Hier hebben ze wel hoezen voor je hoekbank! http://www.bemz.com/index.php/prod_id/2/page/shop/model_id/20/quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef Sandous het volgende:
Sabine wat gaaaf!!!
Ik heb al zolang het idee om mijn ektorp bank:
[ afbeelding ]
Zo een stofje te geven.. beetje bruinig/beige Alleen zelf kan ik het niet. Ben ook bang dat als ik het laat maken gerust op 800 euro kan komen. (Kan dan gewoon een nieuwe kopen..
Wat is redelijk om hiervoor te vragen?
Dus stof vanmijzelf...
Heb bijv. dit gevonden: http://www.savemysofa.com(...)oducts/7340036311675 alleen hebben ze dus geen hoekbankstof
Goeie tip, thanks!quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:25 schreef maok het volgende:
@ saaw: bij de hema hebben ze ook leuke parasolletjes, oa deze extra grote:
[ afbeelding ]
Als lijm zou ik wel iets nemen wat niet al te 'nat' is, anders gaat het papier misschien kapot. Spuitlijm is denk ik wel geschikt inderdaad. Gewoon even testen op een onopvallend plekje.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:48 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik vind deze ook veel mooier dan het voorbeeld!
Ik weet niet precies uit mijn hoofd welk nummer het was, maar het is zijdewit....quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:29 schreef BBQ-kip het volgende:
Heel mooi geworden, welk RAL-nummer wit heb je gebruikt (of merk/kleur)?
Ja, dat was dus een crime. De kast was geloogd. Dat betekent dus dat ik hem eerst heeeeeel goed moest ontvetten met wasbenzine (drie keer afnemen). Daarna goed schuren. Het drogen van de verf duurt ook langer dat normaal.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:32 schreef janeway het volgende:
Hoe doe je dat zo'n grenen kast wit schilderen, was deze gelakt of in de was gezet. Ik heb hier 2 kasten in de was.. Maar ik zou ze best wel wit willen hebben.. Iemand tips?
of water met amoniak gebruiken, met een beetje mazzel hoef je niet eens meer te schuren.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:45 schreef janeway het volgende:
koffie erin zetten, gewoon droge koffie zo uit het pak. Koffie neutraliseert de geur.
Veel werk dus, onze kasten zijn ook geloogd. Maar ja ik wil ze eigenlijk niet kwijt maar toch wel iets anders met mijn interieur. Het zijn echte oude kasten, de ene is van 1880 en de andere van 1920. dus veel wasbenzine (of kan terpetine ook?)
Ik had al gelezen dat azijn zou helpen, maar daar gaat de lucht niet van weg. Koffie zal ik eens gaan proberen! Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:45 schreef janeway het volgende:
koffie erin zetten, gewoon droge koffie zo uit het pak. Koffie neutraliseert de geur.
Ik ook, alles in xjes kwasten.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:52 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik vind een kwast veel mooier, doe zelfs deuren ermee
Bedankt voor alle complimenten!!!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:11 schreef Patricia1982 het volgende:
Die kast is echt super geworden!
hebbie top gedaan!
Waar woon je? Ik knap namelijk ook meubeltjes op voor anderen.......quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
tvp en ik zou zooo graag zo'n telefoonbankje willen
Maar dat zie ik niet gebeuren eigenlijk
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef Sandous het volgende:
Sabine wat gaaaf!!!
Ik heb al zolang het idee om mijn ektorp bank:
[ afbeelding ]
Zo een stofje te geven.. beetje bruinig/beige Alleen zelf kan ik het niet. Ben ook bang dat als ik het laat maken gerust op 800 euro kan komen. (Kan dan gewoon een nieuwe kopen..
Wat is redelijk om hiervoor te vragen?
Dus stof vanmijzelf...
Heb bijv. dit gevonden: http://www.savemysofa.com(...)oducts/7340036311675 alleen hebben ze dus geen hoekbankstof
Cute!quote:Op maandag 21 september 2009 15:43 schreef Ewelina het volgende:
Mijn keuken gepimpt met stickers van de IKEA:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zal er dan eerst een kunstof primer er op zetten, de kans is anders aardig groot dat je heel snel de verf er weer af trekt...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:17 schreef bibi het volgende:
Ik heb een 2e handse malm ladenkast op de kop getikt. En die wilde ik eigenlijk ook gaan verven. Heeft iemand een idee of dat kan?
Chinezen gebruiken toch piano lak?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:11 schreef hierissieweer het volgende:
Ik wil dit kastje omtoveren tot iets met een chinezige uitstraling. Ik zat er aan te denken om met zwart te verven, zijdeglans, maar wie heeft er nog meer inspiratie voor mij?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of het piano lak is weet ik niet, maar het is wel hoogglans zwart, maar hoogglans zwart is een beetje irritant om schoon te houden. (as zijnde, een minuut na afnemen ligt er al weer stofquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Chinezen gebruiken toch piano lak?
Dat is toch hoog glimmend?
Jep, een poos geleden. Wij hadden een kast die je op een kledingkast kunt zetten, met schuifdeurtjes. We wilden hem gebruiken als tv meubel (de versterker e.d. hadden 50cm diep nodig en alle kastjes die we vonden voor een betaalbaar bedrag waren maar 45cm diep). We hebben hem toen hoogglans wit gespoten en de schuifdeurtjes heb ik wit behang met een wit glimmend bloemmotief erin behangenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:57 schreef bibi het volgende:
Iemand hier al wel eens een kastje behangen?
Nou, dat is of verkeerde verf of zoveel lagen dat het nog niet droog is...quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:51 schreef Loelette het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig!![]()
Afgelopen week heb ik via marktplaats een (al opgeknapt) buikkastje gekochten hij is echt super! Nou is er 1 probleempje. 2 dagen nadat ik hem op had gehaald heb ik er een fotolijstje opgezet welke ik er gister even afhaalde. Maar dat steundingetje bleef een beetje plakken zeg maar, dus nou zit er een streepje in de verf. Nu kan het niet zo zijn dat hij niet lang genoeg gedroogd heeft want ze had hem al best lang af. Heeft de opknapster de verkeerde verf gebruikt?
Hoe kan ik dit oplossen? Een bepaalde lak er overheen ofzo? (Beetje jammer, ik koop zon kastje natuurlijk al opgeknapt omdat ik er zelf geen held in ben, moet ik het nog op gaan knappen) Zou het toch wel leuk vinden als er ook iets óp mn kastje kan staan!
Cool!quote:
quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:57 schreef bibi het volgende:
Iemand hier al wel eens een kastje behangen?
Wow wat een toffe lamp! Ik ga het ook doenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:00 schreef saaw het volgende:
Ik ben al weken aan het nadenken over een grote lamp voor op mn slaapzolder [met hoog puntdak dus] en kwam gister op ikeahack het volgende tegen
[ afbeelding ][ afbeelding ]
en nu ben ik meteen helemaal verliefd
De lamp zelf is geen probleem, het is een regolit van IKEA en ik dacht om dan voor de grootse maat te gaan: 60cm [kost maar ¤5,- geloof ik trouwens, echt bizar weinig]
[ afbeelding ]
En een grote hoeveelheid paraplutjes moet ook wel te vinden zijn lijkt me [blokker ofzo denk ik]
Nu staat het volgende er bij:
[..]
Het lijmen lijkt me sowieso een beter idee dan het prikken maar nu vroeg ik me af wat voor lijm handig is. Ik dacht aan doodgewone kinderlijm of anders spuitlijm maar misschien dat iemand hier nog briljante ideen heeft.
Ga hem vrijdag maken denk ik dus foto's volgen tegen die tijd wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |