oke: http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/results/president/quote:
In dit topicquote:
quote:Op woensdag 5 november 2008 04:40 schreef _dirkjan_ het volgende:
[ afbeelding ]
Barack Obama
Dat Barack Obama vandaag gekozen is tot leider van het machtigste land ter wereld wordt steeds duidelijker. De drie westelijke staten Californië, Oregon en Washington zullen al genoeg zijn voor de overwinning, dan zijn de overgebleven swing states niet eens meer nodig. De zoon van een Keniaanse vader en Amerikaanse moeder wordt de eerste gekleurde president van de verenigde staten.
![]()
Nee, sinds 2000 zijn ze sowieso al voorzichtiger. Bovendien callen ze nog niet omdat ze in het westen nog aan het stemmen zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 04:45 schreef Gabbylicious het volgende:
Ja opzich, maar als het echt DUIDELIJK was, was hij allang gecalled.
Dat kan pas na vijf uur als de stembussen aan de westkust gesloten zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 04:45 schreef Gabbylicious het volgende:
Ja opzich, maar als het echt DUIDELIJK was, was hij allang gecalled.
McCain schijnt wel spoedig te gaan speechenquote:Op woensdag 5 november 2008 04:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Hij heeft nog niet gewonnen hoor
Dat is slechts een formaliteit.quote:Op woensdag 5 november 2008 04:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Hij heeft nog niet gewonnen hoor
Ja ik hoorde het, maar iedereen doet alsof hij al heeft gewonnen, en dat is nog niet zoquote:Op woensdag 5 november 2008 04:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
McCain schijnt wel spoedig te gaan speechen
Virginia is ook gevallen, het kan niet meer mis gaan.quote:Op woensdag 5 november 2008 04:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja ik hoorde het, maar iedereen doet alsof hij al heeft gewonnen, en dat is nog niet zo
Maar nu welquote:Op woensdag 5 november 2008 04:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja ik hoorde het, maar iedereen doet alsof hij al heeft gewonnen, en dat is nog niet zo
Het feit dat hij zwart is is vanaf nu niet relevant. Alleen voor de verkiezing natuurlijk.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:06 schreef LiefKleinZusje het volgende:
Had niet verwacht dat de VS in 2008 al een zwarte president zou hebben, is hard gegaan! Vooruitgang...
En de falende economie natuurlijk.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:10 schreef henkway het volgende:
Het grote falen van Bush , legde de basis voor de overwinning van Obama
En scheept hem op met een kast magazijn vol lijken.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:10 schreef henkway het volgende:
Het grote falen van Bush , legde de basis voor de overwinning van Obama
Dat hebben ze ook nietquote:Op woensdag 5 november 2008 05:06 schreef LiefKleinZusje het volgende:
Had niet verwacht dat de VS in 2008 al een zwarte president zou hebben, is hard gegaan! Vooruitgang...
quote:Op woensdag 5 november 2008 05:12 schreef Caspian het volgende:
Heel mooi moment, maar ik blijf nog even chillen tot hij z'n speech geeft. En die van McCain natuurlijk. Daarna lekker een paar uurtjes slapen en morgen nog wat biertjes op hem drinken!
Menzegt wel Obama zal het moeilijk krijgen om die ellende goed te maken, maar er zijn mogelijkhden om snel te scoren, eerst het opruimen van guatanama bay en afbouwen van Irak en met de gelden die dat bespaart, de autoindustrie aan te sporen om kleine auto's te gan bouwen voor de eigen bevolking, zodat die niet allemaal uit Japan komen.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:12 schreef MacBright het volgende:
[..]
En scheept hem op met een kast magazijn vol lijken.
Taart drink je niet.quote:
Inderdaad.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:26 schreef Plato1980 het volgende:
Palin heeft hem mede de overwinning gekost, dat was een strategische bliunder van formaat.
Nee. Niet overdreven.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:28 schreef _dirkjan_ het volgende:
Is het overdreven om te zeggen dat Martin Luther King's dream een half uur geleden is uitgekomen?
[ afbeelding ]
I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.
I have a dream today!
Zeker, maar hij stond op dat moment ver achter en nam risico en dat heeft verkeerd uitgepakt.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:26 schreef Plato1980 het volgende:
Palin heeft hem mede de overwinning gekost, dat was een strategische bliunder van formaat.
Klopt, er moet wat aan de hoeveelheid geposte berichten gewerkt wordenquote:Op woensdag 5 november 2008 05:32 schreef GGMM het volgende:
Bij de NOS zeiden ze dat slechts 3% van de Nederlanders zou gaan kijken, heel fok is gvd wakker
Dat is zeker gelukt denk ik zo.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, er moet wat aan de hoeveelheid geposte berichten gewerkt worden
Achteraf praten is altijd makkelijkquote:Op woensdag 5 november 2008 05:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar hij stond op dat moment ver achter en nam risico en dat heeft verkeerd uitgepakt.
Mijn hele straat is dan ook donker, volgens mij ben ik de enigequote:Op woensdag 5 november 2008 05:32 schreef GGMM het volgende:
Bij de NOS zeiden ze dat slechts 3% van de Nederlanders zou gaan kijken, heel fok is gvd wakker
Same here, me ma is al 3x binnengekomen dat ik moet gaan slapen, but i don't carequote:Op woensdag 5 november 2008 05:36 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Mijn hele straat is dan ook donker, volgens mij ben ik de enige
dat ging over de Obama supporters.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:33 schreef Apollyon het volgende:
FOX : "The crowd never booood"
Soort gebed ofzo. Wees niet bang. Obama komt over 20 min.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:36 schreef Myers het volgende:
Wtf, er komt eindelijk iemand het podium op bij de Obama rally, en dan gaat CNN naar reclame?
Nee, het is een heel bijzonder idee.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:28 schreef _dirkjan_ het volgende:
Is het overdreven om te zeggen dat Martin Luther King's dream een half uur geleden is uitgekomen?
Het is wel een beetje zoquote:Op woensdag 5 november 2008 05:28 schreef _dirkjan_ het volgende:
[ afbeelding ]
I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.
I have a dream today!
quote:Op woensdag 5 november 2008 05:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[ afbeelding ]
The next president of the United States.
quote:Op woensdag 5 november 2008 05:39 schreef Monidique het volgende:
John McCain is een laffe huichelaar. Respect tonen en applaudisseren voor een terroristenvriend, iemand die tegen de troepen is? Ja, hoor, je bent vast een heel nette man,.
Hufter.
Republikein he..quote:Op woensdag 5 november 2008 05:39 schreef Monidique het volgende:
John McCain is een laffe huichelaar. Respect tonen en applaudisseren voor een terroristenvriend, iemand die tegen de troepen is? Ja, hoor, je bent vast een heel nette man,.
Hufter.
quote:Op woensdag 5 november 2008 05:39 schreef Monidique het volgende:
Hufter.
Dan hebben we Joe Biden nogquote:Op woensdag 5 november 2008 05:45 schreef Samsonneke het volgende:
En nu maar hopen dat hij niet gedood wordt, want dan stort het land echt in.
Zou me niets verbazen.. Lopen een hoog gefrustreerde rednecks rond nu..quote:Op woensdag 5 november 2008 05:45 schreef Samsonneke het volgende:
En nu maar hopen dat hij niet gedood wordt, want dan stort het land echt in.
quote:Op woensdag 5 november 2008 05:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Eindelijk heeft Amerika een president voor alle Amerikanen.![]()
en inderdaad is Martin Luther King's droom zojuist uitgekomen.
Ik denk dat Obama echt een historische Amerikaanse president zal worden, ééntje waarvan je nog precies weet waar je was toen Obama president werd.
Dat heb ik niet bij alle Amerikaanse presidenten.
Joe Biden kwam voor in de speech van McCain na 5.00u.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik heb sinds 5.00u nog geen één keer de naam 'Joe Biden' horen vallen.
Omdat er een einde is aan de meest gehate US president, en er geen vergelijkbaar beleid terugkomtquote:Op woensdag 5 november 2008 05:51 schreef Superfast het volgende:
Waarom zijn we eigenlijk blij?
quote:Op woensdag 5 november 2008 05:53 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat er een einde is aan de meest gehate US president, en er geen vergelijkbaar beleid terugkomt
De Verenigde Staten hebben eindelijk weer een intelligente, ruimdenkende, vooruitstrevende president met visie en met goede eerlijke oplossingen tegen de economische problemen in dat land. Verder heb ik het idee dat met Obama Amerika weer een veel beter imago gaat krijgen in de rest van de wereld. Onder Bush kwam Amerika bijna altijd negatief in het nieuws, ik denk dat dat nu weer heel anders zijn, net als onder Bill Clinton, toen Amerika veel populairder was in de rest van de wereld.quote:
Ja ook natuurlijk omdat Bush eindelijk is opgerot.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:53 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat er een einde is aan de meest gehate US president, en er geen vergelijkbaar beleid terugkomt
Vooral dat..quote:Op woensdag 5 november 2008 05:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Verder heb ik het idee dat met Obama Amerika weer een veel beter imago gaat krijgen in de rest van de wereld.
Freriks wimpelt het snel wegquote:Op woensdag 5 november 2008 05:56 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh Sarah Palin word Neo-Nazi genoemd
wie was dat.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:56 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh Sarah Palin word Neo-Nazi genoemd
Inderdaadquote:Op woensdag 5 november 2008 05:58 schreef DutchErrorist het volgende:
Gaan klappen in een studio hoe kansloos
Je zou hem bijna vergelijken met Martin Luther King Jr.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:59 schreef venomsnake het volgende:
De man heeft zo'n enorm groot charisma.
Zeker weten!quote:Op woensdag 5 november 2008 05:59 schreef venomsnake het volgende:
De man heeft zo'n enorm groot charisma.
Hij wilt presidentieel blijven.quote:Op woensdag 5 november 2008 06:04 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind Obama toch nog vrij gematigd klinken. Het is niet zo dat hij helemaal los gaat ofzo.
quote:
HAHAHA LOLquote:Op woensdag 5 november 2008 06:25 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik moet huilen.
Ik ben zo'n wijf.
quote:Op woensdag 5 november 2008 06:25 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik moet huilen.
Ik ben zo'n wijf.
Ze kunnen het einde van deze speech alvast gebruiken als einde van de film.quote:Op woensdag 5 november 2008 06:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Jezus zeg, af en toe moet je haast in je arm knijpen om te realiseren dat dit echt is.
Obama is toch de levende American dream, tevens doet hij denken aan een nieuwe Martin Luther King Jr., hij bied hoop voor alle Amerikanen en hij kan zo ontzettend bevlogen en gevoelig speechen.![]()
Ongetwijfeld dat wij hier over een jaar of 30, als wijzelf oud en grijs worden, hier een film van gaan zien.
quote:Op woensdag 5 november 2008 05:42 schreef _dirkjan_ het volgende:
dat dusquote:Op woensdag 5 november 2008 06:25 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik moet huilen.
Ik ben zo'n wijf.
Hij hoeft het gelukkig niet helemaal alleen te doen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:03 schreef pfaf het volgende:
Mooi, maar hij gaat een onmenselijk zware taak krijgen...
Idd, ze is engquote:Op woensdag 5 november 2008 06:30 schreef BloodyLotte het volgende:
Zit meer achter. Voor mij gewoon goed nieuws, dat mijn amerikaanse familie en vrienden nu gewoon betere vooruitzichten hebben
En niet zo friggin' eng als Sarah Palin.
Mjoah, en de kredietcrisis en die fundamentalist uit Alaska en het feit dat Bush eigenhandig de halve Wereld naar de knoppen heeft geholpen. Het zat 'm allemaal wel erg mee natuurlijk.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:33 schreef Clara het volgende:
Het zijn natuurlijk wel de eerste gekochte verkiezingen gezien de verkiezingsbudgetten... Obama is naar mijn idee vooral gemaakt door de media.
quote:
Eisenhower.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:39 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Btw, wie is dat daar linksonderin, lijkt wel wat op McCain
quote:Op woensdag 5 november 2008 11:09 schreef Stofje het volgende:
Overwinningsspeech en de speech van McCain wil ik wel eens zien. Staan die al ergens?
quote:Op woensdag 5 november 2008 09:49 schreef Caesu het volgende:
John McCain and Barack Obama Election Night Speeches
http://www.mininova.org/tor/1978797
Barack Obama Presidential Victory Speech HDTV XviD-XOXO
http://www.mininova.org/tor/1978699
Was dat zo erg dan?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:06 schreef Clara het volgende:
Voorlopig is de wereld van het echtpaar Clinton in het witte huis verlost.
Absoluut niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 05:28 schreef _dirkjan_ het volgende:
[ afbeelding ]
I have a dream today!
klopt er zal wel weer een flinke denktank met rare ideeen bijzittenquote:Op woensdag 5 november 2008 09:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij hoeft het gelukkig niet helemaal alleen te doen.
Die kunnen nu op China zeikenquote:Op woensdag 5 november 2008 14:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nu dat goudpaardje van zowat elke Bush/ Amerika basher is gekozen tot president kan er hoop ik eindelijk een einde komen aan dat oeverloos gezeik op de VS.
Amerikanen zijn dik en ze maken lelijke auto's!quote:Op woensdag 5 november 2008 14:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Nu dat goudpaardje van zowat elke Bush/ Amerika basher is gekozen tot president kan er hoop ik eindelijk een einde komen aan dat oeverloos gezeik op de VS.
En alle complottheoristen zijn stil, die dachten dat McCain zou winnenquote:Op woensdag 5 november 2008 14:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Misschien is Obama ook wel gewoon een marionet van de NWOquote:Op woensdag 5 november 2008 15:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En alle complottheoristen zijn stil, die dachten dat McCain zou winnen
Ben blij als die pauper eindelijk vertrokken is uit het Witte Huis.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:24 schreef Toad het volgende:
Mooie woorden net van George W.
Zeker. Maar nadat ik die docu Journeys with George had gezien, over zijn campagne in 2000 heb ik toch wel een beetje sympathie gekregenquote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ben blij als die pauper eindelijk vertrokken is uit het Witte Huis.
Wat een drama president is dat geweest zeg, ongelooflijk.
quote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik hoop dat die zak ooit nog eens voor een oorlogtribunaal mot verschijnen.
Heb ik ook gezien, opzich wel een leuke docu. Volgens mij zat ie wat te geilen op die journaliste..quote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zeker. Maar nadat ik die docu Journeys with George had gezien, over zijn campagne in 2000 heb ik toch wel een beetje sympathie gekregenEen beetje maar hoor...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extremistisch gematigd.
Hij is tegen Irak, maar voor Afghanistan waar hij meer troepen heen gaat sturen.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:28 schreef brendentje het volgende:
Hij is tegenstander van de oorlog en dat is voor mij al een belangrijk standpunt. Ik denk dat je uit deze vertrekken kunt zien dat Amerika niet meer zo tegen de zwarte zijn.
En terecht.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij is tegen Irak, maar voor Afghanistan waar hij meer troepen heen gaat sturen.
Rustig aan joh Venomquote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
dat dusquote:Op woensdag 5 november 2008 16:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Zo speciaal is het nou ook weer niet ? .. tis nou niet dat je dit je kinderen nog loopt te vertellen over tig jaarquote:Op woensdag 5 november 2008 16:11 schreef Manono het volgende:
geweldig, dat we dit mogen meemaken.
maar nu moet ie het nog allemaal doen
Waarom denk je dat ie zo grootselijk gesteund is door het grootkapitaal? Dat is echt niet voor niets.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo speciaal is het nou ook weer niet ? .. tis nou niet dat je dit je kinderen nog loopt te vertellen over tig jaar![]()
Obama mag eerst wel eens gaan zorgen dat hij de financiele problemen van het land gaat fixen met behulp van de FED en die andere supranationals, anders blijft er weinig van amerika over
Ligt eraan f hij op het hoogtepunt van zijn roem wordt doodgeschoten of niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo speciaal is het nou ook weer niet ? .. tis nou niet dat je dit je kinderen nog loopt te vertellen over tig jaar![]()
Neuh, ligt eraan of ie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 5 november 2008 17:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ligt eraan f hij op het hoogtepunt van zijn roem wordt doodgeschoten of niet.
Ach kom, de echt historische gebeurtenissen gaan verder dan wat politieke wapenfeiten. Als Obama niet kapot geschoten wordt, zal ik mijn kinderen over 20 jaar echt niet vertellen over die charismatische obama die het kieststelse veranderde. Nou DAT was me nog eens wat kinderen.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Neuh, ligt eraan of ie bijvoorbeeld:
- wat gaat doen aan de achterlijke kiespraktijken zoals 4 uur in de rij staan
- echt zwarten en immigranten uit het dal trekt
- etc.
Dingen die langer mee gaan dan 1 of 2 generaties dus
Het lijkt mij belangrijker 'wat' hij gaat doen aan de finaciele problemen van Amerika .. in de 8 jaar van Bush is dat echt een grote puinhoop gewordenquote:Op woensdag 5 november 2008 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
- etc.
Het lijkt mij belangrijker 'wat' hij gaat doen aan de finaciele problemen van Amerika .. in de 8 jaar van Bush is dat echt een grote puinhoop gewordenquote:Op woensdag 5 november 2008 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
- etc.
Ik loop me altijd op te winden als ik die Bush op tv zie.quote:
Ik snap niet waarom North-Carolina zo lang duurt, het is in het Oosten en 100% reporting (aldus CNN).quote:Op woensdag 5 november 2008 17:40 schreef Trancelocator het volgende:
Voor wat het waard is:
Indiana was close to call, maar nu ook door CNN aan het rijtje van Obama toegevoegd. (11 Kiesmannen)
North-Carolina komt er waarschijnlijk ook nog bij. (15 Kiesmannen)
nogal een achteruitgang idd.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:33 schreef Ornithorhynchus_anatinus het volgende:
Van:
[ afbeelding ]
Naar:
[ afbeelding ]
Een hele verandering!
Als het zo ontzettend close is, moet het nauwkeurig nageteld worden. Toch?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom North-Carolina zo lang duurt, het is in het Oosten en 100% reporting (aldus CNN).
Je kan ook zeggen dat er nog steeds 55,814,176 achterlijke Amerikanen zijn.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:52 schreef laforest het volgende:
Toch hebben er nog 55,814,176 op John McCain gestemd en zijn er dus wel 55,814,176 mensen met een gezond verstand die dus ook John McCain en Sarah Palin zagen zitten, dat maakt ondanks de nederlaad er blij.
Yeah, you are all Joe the Plumber!quote:Op woensdag 5 november 2008 17:52 schreef laforest het volgende:
Toch hebben er nog 55,814,176 op John McCain gestemd en zijn er dus wel 55,814,176 mensen met een gezond verstand die dus ook John McCain en Sarah Palin zagen zitten, dat maakt ondanks de nederlaad er blij.
55,814,176 mavericksquote:Op woensdag 5 november 2008 17:55 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Yeah, you are all Joe the Plumber!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |