ik heb even een plaatje op internet gezocht, maar ziet er niet echt moeilijk uit.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:12 schreef Frautie het volgende:
Ik heb gispen 101's gevonden voor een acceptabele prijs, alleen ze moeten opnieuw gestoffeerd worden.
Is er iemand die dit al eens gedaan heeft? Is het te doen of is het een helse klus?
Nachtkastje is iets anders geworden, hij past nu wel goed bij m'n gepimpte bureau Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:37 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dat zou er wel goed bij passen ja.
Ik heb zelf nog een lelijk nachtkastje staan. Dat wordt m'n volgende projectje, hij is nu rood met tig vlekken en weet ik veel wat. De ondergrond kleur wordt denk ik ook wit.
Nu alleen nog een leuk printje bedenken.
En de energie krijgen om eraan te beginnen natuurlijk.
Inderdaadquote:Op vrijdag 18 april 2008 08:19 schreef Koningin het volgende:
Leuke kastjes!
Wat een beetje verf niet al kan doen zeg
thnxquote:Op vrijdag 18 april 2008 09:25 schreef DJRandall het volgende:
@Fuente: Dat is inderdaad een grenen kast. Wat ik heb gedaan is schuren, ontvetten, twee keer in de grondverf en dan aflakken.
Ik ben altijd erg ongeduldig, maar hoe droger de verf is voordat je er de volgende laag over zet, hoe beter. Heb wel de hele kast zo ver mogelijk uit elkaar gehaald, werkt veel makkelijker. Alle schroefjes en greepjes los gemaakt.
Succes!
Ik zou er zwarte, metalen greepjes op zettenquote:Op vrijdag 18 april 2008 23:08 schreef DJRandall het volgende:
Ik denk dat ik nu alleen nog andere greepjes op die buffetkast ga zetten. Maakt het net wat moderner denk ik....
ps, krijg net commentaar van mijn vriend dat ik dit allemaal onder zijn naam heb gepost. Haha, niet naar mijn profiel kijken dus.....
niet doenquote:
Schrobben met een metaalsponsje(bij de wibra heb je die dingen sowieso, supermarkt ook allicht wel). Het ding is van aluminium dus daar hoeft geen afwerking overheen na het opschuren van het metaal...quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
Beste mensen,
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar vooruit. Ik heb een oude, Amsterdamse vuilnisbak:
[ afbeelding ]
Prima ding, en die spaghettivlekken op het deksel krijg ik er nog wel af. Het probleem is dat ik de smerigheid op de rest van dat ding er níet af krijg. Met name de binnenkant is er slecht aan toe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn vraag is: hoe kan ik dit ding opknappen? Let wel, ik wil het niet pimpen, maar alleen opknappen. (Alleen als opknappen er niet in zit, ben ik bereid er iets idioots mee te doen.)
Zou een hogedrukreiniger verschil uitmaken? (Die zou ik wellicht kunnen huren.) Of kan ik maar beter meteen met verf aan de slag? Zo ja, wat voor verf?
Zink toch? Maar daar hoeft trouwens ook geen afwerking over heen, de oxidatielaag sluit net als bij aluminium goed af zodat het niet verder 'roest'.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:30 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Schrobben met een metaalsponsje(bij de wibra heb je die dingen sowieso, supermarkt ook allicht wel). Het ding is van aluminium dus daar hoeft geen afwerking overheen na het opschuren van het metaal...
Ik was gister hard op een smerige plek aan het schrobben, en toen viel dat me inderdaad op! Dank voor de tip. Ik heb gister metaalsponsjes in huis gehaald en ga ermee aan de slag.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:30 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Schrobben met een metaalsponsje(bij de wibra heb je die dingen sowieso, supermarkt ook allicht wel). Het ding is van aluminium dus daar hoeft geen afwerking overheen na het opschuren van het metaal...
Open je hiervoor speciaal een account?quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:00 schreef debbie09 het volgende:
Muurstickers van -knip-
Inderdaad, het is niet eens zelf iets opknappen of wat dan ook.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:20 schreef maok het volgende:
[..]
Open je hiervoor speciaal een account?![]()
Spam!
Behangplaksel(kun je ook op de kist smeren en dan de blaadjes erop plakken), en normale blanke lak. Ik neem voor de lak aan dat je niet te veel water erover heen laat gaan en het niet erg aan gebruik onderhevig is (zoals een tafel)quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:40 schreef annoh het volgende:
Ik wil voor in mijn nieuwe kamer een saaie kist van ikea (waar oude schoolspullen in zitten die ik misschien ooit nog nodig heb) pimpen. Ik heb met koninginnedag een oud engels-nederlands woordenboek op de kop getikt, en daar wil ik het kastje mee beplakken. Weet iemand misschien welke lijm en welke lak ik dan het beste kan gebruiken? Het is vrij dun papier, en ik heb niet zoveel verstand van lijm en lak! Alvast bedankt.
Edit: de kist is van hout
Nee het zou inderdaad gewoon als bijzettafeltje dienst moeten doen. Bedankt! ik denk trouwens dat ik alleen de bovenkant beplak en de rest wit lak, want aan de zijkant zijn het een soort planken (niet plat), ik denk dat dat minder mooi wordt.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:53 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Behangplaksel(kun je ook op de kist smeren en dan de blaadjes erop plakken), en normale blanke lak. Ik neem voor de lak aan dat je niet te veel water erover heen laat gaan en het niet erg aan gebruik onderhevig is (zoals een tafel)
Wel ervoor zorgen dat je ondergrond niet te ruw is, dus schuren kan eventueel wel nodig zijn. (sowieso schuren kan geen kwaad, dan hecht de lijm ook weer beter)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |