quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:26 schreef LeonH het volgende:
Ik trap maar af.
Mensen die vlak voor je neus de laatste broodjes wegkapen welke jij net wilde pakken
ongegronde klacht
Mensen vlak voor je die midden op het pad stil blijven staan, een gang in rennen en de winkelwagen gewoon laten staan zodat je er bijna zelf inflikkert (gegronde klacht)
Mensen die voor het vlees of een vak staan met een winkelwagen en de armen zo gestrekt houden, dat ze bijna de hele breedte nodig hebben zodat jij niet bij het betreffende product kan erg vaag dus ongegrond
En van die zeikerds die komen klagen aan de kassa, net op het moment dat jij aan de beurt ben, dat er iets niet goed op de bon staat, of te veel is afgerekend, of die nog ergens een bonnetje van lege flessen tegenkomen. Kijk dan toch gewoon lekker mee op het scherm van die kassa's!!ongegronde klacht
Zo hey! Dat zal haar leren met jou te sollen!quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:36 schreef Red_Cat het volgende:
Van de week nog meegemaakt..
Wij stonden in de rij aan de kassa die tyfuslang was, maar de rij was door een muur gedeeld door twee wat wij in de eerste instantie niet konden zien. Komt er zo'n wijf achter die muur vandaan die meteen begint te miepen dat wij maar achteraan moesten sluiten met de rij achter ons erbij. En dat terwijl wij er toch ook al zeker een kwartier stonden. Flikker toch op zeikwijf..! Ik heb al een hekel aan wachten en als mensen het mij dan nog even extra moeilijk gaan makenBen dus gewoon blijven staan en heb het mens even voor lul gezet door een mooie gevatte opmerking terug te maken, voor de hele supermarkt.
Oh.. tegenwoordig word er gewogen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:28 schreef Susi het volgende:
Mensen die vergeten dingen te wegen
Niet overal.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:58 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Oh.. tegenwoordig word er gewogen.
Hehe zo fout.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:59 schreef LXIV het volgende:
Wat ook altijd lachen is: een winkelwagentje redelijk vol laten en alvast aan de kassa gaan staan. Op het moment dat de cassiére begint te rekenen roepen: Och, ben ik de melk vergeten en weer de winkel inlopen. Vervolgens onopgemerkt via een andere kassa de winkel verlaten.
En dan van buiten door het raam kijken naar de Giga-rij die zich bij "jouw" kassa opbouwt!
Vooral op zaterdagmiddag, wanneer het lekker druk is,
Nummertjes trekken bij de broodafdeling in een supermarkt?quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:06 schreef LXIV het volgende:
Of bij het brood keihard BINGO roepen wanneer nummertje 42 wordt afgeroepen!
andersom juist!quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:53 schreef SuperwormJim het volgende:
Mensen die het balkje niet achter hun boodschappen op de band plaatsen.
zeg dat, die is echt erg, je zou ze wel willen meppen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:52 schreef SuperwormJim het volgende:
Mensen die eerst alles laten scannen door die kassabreezer, dan afrekenen ... en dan pas beginnen met het inpakken van hun boodschappendas.
zucht...quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
andersom juist!
jij komt aan, sluit aan, pakt een balkje en legt je spullen neer, zodra er iemand achter jou komt pakt hij een balke
anders moet je een balkje voor niets pakken als er niemand achter je komt te staan
Nee, jij legt je boodschappen op de band en daarna leg je er een balkje achter zodat de persoon achter je weet dat je klaar bent.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
andersom juist!
jij komt aan, sluit aan, pakt een balkje en legt je spullen neer, zodra er iemand achter jou komt pakt hij een balke
anders moet je een balkje voor niets pakken als er niemand achter je komt te staan
Dat dus...quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:29 schreef griekjeee het volgende:
Trage caissières
Jij bent er zo een!!!quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
andersom juist!
De klachten zijn elk een aparte post waardig.quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:55 schreef TeenWolf het volgende:
mensen die voor elke klacht een nieuwe post maken
zie boven
Niet voor niets. Anders blijft de band lopen als er niemand achter je aan komt. Nu stopt het blokje de band...quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
andersom juist!
quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:57 schreef Samson het volgende:
Mensen die zich druk kunnen maken over de situaties in een supermarkt
quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:59 schreef LXIV het volgende:
Wat ook altijd lachen is: een winkelwagentje redelijk vol laten en alvast aan de kassa gaan staan. Op het moment dat de cassiére begint te rekenen roepen: Och, ben ik de melk vergeten en weer de winkel inlopen. Vervolgens onopgemerkt via een andere kassa de winkel verlaten.
En dan van buiten door het raam kijken naar de Giga-rij die zich bij "jouw" kassa opbouwt!
En je vervolgens recht aankijken als je eraankomt en nog niet aan de kant gaan, neeeheee, tuurlijk niet, sterker nog, je krijgt een vuile blik als je beleefd vraagt of je er even bij mag...quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:20 schreef Californium het volgende:
mensen die bekenden tegenkomen in de supermarkt en dan midden in een gangpad met elkaar gaan staan kletsen en met hun karretjes de hele boel blokkeren
In een supermarkt? nummertje trekken voor brood?quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:06 schreef LXIV het volgende:
Of bij het brood keihard BINGO roepen wanneer nummertje 42 wordt afgeroepen!
Dat doe ik ook.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:31 schreef JJH het volgende:
Zaterdagmiddagen in supermarkten, soms ontkom ik er helaas niet aan.
Mensen die geen enkele logica in hun stijl van boodschappen doen hebben, en dus als ongeleide projectielen van de diepvries naar het brood naar de groente naar het WC papier en weer terug naar de groente knallen, vaak yuppen met haast.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:59 schreef LXIV het volgende:
Baasquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:59 schreef LXIV het volgende:
Ja. Je moet gewoon de door AH opgelegde winkelroute afleggen. Alle winkels zijn op zich gelijk in opzet, dat maakt het zoeken wel makkelijk. Eerst langs de rand, dus de groente, dan brood, vlees, dan langs de zuivel, en dan de paadjes binnen langs in een sinus achtige route, voor de koffie cola koekjes schijtpapier en dan sta je automatisch al bij de kassa. 10 minuten, tops.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:31 schreef JJH het volgende:
Zaterdagmiddagen in supermarkten, soms ontkom ik er helaas niet aan.
Mensen die geen enkele logica in hun stijl van boodschappen doen hebben, en dus als ongeleide projectielen van de diepvries naar het brood naar de groente naar het WC papier en weer terug naar de groente knallen, vaak yuppen met haast.
Vakkenvullers die na zessen de gehele winkel klemzetten, doe dat lekker na sluitingstijd. (Ja ik was er ooit ook één)
Je moet ze ook een fikse oorveeg verkopen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:19 schreef Agiath het volgende:
Autistische kutkinderen die door de winkel rennen en niet opzij gaan als je het 10x vraagt.
STERF!
quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:55 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Niet voor niets. Anders blijft de band lopen als er niemand achter je aan komt. Nu stopt het blokje de band...
Dat dusquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Je moet gewoon de door AH opgelegde winkelroute afleggen. Alle winkels zijn op zich gelijk in opzet, dat maakt het zoeken wel makkelijk. Eerst langs de rand, dus de groente, dan brood, vlees, dan langs de zuivel, en dan de paadjes binnen langs in een sinus achtige route, voor de koffie cola koekjes schijtpapier en dan sta je automatisch al bij de kassa. 10 minuten, tops.
Maarum ik wil wel eens moeite hebben met het maken van de keuze van de stoommaaltijd als mijn favoriete er niet is, dus ik loop daar geregeld naar terug ja. Nee, ben geen Yup.
stoerquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:42 schreef RickoKun het volgende:
Oud kut volk wat met kleingeld betaald en ze nauwelijk zien wat voor munt ze nou in hun verotte klauwen hebben
Eerder heb ik hem toch ook ik niet nodig?quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:48 schreef RoyalFuss het volgende:
Mensen die pas hun portemonnee pakken als ze moeten betalen..
Ja wat erg inderdaad, dat andere mensen meer lopen dan nodig isquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:31 schreef JJH het volgende:
Tuurlijk wel, kun je gelijk pinnen, portemonnee opruimen, inpakken en op ok drukken..quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Eerder heb ik hem toch ook ik niet nodig?
Ik ruim mijn boodschappen vast in de tas.quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:56 schreef RoyalFuss het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, kun je gelijk pinnen, portemonnee opruimen, inpakken en op ok drukken..
Je staat toch niets te doen in de rij
Precies ja, van die mensen die precies achter de kassa gaan uitzoeken welk pak in die krat moet en welk zakje in die tas moet. Donder dat spul in die wagen en ga dat ergens anders uitzoeken zeg....quote:Op zaterdag 1 november 2008 23:09 schreef optimusfunk het volgende:
mensen die tien minuten lang bezig zijn met het sorteren van hun spul nadat ze betaald hebben, mocht ik leuk mijn spulletjes uit de handen graaien van diegene die voor me was die iets van mij in haar tasje wou stoppen. :- (
quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:58 schreef Smart_ass het volgende:
Of denken dat je in de minst lange rij gaat staan, en dan achteraf gezien altijd langer hebt gewacht dan wanneer je een andere rij had gekozen.
Ik vind 'm wel leuk en ga 'm onthouden, want idd waarom ga je voor maar 1 artikel boodschappen doen?!?! kleine boodschappen kun je ook bij de sigarenkassa/klantenservice afrekenen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:59 schreef Ingridh007 het volgende:
(& mensen die vragen of ze voor mogen "want ze hebben maar 1 ding" en die dan kwaad zijn als ik zeg "nee, ik wil ook graag snel naar huis").
ZEER GEGRONDE KLACHT!!!quote:Op zaterdag 1 november 2008 23:58 schreef MouzurX het volgende:
Aldi winkels waar er geen band is na de kassa... waardoor je dus binnen 10 sec weg moet zijn want de kassiere gaat op jou wachten totdat je al je spullen van dat kleine stukje pakt...
Net als bij de lidlquote:Op zaterdag 1 november 2008 23:58 schreef MouzurX het volgende:
Aldi winkels waar er geen band is na de kassa... waardoor je dus binnen 10 sec weg moet zijn want de kassiere gaat op jou wachten totdat je al je spullen van dat kleine stukje pakt...
quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:38 schreef Huilie het volgende:
In de rij staan bij de Jumbo Supermarkt, naar het bord kijken die belooft dat de 4e wachtende in de rij zijn boodschappen gratis krijgt en WETEN dat dat nog NOOIT is gebeurd en NOOIT zal voorkomen..........want als ALLE kassa's open zijn geldt het niet natuurlijk......
![]()
En....in de lokale boerendorpsbuurtsuper aanhoren hoe de cassiere vraagt aan bekende nummer 323423 in de rij hoe het met de heup van diens oma gaat....![]()
Hier staan trouwens alle Jumbo spelregels http://www.jumbosupermarkten.nl/page/page.aspx?ItemId=2205&StijlCode=PAGquote:Vlot winkelen
Staat u als 4e wachtende in de rij, dan krijgt u al uw boodschappen gratis. Hierbij geldt:de klant die aan de kassa staat wordt al geholpen en telt daarom niet mee als wachtende klant; de 4e wachtende is dus feitelijk de 5e klant in de rij; personen die slechts vergezellen bij het boodschappen doen tellen niet mee als wachtende klant; als alle kassa's open zijn, heeft Jumbo alles in het werk gesteld om de wachttijd zo kort mogelijk te laten zijn. De regel geldt daarom alleen als niet alle kassa's open zijn en u niet bij een andere kassa met een kortere rij kunt aansluiten; eventueel defecte kassa's, die ook als zodanig zijn aangegeven, zijn door Jumbo niet inzetbaar en tellen dus niet mee; zodra u meent als 4e wachtende recht te hebben op gratis boodschappen, dient u dat direct bij de caissiere kenbaar te maken. Wacht dus niet tot u zelf wordt geholpen, want achteraf is vaak niet meer vast te stellen of uw melding terecht was; uitsluitend de boodschappen die zich in de winkelwagen of in het winkelmandje bevinden op het moment dat u zich aansluit als 4e wachtende worden gratis verstrekt;
ook een 5e, 6e of 7e enz. wachtende die aan bovenstaande voldoet, krijgt zijn of haar boodschappen gratis.
Die hebben dat ook inderdaad, ik sta regelmatig te wachten op mensen die op hun gemak alles staan in te pakken terwijl de cassiere ondertussen uit haar neus vreet.quote:
Weet je, het is pas treurig gesteld wanneer je als caissière op de vingers wordt getikt dat je te snel gaatquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:30 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Mensen die voor je staan, waarvan opeens de pinpas geblokkeerd is![]()
Cassières die uren erover doen om boodschappen af te scannen
Dat zeg je nu wel, maar dat gaat er niet van komenquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:04 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Wuahah geniaaldeze ga ik ook een x doen.
ACHTER je boodschappen!!!!!quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:28 schreef swarmahoer het volgende:
wat is nu het meest gebruikelijke, balkje voor je neerleggen of achter je neer ? ik leg hem vaak voor me neer volgens mij
Echt waar, als ik supermarkteigenaar was, was die gratis koffie het eerste dat er uit ging. Bejaarden die de hele dag koffie lurken, die bekertjes en andere zooi die je overal weer vind....quote:Op zondag 2 november 2008 12:31 schreef znarch het volgende:
Gisteren kom ik in de AH staan daar zeker 5 mensen zon gratis bak koffie uitgebreid op te lurken, zoooo kansloos![]()
Je dag laten verpesten door een chagrijnig kassameisje?quote:Op zondag 2 november 2008 14:11 schreef DragonFire het volgende:
- Chagrijnige kassameiden, verpest anders even mijn dag met je rotkop.
er wordt bedoeld chagrijnige kassameisjes die hun chagrijnigheid zo graag moeten delen met een ander. Een stomp recht op hun kanis moeten zulke cassieres krijgen terwijl ze op hun kassastoeltje zitten.quote:Op zondag 2 november 2008 14:14 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Je dag laten verpesten door een chagrijnig kassameisje?![]()
Die tellen zeker mee, ook was ik vieze winkelmantjes vergeten. Mensen die hun boodschappenlijstjes in het mantje dumpen en wanneer je net bij de kassa staat een debiel met een pistool binnen komt lopen en de zaak komt overvallen.quote:Op zondag 2 november 2008 14:28 schreef karr-1 het volgende:
Tellen die zwervers voor de deur met de daklozenkrant ook mee?
Waar iemand zich druk over kan maken zegquote:Op zondag 2 november 2008 14:11 schreef DragonFire het volgende:
- Mensen die bij pinnen, ga toch naar een geldautomaat.
- Tasjes die 15 cent per stuk zijn, in elke andere winkel krijg ik een gratis tasje.
Ik heb altijd een tas van thuis mee, het gaat om het principe.quote:Op zondag 2 november 2008 14:39 schreef waal2163 het volgende:
Ja inderdaad, of zorg dat je een tas bij je hebt, hoef je ook niet zo te zeuren
OO ben je er zo één, nou laat me je één ding zeggen: voor niks gaat de zon op, en als jij een tasje wil kost het jou 15 cent, een rib uit je lijf??? jezus!!quote:Op zondag 2 november 2008 14:41 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Ik heb altijd een tas van thuis mee, het gaat om het principe.
Dat tasje kost misschien 2 cent om te maken en naar de winkel vervoeren. Als ze nou 5 cent zouden rekenen... oke maar 15 cent kom op, dat is toch een debiel hoog bedrag voor een plastic tasje.quote:Op zondag 2 november 2008 14:42 schreef waal2163 het volgende:
OO ben je er zo één, nou laat me je één ding zeggen: voor niks gaat de zon op, en als jij een tasje wil kost het jou 15 cent, een rib uit je lijf??? jezus!!
Jij neemt toch je eigen tas mee?? dan moet je ook niet zeuren, je kiest zelf om een tasje te kopen of niet, mensen die daar wel voor kiezen betalen 15 cent. probleem opgelost toch.quote:Op zondag 2 november 2008 14:46 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Dat tasje kost misschien 2 cent om te maken en naar de winkel vervoeren. Als ze nou 5 cent zouden rekenen... oke maar 15 cent kom op, dat is toch een debiel hoog bedrag voor een plastic tasje.
Ja idd, die 10 cent doet je zeker echt de das om. Dat kon er echt niet meer vanafquote:Op zondag 2 november 2008 14:46 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Dat tasje kost misschien 2 cent om te maken en naar de winkel vervoeren. Als ze nou 5 cent zouden rekenen... oke maar 15 cent kom op, dat is toch een debiel hoog bedrag voor een plastic tasje.
Zucht het gaat er om dat ze mensen afzetten door die tasjes zo rete duur te maken.quote:Op zondag 2 november 2008 14:58 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja idd, die 10 cent doet je zeker echt de das om. Dat kon er echt niet meer vanaf.
Wow, idd, ontzettend duur man, dan neem je toch niet zo'n tasje en kom je toch gewoon met je eigen boodschappentasquote:Op zondag 2 november 2008 15:08 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Zucht het gaat er om dat ze mensen afzetten door die tasjes zo rete duur te maken.
Kan je ook gaan zeggen, weet je wat doe dat tasje maar 100 euro per stuk. Want ach wat maken die paar euro's extra dan uit.
Dat slaat nergens op. Het is mischien 7,5 keer de kostprijs, maar het is nog steeds maar 15 cent. En als ze die tasjes voor 2 cent zouden verkopen zijn ze gratis, want dan word het naar beneden afgerond.quote:Op zondag 2 november 2008 15:14 schreef DragonFire het volgende:
en toch is het zo
als zo'n tasje 2 cent kost en je gaat er 15 cent voor vragen dan vraag je dus 7.5x de kostprijs. Zou mooi zijn als ze dat met alle producten in de winkel gaan doen, kijken of jij het dan nog steeds geen probleem vind.
Dat doen ze zodat niet elke luie randdebiel daar zo'n tasje mee gaat nemen, dus alleen als je er echt een vergeten bent of als het niet past.quote:Op zondag 2 november 2008 15:14 schreef DragonFire het volgende:
en toch is het zo
als zo'n tasje 2 cent kost en je gaat er 15 cent voor vragen dan vraag je dus 7.5x de kostprijs. Zou mooi zijn als ze dat met alle producten in de winkel gaan doen, kijken of jij het dan nog steeds geen probleem vind.
Gewoon achteraan sluiten in de rij, net als wij allemaal. Mensen met maar 1 ding hebben echt niet meer rechten dan iemand met een volle kar.quote:Op zondag 2 november 2008 15:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dat als je 1 artikel in je hand hebt, je moet wachten op iemand met een volle kar.
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar die mensen zouden het zelf ook fijner vinden om niet zo lang te wachten voor 1 artikel.quote:Op zondag 2 november 2008 15:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gewoon achteraan sluiten in de rij, net als wij allemaal. Mensen met maar 1 ding hebben echt niet meer rechten dan iemand met een volle kar.
Als je die gene voor je juist aankijkt mag je vaak voor.. mij lukt het bijna altijd...quote:Op zondag 2 november 2008 15:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dat als je 1 artikel in je hand hebt, je moet wachten op iemand met een volle kar.
Haha, ja. Ik laat ze ook gewoon voor als ik een volle wagen heb.quote:Op zondag 2 november 2008 15:54 schreef kres het volgende:
[..]
Als je die gene voor je juist aankijkt mag je vaak voor.. mij lukt het bijna altijd...
Als ik maar 1 ding sluit ik gewoon achteraan in de rij, ik ga niet eens vragen of proberen om voor te gaan. Waarom zou ik daar recht op hebben?quote:Op zondag 2 november 2008 15:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar die mensen zouden het zelf ook fijner vinden om niet zo lang te wachten voor 1 artikel. [ afbeelding ]
Een rood shirt aan doen als je naar de Praxis gaat is ook een slecht idee.quote:Op zondag 2 november 2008 17:18 schreef Rbnn het volgende:
Ik had laatst dat iemand dacht dat ik er werkte en iets aan me vroeg
Dat dus.quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:42 schreef Natalie het volgende:
- Kinderen die tikkertje spelen tijdens het drukste moment van de dag.
- Ouders die hun kinderen niet onder controle (gevolg: zie het 1ste punt).
- Mensen die midden in het pad hun wagentje deponeren.
- Mensen die er bij de kassa achterkomen dat ze iets vergeten zijn dat op hun dooie gemak gaan halen.
- Kassadames die net voor je neus het bordje 'Deze kassa is gesloten' neergooien.
Heb ik iets op gevonden: gewoon je eigen boodschappen op de band zetten, zonder balkje ertussen (wel beurtbalkje achter je eigen spullen zetten uiteraard). Diegene voor jou wordt vanzelf wakker zodra de kassamiep jouw boodschappen gewoon bij de zijne bliept. Moet hij/zij die dingen weer van de bon laten halen, gedoe. Zo iemand vergeet nooit meer het balkje. Opvoedkundig verantwoord :-)quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:53 schreef SuperwormJim het volgende:
Mensen die het balkje niet achter hun boodschappen op de band plaatsen.
Doe ik ook altijdquote:Op maandag 3 november 2008 01:24 schreef Rio het volgende:
[..]
Heb ik iets op gevonden: gewoon je eigen boodschappen op de band zetten, zonder balkje ertussen (wel beurtbalkje achter je eigen spullen zetten uiteraard). Diegene voor jou wordt vanzelf wakker zodra de kassamiep jouw boodschappen gewoon bij de zijne bliept. Moet hij/zij die dingen weer van de bon laten halen, gedoe. Zo iemand vergeet nooit meer het balkje. Opvoedkundig verantwoord :-)
Dat is precies de reden waarom die tasjes zo 'duur' zijn; ontmoediging. Milieu en zo. Een supermarkt hoeft ze echt niet op de tassen te verdienen hoor.quote:Op zondag 2 november 2008 15:25 schreef karr-1 het volgende:
Ik neem altijd een tas mee van huis omdat ik niet afgezet hoef te worden door een tasje van 15 a 20 cent te kopen dat qua kosten nog niet eens de helft waard is.
en dan dondert zo'n kind ongenadig op de grond, ik moet keihard lachen, worden die ouders ook weer boos. Het is ook nooit goed.quote:Op maandag 3 november 2008 09:57 schreef _Arual_ het volgende:
Kinderen met die miniboodschappenkarretjes die zonder pardon tegen je enkels aan raggen. En dan, als je er iets van zegt, die ouders die vinden dat je hun überschattige kind maar kind moet laten wezen. Dat is wel mijn voornaamste klacht.
Dat dus......quote:Op zondag 2 november 2008 20:00 schreef DurumDoner het volgende:
Trouwens.. als je maar 1 ding haalt, houdt dus in dat je het vorige x vergeten bent. En dat je dus een failure of epic proportions bent.
Overigens komt dit vooral door de eenzaamheid.. Langzaam geld tellen en hopen op extra aanspraak voor in de rij bij de supermarkt.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:28 schreef zagevent het volgende:
(altijd) Oude vrouwen die een bepaald bedrag van iets als 15.79 willen betalen in allemaal muntjes. Gisteren nog meegemaakt. Pakt zo'n graftak een handvol muntjes uit haar portefeuille, gaat ze vijf minuten liggen tellen, komt ze tot de conclusie dat ze niet genoeg muntjes meer heeft. Inplaats van direct met biljetten of bancontact te betalen.
Inderdaad, je kan ze beter afschieten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 05:45 schreef Twerk het volgende:
[..]
Overigens komt dit vooral door de eenzaamheid.. Langzaam geld tellen en hopen op extra aanspraak voor in de rij bij de supermarkt.
Goeie kick, dat wel.quote:Op woensdag 11 februari 2009 05:15 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik erger me dood aan die prijzen van tegenwoordig. De AH durft 2 euro te vragen voor een doodeenvoudige aubergine. En het is volgens mij echt geen a-klasse. De waanzin! En in Rotterdam heb ik bij mij in de buurt 4 AH's op een kluitje, maar er is nooit wat afgeprijsd. Je maakt mij niet wijs dat de sushi, de visburgers, de tivalli, de vegetarische bapao en de 36-paks Yaklult zo goed verkoopt. Gooien ze dit gewoon weg of zoiets? Zonde. Het enige wat er altijd ligt zijn die stukken taart die niemand koopt, echt belacelijk, laten ze die taartenverkoop helemaal schrappen dan kunnen ze tenminste de prijzen verlagen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:02 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Idd zeg. Wat een kut leven moet je hebben als je je al aan dingen in de supermarkt gaat ergeren.
Wat een zuur persoon ben jij zeg. Liever een enigzins opgewekte 'hooooi' dan een plichtmatige 'goedenavond'.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:51 schreef James-Hetfield het volgende:
Het meest verschrikkelijke vind ik toch wel die onopgevoedde kassa medewerkers.
Verschrikkelijk wanneer zij een ouder persoon begroeten met "Hooooooooi"
En continue "wil je/jij een tasje erbij?" of "dankjewel" zeggen.
Een andere efficiente indeling is anders... onbijt, snacks / drinken, avondeten. Dat hanteerde de supert waar ik gewerkt hebquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:23 schreef ytram het volgende:
Ja idd, waar we ons al niet aan kunnen ergeren. Maar ik doe toch vrolijk mee...
1. De oudere mede mens die rustig aan doet bij de kassa, idd met 1000 muntjes gaat betalen
2. Mensen die geen kassaband divider voor de volgende klant neerleggen![]()
3. Kassa meisjes die hele gesprekken met vriendinnen aan de kassa hebben(zeg ik ook meestal wel wat van) of nog erger die met collega's van alles bespreken over dingen die ik helemaal niet wil weten en dan niet eens de moeite hebben om hallo of iets te zeggen.
4. Artikelen die op zijn, of in geval van een "vers" bakkerij (zoals bij de Ap) nog niet verpakt zijn.
5. De AH belofte met 3 in de rij kassa erbij (zeg ik dus ook wat van) en dan dus als 6e aansluiten...
6. Mensen die niet snappen (bij de Ap) dat je meteen na het scannen van het eerste artikel je kan beginnen met pinnen, winkelwagentje volladen en als je alles hebt op OK kan klikken.
7. Mensen die ruzie gaan maken wie er het eerst in de rij stond
8. Supermarkten die onlogisch ingedeeld zijn (niet volgens één standaard, eerst groente, dan vlees, brood, koffie, koekjes, bier/fris/wijn etc.)
9. Mensen die social talk doen midden in het gang pad...![]()
10. Niet zo zeer in Nederland, maar wel in Frankrijk, mensen die met cheques betalen en hun spullen in koeltas en al op de kassaband leggen zodat de cassiere ze nog uit moet pakken
Ik erger me vooral dat dingen niet zo efficiënt gaan als ik het graag zou willen.
Maar verder ga k graag naar de supermarkt...
Ik had pas iemand voor me die al zijn groenten en fruit vergeten was af te wegen. Toen ie voor de vijfde keer terugliep en ik zag dat hem waarschijnlijk nog drie ritjes te wachten stonden, heb ik mijn spullen maar laten staan. Pauze was toch al voorbij, ook omdat ik iemand voor me had met 19 legeflessenbonnen die stuk voor stuk getekend moesten worden, en niet te vergeten - het cliché-omaatje met muntgeld.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:11 schreef immortalsean het volgende:
of dat als je een ui, ja één ui, vergeet te wegen (ben een beetje verwend door de albert heijn), en je aan de kassa staat, dan moet je dus blijkbaar helemaal terug om 'm wel te wegen. ik vroeg nog of er niet een standaard (hoge) prijs is voor als je vergeten bent te wegen, maar nee, ik moest en zou maar even alsnog moeten gaan wegen.
Dat heeft niets met zuur zijn te maken, maar met beleefdheid.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:49 schreef Akwableet het volgende:
[..]
Wat een zuur persoon ben jij zeg. Liever een enigzins opgewekte 'hooooi' dan een plichtmatige 'goedenavond'.
Als je het nou gewoon gratis (net als vroeger) bij de bank op je eigen rekening kon storten was dit probleem er niet geweest. Maar nee, die gieren moeten overal geld voor hebben om die topsalarissen te kunnen betalen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:29 schreef karr-1 het volgende:
Oude mensen met bakken muntgeld moeten ze ook afschieten.
ik gooi het altijd in n pot en lever het dan in een keer (uitgesorteerd/geteld) in bij de plaatselijke super, die zijn dr blij mee, want die moeten de bank ook betalen om hun wisselgeld te ''kopen''quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:51 schreef Divel het volgende:
[..]
Als je het nou gewoon gratis (net als vroeger) bij de bank op je eigen rekening kon storten was dit probleem er niet geweest. Maar nee, die gieren moeten overal geld voor hebben om die topsalarissen te kunnen betalen.
Moet je ns bij AH komen dan, daar moet je wel goed zoeken want vaak staan daar gewoon producten vooraan waarvan de verloopdatum al geweest isquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:33 schreef rond1203 het volgende:
Ik bedenk me ineens nog wat anders maar dit is vanuit de supermarktmedewerkers gesproken
- klanten die het hele vak overhoop halen om maar te zorgen dat ze het product hebben met de langste houdbaarheidsdatum.. dat gaat zelfs over de cola.. die troep is godverdomme een half jaar houdbaar ofzo!
Wat boeit dat nou, als ze maar snel kunnen scannen, als apen het zouden kunnen mochten ze die dr van mij neerzettenquote:
Dat ben ik helemaal met je eens. Vroeger hadden banken zo'n automaat waar je dat geld in kon donderen en dan werd het geteld en op je rekening gestort, maar tegenwoordig moet je het al voorgeteld aanleveren en dan moet je er nog voor betalen ook.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:51 schreef Divel het volgende:
[..]
Als je het nou gewoon gratis (net als vroeger) bij de bank op je eigen rekening kon storten was dit probleem er niet geweest. Maar nee, die gieren moeten overal geld voor hebben om die topsalarissen te kunnen betalen.
Dat dus... krijg een leven ofzo.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:57 schreef Samson het volgende:
Mensen die zich druk kunnen maken over de situaties in een supermarkt
Dit werkt echt, i like it. Ik geniet des te meer als ik dan 'de blik' krijgquote:Op maandag 3 november 2008 01:24 schreef Rio het volgende:
[..]
Heb ik iets op gevonden: gewoon je eigen boodschappen op de band zetten, zonder balkje ertussen (wel beurtbalkje achter je eigen spullen zetten uiteraard). Diegene voor jou wordt vanzelf wakker zodra de kassamiep jouw boodschappen gewoon bij de zijne bliept. Moet hij/zij die dingen weer van de bon laten halen, gedoe. Zo iemand vergeet nooit meer het balkje. Opvoedkundig verantwoord :-)
Of mensen die een kind met een wagentje in de rij zetten en dan zelf door de winkel rennen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:47 schreef Kaar68 het volgende:
Pas bij de Aldi: een ouder stel, man ging met bijna leeg karretje in de enorme rij staan terwijl vrouw telkens de winkel inging en met armenvol boodschappen terugkwam, dit in het karretje legde, even met man overlegde, en weer terug de winkel in.
Dat vind ik dan weer minder erg, maar ik rook ook niet.quote:Of: winkels waar je, na de lange wachttijd bij de kassa, nog eens in de rij moet voor een pakje sigaretten bij de klantenservice om dat het bij de kassa niet meer verkocht wordt.
Als mensen het vriendelijk vragen heb ik er meestal geen probleem mee, maar sommige dringen gewoon voor en roepen dan naar achter "Ja ik heb toch maar 1 ding dus ik mag vast wel even voor"quote:Of: mensen (vaak ouderen) die met 1 produkt de hele rij voorbij lopen om aan de voorste te vragen of ze voor mogen. Ik zag dan gewoon "nee", moeten ze eerst de mensen achter mij ook om toestemming vragen. Trouwens, zij hebben vaak de hele dag om boodschappen te doen, ik heb tussen de middag maar een half uurtje dus ze wachten maar.
Want je kan geen 5 kilo druk uitoefenen zonder zak aardappelen?quote:Op maandag 3 november 2008 12:21 schreef MarMar het volgende:
Ik heb tot nu toe nog altijd de verleiding kunnen weerstaan om een zak aardappelen op de weegschaal te leggen, een bonnetje eruit te laten draaien voor bananen en dat stickertje op een trosje bananen in het karretje van een willekeurige klant te doen
Lijkt me wel erg leuk!
De druk op zulks een weegschaal moet constant zijn, anders print ie geen stickertjequote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Want je kan geen 5 kilo druk uitoefenen zonder zak aardappelen?
anders hou je dat mandje gewoon vastquote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:39 schreef Xebber het volgende:
Ik ben ook zo'n late supermarktganger, altijd 10 voor 8 of zo loop ik binnen. Ben ook vaak de laatste klant. Zijn zowel de cassieres als ik wel aan gewend.
Maar waar ik me grandioos aan irriteer is dat als ik de laatste ben, ik 't mandje altijd zo dicht mogelijk bij de cassiere zet, zodat mijn boodschappen niet eerst die hele band af moeten rollen.
En wat doet de cassiere steeds? Het balkje voor de laser weghalen, zodat ik mijn mandje steeds een stuk naar achteren moet schuiven omdat ik 't anders niet meer kwijt kan.
Zal ook wel automatisme zijn van de cassieres, maar 't blijft ronduit irritant.
Gewoon hun zooi naar achteren duwen als t niet pastquote:Op vrijdag 29 mei 2009 18:02 schreef florabay het volgende:
Als ik zelf klant ben, heb ik er altijd een schijthekel aan als die containers van die vakkenvullers voor de schappen staan en dan 4 in één gang, zodat je nergens bij kuntEn als mensen vast hun dingen op de band gaan leggen terwijl ik nog bezig ben met mijn boodschappen op de band leggen en dat het dan vervolgens niet past
quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:58 schreef Smart_ass het volgende:
Of denken dat je in de minst lange rij gaat staan, en dan achteraf gezien altijd langer hebt gewacht dan wanneer je een andere rij had gekozen.
Ik wil gewoon een leeg mandje hebbenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:46 schreef mieuwmieuw het volgende:
Mensen die hun mandje/karretje terugleggen omdat er een papiertje/bon in zit.
Heel simpel op te lossen, van een divisiebalk wordt magischerwijs twee met "toevallig" jouw boodschappen ertussen.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:57 schreef DemonRage het volgende:
Van die arrogante wijven (vaak van die lelijke dikke allochtone doekhoeren) die met een mandje met 1 a 2 produkten een plaats claimen in de rij voor de kassa en dan rustig weg lopen om de rest van de boodschappen te halen.
Kan erger, ik kom ze hier regelmatig tegen die hun AOW (of hoe dat mag heten in België) blijkbaar enkel in briefjes van 200 en 500 uitbetaald krijgen. En dan iets kopen van 5,95. Zowiezo mensen die denken dat iedere winkelier een schier oneindige voorraad wisselgeld heeft.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:53 schreef Mardy_Bum het volgende:
Oude mensen met klein geld. Ik kom ze als Kassamiep nooit tegen. Alle boodschappen worden betaald met een briefje van 50. Ook al zijn de boodschappen 2,50. En bij mij wonen er alleen maar ouderen. Dus zeg maar dag tegen je wisselgeld.
Ik zet altijd een balkje voor en een balkje achter mijn boodschappen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:38 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Nee, jij legt je boodschappen op de band en daarna leg je er een balkje achter zodat de persoon achter je weet dat je klaar bent.
Ga je daar moeite voor doen dan? Ik niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 10:05 schreef zagevent het volgende:
Bejaarden die nog trager lopen dan een kreupele slak. Jij hebt haast en loopt achter ze. Opeens houden ze in het midden van de gang halt om met een andere bejaarde de laatste roddels uit te wisselen. Moet je alle moeite van de wereld doen om er niet tegen te botsen.
3 pleonasmes in 1 zin!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:57 schreef DemonRage het volgende:
vaak van die lelijke dikke allochtone doekhoeren
Dat ook ja. Sluit mooi aan bij wat ik net al postte.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:24 schreef maok het volgende:
Of achter je staan een beurtbalkje willen pakken voor achter hun boodschappen maar er nog niet bij kunnen en jou daarom maar aan de kant duwen ipv even te wachten of te vragen of ze er bij mogen.
Bij de C1000 in Zwolle staat een weegschaal om te controleren of je niet gesjoemeld hebtquote:Op zaterdag 30 mei 2009 18:24 schreef gebrokenglas het volgende:
Mijn nieuwe super doet nog niet groente afwegen bij de kassa, maar daar moet je zelf nog wegen en een bonnetje plakken. Om alle ellende van de 'vergeten af te wegen' klanten enigszins te fixen hebben ze een apart weeg-en-print-de-bon apparaat bij de uitgang neergezet, zodat je niet meer met je zakje appels heel de winkel door hoeft naar de versafdeling.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:49 schreef Sigmund666 het volgende:
Hebben ze een hele kar vol met vreten terwijl jij daar staat met een brood, wat beleg en een pak melk.
"Mevrouw, mag ik misschien voor? Ik heb maar een paar dingen hoor."
"Nee."
"Maar....."
"Nee."
"Kuthoer."
Dan zeg jij toch gewoon terug:quote:Op zaterdag 30 mei 2009 13:28 schreef PinkCake het volgende:Geen idee waarom, maar elke keer als ik boodschappen doe gaan er vrouwen met winkelwagentje (en ongeveer 3 keer mijn gewicht) precies overal voorstaan waar ik iets nodig heb. Als ik netjes vraag of ik er even bij mag kijken ze heeeel boos. Om dan vervolgens bij de kassa voor te dringen (vooral op momenten dat ik een afspraak heb of de bus moet halen) met de opmerking:
'Ik mag wel even voor, jij hebt toch nog genoeg tijd!'
Leren lezen is zeker nooit je ding geweest he?quote:Op zondag 31 mei 2009 18:16 schreef Triptamine het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Gast, je wacht maar lekker op je beurt.
Of jouw ding, want ik reageer op jouw postquote:Op zondag 31 mei 2009 18:48 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Leren lezen is zeker nooit je ding geweest he?
Als jij nou met één halfje wit in de rij stond, en ik had een hele kar vol met eten had je gewoon voor gemogen. Jij bent sneller klaar dan ik, dus bespaar ik jou tijd.
Ik vind het vragen om ook zeker niet arrogant, het is meer dat die user maar aanneemt dat dat kan, gezien zijn "kuthoer" op het laatst.quote:Op zondag 31 mei 2009 19:01 schreef Californium het volgende:
Ik zie het probleem niet om te vragen of je even voor mag als je 1 of 2 dingen EN haast hebt..... Vind ik niet arrogantHoewel ik het zelf alleen zou doen als ik ECHT haast heb
Ganz Tollquote:Op zondag 31 mei 2009 19:11 schreef Californium het volgende:
daar ben ik het dan idd wel een beetje mee eens....
ZIJ HUN nemen ONZE supermarkten over!!!!1!!11!! EinZ!!!! Geert Wilders doe er iets aan!quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:11 schreef Brett-Anderson het volgende:
Beste Fok!vrienden, een paar nieuwe "klachten" van de laatste tijd. Misschien zullen deze voor een aantal van u niet nieuw zijn. */ironie aan/*
Ik ben een beetje -om goede redenen- een kwart-voor-acht klant. Echter, sommige supermarkten sluiten tegen de regels in 8 minuten voor tijd de deuren al. Ik bonsde nog even op de ramen, maar de mensen van het nabijgelegen kruidvat onderbraken me,dat ze toch niet meer open zouden doen. De bewaker kwam de deur uiteindelijk nog wel opendoen, maar misschien omdat ik de stinkefaust naar hem gemaakt had. Ben toch maar weggelopen. Over welke supermarkt kan ik het anders hebben dan de Aldi? Er is inderdaad niks super aan.
Bij de dirk/bas altijd hetzelfde liedje, vijf minuten voor 8. Mijnheer witl u naar de kassa gaan? En dan zijn er maar twee kassa's in gebruik en de veelvoorkomende Marokkaan die de kar laat staan en toch nog eerder wordt geholpen, omdat het met de marokkaanse (niet eens hoefddoek) kassa gup een arabisch onderonsje wordt. Je wordt aan het uiteinde van de band altijd opgejaagd met die smalle krappe paden aan de kassa, door opvolgende klanten achter je en de kassiers die zo'n uitdrukking op hun gezicht hebben van: wanneer gaat-ie nou eens weg. Ga je met je armen vol levensmiddelen naar de inpaktafels, gaat dat niet omdat al die cementzakken daar een woestijn re-unie aan het houden zijn. Ik weet voor de Dirk wel een passendere slogan: 0,0 service, 100 procent marokkanen, want die slogan wat ze nu hebben -wat dat ook mag zijn- dekt de lading al lang niet meer.
toch maar AH, alles kost daar inderdaad een stapel knaken meer, maar als ik naar AH ga voel ik me veel gezonder! '/ironie mag weer uit/*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |