Foto van me nieuwe plankje:quote:

Dat is dan flink dom.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:25 schreef dill het volgende:
[..]
Dat zou mn vader dan altijd moeten hebben gedaan zonder dat ik dat wist, dat zou kunnenMaar dan rijdt ie eerder het hele jaar op winterbanden
Sowieso zijn wij niet zo van de veiligheid, vaak zat de kettingen vergeten... Maar ik vind wel vaak dat mensen zich te druk maken.
Ik bedoel, als we hier 1 cm sneeuw hebben liggen rijdt 85% als een mongool. Dus ik kan me voorstellen dat mensen als ze in 10 cm rijden zich helemaal niet op hun gemak voelen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar in al die jaren (meer dan 10 toch al zeker) hebben wij nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad, dat is mijn ervaring. En ik heb genoeg chaos op de weg gezien. Ik denk dat toch ook wel een (flink) deel met rijvaardigheid te maken heeft en het feit dat wij in Nederland qua weersomstandigheden niet zo heel veel gewend zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is dan flink dom.
In duitsland zijn winterbanden verplicht (zoals al eerder aangegeven). In Oostenrijk (grappig genoeg) niet, maar moet je wel een setje kettingen in de achterbak hebben liggen. Anders heb je hetzelfde probleem.
Het is een typische nederlandse mentaliteit. Weet je waarom 85% als een mongool rijdt? Omdat ze allemaal geen winterbanden hebben. Stelletje sukkels.
btw, je hebt niet alleen in de sneeuw winterbanden nodig. Nederlanders denken van wel, maar als het kouder is dan 7 graden boven nul en/of met regelachtige omstandigheden heb je al profeit van winterbanden. Dat weer is het regelmatig in nederland en je hoeft dus niet speciaal voor de wintersport banden te kopen. Eigenlijk zou het hier ook gewoon verplicht moeten worden.
Maar ja, Nederland is zo'n lekker naief land waar we met z'n alle 50 op de snelweg moeten gaan rijden als het een beetje sneeuw of aardig regent, want anders wordt het zo'n zooitje. No shit als je mensen niet verplicht om op een paar fatsoenlijke banden te rijden.
Ze heten trouwens niet voor niets winter- en zomerbanden....
Het is ook heel simpel want uiteindelijk is het niet eens veel duurder dan de hele winter op je zomerbandjes blijven rijden. Die slijten veel harder. Winterbanden slijten harder in de zomer. Dus als je ze afwisselt zijn uiteindelijk de uigaven maar ietsje hoger dan wanneer je de hele winter op zomerbanden blijft rijden.
Ik zit al een paar hele seizoenen in Oostenrijk en die verklaren al die nederlanders helemaal voor gek om de manier waarop ze op vakantie gaan. Het scheelt zo ongelooflijk veel in grip.
Jij kan dan ook absoluut niet rijdenquote:Op donderdag 4 december 2008 18:50 schreef bietelboer het volgende:
Kettingen hebben wij al jaren bij ons en met name afgelopen jaar in Val Thorens ECHT HARD nodig gehad...zonder die dingen was ik noooooit aan gekomen....
Ik ga ook een setje winterbanden onder mijn auto zetten. Maar de reden dat het niet verplicht is, is het effect van schijnveiligheid. Toen de autoriem verplicht werd, gingen mensen gemiddeld 5 procent harder rijden, omdat ze het idee hadden: als er wat gebeurt, zit ik toch in de riemen. Idem voor slipcursussen en winterbanden: je zou zeggen, verplicht het voor iedereen, maar dat doen ze expres niet omdat mensen dan meer risico gaan nemen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is dan flink dom.
In duitsland zijn winterbanden verplicht (zoals al eerder aangegeven). In Oostenrijk (grappig genoeg) niet, maar moet je wel een setje kettingen in de achterbak hebben liggen. Anders heb je hetzelfde probleem.
Het is een typische nederlandse mentaliteit. Weet je waarom 85% als een mongool rijdt? Omdat ze allemaal geen winterbanden hebben. Stelletje sukkels.
btw, je hebt niet alleen in de sneeuw winterbanden nodig. Nederlanders denken van wel, maar als het kouder is dan 7 graden boven nul en/of met regelachtige omstandigheden heb je al profeit van winterbanden. Dat weer is het regelmatig in nederland en je hoeft dus niet speciaal voor de wintersport banden te kopen. Eigenlijk zou het hier ook gewoon verplicht moeten worden.
Maar ja, Nederland is zo'n lekker naief land waar we met z'n alle 50 op de snelweg moeten gaan rijden als het een beetje sneeuw of aardig regent, want anders wordt het zo'n zooitje. No shit als je mensen niet verplicht om op een paar fatsoenlijke banden te rijden.
Ze heten trouwens niet voor niets winter- en zomerbanden....
Het is ook heel simpel want uiteindelijk is het niet eens veel duurder dan de hele winter op je zomerbandjes blijven rijden. Die slijten veel harder. Winterbanden slijten harder in de zomer. Dus als je ze afwisselt zijn uiteindelijk de uigaven maar ietsje hoger dan wanneer je de hele winter op zomerbanden blijft rijden.
Ik zit al een paar hele seizoenen in Oostenrijk en die verklaren al die nederlanders helemaal voor gek om de manier waarop ze op vakantie gaan. Het scheelt zo ongelooflijk veel in grip.
Echte profis trage helmquote:Op vrijdag 5 december 2008 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso lijden wij Nederlanders af en toe behoorlijk aan zelfoverschatting. In het gebied waar wij skiën draagt 95% van de mensen een helm. Van 4 tot 88 jaar, snowboarders en skiërs, zeer ervaren en beginners, alle leraren van de skischolen. Allemaal. Behalve... juist, de Hollanders. Je pikt ze er bij de liften feilloos uit. Ik heb op een terras eens een groep naast ons gehad die zich hardop afvroeg waarom wij allemaal wél een helm droegen. Tja.
Ja, en in de WAO omdat je geheugenproblemen hebt of met woordvindingsproblemen in een revalidatiecentrum is voor echt toffe mensenquote:Op zaterdag 6 december 2008 17:06 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
helm is voor mietjes....
ik zet gewoon mijn pepsi of unox muts op meestal moehahaha
[ afbeelding ]
Bij mij zit er toch zo goed als niks, dus ik ga vrolijk zonder helmquote:Op zaterdag 6 december 2008 23:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en in de WAO omdat je geheugenproblemen hebt of met woordvindingsproblemen in een revalidatiecentrum is voor echt toffe mensenNee dankje, mijn hersenen zijn me iets te kostbaar.
Goede shit. Wat voor snowboard is dat? Nog nooit gezien of van gehoord, ziet er wel extreem stoer uit.quote:Op zondag 7 december 2008 19:35 schreef J.A.N.A. het volgende:
En eindelijk m'n nieuwe plank uitproberen![]()
[ afbeelding ]
En nog leuker er ligt al sneeuw en er komt nog meer aan![]()
[ afbeelding ]
Whahahaquote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij mij zit er toch zo goed als niks, dus ik ga vrolijk zonder helm
Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)quote:Op zondag 7 december 2008 22:29 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Goede shit. Wat voor snowboard is dat? Nog nooit gezien of van gehoord, ziet er wel extreem stoer uit.
mooi board inderdaadquote:Op maandag 8 december 2008 09:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)
Ik was al erg lang verliefd op het design, niet goedkoop maar hij is zo mooi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |