quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:55 schreef nein het volgende:
is een niettacker hetzelfde als een nietschieter? Zo'n automatisch ding? Want die heeft mn moeder nog wel ergens liggen
Erg leuk.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:38 schreef truttebosje het volgende:
ik heb mn keukendeur een beetje opgeleukt met schoolbordfolie.
wel een heel gedoe om het motief uit te snijden...en nog erger om het op de deur te plakken, maar mn kids zijn er blij mee.
en mn deur is heel wat minder saai.
[img=578xnull]http://i120.photobucket.com/albums/o198/truttebosje/keuken033.jpg[/img]
[img=578xnull]http://i120.photobucket.com/albums/o198/truttebosje/keuken040.jpg[/img]
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[afbeelding]
dit kastje is van mijn overleden oma.
het staat al 3 jaar in mn slaapkamer te staan, maar wil er nu echt wat leuks mee voor in de woonkamer bijvoorbeeld.
iemand ideeen of soorgelijke projectjes gehad?
hier en hier meer info over de bank en hier meer foto's...quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:59 schreef nein het volgende:
oeh, beetje offtopic, maar mr_moon, waar komt die bank vandaan?
Bij ons in Ede heb je de Heutink, groothandel in school en creatieve benodigdheden dus je zou daar kunnen kijken, mocht je het nog eens nodig hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
-edit-
weet iemand waar ik dat schoolbordfolie kan kopen?![]()
quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:32 schreef Mr_Moon het volgende:
Van dit:
[afbeelding]
naar dit:
[afbeelding]
Nieuw projectje:
[afbeelding]
we wonen in een behoorlijke multiculti wijk, dus ik denk dat die speciaal is gepimpt voor een arabisch interieur...quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:42 schreef tnimble het volgende:
[..]wat is er met dat queen anne tafeltje gebeurt
Die andere is trouwens mooi geworden!
jezus wat tof.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:30 schreef TwistedDarling het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het pimpen van mijn bureau.
[afbeelding]
[afbeelding]
Met de kleur 'bubblegum'![]()
Thnx. Wel nog even afwachten of de laklaag van vandaag wel goed is gegaan, anders is het te vroeg gejuicht.quote:
Wacht maar, het was ook nooit mijn kleur.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:42 schreef Memento-Mori het volgende:
mooi TD ook al is roze niet geheel mijn kleurmaar die bloem
ik ben ook pas sinds een jaar of twee into roze hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:43 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Wacht maar, het was ook nooit mijn kleur.![]()
Ja idd, een leuk zwart barok-printje (met van die stikkers ofzo) op het blad zou leuk staan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:55 schreef truttebosje het volgende:
al goed opgeknapt....alleen zou ik persoonlijk nog wat leuks met het blad doen...ik vind hem nu een beetje saai.
Dat zou er wel goed bij passen ja.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:33 schreef tessie het volgende:
[..]
Ja idd, een leuk zwart barok-printje (met van die stikkers ofzo) op het blad zou leuk staan.
Neeeeeequote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:33 schreef tessie het volgende:
[..]
Ja idd, een leuk zwart barok-printje (met van die stikkers ofzo) op het blad zou leuk staan.
misschien spuiten ofzo? ik heb er ook ooit eens dezelfde stof voor gedaan als de gordijnen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:26 schreef Thorical het volgende:
Heeft er iemand al eens speakers opgetuigd.
Ik heb verschillende ideeën, bv met behang of stof maar ik weet niet hoe ik speakerdoek een lift kan geven.
Tof idee!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:26 schreef Thorical het volgende:
Ik heb verschillende ideeën, bv met behang of stof maar ik weet niet hoe ik speakerdoek een lift kan geven.
Bedoel je met gordijnstof soms vitrage?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:36 schreef truttebosje het volgende:
[..]
misschien spuiten ofzo? ik heb er ook ooit eens dezelfde stof voor gedaan als de gordijnen.
ik hoorde geen verschil.
nee het was geen vitrage, maar ook geen dikke stof.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:47 schreef Thorical het volgende:
[..]
Bedoel je met gordijnstof soms vitrage?
Hee! Dat gaan wij binnenkort ook doen!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:26 schreef Thorical het volgende:
Ah! Dank je wel! Gisteren was ik naar de markt voor dat schuim, hadden ze het nietquote:Op woensdag 26 september 2007 01:21 schreef MarkAJ het volgende:
LadyS, gewoon veel nietjes gebruiken, dan is de kans op uitscheuren een stuk kleiner. Gebruik een (vol)automatische tacker, er gaan VEEL meer nietjes in dan je denkt. Tussen de nietjes 2-4 mm overlaten en dan de volgende. Ik laat er meestal in het begin 15 centimeter tussen zitten, rondom strak vastmaken. Als het niet goed gaat moet alles weer los... Daarna steeds dichter naar elkaar toe tot de nietjes helemaal rondom zitten. Mooi resultaat gegarandeerd!
gaat dat niet een heel dure box worden zo?quote:Op woensdag 26 september 2007 07:12 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ah! Dank je wel! Gisteren was ik naar de markt voor dat schuim, hadden ze het nietDus nu moet ik volgende week weer
Zo een volautomatisch ding, is dat ook te huren? Een tante van mij heeft alleen een handmatige geloof ik.
Gaaf, mooi gedaan.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:38 schreef truttebosje het volgende:
tja...vorige week was ik op de lapjesmarkt en toen zag ik een stofje dat ik wel leuk vond, een stukje meegenomen en kussentjes van gemaakt.
nu ben ik dus dit weekend weer terug gegaan naar de markt om meer stof te halen voor mn stoelen. en bruine effen stof voor mn bank1 stoel is inmiddels af, en die wilde ik hier even showen, want ik vind m wel leuk geworden.
zo was het eerst![]()
[ afbeelding ]
en nu issie zo![]()
[ afbeelding ]
ik denk dat het ook vooral een kwestie van durven is, en goed kijken hoe de bekleding zit/zat.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:56 schreef AnneX het volgende:
@ TB: jij durft en je ziet mogelijkheden... opgetuigd.
tja, vandaag was mijn wekelijkse marktdag met moeders voor bloemen en zo.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:38 schreef truttebosje het volgende:
tja...vorige week was ik op de lapjesmarkt en toen zag ik een stofje dat ik wel leuk vond, een stukje meegenomen en kussentjes van gemaakt.
nu ben ik dus dit weekend weer terug gegaan naar de markt om meer stof te halen voor mn stoelen. en bruine effen stof voor mn bank1 stoel is inmiddels af, en die wilde ik hier even showen, want ik vind m wel leuk geworden.
zo was het eerst![]()
[ afbeelding ]
en nu issie zo![]()
[ afbeelding ]
ik weet niet of je mijn lapje bedoelt of die van jezelf...die van mij was nl ook 20 euro de meter haha....die ik voor mn bank(en de achterkant van de stoelen) heb uitgekozen was maar 20 euro voor 6 meter., daarbij nog een tientje voor de satijnband en het koord om zelf piping te maken....en dan ben je voor 100 euries klaar(inclusief verf dus) voor 2 stoelen en een 3-zitsbankquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
tja, vandaag was mijn wekelijkse marktdag met moeders voor bloemen en zo.
En dan kijk ik vanuit mijn ooghoek altijd verlekkerd naar de stoffenkraam.
En daar zie ik een lap met een bekend patroon bungelen. !!! haha
In de winkel zou het 125 per meter kosten; bij hem 20.
Het is een bekend - mij onbekend - merk.
Jouw lap bedoelde ik.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:23 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik weet niet of je mijn lapje bedoelt of die van jezelf...die van mij was nl ook 20 euro de meter haha....die ik voor mn bank(en de achterkant van de stoelen) heb uitgekozen was maar 20 euro voor 6 meter., daarbij nog een tientje voor de satijnband en het koord om zelf piping te maken....en dan ben je voor 100 euries klaar(inclusief verf dus) voor 2 stoelen en een 3-zitsbank
en die 20 euro per meter vond ik eigenlijk toch best wel duur...maar ik vond m zo leuk.
ik wil niet eens weten wat je moet betalen als je het moet laten doen met een lapje uit de winkel.
ik heb ook geen idee welk merk het is eigenlijk.
(ik heb ooit eens gordijstof uit een winkel gekocht...800gulden voor de hele benedenverdieping...alleen de stof he) toen ik ze zat was heb ik stof op de markt gekocht...toen was ik voor 60 euro klaar met de benedenverdieping![]()
verder ben ik heel erg met lapjes ...mn halve zolder ligt vol met lapjes,
50 complete rollen, 6 verhuisdozen vol met kantjes en lingeriestofjes (cursus/opleiding lingerie maken/ontwerpen gevolgd), en dan nog eens een doos of 20 met gewone lapjes, het is alleen al een eeuwigheid geleden dat ik iets genaaid heb....geen tijd en geen fut gehad....maar ik begin er weer voor in the mood te geraken![]()
al mn stofjes en hobbymeuk staat op zolder.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 21:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jouw lap bedoelde ik.
Ga je op zolder nu, het stoffen atelier maken? 50 complete rollen ? en dan ga je nog naar de lapjesmarkt?
doe je er nog weleens iets mee?quote:Het is inderdaad leuk werk achter de naaimachine.
Vanaf de toen nog lagere school t/m middelbare (meisjes !) school heb ik 13 jaar handwerkles gehad !
Zelfs een eindexamenstuk moeten maken. Mijn moeder - was coupeuse - had een vette 8 !
Iedere keer als pied de cocque weer trendy is, zie ik het voor mij.
Ok, lampje is af. Ik heb de landkaart van de laatste vakantie (Colombia) gebruikt. Is leuk, want ons huis wordt heel groen en die kaart heeft ook heel veel groen....quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:16 schreef Hik het volgende:
Hé wat cool. Ik wilde een nieuw topic openen, maar wellicht past het wel hierin...
Op vakantie kwam ik in een briljant kitch-restaurant een soort bureaulamp tegen met een kap van papier maché. De kap bestond uit allemaal gekke plaatjes, heel leuk.
Helaas kon ik 'm niet meenemen, maar ik bedacht van de week dat ik dit misschien ook wel zelf kan doen.
Mijn plan is om een goedkoop bureaulampje te kopen bij de IKEA, hierop (op de kap) een eerste laag van kranten te plakken met contactlijm en er daarna een (dunne) laag papier maché over te doen (ik wilde iets gaan doen met landkaarten van de vakantie) en dan nog een of meer lagen vernis.
Nou vroeg ik me wel af of dit niet problematisch zal worden met warmte... Iemand enig idee?!
jep, maar alle lak moet eraf geschuurd zijn en dat is een kutkarwei.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:14 schreef bibi het volgende:
Dit is echt een heel leuk topic
Ik heb een grenen kastje van iemand gehad, en die wil ik graag koloniaal maken. Kan ik een grenen kastje beitsen?
je hebt toch van dat spul wat je er met een kwast opsmeert en dat het dan afbladdert..?quote:Op vrijdag 9 november 2007 00:12 schreef MLI het volgende:
[..]
jep, maar alle lak moet eraf geschuurd zijn en dat is een kutkarwei.
volgens mij bedoel je afbeitsquote:Op vrijdag 9 november 2007 17:57 schreef DerBolle het volgende:
[..]
je hebt toch van dat spul wat je er met een kwast opsmeert en dat het dan afbladdert..?
Als je een foto zou hebben zou dat heel leuk zijn. Kan ik zien hoe het uitpakt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:14 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb ook ooit een lelijke grenen Leen Bakker tafel met kale plekken opgeschuurd en met donkere houtverf gedaan. Resultaat was wel leuk, ik zal eens kijken of ik nog een foto kan vinden. Alleen was het wel een karwei om alle lak er af te halen inderdaad. Het blad ging wel met de schuurmachine, maar de hoeken en de pootjes (met van die leuke 'ringen') waren een hel! Afbeits werkte voor geen meter, de lak is daarvoor echt te dik.
Het is mij nog nooit geluktquote:Op vrijdag 9 november 2007 01:01 schreef bibi het volgende:
Maar het gaat dus wel?
Sorry, fototoestel heeft het begeven. Wees creatief en denk aan donkere houten stoeltjes met een groene zittingquote:Op zaterdag 10 november 2007 10:20 schreef m@x het volgende:
Ik heb gisteren de zittingen van mijn eetkamerstoelen opnieuw bekleed met groen skai. Bedenk me alleen net dat ik helemaal geen voorfoto heb gemaakt. Vanmiddag volgt een nafoto
probeer eens dat vloeibaar "schuurpapier" van alabastine te koop in de bouwmarkt. Ik heb het dan gebruikt om lastige hoekjes van mijn radiator mee te schuren, maar hiervoor moet het ook wel werken denk ik.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:14 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik heb ook ooit een lelijke grenen Leen Bakker tafel met kale plekken opgeschuurd en met donkere houtverf gedaan. Resultaat was wel leuk, ik zal eens kijken of ik nog een foto kan vinden. Alleen was het wel een karwei om alle lak er af te halen inderdaad. Het blad ging wel met de schuurmachine, maar de hoeken en de pootjes (met van die leuke 'ringen') waren een hel! Afbeits werkte voor geen meter, de lak is daarvoor echt te dik.
ik heb even een plaatje op internet gezocht, maar ziet er niet echt moeilijk uit.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:12 schreef Frautie het volgende:
Ik heb gispen 101's gevonden voor een acceptabele prijs, alleen ze moeten opnieuw gestoffeerd worden.
Is er iemand die dit al eens gedaan heeft? Is het te doen of is het een helse klus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |