Smaken verschillen natuurlijk, maar al vond je het dan wel mooi, in goede staat was het lang niet. Het stonk verschrikkelijk naar oude sigarettengeur en dan heb je de binnenkant niet gezien! De vulling van de zitting was zo goed als weg, om je maar te zeggen... het stoeltje is herbekleed geweest (dit is niet de originele bekleding, die was rood velours) en ze hadden 2 kussens als zitting gebruikt i.p.v. het stoeltje degelijk te restaureren. Oké, niet zichtbaar voor het blote oog, maar zo hoort het gewoon niet.. Aan de rechterzijkant zat de bekleding vol haakjes van kattenpootjes, dit stoeltje had echt een update nodig.quote:Op woensdag 9 mei 2012 17:29 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb inmiddels gezien wat je ermee gedaan hebt een eerlijkheidshalve vond ik 'm
in originele staat leuker. Sterker nog,als ik eerder geweten had van dit topic had ik 'm
misschien wel voor eigen gebruik willen overnemen.
Ik zou het niet weten, want ik heb er echt geen verstand van, maar dat zou dus volgens jou wel kunnen? Het lijkt erop alsof er een behoorlijke laklaag op zit.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 22:46 schreef DJMO het volgende:
als je 't met de hand doet en voorzichtig, waarom niet ?
Moet je het dan ook voorbewerken? En waarmee spuiten, acrylspray of zo?quote:
Of de automaterialenhandelquote:Op zaterdag 19 mei 2012 23:35 schreef saaw het volgende:
Met de hand schuren en dan eerst een grondverf en dan een laklaag met de spuitbus. Bij de bouwmarkt hebben ze niet alle kleuren, beter kun je bij een goede verfzaak langs of als je minder budget hebt werkt graffiti verf heel goed.
wat zijn de afmetingen, wat voor hout is het en waar staat de kast?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:59 schreef DJRandall het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kast moet weer opnieuw geschilderd worden. Iemand interesse? Ik heb er geen plek meer voor...
De afmetingen zijn als volgt:quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:26 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
wat zijn de afmetingen, wat voor hout is het en waar staat de kast?
das een klein beetje boel uit de buurt en hij is ook te groot voor hier. Maar leuk dingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:53 schreef DJRandall het volgende:
[..]
De afmetingen zijn als volgt:
Hoogte: 195 cm
Breedte: 130 cm, inclusief koof 143 cm
Diepte: 46 cm, inclusief koof 52 cm
Grenenhout volgens mij en hij staat in de buurt van Tilburg
Hier een linkje
verkocht!quote:Deze kast moet weer opnieuw geschilderd worden. Iemand interesse? Ik heb er geen plek meer voor...
Plastic fineer of echt hout?quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:59 schreef Kally het volgende:
Ik heb een vraagje, ik wil mijn tafels en dressoir gaan verven, maar er zit een fineerlaag overheen, hoe kan ik dat het beste aanpakken? Schuren en dan eerst een primer erover, of is er een andere manier?
Houtquote:
Ja ik was inderdaad van plan met de hand te schuren, al zijn ze behoorlijk grootquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hééél voorzichtig opschuren en lakken, primer lijkt me dan overbodig.
Het hoeft niet helemaal kaal, natuurlijk. Wel eerst even een stukje proberen met verven, want waarschijnlijk weet je niet wat voor lak er nu op zit (bijvoorbeeld: alkyd over acryl gaat niet).quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:42 schreef Kally het volgende:
[..]
Ja ik was inderdaad van plan met de hand te schuren, al zijn ze behoorlijk groot
Oke, ik ga het proberen, hartstikke bedankt.
Nee weet ik inderdaad niet, ik probeer wel eerst een stukje aan een binnenkant inderdaad, komt helemaal goed.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het hoeft niet helemaal kaal, natuurlijk. Wel eerst even een stukje proberen met verven, want waarschijnlijk weet je niet wat voor lak er nu op zit (bijvoorbeeld: alkyd over acryl gaat niet).
Meegenomen van mijn werk. PostNL gebruikt ze nog steeds bij het ophalen van de post.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef annelotje het volgende:
Leuk bedacht zeg! Waar scoor je nou zo'n oude postzak?
kan je dr meer regelen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:37 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Meegenomen van mijn werk. PostNL gebruikt ze nog steeds bij het ophalen van de post.
Deze was kapot aan de onderkant en niet meer bruikbaar...
ik zei niet voor niets "meer" ipv éénquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:35 schreef annelotje het volgende:
Haha ik durfde het niet te vragen maar dat dus!
De poten zijn ook gefineerd.quote:Op zondag 16 september 2012 15:10 schreef B.ertha het volgende:
De poten zijn van echt hout dus dat lijkt me wel. Wel flink schuren!
Het blad is inderdaad met fineer, dus je moet wel een primer gebruiken.
Maar ik zou voor de zekerheid ook die laag er zoveel mogelijk afhalen hoor.
Dat heeft niets met willen te maken, het gaat om wat ik in de andere post zeg. Ik heb die tafel ook (rechthoekig) en ik kan me voorstellen dat het allemaal niet meer past als het ineens dikker is. Dan zul je dus moeten compenseren.quote:Op zondag 16 september 2012 16:21 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De poten zijn ook gefineerd.
Maar wil je de hele fineerlaag eraf gaan halen? Dan houdt je enkel spaanplaat over.
Waarom al die moeite? Kleed overheen en je hebt een andere tafel.quote:Op zondag 16 september 2012 14:47 schreef Ewelina het volgende:
Even een flinke kick. Ik ga verhuizen en ik vraag me af of mijn eettafel overgespoten kan worden in een ander kleurtje.
Het betreft de bjursta eettafel van ikea, in het zwartbruin.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40116777/#/20116778
ik wil 'm mint of wit hebben. Iemand tips?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |