abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63609374
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:58 schreef Fyodor het volgende:
Vandaag naar Winterberg geweest, hier ff mijn ervaring

lap tekst

Conclusie: leuke dag gehad, maar langer dan een dag hoeft voor mij ook weer niet. Het was in ieder geval een leuke opwarmer voor Oostenrijk
Hoe was de sneeuw verder? vorige week kwam er op een aantal stukken al gras door heen...
pi_63615549
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:00 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Hoe was de sneeuw verder? vorige week kwam er op een aantal stukken al gras door heen...
Op enkele plekken kwam er wat gras doorheen, maar ik vond het niet storend. De sneeuwkannonnen werden ook al gereed gemaakt had ik het idee. En af en toe wat harde plekken met ijs, maar dat glijd wel lekker
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:30:14 #128
83592 djv
for me and me mom
pi_63618082
voor de OP

Seizoen Tignes.. volgende week kunnen we weer
pi_63641457
Nog geen Zwitserlandgangers hier? Wij gaan met kerst en oud&nieuw naar Lenzerheide. Zoals het er nu naar uit ziet rijden we de 22ste weg en komen we 2 januari terug. Met een beetje mazzel 11 dagen op de ski's, heerlijk!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_63652380
Hoe zit het trouwens als je met de auto naar Val Thorens ga. Ik hoorde dat dat autovrij was ofzo. Kan je er wel goed komen dan?
Wel zin in. Vrijdag 2 januari heen rijden, en dan een voorovernachting in Lyon. Zaterdag naar Val thorens rijden
pi_63652661
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:10 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe zit het trouwens als je met de auto naar Val Thorens ga. Ik hoorde dat dat autovrij was ofzo. Kan je er wel goed komen dan?
Wel zin in. Vrijdag 2 januari heen rijden, en dan een voorovernachting in Lyon. Zaterdag naar Val thorens rijden
Ja hoor, je kan er gewoon rijden

Je mag er alleen niet parkeren, dus ff snel uitladen en je auto in de garage zetten.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  zondag 30 november 2008 @ 21:58:10 #132
155616 Proximo
For god, king & country
pi_63653986
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:30 schreef djv het volgende:
voor de OP

Seizoen Tignes.. volgende week kunnen we weer
Nice, ik ben jaloers
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_63655081
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ja hoor, je kan er gewoon rijden

Je mag er alleen niet parkeren, dus ff snel uitladen en je auto in de garage zetten.
Klopt. Wel opschieten en bij de auto blijven. Want er heerst een hetse tegen auto's. De plaatselijke sleepdienst rijdt af en aan, en nemen werkelijk alles mee wat los en vast zit. Is in Tignes hetzelfde verhaal zag ik vorig jaar. En binnen een minuut is hij weg.
  maandag 1 december 2008 @ 12:57:22 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63665788
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:31 schreef Houniet het volgende:
Ik moet nog wel even een stoere muts kopen .
www.gnarly.nl heeft coole mutsen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 1 december 2008 @ 13:03:34 #135
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63665952
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:30 schreef gelly het volgende:
Tvp dan maar

Ik ga 10 - 17 januari naar Gerlos, Oostenrijk.

Vanavond voor het eerst op de kunstbaan, ik heb spierpijn
Ik ga les geven in Gerlos.
als je nog een goede ski-/snowboardschool zoekt.. Michi is de place 2 be
Wat snowboarden betreft zeker.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 1 december 2008 @ 13:05:39 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63665994
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:07 schreef Topmaat het volgende:
Even een vraagje:
Ik ga misschien met een aantal vrienden in de kerstvakantie een weekje op wintersport.
Wie weet er hier goeie plekken (niet al te duur) waar veel jongeren (rond de 20 tot 25 jaar) zijn en de Apres ski en het feesten savonds heel goed is. Misschien nog belangrijker dan het gebied zelf...
Mag Frankrijk zijn, maar het is misschien leuker in Oostenrijk...

Zijn er misschien mooie reizen of zo, of is het beter om er gewoon met de auto naar toe te rijden..?
Je bent wel heel erg laat als je dat nu nog allemaal moet regelen.
Gerlos, Mayrhofen en Westendorf zijn wel aardig om te feesten. In Frankrijk volgens mij zo'n beetje alleen Val Thorens
  maandag 1 december 2008 @ 13:14:58 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63666226
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
Nog geen Zwitserlandgangers hier? Wij gaan met kerst en oud&nieuw naar Lenzerheide. Zoals het er nu naar uit ziet rijden we de 22ste weg en komen we 2 januari terug. Met een beetje mazzel 11 dagen op de ski's, heerlijk!
Zwitserland is prachtig om te skiën/boarden, maar lastig omdat het buiten de EU ligt en het kan erg prijzig zijn. Daarom denk ik dat er nog maar weinig nederlanders daar komen...
pi_63672437
Dat van die prijs kan ik inkomen. Hoewel het de laatste jaren erg meevalt vind ik, de frank staat niet zo hoog. Vroeger was het een heel stuk duurder. Hoezo zou het lastig zijn dat het buiten de EU ligt? Er komen nog altijd flink wat Nederlanders hoor, zeker in de schoolvakanties. Ik vind het het ideale wintersportland, in Oostenrijk vind ik het jammer dat veel gebieden zo laag liggen waardoor je weinig sneeuwzekerheid hebt en Frankrijk vind ik zo onwaarschijnlijk ongezellig
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:42:52 #139
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63690546
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Dat van die prijs kan ik inkomen. Hoewel het de laatste jaren erg meevalt vind ik, de frank staat niet zo hoog. Vroeger was het een heel stuk duurder. Hoezo zou het lastig zijn dat het buiten de EU ligt? Er komen nog altijd flink wat Nederlanders hoor, zeker in de schoolvakanties. Ik vind het het ideale wintersportland, in Oostenrijk vind ik het jammer dat veel gebieden zo laag liggen waardoor je weinig sneeuwzekerheid hebt en Frankrijk vind ik zo onwaarschijnlijk ongezellig
Ik denk dat mensen het toch een hindernis vinden dat het buiten de EU is. Je moet weer geld gaan wisselen enzo. Het is moeilijk verstaanbaar te maken aangezien ze alles door elkaar praten. Hoewel nederlanders geen moeite hebben met fransen terwijl ze dat toch ook meestal niet verstaan.

En het is natuurlijk een trend. Iedereen heeft het altijd over Oostenrijk en Frankrijk. Dus iedereen wil daar heen.
Aangezien je vaak hoort dat Oostenrijk veel minder sneeuwzeker is omdat de gebieden lager liggen. Iets wat totale onzin is...
pi_63695300
Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn ervaring met Oostenrijk vrij beperkt is en dat ik me ook baseer op verhalen van anderen die vertelden een hele week niet geskied te kunnen hebben omdat het keihard dooide. Maar dat kan ook aan het betreffende gebied liggen, dus dat zou ik niet moeten generaliseren
Tja, ik zie niet zoveel beren op de weg. Geld wisselen hoeft niet want je kunt overal pinnen. Verder spreken Zwisters over het algemeen niet alle talen door elkaar, het is sterk kantongebonden. In Graubünden, Zentral Schweiz en het Berner Oberland spreekt men Duits (net als in Oostenrijk) en in Wallis Frans (als in Frankrijk). Of er in Tessin geskied kan worden weet ik eerlijk gezegd niet, maar goed, al was het zo, dan kun je ook nog Italiaans tegenkomen. De paar zielen die alleen Rhätisch spreken zul je in de toeristenbranche niet tegenkomen denk ik.
Maar goed, het doet er ook niet zoveel toe. Ik vind het er heerlijk en verheug me al op onze vakantie. Nog 3 weken!
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:13:39 #141
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63695529
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

www.gnarly.nl heeft coole mutsen
goede webshop ja!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:38:52 #142
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_63697695
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je bent wel heel erg laat als je dat nu nog allemaal moet regelen.
Gerlos, Mayrhofen en Westendorf zijn wel aardig om te feesten. In Frankrijk volgens mij zo'n beetje alleen Val Thorens
Nou ja, laat op zich wel idd, maar ik kreeg vorige week nog een mailtje van Sportura reizen waar nog mooie aanbiedingen in stonden. Ook in Mayrhofen.

Iemand al eens met Sportura op wintersport geweest?
Zo niet, dan toch...
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:55:27 #143
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63698140
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn ervaring met Oostenrijk vrij beperkt is en dat ik me ook baseer op verhalen van anderen die vertelden een hele week niet geskied te kunnen hebben omdat het keihard dooide. Maar dat kan ook aan het betreffende gebied liggen, dus dat zou ik niet moeten generaliseren
Tja, ik zie niet zoveel beren op de weg. Geld wisselen hoeft niet want je kunt overal pinnen. Verder spreken Zwisters over het algemeen niet alle talen door elkaar, het is sterk kantongebonden. In Graubünden, Zentral Schweiz en het Berner Oberland spreekt men Duits (net als in Oostenrijk) en in Wallis Frans (als in Frankrijk). Of er in Tessin geskied kan worden weet ik eerlijk gezegd niet, maar goed, al was het zo, dan kun je ook nog Italiaans tegenkomen. De paar zielen die alleen Rhätisch spreken zul je in de toeristenbranche niet tegenkomen denk ik.
Maar goed, het doet er ook niet zoveel toe. Ik vind het er heerlijk en verheug me al op onze vakantie. Nog 3 weken!
Dat is het belangrijkste

Ach de wereld hangt van vooroordelen aan elkaar he.
Wat ik zeg over Zwitserland is iets waarvan ik denk dat veel nederlanders het denken. Ik heb er over het algemeen ook niet zo'n moeite mee. De voornaamste reden dat ik naar Oostenrijk ga is omdat ik er in de winter werk. Ik verder genoeg van de alpen gezien om wel te weten hoe het ongeveer zit. Alleen in Italie ben ik nog nooit geweest.

Zwitserland is in het algemeen wat hoger dan Oostenrijk, maar dat hoeft niet positiever te zijn voor de sneeuw. Ik moet zeggen dat ik trouwens ook een keer in zwitserland ben geweest (Crans-Montana) en je toen alleen nog over een strook van 10m breed naar beneden kon skiën. Dus tja...
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:58:25 #144
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63698219
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:38 schreef Topmaat het volgende:

[..]

Nou ja, laat op zich wel idd, maar ik kreeg vorige week nog een mailtje van Sportura reizen waar nog mooie aanbiedingen in stonden. Ook in Mayrhofen.

Iemand al eens met Sportura op wintersport geweest?
Vriend van mij is een keer met een studentenreis van hun geweest.
Volgens mij was het wel ok maar verwacht niets speciaals ofzo.

Maar dat is wat ik er van begrepen heb...
pi_63698524
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

goede webshop ja!
Een beetje smalle selectie, maar ziet er wel goed uit.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:16:51 #146
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_63698683
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:09 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Een beetje smalle selectie, maar ziet er wel goed uit.
Komen deze week nog een hele zooi mutsen bij weet ik toevallig... (we hadden het over mutsen )
pi_63699360
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:55 schreef Komakie het volgende:

Zwitserland is in het algemeen wat hoger dan Oostenrijk, maar dat hoeft niet positiever te zijn voor de sneeuw. Ik moet zeggen dat ik trouwens ook een keer in zwitserland ben geweest (Crans-Montana) en je toen alleen nog over een strook van 10m breed naar beneden kon skiën. Dus tja...
Dat is ook zo. Lenzerheide bestaat uit een oost- en een westhelling en één, wat lager gelegen, zuidhelling. Daar is de sneeuw altijd beroerd. De rest van het gebied is eigenlijk altijd prima te beskieën. Zelfs tijdens de dramawinter van twee jaar geleden, toen de kranten bol stonden van de negatieve berichten, hebben we ons 10 dagen prima kunnen redden. Het hangt naast hoogte ook af van ligging van de hellingen, hoeveelheid skiërs etc. Klinkt goed hoor, een seizoen Oostenrijk. Doe je dat al lang?
pi_63699905
ik zoek ook nog een mooie muts
en een snowboardjas.. die ik maar niet kan vinden.. wil er 1 met zo een capuchon dicht bij de nek
pi_63699994
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Komen deze week nog een hele zooi mutsen bij weet ik toevallig... (we hadden het over mutsen )
Ik heb het eigenlijk over alles (en ik weet dat het een projectje van jou is toevallig )
pi_63700180
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ga les geven in Gerlos.
als je nog een goede ski-/snowboardschool zoekt.. Michi is de place 2 be
Wat snowboarden betreft zeker.
Ik ben hier al aan het lessen maar ga daar waarschijnlijk nog een ochtend les nemen Ik zal het noteren Oh ja, we zijn met 7 man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')