abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63528414
Game on

Fok!Dieetclub #268 Zonder foute lunchpakketjes

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

[ Bericht 88% gewijzigd door BE op 27-11-2008 08:44:52 ]
Doei.
pi_63528466
Present!

Morgen weer weegdag, ben benieuwd!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63528518
OP komt straks wel
Doei.
pi_63528528
OP's zijn voor mietjes.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_63528567
Vandaag alweer op een normaal tijdstip thuis. Nu dan ook maar echt een rondje gaan rennen.
pi_63528595
óh ja, da's waar Jarno, lopen kun je ook 's avonds als Anna op bed ligt
Doei.
pi_63528677
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:11 schreef Faithy het volgende:
óh ja, da's waar Jarno, lopen kun je ook 's avonds als Anna op bed ligt
Ja, nee, tuurlijk. Maar dan is het dus gewoon 8 uur ofzo. En misschien ben ik dan heel raar, maar na een dag werken en om 5:50 opstaan wil ik gewoon even zitten, wat tv kijken en op tijd naar bed. Wat ik al zei, ik heb diep respect voor mensen die het wel kunnen en doen, maar ik snap echt gewoon niet hoé.

Nouja, ik mis het ook niet ofzo. Voorlopig gaat het me erom dat ik een wat gezonder gewicht krijg, die topconditie is een heel ander project.
pi_63528692
maar maar maar dan is Evy ook fier op jou!
Doei.
pi_63528715
Is dat die hardloopmp3chick?
pi_63528747
Ik heb helaas helemaal geen tijd meer om te sporten, elke dag naar school en dan vaak 4 keer in de week van 5 tot 9 werken
pi_63528798
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:15 schreef Jarno het volgende:
Is dat die hardloopmp3chick?

ja
Doei.
pi_63529442
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:14 schreef Faithy het volgende:
maar maar maar dan is Evy ook fier op jou!
Volgens mij is hardlopen wel echt je 'best shot' als je het heel druk hebt. Veel effect in weinig tijd!

pi_63529481
uh huh
Doei.
pi_63530407
quote:
Op woensdag 26 november 2008 08:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

U riep?

Maar serieus, ik snap niet hoe mensen dat doen. Ik sta tegenwoordig om 5:50 naast m'n bed, daarna is het één grote race om op m'n werk te komen. Zes uur ben ik weer thuis, dan wat eten maken, Anna entertainen, in bad doen en naar bed doen en voordat ik uberhaupt ook maar iets anders zou kunnen gaan doen is het gewoon 8 uur geweest. Echt, ik heb respect voor mensen die dan nog een druk avondprogramma kunnen en willen vullen, maar ik wil graag nog even een uurtje voor mezelf voordat ik er weer op tijd induik omdat de volgende dag weer de wekker om 5:50 gaat en ik in deze donkere dagen m'n slaap gewoon hard nodig heb...

Geen boehoe verhaal, maar waar haalt iedereen de tijd vandaan zeg... .
Ik heb dat ook hoor... ben om 7.30 de deur uit, ga 2 avonden in de week naar school. Werk 36 uur, maar meestal is het meer, doe boodschappen en kook. 's Avonds -als ik al thuis ben- ben ik gesloopt. En dan moet ik nog huiswerk maken ook.

Om toch fit te blijven heb ik werk op fietsafstand van huis gezocht, ik fiets 16 - 22km per dag (afhankelijk of ik school heb of niet). Daarnaast wandel ik in mijn lunchpauze met een stel collega's een half uurtje. Zo kom ik toch nog aan mijn beweging. Probeer ook nog hard te lopen, maar vaak ben ik gewoon te moe.
Heb ook heel veel slaap nodig, eigenlijk uurtje of 9 per dag, maar daar kom ik nooit aan, gevolg -> chronisch moe.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_63531150
Ik snap inmiddels ook hoe mensen geen tijd kunnen hebben voor hardlopen Ik ben al heel blij als ik eens per twee dagen kan douchen en af en toe boodschappen kan doen
pi_63532404
Gewoon Leander meenemen onder de douche (of zeg ik nu iets héél raars )

Maar hardlopen is wel ideaal voor mensen met weinig tijd. Je hoeft nergens naar toe, je kan direct beginnen als je de voordeur open doet en met een half uur heb je al héél veel aan je conditie gedaan. Ik ben tijdens mijn co-schappen juist met hardlopen begonnen omdat ik domweg geen tijd meer had om te sporten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63533033
Ik heb het op dit moment ook wat te druk..

Meeste dagen is het half 7, 7 uur weg, en half 6 weer thuis. Even eten, en dan nog even een paar uurtjes nakijken/lessen voorbereiden...

Maar morgen ga ik dan eindelijk een keer fitnessen, ben benieuwd, en ik hoop dat ik daarna wel even kan douchen, heb nog een uur les, en 's avonds ouderavond, en ik ga tussendoor niet meer naar huis toe...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63533073
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:15 schreef teigan het volgende:
Ik heb het op dit moment ook wat te druk..

Meeste dagen is het half 7, 7 uur weg, en half 6 weer thuis. Even eten, en dan nog even een paar uurtjes nakijken/lessen voorbereiden...

Maar morgen ga ik dan eindelijk een keer fitnessen, ben benieuwd, en ik hoop dat ik daarna wel even kan douchen, heb nog een uur les, en 's avonds ouderavond, en ik ga tussendoor niet meer naar huis toe...
Ben jij zo lang van huis? Hoe ver moet jij reizen?
***Levi was here***
pi_63533128
Enkele reis is drie kwartier tot een uur..
Moet ik om 8 uur mijn eerste les geven, dan ben ik kwart voor 7 toch echt weg, ben ik een eerste uur vrij, dan wordt het een half uurjte later..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63533801
En dat was weer het luncwandelen met 2 boterhammen pindakaas. (En roomboter, puh!).

Zuurdesembrood trouwens, lekkel wel!
pi_63534095
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:50 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon Leander meenemen onder de douche (of zeg ik nu iets héél raars )
Leander vindt het héérlijk bij mij onder de douche, maar ik kan hem moeilijk even op de grond leggen terwijl ik mezelf inzeep Daarbij is 5 minuten douchen voor hem echt wel genoeg.
Gevolg:
Ik moet dan dus
- eerst mij uitkleden
-bloot Leander uitkleden
- 5 minuten douchen (waarbij we dus alleen afspoelen)
- bloot en nat leander afdrogen en aankleden
- en daarna mezelf afdrogen en aankleden

Dus samengevat: met Leander douchen kan alleen als TARA thuis is om hem uit te kleden, aan mij te geven en dan weer op te halen en aan te kleden
En als TARA thuis is kan hij ook gewoon op Leander passen terwijl ik ga douchen
pi_63535026
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:19 schreef Faithy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ja
Wat doet zij nou weer dan?
pi_63536295
Ow ja... dit is nummertje 269 trouwens
pi_63537536
Hallo allemaal!

Ik zou ook graag mee willen doen met dit topic.

Drie jaar geleden van 98 kg naar 80 afgevallen, maar een heleboel er weer bij.

Ben momenteel 108 kg bij een lengte van 1m75., dus veel te veel.

Wil gewoon gezond gaan eten en weer wat actiever gaan sporten (ipv 2 keer per maand).

Heb net een profiel aangemaakt op de site.
Glimmen is een keuze
pi_63538892
oh ja, mn kloon had deze gemaakt
Ja doei.
pi_63542726
tvp
pi_63543020
Tijd voor sporten? dat wel maar toch vanavond niet dansen
Ookal heb ik geen last van dat mijn verstandskiezen getrokken zijn, intensief sporten lijkt me ook nog niet slim
pi_63543858
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:57 schreef Miss_S het volgende:
Tijd voor sporten? dat wel maar toch vanavond niet dansen
Ookal heb ik geen last van dat mijn verstandskiezen getrokken zijn, intensief sporten lijkt me ook nog niet slim
Heb ik ooit zonder dat het trekken pijn deed en terwijl ik naderhand ook geen pijn had flink koorts van gekregen Zomaar! Stomme verstandskies. Hopenlijk heb jij meer geluk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63544328
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heb ik ooit zonder dat het trekken pijn deed en terwijl ik naderhand ook geen pijn had flink koorts van gekregen Zomaar! Stomme verstandskies. Hopenlijk heb jij meer geluk!
Dat klinkt niet goed
Dan houd ik me toch nog maar even rustig ook al voel ik me vet
pi_63554518
heb geen dieetiste maar moet zowiso 2 keer per week maar fysio om te fitnessen. Verder komt er een neurologisch onderzoek naar mijn geheugen ivm auto ongeluk afgelopen april. Wel ben ik in huis lekker begonnen met klussen. Heb alleen niet zo'n super maaltijd gegeten vandaag
ochtend niets. Moet ik wel aan werken.
S middags een wafel en een kopje roer.
'S avonds 5 stukjes vlees (kip) en kopje ijsthee en 250 gr vruchten yoghurt
heb vandaag moeten fietsen voor de fysio. Heb was gedaan, afgewassen, computers uit de auto gehaald (Woon 1 hoog) kast die ik al uit elkaar gehaald heb in auto gedaan. Pc op gehaald en hele goedje bij mijn vader op zolder gezet. 2 hoog en heb een wasbak van muur afgehaald. Afsluiten water etc etc. Enige leuke ideetjes om mijzelf aan het ontbijten te krijgen?
Planning morgen bed afhalen verschonen. Huis stofzuigen en dweilen. Computers in orde maken. Misschien even boodschappen doen. Lamp van eethoek verhangen. Auto opruimen. Moet even kijken hoe en wat ik af krijg. Iemand verder nog tips? Of een leuke klus in gedachten.
Verder wie heeft er een tip over hoe ik mijzelf s morgens energieker kan voelen?
pi_63556513
Ha! Nieuw lijstje!

Do 6/11: 97 kilo
Do 13/11: 93,5 kilo
Do 20/11: 92,5 kilo
Do 27/11: 91 kilo

! Echt, ik had niet verwacht dat het zo hard zou gaan zeg. 't Zal dalijk wel opeens abrupt stoppen ook, zo reeel ben ik ook wel, maar voor nu ben ik wel erg blij mee!
pi_63556859
Lekker Jarno!
Zakken je broeken al af?
pi_63556869
Een heel klein beetje. Als ik m'n best doe. Maar ik geloof dat er rond m'n buik nog niet heel veel af is, helaas. Dus wat er dan precies af is....? . Je zou zeggen dat 6 kilo wel wat verschil moet maken.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:43:45 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63556915
Ik had hem dichtgegooid gisteren.

Jarno, je gaat echt lekker man!

En ik dacht hier even leuk te kunnen juichen voor mezelf, maar dat valt in het niet bij die 6 van jou!
Nou ja, ik doe het lekker toch.

Ik probeer al een week of 3 de knop weer te vinden en ik heb hem!

31 oktober 2008 -10.0
8 november 2008 -11.3
21 november 2008 -11.3
24 november 2008 -12.3
26 november 2008 -12.6
27 november 2008 -13.0

Ik zat gisteren even in mijn schema'tje te kijken en die -13 was het laagste van afgelopen zomer dus ik ben gewoon weer terug waar ik was. Nu moet de -15 zeker wel te halen zijn voor kerst, en mss nog wel een beetje meer ook.

Ik ben echt zo blij. Het is anderhalve kilo ofzo, de afgelopen week, maar het voelt als 10! Ik ben weer op weg naar beneden.
Ook weer 2 keer gezwommen deze week. Heerlijk!

Lijstje gisteren:
T: appel
O: Biogarde met een beetje allbran
T: mandarijn en kiwi
L: 2 boterhammen met linera paté
T: 2 botherhammen met pindakaas
D: zuurkoolschotel met prutje van gehakt, ui en tomaat
T: 2 mandarijnen

Lijstje voor vandaag:
O: Brinta
T: kiwi en mandarijn
L: 2 boterhammen met kipfilet en komkommer
T: wortelbolletjes en appel-in-de-trein
D: bami met een klein beetje pindasaus
T: geen idee

Mijn lijntje sinds 18 februari:

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 27-11-2008 08:51:33 ]
pi_63556959
Ik juich dan ook gewoon voor jouw knopje BE! .

[ Bericht 0% gewijzigd door Jarno op 27-11-2008 08:54:00 ]
pi_63556964
Hm. Dat klinkt ranziger dan ik bedoelde. .
  donderdag 27 november 2008 @ 08:51:14 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63557019
pi_63557022
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:47 schreef Jarno het volgende:
Hm. Dat klinkt ranziger dan ik bedoelde. .

Maar woehoe voor Jarno en BE!
pi_63557087
Eetlijstjes posten doe ik niet meer aan, 't is toch elke dag grotendeels hetzelfde:

O: Eitje (evt. met boterham)
T: Vitelinea yoghurt (+ / of evt. wat fruit)
L: 2 boterhammen pindakaas
T: Fruit (+ / of evt. wat noten)
T: Boterham met appelstroop

En 's avonds zoveel mogelijk groenten, geen aardappels of pasta (soms wel rijst) en een beetje vlees. En dan 's avonds nog een eitje of noten.

En nee, voorlopig vind ik dat nog niet saai. Goed vol te houden!
pi_63557253
Oh en in het weekend het rijstgebeuren van SHE (japanse rijst).
pi_63557413
Goed zeg BE!
Jarno is ook lekker bezig.
***Levi was here***
pi_63557489
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:39 schreef Jarno het volgende:
Een heel klein beetje. Als ik m'n best doe. Maar ik geloof dat er rond m'n buik nog niet heel veel af is, helaas. Dus wat er dan precies af is....? . Je zou zeggen dat 6 kilo wel wat verschil moet maken.
Ow, maar dat is het stomme. Dan val je af en dan merk je geen verschil in je omvang, en dan val je een tijdje niet af en dan zakken je broeken van je kont.
pi_63557499
Ik moet geen cranberry-witte chocolade chocolate-chip cookies kopen
Hele pak in twee dagen op En dat TARA ze niet lekker vond helpt niet
  donderdag 27 november 2008 @ 09:27:43 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63557640
freecell!

Ik heb trouwens (met dank aan de vriendelijke heren in DIG) nog een plaatje met de data.
Duidelijk te zien dat de zomer dus mijn valkuil was.

pi_63557694
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:27 schreef Brighteyes het volgende:
freecell!

Ik heb trouwens (met dank aan de vriendelijke heren in DIG) nog een plaatje met de data.
Duidelijk te zien dat de zomer dus mijn valkuil was.

[ afbeelding ]
En toch is het een tof neergaand lijntje!

Vandaag snoep ik niet. Zo! Ook geen koekje, of 4, of 5 of een pak, of 7 dropjes... ofzo.
Gewoon niet
Maar dan mag ik wel vlokken op brood
  donderdag 27 november 2008 @ 09:31:33 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63557721
Oh, en... al ruim 4 BMI punten gezakt, ook leuk!
Zo, nu hou ik op hoor!

En vlokken mag best hoor freecell, helemaal cold turkey krijg je van die nare verschijnselen van.
pi_63557861
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en... al ruim 4 BMI punten gezakt, ook leuk!
Zo, nu hou ik op hoor!

En vlokken mag best hoor freecell, helemaal cold turkey krijg je van die nare verschijnselen van.
BMI naar beneden is wel relaxed inderdaad

Ik heb bezoek Mijn neefje van 3, vet gezellig, zit hier naast me te kletsen en op TARA's PC online spelletjes te doen

Het voordeel van cold turkey is dat je niet al een zoete smaak in je mond hebt
pi_63563442
Ow ja, nog even over niet te vaak wegen. Gisteren om uit te testen een paar keer vlak achter elkaar gewogen. Voor het naar bed gaan woog ik 102kg en 's ochtends bij het opstaan en na het toilet ineens 100kg.

Geeft duidelijk aan waarom het goed is altijd op hetzelfde tijdstip en 1x per week te wegen.
pi_63563591
Bij mij zit tussen 's avonds en 's ochtends altijd 1 tot 2 KG verschil, daarom weeg ik 's ochtends. Maar dat kan ook wel vaker per week hoor Als je maar dezelfde tijd aanhoudt!

Mijn schoonzus kwam net haar hummeltje weer halen en nam een enórme chocoladereep voor me mee
Die ga ik dus mooi niet openmaken vandaag!
pi_63563679
Ymme komt even langs, en is weer weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')