Dat zou niet zo mooi zijn. Ik heb 1 tafelpoot geschuurd en die krijg ik wel redelijk kaal. Ik ga nu een bandschuurmachine lenen en het daarmee proberen. Ik denk dat ik de tafel opzich wel kaal krijg alleen wel graag op de snelste manier. Nu heb ik het eerst met een staalborstel en daarna met een schuurmachine gedaan, dat was een hele klus. Voor de volgende tafelpoot ga ik een bandschuurmachine proberen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Volgens mij kan hout dat gewaxt of geölied is nooit meer goed geschilderd worden.
Ze zijn ondertussen verkocht, met pijn in mijn hart. Maar heb al zoveel meubels in huis, dat ik echt keuzes moet gaan maken.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ooooh gaaf! maarja zitten ze ookniet genoeg space voor non used banken
Ik zou zelf proberen eerst met thinner het vettige van de olie/wax te verwijderen.quote:Op zondag 18 januari 2009 09:43 schreef Superduif het volgende:
[..]
Dat zou niet zo mooi zijn. Ik heb 1 tafelpoot geschuurd en die krijg ik wel redelijk kaal. Ik ga nu een bandschuurmachine lenen en het daarmee proberen. Ik denk dat ik de tafel opzich wel kaal krijg alleen wel graag op de snelste manier. Nu heb ik het eerst met een staalborstel en daarna met een schuurmachine gedaan, dat was een hele klus. Voor de volgende tafelpoot ga ik een bandschuurmachine proberen.
Bedoel je dat je het papier wilt opspannen op een frame of neem je een compleet frame met canvas waar je het papier op niet?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:40 schreef Nicknaamloos het volgende:
Hey!
Ik wil graag een foto/afbeelding maken, uitprinten en dan op een canvas nieten..
Zal ik gewoon standaard papier plaatsen? Of moet k dikker papier hebben.
Ik wil het ookniet laten drukken, kunst is zelf maken
Ik heb de tafel nu in de grondverf staan en een poosje met rust gelaten maar ik ga er denk ik alsnog een primer op smeren want het "pakt" niet echt lekker, dus ik denk dat jij gelijk hebt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:21 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ik zou zelf proberen eerst met thinner het vettige van de olie/wax te verwijderen.
Als je wax of olie gaat schuren word het namelijk warm en trekt het alleen maar verder in je hout met als resultaat problemen als je later gaat schilderen die verf komt er dan vanzelf ooit een keer weer af.
Google maar eens op "polka dot plakplastic". O.a. te koop bij de sprookjeskamer.nl geloof ikquote:Op maandag 30 maart 2009 20:56 schreef Stiemie het volgende:
Handige oplossing zo met die tafel JK1982! Slim gedaan
Ik heb zelf even een vraagje en denk dat dit het meest handige topic hiervoor is... Bij mijn dochter in de slaapkamer staat een billy-boekenkast. Nu wil ik de binnenkant van deze kast graag opleuken met rood plakplastic met witte stippen. Op internet kan ik dit echter niet vinden (alleen bij hiphandwerk.nl maar daar kan je het alleen in combinatie met andere spullen bestellen) Heeft iemand een idee waar dit nog meer te koop is?
Ah dank je voor de tip! Ik zie dat er in amsterdam zelfs meerdere verkooppunten zijnquote:Op maandag 30 maart 2009 21:08 schreef Cyan het volgende:
[..]
Google maar eens op "polka dot plakplastic". O.a. te koop bij de sprookjeskamer.nl geloof ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |