abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70784522
@Sandous

Kheb geen idee wat je zou kunnen vragen.
Kheb er zelf 3 uurtjes iover gedaan, kweet dat ik een snelle naaister ben.
Als je deze hoes als mal kunt gebruiken, dus kapotknippen, gaat het al een stuk sneller dan wanneer er allemaal patronen gemaakt moeten worden.
Ga eens op zoek naar een hobbynaaister.
Of:
Kan de hoes er afgehaald om te wassen?
Dan kun je het ook verven met textielverf voor in de wasmachine.
pi_70787806
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef Sandous het volgende:
Sabine wat gaaaf!!!

Ik heb al zolang het idee om mijn ektorp bank:

[ afbeelding ]

Zo een stofje te geven.. beetje bruinig/beige Alleen zelf kan ik het niet. Ben ook bang dat als ik het laat maken gerust op 800 euro kan komen. (Kan dan gewoon een nieuwe kopen..

Wat is redelijk om hiervoor te vragen?
Dus stof vanmijzelf...

Heb bijv. dit gevonden: http://www.savemysofa.com(...)oducts/7340036311675 alleen hebben ze dus geen hoekbankstof
Hier hebben ze wel hoezen voor je hoekbank! http://www.bemz.com/index.php/prod_id/2/page/shop/model_id/20/
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:47:58 #103
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_70787930
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef maok het volgende:
@ saaw: bij de hema hebben ze ook leuke parasolletjes, oa deze extra grote:

[ afbeelding ]

Als lijm zou ik wel iets nemen wat niet al te 'nat' is, anders gaat het papier misschien kapot. Spuitlijm is denk ik wel geschikt inderdaad. Gewoon even testen op een onopvallend plekje.
Goeie tip, thanks!
Heb alle benodigheden ondertussen gekocht en ben druk aan het knutselen. Het wordt leuk
Fotoverslag volgt later.
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:11:11 #104
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_70795025
gelukt
heb hem een stuk minder vol gemaakt dan het voorbeeld want vind hem juist wel leuk en zomers zo.

de materialen

basis lamp

stappenplan

steeltje er af knippen

en met de spuitlijm er op lijmen

eerst alle grote paraplutjes er op gelijmd

en dan de kleintjes er bij

en hetzelfde geldt natuurlijk voor de kleinere versie,

en het afval

een hoop gedoe met kabeltjes, een lichtknopje, fittingen en kroonsteentjes later:

tadaaa

en met het licht aan

en het kleintje

naast elkaar

ben er heel blij mee
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:29:13 #105
147091 janeway
live long and prosper
pi_70795788
Leuk!
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:32:33 #106
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_70795924
Ja, leuk geworden, ik vind ze leuker dan die van het voorbeeld eigenlijk.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  † In Memoriam † woensdag 8 juli 2009 @ 22:33:19 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_70818165
Ik vind deze ook veel mooier dan het voorbeeld!
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:13:11 #110
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_70829888
Ook hier weer even een kleine update van mijn klus-dingen.....
Ik heb een aantal dingen gedaan, maar kan niet alles laten zien.
Mijn laatste project begon zo:

En werd zo:

Mijn nieuwe aanwinst:

Een schattig oud telefoonbankje, die moet ook wit natuurlijk
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:29:55 #111
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70830582
Ben al een tijd op zoek naar zo'n kast om net als jij wit te verven, om de tv in te zetten. Probleem is echter dat onze tv te diep is (oud model bakbeest), dus nu moeten we eerst nadenken of we een nieuwe tv gaan kopen...
Zou het liefst er morgen een kopen en dan meteen de kast van Marktplaats trekken en gaan lakken
Heel mooi geworden, welk RAL-nummer wit heb je gebruikt (of merk/kleur)?

[ Bericht 2% gewijzigd door BBQ-kip op 09-07-2009 22:39:46 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:32:45 #112
147091 janeway
live long and prosper
pi_70830708
Hoe doe je dat zo'n grenen kast wit schilderen, was deze gelakt of in de was gezet. Ik heb hier 2 kasten in de was.. Maar ik zou ze best wel wit willen hebben.. Iemand tips?
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:43:35 #113
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_70831168
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Heel mooi geworden, welk RAL-nummer wit heb je gebruikt (of merk/kleur)?
Ik weet niet precies uit mijn hoofd welk nummer het was, maar het is zijdewit....
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:32 schreef janeway het volgende:
Hoe doe je dat zo'n grenen kast wit schilderen, was deze gelakt of in de was gezet. Ik heb hier 2 kasten in de was.. Maar ik zou ze best wel wit willen hebben.. Iemand tips?
Ja, dat was dus een crime. De kast was geloogd. Dat betekent dus dat ik hem eerst heeeeeel goed moest ontvetten met wasbenzine (drie keer afnemen). Daarna goed schuren. Het drogen van de verf duurt ook langer dat normaal.
Nadeel is nu wel een beetje, dat de kast van binnen 'ruikt'. Weet nog niet zo goed hoe ik die lucht er uit moet krijgen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:45:55 #114
147091 janeway
live long and prosper
pi_70831256
koffie erin zetten, gewoon droge koffie zo uit het pak. Koffie neutraliseert de geur.
Veel werk dus, onze kasten zijn ook geloogd. Maar ja ik wil ze eigenlijk niet kwijt maar toch wel iets anders met mijn interieur. Het zijn echte oude kasten, de ene is van 1880 en de andere van 1920. dus veel wasbenzine (of kan terpetine ook?)
pi_70831627
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:45 schreef janeway het volgende:
koffie erin zetten, gewoon droge koffie zo uit het pak. Koffie neutraliseert de geur.
Veel werk dus, onze kasten zijn ook geloogd. Maar ja ik wil ze eigenlijk niet kwijt maar toch wel iets anders met mijn interieur. Het zijn echte oude kasten, de ene is van 1880 en de andere van 1920. dus veel wasbenzine (of kan terpetine ook?)
of water met amoniak gebruiken, met een beetje mazzel hoef je niet eens meer te schuren.
Ik had onze bank eerst ook geschuurd, en dat bleef een drama, de andere bank heb ik met water met amoniak gedaan en die kon ik zonder te schuren zo verven zonder problemen.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:48:08 #116
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_70841100
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:45 schreef janeway het volgende:
Ik had al gelezen dat azijn zou helpen, maar daar gaat de lucht niet van weg. Koffie zal ik eens gaan proberen! Bedankt voor de tip!
pi_70870664
Ik ga komende week dan eindelijk de kast en kist hier wit maken.
Ik vraag me af of ik voor de kast een kwast kan gebruiken, of zou het grote oppervlak mooier met een rolletje zijn?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:52:37 #118
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70872357
Ik vind een kwast veel mooier, doe zelfs deuren ermee
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_70882686
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:52 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vind een kwast veel mooier, doe zelfs deuren ermee
Ik ook, alles in xjes kwasten.
Dan in de breedte en als laatste in de lengte strijken.
Uiteindelijk zit er meer verf op en na uitharden lijkt het bij ons ook sterker te zijn.
pi_70883379
Ok, top, ga ik het gewoon met kwasten doen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 12 juli 2009 @ 21:07:14 #121
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_70913394
Wat een mooie kast!
Ik ben van pindavlees
pi_70957518
Die kast is echt super geworden!

hebbie top gedaan!
pi_70957859
tvp en ik zou zooo graag zo'n telefoonbankje willen

Maar dat zie ik niet gebeuren eigenlijk
compact en kleverig.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:21:14 #124
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_70983236
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:11 schreef Patricia1982 het volgende:
Die kast is echt super geworden!

hebbie top gedaan!
Bedankt voor alle complimenten!!!
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
tvp en ik zou zooo graag zo'n telefoonbankje willen

Maar dat zie ik niet gebeuren eigenlijk
Waar woon je? Ik knap namelijk ook meubeltjes op voor anderen.......
Hehe, kan helaas niet alles houden wat ik opknap, dan was mijn huis ondertussen een pakhuis geweest....
pi_71088271
tvp
pi_72969025
Mijn keuken gepimpt met stickers van de IKEA:

[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 24 september 2009 @ 17:13:28 #127
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_73074744
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef Sandous het volgende:
Sabine wat gaaaf!!!

Ik heb al zolang het idee om mijn ektorp bank:

[ afbeelding ]

Zo een stofje te geven.. beetje bruinig/beige Alleen zelf kan ik het niet. Ben ook bang dat als ik het laat maken gerust op 800 euro kan komen. (Kan dan gewoon een nieuwe kopen..

Wat is redelijk om hiervoor te vragen?
Dus stof vanmijzelf...

Heb bijv. dit gevonden: http://www.savemysofa.com(...)oducts/7340036311675 alleen hebben ze dus geen hoekbankstof

http://www.bemz.com/index.php/prod_id/2/page/shop/model_id/20/

is dit m niet? verkrijgbaar in vele stoffen en dessins
pi_73262780
Ik heb een 2e handse malm ladenkast op de kop getikt. En die wilde ik eigenlijk ook gaan verven. Heeft iemand een idee of dat kan?
pi_73263121
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:43 schreef Ewelina het volgende:
Mijn keuken gepimpt met stickers van de IKEA:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Cute!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:11:18 #130
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73331313
Ik wil dit kastje omtoveren tot iets met een chinezige uitstraling. Ik zat er aan te denken om met zwart te verven, zijdeglans, maar wie heeft er nog meer inspiratie voor mij?

"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:12:34 #131
190186 hierissieweer
pi_73331346
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:17 schreef bibi het volgende:
Ik heb een 2e handse malm ladenkast op de kop getikt. En die wilde ik eigenlijk ook gaan verven. Heeft iemand een idee of dat kan?
Zal er dan eerst een kunstof primer er op zetten, de kans is anders aardig groot dat je heel snel de verf er weer af trekt...
pi_73331499
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef hierissieweer het volgende:
Ik wil dit kastje omtoveren tot iets met een chinezige uitstraling. Ik zat er aan te denken om met zwart te verven, zijdeglans, maar wie heeft er nog meer inspiratie voor mij?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Chinezen gebruiken toch piano lak?
Dat is toch hoog glimmend?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:54:46 #133
190186 hierissieweer
pi_73332320
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:19 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Chinezen gebruiken toch piano lak?
Dat is toch hoog glimmend?
Of het piano lak is weet ik niet, maar het is wel hoogglans zwart, maar hoogglans zwart is een beetje irritant om schoon te houden. (as zijnde, een minuut na afnemen ligt er al weer stof )
Ik kan hem ook nog in ossebloed zijdeglans doen...

Zoiets:
Maar hoe krijg je die zwarte doorlaat aan de randen?

en dan op de 3 paneeltjes van de kist iets met ecopage in te trant van:

[ Bericht 9% gewijzigd door hierissieweer op 03-10-2009 14:01:16 ]
pi_73336364
Eerst zwart verven, dan de osserood, op de randen beetje bij beetje opschuren en dan het geheel aflakken met Glitsa of zo.
Duurt ff, maar dan heb je ook wat.
pi_73339916
Ik zou het verven met een kwast met dikke haren, zodat je dus een lijnstructuur krijgt.
Ruw opzetten dus, nonchalant.
Patina kopen, de meest donkere en dan opwrijven, niet te hard, want dan wrijf je zo alles er weer af.
maar dan gaat de patina tussen alle oneffenheden zitten.
En dan aflakken. MAT.

En vooral een mooie kleur rood kiezen, desnoods laten maken.
pi_73388679
Iemand hier al wel eens een kastje behangen?
pi_73605143
Ik heb jullie hulp nodig!

Afgelopen week heb ik via marktplaats een (al opgeknapt) buikkastje gekocht en hij is echt super! Nou is er 1 probleempje. 2 dagen nadat ik hem op had gehaald heb ik er een fotolijstje opgezet welke ik er gister even afhaalde. Maar dat steundingetje bleef een beetje plakken zeg maar, dus nou zit er een streepje in de verf. Nu kan het niet zo zijn dat hij niet lang genoeg gedroogd heeft want ze had hem al best lang af. Heeft de opknapster de verkeerde verf gebruikt?

Hoe kan ik dit oplossen? Een bepaalde lak er overheen ofzo? (Beetje jammer, ik koop zon kastje natuurlijk al opgeknapt omdat ik er zelf geen held in ben, moet ik het nog op gaan knappen ) Zou het toch wel leuk vinden als er ook iets óp mn kastje kan staan!
pi_73610041
[img][/img]

Van dit

Eiken houten balken van 1.20 meter lang en 10 x 10 cm breedte een tafel
voor in de woonkamer. Salontafel op wielen.
Zeven delen gebruikt en 100 kg zwaarder een mooi resultaat
voor mijn huis

[img][/img]
pi_73615849
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:57 schreef bibi het volgende:
Jep, een poos geleden. Wij hadden een kast die je op een kledingkast kunt zetten, met schuifdeurtjes. We wilden hem gebruiken als tv meubel (de versterker e.d. hadden 50cm diep nodig en alle kastjes die we vonden voor een betaalbaar bedrag waren maar 45cm diep). We hebben hem toen hoogglans wit gespoten en de schuifdeurtjes heb ik wit behang met een wit glimmend bloemmotief erin behangen
Ik heb er volgens mij niet echt foto's van, maar inmiddels zijn we weer een paar jaar verder en het kastje een beetje zat. We zitten er aan te denken om met houten planken een simpel kastje te maken, deze laten we dan gewoon onbehandeld verder.

Anyway, een kastje behangen is prima te doen! Het behang zit er al 4 jaar mooi op, zelfs met katten en kittens in huis
pi_73618245
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:51 schreef Loelette het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig!

Afgelopen week heb ik via marktplaats een (al opgeknapt) buikkastje gekocht en hij is echt super! Nou is er 1 probleempje. 2 dagen nadat ik hem op had gehaald heb ik er een fotolijstje opgezet welke ik er gister even afhaalde. Maar dat steundingetje bleef een beetje plakken zeg maar, dus nou zit er een streepje in de verf. Nu kan het niet zo zijn dat hij niet lang genoeg gedroogd heeft want ze had hem al best lang af. Heeft de opknapster de verkeerde verf gebruikt?

Hoe kan ik dit oplossen? Een bepaalde lak er overheen ofzo? (Beetje jammer, ik koop zon kastje natuurlijk al opgeknapt omdat ik er zelf geen held in ben, moet ik het nog op gaan knappen ) Zou het toch wel leuk vinden als er ook iets óp mn kastje kan staan!
Nou, dat is of verkeerde verf of zoveel lagen dat het nog niet droog is...
Kan je een nagelafdruk erin achterlaten ?
Anders zit er niks anders op om hem kaal te maken....
Zou nog maar eens gaan mailen met haarw at voor verf ze gebruikt heeft.
pi_73618275
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:21 schreef intensity het volgende:
-knip-
Cool!
pi_73812385
ik heb een eiken buffetkast gekocht die ik off white wil maken en dan lekker opleuken met nieuwe greepjes etc, maar hoe ga ik dat aanpakken?

Ik ga hem sowieso eerst schuren, maar dan? Moet ik hem donker gronden en dan een beetje vlekkerig schilderen ofzo? Ik heb al even kort gegoogled maar ik kon nog niks over de precieze techniek vinden.

iemand ervaring?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:07:02 #143
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73812713
De dame direct boven je moet je hebben, de queen of patina en zulks
pi_73813830
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 12:57 schreef bibi het volgende:
met spuitlijm en aan de randen lijm smeren gaat dat prima.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 18 november 2009 @ 13:53:44 #145
268741 Levientje
Corrie de bouwer
pi_74815066
Simpel begonnen met een rekje wit geverfd en nu mijn eerste twee 'echte' projectjes afgerond! Een klepbankje en een poppentheater . Poppentheater goed in de verf gezet (er zit namelijk fineer op de meeste onderdelen en dat bladdert er snel af). Iemand tips voor het verven van fineer?
Schoolbord eronder (speciaal schoolbordplastic gekocht bij Gamma en op een stevig triplex plaat geplakt), vouwgordijntje erbij gemaakt.

Klepbankje was een stuk makkelijker. Strippen, goed schuren en drie keer geverfd. Nieuwe bekleding en twee leuke kussentjes erbij gemaakt.

pi_74815417
Wat leuk!
pi_74820935
WOw, echt super opgeknapt!
pi_74821069
Dat is echt supergaaf gedaan
Sara
Merel
Ukje
  zondag 23 mei 2010 @ 20:53:46 #149
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_81802659
-Schopje-

DJRandall, die grenen kast die wit gelakt heb, heb je dat met een zijdeglans of hoogglans gedaan?
Iemand anders die hier zijn/haar mening over kwijt wil, mag zich ook aangesproken voelen.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  maandag 24 mei 2010 @ 13:59:43 #150
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_81828991
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:00 schreef saaw het volgende:
Ik ben al weken aan het nadenken over een grote lamp voor op mn slaapzolder [met hoog puntdak dus] en kwam gister op ikeahack het volgende tegen
[ afbeelding ][ afbeelding ]

en nu ben ik meteen helemaal verliefd

De lamp zelf is geen probleem, het is een regolit van IKEA en ik dacht om dan voor de grootse maat te gaan: 60cm [kost maar ¤5,- geloof ik trouwens, echt bizar weinig]
[ afbeelding ]
En een grote hoeveelheid paraplutjes moet ook wel te vinden zijn lijkt me [blokker ofzo denk ik]

Nu staat het volgende er bij:
[..]

Het lijmen lijkt me sowieso een beter idee dan het prikken maar nu vroeg ik me af wat voor lijm handig is. Ik dacht aan doodgewone kinderlijm of anders spuitlijm maar misschien dat iemand hier nog briljante ideen heeft.

Ga hem vrijdag maken denk ik dus foto's volgen tegen die tijd wel.
Wow wat een toffe lamp! Ik ga het ook doen
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')