Serieus? Als iemand ooit zo'n tafeltje tweedehands aangeboden ziet... ik ben kandidaat!
Het stoeltje vordert slowly but surely! Het is ondertussen volledig herverfd en de singels zijn geplaatst. (Die twee "blote" balkjes had ik opnieuw opgeschuurd, het resultaat was niet goed genoeg, had lopertjes..

)
![243-BorderMaker.jpg]()
Ter vergelijking, lelijke vernis toen:
![ProjectChair74-BorderMaker-BorderMaker.jpg]()
Mooi ebbenhouten olielaagje nu:
![250-BorderMaker.jpg]()
Sinds vrijdag heb ik al mijn stoffeermateriaal in huis, vandaag heb ik het eerste buitenkantje gestoffeerd. Eerst karton (om een "ingevallen look" te vermijden), daarover fiberfill en daarover de stof.
Zo zag het er voordien uit, nogal ingevallen:
![ProjectChair21-BorderMaker.jpg]()
En zo ziet het er nu uit, ik ben voor "oudblauw" gegaan:
![001-BorderMaker.jpg]()
![017-BorderMaker.jpg]()
![005-BorderMaker.jpg]()
Niet slecht voor een eerste keer vind ik zelf! De randjes en nietjes ga je achteraf niet meer zien, daar komen nog siernagels of een biesje stof in dezelfde kleur op. Ik ben er alleen nog niet goed uit wat het zal worden.
Naast het stoeltje is er sinds kort ook "project commode", stukken minder ingewikkeld..
Liefde op het eerste zicht! Een mooi handgemaakt kastje voor een appel en een ei, duurzamer dan Ikea en goedkoper!
![soberecommode.jpg]()
Het heeft mij een paar uren schuren (korrel 40!) gekost om die smerige boenwas/vernis eraf te krijgen, maar het is gelukt..
Ongeschuurd pootje:
![Commode9-BorderMaker.jpg]()
Geschuurd pootje:
![Commode50-BorderMaker.jpg]()
De laatste loodjes..
![Commode17-BorderMaker.jpg]()
Gaatjes gevuld, volledig ontvet en klaar om te verven!
![Commode40-BorderMaker.jpg]()
Na twee grondlagen:
![Commode21-BorderMaker.jpg]()
En we gaan weer voor blauw! Na twee hoofdlagen (jawel, ik verf zonder bescherming!

Die vinylvloer moet er nog uit, momenteel is het de ideale kluskamer):
![025-BorderMaker.jpg]()
![029-BorderMaker.jpg]()
(Niet te veel op de ruimte letten, we hebben nog VEEL werk in huis..)
De mooie houtnerf nog duidelijk zichtbaar:
![031-BorderMaker.jpg]()
![033-BorderMaker.jpg]()
Als afwerking komen er porseleinen knopjes op, hopelijk komen ze volgende week toe..
Daarna misschien eens beginnen aan de afwerking van de kamer zelf... haha.