lolquote:
Ik durf wel geld te zetten op wie er IETS gaat brekenquote:Op maandag 17 november 2008 16:36 schreef fathank het volgende:
Kunnen we ook wedden op wie welke ledematen gaat breken![]()
Als het geen ledemaat is dan zal het wel een spiegel of een vaas worden ofzoquote:Op maandag 17 november 2008 17:38 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ik durf wel geld te zetten op wie er IETS gaat breken
quote:Op maandag 17 november 2008 16:38 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
lol
je bent er volgens mij al eerder geweest!
volgens mij is dit het station als je bij kaltenbach met de cabine naar boven gaat.
[ afbeelding ]
2006 stummquote:Op dinsdag 18 november 2008 09:56 schreef Svnn het volgende:
[..]
haha ja klopt dat ben ikben er al een paar keer geweest jij dan?
Lucky bastard, 2 keerquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:11 schreef Sparqq het volgende:
13-12-2008 - 20-12-2008 Tignes, Frankrijk
28-02-2009 - 07-03-2009 Val Thorens, Frankrijk
Beide lekker met de auto, sneller en flexibeler. Gewoon de nacht doorrijden.
Dan kan je toch beter ietsje eerder wegrijden?quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:30 schreef Stansfield het volgende:
Wij vertrekken altijd rond een uur of 4. Uurtje of 1 ben je er dan. Spullen huren skipas regelen en eind van de middag al ff op de skies.
Dan moet je gewoon iets eerder naar bed gaanquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:38 schreef Pizzaman het volgende:
Dan is je nacht wel weer een stuk korter, en ben je dus meer moe als je op de bestemming komt. Bovendien kun je de meeste acco's ook nog niet in als je zo vroeg bent.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:41 schreef Komakie het volgende:
Ik wil ook mee doen
Voor in de OP:
Komakie:
6 dec - 4 apr ---> Gerlos (of mogen hele seizoenen in de sneeuw niet?)
24 apr - 03 Mei ---> Sluitingsweek Val Thorens
Nog 2 en een halve week
dat huisje heb je toch pas s'avonds nodigquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:11 schreef Stansfield het volgende:
Precies wij zitten met ons huisje dat we daar pas rond die tijd inkunnen. Vandaar dat we het zo doen.
Het spijt me.... NOTquote:Op dinsdag 18 november 2008 15:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
eikel!
word veels te jaloers hierzo!
dat trek ik dus echt niet... zeker niet als ik zelf heb gereden de hele nachtquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar in het verleden ook wel s'nachts gereden. Zorgen dat je om 9:00 of 10:00 er bent. Omkleden in de auot, rest van de dag boarden en aan het einde van de dag in je snowboardkleren het huisje binnen lopen. Altijd leuk gezicht van de eigenaar
quote:
Valt toch wel mee? als je niet alleen rijdt kun je af en toe nog wel ff een uurtje tukken tussendoorquote:Op dinsdag 18 november 2008 17:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dat trek ik dus echt niet... zeker niet als ik zelf heb gereden de hele nacht
Staat romantisch hier gelijk aan rustig?quote:Op woensdag 19 november 2008 14:02 schreef Svyatagor het volgende:
Weet iemand een fijn niet te groot dorp dat wel in een groot gebied ligt? Ik ga in januari trouwen en wil op wintersport als huwelijksreis(je).![]()
Zoek nog een romantisch durp, liefst in een hotel met volpension.Beiden gevorderd skiër / snowboarder, land maakt niet veel uit, al zijn we heel veel in Frankrijk geweest en is een keer een ander land ook wel leuk.
boarden, maar denk eraan om in val tho er ook skilessen bij te nemenquote:Op woensdag 19 november 2008 14:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wat doen de mensen hier.. skieen of boarden?
ik kan beide maar de laatste jaren board ik alleen maar
quote:Op woensdag 19 november 2008 14:02 schreef Svyatagor het volgende:
Weet iemand een fijn niet te groot dorp dat wel in een groot gebied ligt? Ik ga in januari trouwen en wil op wintersport als huwelijksreis(je).![]()
Zoek nog een romantisch durp, liefst in een hotel met volpension.Beiden gevorderd skiër / snowboarder, land maakt niet veel uit, al zijn we heel veel in Frankrijk geweest en is een keer een ander land ook wel leuk.
Thanks, Zermatt klinkt goed ja, ik ken het vooral van naam.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:27 schreef dill het volgende:
[..]
Staat romantisch hier gelijk aan rustig?
Als je al heel veel in Frankrijk bent geweest zou je eens kunnen kijken in Zwitserland of Italië wellicht. In Italië ben ik zelf nooit geweest maar we hebben wel een keer een afdaling gedaan op de Italiaanse grens. Was heel relaxt toen. In Brueil-Cervinia kom je dan uit. Zelf zaten we toen in Zermatt. Mooi gebied rond de Matterhorn. En redelijk sneeuwzeker ieder jaar. Ligt nu ook alweer 220 op de berg zag ikSaas-Fee is ook een mooi gebied en ook sneeuwzeker (lijkt me belangrijk als huwelijksreis).
Zermatt
Wel prijzig overigens, maar dat is heel Zwitserland. Of de dorpen echt romantisch zijn vraag ik me af, maar dat is sowieso lastig in de wat grotere gebieden denk ik. Zermatt ben ik 2 keer geweest en het zal je niet tegenvallen denk ik, ook leuk om eens in Italië te boarden
Centrum is in ieder geval autovrijquote:Op woensdag 19 november 2008 15:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Thanks, Zermatt klinkt goed ja, ik ken het vooral van naam.
Sneeuwzekerheid is inderdaad belangrijk. Met romantisch bedoel ik inderdaad niet al te druk, maar vooral ook een mooie omgeving, waar je evt ook nog een wandeling kan maken (aanstaande is zwanger en wil misschien niet elke dag skieën).
quote:Op zaterdag 22 november 2008 18:49 schreef Proximo het volgende:
20 tot 28 Februari Dolomiti Superski
Ik ben zwaar jaloers! heb 10 jaar geleden daar een jaar of 6 achter elkaar geskiet, maar zou zo graag weer eens terug willenquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:49 schreef Proximo het volgende:
20 tot 28 Februari Dolomiti Superski
Jammer genoeg nietquote:Op zaterdag 22 november 2008 20:23 schreef bietelboer het volgende:
O nog meer mensen die morgen naar Winterberg gaan?
Nee, vandaag niet.quote:Op zaterdag 22 november 2008 20:23 schreef bietelboer het volgende:
O nog meer mensen die morgen naar Winterberg gaan?
Zit ik ook aan te denken eigenlijk. Ik heb al een paar lange weekenden gepland staan en hoop daar eigenlijk nog een losse week in het voorjaar bij te boeken. Maar ik zoek eigenlijk ook iets waar je bijvoorbeeld zaterdagmorgen vroeg heenrijdt en dan de zaterdag en een deel van de zondag kan snowboarden en dan zondagmiddag weer terugrijden.quote:Op zondag 23 november 2008 10:14 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Nee, vandaag niet.Maar heb er wel eens aan zitten denken. Wat kost een dergelijke onderneming voor een dagje of een weekend? En hoe lang is het rijden ongeveer vanuit het midden van Nederland? Lijkt me wel leuk om een keer tussendoor te doen, die heuvel onveilig maken.
quote:Op zondag 23 november 2008 16:44 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Winterberg is volgens mij maar iets van 5 of 6 uur rijden,
Oké, dat valt allemaal wel mee. Misschien pik ik dit seizoen nog een dagje of weekend mee.quote:Op zondag 23 november 2008 18:08 schreef sander89 het volgende:
[..]
[/b]
Dat is wel erg lang![]()
Vanaf Utrecht is Winterberg iets meer dan 300 km, dus binnen 3 uur kan er makkelijk zijn.
Zelfs als je in Zeeland woont kan je het wel in 4 uur rijden.
Ongeveer 50 euro is een dagje Winterberg.
+/- 20 euro dagkaart lift.
15-20 euro brandstof kosten pp.(4 personen)
10-15 euro eten/drinken.
Als je geen spullen hebt kost het huren van snowboard/ski's rond de 20 euro voor een dag.
Je hebt gelijk. Ik had me een beetje vergist in de afstand. Ben er vroeger op de havo weleens geweest met de bus. Dat duurde voor mijn gevoel heel lang, vandaar denkquote:Op zondag 23 november 2008 18:08 schreef sander89 het volgende:
[..]
[/b]
Dat is wel erg lang![]()
Vanaf Utrecht is Winterberg iets meer dan 300 km, dus binnen 3 uur kan er makkelijk zijn.
Zelfs als je in Zeeland woont kan je het wel in 4 uur rijden.
Ongeveer 50 euro is een dagje Winterberg.
+/- 20 euro dagkaart lift.
15-20 euro brandstof kosten pp.(4 personen)
10-15 euro eten/drinken.
Als je geen spullen hebt kost het huren van snowboard/ski's rond de 20 euro voor een dag.
Het is zeker te doen in 1 dag,quote:Op zondag 23 november 2008 10:14 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Nee, vandaag niet.Maar heb er wel eens aan zitten denken. Wat kost een dergelijke onderneming voor een dagje of een weekend? En hoe lang is het rijden ongeveer vanuit het midden van Nederland? Lijkt me wel leuk om een keer tussendoor te doen, die heuvel onveilig maken.
Husk bijvoorbeeld, maar voor die tijd en prijs zal het op dit moment lastig worden...quote:Op maandag 24 november 2008 17:10 schreef kalinho het volgende:
TVP . Ik ga in maart met school maar heb echt GIGANTISCH zin om nog een x extra te gaan...
Wat ik wil:
2-3 personen
laatste week december of 1e week januari
5-7 dagen maximaal
En prijs zo rond de 300-350
incl skipas & Busvervoer
Zou zoiets nog mogelijk zijn en welke organisaties zijn daar het beste in?
voor dat geld... husk lijkt mequote:Op maandag 24 november 2008 17:10 schreef kalinho het volgende:
TVP . Ik ga in maart met school maar heb echt GIGANTISCH zin om nog een x extra te gaan...
Wat ik wil:
2-3 personen
laatste week december of 1e week januari
5-7 dagen maximaal
En prijs zo rond de 300-350
incl skipas & Busvervoer
Zou zoiets nog mogelijk zijn en welke organisaties zijn daar het beste in?
Hmmquote:Op maandag 24 november 2008 17:19 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
voor dat geld... husk lijkt me
GMTAquote:Op maandag 24 november 2008 17:18 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Husk bijvoorbeeld, maar voor die tijd en prijs zal het op dit moment lastig worden...
JE pakt ook gelijjk de tour meequote:
Landgraaf mag ik hopenquote:
Niet al te duur zal niet mee vallen met de Kerst, dat is volop hoogseizoen, kijk eens bij Husk, hier ook al eerder genoemd, maar ik denk dat er weinig meer e krijgen is wat betaalbaar is. Gerlos moet je heen voor de aprčs ski.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:07 schreef Topmaat het volgende:
Even een vraagje:
Ik ga misschien met een aantal vrienden in de kerstvakantie een weekje op wintersport.
Wie weet er hier goeie plekken (niet al te duur) waar veel jongeren (rond de 20 tot 25 jaar) zijn en de Apres ski en het feesten savonds heel goed is. Misschien nog belangrijker dan het gebied zelf...
Mag Frankrijk zijn, maar het is misschien leuker in Oostenrijk...
Zijn er misschien mooie reizen of zo, of is het beter om er gewoon met de auto naar toe te rijden..?
Ik heb daar al een beetje gekeken ja, en rond kerst is het idd vrij duur.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:45 schreef Luni het volgende:
[..]
Niet al te duur zal niet mee vallen met de Kerst, dat is volop hoogseizoen, kijk eens bij Husk, hier ook al eerder genoemd, maar ik denk dat er weinig meer e krijgen is wat betaalbaar is. Gerlos moet je heen voor de aprčs ski.
Ik heb een Cavello mutsquote:Op dinsdag 25 november 2008 22:31 schreef Houniet het volgende:
Ik moet nog wel even een stoere muts kopen.
Ja ik weet het niet... zoveel mogelijk voor 400 euro natuurlijk, maar ik ben dus in januari dit jaar met Studenten Wintersport meegeweest en dat was ongeveer 400 euro met alles, dus dat wou ik wel weer proberen, maar dat zal lastig wordenquote:Op woensdag 26 november 2008 19:17 schreef Pizzaman het volgende:
400 voor wat? Verblijf? Of all-in? Bij all-in kun je het in die periode denk ik bijna wel vergeten...
Het schijnt leuk te zijn, maar tering duur.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:18 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe is de apresski in Val Thorens eigenlijk?
Slechts relatief. Courchevel is erger.quote:Op donderdag 27 november 2008 08:02 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het schijnt leuk te zijn, maar tering duur.
Laat ff weten of er nog voldoende sneeuw ligt! dan ga ik zaterdag ook weer ffquote:Op donderdag 27 november 2008 14:56 schreef Fyodor het volgende:
Morgen fijn een dagje Winterberg![]()
In januari het echte werk
Zo zeg dat, maand salaris er door heen gejaagt in een weekje val thoquote:Op donderdag 27 november 2008 08:02 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het schijnt leuk te zijn, maar tering duur.
Goed! maar dan moet je wel de "kroegen" in als: Veronica snowcafequote:Op woensdag 26 november 2008 19:18 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe is de apresski in Val Thorens eigenlijk?
Hehe is wel verstandig.quote:Op donderdag 27 november 2008 18:44 schreef j0rrit het volgende:
[..]
En terecht. Je hoort wat mij betreft nuchter te zijn op de piste.
dat zegt geneog over je salarisquote:Op donderdag 27 november 2008 18:01 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Zo zeg dat, maand salaris er door heen gejaagt in een weekje val tho
Of jij weet niet wat echt stappen isquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:40 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat zegt geneog over je salaris
tja als stappen inhoud dat je een week lang er minimaal 200 euro per avond door heen knalt, dan zijn er maar weinig mensen die weten wat stappen is.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Of jij weet niet wat echt stappen is.
Ja, samen met Scream en Nieko.quote:
Uhuquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Of jij weet niet wat echt stappen is.
200 euro is echt niet moeilijk hoor. Vooral niet als je eerst in een fatsoenlijk restaurant gaat eten. Keer een rondje geven en je bent alweer 50 euro lichter. paar keer shotjes tequilla tussendoor á 6 euro. Dan is 200 euro echt niet veel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:06 schreef CaLeX het volgende:
[..]
tja als stappen inhoud dat je een week lang er minimaal 200 euro per avond door heen knalt, dan zijn er maar weinig mensen die weten wat stappen is.
Waarom zou ik dik gaan betalen voor een appartement waar je hooguit 5 uur per dag bentquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:15 schreef j0rrit het volgende:
Dan ben je knettergek als je het mij vraagt.Wel in een schraal appartement gaan zitten na een busreis van 16 uur, maar ondertussen 200 euro per avond er doorheen jagen. Dan moet je je prioriteiten nog maar eens op een rijtje zetten. Oh nee, dat heb je dan al gedaan natuurlijk: Drank.
tuurlijk als je je best doet lukt alles, wil nog niet zeggen dat het normaal is :pquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:07 schreef fathank het volgende:
[..]
200 euro is echt niet moeilijk hoor. Vooral niet als je eerst in een fatsoenlijk restaurant gaat eten. Keer een rondje geven en je bent alweer 50 euro lichter. paar keer shotjes tequilla tussendoor á 6 euro. Dan is 200 euro echt niet veel.
Precies Val tho is gewoon echt duur,quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:07 schreef fathank het volgende:
[..]
200 euro is echt niet moeilijk hoor. Vooral niet als je eerst in een fatsoenlijk restaurant gaat eten. Keer een rondje geven en je bent alweer 50 euro lichter. paar keer shotjes tequilla tussendoor á 6 euro. Dan is 200 euro echt niet veel.
Wij hadden geen bus reis maar waren met eigen vervoer en dat is zooooo veel beterquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:15 schreef j0rrit het volgende:
Dan ben je knettergek als je het mij vraagt.Wel in een schraal appartement gaan zitten na een busreis van 16 uur, maar ondertussen 200 euro per avond er doorheen jagen. Dan moet je je prioriteiten nog maar eens op een rijtje zetten. Oh nee, dat heb je dan al gedaan natuurlijk: Drank.
Ski gebied ziet er leuk uit! ben benieuwd wat je ervaringen zijnquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:51 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga op 10 jan een weekje naar St. Gallenkirch.![]()
Zit in een pensionnetje inc. ontbijt en diner voor 350 pp. Spullen hebben we zelf, dus er komt dan alleen nog de pas bij, plus lunch etc. Volgens mij wel goed te doen. En ze lijken heel aardig.
Sorry, heb vrij vandaagquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:51 schreef fathank het volgende:
Anders spam je ff dit topic binnen no-time vol bietelboer.
Schijnt erg goed te zijnquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:31 schreef Topmaat het volgende:
Heeft er iemand ervaring met studententrip? www.studententrip.nl
Is er al eens iemand meegeweest met een reis van hun, en is dat wat?
Ze gaan dit jaar naar Briancon in Frankrijk..
Hoe was de sneeuw verder? vorige week kwam er op een aantal stukken al gras door heen...quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:58 schreef Fyodor het volgende:
Vandaag naar Winterberg geweest, hier ff mijn ervaring![]()
lap tekst
Conclusie: leuke dag gehad, maar langer dan een dag hoeft voor mij ook weer niet. Het was in ieder geval een leuke opwarmer voor Oostenrijk
Op enkele plekken kwam er wat gras doorheen, maar ik vond het niet storend. De sneeuwkannonnen werden ook al gereed gemaakt had ik het idee. En af en toe wat harde plekken met ijs, maar dat glijd wel lekkerquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:00 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hoe was de sneeuw verder? vorige week kwam er op een aantal stukken al gras door heen...
Ja hoor, je kan er gewoon rijdenquote:Op zondag 30 november 2008 21:10 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe zit het trouwens als je met de auto naar Val Thorens ga. Ik hoorde dat dat autovrij was ofzo. Kan je er wel goed komen dan?
Wel zin in. Vrijdag 2 januari heen rijden, en dan een voorovernachting in Lyon. Zaterdag naar Val thorens rijden
quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:30 schreef djv het volgende:
voor de OP
Seizoen Tignes..volgende week kunnen we weer
Klopt. Wel opschieten en bij de auto blijven. Want er heerst een hetse tegen auto's. De plaatselijke sleepdienst rijdt af en aan, en nemen werkelijk alles mee wat los en vast zit. Is in Tignes hetzelfde verhaal zag ik vorig jaar. En binnen een minuut is hij weg.quote:Op zondag 30 november 2008 21:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ja hoor, je kan er gewoon rijden
Je mag er alleen niet parkeren, dus ff snel uitladen en je auto in de garage zetten.
www.gnarly.nl heeft coole mutsenquote:Op dinsdag 25 november 2008 22:31 schreef Houniet het volgende:
Ik moet nog wel even een stoere muts kopen.
Ik ga les geven in Gerlos.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:30 schreef gelly het volgende:
Tvp dan maar
Ik ga 10 - 17 januari naar Gerlos, Oostenrijk.
Vanavond voor het eerst op de kunstbaan, ik heb spierpijn
Je bent wel heel erg laat als je dat nu nog allemaal moet regelen.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:07 schreef Topmaat het volgende:
Even een vraagje:
Ik ga misschien met een aantal vrienden in de kerstvakantie een weekje op wintersport.
Wie weet er hier goeie plekken (niet al te duur) waar veel jongeren (rond de 20 tot 25 jaar) zijn en de Apres ski en het feesten savonds heel goed is. Misschien nog belangrijker dan het gebied zelf...
Mag Frankrijk zijn, maar het is misschien leuker in Oostenrijk...
Zijn er misschien mooie reizen of zo, of is het beter om er gewoon met de auto naar toe te rijden..?
Zwitserland is prachtig om te skiën/boarden, maar lastig omdat het buiten de EU ligt en het kan erg prijzig zijn. Daarom denk ik dat er nog maar weinig nederlanders daar komen...quote:Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
Nog geen Zwitserlandgangers hier? Wij gaan met kerst en oud&nieuw naar Lenzerheide. Zoals het er nu naar uit ziet rijden we de 22ste weg en komen we 2 januari terug. Met een beetje mazzel 11 dagen op de ski's, heerlijk!
Ik denk dat mensen het toch een hindernis vinden dat het buiten de EU is. Je moet weer geld gaan wisselen enzo. Het is moeilijk verstaanbaar te maken aangezien ze alles door elkaar praten. Hoewel nederlanders geen moeite hebben met fransen terwijl ze dat toch ook meestal niet verstaan.quote:Op maandag 1 december 2008 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Dat van die prijs kan ik inkomen. Hoewel het de laatste jaren erg meevalt vind ik, de frank staat niet zo hoog. Vroeger was het een heel stuk duurder. Hoezo zou het lastig zijn dat het buiten de EU ligt? Er komen nog altijd flink wat Nederlanders hoor, zeker in de schoolvakanties. Ik vind het het ideale wintersportland, in Oostenrijk vind ik het jammer dat veel gebieden zo laag liggen waardoor je weinig sneeuwzekerheid hebt en Frankrijk vind ik zo onwaarschijnlijk ongezellig
goede webshop ja!quote:
Nou ja, laat op zich wel idd, maar ik kreeg vorige week nog een mailtje van Sportura reizen waar nog mooie aanbiedingen in stonden. Ook in Mayrhofen.quote:Op maandag 1 december 2008 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg laat als je dat nu nog allemaal moet regelen.
Gerlos, Mayrhofen en Westendorf zijn wel aardig om te feesten. In Frankrijk volgens mij zo'n beetje alleen Val Thorens
Dat is het belangrijkstequote:Op dinsdag 2 december 2008 14:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn ervaring met Oostenrijk vrij beperkt is en dat ik me ook baseer op verhalen van anderen die vertelden een hele week niet geskied te kunnen hebben omdat het keihard dooide. Maar dat kan ook aan het betreffende gebied liggen, dus dat zou ik niet moeten generaliseren
Tja, ik zie niet zoveel beren op de weg. Geld wisselen hoeft niet want je kunt overal pinnen. Verder spreken Zwisters over het algemeen niet alle talen door elkaar, het is sterk kantongebonden. In Graubünden, Zentral Schweiz en het Berner Oberland spreekt men Duits (net als in Oostenrijk) en in Wallis Frans (als in Frankrijk). Of er in Tessin geskied kan worden weet ik eerlijk gezegd niet, maar goed, al was het zo, dan kun je ook nog Italiaans tegenkomen. De paar zielen die alleen Rhätisch spreken zul je in de toeristenbranche niet tegenkomen denk ik.
Maar goed, het doet er ook niet zoveel toe. Ik vind het er heerlijk en verheug me al op onze vakantie. Nog 3 weken!
Vriend van mij is een keer met een studentenreis van hun geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:38 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Nou ja, laat op zich wel idd, maar ik kreeg vorige week nog een mailtje van Sportura reizen waar nog mooie aanbiedingen in stonden. Ook in Mayrhofen.
Iemand al eens met Sportura op wintersport geweest?
Een beetje smalle selectie, maar ziet er wel goed uit.quote:
Komen deze week nog een hele zooi mutsen bij weet ik toevallig... (we hadden het over mutsenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Een beetje smalle selectie, maar ziet er wel goed uit.
Dat is ook zo. Lenzerheide bestaat uit een oost- en een westhelling en één, wat lager gelegen, zuidhelling. Daar is de sneeuw altijd beroerd. De rest van het gebied is eigenlijk altijd prima te beskieën. Zelfs tijdens de dramawinter van twee jaar geleden, toen de kranten bol stonden van de negatieve berichten, hebben we ons 10 dagen prima kunnen redden. Het hangt naast hoogte ook af van ligging van de hellingen, hoeveelheid skiërs etc. Klinkt goed hoor, een seizoen Oostenrijk. Doe je dat al lang?quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:55 schreef Komakie het volgende:
Zwitserland is in het algemeen wat hoger dan Oostenrijk, maar dat hoeft niet positiever te zijn voor de sneeuw. Ik moet zeggen dat ik trouwens ook een keer in zwitserland ben geweest (Crans-Montana) en je toen alleen nog over een strook van 10m breed naar beneden kon skiën. Dus tja...
Ik heb het eigenlijk over alles (en ik weet dat het een projectje van jou is toevalligquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Komen deze week nog een hele zooi mutsen bij weet ik toevallig... (we hadden het over mutsen)
Ik ben hier al aan het lessen maar ga daar waarschijnlijk nog een ochtend les nemenquote:Op maandag 1 december 2008 13:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ga les geven in Gerlos.
als je nog een goede ski-/snowboardschool zoekt.. Michi is de place 2 be
Wat snowboarden betreft zeker.
Nou dat jaar was het echt drama. Ik heb geen fatsoenlijk stukje sneeuw gezien.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Lenzerheide bestaat uit een oost- en een westhelling en één, wat lager gelegen, zuidhelling. Daar is de sneeuw altijd beroerd. De rest van het gebied is eigenlijk altijd prima te beskieën. Zelfs tijdens de dramawinter van twee jaar geleden, toen de kranten bol stonden van de negatieve berichten, hebben we ons 10 dagen prima kunnen redden. Het hangt naast hoogte ook af van ligging van de hellingen, hoeveelheid skiërs etc. Klinkt goed hoor, een seizoen Oostenrijk. Doe je dat al lang?
Hehe reclame maken hequote:Op dinsdag 2 december 2008 16:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk over alles (en ik weet dat het een projectje van jou is toevallig)
Geen probleem. 7 man is makkelijk les te geven als ze een beetje hetzelfde niveau hebbenquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben hier al aan het lessen maar ga daar waarschijnlijk nog een ochtend les nemenIk zal het noteren
Oh ja, we zijn met 7 man.
Natuurlijk, ik snap het ook wel. En het is zeker geen onaardige site. Je bent lekker bezig iig.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hehe reclame maken he
Het is idd een erg kleine collectie, maar het is leuk en aardig om gelijk 100 boards op je site te zetten, maar je moet ze ook verkopen
En ik heb niet echt het geld om ff die gok te nemen
Eens, de dagen gaan verschrikkelijk traagquote:
Ik moet nog 10 dagen wachten en dat vind ik al langquote:Op woensdag 3 december 2008 17:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
Eens, de dagen gaan verschrikkelijk traag![]()
Dat roept om foto'squote:Op woensdag 3 december 2008 21:27 schreef Komakie het volgende:
Nog 2 daagjes. Overmorgen weg, zondag voor het eerst op me (nieuwe) plankje
Ghehehe ervaring?quote:Op woensdag 3 december 2008 21:38 schreef Noshiba het volgende:
Geel/bruine sneeuw met stukjes er in ook niet eten!
4 winterbanden, van een echt merk! en de kettingen mee.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:47 schreef ryan_atwood het volgende:
Eerste keer trouwens dat ik zelf met mijn auto naar wintersport ga. Frankrijk. Wat raden jullie mij aan mbt banden?
Absoluut!quote:Op woensdag 3 december 2008 21:48 schreef Sparqq het volgende:
[..]
4 winterbanden, van een echt merk! en de kettingen mee.
Kun je vast wel bij een banden boer huren, beiden zijn echt een must! vooral op de kleine binnen wegen in die dorpjes...quote:Op woensdag 3 december 2008 22:00 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
en hoe komen we daaraan en wat kost dat?
Duur, kijk op marktplaats voor een setjes van 4 velgen met banden. Scheelt klauwen met geld. Ik heb vorig jaar 150 betaald voor 4 velgen met banden. Moet nu twee nieuwe banden en kost 180.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:00 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
en hoe komen we daaraan en wat kost dat?
Gastquote:Op woensdag 3 december 2008 21:38 schreef Noshiba het volgende:
Geel/bruine sneeuw met stukjes er in ook niet eten!
Winterbanden zijn toch verplicht in duitsland in de winter? Dat is welweer een risico wat je loopt bij de heen en terugreis.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:11 schreef dill het volgende:
Wij gaan ieder jaar met kerst naar Oostenrijk/Frankrijk/Zwitserland. Altijd zonder winterbanden en de sneeuwkettingen nog nooit nodig gehad, paniekzaaiers![]()
![]()
Sneeuwkettingen zou ik meenemen maar veel geld uitgeven aan winterbanden lijkt mij overbodig, maar goed, dat is ook wat je zelf pettig vindt. Ligt ook aan het feit hoever je banden die er nu onder zitten versleten zijn lijkt me.
E in wat voor auto je gaat natuurlijk. Een of andere Range Rover ligt anders op de weg in de sneeuw dan een Suzuki Alto natuurlijk.
Zonder winterbanden is knap stom van je. De regelgeving zit namelijk zo in elkaar in Duitsland dat je je aan dient te passen aan de weersomstandigheden. Dat gaat zelfs zo ver dat als je betrokken bent bij een aanrijding je verantwoordelijk gesteld kan worden indien je op zomerbandjes reed. Maar ga jij maar lekker zonder winterbanden rijden, ik vind dat persoonlijk vrij domquote:Op donderdag 4 december 2008 12:11 schreef dill het volgende:
Wij gaan ieder jaar met kerst naar Oostenrijk/Frankrijk/Zwitserland. Altijd zonder winterbanden en de sneeuwkettingen nog nooit nodig gehad, paniekzaaiers![]()
![]()
Sneeuwkettingen zou ik meenemen maar veel geld uitgeven aan winterbanden lijkt mij overbodig, maar goed, dat is ook wat je zelf pettig vindt. Ligt ook aan het feit hoever je banden die er nu onder zitten versleten zijn lijkt me.
E in wat voor auto je gaat natuurlijk. Een of andere Range Rover ligt anders op de weg in de sneeuw dan een Suzuki Alto natuurlijk.
Dat zou mn vader dan altijd moeten hebben gedaan zonder dat ik dat wist, dat zou kunnenquote:Op donderdag 4 december 2008 14:03 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Zonder winterbanden is knap stom van je. De regelgeving zit namelijk zo in elkaar in Duitsland dat je je aan dient te passen aan de weersomstandigheden. Dat gaat zelfs zo ver dat als je betrokken bent bij een aanrijding je verantwoordelijk gesteld kan worden indien je op zomerbandjes reed. Maar ga jij maar lekker zonder winterbanden rijden, ik vind dat persoonlijk vrij dom![]()
Sneeuwkettingen heb ik ook nog nooit nodig gehad, maar wel altijd mee natuurlijk.
Wat een dom geklets. In de 18 jaar dat ik wintersport heb ik onderweg al genoeg ellende gezien. Auto's op de kop, in de vangrail, onder vrachtwagens, in een greppel, om een lantaarnpaal gevouwen etc. En mensen die de berg niet op mogen omdat ze geen winterbanden of sneeuwkettingen bij zich hebben. Moeten ze onderweg op zoek naar passende sneeuwkettingen terwijl natuurlijk uitgerekend dán alle winkels dicht zijn. In de file op een heuvel met slippende banden achteruit tegen andere auto's aanglijden omdat het ijzelt en mensen die in de Ardennen al stranden op weg naar de wintersport. Nee, dan ben je verstandig bezig.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:25 schreef dill het volgende:
[..]
Dat zou mn vader dan altijd moeten hebben gedaan zonder dat ik dat wist, dat zou kunnenMaar dan rijdt ie eerder het hele jaar op winterbanden
Sowieso zijn wij niet zo van de veiligheid, vaak zat de kettingen vergeten... Maar ik vind wel vaak dat mensen zich te druk maken.
Ik bedoel, als we hier 1 cm sneeuw hebben liggen rijdt 85% als een mongool. Dus ik kan me voorstellen dat mensen als ze in 10 cm rijden zich helemaal niet op hun gemak voelen.
Foto van me nieuwe plankje:quote:
Dat is dan flink dom.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:25 schreef dill het volgende:
[..]
Dat zou mn vader dan altijd moeten hebben gedaan zonder dat ik dat wist, dat zou kunnenMaar dan rijdt ie eerder het hele jaar op winterbanden
Sowieso zijn wij niet zo van de veiligheid, vaak zat de kettingen vergeten... Maar ik vind wel vaak dat mensen zich te druk maken.
Ik bedoel, als we hier 1 cm sneeuw hebben liggen rijdt 85% als een mongool. Dus ik kan me voorstellen dat mensen als ze in 10 cm rijden zich helemaal niet op hun gemak voelen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar in al die jaren (meer dan 10 toch al zeker) hebben wij nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad, dat is mijn ervaring. En ik heb genoeg chaos op de weg gezien. Ik denk dat toch ook wel een (flink) deel met rijvaardigheid te maken heeft en het feit dat wij in Nederland qua weersomstandigheden niet zo heel veel gewend zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is dan flink dom.
In duitsland zijn winterbanden verplicht (zoals al eerder aangegeven). In Oostenrijk (grappig genoeg) niet, maar moet je wel een setje kettingen in de achterbak hebben liggen. Anders heb je hetzelfde probleem.
Het is een typische nederlandse mentaliteit. Weet je waarom 85% als een mongool rijdt? Omdat ze allemaal geen winterbanden hebben. Stelletje sukkels.
btw, je hebt niet alleen in de sneeuw winterbanden nodig. Nederlanders denken van wel, maar als het kouder is dan 7 graden boven nul en/of met regelachtige omstandigheden heb je al profeit van winterbanden. Dat weer is het regelmatig in nederland en je hoeft dus niet speciaal voor de wintersport banden te kopen. Eigenlijk zou het hier ook gewoon verplicht moeten worden.
Maar ja, Nederland is zo'n lekker naief land waar we met z'n alle 50 op de snelweg moeten gaan rijden als het een beetje sneeuw of aardig regent, want anders wordt het zo'n zooitje. No shit als je mensen niet verplicht om op een paar fatsoenlijke banden te rijden.
Ze heten trouwens niet voor niets winter- en zomerbanden....
Het is ook heel simpel want uiteindelijk is het niet eens veel duurder dan de hele winter op je zomerbandjes blijven rijden. Die slijten veel harder. Winterbanden slijten harder in de zomer. Dus als je ze afwisselt zijn uiteindelijk de uigaven maar ietsje hoger dan wanneer je de hele winter op zomerbanden blijft rijden.
Ik zit al een paar hele seizoenen in Oostenrijk en die verklaren al die nederlanders helemaal voor gek om de manier waarop ze op vakantie gaan. Het scheelt zo ongelooflijk veel in grip.
Jij kan dan ook absoluut niet rijdenquote:Op donderdag 4 december 2008 18:50 schreef bietelboer het volgende:
Kettingen hebben wij al jaren bij ons en met name afgelopen jaar in Val Thorens ECHT HARD nodig gehad...zonder die dingen was ik noooooit aan gekomen....
Ik ga ook een setje winterbanden onder mijn auto zetten. Maar de reden dat het niet verplicht is, is het effect van schijnveiligheid. Toen de autoriem verplicht werd, gingen mensen gemiddeld 5 procent harder rijden, omdat ze het idee hadden: als er wat gebeurt, zit ik toch in de riemen. Idem voor slipcursussen en winterbanden: je zou zeggen, verplicht het voor iedereen, maar dat doen ze expres niet omdat mensen dan meer risico gaan nemen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is dan flink dom.
In duitsland zijn winterbanden verplicht (zoals al eerder aangegeven). In Oostenrijk (grappig genoeg) niet, maar moet je wel een setje kettingen in de achterbak hebben liggen. Anders heb je hetzelfde probleem.
Het is een typische nederlandse mentaliteit. Weet je waarom 85% als een mongool rijdt? Omdat ze allemaal geen winterbanden hebben. Stelletje sukkels.
btw, je hebt niet alleen in de sneeuw winterbanden nodig. Nederlanders denken van wel, maar als het kouder is dan 7 graden boven nul en/of met regelachtige omstandigheden heb je al profeit van winterbanden. Dat weer is het regelmatig in nederland en je hoeft dus niet speciaal voor de wintersport banden te kopen. Eigenlijk zou het hier ook gewoon verplicht moeten worden.
Maar ja, Nederland is zo'n lekker naief land waar we met z'n alle 50 op de snelweg moeten gaan rijden als het een beetje sneeuw of aardig regent, want anders wordt het zo'n zooitje. No shit als je mensen niet verplicht om op een paar fatsoenlijke banden te rijden.
Ze heten trouwens niet voor niets winter- en zomerbanden....
Het is ook heel simpel want uiteindelijk is het niet eens veel duurder dan de hele winter op je zomerbandjes blijven rijden. Die slijten veel harder. Winterbanden slijten harder in de zomer. Dus als je ze afwisselt zijn uiteindelijk de uigaven maar ietsje hoger dan wanneer je de hele winter op zomerbanden blijft rijden.
Ik zit al een paar hele seizoenen in Oostenrijk en die verklaren al die nederlanders helemaal voor gek om de manier waarop ze op vakantie gaan. Het scheelt zo ongelooflijk veel in grip.
Echte profis trage helmquote:Op vrijdag 5 december 2008 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso lijden wij Nederlanders af en toe behoorlijk aan zelfoverschatting. In het gebied waar wij skiën draagt 95% van de mensen een helm. Van 4 tot 88 jaar, snowboarders en skiërs, zeer ervaren en beginners, alle leraren van de skischolen. Allemaal. Behalve... juist, de Hollanders. Je pikt ze er bij de liften feilloos uit. Ik heb op een terras eens een groep naast ons gehad die zich hardop afvroeg waarom wij allemaal wél een helm droegen. Tja.
Ja, en in de WAO omdat je geheugenproblemen hebt of met woordvindingsproblemen in een revalidatiecentrum is voor echt toffe mensenquote:Op zaterdag 6 december 2008 17:06 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
helm is voor mietjes....
ik zet gewoon mijn pepsi of unox muts op meestal moehahaha
[ afbeelding ]
Bij mij zit er toch zo goed als niks, dus ik ga vrolijk zonder helmquote:Op zaterdag 6 december 2008 23:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en in de WAO omdat je geheugenproblemen hebt of met woordvindingsproblemen in een revalidatiecentrum is voor echt toffe mensenNee dankje, mijn hersenen zijn me iets te kostbaar.
Goede shit. Wat voor snowboard is dat? Nog nooit gezien of van gehoord, ziet er wel extreem stoer uit.quote:Op zondag 7 december 2008 19:35 schreef J.A.N.A. het volgende:
En eindelijk m'n nieuwe plank uitproberen![]()
[ afbeelding ]
En nog leuker er ligt al sneeuw en er komt nog meer aan![]()
[ afbeelding ]
Whahahaquote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij mij zit er toch zo goed als niks, dus ik ga vrolijk zonder helm
Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)quote:Op zondag 7 december 2008 22:29 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Goede shit. Wat voor snowboard is dat? Nog nooit gezien of van gehoord, ziet er wel extreem stoer uit.
mooi board inderdaadquote:Op maandag 8 december 2008 09:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)
Ik was al erg lang verliefd op het design, niet goedkoop maar hij is zo mooi
Nee hij is zeker niet goedkoop. Hij kost ruim dubbel zo veel als mijn board en dan heb ik ook nog een redelijk duur board. Ik hoop voor je dat ie zo mooi blijft.quote:Op maandag 8 december 2008 09:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)
Ik was al erg lang verliefd op het design, niet goedkoop maar hij is zo mooi
Ben daar 2 jaar terug geweest, skigebied vond ik erg klein, al was dat toen wel een van de weinige gebieden waar sneeuw lag. En heb ook lang niet alles gezien.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:29 schreef Julaz het volgende:
Ik heb een tijdje zitten zoeken naar goede, leuke, sneeuwzekere gebieden in Oostenrijk. Zo ben ik bij Montafon uitgekomen, iemand hier eerder geweest of iets daar geboekt?
Ben op zoek naar goeie sites of organisaties die daar (all inclusive) skivakanties aanbieden.
Oh, ik las overal over 200+ km pistes en 62 liften, lijkt me toch zat voor een weekjequote:Op dinsdag 9 december 2008 20:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Ben daar 2 jaar terug geweest, skigebied vond ik erg klein, al was dat toen wel een van de weinige gebieden waar sneeuw lag. En heb ook lang niet alles gezien.
Ik kon er naar toe via een een vriend wiens baas daar een hotel/pension is begonnen.
http://www.drei-tuerme.com/
Ik ga daarheen, zit in St. Gallenkirch in pension Vallula, halfpension. Weet niet hoe vol ze zitten.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:29 schreef Julaz het volgende:
Ik heb een tijdje zitten zoeken naar goede, leuke, sneeuwzekere gebieden in Oostenrijk. Zo ben ik bij Montafon uitgekomen, iemand hier eerder geweest of iets daar geboekt?
Ben op zoek naar goeie sites of organisaties die daar (all inclusive) skivakanties aanbieden.
Bedankt voor de link, dit is zeker een mogelijkheid!quote:Op woensdag 10 december 2008 12:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ga daarheen, zit in St. Gallenkirch in pension Vallula, halfpension. Weet niet hoe vol ze zitten.
www.valluela.at
Wat zijn je gegevens?quote:Op woensdag 10 december 2008 23:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik sta er niet bij :<
Bij ons krijg je je vouchers tien dagen voor vertrek. Ga je met de bus? Die vertrektijd wordt pas enkele dagen voooraf bekend..quote:Op donderdag 11 december 2008 00:29 schreef Topmaat het volgende:
Ohja, voeg mij dan ook maar toe in de OP.
Ik ga van 20 tm 28 December naar Mayrhofen.
Trouwens... hoelang krijg je van tevoren te horen wat je vertrektijd is vanuit Nederland?
Want het is volgende week zaterdag... of misschien vertrekken we al vrijdagavond of zo (aankomstdatum zaterdag 20 December).
Ik wacht het nog wel even af tot maandag, en anders mail/bel ik wel even naar die organisatie (Sportura Reizen).
Ja, ik ga met de bus... dan wacht ik nog wel evenquote:Op donderdag 11 december 2008 07:43 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Bij ons krijg je je vouchers tien dagen voor vertrek. Ga je met de bus? Die vertrektijd wordt pas enkele dagen voooraf bekend..
Tsjechiëquote:Op donderdag 11 december 2008 17:10 schreef Houniet het volgende:
Geachte klant,
Onlangs heeft ons het nieuws bereikt dat - weg naam - is overgenomen en vanaf aankomende wintersport geprofileerd wordt als een hotel. Gelukkig hebben wij ons contract kunnen continueren met de nieuwe eigenaar. Wel zijn er hierdoor enige wijzigingen gekomen in de omschrijving van deze accommodatie. Helaas hebben wij geen invloed op dergelijke omstandigheden.
Zo is het hotel gedeeltelijk gerenoveerd. Enige faciliteiten zijn komen te vervallen. De buitenwhirlpool alsmede de massages en het solarium zijn niet meer aanwezig.
Ook beschikt het hotel niet meer over het biljart en het dartboard.
Als compensatie hebben wij met de eigenaar kunnen regelen dat er een tegemoetkoming is van 50% korting op de skipas van de skipiste Stoh. Wij hopen dat u deze compensatie waardeert.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn en wensen u een prettige vakantie toe.
WAT DE K. Geen jacuzzi meer honden.
Ja dat dartbord doet het hemquote:Op donderdag 11 december 2008 20:15 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Tsjechië
En vergeet het Dartboard niet
Ben er nog niet zeker van, maar waarschijnlijk wel daar in de buurt!quote:Op woensdag 10 december 2008 20:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Gooi mij maar in de op.
Ik ben in februari in Schruns te vinden.
Julaz, ben jij ook in Schruns dan? Echt een klote dorp (ga voor de derde keer) maar die pistes zijn te gek
Ik ben zelf ook op zoek naar een set winterbanden. Ik zou zelf gaan voor kopen, omdat je ze voor het hele winterseizoen nog kunt gebruiken ( ook in Nederland!). Alleen nieuws zijn die krengen echt heel duur dus wellicht is tweedehands een betere optie.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:34 schreef ryan_atwood het volgende:
Wat raden jullie me aan qua winterbanden? Huren/kopen? Wat betaal je eigenlijk voor 10 dagen om te huren?
Ik huur de bovenverdieping van een woonhuisquote:Op donderdag 11 december 2008 21:29 schreef Julaz het volgende:
[..]
Ben er nog niet zeker van, maar waarschijnlijk wel daar in de buurt!
Moet nu ook echt wel wat gaan regelen denk ik, anders blijft er weinig over om te kiezen..
Ps: heb je ook een linkje naar de site van het pension/hotel waar je verblijft?
Tsjechië, goedkope hoeren, goedkoop bierquote:Op donderdag 11 december 2008 20:15 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Tsjechië
En vergeet het Dartboard niet
Wat kost zo een skipas dan? (wat is dus de financiele tegemoetkoming)quote:Op donderdag 11 december 2008 17:10 schreef Houniet het volgende:
Geachte klant,
Als compensatie hebben wij met de eigenaar kunnen regelen dat er een tegemoetkoming is van 50% korting op de skipas van de skipiste Stoh. Wij hopen dat u deze compensatie waardeert.
Nog tips?quote:Op donderdag 11 december 2008 21:50 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook op zoek naar een set winterbanden. Ik zou zelf gaan voor kopen, omdat je ze voor het hele winterseizoen nog kunt gebruiken ( ook in Nederland!). Alleen nieuws zijn die krengen echt heel duur dus wellicht is tweedehands een betere optie.
Hebben jullie nog tips voor een last minute wintersportreis voor de periode 20-27 december? Ik ben al wat sites afgegaan, maar het aanbod valt mij een beetje tegen. Dit is nou niet de populairste week, aangezien het net voor kerst valt.
Ik zat te denken aan 5 dagen, oostenrijk/zwitserland. St. Anton lijkt me een mooi gebied, maar kan er nog maar weinig over vinden.
Ik heb zelf erg weinig tijd om alles uit te zoeken, dus ik vroeg me af of hier ook nog mensen zijn die ook op zoek zijn of juist net een mooie bestemming hebben gevonden.
Ik hoor het graag!
Volgens mij zijn de pistes rond Schruns niet aangesloten, tenminste, als ik de reviews op Wintersporters.nl lees, zie ik een paar keer dat er zoiets wordt gezegd.quote:Op woensdag 10 december 2008 20:13 schreef Julaz het volgende:
[..]
Bedankt voor de link, dit is zeker een mogelijkheid!![]()
Weet jij of de pistes rond St. Gallenkirch ook aangesloten zitten op de rest van het dal (pistes bij Schruns bv.)? En zijn de pistes vanuit het pension op loopafstand? (m'n duits is niet al te best)
quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Tsjechië, goedkope hoeren, goedkoop bier. Fuck skiën/snowboarden.
Daar heb ik me ooit goed vermaakt! veel plezier daarquote:Op zondag 14 december 2008 00:27 schreef falloutboy het volgende:
Yess wij gaan weer snowboarden.
Kaprun/Zell am See in Oosterijk is het geworden.. ik heb er zin annn.. nog 1 weekje werken
Daar kan je je best vermaken hoor!quote:Op zondag 14 december 2008 00:27 schreef falloutboy het volgende:
Yess wij gaan weer snowboarden.
Kaprun/Zell am See in Oosterijk is het geworden.. ik heb er zin annn.. nog 1 weekje werken
interessant. Ik zit er over te denken om een dagje daar naartoe te gaan in de kerstvakantie. Goed toeven aldaar?quote:Op maandag 15 december 2008 15:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
net terug van een weekendje willingen
Denk niet echt de beste periode om te gaan.quote:Op maandag 15 december 2008 21:26 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]
interessant. Ik zit er over te denken om een dagje daar naartoe te gaan in de kerstvakantie. Goed toeven aldaar?
Ik ook!quote:Op dinsdag 16 december 2008 00:17 schreef Houniet het volgende:
Ja, was half 11 thuis. Met een kut kerstpakket.
Ik heb zin in de wintersport.
Plus dat aprčs ski gewoon droevig is in Frankrijk, vrijwel niets. Als de Fransen dat nou afkeken van de Oostenrijkers valt er veel meer van te maken. In Frankrijk heb je over het algemeen wel betere pistes heb ik het idee, in de zin van grotere skigebieden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:43 schreef bietelboer het volgende:
Ik ben in beide landen geweest en mijn voorkeur gaat uit naar Oostenrijk.
Waarom?
De sfeer in Oostenrijk is veel beter/gezelliger net als de omgeving. Je skie't/board daar mooi tussen de bomen en niet op alleen maar kale gebergte als in Frankrijk.
Oostenrijk is ook een stukje goedkoper, Vorig jaar naar Frankrijk geweest(Val Thorens) maar vond het knap prijzig daar...
Apré ski kennen ze daar niet nee... In Veronica's snow cafe daar in tegenquote:Op woensdag 17 december 2008 00:06 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Plus dat aprčs ski gewoon droevig is in Frankrijk, vrijwel niets. Als de Fransen dat nou afkeken van de Oostenrijkers valt er veel meer van te maken. In Frankrijk heb je over het algemeen wel betere pistes heb ik het idee, in de zin van grotere skigebieden.
In Val Tho zijn de pistes inderdaad kaal... maar écht niet in heel Frankrijk. Zelfs als je allleen al naar Méribel was gegaan had je genoeg bomen gezien.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:43 schreef bietelboer het volgende:
Ik ben in beide landen geweest en mijn voorkeur gaat uit naar Oostenrijk.
Waarom?
De sfeer in Oostenrijk is veel beter/gezelliger net als de omgeving. Je skie't/board daar mooi tussen de bomen en niet op alleen maar kale gebergte als in Frankrijk.
Oostenrijk is ook een stukje goedkoper, Vorig jaar naar Frankrijk geweest(Val Thorens) maar vond het knap prijzig daar...
dat ligt er natuurlijk helemaal aan in welke periode je wil en wat je wensen zijn.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:22 schreef MB88 het volgende:
Weet er iemand of het nu echt goedkoper is om bijvoorbeeld een week vantevoren te boeken?
Het risico is dan natuurlijk dat je weinig keus hebt?
We zijn heel flexibel, alleen moet het dit jaar echt dirt-cheap...
Dat is mijn ervaring, Frankrijk staat er ook bekent om duur te zijn.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:35 schreef snellejelle het volgende:
[..]
In Val Tho zijn de pistes inderdaad kaal... maar écht niet in heel Frankrijk. Zelfs als je allleen al naar Méribel was gegaan had je genoeg bomen gezien.
En Oostenrijk goedkoper noemen dan Frankrijk als je 1x in Frankrijk bent geweest....:{
Nou, er moet sneeuw liggenquote:Op woensdag 17 december 2008 18:39 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat ligt er natuurlijk helemaal aan in welke periode je wil en wat je wensen zijn.
die periode is sowieso duur... Lastminute is dan wel aan te raden. Wellicht dat een organisatie nog een garantie heeft leeg staan ofzo die ze voor minder weg willen doen..quote:Op woensdag 17 december 2008 21:16 schreef MB88 het volgende:
[..]
Nou, er moet sneeuw liggen
We hopen voor de vakantieperiode in februari te kunnen gaan.
Yep, daar hoop ik op. Heb iig vrij genomen.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:26 schreef snellejelle het volgende:
[..]
die periode is sowieso duur... Lastminute is dan wel aan te raden. Wellicht dat een organisatie nog een garantie heeft leeg staan ofzo die ze voor minder weg willen doen..
kijk eens op de site van een plaats waar je heen wil, kan je vaak ook een hotel of appartement boeken, alleen dan zit er geen touroperator tussen.quote:Op woensdag 17 december 2008 22:37 schreef MB88 het volgende:
[..]
Yep, daar hoop ik op. Heb iig vrij genomen.
Nu Husk/Sunweb/Bizztravel in de gaten houden? Nog meer tips?
Veel plezier!quote:Op vrijdag 19 december 2008 12:18 schreef Topmaat het volgende:
We gaan bijna vertrekken![]()
Om half 4 rijden we naar Eindhoven, en om kwart over 6 gaat de bus richting Mayrhofen!
Ik heb er zin in !!!
Bedankt!quote:Op vrijdag 19 december 2008 12:45 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Veel plezier!![]()
Laat volgende week even weten hoe het was (foto's!)
Ik moet nog even wachten tot het nieuwe jaar [ afbeelding ]
Hey daar ga ik vrijdag heen, zelfde dorpquote:Op zaterdag 20 december 2008 17:18 schreef maok het volgende:
Dit jaar met mijn ouders mee naar Saint-Sorlin-d'Arves (Les Sybelles). Uitgezocht door mijn moeder op de grote hoeveelheid eenvoudige pistes omdat ze zelf niet meer zo goed durft te skieën (is bijna 60) maar het is vast ook wel leuk als je al vaker hebt geskied toch? (wordt 7e keer ofzo). We gaan trouwens maar een lang weekend, 5-9 februari.
Offpiste ga ik niet zonder instructeur die het gebied goed kent. Ik ben niet van plan om dat te gaan doen, ik ben er maar een weekend dus heb ik waarschijnlijk wel genoeg aan de pistes.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:19 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hey daar ga ik vrijdag heen, zelfde dorp. Het zal ook leuk zijn voor gevorderde skiërs, ik ga met mensen die hun leven lang al skiën en zij hebben het gebied gekozen
. Ook off-piste schijnt erg goed te doen zijn (maar weet niet of je daarvoor in bent) en het is een vrij groot gebied (veel km piste).
Je hebt off piste en je hebt Back Country.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:08 schreef maok het volgende:
[..]
Offpiste ga ik niet zonder instructeur die het gebied goed kent. Ik ben niet van plan om dat te gaan doen, ik ben er maar een weekend dus heb ik waarschijnlijk wel genoeg aan de pistes.
Laat maar weten hoe het was, ik ben benieuwd. Is het jou eerste keer, of heb je al vaker geskied/board?
Ik zelf ook niet, maar ik krijg grootste deel van de tijd nog les, dus wie weet besluit die leraar dat het leuk is ook een beetje naast de piste te kloten. Dit is mijn derde jaar boardenquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:08 schreef maok het volgende:
[..]
Offpiste ga ik niet zonder instructeur die het gebied goed kent. Ik ben niet van plan om dat te gaan doen, ik ben er maar een weekend dus heb ik waarschijnlijk wel genoeg aan de pistes.
Laat maar weten hoe het was, ik ben benieuwd. Is het jou eerste keer, of heb je al vaker geskied/board?
Ow, dan doe ik dat offpiste ook wel eens, mijn broer vind het grappig om soms ineens een niet bestaande afslag te nemen om een stukje af te snijden tussen 2 pistes om zo bij een andere lift uit te komen oid, dan schiet ik er maar achter aan om hem niet kwijt te raken.quote:Op zondag 21 december 2008 01:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je hebt off piste en je hebt Back Country.
De eerste gewoon een beetje naast/in de buurt van de piste klooien. De laatste is serieus bezig zijn en heb je veel kennis voor nodig of een gids.
Ik gebruik alleen op gletsers en voor grote tochten een gids, mits dit buiten de Zillertal Arena is. Dan ben ik over het algemeen zelf de gids. Verder vind ik mijn eigen weg wel.
-knip-
Ik hoop dat ze niet van die 2 persoon sleepliften hebben, daar valt mijn pa steeds uitquote:Op zondag 21 december 2008 08:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik zelf ook niet, maar ik krijg grootste deel van de tijd nog les, dus wie weet besluit die leraar dat het leuk is ook een beetje naast de piste te kloten. Dit is mijn derde jaar boarden. Twee weken en redelijk wat dagen in een hal ervaring. Ben dus nog beetje beginner.
Zal laten weten hoe het was ja. Schijnt dat er vreselijk veel sleepliften zitten, dat is het enige waar ik tegen opzie
. Hoop dat ze een beetje te omzeilen zijn.
Ik heb een hekel om met 2 personen in een sleeplift te gaan, dus neem hem altijd in mijn eentjequote:Op zondag 21 december 2008 09:49 schreef maok het volgende:
Ik hoop dat ze niet van die 2 persoon sleepliften hebben, daar valt mijn pa steeds uit. Maar die gewone zijn ook irritant, of ze zijn veel te sloom of je wordt steeds over bulten sneeuw gelanseerd zodat je goed moet opletten.
Wij moeten nog vervoer regelen voor 5 man. Iemand een idee? Wij willen een busje huren. Gaat wel zo'n 250/300¤ pp kosten.quote:Op maandag 22 december 2008 12:58 schreef maok het volgende:
Ik ga met de bus, ik neem aan dat ie ook wel winterbanden heeft. (Gelukkig stappen we pas in maastricht op zodat we niet eerst het hele land door hoeven, scheelt tijd)
Trein? Geen idee hoeveel het kost en waar je moet uitstappen, maar er zouden speciale skitreinen bestaan volgens een of ander reisprogrammaquote:Op maandag 22 december 2008 13:07 schreef Houniet het volgende:
[..]
Wij moeten nog vervoer regelen voor 5 man. Iemand een idee? Wij willen een busje huren. Gaat wel zo'n 250/300¤ pp kosten.
Iemand een alternatief? Vliegen en reizen met de bus ziet de rest niet zitten.
Heb ik ook aan gedacht, maar dat is ZOOOOO duur, wij gaan met 3 autos (groepje van 10)quote:Op maandag 22 december 2008 13:26 schreef Houniet het volgende:
Ik denk dat er gewoon iets gehuurd gaat worden. De trein is zulks onhandig.
quote:
waarmee vlieg je dan en waar naartoe?quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:00 schreef Noshiba het volgende:
[..]
heenreis was voor ons 7 euro, terugreis 0,99, incl taxes etc 98 euro retour vanaf rotterdam
nee, maar ik ga dan ook met 3 leraren en 3 studenten, die hebben het niet zo breedquote:Op maandag 22 december 2008 16:01 schreef bietelboer het volgende:
Ik vind 200 euro pp niet duur,maar goed dat ben ik
+kosten parkeren / trein naar Rotterdam en werd je gratis afgeleverd bij het appartement?quote:Op vrijdag 26 december 2008 01:00 schreef Noshiba het volgende:
[..]
heenreis was voor ons 7 euro, terugreis 0,99, incl taxes etc 98 euro retour vanaf rotterdam
Treinkaartje is 10 euro naar rotjeknor en vanaf het vliegveld daar kunnen we met een busje van het hotel opgehaald worden en naar het hotel gebracht worden, gratisquote:Op vrijdag 26 december 2008 14:05 schreef Sparqq het volgende:
[..]
+kosten parkeren / trein naar Rotterdam en werd je gratis afgeleverd bij het appartement?
Daar kun je niet voor rijden.quote:Op vrijdag 26 december 2008 14:46 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Treinkaartje is 10 euro naar rotjeknor en vanaf het vliegveld daar kunnen we met een busje van het hotel opgehaald worden en naar het hotel gebracht worden, gratis![]()
Maar vliegticket is dus 98 euro voor een retourtje naar salzburg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |