De UvT doet het naar mijn vermoeden om een vriendelijk klimaat te creëren voor internationale studenten (om zo hen wat sneller te laten integreren dus). Al heeft dat wel tot gevolg dat de eigen verantwoordelijkheid van de allochtone student een beetje ondermijnd wordt, inderdaad.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:39 schreef Sessy het volgende:
[..]
Volgens mij ligt er in de problemen van de allochtone studenten ook een heel stuk eigen gemakzucht besloten, en ik ben absoluut tegen alle constructies die zo'n gemakzucht kunnen bevorderen, belonen of legitimeren.
Hebben ze twee weken over moet nadenken:quote:Ik vraag me af of de opsteller van deze vraag wel voldoende logisch begrip heeft om deze vraag en antwoorden op deze manier te moeten weergeven. Het laatste antwoord (“de drie bovenstaande stellingen zijn juist”) kan immers nooit een logisch goede afsluiting zijn.
Als de opsteller van de vraag zou beogen dat iemand voor het vierde antwoord kiest als alle antwoorden “juist” zijn, dan levert dat antwoord natuurlijk ook een “juist” antwoord op, waardoor er geen antwoord onjuist zal zijn (hoewel dat dan wel goedgekeurd zal worden). En in het geval dat er wel één van de drie voorgaande antwoorden onjuist zal zijn (zoals dat hier het geval zal zijn met het tweede antwoord), dan is dat vierde antwoord eveneens “onjuist” (de stelling dat de andere antwoorden alle juist zijn klopt dan niet!), waardoor het invullen van dat antwoord i.c. ook als goed had moeten beschouwd.
Bij volgende toetsen zal ik er dan ook niet aan twijfelen om bij een vergelijkbare vraag dat laatste antwoord te kiezen, omdat dat in feite nooit fout te rekenen kan zijn.
Met vriendelijke groet,
quote:Bedankt voor je commentaar in de Digital Dropbox, we zijn er als sectie
Verbintenissenrecht A erg blij mee dat studenten zo kritisch naar onze
vragen kijken en ons wijzen op onduidelijkheden of fouten.
In dit geval heb je inderdaad gelijk. Zoals de vraag nu gesteld is zijn er
inderdaad meerdere antwoorden mogelijk. Deze vraag zullen we voor volgend
jaar aanpassen.
Succes met de voorbereidingen van je tentamen(s).
Met vriendelijke groet,
Geen idee... Maar als ik het tegen kom, dan zal ik het laten wetenquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:50 schreef oompaloompa het volgende:
Kort vraagje voor de psychologie mensen hier.
Ik meen me te herinneren ooit ergens gelezen / gehoord te hebben dat wanneer mensen inschattingen maken, ze dit beter over een lange dan een korte termijn doen. Komt dit jullie bekend voor, en zo ja weet je nog waar je dit gehoord hebt? Met google kom ik niet veel evrder en zag t bij snel doorbladeren ook niet in inleiding sociale psychologie staan...
die vraag sloeg idd nergens op, ik had er ook nog een mailtje over willen sturen maar omdat ik de vraag goed had vond ik het niet echt de moeite.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:08 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Al even geleden, maar geínspireerd door de mails van Glowmouse, en omdat ik me ontzetted irriteer aan onlogisch gedoe.....het betreft de blackboard toetsjes (voor 0.5 bonuspunt) van Verbintenissenrecht A, waarin ze soms plegen te vragen welk antwoord 'onjuist' is, en vervolgens bij antwoord 'd' dan stellen dat 'alle antwoorden juist zijn'. Niet spectaculair, maar vooruit:
[..]
Hebben ze twee weken over moet nadenken:
[..]
Dat hoorde ik pas veel later. Maar dat was inderdaad vrij slappe hap. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het toch geholpen heeft, in die zin dat je zo toch geprikkeld wordt om tijdens de collegeweken al wat door te lezen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:15 schreef GlowMouse het volgende:
Leuk, vorig jaar heb ik het daar met een medestudent nog over gehad, precies wat jij schrijft en bij hetzelfde vak. Die reply ziet eruit alsof CvD hem geschreven heeft, aardig mens
Slappe hap trouwens toen in dat eerste hoorcollege werd aangekondigd dat er twee extra blackboardtoetsen geplaatst zouden worden om nog makkelijker dat bonuspunt te halen.
Komt me heel vaag bekend voor, misschien de werkgroepen van sociale psy..quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:50 schreef oompaloompa het volgende:
Kort vraagje voor de psychologie mensen hier.
Ik meen me te herinneren ooit ergens gelezen / gehoord te hebben dat wanneer mensen inschattingen maken, ze dit beter over een lange dan een korte termijn doen. Komt dit jullie bekend voor, en zo ja weet je nog waar je dit gehoord hebt? Met google kom ik niet veel evrder en zag t bij snel doorbladeren ook niet in inleiding sociale psychologie staan...
Zie je geen kans die colleges zelf te volgen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
-Omdat ik een deeltijder ben (met komend jaar relatief veel vrije tijd), wil ik er snel zoveel mogelijk doorheen proberen te jassen. En nu ik m'n tweedejaarsvakken wel lijk te gaan halen (behalve misschien het integratievak), wil ik er misschien nog wat derdejaarsvakken bijdoen in januari. Voor niks gaat natuurlijk de zon op, maar als er iemand is die me voor een schappelijke prijs de aantekeningen van Straf, Rechtsbescherming en Recht & Maatschappij kan leveren, dan zou ik die persoon zeer dankbaar zijn. Ik dacht zelf aan iets van 50,- totaal (Straf is het belangrijkst).
Ja, maar toch! Ik vind het stom.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:46 schreef oompaloompa het volgende:
is toch pas de derde periode dat je voor acva moet schrijven?
Waar ga je t over doen?
quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat hoorde ik pas veel later. Maar dat was inderdaad vrij slappe hap. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het toch geholpen heeft, in die zin dat je zo toch geprikkeld wordt om tijdens de collegeweken al wat door te lezen.
Het bovenstaande antwoord was trouwens van ene Noud.
Trouwens, nu ik toch hier toch ben ga ik ook even hengelen.
-Omdat ik een deeltijder ben (met komend jaar relatief veel vrije tijd), wil ik er snel zoveel mogelijk doorheen proberen te jassen. En nu ik m'n tweedejaarsvakken wel lijk te gaan halen (behalve misschien het integratievak), wil ik er misschien nog wat derdejaarsvakken bijdoen in januari. Voor niks gaat natuurlijk de zon op, maar als er iemand is die me voor een schappelijke prijs de aantekeningen van Straf, Rechtsbescherming en Recht & Maatschappij kan leveren, dan zou ik die persoon zeer dankbaar zijn. Ik dacht zelf aan iets van 50,- totaal (Straf is het belangrijkst).
Ik heb me niet helemaal helder uitgedrukt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zie je geen kans die colleges zelf te volgen?
Strafr. Aanspr. aantekeningen en uitwerkingen van de opdrachten zijn erg handig. Zijn precies dezelfde opdrachten als dit jaarquote:Op zondag 14 december 2008 17:38 schreef Sessy het volgende:
Van strafrechtelijke aansprakelijkheid is een boekje met een samenvatting van de hele stof, inclusief arresten, verkrijgbaar. De schrijfster van dat boek studeerde in Tilburg en nam de colleges op en heeft ze vervolgens zo uitgewerkt, en dat is ook gelijk de reden dat bij vakgroep strafrecht niet meer mag worden opgenomen zonder voorafgaande toestemming. Misschien dat ze bij Gianotten (of nee, Selexyz heet dat tegenwoordig he?) zo al weten wat je bedoelt, en anders moet je ff wat rondvragen, mensen halen er al sinds een jaar of 3 hun tentamens mee.
(En er staan op de site ook daar wat aantekeningen van Strafr. Aansp., maar die zijn al wat ouder, ik weet niet of ze nog actueel zijn).
quote:Vraag rest, wat had Pino er te zoeken. Koekoeksklokken zocht Pino er. Hij is een pedo-pino. Hij wou dat kleine vogeltje uit de koekoeksklok
Oh, npg bedankt voor die link, daar heb ik wel wat aan denk ik. Die oudere aantekeningen van Stafrechtelijke Aansprakelijkheid had ik echter al gevonden. Maar bedankt voor de tip, ik zal het eens nakijken.quote:Op zondag 14 december 2008 17:38 schreef Sessy het volgende:
Van strafrechtelijke aansprakelijkheid is een boekje met een samenvatting van de hele stof, inclusief arresten, verkrijgbaar. De schrijfster van dat boek studeerde in Tilburg en nam de colleges op en heeft ze vervolgens zo uitgewerkt, en dat is ook gelijk de reden dat bij vakgroep strafrecht niet meer mag worden opgenomen zonder voorafgaande toestemming. Misschien dat ze bij Gianotten (of nee, Selexyz heet dat tegenwoordig he?) zo al weten wat je bedoelt, en anders moet je ff wat rondvragen, mensen halen er al sinds een jaar of 3 hun tentamens mee.
(En er staan op de site ook daar wat aantekeningen van Strafr. Aansp., maar die zijn al wat ouder, ik weet niet of ze nog actueel zijn).
Ik kan mij niet voorstellen dat die mensen daar blij mee zouden zijn...quote:Op zondag 14 december 2008 16:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]Ik had eigenlijk het plan om de tentamenuitslagen van het reguliere tentamen van blackboard af te lezen en dan de groep personen met de betere punten een mailtje te sturen. Maar dat lijkt me misschien een beetje kort dag.
Ja letterlijk is letterlijk hequote:Op zondag 14 december 2008 20:30 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Strafr. Aanspr. aantekeningen en uitwerkingen van de opdrachten zijn erg handig. Zijn precies dezelfde opdrachten als dit jaar![]()
[..]
Tja, moeilijk. Als ik het vanuit mezelf bekijk: het interesseert me helemaal niks wat er zoal op m'n uvt-mail binnenkomt, 99% is toch bagger (ik check nu even, en ik heb precies 300 unread messages trouwens). En meer specifiek, het zou me ook niks uitmaken als ik na de uitslagen van (zeg) Verbintenissenrecht een mailtje zag verschijnen met het aanbod m'n aantekeningen voor een redelijke compensatie ter beschikking te stellen. Maar goed, ik kijk nog wel even dan...quote:Op zondag 14 december 2008 20:51 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat die mensen daar blij mee zouden zijn...![]()
Antw is (a).quote:Opgave 10.
Een onderzoekster toetst of het gemiddelde van een populatie kleiner is dan 37, ofwel, H0: mu < 37, tegen het alternatief dat mu > 37. Ze kiest a = 0,05. De variantie van de populatie is bekend en is gelijk aan 256. Zij trekt een enkelvoudige aselecte (‘simple random’) steekproef van 16 personen uit de populatie en vindt een steekproefgemiddelde gelijk aan 39.
Hoe groot is, als het gemiddelde in de populatie gelijk is aan 41, de power van de toets van de onderzoekster, afgerond op twee decimalen?
a. 0,13
b. 0,26
c. 0,31
d. geen van bovenstaande alternatieve is juist.
HG was eerst de 24e en daarom is het verzet. Dus ja...quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:55 schreef oompaloompa het volgende:
nja hers kunnen ze niet echt rekening mee houden in de planning, maar 2 tentamens in twee achtereenvolgende dagen vind ik wel slecht geregeld...
Kijk, dan ben je al op de goede weg als je weet welke je niet moet hebbenquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Jaa ik heb de sheets van B erbij gepakt maar toen kwam ik op 0,5 oid uit ipv 0,13. Een vriendin van me kwam ook op die waarde uit dus die berekening moesten we iig niet hebben
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |