Houtquote:
Ja ik was inderdaad van plan met de hand te schuren, al zijn ze behoorlijk grootquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hééél voorzichtig opschuren en lakken, primer lijkt me dan overbodig.
Het hoeft niet helemaal kaal, natuurlijk. Wel eerst even een stukje proberen met verven, want waarschijnlijk weet je niet wat voor lak er nu op zit (bijvoorbeeld: alkyd over acryl gaat niet).quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:42 schreef Kally het volgende:
[..]
Ja ik was inderdaad van plan met de hand te schuren, al zijn ze behoorlijk groot
Oke, ik ga het proberen, hartstikke bedankt.
Nee weet ik inderdaad niet, ik probeer wel eerst een stukje aan een binnenkant inderdaad, komt helemaal goed.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het hoeft niet helemaal kaal, natuurlijk. Wel eerst even een stukje proberen met verven, want waarschijnlijk weet je niet wat voor lak er nu op zit (bijvoorbeeld: alkyd over acryl gaat niet).
Meegenomen van mijn werk. PostNL gebruikt ze nog steeds bij het ophalen van de post.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef annelotje het volgende:
Leuk bedacht zeg! Waar scoor je nou zo'n oude postzak?
kan je dr meer regelen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:37 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Meegenomen van mijn werk. PostNL gebruikt ze nog steeds bij het ophalen van de post.
Deze was kapot aan de onderkant en niet meer bruikbaar...
ik zei niet voor niets "meer" ipv éénquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:35 schreef annelotje het volgende:
Haha ik durfde het niet te vragen maar dat dus!
De poten zijn ook gefineerd.quote:Op zondag 16 september 2012 15:10 schreef B.ertha het volgende:
De poten zijn van echt hout dus dat lijkt me wel. Wel flink schuren!
Het blad is inderdaad met fineer, dus je moet wel een primer gebruiken.
Maar ik zou voor de zekerheid ook die laag er zoveel mogelijk afhalen hoor.
Dat heeft niets met willen te maken, het gaat om wat ik in de andere post zeg. Ik heb die tafel ook (rechthoekig) en ik kan me voorstellen dat het allemaal niet meer past als het ineens dikker is. Dan zul je dus moeten compenseren.quote:Op zondag 16 september 2012 16:21 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De poten zijn ook gefineerd.
Maar wil je de hele fineerlaag eraf gaan halen? Dan houdt je enkel spaanplaat over.
Waarom al die moeite? Kleed overheen en je hebt een andere tafel.quote:Op zondag 16 september 2012 14:47 schreef Ewelina het volgende:
Even een flinke kick. Ik ga verhuizen en ik vraag me af of mijn eettafel overgespoten kan worden in een ander kleurtje.
Het betreft de bjursta eettafel van ikea, in het zwartbruin.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40116777/#/20116778
ik wil 'm mint of wit hebben. Iemand tips?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |