abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63846719
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef kwakveense het volgende:
oehhhh vanochtend voor t eerst weer hardgelopen. en t was lekker!! waarom ik dat niet eerder gedaan heb...
Herkenbaar En wat sportief dat je weer bent begonnen! Doorzetten!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63846979
quote:
Op maandag 8 december 2008 10:59 schreef kwakveense het volgende:
oehhhh vanochtend voor t eerst weer hardgelopen. en t was lekker!! waarom ik dat niet eerder gedaan heb...
Klinkt goed bezig
pi_63848488
Allemaal goed bezig dus. (Toch?). Hulde!

Zelf snap ik het allemaal niet zo goed meer en begin ik aan onze weegschaal te twijfelen. Ohja, straks even nieuwe batterijen zoeken. Gisteren gewogen en ik zag toch echt 87,5 staan. Als ik m'n meest zware weging bijna 5 weken geleden aanhou (de weegschaal twijfelde tussen 97,0 en 97,5) zou dat betekenen dat ik in iets meer dan een maand 10 kilo ben afgevallen... Kan dat uberhaupt wel? . En ik heb echt niet het idee dat ik te weinig eet ofzo. Maar goed, ben er wel blij mee. . Broekriem kan iig een tandje aangetrokken worden, dat merk ik nu wel goed!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 8 december 2008 @ 12:57:23 #204
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63848713
gefeliciteerd dyna!!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 8 december 2008 @ 12:57:56 #205
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63848721
@ jarno: t wil bij mannen nog wel eens frustrerend hard gaan in t begin

gefelicteerd hoor!
pi_63848746
Ja dat riep mijn vrouw ook al (gefrustreerd idd). .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_63857057
Ik zal vast mensen vergeten nu, dus alvast sorry..

dyna18, goed joh, fijn zo'n mijlpaal!!!
jarno, jij gaat echt gruwelijk snel, echt zo'n mannentrekje.
isa, mooi dat je weer eet..

Kwakveense, ik merk het ook wel, ik heb vandaag weer wat gefitnessed(niet voluit, ik had last van mijn rug), maar het voelt heerlijk om er weer mee bezig te zijn. Donderdag ga ik weer, en dan wil ik het ook vol zien te houden, ik voel me er eigenlijk best goed bij, en als het in mijn tussenuren kan, dan wil het ook best wel.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63857119
Goed ik ben weg fitnessen....
doei
pi_63857480
teigan, met fitness kan je ook heel goed je rugspieren versterken! Althans ik vond het merkbaar beter worden met mijn rug door de fitness. Algehele spierpijnen zullen nog wel steeds terugkomen

Jarno: gaat goed man!! Volhouden en niet meer aankomen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63857598
Volgens de sportdocente was het mijn SI gewricht dat raar doet. Bij bepaalde bewegingen schiet het er ineens in. Het zit rechtsonder in. Ik heb er soms last van, maar meestal trekt het met een paar dagen weer weg.

Dus vandaag alleen 10 minuten crosstrainer, 5 minuten roeien en 5 minuten op de loopband, en dan donderdag weer flink ertegenaan.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63862517
En fietsen dan? Dat lijkt mij niet zo belastend voor je rug als roeien?
pi_63869106
quote:
Gratis dieetboek voor inwoners ’dikke gemeente’

AMSTERDAM - Alle huishoudens in Hoogeveen krijgen binnenkort een gratis dieetboek van plaatselijke sportschoolhouder Jan de Weerd. Dat maakte De Weerd bekend.

Hoogeveen behoort tot de ’dikste gemeente’ van Nederland. In het boek ’De ene calorie is de andere niet’ leert De Weerd, voormalig Mr. Universe bodybuilding, de lezer op een eenvoudige manier calorieën te tellen en een gezonde maaltijd samen te stellen.

Gezonder

Ook begint hij in januari met het project Sport, Voeding en Overgewicht. Hij bezoekt dan alle Hoogeveense scholen en buurthuizen om kinderen tussen zes en twaalf jaar aan te sporen gezonder te eten en meer te bewegen. De gemeente subsidieert het project.
het is mijn omgeving, ik kan er niets aan doen
pi_63869925
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 06:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

het is mijn omgeving, ik kan er niets aan doen
Zal inderdaad gewoon besmettelijk zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_63869963
Ik zal het boek maar eens doorlezen dan, want volgens mij is elke calorie hetzelfde

Anyway, dit was toch ook een beetje de poeppraatgroep? Ik had vanmorgen de meest interessante poep uit mijn leven. Een mooie vorm bestaande uit 3 kleuren Eerste stuk zwart, toen een stuk groen (!!) en daarna lichtbruin. Zeer bijzonder. En ter verduidelijking: ik heb vrijdag norit gehad, dat is dat zwarte koolspul. Nu pas uit mijn darmsysteem dus, duurt toch langer dan ik dacht
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:56:27 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63871504
Ieuw, lekker zo op de vroege ochtend!
Ik wilde zeggen 'pics or it didn't happen', maar laat maar.

Die stuiter zo diep omlaag hier was toch eenmalig, maar ik ben er nu weer 3 ons in de buurt.
Ik zit nog steeds op 1,1 kilo te gaan voor kerst. Dat zal me toch gaan lukken hoor!

En dan wil ik er daarna graag 5 af voor half februari.
pi_63875205
Voor de mensen die zich afvragen waar ik ben enzo:

Nou eindelijk eens toegegeven aan mijn gevoel.
Dat het al niet langer goed ging met mij was duidelijk. Chronische hyperventilatie en angstaanvallen. Maar voordat dat over ging moest de oorzaak gevonden worden.

Ik weken lang blijven modderen, en maar niet naar de huisarts gaan. Gisteren toch de stoute schoenen aangedaan (ja het is moeilijk) en na de huisarts gegaan.

En ja, toen kwam alles eruit, van mijn jongere jaren, jeugd en afgelopen jaar vooral.. Het is me allemaal teveel geworden. Ik hoopte een sterk persoon te zijn. Maar dat hoeft niet altijd. Niet iedereen is sterk genoeg om alles te kunnen verwerken (en dat is in de afgelopen jaren veel geweest).

Ik heb een depressie. Ik schaam mij hiervoor. Maar dat hoeft juist niet!!!!!! Ik ben niet zielig, wil dit ook niet gevonden worden. Maar ik moet dit ook niet voor mij houden. Ik ben ziek, ja en dat is niet erg!!! En dat gaat ook weer over.
Ik ben er op tijd bijgeweest. Had ook niet langer hiermee moeten blijven lopen. Maar goed, dat ALS hebben we nu niets aan.

Ik moet rust nemen, alles op een rijtje proberen te zetten. Alle gebeurtenissen in mijn leven een plaats geven. Praten praten, en vooral praten. En tja, dat vind ik moeilijk want ben echtelijk nooit zo met mezelf bezig, of over mezelf pratend.

Maar he, uiteindelijk zal ik hier sterker dan ooit uitkomen!!!!! Vooral samen met mijn lieve Antoine, die het ook niet makkelijk heeft, en mij toch blijft steunen!!!!!!!! En mijn ouders die ik ontzettend dankbaar ben, voor de goede gesprekken.

Zo nu weten de jullie wat er is. Hoop dat jullie mij gewoon blijven zien als Emmy. En niet als iemand die zielig is of gek. Want dat is het dus echt niet.....
pi_63875265
Gatsie Isa! Laat die foto's maar zitten.

Ymme, ik vind het goed dat je toch naar de huisarts bent gegaan. Verder vind ik het moeilijk er iets over te zeggen, gezien je geschiedenis hier. Hopelijk voel je je snel beter.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63875384
Geschiedenis hier. Naja ik bedoel het is viritueel, letters komen niet zo over als woorden.

En ja, daarom kom ik ook bijna niet meer hier in het topic. Met het lijnen gaat het gek genoeg wel goed.
Maar de manier van reageren en begrijpen hier, vind ik niet echt 100%.

Maar goed, ik dacht misschien zijn er hier 'wel' mensen die zich afvragen (kan het me bijna niet voorstellen) waar ik zat. Vandaar mijn post.
pi_63875657
Daarom ook, omdat ik niet weet hoe ik het goed, opbouwend geschreven krijg. Persoonlijk is dat een stuk makkelijker. Ik vroeg me idd af hoe het ging, maar in OUD zag ik je soms voorbij komen, dus eigenlijk ging ik ervan uit dat het goed ging.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:04:32 #220
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63876197
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 12:29 schreef ymme het volgende:
Geschiedenis hier. Naja ik bedoel het is viritueel, letters komen niet zo over als woorden.

En ja, daarom kom ik ook bijna niet meer hier in het topic. Met het lijnen gaat het gek genoeg wel goed.
Maar de manier van reageren en begrijpen hier, vind ik niet echt 100%.

Maar goed, ik dacht misschien zijn er hier 'wel' mensen die zich afvragen (kan het me bijna niet voorstellen) waar ik zat. Vandaar mijn post.
ik denk dat het misvatting is om er uberhaupt van uit te gaan dat mensen depressie gek of zielig vinden, aangezien er heel erg veel mensen mee te maken krijgen.

ben er zelf ook gewoon open over geweest (volgens mij ook hier) toen ik depressief/down was en bij een psycholoog liep. dit jaar weer volleig openbaar volledig ingestort in t slanktopic. misshcien een beteje té openbaar, maar goed, ik heb wel de meest fantastische steun gekregen die ik ooit nodig had kunnen hebben...

ik bedoel knap van je, supergoed dat je er wat aan doet, maar t is voor de meeste mensen hier niet zulk heel groot onverwacht nieuws als voor jezelf blijkbaar. en het past perfect in je paar-maandelijkse "nieuwe start, nieuwe emmy, alles wordt anders" posts....

ik denk dat dat een beetje is wat Yppy misschien ook bedoelt.

maar echt, heel veel succes en sterkte enzo...
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:21:49 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63876692
Sterkte Ymme!
pi_63879630
ymme, fijn dat je hulp hebt gezocht en dat je nu weet wat er aan de hand is. Krijg je ook medicijnen en/of therapie?
pi_63882126
Even binnenvallen, zometeen bijlezen. Bij het scannen zag ik wel dat Jarno erg hard gaat, gefeli! En Dyna onder e 100!

Weekendje weg geweest, meer dan een kilo afgevallen ondanks achterlijk veel eten en weer onder de 70, hoezee
pi_63883283
lekker freecell, en sterkte ymme...
dyna, ik had ook nog wel kunnen gaan fietsen, maar ik wist niet precies hoe lang en hoe snel enzo, dus dat heb ik maar even gelaten...

Ik voel die plek in mijn rug eigenlijk niet meer, dus ik denk dat ik er donderdag wel weer fit tegenaan kan..
pi_63884165
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:09 schreef Isabeau het volgende:
ymme, fijn dat je hulp hebt gezocht en dat je nu weet wat er aan de hand is. Krijg je ook medicijnen en/of therapie?
Ik heb nu medicijnen. Waar je ontzettend sloom van word. Ook niet echt fijn. Morgen maar eens bellen of dat niet anders kan. Zo kan ik overdag niets meer. En wil nog wel met de honden kunnen wandelen en beetje eten koken enzo.

En therapie nog niet. Moet over 2 weken terug komen en dan gaan we kijken hoe het gaat. Of ik het zelf allemaal begrijp en of ik d'r over praat. Want dat vind ik heel erg moeilijk. Moet eerst leren met mijn vriend en familie te praten.
pi_63900546
Vervelend Ymme. Welke medicijnen heb je?
Wel goed dat je naar de huisarts bent gegaan!
pi_63901527
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:22 schreef teigan het volgende:
lekker freecell, en sterkte ymme...
dyna, ik had ook nog wel kunnen gaan fietsen, maar ik wist niet precies hoe lang en hoe snel enzo, dus dat heb ik maar even gelaten...

Ik voel die plek in mijn rug eigenlijk niet meer, dus ik denk dat ik er donderdag wel weer fit tegenaan kan..
Gewoon zo lang als je zelf lekker vindt
Snelheid is gewoon lekker doortrappen. Voor afvallen wordt gezegd dat rustig sporten het beste is, zeg maar een hartslag zo tussen de 120-140.
Dus sprintje trekken of helemaal tot het uiterste gaan is niet nodig, gewoon lekker een stevig stukje doorfietsen.
pi_63901926
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:51 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Gewoon zo lang als je zelf lekker vindt
Snelheid is gewoon lekker doortrappen. Voor afvallen wordt gezegd dat rustig sporten het beste is, zeg maar een hartslag zo tussen de 120-140.
Dus sprintje trekken of helemaal tot het uiterste gaan is niet nodig, gewoon lekker een stevig stukje doorfietsen.
Da's toch geen sporten? Dat doe ik iedere dag een uur van en naar mijn werk. En waarschijnlijk ligt mijn hartslag regelmatig nog hoger, omdat ik meestal te laat vertrek.
Morgen voor de grap maar weer eens mijn hartslagmeter om doen bij het fietsen.
***Levi was here***
  woensdag 10 december 2008 @ 12:43:13 #229
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63902711
je lichaam raakt volgens mij ook gewend aan dingen als "naar je werk fietsen"...

net weer hardgelopen. voelt heerlijk. evy 11, was vergeten dat er een foutje in de track zat dus met de een na laatste keer rennen hield ie dr na een minuut mee op. heb toen t einde maar gewoon doorgerend. of nou ja, gesjokt ik kan t dus ook nog langer dan 3 minuten. maakt les 12 alweer iets minder eng om aan te beginnen...
pi_63902871
Klinkt goed kwakveense..

Ik ga denk ik in de kerstvakantie weer eens naar Evy kijken, en dan maar weer vooraan beginnen. Ik weet mijn nieuwe rooster nog niet voor na de vakantie, ik hoop op gunstige dagen/uren zodat ik nu ook eens door kan gaan(mits het niet teveel in de knoop komt met de fitness)...
pi_63902889
kijken helpt niet zoveel
Doei.
  woensdag 10 december 2008 @ 12:54:50 #232
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63902945
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:50 schreef teigan het volgende:
Klinkt goed kwakveense..

Ik ga denk ik in de kerstvakantie weer eens naar Evy kijken, en dan maar weer vooraan beginnen. Ik weet mijn nieuwe rooster nog niet voor na de vakantie, ik hoop op gunstige dagen/uren zodat ik nu ook eens door kan gaan(mits het niet teveel in de knoop komt met de fitness)...
ik zou uitkijken met weer helemaaaaaaal vooraan beginnen. ik heb t schem eventueel op papier voor je, en dan zie je dat de eerste week sowieso helemaal herhaald wordt, dus je kunt eventueel weer bij week 2 beginnen, of misschien zelfs week 3, want t opbouwen naar meer dan 3 minuten gaat echt heel langzaam.

ik bedoel: je conditie gaat toch minder snel achteruit dan je zou denken volgens mij. ik kon na 3 maanden niet lopen ook zonder al te veel moeite les 10 en 11 weer lopen...

ik vind die eerste lessen zo demotiverend... ook het helemaal terug opnieuw beginnen vooral...
pi_63903299
Eens met Kwakveense. Ik ben door hardloopblessures een jaar gestopt met hardlopen en ben weer rustig aan begonnen met hardlopen. Ik vond de eerste paar lessen te saai en te makkelijk . Ik ben ingestapt bij les 10 en dat was prima te doen.

Oi, ik heb gisteren een erg actief afdelingsuitje gehad (karten, voetballen, sumo, workshop dansen) en heb nu erge last van mijn rug . Ik word oud geloof ik, ik moet een kussentje mee hebben in mijn rug bij het karten
pi_63903314
Ik ben een tijdje geleden in week 3 begonnen, en toen had ik dus zoveel spierpijn dat ik op school de trappen haast niet meer op of af kon. Aangezien ik daarna nog maar heel weinig aan sporten heb gedaan leek het mij verstandig om maar weer heel rustig aan te beginnen..
pi_63903457
Ik had na een maand of 4 niet lopen écht weer moeite met les 1.
Verschilt dus blijkbaar nogal van persoon tot persoon.
***Levi was here***
  woensdag 10 december 2008 @ 13:56:48 #236
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63904679
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:09 schreef teigan het volgende:
Ik ben een tijdje geleden in week 3 begonnen, en toen had ik dus zoveel spierpijn dat ik op school de trappen haast niet meer op of af kon. Aangezien ik daarna nog maar heel weinig aan sporten heb gedaan leek het mij verstandig om maar weer heel rustig aan te beginnen..
ah, spierpijn heb ik ook lip gisteren als een omaatje, en ik merkte aan t begin van t rennen vandaag wel weer dat ik spierpijn had, maar dat trok steeds meer weg. zal morgen ook wel spierpijn hebben maar dat verdwijnt na een paar lessen wel weer...

ik heb in die drie maanden ook aleen maar naar mn werk gfietst. maar ik kan me voorstellen dat het van person tot persoon verschilt. misschien was mijn basisconditie toch beter dan ik dacht. ik vind zelf het verschil tussen 1 keer 3 minuten of 3 keer 3 minuten rennen gewoon niet zo groot qua hoe zwaar het is.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:57:29 #237
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63904701
waar ik minder content mee ben is mn blauwe teennagel. toch maar even met mn schoenen langs de runnerswinkel om de naad wat op te laten rekken. dit doet echt heel erg zeer nu
pi_63905551
Ik fiets sinds augustus hooguit twee keer in de week een half uurtje ofzo.. Voor de klas sta en loop ik natuurlijk wel veel, maar niet op zo'n tempo dat het echt bijdraagt aan mijn conditie... Verder is mijn woon-werkverkeer 1,5 uur per dag in de auto zitten...
pi_63905605
Teigan! Kom jij toevallig bij de Jumbo voor zaterdagavond en zou je daar dan een bol van die goddelijke mozzarella voor me willen meenemen?
Ik bedoel, ga niet heel Groningen rondfietsen, maar mocht je er in de buurt zijn...
pi_63905975
Dan heb je al snel last van de medicijnen ymme. Neem aan dat je dan maandag meteen begonnen bent? Hoe vaak moet jij ze nemen? En welke heb je?

Dat klinkt erg pijnlijk kwakveense.
*OUD heilige*
pi_63906383
Liejannuh, dat moet lukken, meestal doen we daar namelijk de weekboodschappen... Ik zal proberen eraan te denken...

Pfft, ik dacht dat ik alles wel voor de kerstvakantie nagekeken kon hebben, maar het valt wat tegen. Verslagen kosten zo veel tijd, en ik ben nu maar aan proefwerken begonnen, maar daar word ik ook niet blij van.... Zo moeilijk moet het lezen van een vraag toch niet zijn?
pi_63906659
Tof! Geweldig Teigan!

Lezen is trouwens een kunst die heel veel mensen niet beheersen. Kijk maar op Fok!
Wel irritant dat het nakijken zoveel tijd kost. Ik zeg: gewoon streng zijn. Moeten ze maar beter hun best doen.
pi_63906861
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:03 schreef teigan het volgende:

Pfft, ik dacht dat ik alles wel voor de kerstvakantie nagekeken kon hebben, maar het valt wat tegen. Verslagen kosten zo veel tijd, en ik ben nu maar aan proefwerken begonnen, maar daar word ik ook niet blij van.... Zo moeilijk moet het lezen van een vraag toch niet zijn?
Ik had als tiener serieus heel veel moeite met het juist intepreteren van de vragen bij een proefwerk. Meestal zocht ik het veel te moeilijk.
Sterkte met het nakijk werk!
***Levi was here***
pi_63907137
Het stomme is, zo'n proefwerk jaag ik er in 2 of 3 uurtjes door, maar die verslagen kosten me minimaal een half uur per verslag.. En als je ze dan van meerdere klassen tegelijk krijgt, dan kom je er bijna niet doorheen.. Maarja, ik heb morgen in ieder geval 1 cijfer voor ze, zijn ze hopelijk tevreden... (al zal ik er weinig van merken, ze hebben ook weer een toets morgen... )
pi_63907496
Op een gegeven moment wordt het vanzelf vakantie Teigan Kerstvakantie komt er aan!
pi_63908379
Ik heb boterkoek gekocht Neem een hap: bah!
Nou ja, scheelt weer kcal
pi_63908485
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb boterkoek gekocht Neem een hap: bah!
Nou ja, scheelt weer kcal
Boterkoek is onweerstaanbaar Ik zou een vieze boterkoek nog in mijn eentje kunnen opeten
Wat ga je er nu mee doen? Weggooien?

Ik heb vanmiddag kokos-taart gebakken Voor vanavond (krijg bezoek)
pi_63908523
Zal ik het opsturen? Bij wijze van kerstgroet
pi_63908862
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:24 schreef Isabeau het volgende:
Zal ik het opsturen? Bij wijze van kerstgroet
Laat maar
maar wel lief aangeboden
pi_63908892
Doe je de kleine groep vanavond de groetjes? Leuke mensen Ga ik maar weer slapen, slaap tegenwoordig in 2 blokken van 3-4 uur lijkt het wel
pi_63909110
zal ik doen!
en probeer je slaap eens wat meer te clusteren
  donderdag 11 december 2008 @ 09:08:28 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925398
Het gaat hier hard!

Zat vanmorgen op -15,5! Dat is dus 5,5 kilo sinds 31 oktober!
En ik eet toch (ondanks een beetje grieperig) wel normaal.
En ik drink me echt helemaal suf. Ik denk dat ik echt zo 2 liter thee op heb gisteren.

Lijstje van gisteren:
O: Brinta
T: fruit
L: 2 geroosterde boterhammen met ei
T: fruit, plakje ontbijtkoek
D: bloemkool met een aardappeltje en een karbonaatje ( ja, meuteriger kan het niet )

Ik eet me suf aan de mandarijnen op dit moment. Heerlijk!

Ben wel heel trots op mezelf. F. nam een schaaltje chips en daar ben ik vanaf gebleven en ook de neiging om 's avonds pizza in de oven te gooien heb ik kunnen weerstaan.

Vanavond chili eten!
  donderdag 11 december 2008 @ 09:10:14 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925426
Smiley-post.
pi_63925515
Gaat lekker BE! Gefeliciteerd!

Ik schommel Op en neer, zo rond de 69 KG. Maar ik ren me de benen uit het lijf om alles een beetje voor elkaar te krijgen met 1 hummel en 2 oppashummeltjes en een huishouden Heb niet zo veel tijd om te eten 's avonds kook ik meestal wel gewoon gezond voer, maar overdag is het meer af en toe wat eten snaaien als stomtoevallig iedereen 5 minuten slaapt
  donderdag 11 december 2008 @ 09:21:36 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63925640
Lastig is dat he. Zeker met 3 van die kleintjes, dan schuif je er zelf vaak bij in.

Wel grappig, ik kan het nu ook echt zien aan dingen. Mijn zwangerschap-zakje (zoals ik mijn hangbuikje noem) is echt aan het verdwijnen bijvoorbeeld.
Helaas voor F. lijken ook mijn (toch al niet al te grote) boopies ook geen stand te houden.
pi_63926121
Lijstje-update:

6/11: 97 kilo
13/11: 93,5 kilo
20/11: 92,5 kilo
27/11: 91 kilo
4/12: 89 kilo
11/12: 88 kilo

Heb maar de meest zware weging van de 3 x aangehouden (weegschaal was aan het twijfelen tussen 87,5 en 88 rond), valt het volgende week weer extra mee . Toch weer een kilo eraf! .
pi_63926342
je gaat me inhalen, ik zweer 't

gaat lekker
Ja doei.
  donderdag 11 december 2008 @ 09:54:52 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63926425
Jaaaaaaa, ik sta nu ook in het lijstje in de OP!
Check mijn BMI!
Ik wil gewoon echt nog niet mijn echt gewicht hardop zeggen.
Dus maar even zo. Als ik de 30 gehaald heb dan ga ik wel de echte gegevens posten.
pi_63926718
Tof BMI
pi_63933468
Goed bezig BE en jarno
pi_63935011
ik zal even een update geven na die 1 kilo ben ik helaas niks meer kwijt geraakt het enige goede nieuws is wel dat hij eraf is gebleven en dat ik niks ben aangekomen alleen het moet naar beneden en dat doet het helaas niet. Ik ben nog steeds met het atkins bezig bevalt eigenlijk goed die eetstijl. In februari moet ik naar mijn neuroloog en daar ga ik denk overleg doen hoe en wat en of het met mijn spierziekte te maken heeft dat het afvallen niet werkt (zelfs een gewone diëtiste niet) Want de huisarts weet het ook niet meer.

Is er misschien bij jullie bekend als dat je een traag werkende schildklier hebt (nu een goede werking met tabletjes) dat je dan slecht afvalt of juist niet afvalt ik hoorde dat laatst een vrouw zeggen.
  donderdag 11 december 2008 @ 17:28:50 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63937988
Het is dacht ik wel zo Riann, dat je als een tierelier gaat als je een overactieve schildklier hebt.
Maar ik denk dat Isa er beter iets over kan zeggen.
  donderdag 11 december 2008 @ 20:10:38 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63941937
Mijn lijstje voor vandaag:

L: 2 boterhammen met een klein beetje kaas en een gebakken eitje (doe eens gek)
T: fruit (weer niets van de chips van F. genomen! )
T: klein schaaltje chili, even voorproeven.
D: Chili con carne

En verder thee, veeeeeeeeeeel thee.
pi_63960453
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:28 schreef Brighteyes het volgende:
Het is dacht ik wel zo Riann, dat je als een tierelier gaat als je een overactieve schildklier hebt.
Maar ik denk dat Isa er beter iets over kan zeggen.
ja dat weet ik geef mij dan maar een half jaar een snel werkende schildklier
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:02:35 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_63960535
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
En verder thee, veeeeeeeeeeel thee.
Ik weet niet hoe jouw HB is, maar pas je wel op dat thee de ijzeropname in je lichaam vermindert
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:10:51 #266
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63960749
*komt even binnenvallen*
Wat goed Brighteyes 5.5 kilo is echt veel! Wowzies!

Oe, Troel: waddis HB? Ik drink namelijk voornamelijk thee! Thee
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:16:32 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_63960914
Het ijzergehalte in je bloed zeg maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63961016
Riann: een traagwerkende schildklier is dikmakend en zal het afvallen dus eerder tegenwerken dan stimuleren.

MariaEtcetera: HB staat voor Haemoglobine, dat is het rood in je rode bloedlichamen in je bloed. Het zorgt voor het zuurstoftransport waarbij zuurstof hecht aan ijzermoleculen in het Hb. Bij te weinig Hb wordt het zuurstof niet goed rondbezorgd en kan je o.a. moe worden (bloedarmoede) (of dood gaan aan hartproblemen ).
(ok, dan moet het wel héél laag zijn )

Hier moe, ik kan niet slapen en krijg vanavond visite
Moet nog:
* slapen (tot nu toe zeker 90 minuten)
* boodschappen
* koken
* woonkamer, keuken en slaapkamer opruimen en schoonmaken
* kerstlichtjes kopen en boom weer optuigen

En dat in zo'n 5 uur tijd.
pi_63961424
Dan zou ik nu vooral gaan beginnen aan je lijstje Isa!
pi_63961437
Beginnen met slapen?
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:07:39 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63962073
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jouw HB is, maar pas je wel op dat thee de ijzeropname in je lichaam vermindert
Ik heb geen idee wat je nu zegt of bedoelt , maar ik ga uit van het feit dat ik een weliswaar te dik, maar verder zeer gezond en gemiddeld lichaam heb en dat die 2 liter thee echt wel los zal lopen. Ik heb althans nog nooit gehoord dat 2 liter thee op een dag echt superschadelijk is.
Ik hou van een heerlijk slap bakkie dus lekker verdund enzo.

Lijstje van vandaag:

T: fruithap (wegens kind dat het niet lekker vond)
T: niks
L: broodje filet americain
D: Fajita's
pi_63962087
Dat lijkt me verstandig!
De rest kun je doen als je bezoek er is.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:17:30 #273
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63962352
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef Isabeau het volgende:

MariaEtcetera: HB staat voor Haemoglobine, dat is het rood in je rode bloedlichamen in je bloed. Het zorgt voor het zuurstoftransport waarbij zuurstof hecht aan ijzermoleculen in het Hb. Bij te weinig Hb wordt het zuurstof niet goed rondbezorgd en kan je o.a. moe worden (bloedarmoede) (of dood gaan aan hartproblemen ).
(ok, dan moet het wel héél laag zijn )

Oe thanks voor de uitleg! Dan mag ik idd wel een beetje uit kijken, want heb neiging tot oververmoeid zijn zei mijn huisarts na een bloedtestje (alle waarden op het randje aan goed en kwam met klachten van energieloosheid ). Alleen jammer dat ik de keer erna dat ik bij hem kwam placebo's kreeg
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:41:56 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63963022
Ik ben ook voor het slapen Isa!
pi_63965742
2 uur geslapen
pi_63966131
Netjes, BE!! (ik lurk hier ook).
Ik merk héél duidelijk dat ik mooi blijf afvallen als ik Hollandse pot eet, uiteraard zonder boterjus. En dat is ook logisch, je eet relatief meer groenten en in aardappelen zitten veel minder kcal dan in pasta of rijst.
pi_63966191
Buiten in de natuur... gewoon lekker op de racefiets
SYEAH
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:49:14 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63966433
Ja, ik wissel wel af Cinna, maar ik ben er ook niet vies van hoor.

oh, en thanks.
pi_63970837
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:14 schreef Liejannuh het volgende:
Tof! Geweldig Teigan!
het is gelukt , ik heb een bol in de koelkast liggen, net voordat mijn kitten ermee vandoor zou gaan...
pi_64007278
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:20 schreef Isabeau het volgende:
Riann: een traagwerkende schildklier is dikmakend en zal het afvallen dus eerder tegenwerken dan stimuleren.
Dat weet ik maar met mijn pilletjes heb ik hem nu op de goede waarde zitten. Betekend het dan nog dat mijn schildklier het afvallen dan nog tegenwerkt.
  zondag 14 december 2008 @ 19:46:11 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64012538
Het lijkt me dat het dan weer normaal is eigenlijk.

Laatste dagen niks erbij en niks eraf. Netjes dus. Af en toe gelijk blijven is ook ok.

Lijstje:
O: 2 geroosterde boterhammetjes met ei
T: niks wegens laat ontbijt
L: 2 ciabattini's met salami, tomaat en kaas uit de oven (soms mag dat vind ik )
D: curry

Lijkt me wel aardig zo.
pi_64012568
Gewoon Hela Curry, en dan met 'n rietje?
Ja doei.
  zondag 14 december 2008 @ 19:54:19 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64012741
Nee tut.
Kip, ui, paprika, boontjes, patak's, creme fraiche en een naanbroodje.
pi_64012755
jaja
Ja doei.
  maandag 15 december 2008 @ 17:01:22 #285
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64034726
hallo medeafvalsters ik pas niet meer in mijn kleren, dus even een linkje

[TK] dames(merk)kleding maat L t/m XXL

de foto's zijn niet zo duidelijk, heb even geen digitale camera tot mijn beschikking ....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 15 december 2008 @ 17:15:18 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64035047
Ik zal zo eens kijken.

Lijstje van vandaag:

O: 2 beschuitjes met ei
T: kiwi
L: 2 boterhammen, 1 kalfsgehakt, 1 kaas
T: niks nog
D: zelfgemaakte erwtensoep
T: fruit of yoghurt
pi_64038088
quote:
Op donderdag 11 december 2008 15:29 schreef Riann het volgende:
ik zal even een update geven na die 1 kilo ben ik helaas niks meer kwijt geraakt het enige goede nieuws is wel dat hij eraf is gebleven en dat ik niks ben aangekomen alleen het moet naar beneden en dat doet het helaas niet. Ik ben nog steeds met het atkins bezig bevalt eigenlijk goed die eetstijl. In februari moet ik naar mijn neuroloog en daar ga ik denk overleg doen hoe en wat en of het met mijn spierziekte te maken heeft dat het afvallen niet werkt (zelfs een gewone diëtiste niet) Want de huisarts weet het ook niet meer.

Is er misschien bij jullie bekend als dat je een traag werkende schildklier hebt (nu een goede werking met tabletjes) dat je dan slecht afvalt of juist niet afvalt ik hoorde dat laatst een vrouw zeggen.
Als je met streng Atkins doen, maar 1 kilo bent afgevallen, dan MOET er iets aan de hand zijn!! Atkins is erg eenzijdig en de meningen zijn verdeeld of het wel gezond is, maar je valt er in moordend tempo mee af. Mits streng gevolgd. Anders werkt het natuurlijk precies omgekeerd.

Dus als jij je precies aan het dieet houdt en je bent maar 1 kilo afgevallen, dan moet er iets anders aan de hand zijn. Ik zou dat zeker laten onderzoeken!
pi_64038377
Snert

Hier vanavond zelfgemaakte tomaten-linzensoep!
  maandag 15 december 2008 @ 21:01:59 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64040710
Zoooo, lekker 3 kwartier gezwommen weer. Aan mij ligt het niet!
  maandag 15 december 2008 @ 21:31:03 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_64041671
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je met streng Atkins doen, maar 1 kilo bent afgevallen, dan MOET er iets aan de hand zijn!! Atkins is erg eenzijdig en de meningen zijn verdeeld of het wel gezond is, maar je valt er in moordend tempo mee af. Mits streng gevolgd. Anders werkt het natuurlijk precies omgekeerd.

Dus als jij je precies aan het dieet houdt en je bent maar 1 kilo afgevallen, dan moet er iets anders aan de hand zijn. Ik zou dat zeker laten onderzoeken!

Dat zegt ze toch ook, dat ze dat gaat laten onderzoeken?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64049552
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:39 schreef freecell het volgende:
Snert

Hier vanavond zelfgemaakte tomaten-linzensoep!
Dat klinkt lekker! Is dat een eigen verzinsel of heb je er een recept van?
pi_64049623
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 08:52 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dat klinkt lekker! Is dat een eigen verzinsel of heb je er een recept van?
Het begón als een recept
Maar daar heb ik me niet bepaald aan gehouden
En hij kwam nu uit de vriezer, dus ik weet het ook niet meer iets met pomodori-tomaten rode linzen en tijm
pi_64053834
Oprah Jojo (en heel herkenbaar voor meer mensen hier denk ik)

quote:
In 1992 I reached my heaviest, 237 pounds. I was 38. Then, four years ago, I made it a goal to lose weight, and I appeared on the January 2005 cover (left) at a toned 160 pounds. I thought I was finished with the weight battle. I was done. I'd conquered it. I was so sure, I was even cocky. I had the nerve to say to friends who were struggling, "All you have to do is work out harder and eat less! Get your 10,000 steps in! None of that starchy stuff!"

Bam! Karma is a bear of a thing.

So here I stand, 40 pounds heavier than I was in 2006. (Yes, you're adding correctly; that means the dreaded 2-0-0.) I'm mad at myself. I'm embarrassed. I can't believe that after all these years, all the things I know how to do, I'm still talking about my weight. I look at my thinner self and think, "How did I let this happen again?"
Voor de rest van het artikel: http://www.oprah.com/article/omagazine/200901_omag_oprah_weight/1
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:12:25 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64053881
Het is ook echt bizar hoe je je dat zo hard kan voornemen en dat je je dan toch op enig moment laat gaan.
Ik ben ooit eens van 84 terug naar 74 gegaan, god wat was ik trots. Nee, het zou me nooit meer gebeuren! Echt niet! No way.
En nu?
pi_64053935
Same here hoor, BE Ik was 70 kilogram Zeventig! Een gezond BMI. Ik zou nóóit weer zwaarder worden. Yeah right En het stomme is dat je steeds gedemotiveerder wordt om wéér te gaan lijnen omdat je al wel weet dat ook al bereik je weer een fantastisch gewicht, je komt tóch wel weer aan. Schade en schande en het vet heeft gewonnen

Maar dat wil ik heul niet! Dat mijn vet wint
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:17:28 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_64053986
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Het is ook echt bizar hoe je je dat zo hard kan voornemen en dat je je dan toch op enig moment laat gaan.
Ik ben ooit eens van 84 terug naar 74 gegaan, god wat was ik trots. Nee, het zou me nooit meer gebeuren! Echt niet! No way.
En nu?
Nou, nu weeg je 30 kilo, dus niet zeuren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64054052
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:15 schreef Isabeau het volgende:
Same here hoor, BE Ik was 70 kilogram Zeventig! Een gezond BMI. Ik zou nóóit weer zwaarder worden. Yeah right En het stomme is dat je steeds gedemotiveerder wordt om wéér te gaan lijnen omdat je al wel weet dat ook al bereik je weer een fantastisch gewicht, je komt tóch wel weer aan. Schade en schande en het vet heeft gewonnen

Maar dat wil ik heul niet! Dat mijn vet wint
Ik hoop toch dat ik het tegen kan gaan, ik woog een tijdje 70/71 en nu is het 72/73 dus geen ramp maar meer moet het niet gaan worden
Wel weer goed aan het sporten nu dus moet goed komen
pi_64055025
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:29 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook. Maar ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd de huisarts weet het niet meer in februari moet ik naar mijn neuroloog ik ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Ik weet het niet meer ik word er depressief van maar ondertussen gaat er niks af. Het enige voordeel heb ik met het atkins dat ik niet aan kom dat is ook de reden dat ik het blijf doen tot dat ik in februari naar mijn neuroloog moet.
pi_64055080
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat ik het tegen kan gaan, ik woog een tijdje 70/71 en nu is het 72/73 dus geen ramp maar meer moet het niet gaan worden
Wel weer goed aan het sporten nu dus moet goed komen
eigenlijk moet je dan zorgen dat je weer aan de 70/71 komt anders denk je straks 74/75 dus geen ramp. Ik weet het ik heb makkelijk praten en look at mijn gewicht
  dinsdag 16 december 2008 @ 14:05:37 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64056631
Lijstje van vandaag:

T: appel
T: minneola
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: kiwi
T: plakje ontbijtkoek
D: rode kool met appeltjes, rundersaucijsje, aardappels