abonnement Unibet Coolblue
pi_63293463
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:15 schreef Casos het volgende:

[..]

Dus alleen de schadelijkheid voor anderen is een argument?
Dat zeg ik niet, maar het is wel een duidelijk verschil in de vergelijking met roken. Jouw longen worden niet aangetast als ik een BigMac naar binnen werk.
pi_63293520
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je bent wel grappig maar inhoudelijke argumenten, overigens vind ik vrije keus een zeer belangrijk en inhoudelijk argument, vragen om een inhoudelijke reactie en het enige wat ik van jou heb gezien zijn zeer simplistische oneliners waar ik totaal geen inhoud in kan ontdekken.

En volksgezondheid is zoals al vaker gezegd geen argument als het gaat om rookkroegen waarvan bekend is dat er gerookt kan en mag worden waar volwassen mensen vrijwillig komen. Om het voor jou wat simpeleer te maken, die kiezen er dan zelf voor om hun gezondheid op het spel te zetten, zo kun je er ook voor kiezen om zo'n kroeg niet te betreden.

Maar krijgen we van jou nog inhoudelijke argumenten of is dat iets te hoog gegrepen voor je?
Ik wacht nog steeds op de bevestiging middels een bron waaruit blijkt dat meeroken niet schadelijk is.

Volksgezondheid is wel een argument. Het is te makkelijk om maar te roepen dat dit geen argument is. Uiteindelijk kan de belastingbetaler wel opdraaien voor alle behandelingen van rokers en zijn de ziekenhuis overvol met zieke rokers.
pi_63293753
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:07 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nee, mooi hea. Als het om de kinderen gaat, gaat men uit eigen beweging buiten te staan. kennelijk zijn al die rokers wel overtuigd dat het voor de kleine niet zo gezond is om in die rook te zitten. Hoe kan dat, de schadelijkheid van meeroken is immers niet bewezen dus je kan net zo goed met die kleine op schoot lekker paffen...

Beetje meten met 2 maten van de rokers in dit geval.
Eh, nee. Er is namelijk een groot verschil tussen ergens "last" van hebben, en daadwerkelijk gezondheidsschade oplopen. Bij kleine kinderen zijn slijmvliezen e.d. gevoeliger, en raken eerder geirriteerd door rook. Daarnaast zullen kleine kinderen niet zo snel aan volwassenen vragen om niet te roken, dus vind ik het vrij normaal om uit mezelf niet te roken in het bijzijn van (kleine) kinderen. (Tenzij de ouders zelf er vrolijk op los paffen, dan maakt die peuk van mij toch ook niks meer uit). Maar nogmaals: Dat is op basis van 'last', niet op basis van gezondheidsschade. Dat zijn namelijk 2 hele verschillende dingen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_63294019
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de bevestiging middels een bron waaruit blijkt dat meeroken niet schadelijk is.
De groeten. De claim is niet dat het niet schadelijk is, de claim die gemaakt wordt is dat het wel schadelijk is. Dus zal dat moeten worden aangetoond.

Anders kan ik ook wel gaan roepen dat het eten van appels schadelijk is, en vervolgens gaan eisen dat men dan maar even hard bewijs overlegd dat appels onschadelijk zijn.

En, simpel gezegd: Er is geen bewijs voor een significante correlatie tussen meeroken en (permanente) gezondheidsschade.
quote:
Volksgezondheid is wel een argument. Het is te makkelijk om maar te roepen dat dit geen argument is. Uiteindelijk kan de belastingbetaler wel opdraaien voor alle behandelingen van rokers en zijn de ziekenhuis overvol met zieke rokers.
"Overvol" . Klets toch niet. Bovendien, zelfs al zouden rokers bij bosjes omvallen, dan bespaart dat mooi op oudedagsvoorzieningen en bedden in verpleegtehuizen voor demente bejaarden.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 17 november 2008 @ 17:45:18 #205
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63294063
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Soms moet je in het kader van de volksgezondheid beschermende maatregelen doorvoeren, zoals in dit geval.
Dat hoeft in dit geval helemaal niet. Als je ergens bang voor bent moet je er gewoon bij vandaan blijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 november 2008 @ 17:47:02 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63294101
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de bevestiging middels een bron waaruit blijkt dat meeroken niet schadelijk is.
Omdraaiing bewijslast
quote:
Volksgezondheid is wel een argument. Het is te makkelijk om maar te roepen dat dit geen argument is. Uiteindelijk kan de belastingbetaler wel opdraaien voor alle behandelingen van rokers en zijn de ziekenhuis overvol met zieke rokers.
Rokers zijn goedkoper voor de gezondheidszorg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63294405
Voelen jullie rokers je nou niet een beetje triest om hier topics lang over te blijven ouwehoeren terwijl het gewoon een zielige verslaving is? In plaats daarvan kan je beter tijd steken in het stoppen met roken, levert alleen maar voordelen op.
Jullie roepen wel dat als roken verboden wordt alcohol drinken enz enz ook verboden moet worden. Maar ik zie tussen alcohol drinken of een alcoholverslaving hebben toch nog wel een verschil.
  maandag 17 november 2008 @ 18:23:12 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63294946
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:59 schreef lighted het volgende:
Voelen jullie rokers je nou niet een beetje triest om hier topics lang over te blijven ouwehoeren terwijl het gewoon een zielige verslaving is? In plaats daarvan kan je beter tijd steken in het stoppen met roken, levert alleen maar voordelen op.
Jullie roepen wel dat als roken verboden wordt alcohol drinken enz enz ook verboden moet worden. Maar ik zie tussen alcohol drinken of een alcoholverslaving hebben toch nog wel een verschil.
Ik zie niet in waarom het verboden moet worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 november 2008 @ 18:49:32 #209
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63295655
quote:
KHN: bestuurslid kan aanblijven

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) betreurt het dat bestuurslid Peter van Campenhout de asbak weer op tafel heeft gezet in zijn café. De branchevereniging stelt dat Van Campenhout wel te handhaven is als bestuurslid.

KHN: ‘bestuurslid kan aanblijven’

Van Campenhout kwam vorige week in het nieuws nadat hij het rookverbod negeerde in zijn café ’t Lokaal in Delfszijl. Dit als gevolg van problemen na de invoering van het rookverbod per 1 juli 2008.

‘We vinden het jammer en betreuren het, maar naast bestuurslid is hij ondernemer. En als ondernemer voelt hij zich genoodzaakt dit te doen. Ondernemersbeslissingen staan los van zijn functie als bestuurslid van de sector Café- en Barbedrijven’, aldus KHN-woordvoerder Joris Prinssen, die aangeeft dat Van Campenhout te handhaven is als bestuurder ondanks dat hij is strijd is met de rookwet.
corrupte bende
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 17 november 2008 @ 18:50:51 #210
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63295693
Roken is sexy

Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 17 november 2008 @ 18:55:41 #211
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63295820
even een achtergrondartikel mbt Den Bosch
quote:
Asbakken keren terug in het café

Zet vandaag de asbakken weer op de toog, luidt de oproep van een groep caféhouders in Den Bosch. Maar lang niet al hun collega’s zijn bereid het rookverbod te overtreden.

Het is geen protest maar pure noodzaak, zegt Hans van Bladel, eigenaar van café In ’t Root Scharlaken in Den Bosch. Ruim een week geleden zette hij de asbakken terug op de toog.

Vier maanden lang heeft hij het rookverbod braaf gehandhaafd, aldus Van Bladel in zijn bruine kroeg van 37 vierkante meter vlakbij de markt. Hij stopte zelf met roken op 21 mei, omdat hij niet met z’n sigaret voor de deur van zijn eigen zaak wou staan: „Dat leek me zo armoedig.”

Het probleem was alleen: zijn vaste klanten hadden ook geen zin in een sigaretje in de kou. Zij liepen over naar kroegen van minder brave horecaondernemers, die het roken wel toestonden. Of ze dronken hun biertjes en wijntjes op de verwarmde terrassen van de grotere cafés.

Op deze vroege zaterdagavond zitten er acht klanten aan de bar, drie van hen met een sigaret in de hand. Maar in de voorbije rookvrije maanden was zijn zaak ook in het weekend geregeld leeg, zegt Van Bladel: „Ik draaide 1300 euro minder omzet per week.”

Zijn financiële buffer slonk zo gauw, dat hij bang was de carnaval niet te zullen halen. Vandaar dus die asbakken. En vandaar ook zijn hoop dat al zijn collega’s in Den Bosch zijn voorbeeld zullen volgen.

Afgelopen vrijdag riepen enkele andere caféhouders in de stad op tot een massale overtreding van het rookverbod. Vanavond komt de hele Bossche horeca voor een spoedvergadering bijeen om die oproep te bespreken.

Maar het is zeer de vraag of ’alle neuzen één kant op gaan staan’, verzucht Van Bladel. Hij heeft al van collega’s gehoord dat ze zich niet bij de rooklobby zullen aansluiten. Bijvoorbeeld omdat zij cafés runnen voor jongeren: „Die doen acht of negen kroegen op een avond en roken hun sigaretten gewoon wandelend van A naar B”, aldus Van Bladel. „Maar voor mijn 30-plussers is dat geloop geen optie. Zij willen rustig een paar uurtjes zitten.”

Een café dat het rookverbod zal blijven handhaven is Tijl Uilenspiegel, een paar honderd meter verwijderd van In ’t Root Scharlaken.

Binnen is het rond zeven uur ’s avonds nog rustig, maar moet je opletten, zegt eigenaar Marc Kops terwijl hij wijst naar zijn grote, verwarmde terras: „Over een uur zit dat stampvol.”

Kops is zelf een kettingroker en ’faliekant tegen het betuttelende rookbeleid’. Toch blijft roken bij hem verboden: „Die ongehoorzaamheid heeft geen zin. Tegen die moraalridder, hoe heet ie, Klink, leg je het toch af.” Mede dankzij zijn terras voelt Kops het rookverbod niet in zijn portemonnee.

Het ziet ernaar uit dat er na vanavond in Den Bosch toch twee kampen blijven bestaan: de rookvrije en de rokende ’natte horeca’. Juist die tweedeling is lastig volgens Van Bladel. Als de Voedsel- en Warenautoriteit strenger zou controleren, als alle cafés daardoor de sigaret zouden weren, dan was het ook voor hem makkelijker om zijn zaak rookvrij te houden.

Maar voorlopig staan op zijn bar dus weer de vertrouwde asbakken, tot grote vreugde van de stamgasten. Het nieuws gaat als een lopend vuurtje, zegt Van Bladel: „Klanten pakken hier op de stoep hun mobieltje om vrienden te informeren: ’Je mag weer roken bij Hans en Thea’. Dat is hartverwarmend.”
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63296799
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En, simpel gezegd: Er is geen bewijs voor een significante correlatie tussen meeroken en (permanente) gezondheidsschade.
Of er wel of niet gerookt wordt in een kroeg kan me vrij weinig schelen, maar er is wel evidence voor de correlatie passief roken en longkanker.

Hier heb je een recente, gratis op te vragen meta-analyse (significant RR van 1,27).
Hier een andere meta-analyse uit 2001 (niet gratis te openen) (significant RR van 1,22).

In het Nationaal Kompas Volksgezondheid (klik) staat ook nog een stukje over de schadelijkheid van passief roken, inclusief literatuur.

Afgezien van de literatuur over passief roken, waarom zou die rook, nadat je hem hebt ingeademd en weer uitgeademd, ineens niet meer schadelijk zijn voor de mensen om je heen die die rook weer inademen?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 17 november 2008 @ 20:01:25 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63297824
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:27 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Of er wel of niet gerookt wordt in een kroeg kan me vrij weinig schelen, maar er is wel evidence voor de correlatie passief roken en longkanker.

Hier heb je een recente, gratis op te vragen meta-analyse (significant RR van 1,27).
Hier een andere meta-analyse uit 2001 (niet gratis te openen) (significant RR van 1,22).

In het Nationaal Kompas Volksgezondheid (klik) staat ook nog een stukje over de schadelijkheid van passief roken, inclusief literatuur.

Afgezien van de literatuur over passief roken, waarom zou die rook, nadat je hem hebt ingeademd en weer uitgeademd, ineens niet meer schadelijk zijn voor de mensen om je heen die die rook weer inademen?
Meta-analyses

Lees eerst eens de afgelopen 264 rook-topics terug.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63297853
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Meta-analyses

Lees eerst eens de afgelopen 264 rook-topics terug.
Losse studies quoten met significante resultaten ook goed?

inhoudelijke weerlegging mag ook
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_63297973
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Meta-analyses

Lees eerst eens de afgelopen 264 rook-topics terug.
het waren er toch 276
  maandag 17 november 2008 @ 20:15:24 #216
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63298200
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:07 schreef aloa het volgende:

[..]

het waren er toch 276
Nieuwe users die met hetzelfde "bewijs" aan komen zetten filter ik er uit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63298418
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de bevestiging middels een bron waaruit blijkt dat meeroken niet schadelijk is.

Volksgezondheid is wel een argument. Het is te makkelijk om maar te roepen dat dit geen argument is. Uiteindelijk kan de belastingbetaler wel opdraaien voor alle behandelingen van rokers en zijn de ziekenhuis overvol met zieke rokers.
Wat snap jij niet aan " volwassen mensen kiezen er vrijwillig voor" ? Kom zo moeilijk is het niet.

Al zou ik erkennen dat meeroken schadelijk is dan maakt dat nog niet uit voor het " vrije keuze" argument waar jij blijkbaar geen gebruik van wenst te maken of niet zo goed mee om weet te gaan.

Je kosten argument is ook een lachertje aangezien rokers ruim bijdragen d.m.v accijnzen, btw, zorgpremie, opgebouwde pensioen en waar rokers minder lang gebruik van maken door hun slechtere gezondheid. Niet rokers zijn daardoor juist duurder omdat deze langer gebruik maken van de zorg in de duurste jaren. Maar nogmaals gezondheid is wat mij betreft van ondergeschikt belang als mensen er vrijwillig voor kiezen.
pi_63299626
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nieuwe users die met hetzelfde "bewijs" aan komen zetten filter ik er uit.
Weltschmerz? Ik geloof dat die het begrip scientific evidence niet helemaal heeft begrepen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 17 november 2008 @ 21:56:33 #219
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63301350
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:03 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Weltschmerz? Ik geloof dat die het begrip scientific evidence niet helemaal heeft begrepen.
Of misschien is er idd geen bewijs voor de gevaren van meeroken.

Hoe dan ook, het is mijn eigen keuze om naar een kroeg te gaan waar iedereen lekker rookt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 november 2008 @ 22:31:59 #220
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63302692
toch best grappig dat de legitimiteit van de reden van invoering toch telkens een issue blijft. Alsof dat nu nog aan de orde is. Het is in een groot deel van westerse landen op die basis ingevoerd. Klaar. Dan kun je wel blijven zeggen dat alles draait om schijnwetenschap en verwaarloosbare percentages maar je schiet er geen drol mee op

Nee, dan kijk ik liever vooruit; wat staat ons te wachten? De kroegen spiegelen een beeld voor dat
de ene na de andere faillissement voor de deur staat, maar ondertussen verschijnen er ook tegengeluiden uit dezelfde sector dat ze helemaal niet te lijden hebben onder het rookverbod. Het CBS legde even bloot dat het voor het verbod al slechter ging en de horeca proberen dmv chantage het verbod van tafel te vegen.

A.s. woensdag zit Klink om tafel met deze dwangeisers. Ik ben benieuwd wat daaruit komt; ik hoop zelf dat Klink dan kan melden dat politieagenten bevoegd zijn om overtredingen te constateren en te bekeuren en dat er bij overtreding net als bij de VWA rekening wordt gehouden hoe vaak het verbod al is overtreden. Ook zou de roker bekeurd moeten kunnen worden... Een nieuwe melkkoe is dan geboren


Wat dat betreft kunnen we nu beter naar voren kijken.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63303533
quote:
Op maandag 17 november 2008 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of misschien is er idd geen bewijs voor de gevaren van meeroken.

Hoe dan ook, het is mijn eigen keuze om naar een kroeg te gaan waar iedereen lekker rookt.
Misschien is er nergens bewijs voor. Niemand houdt je tegen als je graag tussen de rokers gaat staan, ik sta er zelf ook.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  maandag 17 november 2008 @ 23:08:52 #222
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63303893
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:31 schreef MikeyMo het volgende:


Nee, dan kijk ik liever vooruit; wat staat ons te wachten?
Illegaliteit. Totdat men wegens enorme problemen ophoud met het links en rechts nutteloos verbieden van persoonlijke keuzes waaronder (gebruik en dus handel van) drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 november 2008 @ 23:40:47 #223
233001 Skipper_on_a_mission
Just smile and wave boys
pi_63304854
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je wetenschappelijk bewijs hebt voor de gevolgen van mee-roken, mag je dat hier posten.
look!

and look again!
Captain's Log: Embarking into hostile environment. Kowalski! We'll need to win the hearts and the minds of the natives. Rico! We'll need special tactical equipment. We're gonna face extreme peril. Private probably won't survive
  maandag 17 november 2008 @ 23:52:30 #224
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63305221
Zonet een discussie bij Pauw en Witteman tussen 3 kroegbazen en een CU-lid... morgen vast op uitzending gemist. Klein stukje gezien; het zijn weer krokodillentranen alom
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:02:33 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63305480
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:27 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Of er wel of niet gerookt wordt in een kroeg kan me vrij weinig schelen, maar er is wel evidence voor de correlatie passief roken en longkanker.

Hier heb je een recente, gratis op te vragen meta-analyse (significant RR van 1,27).
Hier een andere meta-analyse uit 2001 (niet gratis te openen) (significant RR van 1,22).

In het Nationaal Kompas Volksgezondheid (klik) staat ook nog een stukje over de schadelijkheid van passief roken, inclusief literatuur.

Afgezien van de literatuur over passief roken, waarom zou die rook, nadat je hem hebt ingeademd en weer uitgeademd, ineens niet meer schadelijk zijn voor de mensen om je heen die die rook weer inademen?
welke klinische relevantie heeft een RR van 1,22...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_63306213
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:02 schreef Re het volgende:

[..]

welke klinische relevantie heeft een RR van 1,22...?
22% hogere kans op het krijgen van longkanker als je lekker passief meerookt. Niet dat percentages een heleboel zeggen, als de kans sowieso al klein was zal hij nog steeds klein blijven. Maar er is wel een significant effect van passief roken op je gezondheid, waar om gevraagd werd (er werd niet gevraagd hoevéél schadelijk meeroken is).
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:50:06 #227
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_63306274
ik ga nog niet eens meer die lijst van meer dan 60 onderzoeken van onafhankelijke instellingen en universiteiten pasten die maartena ooit een keer gepost heeft en al meerdere malen herhaald is. Die wordt nl. stelselmatig genegeerd. Ik adviseer ook iedereen die wetenschappelijke onderzoeken wil aandragen zich nogmaals te bedenken, aangezien er hier een aantal personages rondlopen met een dikke plank voor de kop.

It's not worth your time.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_63306657
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:50 schreef DionysuZ het volgende:
ik ga nog niet eens meer die lijst van meer dan 60 onderzoeken van onafhankelijke instellingen en universiteiten pasten die maartena ooit een keer gepost heeft en al meerdere malen herhaald is. Die wordt nl. stelselmatig genegeerd. Ik adviseer ook iedereen die wetenschappelijke onderzoeken wil aandragen zich nogmaals te bedenken, aangezien er hier een aantal personages rondlopen met een dikke plank voor de kop.

It's not worth your time.
Plank voor de kop? Gewoon verslaafd, ontoerekeningsvatbaar, zo kun je het ook stellen. Natuurlijk gaan rokers roepen dat eerst nog maar eens bewezen moet worden dat het wel degelijk slecht voor je is, anders is het gewoon rokertje-pesten en iedereen is tegen hen Ja, het mag voor de roker in kwestie dan wel slecht zijn maar de roker wil in een vrij land leven waar hij of zij kan kiezen voor dingen die slecht voor hen zijn, aangezien niet-rokers ook auto mogen rijden of vette dingen mogen eten Als we daar niets aan doen, dan aan roken ook niet. Kortom, óf alle problemen verholpen, of niets En de overheid mag de roker niet tegen hemzelf beschermen, dat is betutteling! Mensen met een beperkt verstandelijk vermogen zouden ook niet in tehuizen geplaatst moeten worden, kom nou zeg. Dat de roker verslaafd is, en dus niet voor reden vatbaar over het desbetreffende onderwerp, wil nog niet zeggen dat de roker hier geen zeggenschap in zou moeten hebben.

Het zijn kort samengevat echt dit soort argumenten, te triest dat dit soort discussies op gang blijven om zoiets kleinzieligs, slechts, duurs en stinkends als sigaretten. Ook door de niet-rokers overigens, er valt toch geen land mee te bezeilen, hou toch op met die discussie. Het is totaal ongelijkwaardig, een beetje alsof je aan een kind probeert uit te leggen waarom het nog geen alcohol mag op tienjarige leeftijd, het kind vindt het onterecht, maar de ouders weten wel beter. Same same. Pure logica en menselijk gedrag, dat spartelen en tegensputteren van rokers.
  dinsdag 18 november 2008 @ 06:55:27 #229
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63307407
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:25 schreef Taurus het volgende:

[..]

Plank voor de kop? Gewoon verslaafd, ontoerekeningsvatbaar, zo kun je het ook stellen. Natuurlijk gaan rokers roepen dat eerst nog maar eens bewezen moet worden dat het wel degelijk slecht voor je is, anders is het gewoon rokertje-pesten en iedereen is tegen hen Ja, het mag voor de roker in kwestie dan wel slecht zijn maar de roker wil in een vrij land leven waar hij of zij kan kiezen voor dingen die slecht voor hen zijn, aangezien niet-rokers ook auto mogen rijden of vette dingen mogen eten Als we daar niets aan doen, dan aan roken ook niet. Kortom, óf alle problemen verholpen, of niets En de overheid mag de roker niet tegen hemzelf beschermen, dat is betutteling! Mensen met een beperkt verstandelijk vermogen zouden ook niet in tehuizen geplaatst moeten worden, kom nou zeg. Dat de roker verslaafd is, en dus niet voor reden vatbaar over het desbetreffende onderwerp, wil nog niet zeggen dat de roker hier geen zeggenschap in zou moeten hebben.

Het zijn kort samengevat echt dit soort argumenten, te triest dat dit soort discussies op gang blijven om zoiets kleinzieligs, slechts, duurs en stinkends als sigaretten. Ook door de niet-rokers overigens, er valt toch geen land mee te bezeilen, hou toch op met die discussie. Het is totaal ongelijkwaardig, een beetje alsof je aan een kind probeert uit te leggen waarom het nog geen alcohol mag op tienjarige leeftijd, het kind vindt het onterecht, maar de ouders weten wel beter. Same same. Pure logica en menselijk gedrag, dat spartelen en tegensputteren van rokers.
mooi samengevat

Overigens ben ik altijd wel benieuwd hoe deze mensen dan vervolgens omgaan als ze wél rookgerelateerde ziektes oplopen op de duur...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 18 november 2008 @ 07:04:56 #230
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63307435
quote:
Joël Voordewind in debat met Marina Bosman.

Het rookverbod wordt op steeds grotere schaal overtreden. Kroegbazen zien hun omzet instorten, illegale rookkroegen in bijvoorbeeld gagrageboxen steken de kop op. Marina Bosman is van de Stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer. De stichting wil dat het rookverbod wordt teruggedraaid. Joël Voordewind is kamerlid voor de ChristenUnie en fel voorstander van het verbod. Hij pleitte onlangs nog voor een rookverbod voor ouders als zij met hun kroost in de auto zitten.

De kroegbazen Hans van Bladel en Cees Smit zullen ook hun zegje doen.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 18 november 2008 @ 07:30:30 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63307568
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 06:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mooi samengevat

Overigens ben ik altijd wel benieuwd hoe deze mensen dan vervolgens omgaan als ze wél rookgerelateerde ziektes oplopen op de duur...
Ik ben altijd blij als eeen roker de lange lijdensweg in een verzorgingshuis bespaard blijft.

Het is toch geweldig als iemand zelf mag bepalen hoe hij zijn leven eindigt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Forum Admin dinsdag 18 november 2008 @ 07:37:12 #232
232445 crew  Specularium
pi_63307602
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 07:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Daar werd de meneer van de CU toch wel een paar keer op zijn plek gezet.
Blijkbaar is het verbod ook ineens niet meer alleen ten behoeve van het personeel.
En argumenten die moeten pleiten voor ondernemerschap werden niet eens serieus
genomen maar afgewimpeld met 'na een tijdje komt het wel weer goed'.

Wereldvreemde mensen maken wereldvreemd beleid.
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:29:10 #233
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63307981
quote:
Hardere maatregelen tegen roken in horeca

DEN HAAG - Roken in de horeca wordt harder aangepakt. Minister Ab Klink van Volksgezondheid stuurt daarover dinsdag een brief naar de Tweede Kamer. Roken wordt voortaan gezien als economisch delict; als een café het toestaat, is er sprake van concurrentievervalsing.
ANP

Als de controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit zien dat er gerookt wordt in een café, kan een rechter een boete opleggen, maar de zaak ook tijdelijk sluiten.

De strengere aanpak volgt doordat steeds meer kroegen roken weer toestonden. Uitbaters vinden dat ze door het rookverbod inkomsten mislopen.
Nou nog het bericht dat politie-agenten mogen controleren en we komen er wel
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:30:40 #234
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63307993
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 07:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar werd de meneer van de CU toch wel een paar keer op zijn plek gezet.
Blijkbaar is het verbod ook ineens niet meer alleen ten behoeve van het personeel.
En argumenten die moeten pleiten voor ondernemerschap werden niet eens serieus
genomen maar afgewimpeld met 'na een tijdje komt het wel weer goed'.

Wereldvreemde mensen maken wereldvreemd beleid.
acgh ik vond dat wel meevallen. Alle argumenten die daar langs kwamen heb ik hier ook langs zien komen, van beide partijen...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:35:02 #235
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63308042
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 07:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben altijd blij als eeen roker de lange lijdensweg in een verzorgingshuis bespaard blijft.

Het is toch geweldig als iemand zelf mag bepalen hoe hij zijn leven eindigt.
jammer genoeg is de lijdensweg van copd of longkanker ook langdurig, pijnlijk en het is natuurlijk erg fijn om te sterven terwijl je kids nog niet eens volwassen zijn
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63308080
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou nog het bericht dat politie-agenten mogen controleren en we komen er wel
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63308153
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou nog het bericht dat politie-agenten mogen controleren en we komen er wel
Goed plan man, dus naast verkeersovertreders mag de politie straks ook achter rookverbod overtreders aan gaan. Dan kunnen we daarna lekker gaan klagen dat de politie zo weinig doet aan de echte criminaliteit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:52:02 #238
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63308219
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou nog het bericht dat politie-agenten mogen controleren en we komen er wel
Jaaaaaaa politiestaat
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † dinsdag 18 november 2008 @ 08:58:43 #239
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63308314
Het spierballen flexen tussen KHN en de minister is begonnen.

Als ze met 200 controleurs al amper boete's uit kunnen delen en niet eens komen controleren nadat ze brieven sturen waarin ze zeggen dat komen controleren hoe gaan ze dan opeens wel hardere maatregelen nemen.

Het is gewoon slap gelul en die paar die hard schreeuwen en in het nieuws komen zullen aangepakt worden. Na kantoortijden komen gewoon nog steeds de asbakken op de bar.
Carpe Libertatem
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:05:14 #240
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63308400
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

jammer genoeg is de lijdensweg van copd of longkanker ook langdurig, pijnlijk en het is natuurlijk erg fijn om te sterven terwijl je kids nog niet eens volwassen zijn
Jij wil de omgang met vrienden en familie wettelijk vastleggen? Een interessante variant van en dictatuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:05:32 #241
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63308404
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Goed plan man, dus naast verkeersovertreders mag de politie straks ook achter rookverbod overtreders aan gaan. Dan kunnen we daarna lekker gaan klagen dat de politie zo weinig doet aan de echte criminaliteit.
De politie is vaak toch al aanwezig in uitgaansgebieden dus ze kunnen dit makkelijk aan hun takenpakket toevoegen.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † dinsdag 18 november 2008 @ 09:06:03 #242
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63308408
quote:
Hardere maatregelen tegen roken in horeca
Uitgegeven: 18 november 2008 06:27
Laatst gewijzigd: 18 november 2008 08:50

DEN HAAG - Roken in de horeca wordt harder aangepakt. Tegen hardnekkige overtreders van het rookverbod zal het Openbaar Ministerie (OM) een lik-op-stuk-beleid gaan voeren.

Minister Ab Klink (Volksgezondheid) stuurt daarover dinsdag een brief naar de Tweede Kamer. Roken wordt voortaan gezien als economisch delict; als een café het toestaat, is er sprake van van concurrentievervalsing.

"Ik wil er geen misverstand over laten bestaan dat het het kabinet ernst is", schrijft Klink. "In dit land dienen wetten nageleefd te worden en dat geldt voor iedereen."

Boete

Als de controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) zien dat er gerookt wordt in in een café, kan een rechter een boete opleggen, maar de zaak ook tijdelijk sluiten.

De hardere aanpak komt naast de boetes die de VWA sinds 1 juli oplegt. Daarvan zijn er nu vijfhonderd uitgedeeld. De boetes lopen op van 300 tot 2400 euro.

Bezwaar

Nadeel van deze bestuurlijke boetes is dat een kroegbaas bezwaar kan aantekenen, waardoor daadwerkelijke uitvoering van de sanctie wel anderhalf jaar kan duren.

Door justitie in te schakelen kan een overtreding veel sneller worden aangepakt. De VWA kan naar het OM stappen als er voor minstens 500 euro boetes zijn opgelegd. Dat betekent dat de controleurs eerst tweemaal een boete van 300 euro moeten uitdelen voordat sprake is van een hardere aanpak.

Moeilijkheden

Op verzoek van de VWA kan de politie de controleurs ondersteuning bieden als zij op moeilijkheden stuiten in een kroeg. De politie kan ook mee gaan lopen als de VWA in een stad een grote actie gaat houden.

De toezichthouder krijgt er nu geen extra personeel bij voor een strengere handhaving van het rookverbod. Er zijn genoeg controleurs om de geplande 17.000 controles tot het einde van het jaar uit te voeren.

De VWA kan ook gerichter gaan controleren nu veel kroegbazen openlijk laten weten de asbak weer terug te zetten.
De razzia's kunnen beginnen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:16:55 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63308567
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:06 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De razzia's kunnen beginnen.
Ze hebben al moeite om zelf wetten na te leven
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63308907
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou nog het bericht dat politie-agenten mogen controleren en we komen er wel
Bericht wel goed gelezen?

Overheid geeft nu toe dat rookvrije horeca zonder beschermende maatregelen niet levensvatbaar is met hun "concurentievervalsing" argument en maakt door dit argument het fundament onder het rookverbod alleen maar zwakker.

Het volgende wapenfeit zal dan ongetwijffeld een "bail-out" zijn van de horecasector anders wordt het wel heel erg lastig om het rookverbod straks te verdedigen.
pi_63309095
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:05 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De politie is vaak toch al aanwezig in uitgaansgebieden dus ze kunnen dit makkelijk aan hun takenpakket toevoegen.
En jij denkt dat het respect voor de politie toeneemt als zij boetes aan rokers staan uit te schrijven terwijjl buiten de pleuris uitbreekt?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:48:56 #246
3542 Gia
User under construction
pi_63309203
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En jij denkt dat het respect voor de politie toeneemt als zij boetes aan rokers staan uit te schrijven terwijjl buiten de pleuris uitbreekt?
Waarom moet buiten de pleuris uitbreken?
Is het zo erg gesteld met de rokers?
pi_63309294
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom moet buiten de pleuris uitbreken?
Is het zo erg gesteld met de rokers?
Je had het niet nog duidelijker hoeven maken dat de horeca het moet hebben van de rokers en niet van de niet-rokers

In elke stad breekt minimaal wel 1 x de "pleuris" uit in het weekend, veel dronken mensen op 1 plaats leidt nog weleens tot vechtpartijen.
pi_63309295
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom moet buiten de pleuris uitbreken?
Is het zo erg gesteld met de rokers?
, nee er is nooit sprake van geweld op straat tijdens de stapavonden. Iedereen is continue ontzettend lief naar elkaar toe en er worden nooit mensen uit kroegen gezet die het gevecht buiten voort zetten. Ga jij eigenlijk wel eens de deur uit?
En dat zijn dus meestal de mensen die goed in de olie zitten, heeft weinig met rokers of niet rokers te maken.

Ik heb liever dat de politie op straat blijft om de rust daar te bewaren, zoals de uitsmijter er is om de rust binnen te bewaren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:06:49 #249
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63309622
Net op de radio; de verharding krijgt een rede steun in de 2e kamer...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:10:21 #250
3542 Gia
User under construction
pi_63309701
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

, nee er is nooit sprake van geweld op straat tijdens de stapavonden. Iedereen is continue ontzettend lief naar elkaar toe en er worden nooit mensen uit kroegen gezet die het gevecht buiten voort zetten. Ga jij eigenlijk wel eens de deur uit?
En dat zijn dus meestal de mensen die goed in de olie zitten, heeft weinig met rokers of niet rokers te maken.

Ik heb liever dat de politie op straat blijft om de rust daar te bewaren, zoals de uitsmijter er is om de rust binnen te bewaren.
Aan 't begin van de stapavond kan de politie boetes uitschrijven, binnen. Later op de avond kunnen ze de rust bewaren, buiten. Zo hebben ze de hele avond wat te doen.

Niks mis mee, lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')