Bedoel je zo'n metallic kleur? Dat is misschien best een idee.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:28 schreef teigan het volgende:
volgens mij heb ik jouw huis nog nooit zo netjes gezien...![]()
maareh, is een zilver parelmoer oid ook niet iets? Ik zag die kleur laatst ergens in een tijdschrift staan, die is redelijk subtiel..
Ik hecht er geen waarde aan zoals hij nu is. Daarbij leeft die persoon vast al niet meer.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:25 schreef Solingjan het volgende:
Als die persoon die dat kunstwerk gemaakt heeft leest wat jij van plan bent, krijgt hij stantepete een hartattack.
Absoluut niet schilderen is mijn advies. Hooguit boenen.
Hij moet in iedergeval opgeknapt worden, vooral de bovenkant zit vol met slijtage plekken.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:06 schreef fransbreda het volgende:
Wat voor hout is dat eigenlijk?
Ziet er zo wel mooi uit eigenlijk, niks meer aan doen...![]()
Ik ben schilder en wat je ook gaat doen, er zit waarschijnlijk vernis of was op dat kastje en voor de hechting van de nieuwe laag moet je die vernislaag wel goed doorschuren of geheel verwijderen om geen onthechting te krijgen.
Zo snel via de foto wel getelt 6 verschillende exotische hout soorten volledig gebookmatched.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:06 schreef fransbreda het volgende:
Wat voor hout is dat eigenlijk?
En dat is wel het laatste wat je moet doen. Alleen schoonmaken en ontvetten met wat alcohol en elke acryl of alkyd houd er dan goed op. En is het er ook weer af te krijgen over een paar jaar. Wel met heel veel moeite. Ga je wel lopen schuren dan brand je er doorheen en kun je het direct weg gooien. Of laten restaureren wat ongeveer de prijs van een goekope nieuwe auto kost.quote:Ziet er zo wel mooi uit eigenlijk, niks meer aan doen...![]()
Ik ben schilder en wat je ook gaat doen, er zit waarschijnlijk vernis of was op dat kastje en voor de hechting van de nieuwe laag moet je die vernislaag wel goed doorschuren of geheel verwijderen om geen onthechting te krijgen.
Zoiets?quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:13 schreef sieske het volgende:
ik toch keisjiek man, zo'n ouderwets kastje in moderne kleuren? Ik vind dat echt wel tof hoor. Het houtsnijwerk van oude kastjes is helemaal geweldig . Ik zou de bewerkte delen groen schilderen, zoals jou muu tussen de deur en de kast. De vierkanten op de deuren en het wybertje wit en de bovenkant groen (of wit als dat te veel groen wordt. Dat kan ook in andere kleurencombinaties natuurlijk, ik zou alleen 2, hooguit 3 kleuren nemen omdat het anders wel een beetje druk wordt. Maar hoe je het ook gaat doen, foto's zouden we op prijs stellen!!
Of de bovenkant met leuk behang beplakken en lak eroverheen (plakplastic kan natuurlijk ook, alleen zie ik nooit zulke leuke motiefjes. En last but not least leuke moderne handgrepen.
Succes!
Er zit opzich maar een knopje op (middelste deurtje), het laatje kun je aan de onderkant vastpakken en de andere twee deurtjes hebben sleutels.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:34 schreef Cyan het volgende:
Je kan de binnenkant (althans de plankjes) behangen. En ik zou er eventueel gekleurde greepjes of knopjes opzetten. Je kan het snijwerk (dus die randjes) eventueel ook nog een kleurtje geven (ik zou dan voor groen gaan)
Manquote:Op donderdag 26 juli 2007 00:42 schreef Solingjan het volgende:
Mod!!!! Ban deze man van klussen en wonen. Dit is iets voor ONZIN.
Dit ..... hoort hier echt niet thuis. Een kunstwerk vern....... Schande.
En wat vind je er van lila met bruin???quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:05 schreef truttebosje het volgende:
tja....als het moet......maar 2 a 3 verschillende kleuren zou ik koppijn van krijgen denk ik.
maar persoonlijk zou ik niet voor oranje gaan nee.
zucht.....1 kleur zeg ik toch.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:06 schreef Solingjan het volgende:
[..]
En wat vind je er van lila met bruin???
Is dan wel een geheel, toch?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:09 schreef truttebosje het volgende:
[..]
zucht.....1 kleur zeg ik toch.
ik zou m wit, zwart of knalroze maken...en misschien iets leuks met het blad doen.
ik vind de kast qua vorm ook mooi maar ik ben ook niet zo "houterig" alhoewel soms wel...maar dan anders.
ja ehm ik bedoel....dat ik meer van donker koloniaal achtig hou dan.
wat is 1 geheel? als je alles hetzelfde verft?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |