Mooiquote:Op zondag 15 april 2007 20:50 schreef misterDre het volgende:
De before foto's kan ik niet vinden maar hier hebben we er 4 van gemaakt.
Het waren eerst eiken stoelen met een velours bloemenmotief bekleding.
[afbeelding]
nee joh dat is heel niet moeilijk met die spijkertjes/nagels.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:55 schreef m@x het volgende:
Ik heb zelf ooit eettafelstoelen een vers stofje over de zitting gegeven en dat was heel goed te doen. Die stoel waarbij je zowel de zitting als de rugleuning, compleet met van die spijkers opnieuw bekleedt lijkt me een stuk lastiger. Er zijn volgens mij wel plekken waar je cursussen kan volgen. Hier bijvoorbeeld.
errug leukquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef Sadar het volgende:
Van verkeersbord naar sta tafel
De herkomst van het tafelblad ben ik vergeten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef Sadar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie stoel!quote:Op zondag 15 april 2007 20:50 schreef misterDre het volgende:
De before foto's kan ik niet vinden maar hier hebben we er 4 van gemaakt.
Het waren eerst eiken stoelen met een velours bloemenmotief bekleding.
[afbeelding]
Wat een superleuk idee!!! Leuke keuken ookquote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef Sadar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
zou je mischien willen vertellen hoe je dat schanier punt zit en hoe vastgemaakt aan bord?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:21 schreef Sadar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
M@x, met welk soort verf schilder je dit (zowel lamp als tafeltje)? Ik vind het prachtig!quote:Op zondag 15 april 2007 18:43 schreef m@x het volgende:Jippie, een kans om mijn gepimpte rommel te showen
< knip >
Bedankt voor je complimentenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:46 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
M@x, met welk soort verf schilder je dit (zowel lamp als tafeltje)? Ik vind het prachtig!
Ook de meeste andere dingen in dit topic vind ik mooi.
Bedankt voor de info!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:30 schreef m@x het volgende:
Bedankt voor je complimenten![]()
Het lampje heb ik met porceleinverf beschilderd, met een heel dun penseeltje en het tafeltje is niet beschilderd maar beplakt met servetten.
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:26 schreef DerBolle het volgende:
[..]
zou je mischien willen vertellen hoe je dat schanier punt zit en hoe vastgemaakt aan bord?
Die randjes zoek ik dus, enig idee waar die te krijgen zijn? Lijkt me een stuk beter werken dan spijkertje voor spijkertje....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:51 schreef truttebosje het volgende:
[..]
nee joh dat is heel niet moeilijk met die spijkertjes/nagels.
ze hebben ook gewoon van die strips waar je om de 5cm ofzo een echte nagel in moet slaan.
dat buigt alle kanten op, dat heb ik met mijn stoel ooit ook eens gedaan en met mn bank ook trouwens.
dit spul dus:
[afbeelding]
Of online , als je zoekt op siernagels vind je meer onlineshopsquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:54 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die randjes zoek ik dus, enig idee waar die te krijgen zijn? Lijkt me een stuk beter werken dan spijkertje voor spijkertje....
edit: Ik heb al antwoord van je
Het is vaak een kwestie van gewoon maar beginnen met een projectje. De eerste paar zullen wel mislukken, maar daarna lukt het steeds beter... Van m'n moeder heb ik geleerd dat je eigenlijk maar één ding echt nodig hebt voor dit soort klusjes en dat is geduld, heel veel geduld. Als je alles gewoon geduldig aanpakt en er niet van uitgaat dat je binnen een uur of één laagje verf klaarbent moet het zéker goed gaan komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:43 schreef Fuente het volgende:
Gaaf M@x!
En wat een leuk topic is dit! Ik wil altijd dingen pimpen, maar ben een echte kluskluns, dus hier ga ik vader kijken
Hoe heb je dat gedaan? Geweldig leuk!!!!!!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:00 schreef m@x het volgende:
Stoere stoeltjes![]()
Klein projectje:
Van dit kastje:
[afbeelding]
Naar dit kastje:
[afbeelding]
het is nog niet af, de zijkanten moeten ook nog worden bekleed en dan moet de boel nog afgelakt worden
Helemaal goedquote:Op zondag 10 juni 2007 17:47 schreef truttebosje het volgende:
ik gok met verf en servetten....maar ik kan het ook mis hebben.
Stoffen servetten?quote:Op zondag 10 juni 2007 20:36 schreef m@x het volgende:
[..]
Helemaal goed. Eerst de boel in de grondverf gezet en daarna bekleed met servetten.
Wat leuk zeg! Nooit geweten.quote:Op zondag 10 juni 2007 21:16 schreef m@x het volgende:
Nee, het is met gewone, papieren servetten gedaan. Het is vrij ingewikkeld om uit te leggen maar hier kan je er wat meer info over vinden.
Nee dankje dat hoeft niet persé. Bedankt voor het aanbod.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:21 schreef m@x het volgende:
Voornamelijk bij souvenirwinkeltjes. Ik heb er nog wat over (de gebloemde die boven in het midden zitten en degene die linksboven zitten). Als je me een pm stuurt kan ik wel wat jouw kant opsturen.
Ja, dat kan...quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:35 schreef Fuente het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met plakfolie?
Wij wonen in een huurwoning met een lelijke huurwoning-keuken. Nu willen we de kastjes dus flitsend maken, kan ik dit doen met plakfolie?
Ik wil het nu nu nu nu nuquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:37 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja, dat kan...
Ik wil het zelf ook gaan doen met m'n keuken. Als je een paar weekjes wacht zet ik hier wel een stap voor stap werkplan neer... (over een week of drie ga ik aan de slag namelijk)
Ik wil het ook nu nu nu....quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:38 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik wil het nu nu nu nu nu
Maar eerst even mooi plakfolie vinden.
Hier hebben ze wel een hoop keusquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:38 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik wil het nu nu nu nu nu
Maar eerst even mooi plakfolie vinden.
Nou tis een leuk plan om het inopdracht te gaan beplakken, maar ik denk dat ik er meer lol aan beleef om het zelf te gaan doen. Overigens ben ik nog aan het twijfelen of ik ipv folders gedichten of foto's op de tafel ga plakken... MIsschien ook een ideetje voor jou?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:51 schreef Sugar het volgende:
Dat is gewoon een geverfd randje wat er ook al aanzat. Dat randje is ook iets lager dan het oppervlak van de tafel, dus was het logisch precies tot aan dat randje te plakken.
Ik ben trouwens ergens ver weg in mijn hoofd van plan meubels ook in opdracht te gaan beplakken, dus mocht je het toch niet zelf zien zitten...Succes!
Erg leuk dat kastje! Is dat met die speciale 'servetlijm' gedaan??quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:00 schreef m@x het volgende:
Stoere stoeltjes![]()
Klein projectje:
Van dit kastje:
[afbeelding]
Naar dit kastje:
[afbeelding]
het is nog niet af, de zijkanten moeten ook nog worden bekleed en dan moet de boel nog afgelakt worden
Die lijm heet geloof ik "chemage" en die is inderdaad speciaal voor servetten. Hij is via internet verkrijgbaar, maar bij Pipoos verkopen ze een vergelijkbaar soort lijm. Hij heet alleen anders (kan even niet op de naam komen).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:27 schreef KRS het volgende:
[..]
Erg leuk dat kastje! Is dat met die speciale 'servetlijm' gedaan??
Ik wil ook wat leuks doen voor de nieuwe kinderkamers, maar waar koop je het?(Die lijm bedoel ik dan..)
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:55 schreef nein het volgende:
is een niettacker hetzelfde als een nietschieter? Zo'n automatisch ding? Want die heeft mn moeder nog wel ergens liggen
Erg leuk.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:38 schreef truttebosje het volgende:
ik heb mn keukendeur een beetje opgeleukt met schoolbordfolie.
wel een heel gedoe om het motief uit te snijden...en nog erger om het op de deur te plakken, maar mn kids zijn er blij mee.
en mn deur is heel wat minder saai.
[img=578xnull]http://i120.photobucket.com/albums/o198/truttebosje/keuken033.jpg[/img]
[img=578xnull]http://i120.photobucket.com/albums/o198/truttebosje/keuken040.jpg[/img]
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[afbeelding]
dit kastje is van mijn overleden oma.
het staat al 3 jaar in mn slaapkamer te staan, maar wil er nu echt wat leuks mee voor in de woonkamer bijvoorbeeld.
iemand ideeen of soorgelijke projectjes gehad?
hier en hier meer info over de bank en hier meer foto's...quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:59 schreef nein het volgende:
oeh, beetje offtopic, maar mr_moon, waar komt die bank vandaan?
Bij ons in Ede heb je de Heutink, groothandel in school en creatieve benodigdheden dus je zou daar kunnen kijken, mocht je het nog eens nodig hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
-edit-
weet iemand waar ik dat schoolbordfolie kan kopen?![]()
quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:32 schreef Mr_Moon het volgende:
Van dit:
[afbeelding]
naar dit:
[afbeelding]
Nieuw projectje:
[afbeelding]
we wonen in een behoorlijke multiculti wijk, dus ik denk dat die speciaal is gepimpt voor een arabisch interieur...quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:42 schreef tnimble het volgende:
[..]wat is er met dat queen anne tafeltje gebeurt
Die andere is trouwens mooi geworden!
jezus wat tof.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:30 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het pimpen van mijn bureau.
[afbeelding]
[afbeelding]
Met de kleur 'bubblegum'![]()
Thnx. Wel nog even afwachten of de laklaag van vandaag wel goed is gegaan, anders is het te vroeg gejuicht.quote:
Wacht maar, het was ook nooit mijn kleur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:42 schreef Memento-Mori het volgende:
mooi TD ook al is roze niet geheel mijn kleurmaar die bloem
ik ben ook pas sinds een jaar of twee into roze hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:43 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Wacht maar, het was ook nooit mijn kleur.![]()
Ja idd, een leuk zwart barok-printje (met van die stikkers ofzo) op het blad zou leuk staan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:55 schreef truttebosje het volgende:
al goed opgeknapt....alleen zou ik persoonlijk nog wat leuks met het blad doen...ik vind hem nu een beetje saai.
Dat zou er wel goed bij passen ja.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:33 schreef tessie het volgende:
[..]
Ja idd, een leuk zwart barok-printje (met van die stikkers ofzo) op het blad zou leuk staan.
Neeeeeequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:33 schreef tessie het volgende:
[..]
Ja idd, een leuk zwart barok-printje (met van die stikkers ofzo) op het blad zou leuk staan.
misschien spuiten ofzo? ik heb er ook ooit eens dezelfde stof voor gedaan als de gordijnen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:26 schreef Thorical het volgende:
Heeft er iemand al eens speakers opgetuigd.
Ik heb verschillende ideeën, bv met behang of stof maar ik weet niet hoe ik speakerdoek een lift kan geven.
Tof idee!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:26 schreef Thorical het volgende:
Ik heb verschillende ideeën, bv met behang of stof maar ik weet niet hoe ik speakerdoek een lift kan geven.
Bedoel je met gordijnstof soms vitrage?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:36 schreef truttebosje het volgende:
[..]
misschien spuiten ofzo? ik heb er ook ooit eens dezelfde stof voor gedaan als de gordijnen.
ik hoorde geen verschil.
nee het was geen vitrage, maar ook geen dikke stof.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:47 schreef Thorical het volgende:
[..]
Bedoel je met gordijnstof soms vitrage?
Hee! Dat gaan wij binnenkort ook doen!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:26 schreef Thorical het volgende:
Ah! Dank je wel! Gisteren was ik naar de markt voor dat schuim, hadden ze het nietquote:Op woensdag 26 september 2007 01:21 schreef MarkAJ het volgende:
LadyS, gewoon veel nietjes gebruiken, dan is de kans op uitscheuren een stuk kleiner. Gebruik een (vol)automatische tacker, er gaan VEEL meer nietjes in dan je denkt. Tussen de nietjes 2-4 mm overlaten en dan de volgende. Ik laat er meestal in het begin 15 centimeter tussen zitten, rondom strak vastmaken. Als het niet goed gaat moet alles weer los... Daarna steeds dichter naar elkaar toe tot de nietjes helemaal rondom zitten. Mooi resultaat gegarandeerd!
gaat dat niet een heel dure box worden zo?quote:Op woensdag 26 september 2007 07:12 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ah! Dank je wel! Gisteren was ik naar de markt voor dat schuim, hadden ze het nietDus nu moet ik volgende week weer
Zo een volautomatisch ding, is dat ook te huren? Een tante van mij heeft alleen een handmatige geloof ik.
Gaaf, mooi gedaan.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:38 schreef truttebosje het volgende:
tja...vorige week was ik op de lapjesmarkt en toen zag ik een stofje dat ik wel leuk vond, een stukje meegenomen en kussentjes van gemaakt.
nu ben ik dus dit weekend weer terug gegaan naar de markt om meer stof te halen voor mn stoelen. en bruine effen stof voor mn bank1 stoel is inmiddels af, en die wilde ik hier even showen, want ik vind m wel leuk geworden.
zo was het eerst![]()
[ afbeelding ]
en nu issie zo![]()
[ afbeelding ]
ik denk dat het ook vooral een kwestie van durven is, en goed kijken hoe de bekleding zit/zat.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:56 schreef AnneX het volgende:
@ TB: jij durft en je ziet mogelijkheden... opgetuigd.
tja, vandaag was mijn wekelijkse marktdag met moeders voor bloemen en zo.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:38 schreef truttebosje het volgende:
tja...vorige week was ik op de lapjesmarkt en toen zag ik een stofje dat ik wel leuk vond, een stukje meegenomen en kussentjes van gemaakt.
nu ben ik dus dit weekend weer terug gegaan naar de markt om meer stof te halen voor mn stoelen. en bruine effen stof voor mn bank1 stoel is inmiddels af, en die wilde ik hier even showen, want ik vind m wel leuk geworden.
zo was het eerst![]()
[ afbeelding ]
en nu issie zo![]()
[ afbeelding ]
ik weet niet of je mijn lapje bedoelt of die van jezelf...die van mij was nl ook 20 euro de meter haha....die ik voor mn bank(en de achterkant van de stoelen) heb uitgekozen was maar 20 euro voor 6 meter., daarbij nog een tientje voor de satijnband en het koord om zelf piping te maken....en dan ben je voor 100 euries klaar(inclusief verf dus) voor 2 stoelen en een 3-zitsbankquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
tja, vandaag was mijn wekelijkse marktdag met moeders voor bloemen en zo.
En dan kijk ik vanuit mijn ooghoek altijd verlekkerd naar de stoffenkraam.
En daar zie ik een lap met een bekend patroon bungelen. !!! haha
In de winkel zou het 125 per meter kosten; bij hem 20.
Het is een bekend - mij onbekend - merk.
Jouw lap bedoelde ik.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:23 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik weet niet of je mijn lapje bedoelt of die van jezelf...die van mij was nl ook 20 euro de meter haha....die ik voor mn bank(en de achterkant van de stoelen) heb uitgekozen was maar 20 euro voor 6 meter., daarbij nog een tientje voor de satijnband en het koord om zelf piping te maken....en dan ben je voor 100 euries klaar(inclusief verf dus) voor 2 stoelen en een 3-zitsbank
en die 20 euro per meter vond ik eigenlijk toch best wel duur...maar ik vond m zo leuk.
ik wil niet eens weten wat je moet betalen als je het moet laten doen met een lapje uit de winkel.
ik heb ook geen idee welk merk het is eigenlijk.
(ik heb ooit eens gordijstof uit een winkel gekocht...800gulden voor de hele benedenverdieping...alleen de stof he) toen ik ze zat was heb ik stof op de markt gekocht...toen was ik voor 60 euro klaar met de benedenverdieping![]()
verder ben ik heel erg met lapjes ...mn halve zolder ligt vol met lapjes,
50 complete rollen, 6 verhuisdozen vol met kantjes en lingeriestofjes (cursus/opleiding lingerie maken/ontwerpen gevolgd), en dan nog eens een doos of 20 met gewone lapjes, het is alleen al een eeuwigheid geleden dat ik iets genaaid heb....geen tijd en geen fut gehad....maar ik begin er weer voor in the mood te geraken![]()
al mn stofjes en hobbymeuk staat op zolder.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jouw lap bedoelde ik.
Ga je op zolder nu, het stoffen atelier maken? 50 complete rollen ? en dan ga je nog naar de lapjesmarkt?
doe je er nog weleens iets mee?quote:Het is inderdaad leuk werk achter de naaimachine.
Vanaf de toen nog lagere school t/m middelbare (meisjes !) school heb ik 13 jaar handwerkles gehad !
Zelfs een eindexamenstuk moeten maken. Mijn moeder - was coupeuse - had een vette 8 !
Iedere keer als pied de cocque weer trendy is, zie ik het voor mij.
Ok, lampje is af. Ik heb de landkaart van de laatste vakantie (Colombia) gebruikt. Is leuk, want ons huis wordt heel groen en die kaart heeft ook heel veel groen....quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:16 schreef Hik het volgende:
Hé wat cool. Ik wilde een nieuw topic openen, maar wellicht past het wel hierin...
Op vakantie kwam ik in een briljant kitch-restaurant een soort bureaulamp tegen met een kap van papier maché. De kap bestond uit allemaal gekke plaatjes, heel leuk.
Helaas kon ik 'm niet meenemen, maar ik bedacht van de week dat ik dit misschien ook wel zelf kan doen.
Mijn plan is om een goedkoop bureaulampje te kopen bij de IKEA, hierop (op de kap) een eerste laag van kranten te plakken met contactlijm en er daarna een (dunne) laag papier maché over te doen (ik wilde iets gaan doen met landkaarten van de vakantie) en dan nog een of meer lagen vernis.
Nou vroeg ik me wel af of dit niet problematisch zal worden met warmte... Iemand enig idee?!
jep, maar alle lak moet eraf geschuurd zijn en dat is een kutkarwei.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:14 schreef bibi het volgende:
Dit is echt een heel leuk topic
Ik heb een grenen kastje van iemand gehad, en die wil ik graag koloniaal maken. Kan ik een grenen kastje beitsen?
je hebt toch van dat spul wat je er met een kwast opsmeert en dat het dan afbladdert..?quote:Op vrijdag 9 november 2007 00:12 schreef MLI het volgende:
[..]
jep, maar alle lak moet eraf geschuurd zijn en dat is een kutkarwei.
volgens mij bedoel je afbeitsquote:Op vrijdag 9 november 2007 17:57 schreef DerBolle het volgende:
[..]
je hebt toch van dat spul wat je er met een kwast opsmeert en dat het dan afbladdert..?
Als je een foto zou hebben zou dat heel leuk zijn. Kan ik zien hoe het uitpakt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:14 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb ook ooit een lelijke grenen Leen Bakker tafel met kale plekken opgeschuurd en met donkere houtverf gedaan. Resultaat was wel leuk, ik zal eens kijken of ik nog een foto kan vinden. Alleen was het wel een karwei om alle lak er af te halen inderdaad. Het blad ging wel met de schuurmachine, maar de hoeken en de pootjes (met van die leuke 'ringen') waren een hel! Afbeits werkte voor geen meter, de lak is daarvoor echt te dik.
Het is mij nog nooit geluktquote:Op vrijdag 9 november 2007 01:01 schreef bibi het volgende:
Maar het gaat dus wel?
Sorry, fototoestel heeft het begeven. Wees creatief en denk aan donkere houten stoeltjes met een groene zittingquote:Op zaterdag 10 november 2007 10:20 schreef m@x het volgende:
Ik heb gisteren de zittingen van mijn eetkamerstoelen opnieuw bekleed met groen skai. Bedenk me alleen net dat ik helemaal geen voorfoto heb gemaakt. Vanmiddag volgt een nafoto
probeer eens dat vloeibaar "schuurpapier" van alabastine te koop in de bouwmarkt. Ik heb het dan gebruikt om lastige hoekjes van mijn radiator mee te schuren, maar hiervoor moet het ook wel werken denk ik.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:14 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb ook ooit een lelijke grenen Leen Bakker tafel met kale plekken opgeschuurd en met donkere houtverf gedaan. Resultaat was wel leuk, ik zal eens kijken of ik nog een foto kan vinden. Alleen was het wel een karwei om alle lak er af te halen inderdaad. Het blad ging wel met de schuurmachine, maar de hoeken en de pootjes (met van die leuke 'ringen') waren een hel! Afbeits werkte voor geen meter, de lak is daarvoor echt te dik.
ik heb even een plaatje op internet gezocht, maar ziet er niet echt moeilijk uit.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:12 schreef Frautie het volgende:
Ik heb gispen 101's gevonden voor een acceptabele prijs, alleen ze moeten opnieuw gestoffeerd worden.
Is er iemand die dit al eens gedaan heeft? Is het te doen of is het een helse klus?
Nachtkastje is iets anders geworden, hij past nu wel goed bij m'n gepimpte bureau Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:37 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dat zou er wel goed bij passen ja.
Ik heb zelf nog een lelijk nachtkastje staan. Dat wordt m'n volgende projectje, hij is nu rood met tig vlekken en weet ik veel wat. De ondergrond kleur wordt denk ik ook wit.
Nu alleen nog een leuk printje bedenken.
En de energie krijgen om eraan te beginnen natuurlijk.
Inderdaadquote:Op vrijdag 18 april 2008 08:19 schreef Koningin het volgende:
Leuke kastjes!
Wat een beetje verf niet al kan doen zeg
thnxquote:Op vrijdag 18 april 2008 09:25 schreef DJRandall het volgende:
@Fuente: Dat is inderdaad een grenen kast. Wat ik heb gedaan is schuren, ontvetten, twee keer in de grondverf en dan aflakken.
Ik ben altijd erg ongeduldig, maar hoe droger de verf is voordat je er de volgende laag over zet, hoe beter. Heb wel de hele kast zo ver mogelijk uit elkaar gehaald, werkt veel makkelijker. Alle schroefjes en greepjes los gemaakt.
Succes!
Ik zou er zwarte, metalen greepjes op zettenquote:Op vrijdag 18 april 2008 23:08 schreef DJRandall het volgende:
Ik denk dat ik nu alleen nog andere greepjes op die buffetkast ga zetten. Maakt het net wat moderner denk ik....
ps, krijg net commentaar van mijn vriend dat ik dit allemaal onder zijn naam heb gepost. Haha, niet naar mijn profiel kijken dus.....
niet doenquote:
Schrobben met een metaalsponsje(bij de wibra heb je die dingen sowieso, supermarkt ook allicht wel). Het ding is van aluminium dus daar hoeft geen afwerking overheen na het opschuren van het metaal...quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Beste mensen,
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar vooruit. Ik heb een oude, Amsterdamse vuilnisbak:
[ afbeelding ]
Prima ding, en die spaghettivlekken op het deksel krijg ik er nog wel af. Het probleem is dat ik de smerigheid op de rest van dat ding er níet af krijg. Met name de binnenkant is er slecht aan toe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn vraag is: hoe kan ik dit ding opknappen? Let wel, ik wil het niet pimpen, maar alleen opknappen. (Alleen als opknappen er niet in zit, ben ik bereid er iets idioots mee te doen.)
Zou een hogedrukreiniger verschil uitmaken? (Die zou ik wellicht kunnen huren.) Of kan ik maar beter meteen met verf aan de slag? Zo ja, wat voor verf?
Zink toch? Maar daar hoeft trouwens ook geen afwerking over heen, de oxidatielaag sluit net als bij aluminium goed af zodat het niet verder 'roest'.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:30 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Schrobben met een metaalsponsje(bij de wibra heb je die dingen sowieso, supermarkt ook allicht wel). Het ding is van aluminium dus daar hoeft geen afwerking overheen na het opschuren van het metaal...
Ik was gister hard op een smerige plek aan het schrobben, en toen viel dat me inderdaad op! Dank voor de tip. Ik heb gister metaalsponsjes in huis gehaald en ga ermee aan de slag.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:30 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Schrobben met een metaalsponsje(bij de wibra heb je die dingen sowieso, supermarkt ook allicht wel). Het ding is van aluminium dus daar hoeft geen afwerking overheen na het opschuren van het metaal...
Open je hiervoor speciaal een account?quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:00 schreef debbie09 het volgende:
Muurstickers van -knip-
Inderdaad, het is niet eens zelf iets opknappen of wat dan ook.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:20 schreef maok het volgende:
[..]
Open je hiervoor speciaal een account?![]()
Spam!
Behangplaksel(kun je ook op de kist smeren en dan de blaadjes erop plakken), en normale blanke lak. Ik neem voor de lak aan dat je niet te veel water erover heen laat gaan en het niet erg aan gebruik onderhevig is (zoals een tafel)quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:40 schreef annoh het volgende:
Ik wil voor in mijn nieuwe kamer een saaie kist van ikea (waar oude schoolspullen in zitten die ik misschien ooit nog nodig heb) pimpen. Ik heb met koninginnedag een oud engels-nederlands woordenboek op de kop getikt, en daar wil ik het kastje mee beplakken. Weet iemand misschien welke lijm en welke lak ik dan het beste kan gebruiken? Het is vrij dun papier, en ik heb niet zoveel verstand van lijm en lak! Alvast bedankt.
Edit: de kist is van hout
Nee het zou inderdaad gewoon als bijzettafeltje dienst moeten doen. Bedankt! ik denk trouwens dat ik alleen de bovenkant beplak en de rest wit lak, want aan de zijkant zijn het een soort planken (niet plat), ik denk dat dat minder mooi wordt.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:53 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Behangplaksel(kun je ook op de kist smeren en dan de blaadjes erop plakken), en normale blanke lak. Ik neem voor de lak aan dat je niet te veel water erover heen laat gaan en het niet erg aan gebruik onderhevig is (zoals een tafel)
Wel ervoor zorgen dat je ondergrond niet te ruw is, dus schuren kan eventueel wel nodig zijn. (sowieso schuren kan geen kwaad, dan hecht de lijm ook weer beter)
http://ikeahacker.blogspot.com/quote:
ikea heeft ze niet meer, ik heb de mijne via marktplaats gekocht , heb er zelf indelingen in gemaakt en berg daar mijn kralen in opquote:Op donderdag 17 juli 2008 21:09 schreef houtmannetje het volgende:
[..]
http://ikeahacker.blogspot.com/
http://www.instructables.com/group/ikeahacks/
maar als we dan toch met Ikeahacks bezig zijn, hier is een hack van mij voor en na staan naast elkaar voor de duidelijkheid
van deze kastjes de knopjes afgehaald en er zelf een paar nieuwe opgemaakt (de knopjes zijn zelfgemaakt dus) en in de osmo hardwaxolie gezet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
detail knopjes
[ afbeelding ]
hmmm 1 laagje olie is dus niet genoeg
weet iemand of Ikea deze kastjes nog heeft?? ondanks het feit dat ik dan meubelmaker ben is het wel fijn als je lekker goedkoop een handig ladenkastje kan kopen![]()
quote:Op zondag 20 juli 2008 15:05 schreef Mr_Moon het volgende:
mijn luidspreakers voor:
[ afbeelding ]
en na een likje verf:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 juli 2008 19:26 schreef nein het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat gewoon MDF is waar je overheen hebt geverfd? Hoe doe je dat netjes, eerst opschuren, en dan ontvetten? Ik zit er over te denken bij ikea DOCENT kast over te schilderen... (is nu donkerbruin, vind het niet echt bij mn vloer passen)
nein! Heb jij van de DOCENT kast toevallig nog een scharnier over voor een glazen deur?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:26 schreef nein het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat gewoon MDF is waar je overheen hebt geverfd? Hoe doe je dat netjes, eerst opschuren, en dan ontvetten? Ik zit er over te denken bij ikea DOCENT kast over te schilderen... (is nu donkerbruin, vind het niet echt bij mn vloer passen)
Hmm...nee sorry!! Ik heb nog wel wat bovenkantjes liggen voor die kastjesquote:Op maandag 21 juli 2008 20:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
nein! Heb jij van de DOCENT kast toevallig nog een scharnier over voor een glazen deur?.
Bij Ikea Groningen heb je bij de uitgang een snoepautomaat met allerhande reserveronderdelen die je kwijt kan zijn. Voor 1 euro koop je zo'n reserveronderdeel en krijg je er meteen een waardebon a 1 euro voor Ikea-aankopen bij. Vrijwel alle scharniertjes/schroefjes etc zijn redelijk universeel bij IKEA, dus die voor jou zit er vast tussen!quote:Op maandag 21 juli 2008 20:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
nein! Heb jij van de DOCENT kast toevallig nog een scharnier over voor een glazen deur?.
Gaat niet werken bij de scharnieren voor de glazen DOCENT deurtjes.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef TruIvy het volgende:
[..]
Bij Ikea Groningen heb je bij de uitgang een snoepautomaat met allerhande reserveronderdelen die je kwijt kan zijn. Voor 1 euro koop je zo'n reserveronderdeel en krijg je er meteen een waardebon a 1 euro voor Ikea-aankopen bij. Vrijwel alle scharniertjes/schroefjes etc zijn redelijk universeel bij IKEA, dus die voor jou zit er vast tussen!
quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gaat niet werken bij de scharnieren voor de glazen DOCENT deurtjes.
Als ik het eerder geweten had burdie had ik ze bewaard, maar een week of 3 geleden is mijn hele Docent collectie naar de stort verdwenen.
Hoogglans verf hequote:Op woensdag 30 juli 2008 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
IKEA
wij mogen ook verhuizen eindelijk,en gaan iig een tafeltje (zo'n oud jaren 50 retro tafeltje met los blad) glad gebroken wit lakken om daar de tv en stereo/dvd/mulimedia-shizzle op te kunnen zetten.
het is al glad, dus moeten even gaan kijken hoe we het écht mooi glad gelakt krijgen, glanzend
en verder moeten we even kijken of er nog dingen verbouwd kunnen/moeten worden.
kwestie van de juiste roller/kwast gebruikenquote:Op woensdag 30 juli 2008 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en jamaar echt GLAD glad.. als in, zonder strepen enzo
Wat een gave kastquote:Op donderdag 17 juli 2008 20:31 schreef flugeltje het volgende:
Ook ik heb weer eens zitten knutselen, via markplaats m'n favoriete stijl (Queen Anne) opgezocht, gevonden en gekocht.
De tv-kast was een eitje:
[ afbeelding ]
En na een paar dagen werk had ik dit:
[ afbeelding ]
De vitrine/buffetkast was wat lastiger, die zag er zo uit:
[ afbeelding ]
En had een nare beschadiging:
[ afbeelding ]
Maar na heel wat geknutsel en gefröbel heb ik de beschadiging weggewerkt en de kast mooi afgewerkt met beits en meubelwas. Het eindresultaat is helemaal naar m'n zin geworden:
[ afbeelding ]
Gaaf zegquote:Op zaterdag 6 september 2008 19:19 schreef lj_lightning het volgende:
Ik kwam het ook tegen hier ergens, 2 avonden werk (behang dat ging loslaten)
[ afbeelding ]
Het is dat mijn vriend daar niet van houdt, anders zou ik direct ja zeggen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:23 schreef DJRandall het volgende:
Zijn er nog mensen die interesse hebben in zo'n ouderwetse barok bank of fauteuils? Het houtwerk is nog ontzettend goed, de stof moet wel vervangen worden. Erg leuk klusje dus, maar ik heb er zelf helaas geen tijd voor.
Ik heb een hele zithoek in de aanbieding, ook los te koop.
[ afbeelding ]
Ik zou een leuk kleurenthema voor de keuken kiezen (turkoois ofzoquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:38 schreef Ewelina het volgende:
Wat een ontzettend leuk topicNu ga ik binnenkort verhuizen, dus een uitgelezen moment om te fröbelen. Ook al ben ik ontzettend onhandig. Ik wil iig weer zo'n zelfde deur als nu mijn badkamerdeur is (bekleed met spiegels) en misschien ook wel van dat schoolbordfolie, dat vind ik erg leuk. Tevens wil ik mijn keuken een beetje pimpen, iemand suggesties?
Mijn badkamerdeur:
[ afbeelding ]
Mijn keuken die gepimpt moet worden:
[ afbeelding ]
Meid, hoe kóm je op die kleurquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou een leuk kleurenthema voor de keuken kiezen (turkoois ofzo) en dan vierkantjes uit plakplastic knippen en die in een ruitpatroon op de witte tegels plakken. En dan de laatjes ook turkoois, paar gekke gekleurde doekjes erbij et voila!
quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:42 schreef hierissieweer het volgende:
Wat ook wel lachen is: er is ook glas-in-lood plakplastic te koop, lijkt me dan wel leuk omdat het zo fout is...
8 September...hm tis wat laat maar achquote:Op zondag 7 september 2008 01:13 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe heb je hem op de muur geprojecteerd/getekend voordat je hem ging schilderen?
Ik wil hem eigenlijk op mijn werkplek waar ik geen raam heb
Er zijn gevallen van fout = leuk, maar in dit geval is te fout écht te fout.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:42 schreef hierissieweer het volgende:
Wat ook wel lachen is: er is ook glas-in-lood plakplastic te koop, lijkt me dan wel leuk omdat het zo fout is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |