Zo zeg dat, maand salaris er door heen gejaagt in een weekje val thoquote:Op donderdag 27 november 2008 08:02 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het schijnt leuk te zijn, maar tering duur.
Goed! maar dan moet je wel de "kroegen" in als: Veronica snowcafequote:Op woensdag 26 november 2008 19:18 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe is de apresski in Val Thorens eigenlijk?
Hehe is wel verstandig.quote:Op donderdag 27 november 2008 18:44 schreef j0rrit het volgende:
[..]
En terecht. Je hoort wat mij betreft nuchter te zijn op de piste.
dat zegt geneog over je salarisquote:Op donderdag 27 november 2008 18:01 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Zo zeg dat, maand salaris er door heen gejaagt in een weekje val tho
Of jij weet niet wat echt stappen isquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:40 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat zegt geneog over je salaris
tja als stappen inhoud dat je een week lang er minimaal 200 euro per avond door heen knalt, dan zijn er maar weinig mensen die weten wat stappen is.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Of jij weet niet wat echt stappen is.
Ja, samen met Scream en Nieko.quote:
Uhuquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:01 schreef fathank het volgende:
[..]
Of jij weet niet wat echt stappen is.
200 euro is echt niet moeilijk hoor. Vooral niet als je eerst in een fatsoenlijk restaurant gaat eten. Keer een rondje geven en je bent alweer 50 euro lichter. paar keer shotjes tequilla tussendoor į 6 euro. Dan is 200 euro echt niet veel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:06 schreef CaLeX het volgende:
[..]
tja als stappen inhoud dat je een week lang er minimaal 200 euro per avond door heen knalt, dan zijn er maar weinig mensen die weten wat stappen is.
Waarom zou ik dik gaan betalen voor een appartement waar je hooguit 5 uur per dag bentquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:15 schreef j0rrit het volgende:
Dan ben je knettergek als je het mij vraagt.Wel in een schraal appartement gaan zitten na een busreis van 16 uur, maar ondertussen 200 euro per avond er doorheen jagen. Dan moet je je prioriteiten nog maar eens op een rijtje zetten. Oh nee, dat heb je dan al gedaan natuurlijk: Drank.
tuurlijk als je je best doet lukt alles, wil nog niet zeggen dat het normaal is :pquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:07 schreef fathank het volgende:
[..]
200 euro is echt niet moeilijk hoor. Vooral niet als je eerst in een fatsoenlijk restaurant gaat eten. Keer een rondje geven en je bent alweer 50 euro lichter. paar keer shotjes tequilla tussendoor į 6 euro. Dan is 200 euro echt niet veel.
Precies Val tho is gewoon echt duur,quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:07 schreef fathank het volgende:
[..]
200 euro is echt niet moeilijk hoor. Vooral niet als je eerst in een fatsoenlijk restaurant gaat eten. Keer een rondje geven en je bent alweer 50 euro lichter. paar keer shotjes tequilla tussendoor į 6 euro. Dan is 200 euro echt niet veel.
Wij hadden geen bus reis maar waren met eigen vervoer en dat is zooooo veel beterquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:15 schreef j0rrit het volgende:
Dan ben je knettergek als je het mij vraagt.Wel in een schraal appartement gaan zitten na een busreis van 16 uur, maar ondertussen 200 euro per avond er doorheen jagen. Dan moet je je prioriteiten nog maar eens op een rijtje zetten. Oh nee, dat heb je dan al gedaan natuurlijk: Drank.
Ski gebied ziet er leuk uit! ben benieuwd wat je ervaringen zijnquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:51 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga op 10 jan een weekje naar St. Gallenkirch.![]()
Zit in een pensionnetje inc. ontbijt en diner voor 350 pp. Spullen hebben we zelf, dus er komt dan alleen nog de pas bij, plus lunch etc. Volgens mij wel goed te doen. En ze lijken heel aardig.
Sorry, heb vrij vandaagquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:51 schreef fathank het volgende:
Anders spam je ff dit topic binnen no-time vol bietelboer.
Schijnt erg goed te zijnquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:31 schreef Topmaat het volgende:
Heeft er iemand ervaring met studententrip? www.studententrip.nl
Is er al eens iemand meegeweest met een reis van hun, en is dat wat?
Ze gaan dit jaar naar Briancon in Frankrijk..
Hoe was de sneeuw verder? vorige week kwam er op een aantal stukken al gras door heen...quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:58 schreef Fyodor het volgende:
Vandaag naar Winterberg geweest, hier ff mijn ervaring![]()
lap tekst
Conclusie: leuke dag gehad, maar langer dan een dag hoeft voor mij ook weer niet. Het was in ieder geval een leuke opwarmer voor Oostenrijk
Op enkele plekken kwam er wat gras doorheen, maar ik vond het niet storend. De sneeuwkannonnen werden ook al gereed gemaakt had ik het idee. En af en toe wat harde plekken met ijs, maar dat glijd wel lekkerquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:00 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hoe was de sneeuw verder? vorige week kwam er op een aantal stukken al gras door heen...
Ja hoor, je kan er gewoon rijdenquote:Op zondag 30 november 2008 21:10 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe zit het trouwens als je met de auto naar Val Thorens ga. Ik hoorde dat dat autovrij was ofzo. Kan je er wel goed komen dan?
Wel zin in. Vrijdag 2 januari heen rijden, en dan een voorovernachting in Lyon. Zaterdag naar Val thorens rijden
quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:30 schreef djv het volgende:
voor de OP
Seizoen Tignes..volgende week kunnen we weer
Klopt. Wel opschieten en bij de auto blijven. Want er heerst een hetse tegen auto's. De plaatselijke sleepdienst rijdt af en aan, en nemen werkelijk alles mee wat los en vast zit. Is in Tignes hetzelfde verhaal zag ik vorig jaar. En binnen een minuut is hij weg.quote:Op zondag 30 november 2008 21:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ja hoor, je kan er gewoon rijden
Je mag er alleen niet parkeren, dus ff snel uitladen en je auto in de garage zetten.
www.gnarly.nl heeft coole mutsenquote:Op dinsdag 25 november 2008 22:31 schreef Houniet het volgende:
Ik moet nog wel even een stoere muts kopen.
Ik ga les geven in Gerlos.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:30 schreef gelly het volgende:
Tvp dan maar
Ik ga 10 - 17 januari naar Gerlos, Oostenrijk.
Vanavond voor het eerst op de kunstbaan, ik heb spierpijn
Je bent wel heel erg laat als je dat nu nog allemaal moet regelen.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:07 schreef Topmaat het volgende:
Even een vraagje:
Ik ga misschien met een aantal vrienden in de kerstvakantie een weekje op wintersport.
Wie weet er hier goeie plekken (niet al te duur) waar veel jongeren (rond de 20 tot 25 jaar) zijn en de Apres ski en het feesten savonds heel goed is. Misschien nog belangrijker dan het gebied zelf...
Mag Frankrijk zijn, maar het is misschien leuker in Oostenrijk...
Zijn er misschien mooie reizen of zo, of is het beter om er gewoon met de auto naar toe te rijden..?
Zwitserland is prachtig om te skiėn/boarden, maar lastig omdat het buiten de EU ligt en het kan erg prijzig zijn. Daarom denk ik dat er nog maar weinig nederlanders daar komen...quote:Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
Nog geen Zwitserlandgangers hier? Wij gaan met kerst en oud&nieuw naar Lenzerheide. Zoals het er nu naar uit ziet rijden we de 22ste weg en komen we 2 januari terug. Met een beetje mazzel 11 dagen op de ski's, heerlijk!
Ik denk dat mensen het toch een hindernis vinden dat het buiten de EU is. Je moet weer geld gaan wisselen enzo. Het is moeilijk verstaanbaar te maken aangezien ze alles door elkaar praten. Hoewel nederlanders geen moeite hebben met fransen terwijl ze dat toch ook meestal niet verstaan.quote:Op maandag 1 december 2008 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Dat van die prijs kan ik inkomen. Hoewel het de laatste jaren erg meevalt vind ik, de frank staat niet zo hoog. Vroeger was het een heel stuk duurder. Hoezo zou het lastig zijn dat het buiten de EU ligt? Er komen nog altijd flink wat Nederlanders hoor, zeker in de schoolvakanties. Ik vind het het ideale wintersportland, in Oostenrijk vind ik het jammer dat veel gebieden zo laag liggen waardoor je weinig sneeuwzekerheid hebt en Frankrijk vind ik zo onwaarschijnlijk ongezellig
goede webshop ja!quote:
Nou ja, laat op zich wel idd, maar ik kreeg vorige week nog een mailtje van Sportura reizen waar nog mooie aanbiedingen in stonden. Ook in Mayrhofen.quote:Op maandag 1 december 2008 13:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je bent wel heel erg laat als je dat nu nog allemaal moet regelen.
Gerlos, Mayrhofen en Westendorf zijn wel aardig om te feesten. In Frankrijk volgens mij zo'n beetje alleen Val Thorens
Dat is het belangrijkstequote:Op dinsdag 2 december 2008 14:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn ervaring met Oostenrijk vrij beperkt is en dat ik me ook baseer op verhalen van anderen die vertelden een hele week niet geskied te kunnen hebben omdat het keihard dooide. Maar dat kan ook aan het betreffende gebied liggen, dus dat zou ik niet moeten generaliseren
Tja, ik zie niet zoveel beren op de weg. Geld wisselen hoeft niet want je kunt overal pinnen. Verder spreken Zwisters over het algemeen niet alle talen door elkaar, het is sterk kantongebonden. In Graubünden, Zentral Schweiz en het Berner Oberland spreekt men Duits (net als in Oostenrijk) en in Wallis Frans (als in Frankrijk). Of er in Tessin geskied kan worden weet ik eerlijk gezegd niet, maar goed, al was het zo, dan kun je ook nog Italiaans tegenkomen. De paar zielen die alleen Rhätisch spreken zul je in de toeristenbranche niet tegenkomen denk ik.
Maar goed, het doet er ook niet zoveel toe. Ik vind het er heerlijk en verheug me al op onze vakantie. Nog 3 weken!
Vriend van mij is een keer met een studentenreis van hun geweest.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:38 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Nou ja, laat op zich wel idd, maar ik kreeg vorige week nog een mailtje van Sportura reizen waar nog mooie aanbiedingen in stonden. Ook in Mayrhofen.
Iemand al eens met Sportura op wintersport geweest?
Een beetje smalle selectie, maar ziet er wel goed uit.quote:
Komen deze week nog een hele zooi mutsen bij weet ik toevallig... (we hadden het over mutsenquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Een beetje smalle selectie, maar ziet er wel goed uit.
Dat is ook zo. Lenzerheide bestaat uit een oost- en een westhelling en één, wat lager gelegen, zuidhelling. Daar is de sneeuw altijd beroerd. De rest van het gebied is eigenlijk altijd prima te beskieėn. Zelfs tijdens de dramawinter van twee jaar geleden, toen de kranten bol stonden van de negatieve berichten, hebben we ons 10 dagen prima kunnen redden. Het hangt naast hoogte ook af van ligging van de hellingen, hoeveelheid skiėrs etc. Klinkt goed hoor, een seizoen Oostenrijk. Doe je dat al lang?quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:55 schreef Komakie het volgende:
Zwitserland is in het algemeen wat hoger dan Oostenrijk, maar dat hoeft niet positiever te zijn voor de sneeuw. Ik moet zeggen dat ik trouwens ook een keer in zwitserland ben geweest (Crans-Montana) en je toen alleen nog over een strook van 10m breed naar beneden kon skiėn. Dus tja...
Ik heb het eigenlijk over alles (en ik weet dat het een projectje van jou is toevalligquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Komen deze week nog een hele zooi mutsen bij weet ik toevallig... (we hadden het over mutsen)
Ik ben hier al aan het lessen maar ga daar waarschijnlijk nog een ochtend les nemenquote:Op maandag 1 december 2008 13:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ga les geven in Gerlos.
als je nog een goede ski-/snowboardschool zoekt.. Michi is de place 2 be
Wat snowboarden betreft zeker.
Nou dat jaar was het echt drama. Ik heb geen fatsoenlijk stukje sneeuw gezien.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Lenzerheide bestaat uit een oost- en een westhelling en één, wat lager gelegen, zuidhelling. Daar is de sneeuw altijd beroerd. De rest van het gebied is eigenlijk altijd prima te beskieėn. Zelfs tijdens de dramawinter van twee jaar geleden, toen de kranten bol stonden van de negatieve berichten, hebben we ons 10 dagen prima kunnen redden. Het hangt naast hoogte ook af van ligging van de hellingen, hoeveelheid skiėrs etc. Klinkt goed hoor, een seizoen Oostenrijk. Doe je dat al lang?
Hehe reclame maken hequote:Op dinsdag 2 december 2008 16:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk over alles (en ik weet dat het een projectje van jou is toevallig)
Geen probleem. 7 man is makkelijk les te geven als ze een beetje hetzelfde niveau hebbenquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben hier al aan het lessen maar ga daar waarschijnlijk nog een ochtend les nemenIk zal het noteren
Oh ja, we zijn met 7 man.
Natuurlijk, ik snap het ook wel. En het is zeker geen onaardige site. Je bent lekker bezig iig.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hehe reclame maken he
Het is idd een erg kleine collectie, maar het is leuk en aardig om gelijk 100 boards op je site te zetten, maar je moet ze ook verkopen
En ik heb niet echt het geld om ff die gok te nemen
Eens, de dagen gaan verschrikkelijk traagquote:
Ik moet nog 10 dagen wachten en dat vind ik al langquote:Op woensdag 3 december 2008 17:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
Eens, de dagen gaan verschrikkelijk traag![]()
Dat roept om foto'squote:Op woensdag 3 december 2008 21:27 schreef Komakie het volgende:
Nog 2 daagjes. Overmorgen weg, zondag voor het eerst op me (nieuwe) plankje
Ghehehe ervaring?quote:Op woensdag 3 december 2008 21:38 schreef Noshiba het volgende:
Geel/bruine sneeuw met stukjes er in ook niet eten!
4 winterbanden, van een echt merk! en de kettingen mee.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:47 schreef ryan_atwood het volgende:
Eerste keer trouwens dat ik zelf met mijn auto naar wintersport ga. Frankrijk. Wat raden jullie mij aan mbt banden?
Absoluut!quote:Op woensdag 3 december 2008 21:48 schreef Sparqq het volgende:
[..]
4 winterbanden, van een echt merk! en de kettingen mee.
Kun je vast wel bij een banden boer huren, beiden zijn echt een must! vooral op de kleine binnen wegen in die dorpjes...quote:Op woensdag 3 december 2008 22:00 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
en hoe komen we daaraan en wat kost dat?
Duur, kijk op marktplaats voor een setjes van 4 velgen met banden. Scheelt klauwen met geld. Ik heb vorig jaar 150 betaald voor 4 velgen met banden. Moet nu twee nieuwe banden en kost 180.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:00 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
en hoe komen we daaraan en wat kost dat?
Gastquote:Op woensdag 3 december 2008 21:38 schreef Noshiba het volgende:
Geel/bruine sneeuw met stukjes er in ook niet eten!
Winterbanden zijn toch verplicht in duitsland in de winter? Dat is welweer een risico wat je loopt bij de heen en terugreis.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:11 schreef dill het volgende:
Wij gaan ieder jaar met kerst naar Oostenrijk/Frankrijk/Zwitserland. Altijd zonder winterbanden en de sneeuwkettingen nog nooit nodig gehad, paniekzaaiers![]()
![]()
Sneeuwkettingen zou ik meenemen maar veel geld uitgeven aan winterbanden lijkt mij overbodig, maar goed, dat is ook wat je zelf pettig vindt. Ligt ook aan het feit hoever je banden die er nu onder zitten versleten zijn lijkt me.
E in wat voor auto je gaat natuurlijk. Een of andere Range Rover ligt anders op de weg in de sneeuw dan een Suzuki Alto natuurlijk.
Zonder winterbanden is knap stom van je. De regelgeving zit namelijk zo in elkaar in Duitsland dat je je aan dient te passen aan de weersomstandigheden. Dat gaat zelfs zo ver dat als je betrokken bent bij een aanrijding je verantwoordelijk gesteld kan worden indien je op zomerbandjes reed. Maar ga jij maar lekker zonder winterbanden rijden, ik vind dat persoonlijk vrij domquote:Op donderdag 4 december 2008 12:11 schreef dill het volgende:
Wij gaan ieder jaar met kerst naar Oostenrijk/Frankrijk/Zwitserland. Altijd zonder winterbanden en de sneeuwkettingen nog nooit nodig gehad, paniekzaaiers![]()
![]()
Sneeuwkettingen zou ik meenemen maar veel geld uitgeven aan winterbanden lijkt mij overbodig, maar goed, dat is ook wat je zelf pettig vindt. Ligt ook aan het feit hoever je banden die er nu onder zitten versleten zijn lijkt me.
E in wat voor auto je gaat natuurlijk. Een of andere Range Rover ligt anders op de weg in de sneeuw dan een Suzuki Alto natuurlijk.
Dat zou mn vader dan altijd moeten hebben gedaan zonder dat ik dat wist, dat zou kunnenquote:Op donderdag 4 december 2008 14:03 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Zonder winterbanden is knap stom van je. De regelgeving zit namelijk zo in elkaar in Duitsland dat je je aan dient te passen aan de weersomstandigheden. Dat gaat zelfs zo ver dat als je betrokken bent bij een aanrijding je verantwoordelijk gesteld kan worden indien je op zomerbandjes reed. Maar ga jij maar lekker zonder winterbanden rijden, ik vind dat persoonlijk vrij dom![]()
Sneeuwkettingen heb ik ook nog nooit nodig gehad, maar wel altijd mee natuurlijk.
Wat een dom geklets. In de 18 jaar dat ik wintersport heb ik onderweg al genoeg ellende gezien. Auto's op de kop, in de vangrail, onder vrachtwagens, in een greppel, om een lantaarnpaal gevouwen etc. En mensen die de berg niet op mogen omdat ze geen winterbanden of sneeuwkettingen bij zich hebben. Moeten ze onderweg op zoek naar passende sneeuwkettingen terwijl natuurlijk uitgerekend dįn alle winkels dicht zijn. In de file op een heuvel met slippende banden achteruit tegen andere auto's aanglijden omdat het ijzelt en mensen die in de Ardennen al stranden op weg naar de wintersport. Nee, dan ben je verstandig bezig.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:25 schreef dill het volgende:
[..]
Dat zou mn vader dan altijd moeten hebben gedaan zonder dat ik dat wist, dat zou kunnenMaar dan rijdt ie eerder het hele jaar op winterbanden
Sowieso zijn wij niet zo van de veiligheid, vaak zat de kettingen vergeten... Maar ik vind wel vaak dat mensen zich te druk maken.
Ik bedoel, als we hier 1 cm sneeuw hebben liggen rijdt 85% als een mongool. Dus ik kan me voorstellen dat mensen als ze in 10 cm rijden zich helemaal niet op hun gemak voelen.
Foto van me nieuwe plankje:quote:
Dat is dan flink dom.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:25 schreef dill het volgende:
[..]
Dat zou mn vader dan altijd moeten hebben gedaan zonder dat ik dat wist, dat zou kunnenMaar dan rijdt ie eerder het hele jaar op winterbanden
Sowieso zijn wij niet zo van de veiligheid, vaak zat de kettingen vergeten... Maar ik vind wel vaak dat mensen zich te druk maken.
Ik bedoel, als we hier 1 cm sneeuw hebben liggen rijdt 85% als een mongool. Dus ik kan me voorstellen dat mensen als ze in 10 cm rijden zich helemaal niet op hun gemak voelen.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar in al die jaren (meer dan 10 toch al zeker) hebben wij nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad, dat is mijn ervaring. En ik heb genoeg chaos op de weg gezien. Ik denk dat toch ook wel een (flink) deel met rijvaardigheid te maken heeft en het feit dat wij in Nederland qua weersomstandigheden niet zo heel veel gewend zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is dan flink dom.
In duitsland zijn winterbanden verplicht (zoals al eerder aangegeven). In Oostenrijk (grappig genoeg) niet, maar moet je wel een setje kettingen in de achterbak hebben liggen. Anders heb je hetzelfde probleem.
Het is een typische nederlandse mentaliteit. Weet je waarom 85% als een mongool rijdt? Omdat ze allemaal geen winterbanden hebben. Stelletje sukkels.
btw, je hebt niet alleen in de sneeuw winterbanden nodig. Nederlanders denken van wel, maar als het kouder is dan 7 graden boven nul en/of met regelachtige omstandigheden heb je al profeit van winterbanden. Dat weer is het regelmatig in nederland en je hoeft dus niet speciaal voor de wintersport banden te kopen. Eigenlijk zou het hier ook gewoon verplicht moeten worden.
Maar ja, Nederland is zo'n lekker naief land waar we met z'n alle 50 op de snelweg moeten gaan rijden als het een beetje sneeuw of aardig regent, want anders wordt het zo'n zooitje. No shit als je mensen niet verplicht om op een paar fatsoenlijke banden te rijden.
Ze heten trouwens niet voor niets winter- en zomerbanden....
Het is ook heel simpel want uiteindelijk is het niet eens veel duurder dan de hele winter op je zomerbandjes blijven rijden. Die slijten veel harder. Winterbanden slijten harder in de zomer. Dus als je ze afwisselt zijn uiteindelijk de uigaven maar ietsje hoger dan wanneer je de hele winter op zomerbanden blijft rijden.
Ik zit al een paar hele seizoenen in Oostenrijk en die verklaren al die nederlanders helemaal voor gek om de manier waarop ze op vakantie gaan. Het scheelt zo ongelooflijk veel in grip.
Jij kan dan ook absoluut niet rijdenquote:Op donderdag 4 december 2008 18:50 schreef bietelboer het volgende:
Kettingen hebben wij al jaren bij ons en met name afgelopen jaar in Val Thorens ECHT HARD nodig gehad...zonder die dingen was ik noooooit aan gekomen....
Ik ga ook een setje winterbanden onder mijn auto zetten. Maar de reden dat het niet verplicht is, is het effect van schijnveiligheid. Toen de autoriem verplicht werd, gingen mensen gemiddeld 5 procent harder rijden, omdat ze het idee hadden: als er wat gebeurt, zit ik toch in de riemen. Idem voor slipcursussen en winterbanden: je zou zeggen, verplicht het voor iedereen, maar dat doen ze expres niet omdat mensen dan meer risico gaan nemen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is dan flink dom.
In duitsland zijn winterbanden verplicht (zoals al eerder aangegeven). In Oostenrijk (grappig genoeg) niet, maar moet je wel een setje kettingen in de achterbak hebben liggen. Anders heb je hetzelfde probleem.
Het is een typische nederlandse mentaliteit. Weet je waarom 85% als een mongool rijdt? Omdat ze allemaal geen winterbanden hebben. Stelletje sukkels.
btw, je hebt niet alleen in de sneeuw winterbanden nodig. Nederlanders denken van wel, maar als het kouder is dan 7 graden boven nul en/of met regelachtige omstandigheden heb je al profeit van winterbanden. Dat weer is het regelmatig in nederland en je hoeft dus niet speciaal voor de wintersport banden te kopen. Eigenlijk zou het hier ook gewoon verplicht moeten worden.
Maar ja, Nederland is zo'n lekker naief land waar we met z'n alle 50 op de snelweg moeten gaan rijden als het een beetje sneeuw of aardig regent, want anders wordt het zo'n zooitje. No shit als je mensen niet verplicht om op een paar fatsoenlijke banden te rijden.
Ze heten trouwens niet voor niets winter- en zomerbanden....
Het is ook heel simpel want uiteindelijk is het niet eens veel duurder dan de hele winter op je zomerbandjes blijven rijden. Die slijten veel harder. Winterbanden slijten harder in de zomer. Dus als je ze afwisselt zijn uiteindelijk de uigaven maar ietsje hoger dan wanneer je de hele winter op zomerbanden blijft rijden.
Ik zit al een paar hele seizoenen in Oostenrijk en die verklaren al die nederlanders helemaal voor gek om de manier waarop ze op vakantie gaan. Het scheelt zo ongelooflijk veel in grip.
Echte profis trage helmquote:Op vrijdag 5 december 2008 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
Sowieso lijden wij Nederlanders af en toe behoorlijk aan zelfoverschatting. In het gebied waar wij skiėn draagt 95% van de mensen een helm. Van 4 tot 88 jaar, snowboarders en skiėrs, zeer ervaren en beginners, alle leraren van de skischolen. Allemaal. Behalve... juist, de Hollanders. Je pikt ze er bij de liften feilloos uit. Ik heb op een terras eens een groep naast ons gehad die zich hardop afvroeg waarom wij allemaal wél een helm droegen. Tja.
Ja, en in de WAO omdat je geheugenproblemen hebt of met woordvindingsproblemen in een revalidatiecentrum is voor echt toffe mensenquote:Op zaterdag 6 december 2008 17:06 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
helm is voor mietjes....
ik zet gewoon mijn pepsi of unox muts op meestal moehahaha
[ afbeelding ]
Bij mij zit er toch zo goed als niks, dus ik ga vrolijk zonder helmquote:Op zaterdag 6 december 2008 23:25 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en in de WAO omdat je geheugenproblemen hebt of met woordvindingsproblemen in een revalidatiecentrum is voor echt toffe mensenNee dankje, mijn hersenen zijn me iets te kostbaar.
Goede shit. Wat voor snowboard is dat? Nog nooit gezien of van gehoord, ziet er wel extreem stoer uit.quote:Op zondag 7 december 2008 19:35 schreef J.A.N.A. het volgende:
En eindelijk m'n nieuwe plank uitproberen![]()
[ afbeelding ]
En nog leuker er ligt al sneeuw en er komt nog meer aan![]()
[ afbeelding ]
Whahahaquote:Op zondag 7 december 2008 20:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij mij zit er toch zo goed als niks, dus ik ga vrolijk zonder helm
Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)quote:Op zondag 7 december 2008 22:29 schreef Rafiki het volgende:
[..]
Goede shit. Wat voor snowboard is dat? Nog nooit gezien of van gehoord, ziet er wel extreem stoer uit.
mooi board inderdaadquote:Op maandag 8 december 2008 09:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Het is een Indigo Bamboo gemaakt van bamboe en koolstofvezel (carbon)
Ik was al erg lang verliefd op het design, niet goedkoop maar hij is zo mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |