Toch b dus, nou ziedaar de uitwerkingquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:22 schreef hetzusjevan het volgende:
Foutje het antwoord moet b zijn: 0,26.
Heb jij tussentijds afgerond?
Ach, 2 jaar geleden waren er tentamens een kwartier na elkaar gepland. Uiteindelijk werd omgeroosterd en zat er 2 uur tussen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:55 schreef oompaloompa het volgende:
nja hers kunnen ze niet echt rekening mee houden in de planning, maar 2 tentamens in twee achtereenvolgende dagen vind ik wel slecht geregeld...
Dat zal het wel zijn danquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:52 schreef oompaloompa het volgende:
waarschijnlijk was die 25 al de standaarddeviatie van de populatie, en bij jouw opgave heb je alleen de variante (en moet je dus de wortel nemen)
Nouja, dit is gewoon iets wat ik toen al erg moeilijk te begrijpen vond (kortom iets wat ik toen niet begreep en nu nog niet), dus dit onderdeel is voor mij formules stampen en toepassen zodat ik bij het goede antwoord kom iddquote:Op woensdag 17 december 2008 00:00 schreef GlowMouse het volgende:
Jammer dat het zo gegeven wordt. Geef mij een papiertje en ik kan zo bewijzen dat X-streep inderdaad normaal verdeeld is, met mu en sigma zoals gegeven. Dan snap je tenminste waarom alles is zoals het is, en bestaat het vak uit meer dan formules leren en toepassen.
Nou stond erboven dat N = 307.quote:Stel dat de onderzoekster uit bovenstaande opgaven met de gegevens van haar onderzoek ook wil toetsen of de gemiddelde zorgvuldigheid van vrouwen in de populatie kleiner of gelijk is aan 10, ofwel H0: V 10. Als gegeven is dat het populatiegemiddelde van vrouwen op zorgvuldigheid gelijk is aan 11 en de variantie in de populatie gelijk is aan 9, wat is dan de power van de toets van de onderzoekster (afgerond op twee decimalen)? Ga weer uit van = 0,05.
a. 0,44
b. 0,62
c. 1,00
d. Geen van bovenstaande alternatieven is juist.
Nee dat doe je niet. Je gebruikt dat P(X >= c) = 1-P(X <= c).quote:Op woensdag 17 december 2008 16:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Oke ik heb slecht afgerond bij die 0,17. Daarom kom ik op een iets ander getal uit..
Maargoed, en dan verder.. stap 3. Want zo kom ik er nog niet uit. Wat doe je dan?
11 - 10,2816 / 0,17?
Bij ons zijn mapjes verboden en ik heb er nog zoveel liggen..quote:Op woensdag 17 december 2008 19:37 schreef VoreG het volgende:
Ik moet voor vrijdag een report inleveren, maar ik heb dus geen mapjes meer. Hebben ze die bij de Copyshop of moet ik daarvoor even de stad in?
Jij ookquote:Op woensdag 17 december 2008 21:44 schreef Muis006 het volgende:
Zusje, heel veel succes morgen alvast!
quote:Op woensdag 26 november 2008 12:20 schreef GlowMouse het volgende:
MTO-C
Het duurt maar even
MTO-C
Als je het verprutst dan komt het omdat je het te weinig aandacht hebt gegeven
MTO-C
Iedereen wil het beleven
Goed zo!quote:Op donderdag 18 december 2008 16:02 schreef hetzusjevan het volgende:
I R TEH MTO MASTER
Je mocht er 11 fout en ik heb er 10!!!!!!!! met de voorlopige sleutel dan maar who gives. Ik vind het safe om te roepen: IK HEB HEM GEHAALD! Maar net maar toch
.
Dus ik wil oompa en GlowMouse bij deze even extra bedanken voor hun last minute uitleg en geduld met me, supersuperbedankt! Zonder jullie had ik de power nu nog niet begrepen (en het is mooi meegenomen voor MTO-Bdie ik nog moet doen
).
quote:Op donderdag 18 december 2008 18:30 schreef hetzusjevan het volgende:
Huh? Is het vanaf vrijdag niet officieel vakantie?
Joh, don't sweat.quote:Op donderdag 18 december 2008 19:09 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb dinsdag attitudes, gelukkig telt t tentamen daarvan maar voor 40% mee en sta ik er goed voor, dus geen gestress net voor kerst. Wel naar om iedereen elkaar een prettige vakantie te horen / zien wensen, wetende dat je nog bezig bent tot en met de 23e...
Van Assen weet van de situatie en die is compleet voorstander van een extra tentamenmogelijkheid: alleen moet de examencommissie er mee instemmenquote:Op donderdag 18 december 2008 19:16 schreef oompaloompa het volgende:
Bah, je hebt gelijk, ik ben een zeikerd.
Ik hoopd at je toch nog mee kunt doen in januari, als ik ergens mee kan helpen (oude samenvattingen / collegesheets, etc) laat t horen!
Marcel van Assen is ook best wel een coulante man volgens mij, misschien kun je een mondeling-achtig tentamen met hem regelen, weet niet hoe streng de regels zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |