abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2012 @ 13:32:12 #226
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_106830402
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:21 schreef megje83 het volgende:
Jeetje, het is al enige tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. In die tijd heb ik niet stil gezeten. Ik zal binnenkort eens wat van mijn projecten posten. Check mijn blog als je nu al nieuwsgierig bent!

http://trudie83.blogspot.com
Ohw, damn, wat een fantastisch idee. Die kitty loo!
Die gaat hier op de todo list :Y .
  zondag 15 januari 2012 @ 14:27:03 #227
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_106831847
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:21 schreef megje83 het volgende:
Jeetje, het is al enige tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. In die tijd heb ik niet stil gezeten. Ik zal binnenkort eens wat van mijn projecten posten. Check mijn blog als je nu al nieuwsgierig bent!

http://trudie83.blogspot.com
Wat maak je een leuke dingen zeg!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_106832848
wat een leuk topic :D

ik knutsel en maak ook alles net even anders dan het was, dus voel mij nu al thuis :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_106838762
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ohw, damn, wat een fantastisch idee. Die kitty loo!
Die gaat hier op de todo list :Y .
Thanx! Ben erg benieuwd naar het resultaat als 'ie klaar is. :)
  zondag 15 januari 2012 @ 19:00:30 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_106840590
Kitty loo is tof! En Trudie, als je die café stoeltjes uit je blog tof vindt, zoek eens op Thonet.
Resistance is futile.
pi_106841131
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:00 schreef Seven. het volgende:
Kitty loo is tof! En Trudie, als je die café stoeltjes uit je blog tof vindt, zoek eens op Thonet.
Dank voor je tip! ;)
pi_107857343
Ik tikte onlangs dit leuke ongewone ding op de kop:

Ik hou van gedraaide pootjes!

Ik dacht aan een nieuw zacht grijsachtig blauw stofje dat mooi contrasteerd met de donkere houtkleur. Of ik geef het houtenwerk een zacht blauw kleurtje en ga dan voor een leuke wit/blauwe print.. Wat zouden jullie ermee doen?

Het wordt mijn eerste herstoffeerwerkje, dat wordt nog spannend..:D

[ Bericht 14% gewijzigd door LauraCloe op 11-02-2012 13:13:02 (ImageShack foto deed het niet..) ]
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:41:36 #233
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_107858553
Ik zou ff checken of ie niet per ongeluk flink geld waard is. Als dat niet het geval is, klinkt het herstofferen wel als een goed idee, al zou ik niet voor plain grijs maar voor een blauwgrijs kleurig stofje.
pi_107887228
De vorige eigenaars hebben hem al eens herbekleed, oorspronkelijk zat er een rood fluwelen stofje op. Had wel graag geweten welke stijl hier nu op geplakt moet worden of in welke periode dit stoeltje gesitueerd moet worden want ik heb er geen flauw benul van.. 8)7 Komende donderdag ga ik een stofje uitkiezen!
pi_108200749
Stap 2: Een namiddagje nietjes en siernagels wippen om tot de constatatie te komen dat de binnenkant toch ook maar eens herdaan moet worden..

Stap 3: Het werd er daaronder ook niet beter op... Let's go all the way!

Stap 4: Bij nader inzien (en vooral van dichtbij :{ ) was ook de paintjob toch niet meer zo geweldig. Vernislaag afgeschuurd en de duizenden nietgaatjes gedicht!

To be continued...
pi_108218720
mooi bloemetje zit er op! Ben benieuwd
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:10:40 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108218818
wat een werk lauraclo! succes!
in de haak.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:49:47 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_108221770
Ben benieuwd!

Hier binnenkort ook wat projectjes. Ik ga van een grenen ladenkastje een make up tafel maken inclusief zo'n 3 luik spiegel die ik op straat gevonden heb een paar jaar geleden. Eigenlijk een kwestie van alles wit verven. Maar da's kinderspel vergeleken bij de stoel hierboven!
Resistance is futile.
pi_108390953
@Lauracloe, wauw wat een tof project! Ik zou of het hout in een mooie kleur schilderen en de bekleding neutraal houden, of andersom, het hout in de lak en een knallend motiefje als bekleding. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Zelf heb ik een tijdje terug deze stoel opgeknapt.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 19:32:56 #240
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_108392044
Wij hebben hier ook 6 verschillende bar- en thonet achtige eetkamerstoelen, nu in verschillende houtkleuren maar ik wil ze in van die mooie poederkleurtjes verfen O+ alleen mn lief nog even overtuigen.

Verder ben ik een klein vierkant krukje [ik heb er een lamp op staan] aan het inpakken met haakwerk, maar dat vordert niet zo lekker. Binnenkort ook maar weer eens verder met de servies lampen, ik heb zo veel halve projecten hier liggen :D
an urge to help mankind overcomes me
pi_108443353
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:22 schreef LauraCloe het volgende:
Stap 2: Een namiddagje nietjes en siernagels wippen om tot de constatatie te komen dat de binnenkant toch ook maar eens herdaan moet worden..
[ afbeelding ]

Stap 3: Het werd er daaronder ook niet beter op... Let's go all the way!
[ afbeelding ]

Stap 4: Bij nader inzien (en vooral van dichtbij :{ ) was ook de paintjob toch niet meer zo geweldig. Vernislaag afgeschuurd en de duizenden nietgaatjes gedicht!
[ afbeelding ]

To be continued...
Die stoel is veel geld waard he? Ik heb zo'n tafeltje. Is begin 19de eeuw.
  maandag 27 februari 2012 @ 23:00:54 #242
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_108486302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef LauraCloe het volgende:
[ afbeelding ]

Ik dacht aan een nieuw zacht grijsachtig blauw stofje dat mooi contrasteerd met de donkere houtkleur. Of ik geef het houtenwerk een zacht blauw kleurtje en ga dan voor een leuke wit/blauwe print.. Wat zouden jullie ermee doen?

Ben benieuwd ^O^
Ik werk bij mensen die van deze " serie" een tafeltje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_110328721
Serieus? Als iemand ooit zo'n tafeltje tweedehands aangeboden ziet... ik ben kandidaat! :)

Het stoeltje vordert slowly but surely! Het is ondertussen volledig herverfd en de singels zijn geplaatst. (Die twee "blote" balkjes had ik opnieuw opgeschuurd, het resultaat was niet goed genoeg, had lopertjes.. :@)

Ter vergelijking, lelijke vernis toen:

Mooi ebbenhouten olielaagje nu:

Sinds vrijdag heb ik al mijn stoffeermateriaal in huis, vandaag heb ik het eerste buitenkantje gestoffeerd. Eerst karton (om een "ingevallen look" te vermijden), daarover fiberfill en daarover de stof.

Zo zag het er voordien uit, nogal ingevallen:

En zo ziet het er nu uit, ik ben voor "oudblauw" gegaan:

Niet slecht voor een eerste keer vind ik zelf! De randjes en nietjes ga je achteraf niet meer zien, daar komen nog siernagels of een biesje stof in dezelfde kleur op. Ik ben er alleen nog niet goed uit wat het zal worden.

Naast het stoeltje is er sinds kort ook "project commode", stukken minder ingewikkeld.. ^O^

Liefde op het eerste zicht! Een mooi handgemaakt kastje voor een appel en een ei, duurzamer dan Ikea en goedkoper!

Het heeft mij een paar uren schuren (korrel 40!) gekost om die smerige boenwas/vernis eraf te krijgen, maar het is gelukt..

Ongeschuurd pootje:

Geschuurd pootje:

De laatste loodjes..

Gaatjes gevuld, volledig ontvet en klaar om te verven!

Na twee grondlagen:

En we gaan weer voor blauw! Na twee hoofdlagen (jawel, ik verf zonder bescherming! 8)7 Die vinylvloer moet er nog uit, momenteel is het de ideale kluskamer):

(Niet te veel op de ruimte letten, we hebben nog VEEL werk in huis..)

De mooie houtnerf nog duidelijk zichtbaar:

Als afwerking komen er porseleinen knopjes op, hopelijk komen ze volgende week toe.. :)

Daarna misschien eens beginnen aan de afwerking van de kamer zelf... haha.
pi_110333582
een woord.

prachtig O+ _O_
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:40:57 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_110333809
heel mooi LauraCloe!
in de haak.
pi_110494294
Ik heb nog een leuke kast die iemand hier misschien leuk kan opknappen..

Ik weet alleen niet hoe ik een foto moet plaatsen
pi_110524167
@Lauracloe WAUW!
pi_110538971
Wat een enorm leuk topic! Tvp, want ik ga in mijn vakantie een bankje opknappen voor in mijn kamer O+
pi_111318319
@ LauraCloe : Benieuwd naar het absolute eindresultaat! O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_111341711
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef LauraCloe het volgende:

Ik heb inmiddels gezien wat je ermee gedaan hebt een eerlijkheidshalve vond ik 'm
in originele staat leuker. Sterker nog,als ik eerder geweten had van dit topic had ik 'm
misschien wel voor eigen gebruik willen overnemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2012 17:30:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')