Kreeg ik antwoord:quote:Geachte,
Gisteren heeft u voor ... een voorbeeldtentamen online gezet. Helaas heeft u
daarbij de standaardantwoorden niet vermeld. Ik wil u erop attenderen dat u
hiertoe door de Regels en Richtlijnen van de examencommissie wel
verplicht bent (art. 9 lid 5).
Met vriendelijke groet,
quote:Geachte ...,
Dank voor uw email. Indien u een uitgewerkte versie van de tentamenopgaven
toestuurt, zullen wij u daarop van feedback voorzien. Dat kost ons meer werk
en daartoe zijn wij niet verplicht op basis van het door u aangehaalde
reglement, maar wij verlenen graag deze extra service.
Mag ik u er overigens op wijzen dat het in het kader van de
tentamenvoorbereiding waarschijnlijk zinvoller is u te verdiepen in de
tentamenstof, dan in de tentamenreglementen. Detailkennis van die laatste
regelgeving is uitsluitend nodig voor die studenten die de stof waar het om
gaat onvoldoende beheersen.
Veel succes met uw verdere tentamenvoorbereiding.
Met vriendelijke groet,
quote:Geachte ...,
Bedankt voor uw antwoord. In tegenstelling tot wat u schrijft, is detailkennis van de op de UvT toepasselijke regelgeving zeer nuttige kost voor iedere student. In de door mij aangehaalde regeling wordt bijvoorbeeld niet alleen geregeld dat er geruime tijd voor het tentamen een oefententamen plus antwoordmodel plus normeringstabel beschikbaar gesteld dient te worden, ook de judiciumregeling, regels omtrent aanmelding voor tentamens en de regels die tijdens een tentamen gelden worden genoemd.
Ondanks uw genereuze aanbod ben ik van mening dat het niet onredelijk is om van u te verlangen dat u zich aan de toepasselijke regelgeving houdt. Ik wil u daarom nogmaals vragen zo spoedig mogelijk een antwoord- en normeringstabel te publiceren. Mocht u desondanks van mening zijn dat deze regelgeving voor u in dit geval dermate onredelijk uitpakt dat u niet tot publicatie overgaat, zal ik deze zaak bij het CBE aanhangig maken. Houd u er rekening mee dat dit heel nadelig voor u uit kan pakken, omdat ik daar om zowel publicatie als een extra herkansingsmogelijkheid zal verzoeken. Dat laatste acht ik geoorloofd omdat ik van mening ben dat ik, wanneer ik niet van uw aanbod gebruik maak, onvoldoende inzicht heb in de relatieve waardering van de afzonderlijke elementen die deel uitmaken van de correcte beantwoording van een tentamenvraagstuk. In het verleden heeft mij dit bij andere vakken veel waardering gekost omdat ik bepaalde elementen teveel of juist te weinig belicht heb.
Met vriendelijke groet,
Werkgroep persoonlijkheidsleer bedoel je of welke bedoel je? Want persleer werkgroep stelt geen reet voor.. je werkt rustig in groepjes van 4 of 5 personen aan één deelvraag die je aan de hand van algemene kennis / dingen uit de artikelen moet beantwoorden en kort moet presenteren (bij ons presenteerden 2 mensen samen) en daarna vertelt een ander groepje, die jouw vraag ook moest voorbereiden, wat zij hadden (meestal verschilt het niets).quote:Op maandag 24 november 2008 20:50 schreef Muis006 het volgende:
Heu deel 4 alweer!
Zusje, wat een nutteloze replyachja ik ga er woensdag mee aan de slag, ik lever hem vrijdag in voordat ik naar die werkgroep ga.
Over die werkgroep: dat wordt nog wat.. Op Bb staat dat je alleen mee mag doen aan het tentamen als je een actieve houding hebt in de discussie. Ik kan gesprekken met meer dan 2 mensen al niet meer volgen![]()
Ik had die docente (van Oudsten) wel gemaild en die zei dat ik maar gewoon moest komen.. dus dan kunnen ze het niet maken om me wegen een passieve houding toegang tot het tentamen te ontzeggen toch?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 02:55 schreef Friek_ het volgende:
Die e-mails zijn zo heerlijk.Ik durf te wedden dat die docent echt loopt te balen dat hij zo'n wijsneuzerig e-mailtje ook maar durfde terug te sturen. Dat zal 'm eens leren.
Ik wil ook snappen!quote:Op woensdag 26 november 2008 13:18 schreef Muis006 het volgende:
MTO-C
Ik ben er veel mee bezig en dit rijmt niet, maarrr als ik zo doorga zit een voldoende er dik in
quote:Vanmiddag zullen de uitwerkingen van het oefententamen van janurai 2008 op blackboard worden geplaatst. Aan deze uitwerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
You go girlfriend!quote:Op donderdag 27 november 2008 10:29 schreef GlowMouse het volgende:
In een algemeen mailtje met wat informatie over het tentamen van het vak staat:
[..]
Misschien ook eens doen bij een docente.quote:Op donderdag 27 november 2008 11:23 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Gewoon een algemene uitspraakin mijn enthousiasme.
Ik heb het gedaan zoals bij groepsvaardigheden.. Dus gewoon van:quote:Op donderdag 27 november 2008 09:38 schreef Muis006 het volgende:
Zusje, die beschrijving van je persoonlijkheid voor die individuele opdracht persoonlijkheidsleer, hoe heb jij dat gedaan? Gewoon een verhaaltje van gemaakt of heb je dingen uit het boek gebruikt?
Interview houden bij bedrijf -> probleem van bedrijf boven tafel krijgen van afgelopen tijd -> deel van paper schrijven?quote:
Gezellig!quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:07 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Interview houden bij bedrijf -> probleem van bedrijf boven tafel krijgen van afgelopen tijd -> deel van paper schrijven?
Van Assen heeft opdracht 2, zo te zien, in hc10 besproken! Helemaal op het laatst, punt H. Of ben ik nou verkeerd aan het kijkenquote:Op donderdag 27 november 2008 22:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Hee Muis, ik ben net even bezig geweest met SPSS practicum 3 huiswerkopdrachten.. Volgens mij heb ik alles goed gedaan alleen ik weet niet hoe ik die laatste output precies moet interpreteren.. Ben jij daar al mee bezig geweest?
Ik wil je anders wel even sturen wat ik heb tot nu toe als je er wat aan hebt btw.
Ik weet niet of ik dat hier had neergezet (wel een andere sollicitatie)quote:Op maandag 1 december 2008 18:03 schreef oompaloompa het volgende:
Zeker spannend! Ben je daar op zoek naar een stageplaats?
Of heb ik het totaal gemist wat je daar gaat doen?
Ik bedoelde 1c, sorryquote:Op zondag 30 november 2008 12:35 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Van Assen heeft opdracht 2, zo te zien, in hc10 besproken! Helemaal op het laatst, punt H. Of ben ik nou verkeerd aan het kijken?
Ja, even afwachten. Hij belt misschien zometeen nog terug en anders morgenquote:
Krijg je er voor betaald ?quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:18 schreef automatic_ het volgende:
Tilburg lanceert buddy’s voor allochtone studenten
TILBURG - Als een allochtone eerstejaarsstudent wordt gekoppeld aan een ouderejaars leidt dat tot betere studieresultaten. Dat is de gedachte achter het buddyplan van de Universiteit van Tilburg.
Univers, het blad van de universiteit, maakte deze week melding van het plan, dat volgend jaar nog moet worden uitgewerkt. Uit onderzoek blijkt dat studenten van Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse en Surinaamse afkomst gemiddeld minder goede studieresultaten halen.
Het buddysysteem, waarin ouderejaars jonge studenten wegwijs maken, is een succes op Amerikaanse universiteiten. Met de extra begeleiding hoopt de universiteit op meer culturele diversiteit. Nu zijn er in Tilburg relatief weinig allochtone studenten.
----
En, wat vinden jullie daarvan...?
Ja ik heb alle sheets in ieder geval 1x doorgenomen (t/m 2 weg anova 2 of 3x) en de formules opgeschreven maar dat hoeft nu dus niet meerquote:Op maandag 8 december 2008 18:31 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben nu tot contrasten gekomen vandaag, en ik heb gewoon de sheets rustig doorgelezen en alles wat ik belangrijk vond overgeschreven (heel nuttig). Dit ga ik met het hele dictaat/alle sheets doen (als het afkomt)..
Nu ik er heel rustig op heb gezeten begrijp ik het gelukkig wel, hopelijk blijft het op dat tempo doorgaan. Als ik alle stof heb gehad ga ik oefententamens maken met het formuleblad erbij denk ik.
Wat jij? En hoever ben je, best ver al of niet?
Pallant > Hinkle/Heimanquote:Op maandag 8 december 2008 19:00 schreef hetzusjevan het volgende:
Pallant is wel een fijn boek he, ondanks het engels is? Ik heb het twee keer kort ingekeken. Toch eens erbij gaan pakken..
Ik vind Hinkle/Heiman niks. Die gebruik ik echt nooit, muv de tabellen.
Hmm...quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:32 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb dat boek nooit gekocht, echt maar een keertje nodig gehad en toen van iemand geleend. Om eerlijk te zijn is het echt sonde van het geld, zeker met de hulp functie die in spss zit.
quote:Beste ,
Je moet SPSS16 hebben. Dus je hebt het juiste boek gekocht. Het documentje wat nu nog op blackboard staat betreft informatie over de practica van vorig jaar (toen gebruikte we nog SPSS14, inmiddels gebruiken we al weer SPSS16). Ik zal de informatie z.s.m. aanpassen, zodat er geen nieuwe verwarring ontstaat.
met excuses voor eventuele onduidelijkheden,
en met vriendelijke groet,
nacht doorleren --> niet slapen --> 8:45 tentamen --> 7.5 halenquote:Op woensdag 10 december 2008 02:09 schreef GlowMouse het volgende:
Vroeg opstaan => niet uitgerust zijn => lager cijfer
Ik heb er nu vier om 12.15 en één om 8.45; dus 12.15 is wel een goede tijd - ook al zit je met het eten.quote:Op woensdag 10 december 2008 01:19 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik weet niet wat ik vervelender vind: tentamens heel vroeg of tentamens rond het avondeten.
Tentamens heel vroeg heeft z'n voordelen:
je bent er 's middags lekker vanaf en je kan van tevoren weinig stressen (tenzij je om 5 uur opstaat ..?)
Nadelen:
je kan de avond ervoor eigk niet meer wat extra doorhalen want je moet ook fit en uitgerust zijn 's ochtends.
Andersom dus voor tentamens 's middags, plus je kan niet op een fatsoenlijk tijdstip warm eten.
Maar ik moet altijd een goed gevulde maag hebben.. echt na een uur begint m'n maag te knorren jonge, zo irritant. Terwijl ik van tevoren altijd zorg dat ik goed eet en vlak van tevoren nog een mars naar binnen probeer te duwen
(lukt niet altijd vanwege de zenuwen maarja). Naja ik hoor wel vaker magen rommelen dus ik ben denk ik niet de enige
.
Verbrand je dan zoveel als je heel hard nadenkt of eet ik toch niet genoeg? Ik kan me d'r zo aan ergeren he als ik 'm weer voel rommelen en het is dan dooodstil in die zaal.. bah.
*verkapte ik probeer het topic levend te houden?*.
Goed plan, maar ergens ook weer niet...quote:Op zaterdag 6 december 2008 16:18 schreef automatic_ het volgende:
Tilburg lanceert buddy’s voor allochtone studenten
En, wat vinden jullie daarvan...?
Gemakzucht is het inderdaad. Vorig jaar was er een buitenlandse student die mij vrij veel om hulp vroeg onder het mom van alles is nieuw voor mij. Daar ben ik mee gestopt toen hij zulke eenvoudige dingen vroeg die letterlijk in het boek staan, en hij zei geen tijd te hebben om het boek te lezenging om 10 blz per week. Achterliggende reden was dat hij elke avond wel een feestje ergens had, en overdag druk bezig was om films te kijken. Daar gaat een buddy of mentor niks aan doen.quote:Volgens mij ligt er in de problemen van de allochtone studenten ook een heel stuk eigen gemakzucht besloten, en ik ben absoluut tegen alle constructies die zo'n gemakzucht kunnen bevorderen, belonen of legitimeren.
De UvT doet het naar mijn vermoeden om een vriendelijk klimaat te creëren voor internationale studenten (om zo hen wat sneller te laten integreren dus). Al heeft dat wel tot gevolg dat de eigen verantwoordelijkheid van de allochtone student een beetje ondermijnd wordt, inderdaad.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:39 schreef Sessy het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er in de problemen van de allochtone studenten ook een heel stuk eigen gemakzucht besloten, en ik ben absoluut tegen alle constructies die zo'n gemakzucht kunnen bevorderen, belonen of legitimeren.
Hebben ze twee weken over moet nadenken:quote:Ik vraag me af of de opsteller van deze vraag wel voldoende logisch begrip heeft om deze vraag en antwoorden op deze manier te moeten weergeven. Het laatste antwoord (“de drie bovenstaande stellingen zijn juist”) kan immers nooit een logisch goede afsluiting zijn.
Als de opsteller van de vraag zou beogen dat iemand voor het vierde antwoord kiest als alle antwoorden “juist” zijn, dan levert dat antwoord natuurlijk ook een “juist” antwoord op, waardoor er geen antwoord onjuist zal zijn (hoewel dat dan wel goedgekeurd zal worden). En in het geval dat er wel één van de drie voorgaande antwoorden onjuist zal zijn (zoals dat hier het geval zal zijn met het tweede antwoord), dan is dat vierde antwoord eveneens “onjuist” (de stelling dat de andere antwoorden alle juist zijn klopt dan niet!), waardoor het invullen van dat antwoord i.c. ook als goed had moeten beschouwd.
Bij volgende toetsen zal ik er dan ook niet aan twijfelen om bij een vergelijkbare vraag dat laatste antwoord te kiezen, omdat dat in feite nooit fout te rekenen kan zijn.
Met vriendelijke groet,
quote:Bedankt voor je commentaar in de Digital Dropbox, we zijn er als sectie
Verbintenissenrecht A erg blij mee dat studenten zo kritisch naar onze
vragen kijken en ons wijzen op onduidelijkheden of fouten.
In dit geval heb je inderdaad gelijk. Zoals de vraag nu gesteld is zijn er
inderdaad meerdere antwoorden mogelijk. Deze vraag zullen we voor volgend
jaar aanpassen.
Succes met de voorbereidingen van je tentamen(s).
Met vriendelijke groet,
Geen idee... Maar als ik het tegen kom, dan zal ik het laten wetenquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:50 schreef oompaloompa het volgende:
Kort vraagje voor de psychologie mensen hier.
Ik meen me te herinneren ooit ergens gelezen / gehoord te hebben dat wanneer mensen inschattingen maken, ze dit beter over een lange dan een korte termijn doen. Komt dit jullie bekend voor, en zo ja weet je nog waar je dit gehoord hebt? Met google kom ik niet veel evrder en zag t bij snel doorbladeren ook niet in inleiding sociale psychologie staan...
die vraag sloeg idd nergens op, ik had er ook nog een mailtje over willen sturen maar omdat ik de vraag goed had vond ik het niet echt de moeite.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:08 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Al even geleden, maar geínspireerd door de mails van Glowmouse, en omdat ik me ontzetted irriteer aan onlogisch gedoe.....het betreft de blackboard toetsjes (voor 0.5 bonuspunt) van Verbintenissenrecht A, waarin ze soms plegen te vragen welk antwoord 'onjuist' is, en vervolgens bij antwoord 'd' dan stellen dat 'alle antwoorden juist zijn'. Niet spectaculair, maar vooruit:
[..]
Hebben ze twee weken over moet nadenken:
[..]
Dat hoorde ik pas veel later. Maar dat was inderdaad vrij slappe hap. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het toch geholpen heeft, in die zin dat je zo toch geprikkeld wordt om tijdens de collegeweken al wat door te lezen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:15 schreef GlowMouse het volgende:
Leuk, vorig jaar heb ik het daar met een medestudent nog over gehad, precies wat jij schrijft en bij hetzelfde vak. Die reply ziet eruit alsof CvD hem geschreven heeft, aardig mens
Slappe hap trouwens toen in dat eerste hoorcollege werd aangekondigd dat er twee extra blackboardtoetsen geplaatst zouden worden om nog makkelijker dat bonuspunt te halen.
Komt me heel vaag bekend voor, misschien de werkgroepen van sociale psy..quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:50 schreef oompaloompa het volgende:
Kort vraagje voor de psychologie mensen hier.
Ik meen me te herinneren ooit ergens gelezen / gehoord te hebben dat wanneer mensen inschattingen maken, ze dit beter over een lange dan een korte termijn doen. Komt dit jullie bekend voor, en zo ja weet je nog waar je dit gehoord hebt? Met google kom ik niet veel evrder en zag t bij snel doorbladeren ook niet in inleiding sociale psychologie staan...
Zie je geen kans die colleges zelf te volgen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
-Omdat ik een deeltijder ben (met komend jaar relatief veel vrije tijd), wil ik er snel zoveel mogelijk doorheen proberen te jassen. En nu ik m'n tweedejaarsvakken wel lijk te gaan halen (behalve misschien het integratievak), wil ik er misschien nog wat derdejaarsvakken bijdoen in januari. Voor niks gaat natuurlijk de zon op, maar als er iemand is die me voor een schappelijke prijs de aantekeningen van Straf, Rechtsbescherming en Recht & Maatschappij kan leveren, dan zou ik die persoon zeer dankbaar zijn. Ik dacht zelf aan iets van 50,- totaal (Straf is het belangrijkst).
Ja, maar toch! Ik vind het stom.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:46 schreef oompaloompa het volgende:
is toch pas de derde periode dat je voor acva moet schrijven?
Waar ga je t over doen?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat hoorde ik pas veel later. Maar dat was inderdaad vrij slappe hap. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het toch geholpen heeft, in die zin dat je zo toch geprikkeld wordt om tijdens de collegeweken al wat door te lezen.
Het bovenstaande antwoord was trouwens van ene Noud.
Trouwens, nu ik toch hier toch ben ga ik ook even hengelen.
-Omdat ik een deeltijder ben (met komend jaar relatief veel vrije tijd), wil ik er snel zoveel mogelijk doorheen proberen te jassen. En nu ik m'n tweedejaarsvakken wel lijk te gaan halen (behalve misschien het integratievak), wil ik er misschien nog wat derdejaarsvakken bijdoen in januari. Voor niks gaat natuurlijk de zon op, maar als er iemand is die me voor een schappelijke prijs de aantekeningen van Straf, Rechtsbescherming en Recht & Maatschappij kan leveren, dan zou ik die persoon zeer dankbaar zijn. Ik dacht zelf aan iets van 50,- totaal (Straf is het belangrijkst).
Ik heb me niet helemaal helder uitgedrukt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zie je geen kans die colleges zelf te volgen?
Strafr. Aanspr. aantekeningen en uitwerkingen van de opdrachten zijn erg handig. Zijn precies dezelfde opdrachten als dit jaarquote:Op zondag 14 december 2008 17:38 schreef Sessy het volgende:
Van strafrechtelijke aansprakelijkheid is een boekje met een samenvatting van de hele stof, inclusief arresten, verkrijgbaar. De schrijfster van dat boek studeerde in Tilburg en nam de colleges op en heeft ze vervolgens zo uitgewerkt, en dat is ook gelijk de reden dat bij vakgroep strafrecht niet meer mag worden opgenomen zonder voorafgaande toestemming. Misschien dat ze bij Gianotten (of nee, Selexyz heet dat tegenwoordig he?) zo al weten wat je bedoelt, en anders moet je ff wat rondvragen, mensen halen er al sinds een jaar of 3 hun tentamens mee.
(En er staan op de site ook daar wat aantekeningen van Strafr. Aansp., maar die zijn al wat ouder, ik weet niet of ze nog actueel zijn).
quote:Vraag rest, wat had Pino er te zoeken. Koekoeksklokken zocht Pino er. Hij is een pedo-pino. Hij wou dat kleine vogeltje uit de koekoeksklok
Oh, npg bedankt voor die link, daar heb ik wel wat aan denk ik. Die oudere aantekeningen van Stafrechtelijke Aansprakelijkheid had ik echter al gevonden. Maar bedankt voor de tip, ik zal het eens nakijken.quote:Op zondag 14 december 2008 17:38 schreef Sessy het volgende:
Van strafrechtelijke aansprakelijkheid is een boekje met een samenvatting van de hele stof, inclusief arresten, verkrijgbaar. De schrijfster van dat boek studeerde in Tilburg en nam de colleges op en heeft ze vervolgens zo uitgewerkt, en dat is ook gelijk de reden dat bij vakgroep strafrecht niet meer mag worden opgenomen zonder voorafgaande toestemming. Misschien dat ze bij Gianotten (of nee, Selexyz heet dat tegenwoordig he?) zo al weten wat je bedoelt, en anders moet je ff wat rondvragen, mensen halen er al sinds een jaar of 3 hun tentamens mee.
(En er staan op de site ook daar wat aantekeningen van Strafr. Aansp., maar die zijn al wat ouder, ik weet niet of ze nog actueel zijn).
Ik kan mij niet voorstellen dat die mensen daar blij mee zouden zijn...quote:Op zondag 14 december 2008 16:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]Ik had eigenlijk het plan om de tentamenuitslagen van het reguliere tentamen van blackboard af te lezen en dan de groep personen met de betere punten een mailtje te sturen. Maar dat lijkt me misschien een beetje kort dag.
Ja letterlijk is letterlijk hequote:Op zondag 14 december 2008 20:30 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Strafr. Aanspr. aantekeningen en uitwerkingen van de opdrachten zijn erg handig. Zijn precies dezelfde opdrachten als dit jaar![]()
[..]
Tja, moeilijk. Als ik het vanuit mezelf bekijk: het interesseert me helemaal niks wat er zoal op m'n uvt-mail binnenkomt, 99% is toch bagger (ik check nu even, en ik heb precies 300 unread messages trouwens). En meer specifiek, het zou me ook niks uitmaken als ik na de uitslagen van (zeg) Verbintenissenrecht een mailtje zag verschijnen met het aanbod m'n aantekeningen voor een redelijke compensatie ter beschikking te stellen. Maar goed, ik kijk nog wel even dan...quote:Op zondag 14 december 2008 20:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat die mensen daar blij mee zouden zijn...![]()
Antw is (a).quote:Opgave 10.
Een onderzoekster toetst of het gemiddelde van een populatie kleiner is dan 37, ofwel, H0: mu < 37, tegen het alternatief dat mu > 37. Ze kiest a = 0,05. De variantie van de populatie is bekend en is gelijk aan 256. Zij trekt een enkelvoudige aselecte (‘simple random’) steekproef van 16 personen uit de populatie en vindt een steekproefgemiddelde gelijk aan 39.
Hoe groot is, als het gemiddelde in de populatie gelijk is aan 41, de power van de toets van de onderzoekster, afgerond op twee decimalen?
a. 0,13
b. 0,26
c. 0,31
d. geen van bovenstaande alternatieve is juist.
HG was eerst de 24e en daarom is het verzet. Dus ja...quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:55 schreef oompaloompa het volgende:
nja hers kunnen ze niet echt rekening mee houden in de planning, maar 2 tentamens in twee achtereenvolgende dagen vind ik wel slecht geregeld...
Kijk, dan ben je al op de goede weg als je weet welke je niet moet hebbenquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Jaa ik heb de sheets van B erbij gepakt maar toen kwam ik op 0,5 oid uit ipv 0,13. Een vriendin van me kwam ook op die waarde uit dus die berekening moesten we iig niet hebben
.
Toch b dus, nou ziedaar de uitwerkingquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Foutje het antwoord moet b zijn: 0,26.
Heb jij tussentijds afgerond?
Ach, 2 jaar geleden waren er tentamens een kwartier na elkaar gepland. Uiteindelijk werd omgeroosterd en zat er 2 uur tussen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:55 schreef oompaloompa het volgende:
nja hers kunnen ze niet echt rekening mee houden in de planning, maar 2 tentamens in twee achtereenvolgende dagen vind ik wel slecht geregeld...
Dat zal het wel zijn danquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:52 schreef oompaloompa het volgende:
waarschijnlijk was die 25 al de standaarddeviatie van de populatie, en bij jouw opgave heb je alleen de variante (en moet je dus de wortel nemen)
Nouja, dit is gewoon iets wat ik toen al erg moeilijk te begrijpen vond (kortom iets wat ik toen niet begreep en nu nog niet), dus dit onderdeel is voor mij formules stampen en toepassen zodat ik bij het goede antwoord kom iddquote:Op woensdag 17 december 2008 00:00 schreef GlowMouse het volgende:
Jammer dat het zo gegeven wordt. Geef mij een papiertje en ik kan zo bewijzen dat X-streep inderdaad normaal verdeeld is, met mu en sigma zoals gegeven. Dan snap je tenminste waarom alles is zoals het is, en bestaat het vak uit meer dan formules leren en toepassen.
Nou stond erboven dat N = 307.quote:Stel dat de onderzoekster uit bovenstaande opgaven met de gegevens van haar onderzoek ook wil toetsen of de gemiddelde zorgvuldigheid van vrouwen in de populatie kleiner of gelijk is aan 10, ofwel H0: V 10. Als gegeven is dat het populatiegemiddelde van vrouwen op zorgvuldigheid gelijk is aan 11 en de variantie in de populatie gelijk is aan 9, wat is dan de power van de toets van de onderzoekster (afgerond op twee decimalen)? Ga weer uit van = 0,05.
a. 0,44
b. 0,62
c. 1,00
d. Geen van bovenstaande alternatieven is juist.
Nee dat doe je niet. Je gebruikt dat P(X >= c) = 1-P(X <= c).quote:Op woensdag 17 december 2008 16:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Oke ik heb slecht afgerond bij die 0,17. Daarom kom ik op een iets ander getal uit..
Maargoed, en dan verder.. stap 3. Want zo kom ik er nog niet uit. Wat doe je dan?
11 - 10,2816 / 0,17?
Bij ons zijn mapjes verboden en ik heb er nog zoveel liggen..quote:Op woensdag 17 december 2008 19:37 schreef VoreG het volgende:
Ik moet voor vrijdag een report inleveren, maar ik heb dus geen mapjes meer. Hebben ze die bij de Copyshop of moet ik daarvoor even de stad in?
Jij ookquote:Op woensdag 17 december 2008 21:44 schreef Muis006 het volgende:
Zusje, heel veel succes morgen alvast!
quote:Op woensdag 26 november 2008 12:20 schreef GlowMouse het volgende:
MTO-C
Het duurt maar even
MTO-C
Als je het verprutst dan komt het omdat je het te weinig aandacht hebt gegeven
MTO-C
Iedereen wil het beleven
Goed zo!quote:Op donderdag 18 december 2008 16:02 schreef hetzusjevan het volgende:
I R TEH MTO MASTER
Je mocht er 11 fout en ik heb er 10!!!!!!!! met de voorlopige sleutel dan maar who gives. Ik vind het safe om te roepen: IK HEB HEM GEHAALD! Maar net maar toch
.
Dus ik wil oompa en GlowMouse bij deze even extra bedanken voor hun last minute uitleg en geduld met me, supersuperbedankt! Zonder jullie had ik de power nu nog niet begrepen (en het is mooi meegenomen voor MTO-Bdie ik nog moet doen
).
quote:Op donderdag 18 december 2008 18:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Huh? Is het vanaf vrijdag niet officieel vakantie?
Joh, don't sweat.quote:Op donderdag 18 december 2008 19:09 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb dinsdag attitudes, gelukkig telt t tentamen daarvan maar voor 40% mee en sta ik er goed voor, dus geen gestress net voor kerst. Wel naar om iedereen elkaar een prettige vakantie te horen / zien wensen, wetende dat je nog bezig bent tot en met de 23e...
Van Assen weet van de situatie en die is compleet voorstander van een extra tentamenmogelijkheid: alleen moet de examencommissie er mee instemmenquote:Op donderdag 18 december 2008 19:16 schreef oompaloompa het volgende:
Bah, je hebt gelijk, ik ben een zeikerd.
Ik hoopd at je toch nog mee kunt doen in januari, als ik ergens mee kan helpen (oude samenvattingen / collegesheets, etc) laat t horen!
Marcel van Assen is ook best wel een coulante man volgens mij, misschien kun je een mondeling-achtig tentamen met hem regelen, weet niet hoe streng de regels zijn.
En zo hoort het. Gewoon lekker alles lezen en voor jezelf in je hoofd samenvatten. Toen ik wetenschapsfilosofie had, heb ik trouwens gewoon alle stromingen en namen en ideeën van de slides geleerd. Het was niet zo interessant zeg maar, geef mij de wetenschap zelf maar in plaats van erover te filosoferen.quote:Op donderdag 18 december 2008 19:33 schreef oompaloompa het volgende:
Ik zal eens kijken, ik ben sowieso niet van de getypte & geordende samenvattingen, maar schrijf altijd voor mezelf mee als ik boeken etc bestudeer, dus ergens zou ik nog wel al mijn aantekeningen moeten hebben liggen.
Dankje!quote:Op donderdag 18 december 2008 19:33 schreef oompaloompa het volgende:
Ik zal eens kijken, ik ben sowieso niet van de getypte & geordende samenvattingen, maar schrijf altijd voor mezelf mee als ik boeken etc bestudeer, dus ergens zou ik nog wel al mijn aantekeningen moeten hebben liggen.
Ultieme tip: MTO A moet je heel, héél goed lezen. Daar zitten veel instinkers in!quote:Op donderdag 18 december 2008 20:06 schreef automatic_ het volgende:
Whoei, ik heb HG er best goed in zitten!
nu MTO A nog...
quote:Op donderdag 18 december 2008 18:59 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Wat heb jij (hebben jullie) dan nog allemaal? En hoi, jou kende ik nog niet geloof ik![]()
Goedzo! Ik heb zelf ook 6 mappen in de kast staan met weet ik veel wat erinquote:Op donderdag 18 december 2008 20:53 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb net heel dapper 10 mappen bij de hema gekocht om mijn zooi uit te zoeken, na 2.5 jaar is dat drastisch nodig...
Ik ben blij dat ik dat allemaal meteen doe, hahaquote:Op donderdag 18 december 2008 20:53 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb net heel dapper 10 mappen bij de hema gekocht om mijn zooi uit te zoeken, na 2.5 jaar is dat drastisch nodig...
Haha. Ik heb dat dus met het HBO. Ik heb zoooveel lopen bewaren :/ Nu heb ik alleen mijn readers nog [:')] & van alle boeken samenvattingen. De samenvattingen heb ik ook digitaal, maar ik vind het zonde om ze weg te gooienquote:Op donderdag 18 december 2008 20:55 schreef Muis006 het volgende:
Goedzo! Ik heb zelf ook 6 mappen in de kast staan met weet ik veel wat erin.
Ik heb pas geleden nog grote schoonmaak gehouden want het was niet meer te overzien. En dat na 1 jaartje
Moet vast lukken!quote:Op donderdag 18 december 2008 21:02 schreef automatic_ het volgende:
Muis; op het forum staat nu ook een documentje met het MTO tentamen van vorig jaar & informatie over wat er in de WC's is besproken.
"Even" lezen en hopen dat een 6je er dan in zit
MTO-D! En testtheorie en social cognition ookquote:Op donderdag 18 december 2008 21:12 schreef oompaloompa het volgende:
ok hopelijk heb ik na vandaag in de aanbieding
cultuur
groepsdynamica
social cognition (maar iemand anders geeft dat straks dus weet niet of t relevant is)
testtheorie
mto-c pakketje
mto-d pakketje
ontwikkelingsleer
iemand?
Nog erger? Heb je ook Guy Morris ofzo?quote:Op donderdag 18 december 2008 21:26 schreef automatic_ het volgende:
Ik word moe van heel MTO-A & dan te weten dat ik er nóg ergere dingen komen
Nee, maar ik doe Psychologie hèquote:Op donderdag 18 december 2008 21:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nog erger? Heb je ook Guy Morris ofzo?
Zouden ze verschillende tentamens geven dan? Neem aan dat MTO A wel overal overeenkomtquote:Op donderdag 18 december 2008 21:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, maar ik doe Psychologie hè
Geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zouden ze verschillende tentamens geven dan? Neem aan dat MTO A wel overal overeenkomt
Geen idee, koop geen boeken.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
Heb jij ook Heiman & Hinkle als boeken...?
Dan is het andersquote:Op donderdag 18 december 2008 21:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee, koop geen boeken.Volgens mij hebben we 2 boeken. Een statistiek boek en een zwarte.
Je kan het altijd even doornemen!quote:Op donderdag 18 december 2008 21:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus aan die dingen van muis heb ik niks?
Komt het je bekend voor?quote:Op donderdag 18 december 2008 21:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus aan die dingen van muis heb ik niks?
Ik PM je evenquote:Op donderdag 18 december 2008 22:59 schreef oompaloompa het volgende:
Muis heb je msn / email / hyves / facebook, iets om even wat af te spreken over alle zooi die ik heb gevonden? Hoef het meeste niet terug maar bij een aantal vakken zitten wat spullen die ik wel terug wil.
Nja bij de meeste vakken krijgen we nu ongeveer 2-4 artikelen per week, dat is dus wel heel erg veel. Een groot deel daarvan zijn echte kern-artikelen, die ik dus ook in de toekomst nog wel regelmatig nodig zal hebben. Als ik artikelen lees maak ik altijd aantekeningen over de belangrijke zaken op het artikel zelf, dus voor de toekomst is het handig die te bewaren (i.p.v. ze weer op te zoeken) omdat ik dan snel kan zien of ze bruikbaar zijn. (bijvoorbeeld voor mn thesis e.d.)quote:Op zaterdag 20 december 2008 01:52 schreef Sessy het volgende:
Tssssk, zo veel heb je toch niet nodig?
3/4de van het spul dat ik nog heb van vier jaar studie zijn geprinte artikelen over een vak wat nog niet is afgerond
de rest zijn berichten van de IB groep, hier en daar wat informatie-a4tjes zoals over de vindplaatsen in de bieb, en een overzicht van de OER.
De rest is bij mij in elk geval digitaal. Mocht ik 't nog een keer nodig hebben, draai ik 't nog een keer uit. Uiteindelijk heb ik alleen de informatie van goederenrecht 2x geprint, 1x voor goederenrecht en 1x voor ondernemings- en insolventierecht. Nou die 100 pagina's overleef ik wel. Daarvoor een lege kast
Haha inderdaad.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:18 schreef oompaloompa het volgende:
Ik kan dat ook niet, moet echt erin kunnen schrijven / strepen / er op kunnen schrijven (en vooral ermee op de bank kunnen liggen)
Testtheorie boek: gerne! Wat kosten die boeken toch een fortuin zeg.. bahbah.quote:Op donderdag 18 december 2008 20:59 schreef oompaloompa het volgende:
kom net mijn testtheorie boek tegen, kopen of lenen zusje? (als dit tegen de regels is dan; lenen zusje?)
Heeft iemand iets aan mn aantkeningen ontwikkelingsleer?
Ik heb tussen het staren door nog ongeveer 100 potjes bubbles gespeeld en ben even in de stad gaan lunchenquote:Op zondag 21 december 2008 18:25 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Testtheorie boek: gerne! Wat kosten die boeken toch een fortuin zeg.. bahbah.
Anyhow, als ik die aantekeningen mag overnemen na Muis? Zou fijn zijn.
Enne, ik hoop dat je inmiddels al wat hebt kunnen leren oompa, of heb je sinds je laatste post nog steeds naar je beeldscherm zitten staren?Succes hoor
.
Goed bezig!quote:Op zondag 21 december 2008 18:40 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb tussen het staren door nog ongeveer 100 potjes bubbles gespeeld en ben even in de stad gaan lunchen
Ik heb 14 januari tentamen, hoe zorg ik dat jij op 13 januari nog zo'n chocolade-cake bakt?quote:Op maandag 22 december 2008 01:22 schreef oompaloompa het volgende:
Het resultaat van deze productieve dag is een chocolade-cake dus de mensen die morgen tentamen hebben mogen een stukje komen eten
Die zal ik nodig hebben!quote:Op maandag 22 december 2008 01:22 schreef oompaloompa het volgende:
Het resultaat van deze productieve dag is een chocolade-cake dus de mensen die morgen tentamen hebben mogen een stukje komen eten
Nou ik heb 15 januari nog een tentamen, dus de kans is groot dat ik als SOG nog een cake bakquote:Op maandag 22 december 2008 01:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb 14 januari tentamen, hoe zorg ik dat jij op 13 januari nog zo'n chocolade-cake bakt?
Waar was dat?quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:11 schreef oompaloompa het volgende:
De mijne is goed genoeg gegaan
(kon ook niet echt fout gaan, met een 1 zou ik een 5.8 staan, dat is waarschijnlijk ook waarom ik geen flikker uit heb gevoerd)
Hoe is je cake / taartgelukt zusje? Of nog niet geprobeerd?
Over cake gesproken, heb wel iemand zien zitten die automatic kon zijn, maar iwst t niet zeker, en ga niet zo maar op iemand af stappen
Ja, beetje jammer. Maar goed; toen ik had tentamen klaar had, had ik ook het idee dat ik hem niet ging halen hoorquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:36 schreef oompaloompa het volgende:
Bah
Nou maar hopen dat de norm een beetje versoepld wordt en / of er fouten in t tentamen stonden. Ik weet niet meer of dat vorige jaren veel gebeurde (bij mto-c en d wordt de norm bijna altijd versoepekd bijvoorbeeld).
Ik had toch besloten om maar niet als een mongool met een cake rond te lopen, zat jij in een groepje van 3 te studeren toevallig? (1 man 2 vrouwen?)
Die ander had inderdaad wel een map bij, maar of hij rood was, dat weet ik nietquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:39 schreef oompaloompa het volgende:
Ja ik heb ook altijd liever een 3 of zo dan een 5, dat is echt zo'n net niet gevoel... Had een van jullie een achterlijk grote rode map bij?
Daar zat ik vandaag ook rond die tijd!quote:Op maandag 22 december 2008 18:34 schreef automatic_ het volgende:
Ik weet niet of ik dat durf hoor!
Haha. Ik zal tot ongeveer 11.45 in P zitten. Hoe herken ik je?
(niet dat ik iets zeg hoor, hihi)
wow gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daar zat ik vandaag ook rond die tijd!
Had daarvoor MTO - A tentamen. Mocht 8 fout hebben, had er 6.
Ojeee!quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Daar zat ik vandaag ook rond die tijd!
Had daarvoor MTO - A tentamen. Mocht 8 fout hebben, had er 6.
Ja dat geloof ik wel.quote:
Als je voor die ruimte staat aan de rechterkant.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
wow gefeliciteerd!
Ook aan de smalle kant?
Maar eeuhm, Marlies Dekkers, bril en red-bull? Of juist die andere...quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik wel.
Grmbl
En ik lijk gewoon helemaaaál niet meer op die foto.
U heeft gelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar eeuhm, Marlies Dekkers, bril en red-bull? Of juist die andere...
(of geen van tweeen)
Hahaha, dat had dan inderdaad heel raar geweest. Wat had je dan gezegd?quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:52 schreef oompaloompa het volgende:
Haha, dan had ik het dus wel goed gezien, was bijna op je afgestapt, maar dacht; als zij het nou niet is klinkt t heel erg raar. Ik heb je trouwens nog wel succes gewenst met t tentamen, helaas mocht dat blijkbaar niet baten :/
Lenny_Leonard, hebn geen idee of ik je gezien heb, waar zat je ergens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |