Ik vind het zo jammer dat ze deze niet meer hebben bij IKEAquote:
Zeker schuren, eerst met 80, dan grondverf, dan schuren met 120 en dan in 2 keer aflakken geeft het mooiste resultaat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 13:48 schreef kippiedippie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil graag deze kast + tafeltje in het zwart/bruin verfen, iemand tips?
Ik heb nog nooit verder zelf een andere kleur geschilderd.
Hoe moet ik beginnen?
Wat voor soort verf?
(wel of niet schuren? ik wil de kast niet beschadigen)
Maar wel eerst even kijken of het kastje niet in de boenwas is gezet!quote:Op maandag 9 mei 2011 13:36 schreef saaw het volgende:
[..]
Zeker schuren, eerst met 80, dan grondverf, dan schuren met 120 en dan in 2 keer aflakken geeft het mooiste resultaat.
Als je lui bent [zoals ik] schuur je het alleen met 120 en gebruik je een spuitbus voor het verven [zowel grondverf als lak]. Dat vergt wat oefening [niet te dik en dichtbij ivm druppels] maar wordt wel met het minst werk toch mooi.
Al doende leert menquote:Op maandag 9 mei 2011 13:49 schreef saaw het volgende:
Helemaal waar
Het kastje lijkt me gebeitst maar het tafeltje zou idd wel eens was/olie kunnen zijn.
Leukquote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:48 schreef MissMSX het volgende:
Wijnkistje geverfd en omgetoverd tot Spöka-kastje
Sorry voor de king kong sized foto's![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Superquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:09 schreef trui het volgende:
ik heb een IKEA poefje/voetenbankje omhaakt. ik heb geen duidelijke voor-foto, maar wel een in-progress fotootje. hij was eerst zwart / donkerblauw.
met losse bovenkant en zijkant-in-de-maak
[ afbeelding ]
eindresultaat
[ afbeelding ]
de onderkant (met strik zodat je de hoes er ook weer af kunt halen)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 april 2011 01:26 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ja ik vind het zinvol, er waren namelijk een aantal mensen met leuke ideeen! Verras me!
Ik heb binnenkort zelf ook iets om te posten!
Ohw, damn, wat een fantastisch idee. Die kitty loo!quote:Op zondag 15 januari 2012 12:21 schreef megje83 het volgende:
Jeetje, het is al enige tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. In die tijd heb ik niet stil gezeten. Ik zal binnenkort eens wat van mijn projecten posten. Check mijn blog als je nu al nieuwsgierig bent!
http://trudie83.blogspot.com
Wat maak je een leuke dingen zeg!quote:Op zondag 15 januari 2012 12:21 schreef megje83 het volgende:
Jeetje, het is al enige tijd geleden dat ik op dit forum ben geweest. In die tijd heb ik niet stil gezeten. Ik zal binnenkort eens wat van mijn projecten posten. Check mijn blog als je nu al nieuwsgierig bent!
http://trudie83.blogspot.com
Thanx! Ben erg benieuwd naar het resultaat als 'ie klaar is.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ohw, damn, wat een fantastisch idee. Die kitty loo!
Die gaat hier op de todo list.
Dank voor je tip!quote:Op zondag 15 januari 2012 19:00 schreef Seven. het volgende:
Kitty loo is tof! En Trudie, als je die café stoeltjes uit je blog tof vindt, zoek eens op Thonet.
Die stoel is veel geld waard he? Ik heb zo'n tafeltje. Is begin 19de eeuw.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:22 schreef LauraCloe het volgende:
Stap 2: Een namiddagje nietjes en siernagels wippen om tot de constatatie te komen dat de binnenkant toch ook maar eens herdaan moet worden..
[ afbeelding ]
Stap 3: Het werd er daaronder ook niet beter op... Let's go all the way!
[ afbeelding ]
Stap 4: Bij nader inzien (en vooral van dichtbij) was ook de paintjob toch niet meer zo geweldig. Vernislaag afgeschuurd en de duizenden nietgaatjes gedicht!
[ afbeelding ]
To be continued...
Ben benieuwdquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef LauraCloe het volgende:
Ik tikte onlangs dit leuke ongewone ding op de kop:
[ afbeelding ]
Ik hou van gedraaide pootjes!
Ik dacht aan een nieuw zacht grijsachtig blauw stofje dat mooi contrasteerd met de donkere houtkleur. Of ik geef het houtenwerk een zacht blauw kleurtje en ga dan voor een leuke wit/blauwe print.. Wat zouden jullie ermee doen?
Het wordt mijn eerste herstoffeerwerkje, dat wordt nog spannend..:D
Ik heb inmiddels gezien wat je ermee gedaan hebt een eerlijkheidshalve vond ik 'mquote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:59 schreef LauraCloe het volgende:
Ik tikte onlangs dit leuke ongewone ding op de kop:
Ik hou van gedraaide pootjes!
Ik dacht aan een nieuw zacht grijsachtig blauw stofje dat mooi contrasteerd met de donkere houtkleur. Of ik geef het houtenwerk een zacht blauw kleurtje en ga dan voor een leuke wit/blauwe print.. Wat zouden jullie ermee doen?
Het wordt mijn eerste herstoffeerwerkje, dat wordt nog spannend..:D
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |