. Verslagen kosten zo veel tijd, en ik ben nu maar aan proefwerken begonnen, maar daar word ik ook niet blij van.... Zo moeilijk moet het lezen van een vraag toch niet zijn?
Ik had als tiener serieus heel veel moeite met het juist intepreteren van de vragen bij een proefwerk. Meestal zocht ik het veel te moeilijk.
Sterkte met het nakijk werk!
***Levi was here***
pi_63907137
Het stomme is, zo'n proefwerk jaag ik er in 2 of 3 uurtjes door, maar die verslagen kosten me minimaal een half uur per verslag.. En als je ze dan van meerdere klassen tegelijk krijgt, dan kom je er bijna niet doorheen.. Maarja, ik heb morgen in ieder geval 1 cijfer voor ze, zijn ze hopelijk tevreden... (al zal ik er weinig van merken, ze hebben ook weer een toets morgen... )
pi_63907496
Op een gegeven moment wordt het vanzelf vakantie Teigan Kerstvakantie komt er aan!
pi_63908379
Ik heb boterkoek gekocht Neem een hap: bah!
Nou ja, scheelt weer kcal
pi_63908485
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb boterkoek gekocht Neem een hap: bah!
Nou ja, scheelt weer kcal
Boterkoek is onweerstaanbaar Ik zou een vieze boterkoek nog in mijn eentje kunnen opeten
Wat ga je er nu mee doen? Weggooien?

Ik heb vanmiddag kokos-taart gebakken Voor vanavond (krijg bezoek)
pi_63908523
Zal ik het opsturen? Bij wijze van kerstgroet
pi_63908862
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Zal ik het opsturen? Bij wijze van kerstgroet
Laat maar
maar wel lief aangeboden
pi_63908892
Doe je de kleine groep vanavond de groetjes? Leuke mensen Ga ik maar weer slapen, slaap tegenwoordig in 2 blokken van 3-4 uur lijkt het wel
pi_63909110
zal ik doen!
en probeer je slaap eens wat meer te clusteren
  donderdag 11 december 2008 @ 09:08:28 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925398
Het gaat hier hard!

Zat vanmorgen op -15,5! Dat is dus 5,5 kilo sinds 31 oktober!
En ik eet toch (ondanks een beetje grieperig) wel normaal.
En ik drink me echt helemaal suf. Ik denk dat ik echt zo 2 liter thee op heb gisteren.

Lijstje van gisteren:
T: fruit
L: 2 geroosterde boterhammen met ei
T: fruit, plakje ontbijtkoek
D: bloemkool met een aardappeltje en een karbonaatje ( ja, meuteriger kan het niet )

Ik eet me suf aan de mandarijnen op dit moment. Heerlijk!

Ben wel heel trots op mezelf. F. nam een schaaltje chips en daar ben ik vanaf gebleven en ook de neiging om 's avonds pizza in de oven te gooien heb ik kunnen weerstaan.

Vanavond chili eten!
  donderdag 11 december 2008 @ 09:10:14 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925426
Smiley-post.
pi_63925515
Gaat lekker BE! Gefeliciteerd!

Ik schommel Op en neer, zo rond de 69 KG. Maar ik ren me de benen uit het lijf om alles een beetje voor elkaar te krijgen met 1 hummel en 2 oppashummeltjes en een huishouden Heb niet zo veel tijd om te eten 's avonds kook ik meestal wel gewoon gezond voer, maar overdag is het meer af en toe wat eten snaaien als stomtoevallig iedereen 5 minuten slaapt
  donderdag 11 december 2008 @ 09:21:36 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925640
Lastig is dat he. Zeker met 3 van die kleintjes, dan schuif je er zelf vaak bij in.

Wel grappig, ik kan het nu ook echt zien aan dingen. Mijn zwangerschap-zakje (zoals ik mijn hangbuikje noem) is echt aan het verdwijnen bijvoorbeeld.
Helaas voor F. lijken ook mijn (toch al niet al te grote) boopies ook geen stand te houden.
pi_63926121
Lijstje-update:

6/11: 97 kilo
13/11: 93,5 kilo
20/11: 92,5 kilo
27/11: 91 kilo
4/12: 89 kilo
11/12: 88 kilo

Heb maar de meest zware weging van de 3 x aangehouden (weegschaal was aan het twijfelen tussen 87,5 en 88 rond), valt het volgende week weer extra mee . Toch weer een kilo eraf! .
pi_63926342
je gaat me inhalen, ik zweer 't

gaat lekker
Ja doei.
  donderdag 11 december 2008 @ 09:54:52 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63926425
Jaaaaaaa, ik sta nu ook in het lijstje in de OP!
Check mijn BMI!
Ik wil gewoon echt nog niet mijn echt gewicht hardop zeggen.
Dus maar even zo. Als ik de 30 gehaald heb dan ga ik wel de echte gegevens posten.
pi_63926718
Tof BMI
pi_63933468
Goed bezig BE en jarno
pi_63935011
ik zal even een update geven na die 1 kilo ben ik helaas niks meer kwijt geraakt het enige goede nieuws is wel dat hij eraf is gebleven en dat ik niks ben aangekomen alleen het moet naar beneden en dat doet het helaas niet. Ik ben nog steeds met het atkins bezig bevalt eigenlijk goed die eetstijl. In februari moet ik naar mijn neuroloog en daar ga ik denk overleg doen hoe en wat en of het met mijn spierziekte te maken heeft dat het afvallen niet werkt (zelfs een gewone diëtiste niet) Want de huisarts weet het ook niet meer.

Is er misschien bij jullie bekend als dat je een traag werkende schildklier hebt (nu een goede werking met tabletjes) dat je dan slecht afvalt of juist niet afvalt ik hoorde dat laatst een vrouw zeggen.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:28:50 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63937988
Het is dacht ik wel zo Riann, dat je als een tierelier gaat als je een overactieve schildklier hebt.
Maar ik denk dat Isa er beter iets over kan zeggen.
  donderdag 11 december 2008 @ 20:10:38 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63941937
Mijn lijstje voor vandaag:

L: 2 boterhammen met een klein beetje kaas en een gebakken eitje (doe eens gek)
T: fruit (weer niets van de chips van F. genomen! )
T: klein schaaltje chili, even voorproeven.
D: Chili con carne

En verder thee, veeeeeeeeeeel thee.
pi_63960453
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:28 schreef Brighteyes het volgende:
Het is dacht ik wel zo Riann, dat je als een tierelier gaat als je een overactieve schildklier hebt.
Maar ik denk dat Isa er beter iets over kan zeggen.
ja dat weet ik geef mij dan maar een half jaar een snel werkende schildklier
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:02:35 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_63960535
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
En verder thee, veeeeeeeeeeel thee.
Ik weet niet hoe jouw HB is, maar pas je wel op dat thee de ijzeropname in je lichaam vermindert
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:10:51 #266
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63960749
*komt even binnenvallen*
Wat goed Brighteyes 5.5 kilo is echt veel! Wowzies!

Oe, Troel: waddis HB? Ik drink namelijk voornamelijk thee! Thee
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:16:32 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_63960914
Het ijzergehalte in je bloed zeg maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63961016
Riann: een traagwerkende schildklier is dikmakend en zal het afvallen dus eerder tegenwerken dan stimuleren.

MariaEtcetera: HB staat voor Haemoglobine, dat is het rood in je rode bloedlichamen in je bloed. Het zorgt voor het zuurstoftransport waarbij zuurstof hecht aan ijzermoleculen in het Hb. Bij te weinig Hb wordt het zuurstof niet goed rondbezorgd en kan je o.a. moe worden (bloedarmoede) (of dood gaan aan hartproblemen ).
(ok, dan moet het wel héél laag zijn )

Hier moe, ik kan niet slapen en krijg vanavond visite
Moet nog:
* slapen (tot nu toe zeker 90 minuten)
* boodschappen
* koken
* woonkamer, keuken en slaapkamer opruimen en schoonmaken
* kerstlichtjes kopen en boom weer optuigen

En dat in zo'n 5 uur tijd.
pi_63961424
Dan zou ik nu vooral gaan beginnen aan je lijstje Isa!
pi_63961437
Beginnen met slapen?
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:07:39 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63962073
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jouw HB is, maar pas je wel op dat thee de ijzeropname in je lichaam vermindert
Ik heb geen idee wat je nu zegt of bedoelt , maar ik ga uit van het feit dat ik een weliswaar te dik, maar verder zeer gezond en gemiddeld lichaam heb en dat die 2 liter thee echt wel los zal lopen. Ik heb althans nog nooit gehoord dat 2 liter thee op een dag echt superschadelijk is.
Ik hou van een heerlijk slap bakkie dus lekker verdund enzo.

Lijstje van vandaag:

T: fruithap (wegens kind dat het niet lekker vond)
L: broodje filet americain
D: Fajita's
pi_63962087
Dat lijkt me verstandig!
De rest kun je doen als je bezoek er is.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:17:30 #273
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63962352
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef Isabeau het volgende:

MariaEtcetera: HB staat voor Haemoglobine, dat is het rood in je rode bloedlichamen in je bloed. Het zorgt voor het zuurstoftransport waarbij zuurstof hecht aan ijzermoleculen in het Hb. Bij te weinig Hb wordt het zuurstof niet goed rondbezorgd en kan je o.a. moe worden (bloedarmoede) (of dood gaan aan hartproblemen ).
(ok, dan moet het wel héél laag zijn )

Oe thanks voor de uitleg! Dan mag ik idd wel een beetje uit kijken, want heb neiging tot oververmoeid zijn zei mijn huisarts na een bloedtestje (alle waarden op het randje aan goed en kwam met klachten van energieloosheid ). Alleen jammer dat ik de keer erna dat ik bij hem kwam placebo's kreeg
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:41:56 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63963022
Ik ben ook voor het slapen Isa!
pi_63965742
2 uur geslapen
pi_63966131
Netjes, BE!! (ik lurk hier ook).
Ik merk héél duidelijk dat ik mooi blijf afvallen als ik Hollandse pot eet, uiteraard zonder boterjus. En dat is ook logisch, je eet relatief meer groenten en in aardappelen zitten veel minder kcal dan in pasta of rijst.
pi_63966191
Buiten in de natuur... gewoon lekker op de racefiets
SYEAH
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:49:14 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63966433
Ja, ik wissel wel af Cinna, maar ik ben er ook niet vies van hoor.

oh, en thanks.
pi_63970837
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:14 schreef Liejannuh het volgende:
Tof! Geweldig Teigan!
het is gelukt , ik heb een bol in de koelkast liggen, net voordat mijn kitten ermee vandoor zou gaan...
pi_64007278
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef Isabeau het volgende:
Riann: een traagwerkende schildklier is dikmakend en zal het afvallen dus eerder tegenwerken dan stimuleren.
Dat weet ik maar met mijn pilletjes heb ik hem nu op de goede waarde zitten. Betekend het dan nog dat mijn schildklier het afvallen dan nog tegenwerkt.
  zondag 14 december 2008 @ 19:46:11 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64012538
Het lijkt me dat het dan weer normaal is eigenlijk.

Laatste dagen niks erbij en niks eraf. Netjes dus. Af en toe gelijk blijven is ook ok.

Lijstje:
O: 2 geroosterde boterhammetjes met ei
T: niks wegens laat ontbijt
L: 2 ciabattini's met salami, tomaat en kaas uit de oven (soms mag dat vind ik )
D: curry

Lijkt me wel aardig zo.
pi_64012568
Gewoon Hela Curry, en dan met 'n rietje?
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:54:19 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64012741
Nee tut.
Kip, ui, paprika, boontjes, patak's, creme fraiche en een naanbroodje.
pi_64012755
jaja
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 17:01:22 #285
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64034726
hallo medeafvalsters ik pas niet meer in mijn kleren, dus even een linkje

[TK] dames(merk)kleding maat L t/m XXL

de foto's zijn niet zo duidelijk, heb even geen digitale camera tot mijn beschikking ....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 15 december 2008 @ 17:15:18 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64035047
Ik zal zo eens kijken.

Lijstje van vandaag:

O: 2 beschuitjes met ei
T: kiwi
L: 2 boterhammen, 1 kalfsgehakt, 1 kaas
T: niks nog
D: zelfgemaakte erwtensoep
T: fruit of yoghurt
pi_64038088
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:29 schreef Riann het volgende:
ik zal even een update geven na die 1 kilo ben ik helaas niks meer kwijt geraakt het enige goede nieuws is wel dat hij eraf is gebleven en dat ik niks ben aangekomen alleen het moet naar beneden en dat doet het helaas niet. Ik ben nog steeds met het atkins bezig bevalt eigenlijk goed die eetstijl. In februari moet ik naar mijn neuroloog en daar ga ik denk overleg doen hoe en wat en of het met mijn spierziekte te maken heeft dat het afvallen niet werkt (zelfs een gewone diëtiste niet) Want de huisarts weet het ook niet meer.

Is er misschien bij jullie bekend als dat je een traag werkende schildklier hebt (nu een goede werking met tabletjes) dat je dan slecht afvalt of juist niet afvalt ik hoorde dat laatst een vrouw zeggen.
Als je met streng Atkins doen, maar 1 kilo bent afgevallen, dan MOET er iets aan de hand zijn!! Atkins is erg eenzijdig en de meningen zijn verdeeld of het wel gezond is, maar je valt er in moordend tempo mee af. Mits streng gevolgd. Anders werkt het natuurlijk precies omgekeerd.

Dus als jij je precies aan het dieet houdt en je bent maar 1 kilo afgevallen, dan moet er iets anders aan de hand zijn. Ik zou dat zeker laten onderzoeken!
pi_64038377
Snert

Hier vanavond zelfgemaakte tomaten-linzensoep!
  maandag 15 december 2008 @ 21:01:59 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64040710
Zoooo, lekker 3 kwartier gezwommen weer. Aan mij ligt het niet!
  maandag 15 december 2008 @ 21:31:03 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_64041671
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je met streng Atkins doen, maar 1 kilo bent afgevallen, dan MOET er iets aan de hand zijn!! Atkins is erg eenzijdig en de meningen zijn verdeeld of het wel gezond is, maar je valt er in moordend tempo mee af. Mits streng gevolgd. Anders werkt het natuurlijk precies omgekeerd.

Dus als jij je precies aan het dieet houdt en je bent maar 1 kilo afgevallen, dan moet er iets anders aan de hand zijn. Ik zou dat zeker laten onderzoeken!

Dat zegt ze toch ook, dat ze dat gaat laten onderzoeken?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64049552
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:39 schreef freecell het volgende:
Snert

Hier vanavond zelfgemaakte tomaten-linzensoep!
Dat klinkt lekker! Is dat een eigen verzinsel of heb je er een recept van?
pi_64049623
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:52 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dat klinkt lekker! Is dat een eigen verzinsel of heb je er een recept van?
Het begón als een recept
Maar daar heb ik me niet bepaald aan gehouden
En hij kwam nu uit de vriezer, dus ik weet het ook niet meer iets met pomodori-tomaten rode linzen en tijm
pi_64053834
Oprah Jojo (en heel herkenbaar voor meer mensen hier denk ik)

quote:
In 1992 I reached my heaviest, 237 pounds. I was 38. Then, four years ago, I made it a goal to lose weight, and I appeared on the January 2005 cover (left) at a toned 160 pounds. I thought I was finished with the weight battle. I was done. I'd conquered it. I was so sure, I was even cocky. I had the nerve to say to friends who were struggling, "All you have to do is work out harder and eat less! Get your 10,000 steps in! None of that starchy stuff!"

Bam! Karma is a bear of a thing.

So here I stand, 40 pounds heavier than I was in 2006. (Yes, you're adding correctly; that means the dreaded 2-0-0.) I'm mad at myself. I'm embarrassed. I can't believe that after all these years, all the things I know how to do, I'm still talking about my weight. I look at my thinner self and think, "How did I let this happen again?"
Voor de rest van het artikel: http://www.oprah.com/article/omagazine/200901_omag_oprah_weight/1
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:12:25 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64053881
Het is ook echt bizar hoe je je dat zo hard kan voornemen en dat je je dan toch op enig moment laat gaan.
Ik ben ooit eens van 84 terug naar 74 gegaan, god wat was ik trots. Nee, het zou me nooit meer gebeuren! Echt niet! No way.
En nu?
pi_64053935
Same here hoor, BE Ik was 70 kilogram Zeventig! Een gezond BMI. Ik zou nóóit weer zwaarder worden. Yeah right En het stomme is dat je steeds gedemotiveerder wordt om wéér te gaan lijnen omdat je al wel weet dat ook al bereik je weer een fantastisch gewicht, je komt tóch wel weer aan. Schade en schande en het vet heeft gewonnen

Maar dat wil ik heul niet! Dat mijn vet wint
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:17:28 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_64053986
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Het is ook echt bizar hoe je je dat zo hard kan voornemen en dat je je dan toch op enig moment laat gaan.
Ik ben ooit eens van 84 terug naar 74 gegaan, god wat was ik trots. Nee, het zou me nooit meer gebeuren! Echt niet! No way.
En nu?
Nou, nu weeg je 30 kilo, dus niet zeuren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64054052
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:15 schreef Isabeau het volgende:
Same here hoor, BE Ik was 70 kilogram Zeventig! Een gezond BMI. Ik zou nóóit weer zwaarder worden. Yeah right En het stomme is dat je steeds gedemotiveerder wordt om wéér te gaan lijnen omdat je al wel weet dat ook al bereik je weer een fantastisch gewicht, je komt tóch wel weer aan. Schade en schande en het vet heeft gewonnen

Maar dat wil ik heul niet! Dat mijn vet wint
Ik hoop toch dat ik het tegen kan gaan, ik woog een tijdje 70/71 en nu is het 72/73 dus geen ramp maar meer moet het niet gaan worden
Wel weer goed aan het sporten nu dus moet goed komen
pi_64055025
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Maar ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd de huisarts weet het niet meer in februari moet ik naar mijn neuroloog ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Ik weet het niet meer ik word er depressief van maar ondertussen gaat er niks af. Het enige voordeel heb ik met het atkins dat ik niet aan kom dat is ook de reden dat ik het blijf doen tot dat ik in februari naar mijn neuroloog moet.
pi_64055080
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat ik het tegen kan gaan, ik woog een tijdje 70/71 en nu is het 72/73 dus geen ramp maar meer moet het niet gaan worden
Wel weer goed aan het sporten nu dus moet goed komen
eigenlijk moet je dan zorgen dat je weer aan de 70/71 komt anders denk je straks 74/75 dus geen ramp. Ik weet het ik heb makkelijk praten en look at mijn gewicht
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:05:37 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64056631
Lijstje van vandaag:

T: minneola
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: kiwi
T: plakje ontbijtkoek
D: rode kool met appeltjes, rundersaucijsje, aardappels
pi_64057879
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:05 schreef Riann het volgende:

[..]

eigenlijk moet je dan zorgen dat je weer aan de 70/71 komt anders denk je straks 74/75 dus geen ramp. Ik weet het ik heb makkelijk praten en look at mijn gewicht
I know het is al 2 jaar zo dus ben tevreden
Maar 75 of er boven dan zouden er echt alarmbellen afgaan

Het is dat Isa hier ooit heeft gezegt dat 2 kilo schommeling kan dus toen was ik weer iets geruster, maar het schommelen moet ook weer een keer naar beneden. Maar dat gaat zeker binnen 1 maand gebeuren, het gaat nu weer lekker.

En of het ooit onder de 70 komt.....wie weet, zou mooi zijn maar zo is het ook goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')