abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63761668
Wij gaan dit jaar voor het eerst zelf met de auto en hebben ook een set winterbanden geregeld. Dan maak ik me maar te druk, ik hoef niet onverzekerd bij een aanrijding betrokken te zijn omdat ik zonodig tof en casual moest doen Sneeuwkettingen gaan natuurlijk ook mee, ze zijn in 20 jaar pas één keer nodig geweest, maar die ene keer kwamen we mooi het dal niet in zonder kettingen en dat zou toch zonde zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_63761786
Ja inderdaad. Verzekeringstechnisch is het ook nog verplicht. Dan ben je wel verschrikkelijk naïef als je op je half versleten zomerbandjes richting de Alpen trekt.

En ondanks de winterbanden hebben wij onze sneeuwkettingen toch met regelmaat moeten gebruiken als ik eens terugdenk.
pi_63761858
Kettingen hebben wij al jaren bij ons en met name afgelopen jaar in Val Thorens ECHT HARD nodig gehad...zonder die dingen was ik noooooit aan gekomen....
  donderdag 4 december 2008 @ 19:39:49 #179
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_63763084
Ik had hier al eerder gereageerd, en zoals iemand zei heb je vrijwel niks voor ongeveer 400 euro dus hebben we onze prijs maar wat naar boven moeten bijstellen. We gaan met zijn 2-en, en we willen waarschijnlijk naar Oostenrijk, Mayrhofen.
Van 20 tm 28 December.
Wie weet er een site met mooie aanbiedingen of gewoon redelijk goedgeprijsde reizen?

Ik had een mail van Sportura gehad, waar aanbiedingen in stonden, maar voor Mayrhofen was het nog 725 euro voor 9 dagen inclusief reis. Als het niet anders kan betalen we dat ervoor, maar het zou natuurlijk beter zijn als er wat goedkopers is.

Trouwens, wat zijn een beetje de leukste bestemmingen? Ik hoorde iig goeie verhalen over Mayrhofen.
We hebben ook gekeken voor Risoul in Frankrijk, dat was dan ongeveer 200 euro gekoper, maar in Frankrijk is alles duurder wat betreft eten en drinken, dus die 200 euro haal je er zo uit denk ik.

We willen straks boeken, dus ik hoop dat er iemand goede tips heeft Bedankt alvast.
Zo niet, dan toch...
  donderdag 4 december 2008 @ 20:04:51 #180
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_63763811
@Topmaat, wij hebben onlangs geboekt bij http://www.holiday-home.org/nl/desktopdefault.aspx/tabid-1/ voor een huisje in Zell am Ziller (Zillertal Arena), volgens mij is dat in de buurt van Mayrhofen. Eind januari een achtpersoonshuis voor minder dan ¤1000 als ik het goed heb, dus volgens mij redelijk goed te doen
  donderdag 4 december 2008 @ 21:05:39 #181
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_63765663
We hebben onze reis net geboekt
Van 20 tm 28 December naar Mayrhofen. 7 overnachtingen.
Inclusief busreis en al onze snowboardspullen en skipas enz. enz.
Die 725 waar ik het eerder over had was inclusief 75 euro p.p. borg.
Dus het is nu iets minder dan 650 euro. Dus dat is nog wel te doen

Ik heb er al gelijk zin in, nog maar 2 weekjes en dan kan het feest losbarsten!!
Zo niet, dan toch...
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:41:46 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63777593
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:35 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Dat roept om foto's
Foto van me nieuwe plankje:

Stickers zijn van mijn webshop.
Actie foto's komen nog, ik heb wel een aardige camera gekocht (40 foto's per seconde max ) dus dat komt wel goed
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:54:35 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63777918
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:25 schreef dill het volgende:

[..]

Dat zou mn vader dan altijd moeten hebben gedaan zonder dat ik dat wist, dat zou kunnen Maar dan rijdt ie eerder het hele jaar op winterbanden Sowieso zijn wij niet zo van de veiligheid, vaak zat de kettingen vergeten... Maar ik vind wel vaak dat mensen zich te druk maken.

Ik bedoel, als we hier 1 cm sneeuw hebben liggen rijdt 85% als een mongool. Dus ik kan me voorstellen dat mensen als ze in 10 cm rijden zich helemaal niet op hun gemak voelen.
Dat is dan flink dom.
In duitsland zijn winterbanden verplicht (zoals al eerder aangegeven). In Oostenrijk (grappig genoeg) niet, maar moet je wel een setje kettingen in de achterbak hebben liggen. Anders heb je hetzelfde probleem.

Het is een typische nederlandse mentaliteit. Weet je waarom 85% als een mongool rijdt? Omdat ze allemaal geen winterbanden hebben. Stelletje sukkels.

btw, je hebt niet alleen in de sneeuw winterbanden nodig. Nederlanders denken van wel, maar als het kouder is dan 7 graden boven nul en/of met regelachtige omstandigheden heb je al profeit van winterbanden. Dat weer is het regelmatig in nederland en je hoeft dus niet speciaal voor de wintersport banden te kopen. Eigenlijk zou het hier ook gewoon verplicht moeten worden.
Maar ja, Nederland is zo'n lekker naief land waar we met z'n alle 50 op de snelweg moeten gaan rijden als het een beetje sneeuw of aardig regent, want anders wordt het zo'n zooitje. No shit als je mensen niet verplicht om op een paar fatsoenlijke banden te rijden.
Ze heten trouwens niet voor niets winter- en zomerbanden....

Het is ook heel simpel want uiteindelijk is het niet eens veel duurder dan de hele winter op je zomerbandjes blijven rijden. Die slijten veel harder. Winterbanden slijten harder in de zomer. Dus als je ze afwisselt zijn uiteindelijk de uigaven maar ietsje hoger dan wanneer je de hele winter op zomerbanden blijft rijden.

Ik zit al een paar hele seizoenen in Oostenrijk en die verklaren al die nederlanders helemaal voor gek om de manier waarop ze op vakantie gaan. Het scheelt zo ongelooflijk veel in grip.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_63779314
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is dan flink dom.
In duitsland zijn winterbanden verplicht (zoals al eerder aangegeven). In Oostenrijk (grappig genoeg) niet, maar moet je wel een setje kettingen in de achterbak hebben liggen. Anders heb je hetzelfde probleem.

Het is een typische nederlandse mentaliteit. Weet je waarom 85% als een mongool rijdt? Omdat ze allemaal geen winterbanden hebben. Stelletje sukkels.

btw, je hebt niet alleen in de sneeuw winterbanden nodig. Nederlanders denken van wel, maar als het kouder is dan 7 graden boven nul en/of met regelachtige omstandigheden heb je al profeit van winterbanden. Dat weer is het regelmatig in nederland en je hoeft dus niet speciaal voor de wintersport banden te kopen. Eigenlijk zou het hier ook gewoon verplicht moeten worden.
Maar ja, Nederland is zo'n lekker naief land waar we met z'n alle 50 op de snelweg moeten gaan rijden als het een beetje sneeuw of aardig regent, want anders wordt het zo'n zooitje. No shit als je mensen niet verplicht om op een paar fatsoenlijke banden te rijden.

Het is ook heel simpel want uiteindelijk is het niet eens veel duurder dan de hele winter op je zomerbandjes blijven rijden. Die slijten veel harder. Winterbanden slijten harder in de zomer. Dus als je ze afwisselt zijn uiteindelijk de uigaven maar ietsje hoger dan wanneer je de hele winter op zomerbanden blijft rijden.

Ik zit al een paar hele seizoenen in Oostenrijk en die verklaren al die nederlanders helemaal voor gek om de manier waarop ze op vakantie gaan. Het scheelt zo ongelooflijk veel in grip.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar in al die jaren (meer dan 10 toch al zeker) hebben wij nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad, dat is mijn ervaring. En ik heb genoeg chaos op de weg gezien. Ik denk dat toch ook wel een (flink) deel met rijvaardigheid te maken heeft en het feit dat wij in Nederland qua weersomstandigheden niet zo heel veel gewend zijn.

En is die verplichting van winterbanden er ook in Frankrijk? Want daar zijn wij de laatste jaren namelijk doorheen gereden, niet door Duitsland...

Maar goed, wat ik al zei, wij zijn wellicht iets te onvoorzichtig. Maar er zijn ook heel veel mensen te voorzichtig. En dat is ook niet altijd goed
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:39:16 #185
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63780549
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:50 schreef bietelboer het volgende:
Kettingen hebben wij al jaren bij ons en met name afgelopen jaar in Val Thorens ECHT HARD nodig gehad...zonder die dingen was ik noooooit aan gekomen....
Jij kan dan ook absoluut niet rijden . Ik ook niet trouwens, had gister de modder weer op het dak zitten .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 5 december 2008 @ 12:44:59 #186
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_63780717
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is dan flink dom.

Ik ga ook een setje winterbanden onder mijn auto zetten. Maar de reden dat het niet verplicht is, is het effect van schijnveiligheid. Toen de autoriem verplicht werd, gingen mensen gemiddeld 5 procent harder rijden, omdat ze het idee hadden: als er wat gebeurt, zit ik toch in de riemen. Idem voor slipcursussen en winterbanden: je zou zeggen, verplicht het voor iedereen, maar dat doen ze expres niet omdat mensen dan meer risico gaan nemen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_63788912
Sowieso lijden wij Nederlanders af en toe behoorlijk aan zelfoverschatting. In het gebied waar wij skiën draagt 95% van de mensen een helm. Van 4 tot 88 jaar, snowboarders en skiërs, zeer ervaren en beginners, alle leraren van de skischolen. Allemaal. Behalve... juist, de Hollanders. Je pikt ze er bij de liften feilloos uit. Ik heb op een terras eens een groep naast ons gehad die zich hardop afvroeg waarom wij allemaal wél een helm droegen. Tja.
pi_63800787
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso lijden wij Nederlanders af en toe behoorlijk aan zelfoverschatting. In het gebied waar wij skiën draagt 95% van de mensen een helm. Van 4 tot 88 jaar, snowboarders en skiërs, zeer ervaren en beginners, alle leraren van de skischolen. Allemaal. Behalve... juist, de Hollanders. Je pikt ze er bij de liften feilloos uit. Ik heb op een terras eens een groep naast ons gehad die zich hardop afvroeg waarom wij allemaal wél een helm droegen. Tja.
Echte profis trage helm
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_63807020
ik wil ook wel op wintersport maar dit jaar slaan we toch een keertje over, volgend seizoen gaan we weer eens naar saalbach hinterglemm, ik vind dat val thorens en mayrhofen daar toch niet aan kunnen tippen...
pi_63807029
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 09:43 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Echte profis trage helm

helm is voor mietjes....

ik zet gewoon mijn pepsi of unox muts op meestal moehahaha

zaterdag 6 december 2008 @ 19:00:32 #191
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_63808979
Wij een Screammasker .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_63814536
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:06 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

helm is voor mietjes....

ik zet gewoon mijn pepsi of unox muts op meestal moehahaha

[ afbeelding ]
Ja, en in de WAO omdat je geheugenproblemen hebt of met woordvindingsproblemen in een revalidatiecentrum is voor echt toffe mensen Nee dankje, mijn hersenen zijn me iets te kostbaar.
  zondag 7 december 2008 @ 19:35:01 #193
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_63830796
D3o beanie gekocht nog niet geleverd maar hopelijk komt hij op tijd, 20 december ga ik weg.

En eindelijk m'n nieuwe plank uitproberen

En nog leuker er ligt al sneeuw en er komt nog meer aan

There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  zondag 7 december 2008 @ 20:25:26 #194
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63832139
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, en in de WAO omdat je geheugenproblemen hebt of met woordvindingsproblemen in een revalidatiecentrum is voor echt toffe mensen Nee dankje, mijn hersenen zijn me iets te kostbaar.
Bij mij zit er toch zo goed als niks, dus ik ga vrolijk zonder helm
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 7 december 2008 @ 21:21:00 #195
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_63833760
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:35 schreef J.A.N.A. het volgende:

[ afbeelding ]
Dat ziet eruit als een hendige widget, waar vind ik die?
pi_63836222
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:35 schreef J.A.N.A. het volgende:

En eindelijk m'n nieuwe plank uitproberen
[ afbeelding ]

En nog leuker er ligt al sneeuw en er komt nog meer aan

[ afbeelding ]
Goede shit. Wat voor snowboard is dat? Nog nooit gezien of van gehoord, ziet er wel extreem stoer uit.
pi_63836806
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Bij mij zit er toch zo goed als niks, dus ik ga vrolijk zonder helm
Whahaha
pi_63836841
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 19:00 schreef Houniet het volgende:
Wij een Screammasker .
Yeah
  maandag 8 december 2008 @ 09:28:56 #199
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_63844204
quote:
Op zondag 7 december 2008 22:29 schreef Rafiki het volgende:

[..]

Goede shit. Wat voor snowboard is dat? Nog nooit gezien of van gehoord, ziet er wel extreem stoer uit.
Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)
Ik was al erg lang verliefd op het design, niet goedkoop maar hij is zo mooi
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 8 december 2008 @ 12:33:43 #200
97934 ASroma
Flamboyant
pi_63848189
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:28 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)
Ik was al erg lang verliefd op het design, niet goedkoop maar hij is zo mooi
mooi board inderdaad

dit jaar voor mij waarschijnlijk alleen een klein weekend kirchberg ivm geldgebrek. Ook hier is de kredietcrisis toegeslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')