Behangplaksel(kun je ook op de kist smeren en dan de blaadjes erop plakken), en normale blanke lak. Ik neem voor de lak aan dat je niet te veel water erover heen laat gaan en het niet erg aan gebruik onderhevig is (zoals een tafel)quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:40 schreef annoh het volgende:
Ik wil voor in mijn nieuwe kamer een saaie kist van ikea (waar oude schoolspullen in zitten die ik misschien ooit nog nodig heb) pimpen. Ik heb met koninginnedag een oud engels-nederlands woordenboek op de kop getikt, en daar wil ik het kastje mee beplakken. Weet iemand misschien welke lijm en welke lak ik dan het beste kan gebruiken? Het is vrij dun papier, en ik heb niet zoveel verstand van lijm en lak! Alvast bedankt.
Edit: de kist is van hout
Nee het zou inderdaad gewoon als bijzettafeltje dienst moeten doen. Bedankt! ik denk trouwens dat ik alleen de bovenkant beplak en de rest wit lak, want aan de zijkant zijn het een soort planken (niet plat), ik denk dat dat minder mooi wordt.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:53 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Behangplaksel(kun je ook op de kist smeren en dan de blaadjes erop plakken), en normale blanke lak. Ik neem voor de lak aan dat je niet te veel water erover heen laat gaan en het niet erg aan gebruik onderhevig is (zoals een tafel)
Wel ervoor zorgen dat je ondergrond niet te ruw is, dus schuren kan eventueel wel nodig zijn. (sowieso schuren kan geen kwaad, dan hecht de lijm ook weer beter)
http://ikeahacker.blogspot.com/quote:
ikea heeft ze niet meer, ik heb de mijne via marktplaats gekocht , heb er zelf indelingen in gemaakt en berg daar mijn kralen in opquote:Op donderdag 17 juli 2008 21:09 schreef houtmannetje het volgende:
[..]
http://ikeahacker.blogspot.com/
http://www.instructables.com/group/ikeahacks/
maar als we dan toch met Ikeahacks bezig zijn, hier is een hack van mij voor en na staan naast elkaar voor de duidelijkheid
van deze kastjes de knopjes afgehaald en er zelf een paar nieuwe opgemaakt (de knopjes zijn zelfgemaakt dus) en in de osmo hardwaxolie gezet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
detail knopjes
[ afbeelding ]
hmmm 1 laagje olie is dus niet genoeg
weet iemand of Ikea deze kastjes nog heeft?? ondanks het feit dat ik dan meubelmaker ben is het wel fijn als je lekker goedkoop een handig ladenkastje kan kopen![]()
quote:Op zondag 20 juli 2008 15:05 schreef Mr_Moon het volgende:
mijn luidspreakers voor:
[ afbeelding ]
en na een likje verf:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 juli 2008 19:26 schreef nein het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat gewoon MDF is waar je overheen hebt geverfd? Hoe doe je dat netjes, eerst opschuren, en dan ontvetten? Ik zit er over te denken bij ikea DOCENT kast over te schilderen... (is nu donkerbruin, vind het niet echt bij mn vloer passen)
nein! Heb jij van de DOCENT kast toevallig nog een scharnier over voor een glazen deur?quote:Op maandag 21 juli 2008 19:26 schreef nein het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat gewoon MDF is waar je overheen hebt geverfd? Hoe doe je dat netjes, eerst opschuren, en dan ontvetten? Ik zit er over te denken bij ikea DOCENT kast over te schilderen... (is nu donkerbruin, vind het niet echt bij mn vloer passen)
Hmm...nee sorry!! Ik heb nog wel wat bovenkantjes liggen voor die kastjesquote:Op maandag 21 juli 2008 20:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
nein! Heb jij van de DOCENT kast toevallig nog een scharnier over voor een glazen deur?.
Bij Ikea Groningen heb je bij de uitgang een snoepautomaat met allerhande reserveronderdelen die je kwijt kan zijn. Voor 1 euro koop je zo'n reserveronderdeel en krijg je er meteen een waardebon a 1 euro voor Ikea-aankopen bij. Vrijwel alle scharniertjes/schroefjes etc zijn redelijk universeel bij IKEA, dus die voor jou zit er vast tussen!quote:Op maandag 21 juli 2008 20:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
nein! Heb jij van de DOCENT kast toevallig nog een scharnier over voor een glazen deur?.
Gaat niet werken bij de scharnieren voor de glazen DOCENT deurtjes.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 10:39 schreef TruIvy het volgende:
[..]
Bij Ikea Groningen heb je bij de uitgang een snoepautomaat met allerhande reserveronderdelen die je kwijt kan zijn. Voor 1 euro koop je zo'n reserveronderdeel en krijg je er meteen een waardebon a 1 euro voor Ikea-aankopen bij. Vrijwel alle scharniertjes/schroefjes etc zijn redelijk universeel bij IKEA, dus die voor jou zit er vast tussen!
quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gaat niet werken bij de scharnieren voor de glazen DOCENT deurtjes.
Als ik het eerder geweten had burdie had ik ze bewaard, maar een week of 3 geleden is mijn hele Docent collectie naar de stort verdwenen.
Hoogglans verf hequote:Op woensdag 30 juli 2008 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
IKEA
wij mogen ook verhuizen eindelijk,en gaan iig een tafeltje (zo'n oud jaren 50 retro tafeltje met los blad) glad gebroken wit lakken om daar de tv en stereo/dvd/mulimedia-shizzle op te kunnen zetten.
het is al glad, dus moeten even gaan kijken hoe we het écht mooi glad gelakt krijgen, glanzend
en verder moeten we even kijken of er nog dingen verbouwd kunnen/moeten worden.
kwestie van de juiste roller/kwast gebruikenquote:Op woensdag 30 juli 2008 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en jamaar echt GLAD glad.. als in, zonder strepen enzo
Wat een gave kastquote:Op donderdag 17 juli 2008 20:31 schreef flugeltje het volgende:
Ook ik heb weer eens zitten knutselen, via markplaats m'n favoriete stijl (Queen Anne) opgezocht, gevonden en gekocht.
De tv-kast was een eitje:
[ afbeelding ]
En na een paar dagen werk had ik dit:
[ afbeelding ]
De vitrine/buffetkast was wat lastiger, die zag er zo uit:
[ afbeelding ]
En had een nare beschadiging:
[ afbeelding ]
Maar na heel wat geknutsel en gefröbel heb ik de beschadiging weggewerkt en de kast mooi afgewerkt met beits en meubelwas. Het eindresultaat is helemaal naar m'n zin geworden:
[ afbeelding ]
Gaaf zegquote:Op zaterdag 6 september 2008 19:19 schreef lj_lightning het volgende:
Ik kwam het ook tegen hier ergens, 2 avonden werk (behang dat ging loslaten)
[ afbeelding ]
Het is dat mijn vriend daar niet van houdt, anders zou ik direct ja zeggen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:23 schreef DJRandall het volgende:
Zijn er nog mensen die interesse hebben in zo'n ouderwetse barok bank of fauteuils? Het houtwerk is nog ontzettend goed, de stof moet wel vervangen worden. Erg leuk klusje dus, maar ik heb er zelf helaas geen tijd voor.
Ik heb een hele zithoek in de aanbieding, ook los te koop.
[ afbeelding ]
Ik zou een leuk kleurenthema voor de keuken kiezen (turkoois ofzoquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:38 schreef Ewelina het volgende:
Wat een ontzettend leuk topicNu ga ik binnenkort verhuizen, dus een uitgelezen moment om te fröbelen. Ook al ben ik ontzettend onhandig. Ik wil iig weer zo'n zelfde deur als nu mijn badkamerdeur is (bekleed met spiegels) en misschien ook wel van dat schoolbordfolie, dat vind ik erg leuk. Tevens wil ik mijn keuken een beetje pimpen, iemand suggesties?
Mijn badkamerdeur:
[ afbeelding ]
Mijn keuken die gepimpt moet worden:
[ afbeelding ]
Meid, hoe kóm je op die kleurquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou een leuk kleurenthema voor de keuken kiezen (turkoois ofzo) en dan vierkantjes uit plakplastic knippen en die in een ruitpatroon op de witte tegels plakken. En dan de laatjes ook turkoois, paar gekke gekleurde doekjes erbij et voila!
quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:42 schreef hierissieweer het volgende:
Wat ook wel lachen is: er is ook glas-in-lood plakplastic te koop, lijkt me dan wel leuk omdat het zo fout is...
8 September...hm tis wat laat maar achquote:Op zondag 7 september 2008 01:13 schreef BBQ-kip het volgende:
Hoe heb je hem op de muur geprojecteerd/getekend voordat je hem ging schilderen?
Ik wil hem eigenlijk op mijn werkplek waar ik geen raam heb
Er zijn gevallen van fout = leuk, maar in dit geval is te fout écht te fout.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:42 schreef hierissieweer het volgende:
Wat ook wel lachen is: er is ook glas-in-lood plakplastic te koop, lijkt me dan wel leuk omdat het zo fout is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |