Dat was inderdaad beschamendquote:Op donderdag 13 november 2008 20:23 schreef Suko het volgende:
en verder handen af van The Who...in het Nederlands.
Dat weet ik zeker dat het de leukste uitzending wordtquote:Op donderdag 13 november 2008 20:34 schreef Specularium het volgende:
Morgen Paul de Leeuw, dat wordt sowieso de leukste uitzending van de week.
Is die wel eens eerder geweest ik kan het me niet heugenquote:Op donderdag 13 november 2008 20:34 schreef Specularium het volgende:
Yep.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:12 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Is die wel eens eerder geweest ik kan het me niet heugen
Op z'n 27e mag, maar als ie maar niet denkt dat ie dan bij het befaamde rijtje hoortquote:Op donderdag 13 november 2008 20:29 schreef Specularium het volgende:
Wat heb ik een ongelofelijke teringhekel aan die Spike.
Volgens mij was ie ook weer onder invloed van iets.
Een OD nemen op zijn 27ste lijkt mij een goede oplossing.
quote:Op donderdag 13 november 2008 20:34 schreef Specularium het volgende:
quote:Gasten vrijdag 14 november
Matthijs van Nieuwkerk ontvangt o.a. Paul de Leeuw, Jan Terlouw, Martin Koolhoven, Michiel van Beusekom en Bertolf Lentink. Zijn tafelheer is Marc-Marie Huijbregts.
Zoals elke vrijdag is de altijd scherpe, prikkelende en alles-ontregelende cabaretier Marc-Marie Huijbregts de tafelheer!
'Oorlogswinter', het beroemde boek van schrijver Jan Terlouw, is verfilmd door regisseur Martin Koolhoven. Hij maakte er een universele, aangrijpende film van, met veel sneeuw (geschoten in Litouwen), die geschikt is voor de hele familie. Aan tafel zowel de schrijver, de regisseur als de vertolker van de hoofdpersoon Michiel, de veertienjarige debutant Martijn Lakemeier.
Bertolf Lentink, zanger van 'The Junes' en gitarist van Ilse de Lange, komt zijn nieuwe single in de uitzending ten gehore brengen.
Tv-presentator, acteur, zanger en komiek Paul de Leeuw schuift aan, want hij zit 25 jaar in het vak. Om dit te vieren verschijnt de zesdelige dvd-box 'Een Kwart Eeuw Paul de Leeuw', met meer dan 25 uur roemruchte, hilarische maar ook liefdevolle en ontroerende hoogtepunten uit zijn theater- en televisieprogramma’s.
En vanzelfsprekend zullen de vaste rubrieken: 'Jakhalzen,', 'De TV Draait Door', 'Fokke & Sukke' en 'LuckyTV' niet ontbreken!
Waarom?quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:53 schreef maril het volgende:
Paul gaat 24 uur lang tv maken.
quote:Gasten maandag 17 november
Matthijs van Nieuwkerk ontvangt Jan Kees de Jager, Joost Prinsen, Hans Beerekamp, Ronald Goedemondt en Maarten van Roozendaal. Zijn tafeldame is Halina Reijn.
Actrice Halina Reijn is vanavond de tafeldame.
Afgelopen weekend vond in Washington de G20-top plaats, waar de leiders van de negentien belangrijkste economieën en de Europese Unie de huidige internationale financieel-economische situatie bespraken. Staatssecretaris van Financiën Jan Kees de Jager verving minister-president Balkenende. Het was voor de staatssecretaris de eerste keer dat hij zich bij de grote wereldleiders mocht voegen, hoe heeft hij dit ervaren?
Vanaf vandaag ligt het boek 'Een goede speler is niet eerlijk' in de winkel, geschreven door Joost Prinsen. Het boek gaat over zijn grote passie: bridge! De presentator van o.a. 'Met het mes op tafel' heeft tientallen jaren verslag gedaan van de bridgewereld in de bladen 'IMP' en 'Bridge Magazine'. Deze artikelen heeft hij nu gebundeld en van commentaar voorzien.
In de stoel van Steinz, vernoemd naar NRC journalist Pieter Steinz, krijgt de actualiteit een historische dimensie, om te laten zien dat het heden nooit alleen staat. Vanavond neemt filmrecensent Hans Beerekamp plaats op deze rode zetel.
Gisteren werden de twee meest prestigieuze cabaretprijzen uitgereikt in 'De Kleine Komedie' te Amsterdam. De winnaar van de 'Neerlands Hoop' voor de theatermaker met het grootste toekomstperspectief was Ronald Roedemondt en de 'Poelifinario' voor de meest indrukwekkende voorstelling van het seizoen werd gewonnen door Maarten van Roozendaal. Vanavond zitten deze totaal verschillende cabaretiers bij Matthijs aan tafel.
En vanzelfsprekend zullen de vaste rubrieken 'de Jakhalzen', 'De TV Draait Door', 'Fokke & Sukke' en 'LuckyTV' niet ontbreken!
Ah, dat hoorde ik nietquote:Op maandag 17 november 2008 20:18 schreef starla het volgende:
Hij zei koplamp terwijl Kopland net herstelde van een autoongeluk
(koplamp, auto....auto, koplamp snappie?)
Ik ben toevallig bij één van de try-outs geweest, afgelopen vrijdag in Rotterdam. En ik moet zeggen: het was best te pruimen. Strak gespeeld, af en toe briljante vondsten in de vertaling. Alleen Acid Queen vond ik heel onelegant vertaald in Pillemien.quote:Op donderdag 13 november 2008 22:49 schreef Wickedangel het volgende:
Met Di-rect heb ik niet zoveel en met Nederlandse vertalingen van klassiekers al helemaal niet. Maar van de week hoorde ik een klein stukje op de radio en dat viel reuze mee. Vooral het strakke en moderne woordgebruik van Jan Rot vond ik grappig:
Dat dom, stom en blind kind piepelt de hele hal.
quote:Gasten dinsdag 18 november
Matthijs van Nieuwkerk ontvangt o.a. Mercedes Stalenhoef, de band 'DeWolff', Roel van Broekhoven en Geert Mak. Zijn tafelheer is Hugo Borst.
Voetbalanalist Hugo Borst is vanavond de tafelheer. Gisteren was de uitreiking van de 'Hard Gras Prijs voor Sportjournalistiek' waar hij, samen met o.a. Matthijs, deel uitmaakte van de jury. De prijs ging naar Marcel Römer.
Aanstaande zondag gaat tijdens het International Documentary Festival Amsterdam (IDFA) de documentaire 'Carmen meets Borat' in première, over de Roemeense puber Carmen die droomt van een beter leven in Spanje. Haar situatie verslechtert wanneer een Amerikaanse filmcrew in haar stadje de film 'Borat' op komt nemen. De documentaire is gemaakt door Mercedes Stalenhoef en is de Nederlandse Oscarinzending voor de beste lange documentaire. De documentairemaakster praat vanavond over deze aangrijpende gebeurtenis voor dit kleine stadje.
Begin dit jaar wonnen Robin Piso, Luka van de Poel en Pablo van de Poel onder de naam DeWolff de finale van 'De Kunstbende', een talentenjacht voor tieners. De band maakt naar eigen zeggen 'een flinke pot rauwe, psychedelische sixtiesbluesrock', met behulp van gitaar, drums en een Hammond-orgel. En het wordt gewaardeerd: de jongens, gemiddeld 16 jaar, staan op de tweede plaats in de hitlijst van Limburg: de Limbo Top 10!
Aanstaande zondag begint het nieuwe seizoen van het geschiedenisprogramma 'In Europa'. In deze aflevering wordt er kort teruggeblikt op de succesvolle eerste serie, geschiedenis Europa tot het jaar 1943, en vooruit gekeken naar de komende afleveringen, geschiedenis van Europa van het jaar 1943 tot 1999. Wederom wordt de serie gepresenteerd door Geert Mak, die samen met eindredacteur Roel van Broekhoven bij Matthijs aan tafel schuift.
En vanzelfsprekend zullen de vaste rubrieken 'de Jakhalzen', 'De TV Draait Door', 'Fokke & Sukke' en 'LuckyTV' niet ontbreken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |