Hoe was de sneeuw verder? vorige week kwam er op een aantal stukken al gras door heen...quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:58 schreef Fyodor het volgende:
Vandaag naar Winterberg geweest, hier ff mijn ervaring![]()
lap tekst
Conclusie: leuke dag gehad, maar langer dan een dag hoeft voor mij ook weer niet. Het was in ieder geval een leuke opwarmer voor Oostenrijk
Op enkele plekken kwam er wat gras doorheen, maar ik vond het niet storend. De sneeuwkannonnen werden ook al gereed gemaakt had ik het idee. En af en toe wat harde plekken met ijs, maar dat glijd wel lekkerquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:00 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hoe was de sneeuw verder? vorige week kwam er op een aantal stukken al gras door heen...
Ja hoor, je kan er gewoon rijdenquote:Op zondag 30 november 2008 21:10 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe zit het trouwens als je met de auto naar Val Thorens ga. Ik hoorde dat dat autovrij was ofzo. Kan je er wel goed komen dan?
Wel zin in. Vrijdag 2 januari heen rijden, en dan een voorovernachting in Lyon. Zaterdag naar Val thorens rijden
quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:30 schreef djv het volgende:
voor de OP
Seizoen Tignes..volgende week kunnen we weer
Klopt. Wel opschieten en bij de auto blijven. Want er heerst een hetse tegen auto's. De plaatselijke sleepdienst rijdt af en aan, en nemen werkelijk alles mee wat los en vast zit. Is in Tignes hetzelfde verhaal zag ik vorig jaar. En binnen een minuut is hij weg.quote:Op zondag 30 november 2008 21:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ja hoor, je kan er gewoon rijden
Je mag er alleen niet parkeren, dus ff snel uitladen en je auto in de garage zetten.
www.gnarly.nl heeft coole mutsenquote:Op dinsdag 25 november 2008 22:31 schreef Houniet het volgende:
Ik moet nog wel even een stoere muts kopen.
Ik ga les geven in Gerlos.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:30 schreef gelly het volgende:
Tvp dan maar
Ik ga 10 - 17 januari naar Gerlos, Oostenrijk.
Vanavond voor het eerst op de kunstbaan, ik heb spierpijn
Je bent wel heel erg laat als je dat nu nog allemaal moet regelen.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:07 schreef Topmaat het volgende:
Even een vraagje:
Ik ga misschien met een aantal vrienden in de kerstvakantie een weekje op wintersport.
Wie weet er hier goeie plekken (niet al te duur) waar veel jongeren (rond de 20 tot 25 jaar) zijn en de Apres ski en het feesten savonds heel goed is. Misschien nog belangrijker dan het gebied zelf...
Mag Frankrijk zijn, maar het is misschien leuker in Oostenrijk...
Zijn er misschien mooie reizen of zo, of is het beter om er gewoon met de auto naar toe te rijden..?
Zwitserland is prachtig om te skiën/boarden, maar lastig omdat het buiten de EU ligt en het kan erg prijzig zijn. Daarom denk ik dat er nog maar weinig nederlanders daar komen...quote:Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
Nog geen Zwitserlandgangers hier? Wij gaan met kerst en oud&nieuw naar Lenzerheide. Zoals het er nu naar uit ziet rijden we de 22ste weg en komen we 2 januari terug. Met een beetje mazzel 11 dagen op de ski's, heerlijk!
Ik denk dat mensen het toch een hindernis vinden dat het buiten de EU is. Je moet weer geld gaan wisselen enzo. Het is moeilijk verstaanbaar te maken aangezien ze alles door elkaar praten. Hoewel nederlanders geen moeite hebben met fransen terwijl ze dat toch ook meestal niet verstaan.quote:Op maandag 1 december 2008 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Dat van die prijs kan ik inkomen. Hoewel het de laatste jaren erg meevalt vind ik, de frank staat niet zo hoog. Vroeger was het een heel stuk duurder. Hoezo zou het lastig zijn dat het buiten de EU ligt? Er komen nog altijd flink wat Nederlanders hoor, zeker in de schoolvakanties. Ik vind het het ideale wintersportland, in Oostenrijk vind ik het jammer dat veel gebieden zo laag liggen waardoor je weinig sneeuwzekerheid hebt en Frankrijk vind ik zo onwaarschijnlijk ongezellig
goede webshop ja!quote:
Nou ja, laat op zich wel idd, maar ik kreeg vorige week nog een mailtje van Sportura reizen waar nog mooie aanbiedingen in stonden. Ook in Mayrhofen.quote:Op maandag 1 december 2008 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg laat als je dat nu nog allemaal moet regelen.
Gerlos, Mayrhofen en Westendorf zijn wel aardig om te feesten. In Frankrijk volgens mij zo'n beetje alleen Val Thorens
Dat is het belangrijkstequote:Op dinsdag 2 december 2008 14:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn ervaring met Oostenrijk vrij beperkt is en dat ik me ook baseer op verhalen van anderen die vertelden een hele week niet geskied te kunnen hebben omdat het keihard dooide. Maar dat kan ook aan het betreffende gebied liggen, dus dat zou ik niet moeten generaliseren
Tja, ik zie niet zoveel beren op de weg. Geld wisselen hoeft niet want je kunt overal pinnen. Verder spreken Zwisters over het algemeen niet alle talen door elkaar, het is sterk kantongebonden. In Graubünden, Zentral Schweiz en het Berner Oberland spreekt men Duits (net als in Oostenrijk) en in Wallis Frans (als in Frankrijk). Of er in Tessin geskied kan worden weet ik eerlijk gezegd niet, maar goed, al was het zo, dan kun je ook nog Italiaans tegenkomen. De paar zielen die alleen Rhätisch spreken zul je in de toeristenbranche niet tegenkomen denk ik.
Maar goed, het doet er ook niet zoveel toe. Ik vind het er heerlijk en verheug me al op onze vakantie. Nog 3 weken!
Vriend van mij is een keer met een studentenreis van hun geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:38 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Nou ja, laat op zich wel idd, maar ik kreeg vorige week nog een mailtje van Sportura reizen waar nog mooie aanbiedingen in stonden. Ook in Mayrhofen.
Iemand al eens met Sportura op wintersport geweest?
Een beetje smalle selectie, maar ziet er wel goed uit.quote:
Komen deze week nog een hele zooi mutsen bij weet ik toevallig... (we hadden het over mutsenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Een beetje smalle selectie, maar ziet er wel goed uit.
Dat is ook zo. Lenzerheide bestaat uit een oost- en een westhelling en één, wat lager gelegen, zuidhelling. Daar is de sneeuw altijd beroerd. De rest van het gebied is eigenlijk altijd prima te beskieën. Zelfs tijdens de dramawinter van twee jaar geleden, toen de kranten bol stonden van de negatieve berichten, hebben we ons 10 dagen prima kunnen redden. Het hangt naast hoogte ook af van ligging van de hellingen, hoeveelheid skiërs etc. Klinkt goed hoor, een seizoen Oostenrijk. Doe je dat al lang?quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:55 schreef Komakie het volgende:
Zwitserland is in het algemeen wat hoger dan Oostenrijk, maar dat hoeft niet positiever te zijn voor de sneeuw. Ik moet zeggen dat ik trouwens ook een keer in zwitserland ben geweest (Crans-Montana) en je toen alleen nog over een strook van 10m breed naar beneden kon skiën. Dus tja...
Ik heb het eigenlijk over alles (en ik weet dat het een projectje van jou is toevalligquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Komen deze week nog een hele zooi mutsen bij weet ik toevallig... (we hadden het over mutsen)
Ik ben hier al aan het lessen maar ga daar waarschijnlijk nog een ochtend les nemenquote:Op maandag 1 december 2008 13:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ga les geven in Gerlos.
als je nog een goede ski-/snowboardschool zoekt.. Michi is de place 2 be
Wat snowboarden betreft zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |