Waar het alemaal mee begon:quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:35 schreef Adelante het volgende:
note to self: ewelina volgen vanavond bij openen topics
Ik heb hem aangepast (zag hem staan in jouw topic)quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:33 schreef Ewelina het volgende:
Oja, nog een handige link:
http://ikeahacker.blogspot.com/
Ik was je net voor :pquote:Op vrijdag 14 november 2008 23:30 schreef Ewelina het volgende:
Nou moe, ik had ook net een 2e deel geopendIk ben wel lekker bezig vanavond
Het is een huurhuis, dus de keuken verven of handgrepen vervangen mag niet.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:40 schreef Cyan het volgende:
* Andere handvaatjes op de kasten.
* Kastjes verven of behangen maar dan wel goed aflakken ivm spetters en vlekken.
* Tegeltjes verven met tegelverf
Kortom: TVP!
Orginele handgreepjes bewaren, kun je ze er weer op zetten als je gaat verhuizen. Bij IKEA hebben ze best leuke voor weinig geld. Maar die er nu op zitten zijn eigenlijk ook best leuk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is een huurhuis, dus de keuken verven of handgrepen vervangen mag niet.
Natuurlijk mag je de handgrepen wel vervangen! Als je de originelen maar bewaard en terugzet als je het huis uit gaat.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is een huurhuis, dus de keuken verven of handgrepen vervangen mag niet.
Die handgrepen vind ik nog het minst erg eigenlijk. Ik vind de kleur niet zo, ze lijken een beetje zalmroze, maar dat komt vast door het aanrechtblad.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je de handgrepen wel vervangen! Als je de originelen maar bewaard en terugzet als je het huis uit gaat.
Ik ben helemaal verlieft! Maar waar vind je blikken en verwerk je het goed?quote:
Zoals beloofd de foto'squote:Op maandag 17 november 2008 10:20 schreef Gurb het volgende:
ik ben op dit moment druk bezig met het opknappen van een eettafel en 6 stoelen.
Foto's volgen
de exacte kleur van de zitting weet ik nog niet, maar grote kans dat dit idd grijs gaat wordenquote:Op zondag 23 november 2008 22:55 schreef hierissieweer het volgende:
ik weet niet of ik die geverfde achterkant zo leuk vind, maar het is zeker creatief! (er gaat een zelfde kleurtje stof op de zittingen als de achterkant?)
Klinkt stoer, zo'n kastquote:Op vrijdag 26 december 2008 20:49 schreef blessed19 het volgende:
Ja, soort van. Ik noem het maar een bierkast, omdat ik daar al mijn bier in stop. bovenste helft staan de glazen en onderste helft staan de bieren.maar dat grenen vind ik niet echt mooi... het zal echter een tijdje duren eer ik eraan kan beginnen, want ik heb er niet echt plek voor een metamofose in een appartement. ik heb wel een leuk balkon ervoor, dus ff wachten totdat het mooier weer wordt!
ik zal es kijken of ik ergens een camera kan ritselen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Klinkt stoer, zo'n kast
Heb je er toevallig een foto van?
Wat zonde!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:50 schreef The_Dean het volgende:
Momenteel heb ik deze in de kamer staan [gekregen van een vriendin, alleen de twee kleinste]. Ze zijn nogal wat vaal, dus moet ze sowieso wat opknappen. Ze worden straks zwarte pootjes met een zwart/wit geblokt blad
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:15 schreef DJRandall het volgende:
Voor mij natuurlijk ook even een TVP-tje, mijn halve interieur staat in de vorige post, hehe...
Nog mensen interesse in een leuk projectje? Ik ga er echt niet aan toekomen...
[ afbeelding ]
St-marc?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:13 schreef Superduif het volgende:
Ik heb een eettafel in "koloniale" stijl die ik een kleurtje wil gaan geven. Nou ben ik vandaag begonnen met het schuren van de poten en ik ben er achter gekomen dat de wax waar die tafel mee behandeld is vrij hardnekkig spul is. Weet een van jullie of er niet een goedje is waarmee je de boel een beetje kan voor behandelen zodat het afschuren wat makkelijker gaat. Die tafel heeft trouwens ook een beetje geleefd uiterlijk (alsof ie al 200 jaar in een indonesische familie in gebruik was voordat ik hem kocht :-) ) dus er zitten ook allemaal deuken en groeven in de tafel waar de wax nog beter in blijft zitten. Graag jullie tips
Volgens mij kan hout dat gewaxt of geölied is nooit meer goed geschilderd worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:13 schreef Superduif het volgende:
Ik heb een eettafel in "koloniale" stijl die ik een kleurtje wil gaan geven. Nou ben ik vandaag begonnen met het schuren van de poten en ik ben er achter gekomen dat de wax waar die tafel mee behandeld is vrij hardnekkig spul is. Weet een van jullie of er niet een goedje is waarmee je de boel een beetje kan voor behandelen zodat het afschuren wat makkelijker gaat. Die tafel heeft trouwens ook een beetje geleefd uiterlijk (alsof ie al 200 jaar in een indonesische familie in gebruik was voordat ik hem kocht :-) ) dus er zitten ook allemaal deuken en groeven in de tafel waar de wax nog beter in blijft zitten. Graag jullie tips
Dat zou niet zo mooi zijn. Ik heb 1 tafelpoot geschuurd en die krijg ik wel redelijk kaal. Ik ga nu een bandschuurmachine lenen en het daarmee proberen. Ik denk dat ik de tafel opzich wel kaal krijg alleen wel graag op de snelste manier. Nu heb ik het eerst met een staalborstel en daarna met een schuurmachine gedaan, dat was een hele klus. Voor de volgende tafelpoot ga ik een bandschuurmachine proberen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Volgens mij kan hout dat gewaxt of geölied is nooit meer goed geschilderd worden.
Ze zijn ondertussen verkocht, met pijn in mijn hart. Maar heb al zoveel meubels in huis, dat ik echt keuzes moet gaan maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ooooh gaaf! maarja zitten ze ookniet genoeg space voor non used banken
Ik zou zelf proberen eerst met thinner het vettige van de olie/wax te verwijderen.quote:Op zondag 18 januari 2009 09:43 schreef Superduif het volgende:
[..]
Dat zou niet zo mooi zijn. Ik heb 1 tafelpoot geschuurd en die krijg ik wel redelijk kaal. Ik ga nu een bandschuurmachine lenen en het daarmee proberen. Ik denk dat ik de tafel opzich wel kaal krijg alleen wel graag op de snelste manier. Nu heb ik het eerst met een staalborstel en daarna met een schuurmachine gedaan, dat was een hele klus. Voor de volgende tafelpoot ga ik een bandschuurmachine proberen.
Bedoel je dat je het papier wilt opspannen op een frame of neem je een compleet frame met canvas waar je het papier op niet?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:40 schreef Nicknaamloos het volgende:
Hey!
Ik wil graag een foto/afbeelding maken, uitprinten en dan op een canvas nieten..
Zal ik gewoon standaard papier plaatsen? Of moet k dikker papier hebben.
Ik wil het ookniet laten drukken, kunst is zelf maken
Ik heb de tafel nu in de grondverf staan en een poosje met rust gelaten maar ik ga er denk ik alsnog een primer op smeren want het "pakt" niet echt lekker, dus ik denk dat jij gelijk hebt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:21 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik zou zelf proberen eerst met thinner het vettige van de olie/wax te verwijderen.
Als je wax of olie gaat schuren word het namelijk warm en trekt het alleen maar verder in je hout met als resultaat problemen als je later gaat schilderen die verf komt er dan vanzelf ooit een keer weer af.
Google maar eens op "polka dot plakplastic". O.a. te koop bij de sprookjeskamer.nl geloof ikquote:Op maandag 30 maart 2009 20:56 schreef Stiemie het volgende:
Handige oplossing zo met die tafel JK1982! Slim gedaan
Ik heb zelf even een vraagje en denk dat dit het meest handige topic hiervoor is... Bij mijn dochter in de slaapkamer staat een billy-boekenkast. Nu wil ik de binnenkant van deze kast graag opleuken met rood plakplastic met witte stippen. Op internet kan ik dit echter niet vinden (alleen bij hiphandwerk.nl maar daar kan je het alleen in combinatie met andere spullen bestellen) Heeft iemand een idee waar dit nog meer te koop is?
Ah dank je voor de tip! Ik zie dat er in amsterdam zelfs meerdere verkooppunten zijnquote:Op maandag 30 maart 2009 21:08 schreef Cyan het volgende:
[..]
Google maar eens op "polka dot plakplastic". O.a. te koop bij de sprookjeskamer.nl geloof ik
Very nice!quote:Op maandag 30 maart 2009 21:12 schreef intensity het volgende:
[ afbeelding ]
Het resultaat na aankoop van twee stoelen bij de beurs. Allebei helemaal laten strippen en opnieuw
laten bekleden. Ben er zelf erg tevreden over, mooie sterke stof (25000 toeren) de 'prints' zijn ingeweven
en liggen op de stof zo lijkt het.
Waaromm koop je niet gewoon stippeltjes tafelzeil en lijm?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef Stiemie het volgende:
Nou da's ook niet leukEr staat dat ze de stippenfolie erkopen bij kitch kitchen, maar die hebben het dus niet... Vrijdag maar eens de sprookjeskamer proberen
Kijk ook eens op Marktplaats! Daar wordt het ook vaak aangeboden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:22 schreef Stiemie het volgende:
Nou da's ook niet leukEr staat dat ze de stippenfolie erkopen bij kitch kitchen, maar die hebben het dus niet... Vrijdag maar eens de sprookjeskamer proberen
Ik zou iets van metaalverf pakken van Hammerite. Vooral vanwege eventueel roestgevaar. En dan met een spuitbus in meerdere dunne laagjes aanbrengenquote:Op woensdag 1 april 2009 15:12 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik kan een topic openen, maar ik denk dat ik het net zo goed hier kan posten.
Ik wil graag mijn koelkast schilderen. Wat voor soort verf zou ik het beste kunnen gebruiken? Radiatorverf? Of iets anders?
Niet schuren; hij is zeer waarschijnlijk gepolitoerd, dus eerst ff testen of je het met alcohol eraf krijgt. Met schuren beschadig je het fineer.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:05 schreef Patricia1982 het volgende:
Deel 2 net gevonden dus plaats mijn opknap meubel er ook ffies tussen
ik heb dit tafeltje gekregen.
[ afbeelding ]
wie heeft er ervaring mee om dit op te knappen??
denk dat een soort van notenhout is. er zitten barsten op het tafelblad, verder wel in gode staat.
Moet ik t eerst voorbehandelen voordat ik kan schuren of kan ik gewoon meteen gaan schuren? en met welke korrel?
daarna in de grondverf en daarna in de gewenste kleur spuiten enof verven??
Is de kleur zilver goed te schilderen of is het beter om die kleur te spuiten?
als je echt oud wil opknappen zou ik op MP kijken, soms staan er super leuke dingen tussen, gewoon goed onderhandelenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:39 schreef littledrummergirl het volgende:
sugar, die tafel![]()
hmm nu wil ik een oude tafel om te pimpen...heb alleen maar nieuw spul hier staan, balen
Het lijmen lijkt me sowieso een beter idee dan het prikken maar nu vroeg ik me af wat voor lijm handig is. Ik dacht aan doodgewone kinderlijm of anders spuitlijm maar misschien dat iemand hier nog briljante ideen heeft.quote:there are 2 ways to skin this lamp.
1. lil jammer trimmed about half the stick off the umbrellas, poked them into the ikea paper lantern (i'm guessing it's the ikea regolit) and rolled the sticks in scotch tape from the inside to stop them from falling out.
2. a craftster reader suggested applying glue on the underside of the umbrellas, sticking them through and cutting away the stems from inside. use low-heat glue as white glue won't cut it for thin paper and hot glue just burns through.
Makro, als je iemand met een pas kent natuurlijk (of je hebt er zelf een)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:00 schreef saaw het volgende:
En een grote hoeveelheid paraplutjes moet ook wel te vinden zijn lijkt me [blokker ofzo denk ik]
Nu staat het volgende er bij:
[..]
Het lijmen lijkt me sowieso een beter idee dan het prikken maar nu vroeg ik me af wat voor lijm handig is. Ik dacht aan doodgewone kinderlijm of anders spuitlijm maar misschien dat iemand hier nog briljante ideen heeft.
Ga hem vrijdag maken denk ik dus foto's volgen tegen die tijd wel.
Heb je "alleen" de kussens gedaan of de rest (rug- en armleuning etc) ook?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:05 schreef -sabine- het volgende:
Me bank opnieuw bekleed.
Eindelijk.
[ afbeelding ]
Stond al wel in naaitopik, maar past hier ook wel.
Sowieso een goeie slag gemaakt dit jaar.
Overal nieuwe vloeren. Behalve de keuken.
Alles is van zwart naar wit en antraciet geverfd, behalve de keuken.
Die komt volgend jaar.
Alles dusquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Heb je "alleen" de kussens gedaan of de rest (rug- en armleuning etc) ook?![]()
als ik alleen de kussens al zelf zou doen zouden die op een flodderige aardappelzak lijken, ik vind het dus sowieso al razend knap!
Goed joh!!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:02 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Alles dus
Tis dat ik niet meer tijd heb,. kzou graag meer maken.
Thanx!
Hier hebben ze wel hoezen voor je hoekbank! http://www.bemz.com/index.php/prod_id/2/page/shop/model_id/20/quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef Sandous het volgende:
Sabine wat gaaaf!!!
Ik heb al zolang het idee om mijn ektorp bank:
[ afbeelding ]
Zo een stofje te geven.. beetje bruinig/beige Alleen zelf kan ik het niet. Ben ook bang dat als ik het laat maken gerust op 800 euro kan komen. (Kan dan gewoon een nieuwe kopen..
Wat is redelijk om hiervoor te vragen?
Dus stof vanmijzelf...
Heb bijv. dit gevonden: http://www.savemysofa.com(...)oducts/7340036311675 alleen hebben ze dus geen hoekbankstof
Goeie tip, thanks!quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef maok het volgende:
@ saaw: bij de hema hebben ze ook leuke parasolletjes, oa deze extra grote:
[ afbeelding ]
Als lijm zou ik wel iets nemen wat niet al te 'nat' is, anders gaat het papier misschien kapot. Spuitlijm is denk ik wel geschikt inderdaad. Gewoon even testen op een onopvallend plekje.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:48 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik vind deze ook veel mooier dan het voorbeeld!
Ik weet niet precies uit mijn hoofd welk nummer het was, maar het is zijdewit....quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Heel mooi geworden, welk RAL-nummer wit heb je gebruikt (of merk/kleur)?
Ja, dat was dus een crime. De kast was geloogd. Dat betekent dus dat ik hem eerst heeeeeel goed moest ontvetten met wasbenzine (drie keer afnemen). Daarna goed schuren. Het drogen van de verf duurt ook langer dat normaal.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:32 schreef janeway het volgende:
Hoe doe je dat zo'n grenen kast wit schilderen, was deze gelakt of in de was gezet. Ik heb hier 2 kasten in de was.. Maar ik zou ze best wel wit willen hebben.. Iemand tips?
of water met amoniak gebruiken, met een beetje mazzel hoef je niet eens meer te schuren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:45 schreef janeway het volgende:
koffie erin zetten, gewoon droge koffie zo uit het pak. Koffie neutraliseert de geur.
Veel werk dus, onze kasten zijn ook geloogd. Maar ja ik wil ze eigenlijk niet kwijt maar toch wel iets anders met mijn interieur. Het zijn echte oude kasten, de ene is van 1880 en de andere van 1920. dus veel wasbenzine (of kan terpetine ook?)
Ik had al gelezen dat azijn zou helpen, maar daar gaat de lucht niet van weg. Koffie zal ik eens gaan proberen! Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:45 schreef janeway het volgende:
koffie erin zetten, gewoon droge koffie zo uit het pak. Koffie neutraliseert de geur.
Ik ook, alles in xjes kwasten.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:52 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vind een kwast veel mooier, doe zelfs deuren ermee
Bedankt voor alle complimenten!!!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:11 schreef Patricia1982 het volgende:
Die kast is echt super geworden!
hebbie top gedaan!
Waar woon je? Ik knap namelijk ook meubeltjes op voor anderen.......quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
tvp en ik zou zooo graag zo'n telefoonbankje willen
Maar dat zie ik niet gebeuren eigenlijk
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef Sandous het volgende:
Sabine wat gaaaf!!!
Ik heb al zolang het idee om mijn ektorp bank:
[ afbeelding ]
Zo een stofje te geven.. beetje bruinig/beige Alleen zelf kan ik het niet. Ben ook bang dat als ik het laat maken gerust op 800 euro kan komen. (Kan dan gewoon een nieuwe kopen..
Wat is redelijk om hiervoor te vragen?
Dus stof vanmijzelf...
Heb bijv. dit gevonden: http://www.savemysofa.com(...)oducts/7340036311675 alleen hebben ze dus geen hoekbankstof
Cute!quote:Op maandag 21 september 2009 15:43 schreef Ewelina het volgende:
Mijn keuken gepimpt met stickers van de IKEA:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal er dan eerst een kunstof primer er op zetten, de kans is anders aardig groot dat je heel snel de verf er weer af trekt...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:17 schreef bibi het volgende:
Ik heb een 2e handse malm ladenkast op de kop getikt. En die wilde ik eigenlijk ook gaan verven. Heeft iemand een idee of dat kan?
Chinezen gebruiken toch piano lak?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef hierissieweer het volgende:
Ik wil dit kastje omtoveren tot iets met een chinezige uitstraling. Ik zat er aan te denken om met zwart te verven, zijdeglans, maar wie heeft er nog meer inspiratie voor mij?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of het piano lak is weet ik niet, maar het is wel hoogglans zwart, maar hoogglans zwart is een beetje irritant om schoon te houden. (as zijnde, een minuut na afnemen ligt er al weer stofquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Chinezen gebruiken toch piano lak?
Dat is toch hoog glimmend?
Jep, een poos geleden. Wij hadden een kast die je op een kledingkast kunt zetten, met schuifdeurtjes. We wilden hem gebruiken als tv meubel (de versterker e.d. hadden 50cm diep nodig en alle kastjes die we vonden voor een betaalbaar bedrag waren maar 45cm diep). We hebben hem toen hoogglans wit gespoten en de schuifdeurtjes heb ik wit behang met een wit glimmend bloemmotief erin behangenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:57 schreef bibi het volgende:
Iemand hier al wel eens een kastje behangen?
Nou, dat is of verkeerde verf of zoveel lagen dat het nog niet droog is...quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:51 schreef Loelette het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig!![]()
Afgelopen week heb ik via marktplaats een (al opgeknapt) buikkastje gekochten hij is echt super! Nou is er 1 probleempje. 2 dagen nadat ik hem op had gehaald heb ik er een fotolijstje opgezet welke ik er gister even afhaalde. Maar dat steundingetje bleef een beetje plakken zeg maar, dus nou zit er een streepje in de verf. Nu kan het niet zo zijn dat hij niet lang genoeg gedroogd heeft want ze had hem al best lang af. Heeft de opknapster de verkeerde verf gebruikt?
Hoe kan ik dit oplossen? Een bepaalde lak er overheen ofzo? (Beetje jammer, ik koop zon kastje natuurlijk al opgeknapt omdat ik er zelf geen held in ben, moet ik het nog op gaan knappen) Zou het toch wel leuk vinden als er ook iets óp mn kastje kan staan!
Cool!quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:57 schreef bibi het volgende:
Iemand hier al wel eens een kastje behangen?
Wow wat een toffe lamp! Ik ga het ook doenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:00 schreef saaw het volgende:
Ik ben al weken aan het nadenken over een grote lamp voor op mn slaapzolder [met hoog puntdak dus] en kwam gister op ikeahack het volgende tegen
[ afbeelding ][ afbeelding ]
en nu ben ik meteen helemaal verliefd
De lamp zelf is geen probleem, het is een regolit van IKEA en ik dacht om dan voor de grootse maat te gaan: 60cm [kost maar ¤5,- geloof ik trouwens, echt bizar weinig]
[ afbeelding ]
En een grote hoeveelheid paraplutjes moet ook wel te vinden zijn lijkt me [blokker ofzo denk ik]
[..]
Het lijmen lijkt me sowieso een beter idee dan het prikken maar nu vroeg ik me af wat voor lijm handig is. Ik dacht aan doodgewone kinderlijm of anders spuitlijm maar misschien dat iemand hier nog briljante ideen heeft.
Misschien wat laat maar ik merkte het topic nu pas op.quote:Op zaterdag 15 november 2008 00:14 schreef maok het volgende:
Idee voor de keuken, maar misschien dat je het wat druk vind, ik wil
het nog een keer in mijn eigen keuken gaan maken.
Het zijn etiketten en plat geslagen blikjes:
Jammer dat je wat ver weg woont, anders had ik hem graag als projectje gehadquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:41 schreef Mute_Me het volgende:
Ik heb hier een fauteuil staan welke binnenkort weg moet. iemand intresse?
Het lijkt op deze http://static.marktplaza.be/images/1/1/7668801.jpg, alleen dan zwart leer en blank gelakt hout. Op te halen in Den Haag. Heeft duidelijk een opknapbeurt nodig
Edit: een foto:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
Same herequote:Op donderdag 27 mei 2010 18:23 schreef maok het volgende:
[..]
Jammer dat je wat ver weg woont, anders had ik hem graag als projectje gehad
Ik denk dat ieder zo zijn eigen idee heeft hoe hij zich thuis wilt voelen. Voor de ene is dat een witte doos, de ander heeft liever een kakofonie aan kleuren. De meesten zullen ergens tussen in zitten. De truck is het om in zo'n verhouding te hebben dat je er enerzijds door geprikkeld word om je thuis zijn te ontplooien, en anderzijds je ontspanning te krijgen. Die keuken die jij qoute vind ik totaal geweldig, heb mijn keuken ook wel druk en bond. (heb een hele muur vol koektrommels) maar als ik op de bank zit wordt ik omringt door beige en groentinten, met de meubelstijl waar ik van hous, met de spulletjes die mij goede herrinneringen geven. Daar is waar ik weer mijn rustpunt haal. In mijn keuken is er meer ruimte voor een creatieve geest :pquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:05 schreef FP128 het volgende:
[..]
Misschien wat laat maar ik merkte het topic nu pas op.
Ik vind dat je huis rust moet uitstralen als je erin komt.
Al die new-age/flowerpower drukte die je woning moeten
opfleuren is leuk voor een tv aflevering maar in de praktijk
als je van je werk komt( met alle drukte) lijkt mij dat je niet
weer die drukte van buiten en van je werk meeneemt.
Dan wil je ontspannen en je zelf tot rust laten komen en zijn
dus schreeuwerige wanden,deuren,keukens,meubels met
felle kleuren uit den boze.
Dat denk ik,maar ja, wie ben ik
En nieuwe stoelpoten met een wat bredere basis zodat ze wel rechtop blijven staanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Leuke stoeltjes! Ik stem in ieder geval voor een paar nieuwe tafelpoten
Ha leuk. Wenckebachweg?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:03 schreef P.F het volgende:
Oooo leuk! Ik ga inspiratie zoeken voor deze tafel en 4 stoelen (iets met wit en roze..)
Dit is dus voor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier ben ik nu mee bezigquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:00 schreef saaw het volgende:
Ik ben al weken aan het nadenken over een grote lamp voor op mn slaapzolder [met hoog puntdak dus] en kwam gister op ikeahack het volgende tegen
De lamp zelf is geen probleem, het is een regolit van IKEA en ik dacht om dan voor de grootse maat te gaan: 60cm [kost maar ¤5,- geloof ik trouwens, echt bizar weinig]
[ afbeelding ]
[..]
ik zag die lamp met rechte lijnen net in de xenos voor 1.99quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:00 schreef saaw het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Hartstikke leuk!quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:23 schreef zjenien85 het volgende:
Helleuw.. Jammer dat dit forum een beetje stil ligt, ik ga volgende week samenwonen en heb er de afgelopen weken veel ideeën opgedaan!
Ik heb me vorige week op een dressoir gestort, was gratis op te halen bij m'n tante. Enige nadeel is dat dat ding echt héél zwaar is en een trap op moet tijdens de verhuizing, maar goed..
[ link | afbeelding ]
En zo is ie geworden.. Eerst licht geschuurd, daarna twee lagen witte grondverf en afgewerkt met witte hoogglans verf. De handgreepjes en deurknoppen heb ik zilver gespoten.
[ link | afbeelding ]
pssst het is rechts klikkenquote:Op donderdag 16 december 2010 17:36 schreef Ml-etje het volgende:
DMV van links klikken op de foto en dan bij eigenschappen/properties te klikken de code te verkrijgenDeze hier plakken in je post en dan IMG tags erom zetten [ [url=http://-]afbeelding[/url] ]
Het houtwerk schuren en lakken met blanke lak. Het roestwerk van het ijzerwerk (dat is toch roest?) afhalen door te schuren/staalborstel gebruiken en dan een speciale grondverf die ook over roestig ijzer kan (ben even de naam van het spul kwijtquote:Op donderdag 16 december 2010 17:09 schreef Klusster_uit_België het volgende:
Hallo,
ik heb als nieuwjaarscadeau voor mijn petekindje deze oude schoolbank gekocht.
En zou 'em graag opkalefateren tegen dan. Maar heb geen idee hoe eraan te beginnen.
Ik zou het ijzeren onderframe graag in wit schilderen, en al het hout op een of andere manier heropfrissen, en houtkleur behouden.
Iemand een idee?
En hoe krijg ik in godsnaam die foto hierin? :-)
http://nl.kapaza.be/belgi(...)-stuks--52419183.htm
[ afbeelding ]
mag best, zolang het maar weer in oude staat gebracht kan worden.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:01 schreef sararaats het volgende:
ik heb echt een mottige keuken maar omdat het een huurstudiootje is mag ik er niets aan doen.
ik zag hier iets met stickers op de kastjes, misschien ga ik dat toch doen
En soms mag het zelfs als het een verbetering is. Maar studio klinkt als iets voor studenten en dan zullen ze wel niet zo happig zijn op echte veranderingen.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:02 schreef loecje het volgende:
[..]
mag best, zolang het maar weer in oude staat gebracht kan worden.
Heel gaaf! Supermooi gedaan!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:09 schreef trui het volgende:
ik heb een IKEA poefje/voetenbankje omhaakt. ik heb geen duidelijke voor-foto, maar wel een in-progress fotootje. hij was eerst zwart / donkerblauw.
met losse bovenkant en zijkant-in-de-maak
[ afbeelding ]
eindresultaat
[ afbeelding ]
de onderkant (met strik zodat je de hoes er ook weer af kunt halen)
[ afbeelding ]
Ik vind het zo jammer dat ze deze niet meer hebben bij IKEAquote:
Zeker schuren, eerst met 80, dan grondverf, dan schuren met 120 en dan in 2 keer aflakken geeft het mooiste resultaat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:48 schreef kippiedippie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil graag deze kast + tafeltje in het zwart/bruin verfen, iemand tips?
Ik heb nog nooit verder zelf een andere kleur geschilderd.
Hoe moet ik beginnen?
Wat voor soort verf?
(wel of niet schuren? ik wil de kast niet beschadigen)
Maar wel eerst even kijken of het kastje niet in de boenwas is gezet!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:36 schreef saaw het volgende:
[..]
Zeker schuren, eerst met 80, dan grondverf, dan schuren met 120 en dan in 2 keer aflakken geeft het mooiste resultaat.
Als je lui bent [zoals ik] schuur je het alleen met 120 en gebruik je een spuitbus voor het verven [zowel grondverf als lak]. Dat vergt wat oefening [niet te dik en dichtbij ivm druppels] maar wordt wel met het minst werk toch mooi.
Al doende leert menquote:Op maandag 9 mei 2011 13:49 schreef saaw het volgende:
Helemaal waar
Het kastje lijkt me gebeitst maar het tafeltje zou idd wel eens was/olie kunnen zijn.
Leukquote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:48 schreef MissMSX het volgende:
Wijnkistje geverfd en omgetoverd tot Spöka-kastje
Sorry voor de king kong sized foto's![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Superquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:09 schreef trui het volgende:
ik heb een IKEA poefje/voetenbankje omhaakt. ik heb geen duidelijke voor-foto, maar wel een in-progress fotootje. hij was eerst zwart / donkerblauw.
met losse bovenkant en zijkant-in-de-maak
[ afbeelding ]
eindresultaat
[ afbeelding ]
de onderkant (met strik zodat je de hoes er ook weer af kunt halen)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 april 2011 01:26 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ja ik vind het zinvol, er waren namelijk een aantal mensen met leuke ideeen! Verras me!
Ik heb binnenkort zelf ook iets om te posten!
Ohw, damn, wat een fantastisch idee. Die kitty loo!quote:Op zondag 15 januari 2012 12:21 schreef megje83 het volgende:
Jeetje, het is al enige tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. In die tijd heb ik niet stil gezeten. Ik zal binnenkort eens wat van mijn projecten posten. Check mijn blog als je nu al nieuwsgierig bent!
http://trudie83.blogspot.com
Wat maak je een leuke dingen zeg!quote:Op zondag 15 januari 2012 12:21 schreef megje83 het volgende:
Jeetje, het is al enige tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. In die tijd heb ik niet stil gezeten. Ik zal binnenkort eens wat van mijn projecten posten. Check mijn blog als je nu al nieuwsgierig bent!
http://trudie83.blogspot.com
Thanx! Ben erg benieuwd naar het resultaat als 'ie klaar is.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ohw, damn, wat een fantastisch idee. Die kitty loo!
Die gaat hier op de todo list.
Dank voor je tip!quote:Op zondag 15 januari 2012 19:00 schreef Seven. het volgende:
Kitty loo is tof! En Trudie, als je die café stoeltjes uit je blog tof vindt, zoek eens op Thonet.
Die stoel is veel geld waard he? Ik heb zo'n tafeltje. Is begin 19de eeuw.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:22 schreef LauraCloe het volgende:
Stap 2: Een namiddagje nietjes en siernagels wippen om tot de constatatie te komen dat de binnenkant toch ook maar eens herdaan moet worden..
[ afbeelding ]
Stap 3: Het werd er daaronder ook niet beter op... Let's go all the way!
[ afbeelding ]
Stap 4: Bij nader inzien (en vooral van dichtbij) was ook de paintjob toch niet meer zo geweldig. Vernislaag afgeschuurd en de duizenden nietgaatjes gedicht!
[ afbeelding ]
To be continued...
Ben benieuwdquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef LauraCloe het volgende:
Ik tikte onlangs dit leuke ongewone ding op de kop:
[ afbeelding ]
Ik hou van gedraaide pootjes!
Ik dacht aan een nieuw zacht grijsachtig blauw stofje dat mooi contrasteerd met de donkere houtkleur. Of ik geef het houtenwerk een zacht blauw kleurtje en ga dan voor een leuke wit/blauwe print.. Wat zouden jullie ermee doen?
Het wordt mijn eerste herstoffeerwerkje, dat wordt nog spannend..:D
Ik heb inmiddels gezien wat je ermee gedaan hebt een eerlijkheidshalve vond ik 'mquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef LauraCloe het volgende:
Ik tikte onlangs dit leuke ongewone ding op de kop:
Ik hou van gedraaide pootjes!
Ik dacht aan een nieuw zacht grijsachtig blauw stofje dat mooi contrasteerd met de donkere houtkleur. Of ik geef het houtenwerk een zacht blauw kleurtje en ga dan voor een leuke wit/blauwe print.. Wat zouden jullie ermee doen?
Het wordt mijn eerste herstoffeerwerkje, dat wordt nog spannend..:D
Smaken verschillen natuurlijk, maar al vond je het dan wel mooi, in goede staat was het lang niet. Het stonk verschrikkelijk naar oude sigarettengeur en dan heb je de binnenkant niet gezien! De vulling van de zitting was zo goed als weg, om je maar te zeggen... het stoeltje is herbekleed geweest (dit is niet de originele bekleding, die was rood velours) en ze hadden 2 kussens als zitting gebruikt i.p.v. het stoeltje degelijk te restaureren. Oké, niet zichtbaar voor het blote oog, maar zo hoort het gewoon niet.. Aan de rechterzijkant zat de bekleding vol haakjes van kattenpootjes, dit stoeltje had echt een update nodig.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:29 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb inmiddels gezien wat je ermee gedaan hebt een eerlijkheidshalve vond ik 'm
in originele staat leuker. Sterker nog,als ik eerder geweten had van dit topic had ik 'm
misschien wel voor eigen gebruik willen overnemen.
Ik zou het niet weten, want ik heb er echt geen verstand van, maar dat zou dus volgens jou wel kunnen? Het lijkt erop alsof er een behoorlijke laklaag op zit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:46 schreef DJMO het volgende:
als je 't met de hand doet en voorzichtig, waarom niet ?
Moet je het dan ook voorbewerken? En waarmee spuiten, acrylspray of zo?quote:
Of de automaterialenhandelquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:35 schreef saaw het volgende:
Met de hand schuren en dan eerst een grondverf en dan een laklaag met de spuitbus. Bij de bouwmarkt hebben ze niet alle kleuren, beter kun je bij een goede verfzaak langs of als je minder budget hebt werkt graffiti verf heel goed.
wat zijn de afmetingen, wat voor hout is het en waar staat de kast?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:59 schreef DJRandall het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kast moet weer opnieuw geschilderd worden. Iemand interesse? Ik heb er geen plek meer voor...
De afmetingen zijn als volgt:quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:26 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
wat zijn de afmetingen, wat voor hout is het en waar staat de kast?
das een klein beetje boel uit de buurt en hij is ook te groot voor hier. Maar leuk dingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:53 schreef DJRandall het volgende:
[..]
De afmetingen zijn als volgt:
Hoogte: 195 cm
Breedte: 130 cm, inclusief koof 143 cm
Diepte: 46 cm, inclusief koof 52 cm
Grenenhout volgens mij en hij staat in de buurt van Tilburg
Hier een linkje
verkocht!quote:Deze kast moet weer opnieuw geschilderd worden. Iemand interesse? Ik heb er geen plek meer voor...
Plastic fineer of echt hout?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:59 schreef Kally het volgende:
Ik heb een vraagje, ik wil mijn tafels en dressoir gaan verven, maar er zit een fineerlaag overheen, hoe kan ik dat het beste aanpakken? Schuren en dan eerst een primer erover, of is er een andere manier?
Houtquote:
Ja ik was inderdaad van plan met de hand te schuren, al zijn ze behoorlijk grootquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hééél voorzichtig opschuren en lakken, primer lijkt me dan overbodig.
Het hoeft niet helemaal kaal, natuurlijk. Wel eerst even een stukje proberen met verven, want waarschijnlijk weet je niet wat voor lak er nu op zit (bijvoorbeeld: alkyd over acryl gaat niet).quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:42 schreef Kally het volgende:
[..]
Ja ik was inderdaad van plan met de hand te schuren, al zijn ze behoorlijk groot
Oke, ik ga het proberen, hartstikke bedankt.
Nee weet ik inderdaad niet, ik probeer wel eerst een stukje aan een binnenkant inderdaad, komt helemaal goed.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het hoeft niet helemaal kaal, natuurlijk. Wel eerst even een stukje proberen met verven, want waarschijnlijk weet je niet wat voor lak er nu op zit (bijvoorbeeld: alkyd over acryl gaat niet).
Meegenomen van mijn werk. PostNL gebruikt ze nog steeds bij het ophalen van de post.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef annelotje het volgende:
Leuk bedacht zeg! Waar scoor je nou zo'n oude postzak?
kan je dr meer regelen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:37 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Meegenomen van mijn werk. PostNL gebruikt ze nog steeds bij het ophalen van de post.
Deze was kapot aan de onderkant en niet meer bruikbaar...
ik zei niet voor niets "meer" ipv éénquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:35 schreef annelotje het volgende:
Haha ik durfde het niet te vragen maar dat dus!
De poten zijn ook gefineerd.quote:Op zondag 16 september 2012 15:10 schreef B.ertha het volgende:
De poten zijn van echt hout dus dat lijkt me wel. Wel flink schuren!
Het blad is inderdaad met fineer, dus je moet wel een primer gebruiken.
Maar ik zou voor de zekerheid ook die laag er zoveel mogelijk afhalen hoor.
Dat heeft niets met willen te maken, het gaat om wat ik in de andere post zeg. Ik heb die tafel ook (rechthoekig) en ik kan me voorstellen dat het allemaal niet meer past als het ineens dikker is. Dan zul je dus moeten compenseren.quote:Op zondag 16 september 2012 16:21 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De poten zijn ook gefineerd.
Maar wil je de hele fineerlaag eraf gaan halen? Dan houdt je enkel spaanplaat over.
Waarom al die moeite? Kleed overheen en je hebt een andere tafel.quote:Op zondag 16 september 2012 14:47 schreef Ewelina het volgende:
Even een flinke kick. Ik ga verhuizen en ik vraag me af of mijn eettafel overgespoten kan worden in een ander kleurtje.
Het betreft de bjursta eettafel van ikea, in het zwartbruin.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40116777/#/20116778
ik wil 'm mint of wit hebben. Iemand tips?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |