abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:53:31 #241
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_58434207
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:40 schreef annoh het volgende:
Ik wil voor in mijn nieuwe kamer een saaie kist van ikea (waar oude schoolspullen in zitten die ik misschien ooit nog nodig heb) pimpen. Ik heb met koninginnedag een oud engels-nederlands woordenboek op de kop getikt, en daar wil ik het kastje mee beplakken. Weet iemand misschien welke lijm en welke lak ik dan het beste kan gebruiken? Het is vrij dun papier, en ik heb niet zoveel verstand van lijm en lak! Alvast bedankt.
Edit: de kist is van hout
Behangplaksel(kun je ook op de kist smeren en dan de blaadjes erop plakken), en normale blanke lak. Ik neem voor de lak aan dat je niet te veel water erover heen laat gaan en het niet erg aan gebruik onderhevig is (zoals een tafel)
Wel ervoor zorgen dat je ondergrond niet te ruw is, dus schuren kan eventueel wel nodig zijn. (sowieso schuren kan geen kwaad, dan hecht de lijm ook weer beter)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:00:35 #242
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_58434341
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 12:53 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Behangplaksel(kun je ook op de kist smeren en dan de blaadjes erop plakken), en normale blanke lak. Ik neem voor de lak aan dat je niet te veel water erover heen laat gaan en het niet erg aan gebruik onderhevig is (zoals een tafel)
Wel ervoor zorgen dat je ondergrond niet te ruw is, dus schuren kan eventueel wel nodig zijn. (sowieso schuren kan geen kwaad, dan hecht de lijm ook weer beter)
Nee het zou inderdaad gewoon als bijzettafeltje dienst moeten doen. Bedankt! ik denk trouwens dat ik alleen de bovenkant beplak en de rest wit lak, want aan de zijkant zijn het een soort planken (niet plat), ik denk dat dat minder mooi wordt.
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:27:12 #243
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_58724113
Voor de 'opknap' liefhebbers. Het is dit weekend weer meimarkt in Tilburg. Een megarommelmarkt in het centrum waar je als echte snuffelaar toch wel een uurtje of 4 a 5 rond kunt wandelen. (bijna de hele route die ze bij de kermis ook gebruiken, dus trek je wandelschoenen aan ) Ik ben in ieder geval weer paraat, heb een nieuwe huisje en erg veel zin om weer e.e.a. op te gaan knappen... Het is overigens een markt van vrijwel alleen particulieren, dus de prijzen zijn te doen en er zijn geen entreekosten. De boel start vanavond om 21.00 uur en duurt tot morgenmiddag 17.00 uur.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 3 juni 2008 @ 11:38:58 #244
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59085947
Voor:
een gewoon saai ikea ladenblokje voor in een expeditkast

Materialen

de sateprikker staat niet op de foto

Werkbeschrijving

1. Schroef de knop van de lade. Leg de knop en de schroef ergens neer waar je hem terug kunt vinden.

2. Zet de lade rechtop en teken hem op op het behang. Leg het behang wel in de lengte, anders kun je opnieuw beginnen.

3. Leg het behang op een snijmat, dan kun je de lijntjes uitsnijden.

4. Voor 4 laatjes heb je vier stukken behang nodig. Controleer of ze op het laatje passen.

5. Snijd overal een dun stukje vanaf, omdat blijkt dat alle stukjes te groot zijn.

6. Zet een pijl op de achterkant van het behang, zodat je weet wat boven en wat onder is. Controleer dit extra als je behang met een motiefje hebt. Plak daarna dubbelzijdig plakband op de achterkant van het behang.

7. Vastgeplakt

8. Prik nu vanaf de binnenkant een gaatje met de sateprikker, zodat je weet waar het knopje moet komen.

9. Schroef het knopje weer vast .

Zet de ladeblokjes terug in de kast.

Het behang is gaan bobbelen op de plakken waar geen plakband zit. Geen idee hoe ik dat netjes krijg.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59087272
Denk dat plakplastic strakker blijf zitten.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:31:37 #246
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59088510
Ja, of het moet echt dikker behang zijn. Mijn behang is heel dik en bobbelt niet, heb het ook erg strak geplakt, hard aan trekken dus. Maar misschien dénk ik alleen maar dat dat geholpen heeft.

Wel leuk gedaan, Yppy!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:39:05 #247
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_59088698
Mooi Yppy!

Het bobbelen hou je toch. Wat dat betreft kun je beter wat spuitlijm op het behang spuiten en dan goed aanwrijven, zit het steviger
  dinsdag 3 juni 2008 @ 13:52:37 #248
151515 verita
Happy days
pi_59089080
Een tijdje terug zijn wij druk geweest met Ikea-hacks. Idee opgedaan bij de Ikea-hacksite. Ik post het maar hier, weet niet of het in het Ikea-topic mag.
We zijn dus pas verhuisd en zijn van een ultra strak modern interieur naar een huis in jaren dertig stijl gegaan. Daar past volgens ons geen wit en dergelijke dus moest we een aantal dingen veranderen.
We wilden een aantal dingen voor de poes maken. Een slaapplekje en ik wilde persé niet de kattebak in het zicht omdat we er geen andere plek voor hebben dan in de keuken.

Allereerst de Duktig, zo was ie (poppebedje)

en zo is ie nu (foto nog gemaakt in oude interieur), gebeitst en bodem in een kussen van velour

Dan de slaapplek (mevroi ligt er niet in dus dient ie nu als tijdschriftenverzamelgeval) voor in de woonkamer, gemaakt van twee verschillende formaten van de kistjes van de Snack

Binnenkanten geverfd met gifvrije verf, kistjes verbonden via scharnieren, lekkere trui waar ze zo graag op ligt erin, maar nee hoor ze springt er weer uit

Toen was de kattebak aan de beurt, die moest zoals gezegd in de keuken, ik wilde hem niet zien. Ook weer van twee kistjes van de Snack. Binnenkant ook weer met gifvrije verf geverfd en extra hygienische laag van transparant plakplastic op de bodem geplakt. Het schepje past er bij, naast de standaard kattenbak. De pinnetjes die je ziet zijn afdekdopjes voor de bouten, ze kan zich niet er aan schuren ofzo.
Daarna vier Wereldpootjes erop geplakt. Ze maakt er graag gebruik van!

It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:40:04 #249
16245 CarOnline
met lange O
pi_59090332
Wat is een IKEA Hack site? Klinkt leuk

Alvast wat gemaakt voor Jongste Dochter haar kamer. Huis is nog niet klaar dus ik kan hem nog niet ophangen:

Voor:
3 witte kapjes en 2 rode:

1 Kroonluchter:

Paar uurtjes fröbelen:

Het rode kapje met de letters wil ik eigenlijk over doen maar voor nu vind ik het wel even goed
Screw them.
We're going home.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:41:43 #250
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_59090376
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 14:45:02 #251
16245 CarOnline
met lange O
pi_59090452
quote:
Leuk! Daar vermaak ik me wel even mee
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 12:54:04 #252
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_59729549
Nou, ik ben weer even aan de slag gegaan met nieuwe kastjes....

Dit is de allereerste die ik gemaakt heb, eindelijk een foto van gemaakt. Wat een werk, zat vol was, ben hier weken mee bezig geweest:

En een plantentafeltje:

Een van mijn favorieten:

Weer een buikkastje, maar dan kleiner:

Na:

Zijn ze niet lief samen?

En mijn laatste kast staat nu buiten te drogen...... Binnenkort dus een vervolg!!
pi_60153534
Wat een mooie dingen komen er hier voorbij.
Ik vind het erg leuk om dingen op te pimpen en ik wil de keukentafel aan gaan pakken.
Weet iemand of je makkelijk kunt lakken over behang heen?
Want plakfolie heb ik er nog neit van kunnen vinden.
De donkerbruine eettafel wil ik wit/creme verven en er een gedeelte delftsblauw van/op maken aangezien de keuken ook blauw is.
Heb wel zeil gevonden en behang dus.

Dit was een oefenprojectje van een aantal jaren terug.

[ Bericht 28% gewijzigd door het-is-mij op 16-07-2008 21:55:19 ]
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:31:52 #254
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_60173902
Ook ik heb weer eens zitten knutselen, via markplaats m'n favoriete stijl (Queen Anne) opgezocht, gevonden en gekocht.

De tv-kast was een eitje:

En na een paar dagen werk had ik dit:

De vitrine/buffetkast was wat lastiger, die zag er zo uit:

En had een nare beschadiging:

Maar na heel wat geknutsel en gefröbel heb ik de beschadiging weggewerkt en de kast mooi afgewerkt met beits en meubelwas. Het eindresultaat is helemaal naar m'n zin geworden:

pi_60174569
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 14:40 schreef CarOnline het volgende:
Wat is een IKEA Hack site? Klinkt leuk

http://ikeahacker.blogspot.com/
http://www.instructables.com/group/ikeahacks/

maar als we dan toch met Ikeahacks bezig zijn, hier is een hack van mij voor en na staan naast elkaar voor de duidelijkheid

van deze kastjes de knopjes afgehaald en er zelf een paar nieuwe opgemaakt (de knopjes zijn zelfgemaakt dus) en in de osmo hardwaxolie gezet

detail knopjes

hmmm 1 laagje olie is dus niet genoeg

weet iemand of Ikea deze kastjes nog heeft?? ondanks het feit dat ik dan meubelmaker ben is het wel fijn als je lekker goedkoop een handig ladenkastje kan kopen

[ Bericht 12% gewijzigd door houtmannetje op 17-07-2008 21:35:57 ]
  zondag 20 juli 2008 @ 15:05:51 #256
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_60225624
mijn luidspreakers voor:

en na een likje verf:
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_60227588
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 21:09 schreef houtmannetje het volgende:

[..]

http://ikeahacker.blogspot.com/
http://www.instructables.com/group/ikeahacks/

maar als we dan toch met Ikeahacks bezig zijn, hier is een hack van mij voor en na staan naast elkaar voor de duidelijkheid

van deze kastjes de knopjes afgehaald en er zelf een paar nieuwe opgemaakt (de knopjes zijn zelfgemaakt dus) en in de osmo hardwaxolie gezet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

detail knopjes
[ afbeelding ]

hmmm 1 laagje olie is dus niet genoeg

weet iemand of Ikea deze kastjes nog heeft?? ondanks het feit dat ik dan meubelmaker ben is het wel fijn als je lekker goedkoop een handig ladenkastje kan kopen
ikea heeft ze niet meer, ik heb de mijne via marktplaats gekocht , heb er zelf indelingen in gemaakt en berg daar mijn kralen in op
ga zo even de foto zoeken !
zo was die

en dat is het geworden
in de beits gezet , knopen vervangen en rolletjes eronder gezet

[ Bericht 5% gewijzigd door Charisma op 20-07-2008 17:06:16 ]
pi_60237351
ziet er strak uit

nu heb ik er zelf nog een waarvan de kast van plaatstaal is maar dat is dan weer net iets anders
en de moppe serie is 1,5 cm breder
hmmm,?! toch even op marktplaats zoeken dan
pi_60247694
google maar op ladenkast, soms staan er heel leuke tussen
pi_60250585
quote:
Op zondag 20 juli 2008 15:05 schreef Mr_Moon het volgende:
mijn luidspreakers voor:
[ afbeelding ]

en na een likje verf:
[ afbeelding ]

Ik neem aan dat dat gewoon MDF is waar je overheen hebt geverfd? Hoe doe je dat netjes, eerst opschuren, en dan ontvetten? Ik zit er over te denken bij ikea DOCENT kast over te schilderen... (is nu donkerbruin, vind het niet echt bij mn vloer passen)
(:
  maandag 21 juli 2008 @ 20:40:30 #261
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_60252513
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:26 schreef nein het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat gewoon MDF is waar je overheen hebt geverfd? Hoe doe je dat netjes, eerst opschuren, en dan ontvetten? Ik zit er over te denken bij ikea DOCENT kast over te schilderen... (is nu donkerbruin, vind het niet echt bij mn vloer passen)
gefineerd MDF

ontvetten - lichtjes opschuren (niet door de fineer heen) - met een een goede primer de eerste laag opzetten - eventueel gaatjes e.d. dichtplamuren (in mijn speakers zaten een aantal gaten om een frontje erop te zetten) - wederom lichtjes opschuren - eerste laagje lak erop - opschuren - lakken enz. tot het gevraagde resultaat bereikt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Moon op 21-07-2008 20:46:24 ]
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  maandag 21 juli 2008 @ 20:42:15 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60252554
quote:
Op maandag 21 juli 2008 19:26 schreef nein het volgende:

[..]

nein! Heb jij van de DOCENT kast toevallig nog een scharnier over voor een glazen deur? .

@charisma: ik weet zeker dat we diezelfde kast afgelopen zaterdag nog hebben zien staan bij IKEA Amersfoort. Ik kan 'm niet terug vinden op de site, maar ik weet zeker dat ze 'm er gewoon hebben!
KuikenGuppy
pi_60254971
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:42 schreef Burdie het volgende:

[..]

nein! Heb jij van de DOCENT kast toevallig nog een scharnier over voor een glazen deur? .
Hmm...nee sorry!! Ik heb nog wel wat bovenkantjes liggen voor die kastjes
(:
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:39:02 #264
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_60262830
quote:
Op maandag 21 juli 2008 20:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij Ikea Groningen heb je bij de uitgang een snoepautomaat met allerhande reserveronderdelen die je kwijt kan zijn. Voor 1 euro koop je zo'n reserveronderdeel en krijg je er meteen een waardebon a 1 euro voor Ikea-aankopen bij. Vrijwel alle scharniertjes/schroefjes etc zijn redelijk universeel bij IKEA, dus die voor jou zit er vast tussen!
pi_60315698
Even een vette TVP! Wat een ontzettend leuke ideeen doe ik hier op....echt super!
pi_60437864
Hier nog een! Die tafel, love it..
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:12:08 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_60443178
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef TruIvy het volgende:

[..]

Bij Ikea Groningen heb je bij de uitgang een snoepautomaat met allerhande reserveronderdelen die je kwijt kan zijn. Voor 1 euro koop je zo'n reserveronderdeel en krijg je er meteen een waardebon a 1 euro voor Ikea-aankopen bij. Vrijwel alle scharniertjes/schroefjes etc zijn redelijk universeel bij IKEA, dus die voor jou zit er vast tussen!
Gaat niet werken bij de scharnieren voor de glazen DOCENT deurtjes.
Als ik het eerder geweten had burdie had ik ze bewaard, maar een week of 3 geleden is mijn hele Docent collectie naar de stort verdwenen .
  woensdag 30 juli 2008 @ 14:22:31 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_60443391
Zijn die scharnieren voor glazen deuren niet gewoon standaard bij IKEA?
disclaimer
pi_60444753
IKEA

wij mogen ook verhuizen eindelijk,en gaan iig een tafeltje (zo'n oud jaren 50 retro tafeltje met los blad) glad gebroken wit lakken om daar de tv en stereo/dvd/mulimedia-shizzle op te kunnen zetten.

het is al glad, dus moeten even gaan kijken hoe we het écht mooi glad gelakt krijgen, glanzend

en verder moeten we even kijken of er nog dingen verbouwd kunnen/moeten worden.

Ja doei.
pi_60445418
ow, en deze gaan we ook verven:

het oude bolbuikkastje van wijlen oma
Ja doei.
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:25:03 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60446655
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 14:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Gaat niet werken bij de scharnieren voor de glazen DOCENT deurtjes.
Als ik het eerder geweten had burdie had ik ze bewaard, maar een week of 3 geleden is mijn hele Docent collectie naar de stort verdwenen .
.
Die scharnieren zijn echt nergens meer te vinden .

Wacht, ik ga marktplaats proberen !
KuikenGuppy
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:26:24 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60446688
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
IKEA

wij mogen ook verhuizen eindelijk,en gaan iig een tafeltje (zo'n oud jaren 50 retro tafeltje met los blad) glad gebroken wit lakken om daar de tv en stereo/dvd/mulimedia-shizzle op te kunnen zetten.

het is al glad, dus moeten even gaan kijken hoe we het écht mooi glad gelakt krijgen, glanzend

en verder moeten we even kijken of er nog dingen verbouwd kunnen/moeten worden.

Hoogglans verf he .
En ga je nieuwe hengsels op dat buikkastje zetten? Eerder in dit topic is ook zo'n mooi opgeknapt buikkastje, maar dan wel met de oude, m.i. lelijke hengsels .
KuikenGuppy
pi_60446752
ik weet het nog niet aan de ene kant wil ik hem graag zo origineel mogelijk houden, omdat hij van mn lieve lieve oma is geweest eerst maar s lijken hoe makkelijk we die hengsels er af gaan krijgen...
Ja doei.
pi_60446770
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoogglans verf he .
en ja maar echt GLAD glad.. als in, zonder strepen enzo
Ja doei.
  woensdag 30 juli 2008 @ 16:31:31 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60446823
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 16:29 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en ja maar echt GLAD glad.. als in, zonder strepen enzo
kwestie van de juiste roller/kwast gebruiken .
Wat je ook zou kunnen doen, is 'm 'plastificeren' zegmaar, met zo'n soort plakplastic erop.
KuikenGuppy
pi_60497959
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:31 schreef flugeltje het volgende:
Ook ik heb weer eens zitten knutselen, via markplaats m'n favoriete stijl (Queen Anne) opgezocht, gevonden en gekocht.

De tv-kast was een eitje:

[ afbeelding ]

En na een paar dagen werk had ik dit:

[ afbeelding ]

De vitrine/buffetkast was wat lastiger, die zag er zo uit:

[ afbeelding ]

En had een nare beschadiging:

[ afbeelding ]

Maar na heel wat geknutsel en gefröbel heb ik de beschadiging weggewerkt en de kast mooi afgewerkt met beits en meubelwas. Het eindresultaat is helemaal naar m'n zin geworden:

[ afbeelding ]
Wat een gave kast !!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_60841969
Hey daar!
Binnenkort ga ik verhuizen, dus ik ben alweer lekker aan bedenken wat ik allemaal kan klussen aan mn nieuwe huisje.
Een vraagje, heeft iemand ervaring met velours-plakfolie. Ik was op zoek naar iets voor op mn keukenkastjes en dit leek me wel heel tof. Maar geen idee of t ook goed schoon te maken is. Kan je daar gewoon met een nat doekje overheen?
Gefaald? Ik heb net 10.000 manieren gevonden die niet werken!
  zondag 31 augustus 2008 @ 21:36:16 #278
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_61275895
tvp
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_61278787
Leuke ideeen! TVP
pi_61282623
Wat een geweldig topic! Ook hier een onverkapte tvp (A)
pi_61432504
Ik kwam het ook tegen hier ergens, 2 avonden werk (behang dat ging loslaten )

Bram! Boterham!
pi_61432740
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 19:19 schreef lj_lightning het volgende:
Ik kwam het ook tegen hier ergens, 2 avonden werk (behang dat ging loslaten )

[ afbeelding ]
Gaaf zeg
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:01:32 #283
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61433566
Tof, ik wil hem nog in mijn keuken (waar geen ramen in zitten)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 7 september 2008 @ 01:13:43 #284
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61440639
Hoe heb je hem op de muur geprojecteerd/getekend voordat je hem ging schilderen?
Ik wil hem eigenlijk op mijn werkplek waar ik geen raam heb
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61453915
Oh dat vind ik écht gaaf!
Jammer dat ik dat nergens kan doen, maar wat gaaf
Screw them.
We're going home.
pi_61455689
"Cut here to let the sunshine in", is gewoon verkrijgbaar als muursticker. Onder andere hier: http://www.a-better-tomor(...)t-winner-januar-2007
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_61464454
Kijk es aan, das helemaal handig.
Ik vind 'm echt superleuk!
Screw them.
We're going home.
pi_63222447
Zijn er nog mensen die interesse hebben in zo'n ouderwetse barok bank of fauteuils? Het houtwerk is nog ontzettend goed, de stof moet wel vervangen worden. Erg leuk klusje dus, maar ik heb er zelf helaas geen tijd voor.
Ik heb een hele zithoek in de aanbieding, ook los te koop.
pi_63222735
Ik wou dat ik de ruimte had.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63225779
Wat een ontzettend leuk topic Nu ga ik binnenkort verhuizen, dus een uitgelezen moment om te fröbelen. Ook al ben ik ontzettend onhandig. Ik wil iig weer zo'n zelfde deur als nu mijn badkamerdeur is (bekleed met spiegels) en misschien ook wel van dat schoolbordfolie, dat vind ik erg leuk. Tevens wil ik mijn keuken een beetje pimpen, iemand suggesties?

Mijn badkamerdeur:

Mijn keuken die gepimpt moet worden:
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63226344
Ik zit voor mijn keuken nog te twijfelen. Behang op de deurtjes is wel leuk maar of het zo praktisch is?
Er zijn natuurlijk ook van die simpele decoratiestickers voor op deuren en muren die best leuk zijn.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63233304
Hey, die spiegeltegels op een deur is een goed plan. Ik wil nog ergens een spiegel waar ik mezelf helemaal in kan zien. Ik ga gewoon ook een deur beplakken!
pi_63233325
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:23 schreef DJRandall het volgende:
Zijn er nog mensen die interesse hebben in zo'n ouderwetse barok bank of fauteuils? Het houtwerk is nog ontzettend goed, de stof moet wel vervangen worden. Erg leuk klusje dus, maar ik heb er zelf helaas geen tijd voor.
Ik heb een hele zithoek in de aanbieding, ook los te koop.
[ afbeelding ]
Het is dat mijn vriend daar niet van houdt, anders zou ik direct ja zeggen.
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:27:42 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_63233402
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:38 schreef Ewelina het volgende:
Wat een ontzettend leuk topic Nu ga ik binnenkort verhuizen, dus een uitgelezen moment om te fröbelen. Ook al ben ik ontzettend onhandig. Ik wil iig weer zo'n zelfde deur als nu mijn badkamerdeur is (bekleed met spiegels) en misschien ook wel van dat schoolbordfolie, dat vind ik erg leuk. Tevens wil ik mijn keuken een beetje pimpen, iemand suggesties?

Mijn badkamerdeur:
[ afbeelding ]

Mijn keuken die gepimpt moet worden:
[ afbeelding ]
Ik zou een leuk kleurenthema voor de keuken kiezen (turkoois ofzo ) en dan vierkantjes uit plakplastic knippen en die in een ruitpatroon op de witte tegels plakken. En dan de laatjes ook turkoois, paar gekke gekleurde doekjes erbij et voila!
disclaimer
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:36:51 #295
190186 hierissieweer
pi_63233647
Je hebt tegenwoordigdat wist je al, las ik net ook schoolborden-plakplastic, das wel leuk spul voor zo'n keuken. Kun je meteen je agenda en je boodschappen opschrijven
pi_63233669
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 22:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou een leuk kleurenthema voor de keuken kiezen (turkoois ofzo ) en dan vierkantjes uit plakplastic knippen en die in een ruitpatroon op de witte tegels plakken. En dan de laatjes ook turkoois, paar gekke gekleurde doekjes erbij et voila!
Meid, hoe kóm je op die kleur

Overigens wel een leuk idee.

Ik heb inmiddels wel schoolbordfolie gevonden, dat gaat op de voordeur
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:42:19 #297
190186 hierissieweer
pi_63233783
Wat ook wel lachen is: er is ook glas-in-lood plakplastic te koop, lijkt me dan wel leuk omdat het zo fout is...
  vrijdag 14 november 2008 @ 22:44:09 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_63233828
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 22:42 schreef hierissieweer het volgende:
Wat ook wel lachen is: er is ook glas-in-lood plakplastic te koop, lijkt me dan wel leuk omdat het zo fout is...
disclaimer
pi_63234100
quote:
Op zondag 7 september 2008 01:13 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe heb je hem op de muur geprojecteerd/getekend voordat je hem ging schilderen?
Ik wil hem eigenlijk op mijn werkplek waar ik geen raam heb
8 September...hm tis wat laat maar ach

Neeh niet geprojecteerd, pure handarbeit alles met afplakband afgeplakt en dan vakje voor vakje invullen met een kwastje, de letters heb ik overgenomen via de pc (uitprinten -> uitsnijden -> overteken op muur) en dan binnen de lijntjes schilderen. En de schaar heb ik uit de hand getekend. Ik had het eigenlijk wel een beetje onderschat, ik dacht 'ik doe dit even' maar dat viel wel even tegen
Bram! Boterham!
pi_63234437
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 22:42 schreef hierissieweer het volgende:
Er zijn gevallen van fout = leuk, maar in dit geval is te fout écht te fout.
  vrijdag 14 november 2008 @ 23:19:03 #301
190186 hierissieweer
pi_63234783
Bij de kruidvat hadden ze grote stickers van fruit, misschien is dat wat?

en hier keuvelen we verder: Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank! #2

[ Bericht 54% gewijzigd door hierissieweer op 14-11-2008 23:30:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')