Als er nou aspartaam in zat..quote:Melamine duikt op in Britse seksspeeltjes
ANP/AFP
gepubliceerd op 20 oktober 2008 16:24, bijgewerkt op 16:26
GENEVE - Het wereldwijde melamineschandaal heeft zich uitgebreid naar seksartikelen in Groot-Brittanni. De chemische stof werd aangetroffen in diverse soorten smakelijke bodypaint die geproduceerd zijn in China. Dat heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maandag bekendgemaakt.
Het gaat om chocolade- en aardbeiensmeersels voor de intieme delen van het lichaam. Het is de eerste keer dat de Britse keuringsdienst van waren (FSA) seksartikelen uit de handel neemt.
Melamine is een schadelijke chemische stof die in China is gebruikt om de samenstelling van melkproducten beter te doen lijken. Naar schatting 53.000 Chinese kinderen zijn er ziek van geworden, van wie er vier zijn overleden.
Ik denk niet dat zijn moeder dat leuk vindt om te horenquote:Josef Fritzl: Ik ben een geboren verkrachter
Van onze buitenlandredactie
gepubliceerd op 22 oktober 2008 15:53, bijgewerkt op 22 oktober 2008 16:19
AMSTERDAM - In het verslag van de psychiater van Josef Fritzl, die de kinderen die hij bij zijn oudste dochter verwekte jarenlang opsloot in de kelder, staat dat de Oostenrijker zichzelf een ‘geboren verkrachter noemt. ‘Ik ben voor verkrachting geboren – daarom heb ik het zo lang vol kunnen houden.’
In het verslag, dat in het bezit is van de krant stereich, staat dat Fritzl door zijn eigen moeder is mishandeld en in zijn jeugd geen enkele zekerheid en veiligheid heeft gekend. Zo liet zijn moeder hem tijdens de oorlog alleen in huis achter als het bomalarm af ging, en ze zelf naar de schuilkelders vluchtte.
Fritzl beschrijft zichzelf in het verslag als een vulkaan. Als hij boos wordt voelt hij een ‘zeldzame, ongeremde vloed destruktieve lava’ in zichzelf opkomen. Zijn seksuele gedrag is volgens het verslag voor Fritzl een uiting om de vernederingen van zijn moeder te compenseren.
Als jonge puber zou hij meisjes ‘seksueel hebben aangevallen’. Op zijn 32ste heeft hij bij een jonge vrouw ingebroken en haar verkracht. ‘Ik ben voor verkrachting geboren’, zei Fritzl daarover tegen zijn psychiater.
De man is er van overtuigd dat hij zijn opgesloten kinderen, ‘gezien de omstandigheden een zo goed mogelijk leven geboden heeft’. ‘Ik heb schoolboeken voor ze meegenomen, zodat hun moeder hen in de kelder les kon geven. En ik heb ze speelgoed, een schommel en zelfs huisdieren gegeven.’
Over zijn dochter Elizabeth, die hij 24 jaar lang heeft opgesloten, zei Fritzl dat hij ‘eindelijk een mens helemaal voor zichzelf alleen had’. Zij, en de andere kinderen die hij vasthield, kregen foto’s te zien van spelende kinderen in de zon, om hen te laten zien ‘wat er buiten zoal gebeurt’.
Fritzl was er zeker van dat zijn dochter haar mond zou houden. ‘Ik heb zoveel kinderen bij haar gemaakt, dat ze altijd bij me zal blijven, ook omdat ze als moeder van zes niet meer aantrekkelijk is voor andere mannen.’
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:28 schreef zakjapannertje het volgende:
Wilders laat na de provinciale verkiezingen weer een historische kans liggen zo te zien:
[ afbeelding ]
Ik heb echt geen idee wat ik verbruik, maar toen ik ging controleren bij de gezamenlijke meters zag ik dat ik aan het winnen ben. By a long shot!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:41 schreef sigme het volgende:
Een lek? Lagen er plasjes knetterende stroompjes? Ieks!
We hebben hier de gaatjes gedicht en het verbruik teruggebracht naar 2,6kWh per dag.
Pijnlijk om te constateren dat geen n partij voor een kleiner overheidspakket is, zelfs de 'liberale' VVD blijft op het midden steken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:28 schreef zakjapannertje het volgende:
Wilders laat na de provinciale verkiezingen weer een historische kans liggen zo te zien:
[ afbeelding ]
eh, de waterschapsverkiezing is de milieuagenda..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:46 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Pijnlijk om te constateren dat geen n partij voor een kleiner overheidspakket is, zelfs de 'liberale' VVD blijft op het midden steken.
Daarnaast is dit een kutdiagram van heb ik jou daar, sinds wanneer bepaalt milieu 50 % van je positie op de politieke ladder?
Is er ook een soort van partij van het waterfeest, net zo'n partypartij als Flemmix was opgestart jaren geleden?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hm, veel opties zijn er niet h?
AWP = algemene waterschapspartij... je verzint ze niet, partijen die nooit campagne hoeven te voeren
Gelukkig maar dat je ook op een fatsoenlijke partij als de CU of SGP kan stemmen![]()
Vast wel, ik zie GroenLinks nergens staan, zou het ze misschien niets kunnen schelen ?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is er ook een soort van partij van het waterfeest, net zo'n partypartij als Flemmix was opgestart jaren geleden?
Had 'm al ge-edit.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
eh, de waterschapsverkiezing is de milieuagenda..
Allemaal om in het groene hart te kunnen bouwen natuurlijk, de schoftenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:50 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Had 'm al ge-edit.
Weg met de provincie!
Ik las onlangs in het lokale sufferdje dat ze in Brabant de belastingen hebben verhoogd om de boeren in het voordeel te stellen, jaja, ook provincie overheden maken zich schuldig aan corporatisme.
Hoe het precies ging zoek ik even op.
ik heb ze ook nog niet gezien, maar ik vermoed dat ze zich hier ergens verschuilen http://waternatuurlijk.nl/quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vast wel, ik zie GroenLinks nergens staan, zou het ze misschien niets kunnen schelen ?
Met Jan Terlouw als ambassadeur. Zou goed kunnen, ik zie vaak het verschil toch niet tussen D66 en GroenLinks. Bij ons heb je geen echte groenen, er is wel de VVD, waar uberpot Anne Lize van der Stoel voorman van is, die heeft de afgelopen 15 ~ 20 jaar haar best gedaan om de binnenstad van Amsterdam te vernielen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:56 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik heb ze ook nog niet gezien, maar ik vermoed dat ze zich hier ergens verschuilen http://waternatuurlijk.nl/
Hier kan je op de noordelijke duikerspartij stemmen die zitten vast niet in de stemwijzerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:46 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Pijnlijk om te constateren dat geen n partij voor een kleiner overheidspakket is, zelfs de 'liberale' VVD blijft op het midden steken.
http://www.nd.nl/artikele(...)heistische-stadsbus-quote:Begin volgend jaar zullen gelede stadsbussen in Londen vier weken lang de tekst ‘Er is waarschijnlijk geen God. Dus stop met zorgen maken en geniet van je leven’ meevoeren.
Het verbaast me dat athesten er "waarschijnlijk" van maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 06:58 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)heistische-stadsbus-
Ja, beetje knullig. Maar het was om de gelovigen niet zo te shockeren dat deze tot protest geroerd zouden worden, staat in het artikel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het verbaast me dat athesten er "waarschijnlijk" van maken.
Oh protesten zullen er zeker wel komen daar kunnen ze gerust op zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, beetje knullig. Maar het was om de gelovigen niet zo te shockeren dat deze tot protest geroerd zouden worden, staat in het artikel.
Raak jij geshockeerd als jij op een berg "God, Land en Koning" ziet staan?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, beetje knullig. Maar het was om de gelovigen niet zo te shockeren dat deze tot protest geroerd zouden worden, staat in het artikel.
ik denk dat ik deze verkiezingen overslaquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:42 schreef du_ke het volgende:
Een van de stellingen is:
Het Broeikaseffect wordt zwaar overdreven.
Hoe kan je daar nou een politieke waarde aan toekennen?
Mijn score (voor waterschap Reest en Wieden)
[ afbeelding ]
Zal wel de algemene waterschapspartij worden. De algemene politieke partijen hebben in het waterschapsbestuur naar mijn idee niet zoveel te zoeken.
Ik vond deze ook wel origineel:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:42 schreef du_ke het volgende:
Een van de stellingen is:
Het Broeikaseffect wordt zwaar overdreven.
Hoe kan je daar nou een politieke waarde aan toekennen?
Mijn score (voor waterschap Reest en Wieden)
[ afbeelding ]
Zal wel de algemene waterschapspartij worden. De algemene politieke partijen hebben in het waterschapsbestuur naar mijn idee niet zoveel te zoeken.
Er doen ook twee hengelaarsverenigingen mee bij mij in de regio.quote:Hoe lager iemand woont, hoe meer waterschapsbelasting hij moet betalen
In welk getalstelsel?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
1+1 =2
jij woont zeker boven NAP? dan heb je ook makkelijk pratenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik denk dat ik deze verkiezingen oversla
Eens even kijken wat de lineup wordt, maar sowieso het overwegen waard.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Datum van MetalCamp 2009 is bekend ... 2 - 7 juli
Slecht zal het vast niet worden. Bij mij staat het min of meer al vast om er heen te gaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:15 schreef Monolith het volgende:
Eens even kijken wat de lineup wordt, maar sowieso het overwegen waard.
M'n Wacken kaartje is al binnen in ieder geval, maar wou toch nog wel minimaal n ander meerdaags festival doen komende zomer.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Slecht zal het vast niet worden. Bij mij staat het min of meer al vast om er heen te gaan.
Zelfde clubje als ik mee meeging naar Hellfest dit jaar.
Weinig grote andere buitenlandse alternatieven zijn er niet echt. Tenminste, niet die ik ken, want ik wil een beetje het oosten op, waarbij Duitsland niet oost genoeg isquote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:39 schreef Monolith het volgende:
M'n Wacken kaartje is al binnen in ieder geval, maar wou toch nog wel minimaal n ander meerdaags festival doen komende zomer.
Oostelijker dan Duitsland ken ik er verder ook niet meer van. Duitsland zelf heeft nog wel een paar leuke, in Scandinavi zijn er nog n of twee, Hellfest en Graspop ten zuiden van ons en ik meen dat Itali ook nog wel een aardig festivalletje heeft.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Weinig grote andere buitenlandse alternatieven zijn er niet echt. Tenminste, niet die ik ken, want ik wil een beetje het oosten op, waarbij Duitsland niet oost genoeg is
Als de vrouwtjes daarna weer toehappen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef One_of_the_few het volgende:
![]()
dat was mijn bijdrage voor vandaag. Weer het bed in.
Kaakchirurgen ook
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als de vrouwtjes daarna weer toehappen.
quote:Gast ik train 3 tot 5 keer in de week, dus ga lekker iemand anders beschuldigen van drugsabuse, ik heb daar in ieder geval geen tijd voor.
Morgen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat ben ik blij als dit project voorbij is.
Project "Neverending story"quote:
quote:Elverding wordt geacht om samen met De Waal het beloningsbeleid bij ING politiek acceptabel te maken. Bos zei woensdag in de Kamer dat hij ook de vaste beloning van de ING-top ter discussie wil stellen. De Waal en Elverding zullen volgens Bos 'rekening houden' met de onvrede in de samenleving over exorbitante salarissen in het bedrijfsleven.
quote:
quote:
quote:
quote:
Iedereen gaat 1 JPtje verdienen...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:59 schreef Picchia het volgende:
Zonder bonussen in toekomstige contracten, gaan dan de salarissen omhoog?
Kort ze maar op hun salaris hoor. Doe maar. Gaat niet gebeuren.quote:Fortis verstrekte de bonussen van enkele tienduizenden euro’s per persoon om te voorkomen dat 52 belangrijke medewerkers ten tijde van de overnameperikelen bij de bank zouden weglopen.
Hmm, dat is vreemd. Er is nu een nieuwsbericht over, dat is wel erg toevallig.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Raak jij geshockeerd als jij op een berg "God, Land en Koning" ziet staan?
Vanavond in P&W : Alexander Pechtold vindt dat bankiers ook een ambtseed moeten afleggenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Iedereen gaat 1 JPtje verdienen...
Al die exorbitante bonusregelingen bleken ook niet bepaald een garantie voor succes.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:13 schreef Picchia het volgende:
Als ze geen marktconforme salarissen kunnen bieden aan personen in sleutelrollen kunnen ze het bedrijf net zo goed opdoeken. Maar ik denk niet dat het zo ver zal komen, aangezien:
[..]
Kort ze maar op hun salaris hoor. Doe maar. Gaat niet gebeuren.[ afbeelding ]
Ga iemand anders lastigvallen met je moslimfetish.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hmm, dat is vreemd. Er is nu een nieuwsbericht over, dat is wel erg toevallig.
Vergeleken waarmee? Vergeleken met 'onbekende bank X' waar geen exorbitante bonusregelingen zijn?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Al die exorbitante bonusregelingen bleken ook niet bepaald een garantie voor succes.
Vergelijk bijvoorbeeld de banken in de VS met banken in landen waar de regelingen minder exorbitant zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:18 schreef Picchia het volgende:
[..]
Vergeleken waarmee? Vergeleken met 'onbekende bank X' waar geen exorbitante bonusregelingen zijn?
Daar hebben ze andere maatstaven voor marktconformiteit, simpelweg omdat de markt voor werknemers anders is. Als een Amerikaan meer verdient dan een Nederlander kunnen ze beiden marktconform verdienen. De salarissen in de VS zijn voor Amerikaanse maatstaven heus niet exorbitanter dan Nederlandse salarissen voor Nederlandse maatstaven. Geen enkel bedrijf, geen enkele aandeelhouder, wil bewust teveel betalen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vergelijk bijvoorbeeld de banken in de VS met banken in landen waar de regelingen minder exorbitant zijn.
Ik heb het idee dat dokters in verschillende ziekenhuizen nogal behoorlijke verschillen hebben als het aankomt op kwaliteit van de operatie. Znder exorbitante verschillen in salaris.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:52 schreef Picchia het volgende:
Daar hebben ze andere maatstaven voor marktconformiteit, simpelweg omdat de markt voor werknemers anders is. Als een Amerikaan meer verdient dan een Nederlander kunnen ze beiden marktconform verdienen. De salarissen in de VS zijn voor Amerikaanse maatstaven heus niet exorbitanter dan Nederlandse salarissen voor Nederlandse maatstaven.
Voor bankiers kan het verschil in kwaliteit in procenten worden uitgedrukt. De beoordeling van kwaliteit laat in de financile wereld veel minder aan de fantasie over, dan in de medische wereld.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dokters in verschillende ziekenhuizen nogal behoorlijke verschillen hebben als het aankomt op kwaliteit van de operatie. Znder exorbitante verschillen in salaris.
Vergelijkingen konden vroeger niet eens gemaakt worden, en wat voor vergelijkingsmateriaal is er nu? Een website (,
) waar mensen hun 'ervaringen' neerplempen. Oftewel, statistisch gezien compleet onverantwoordelijk.
Je vreest dat ze geen risico's meer nemen?quote:En artsen (of ziekenhuizen) afrekenen op het slagen van de operatie is ook al zoiets contraproductiefs. Voordat je het weet gaan de carriretijgers onder de artsen de net wat riskantere operaties doorsturen naar de chte artsen, waardoor de echte artsen slechter op de lijst komen te staan dan de prutsende watjes.
Hmm? Ik meen dat het juist de blijkbaar grote behoefte aan erg veel aan de fantasie overgelaten kwaliteitsbeoordeling nu net procentueel een groot aandeel heeft in een enorme gespatte luchtbel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Voor bankiers kan het verschil in kwaliteit in procenten worden uitgedrukt. De beoordeling van kwaliteit laat in de financile wereld veel minder aan de fantasie over, dan in de medische wereld.
Ik niet, maak met veel plezier gebruik van alle democratische mogelijkheden. En al was het maar om de gewone partijen uit het waterschapsbestuur te houden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik denk dat ik deze verkiezingen oversla
Mag een bedrijf in Nederland een werknemer afrekenen op slechte resultaten? Nee, behalve als je die werknemer wil ontslaan. Dat kan alleen door middel van een beloningsstelsel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm? Ik meen dat het juist de blijkbaar grote behoefte aan erg veel aan de fantasie overgelaten kwaliteitsbeoordeling nu net procentueel een groot aandeel heeft in een enorme gespatte luchtbel.
Denk jij dat 10 miljard in een bank pompen politiek te rechtvaardigen is als daar niet wat bescheidenheid van de bankiers tegenover staat?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:43 schreef Autodidact het volgende:
http://www.fd.nl/artikel/(...)malig-fnv-leider-top
[..]
De aap komt een beetje uit de mouw h. Deze crisis krijgt een politiek randje van Bos.
Ik denk dat de overheid niet aan het roer van een bank moet gaan staan, en zeker geen populistisch gemotiveerde maatregelen moet gaan nemen in crisistijd. Feitelijk wordt nu het ene old boys netwerk vervangen door het andere...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denk jij dat 10 miljard in een bank pompen politiek te rechtvaardigen is als daar niet wat bescheidenheid van de bankiers tegenover staat?
ING eventueel om laten vallen was een beter idee geweest voor onze economie?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik denk dat de overheid niet aan het roer van een bank moet gaan staan, en zeker geen populistisch gemotiveerde maatregelen moet gaan nemen in crisistijd. Feitelijk wordt nu het ene old boys netwerk vervangen door het andere...
Zet er dan op zijn minst een econoom neer.
Waar zeg ik dat nou weer? Ik heb het over De Waal en zijn taak.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
ING eventueel om laten vallen was een beter idee geweest voor onze economie?
Je hebt het erover dat een overheid niet aan het roer van een bank moet gaan staan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat nou weer? Ik heb het over De Waal en zijn taak.
Exact. Geen woord over een lening.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt het erover dat een overheid niet aan het roer van een bank moet gaan staan.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik niet, maak met veel plezier gebruik van alle democratische mogelijkheden. En al was het maar om de gewone partijen uit het waterschapsbestuur te houden.
De ING heeft nog een flink aantal injecties van wantrouwen van de overheid nodig voordat ze omvallen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
ING eventueel om laten vallen was een beter idee geweest voor onze economie?
Ja dus? Moet je daar over stemmen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:24 schreef Aoristus het volgende:
Zo gaat het verhaal van Hansje Brinker, Dijkgraaf van beroep
Rock, je hebt het mis, het waterschap is misschien wel het belangrijkste overheidsorgaan
Hoe moeten ze dat dan doen volgens jou?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja dus? Moet je daar over stemmen?![]()
Wat is dat voor antieke crap. Ze dienen gewoon effectief en efficient het water te beheren. Niks meer niks minder.
Noem eens een reden om het niet gewoon een ministerie of een onderdeel van een ministerie te maken?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dat dan doen volgens jou?
Omdat dit over echte milieuvraagstukken gaat. Ik snap niet waarom de 2e kamerverkiezingen altijd een onderwerp 'bouwen in het groene hart' als vast onderdeel in het programma heeft.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Noem eens een reden om het niet gewoon een ministerie of een onderdeel van een ministerie te maken?
Die verkiezingen kosten een vermogen. Je hebt ongeveer 20 waterschappen en ik weet van een waterschap dat die verkiezingen 8 miljoen kosten. En dat voor verkiezingen waar maar een paar % daadwerkelijk gaat stemmen. Niemand die je kan uitleggen wat het uitmaakt of je op A of B stemt...
En volgens mij dt nog niet eens... je hebt bijvoorbeeld ook nog Rijkswaterstaat, diverse (duin)waterbedrijven, et cetera...quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waterschappen, topzware organisaties waarbij door men doormiddel van bureaucratisering elkaar bezighoudt. Niet dat dat nodig is want er is toch geld zat en anders verhogen ze de belastingen weer... Niemand die weet waar het aan uit wordt gegeven en niemand die het interesseert. Ze hoeven alleen water weg te pompen of dmw dijken tegen te houden.
Och als ze vorig weekend niet flink gespekt waren door de overheid dan had een fortis scenario flink op de loer gelegen. Een paar dagen achter elkaar een derde van je beurswaarde verliezen doet geen goed voor het vertrouwen in de postbank en co.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
De ING heeft nog een flink aantal injecties van wantrouwen van de overheid nodig voordat ze omvallen.
En rioolwater zuiveren, dat proces kost het meeste geld over het algemeen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ze hoeven alleen water weg te pompen of dmw dijken tegen te houden.
Zeg, wat doen die organisaties dan wat andere organisaties niet doen? Provincies, Rijkswaterstaat, (duin)waterbedrijf... dat soort organisaties?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
En rioolwater zuiveren, dat proces kost het meeste geld over het algemeen.
Zie het een beetje als wegenonderhoud dat verdeeld is tussen RWS, provincies, gemeenten en waterschappen. De zeewering en de deltadijken langs de grote rivieren zijn voor Rijkswaterstaat de rest voor de waterschappen en een klein deel voor gemeenten en provincies.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En volgens mij dt nog niet eens... je hebt bijvoorbeeld ook nog Rijkswaterstaat, diverse (duin)waterbedrijven, et cetera...
Rioolwater zuiveren bijvoorbeeld. Oever en dijkbeheer van alle sloten kleiner dan de hoofdvaarwegen, peilbeheer zodat je geen natte voeten krijgt in een polder etc. Het zijn behoorlijk specifieke taken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Zeg, wat doen die organisaties dan wat andere organisaties niet doen? Provincies, Rijkswaterstaat, (duin)waterbedrijf... dat soort organisaties?
Euh, het waterschap is zo'n beetje de enige overheidsorganisatie die zeer effecient werkt. Daarom hoor je er ook zo weinig over. Dit is trouwens na deze verkiezing wel over, aangezien alleen verenigingen (lees: politieke partijen) zich in mochten schrijven voor de verkiezingen. Nu de politiek zich ermee gaat bemoeien zullen er ipv technische beslissingen politieke beslissingen worden genomen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waterschappen, topzware organisaties waarbij door men doormiddel van bureaucratisering elkaar bezighoudt. Niet dat dat nodig is want er is toch geld zat en anders verhogen ze de belastingen weer... Niemand die weet waar het aan uit wordt gegeven en niemand die het interesseert. Ze hoeven alleen water weg te pompen of dmw dijken tegen te houden.
ook het boezemwater moet goed zijn, dat doen ze ook.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zie het een beetje als wegenonderhoud dat verdeeld is tussen RWS, provincies, gemeenten en waterschappen. De zeewering en de deltadijken langs de grote rivieren zijn voor Rijkswaterstaat de rest voor de waterschappen en een klein deel voor gemeenten en provincies.
Maar goed het is van oudsher vooral een organisatie voor de grondbezitters/ boeren en pas na het samenvoegen met de zuiveringsschappen is het van groter belang geworden voor de gewone stadsbewoners.
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och als ze vorig weekend niet flink gespekt waren door de overheid dan had een fortis scenario flink op de loer gelegen.
Als dat de overweging zou zijn kunnen ze iedereen wel een kapitaalinjectie geven.quote:Een paar dagen achter elkaar een derde van je beurswaarde verliezen doet geen goed voor het vertrouwen in de postbank en co.
Een klein beetje sentiment was voldoende om de koers met bijna 30% te doen kelderen. Jij denkt dat een beetje meer sentiment niet een nog groter effect kan hebben?quote:
Dat is een benadering, ze hadden ook gewoon cash nodig.quote:ING leek de ratio's enkel te willen opkrikken om er even aantrekkelijk als de buitenlandse concurrenten eruit te zien die al injecties van overheden hadden ontvangen. Al stonden ze er goed genoeg voor, het moet voor investeerders natuurlijk niet lijken alsof jij jezelf 'net niet' gaat opeten terwijl de concurrent veel meer speelruimte heeft. Eigenlijk is de concurrentievervalsing van andere overheden de boosdoener.
[..]
Alle grote banken krijgen inderdaad een kapitaalinjectie als dat echt noodzakelijk is. En ook grote bedrijven als KPN, Phillips, Shell kunnen als ze in zwaar weer komen daar op rekenen.quote:Als dat de overweging zou zijn kunnen ze iedereen wel een kapitaalinjectie geven.
Ik heb het er helemaal niet over gehad dat de injectie goed was voor de koers, al is die in vergelijking met vorige week vrijdag niet veel meer gezakt.quote:En je doet alsof de kapitaalinjectie de beurswaarde deed stijgen maar dat is natuurlijk onzin. Dat Bos weer is komen aandraven versterkt het negatieve spiraal alleen maar. Men had al zijn twijfels over de 'beperkte' afboekingen, die erg mee leken te vallen. Maar iedereen verwacht natuurlijk een veel slechtere balans of toekomstige verwatering met Bos in de buurt, dus ING ging in enkele dagen extra hard onderuit. En wat heeft die 10 miljard dan gedaan voor de beurswaarde? Het zogenaamde 'herstel' na de injectie corrigeerde enkel de daling die de aankondiging had veroorzaakt, niks stijging, en daarna was het weer de grote verliezer. En nu zit iedereen met de vraagtekens. Bos krikt weliswaar de ratio's op, maarre, wat gaat dat met de winst doen?
PURE WINST!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:25 schreef du_ke het volgende:
Alle grote banken krijgen inderdaad een kapitaalinjectie als dat echt noodzakelijk is. En ook grote bedrijven als KPN, Phillips, Shell kunnen als ze in zwaar weer komen daar op rekenen.
Weet ik niet maar als het echt nodig zou zijn om grote financile problemen tijdelijk op te lossen zal daar voor gekozen worden. Is in het verleden ook wel gebeurd.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:29 schreef Yildiz het volgende:
Waarom moet Philips nu een injectie krijgen?
Dat beweer ik nergensquote:
Dan was er wel een andere veel betere geweest.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:34 schreef du_ke het volgende:
Maar KPN was er niet meer geweest zonder die ongein.
Er was een andere geweest maar of die beter was geweest of zelfs veel beter is niks anders dan goedkope speculatie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan was er wel een andere veel betere geweest.
Hehe.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:57 schreef Autodidact het volgende:
KIijk, we zien meteen de gevolgen van het opkomend corporatisme.
http://www.nd.nl/artikele(...)k-strenger-aanpakken
[ afbeelding ]
Eerder van migratiewetgeving.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
Schijnhuwelijken zijn het gevolg van extreme kapitalisme.
Nee. Als het ze geen geld opbracht, dan deden ze het ook niet namelijk.quote:
Journalisten en statistiekquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:57 schreef Autodidact het volgende:
KIijk, we zien meteen de gevolgen van het opkomend corporatisme.
http://www.nd.nl/artikele(...)k-strenger-aanpakken
[ afbeelding ]
Nee; in 25% van de verdachte(!) gevallen bleek na onderzoek spraken van een schijnhuwelijk.quote:Tijdens een proef in de Haagse regio is gebleken dat de methode effect heeft. De IND stuitte daar op vijfentwintig procent meer schijnhuwelijken dan normaal.
Ze proberen nog om een geaborteerde pagina online te krijgen: http://www.nd.nl/artikele(...)abortus-bij-monumentquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:21 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze hebben niet echt haast met hun typo veranderen daar zie ik.
Dus een uitkering aanvragen is ook extreem kapitalisme?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Als het ze geen geld opbracht, dan deden ze het ook niet namelijk.
hehehequote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ze proberen nog om een geaborteerde pagina online te krijgen: http://www.nd.nl/artikele(...)abortus-bij-monument
-edit- De ING/IND pagina is nu weg![]()
quote:Bank-verzekeraar ING houdt er rekening mee zijn hoofdkantoor naar het buitenland te verplaatsen als het Nederlandse vestigingsklimaat niet verbetert. Dit zegt ING-topman Michel Tilmant in gesprek Het Financieele Dagblad.
quote:Bank-verzekeraar ING houdt er rekening mee zijn hoofdkantoor naar het buitenland te verplaatsen als het Nederlandse vestigingsklimaat zijn bonusregeling niet verbetert. Dit zegt ING-topman Michel Tilmant in gesprek Het Financieele Dagblad.
Wat niet leeft gaat ook niet dood.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Alles en iedereen gaat dood.
Wat niet leeft is dood. Eindresultaat: alles is of gaat dood.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat niet leeft gaat ook niet dood.
Jaja, allemaal de schuld van Eva die door Adam zomaar onbewaakt werd losgelaten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Alles en iedereen gaat dood.
Klopt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Jaja, allemaal de schuld van Eva die door Adam zomaar onbewaakt werd losgelaten.
Frauderen met uitkeringen is extreem kapitalisme. Men is bereid om de wet te overtreden voor geldelijk gewin.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dus een uitkering aanvragen is ook extreem kapitalisme?
Oh, je bent niet bekend met de eerste leugen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, je bent niet bekend met de eerste leugen?Nou vooruit. Beide verantwoordelijk. Ik hou van vrouwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij moet je je even inlezen in het kapitalisme.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Frauderen met uitkeringen is extreem kapitalisme. Men is bereid om de wet te overtreden voor geldelijk gewin.
Nee. Ik heb mijn eigen theorie over het kapitalisme.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij moet je je even inlezen in het kapitalisme.
Het kapitalisme heeft 100% kak aan jouw theorie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
Nee. Ik heb mijn eigen theorie over het kapitalisme.
Sinds wanneer ben jij spreekbuis van het kapitalisme? Het kapitalisme weet trouwens niets van mijn theorie, dus het kan nergens kak aan hebben, Lonsdaler.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het kapitalisme heeft 100% kak aan jouw theorie.
Dan moet je er een Fitna over maken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb mijn eigen theorie over het kapitalisme.
Ik maak er een Kapnah van.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dan moet je er een Fitna over maken.
Niet, maar het kapitalisme laat zich niet beperken omdat iemand een theorie heeft bedacht.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Sinds wanneer ben jij spreekbuis van het kapitalisme?
en nog steeds wordt het NatLab op allerlei manieren gesponsordquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Weet ik niet maar als het echt nodig zou zijn om grote financile problemen tijdelijk op te lossen zal daar voor gekozen worden. Is in het verleden ook wel gebeurd.
Blijkbaar wel, want kapitalisme in zuivere vorm is nergens te vinden. Het is overal beperkt door andere theorien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet, maar het kapitalisme laat zich niet beperken omdat iemand een theorie heeft bedacht.
Dat is de vraag KPN en TNT samen met de nutsbedrijven zijn zeer cruciaal voor het land (economie) en die laat de overheid dus nooit vallen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan was er wel een andere veel betere geweest.
Des te meer om het niet aan n monopolist over te laten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Een week zonder post of telefonie/internet zou een enorme schade opleveren.
Maar eens even kijken binnenkort. Van de Wiki pagina:quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:23 schreef Autodidact het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0979263/
Aanrader trouwens. Gaat over de verschillende definities van en theorien over vrijheid. Van Hayek tot JM Smith, van Sartre tot Fukuyama.
quote:Curtis's narration concludes with the observation that the game theory/free market model is now undergoing interrogation by economists who suspect a more irrational model of behaviour is appropriate and useful. In fact, in formal experiments the only people who behaved exactly according to the mathematical models created by game theory are economists themselves, and psychopaths.
Het kapitalisme is groot en B_A is zijn profeet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij spreekbuis van het kapitalisme? Het kapitalisme weet trouwens niets van mijn theorie, dus het kan nergens kak aan hebben, Lonsdaler.
Probleem is dat je met dit soort acties de risico's voor de toekomst niet spreidt maar enkele bedrijven in stand houdt die dan inderdaad nooit kunnen vallen. Je snijdt concurrenten af. Ik bedoel, je hebt een risico dat een bedrijf omvalt, maar je hebt ook een gevaar dat een bedrijf feitelijk risicovrij kan ondernemen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is de vraag KPN en TNT samen met de nutsbedrijven zijn zeer cruciaal voor het land (economie) en die laat de overheid dus nooit vallen.
hey leukquote:
Een week zonder de Albert Heijn dan? Die andere leveranciers kunnen niet ineens zomaar 200% gaan leveren, dat wordt nog eens ellende, als die om zou vallen, nietwaar?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is de vraag KPN en TNT samen met de nutsbedrijven zijn zeer cruciaal voor het land (economie) en die laat de overheid dus nooit vallen.
Marokkaanse wiet-top?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:36 schreef Autodidact het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)et_als_Marokkanentop
Samen knippen.
er zijn tig andere supermarkten, echter is er maar 1 die het telefoonnetwerk in zijn bezit heeftquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Een week zonder de Albert Heijn dan? Die andere leveranciers kunnen niet ineens zomaar 200% gaan leveren, dat wordt nog eens ellende, als die om zou vallen, nietwaar?
AH ook maar ondersteunen als het dreigt failliet te gaan?
Lijkt mij niet.
Dat fysieke netwerk wordt bij failissement natuurlijk meteen verkocht h. Dat verdwijnt niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
er zijn tig andere supermarkten, echter is er maar 1 die het telefoonnetwerk in zijn bezit heeft
dat is dus de vraagquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat fysieke netwerk wordt bij failissement natuurlijk meteen verkocht h. Dat verdwijnt niet.
Hmmm. Bos suggereerde al ING niet te nationaliseren. Nou of dat geruststelt....?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:27 schreef One_of_the_few het volgende:
Zijn de beursen al dicht?
Dan kan het wekelijkse 'welke bank koopt Bos nu' spelletje weer beginnen.
http://www.agd.nl/1063100(...)t-hoogwatercheck.htmquote:Waterschap lanceert website met 'hoogwatercheck'
24 okt 2008 15:20
Vandaag lanceert Waterschap Peel en Maasvallei de zogeheten 'hoogwatercheck', een website die de gevolgen van hoogwater toont.
Op de website van het Waterschap kunnen inwoners van Noord- en Midden Limburg met behulp van hun postcode zien wat met hun woning en land gebeurt tijdens hoogwater.
Op de website kan door de gebruiker gekozen worden voor drie typen overstromingen. Tevens kan hij ervoor kiezen de bescherming door de huidige dijken weg te laten. De meest extreme overstroming van de Maas waarvoor gekozen kan worden, komt slechts eens in de 1250 jaar voor.
BRON: AGRARISCH DAGBLAD AUTEUR: JAN CEES BRON
Wees daar maar niet zo zeker van!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat niet leeft gaat ook niet dood.
Wie/wat niet leeft is toch dood?quote:
Wie zegt dat leven het enige is waar je aan dood kan gaanquote:
Sterktequote:Du_Ke, echt waar ik droomde over je vannacht..![]()
Dood is iets wat ooit levend is geweest. Iets wat nooit levend is geweest is dus ook niet dood als het niet meer aan de definitie van leven voldoet.quote:
tuurlijk, alles is beter dan nationaliseren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmmm. Bos suggereerde al ING niet te nationaliseren. Nou of dat geruststelt....?!
Dode materie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:01 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dood is iets wat ooit levend is geweest. Iets wat nooit levend is geweest is dus ook niet dood als het niet meer aan de definitie van leven voldoet.
Voorspel dan dat Bram Tankink de tour gaat winnen, dat is nog een uitdaging.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:06 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik voorspel Aegon voor dit weekend.
quote:Brandweer redt koe uit sloot in Rouveen
donderdag 23 oktober 12:14
ROUVEEN - Aan de Rechterensweg in Rouveen raakte vanmorgen een koe te water. De brandweer van Staphorst kwam eraan te pas om het dier uit zijn benarde situatie te halen.
De brandweerlieden hebben het beest uit het water gehaald en in een weiland losgelaten.
De vraag is van welk jaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voorspel dan dat Bram Tankink de tour gaat winnen, dat is nog een uitdaging.
Bij de 218 gaat Bos de rest van Nederland nationaliseren socialiseren.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:27 schreef One_of_the_few het volgende:
Zijn de beursen al dicht?
Dan kan het wekelijkse 'welke bank koopt Bos nu' spelletje weer beginnen.
Dat is altijd schattig om te zien, een dom dier dat door meerdere kerels uit de bagger wordt getrokken. Zo is het natuurlijk geen biefstukquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:41 schreef du_ke het volgende:
Gelukkig is er ook nog groot nieuws in de wereld.
[ afbeelding ]
[..]
Klopt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Zo is het natuurlijk geen biefstuk
Aegonalyps.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:06 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik voorspel Aegon voor dit weekend.
Je loopt achterquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:42 schreef du_ke het volgende:
Dan moet Bessie daar toch echt eerst dood.
Wat een rare redenering. Als je 40% moet betalen ga je net zo goed de belasting ontwijken als het even kanquote:Belasting op erfenissen fors omlaag
Van onze verslaggever Douwe Douwes
gepubliceerd op 24 oktober 2008 16:06, bijgewerkt op 24 oktober 2008 20:28
DEN HAAG - Erfgenamen hoeven vanaf 2010 maximaal nog maar 40 procent van hun erfenis aan de fiscus af te dragen. Nu is dat nog 68 procent. Staatssecretaris De Jager van Financin zet het mes in de belasting op erfenissen. Over de hele linie gaan de tarieven fors naar beneden.
De successieheffing is een van de meest gehate belastingen. Volgend jaar haalt de Belastingdienst er bijna 2 miljard euro mee op. De Jager had in maart al aangekondigd iets aan de ‘doodbelasting’ te willen doen, omdat het draagvlak voor deze belasting erg klein is.
Burgers die bijvoorbeeld iets erven van iemand die niet tot hun familie behoort, moeten eerst meer dan tweederde afdragen aan de staat. En dat over geld waarover al belasting is geheven, bijvoorbeeld in de vorm van inkomstenbelasting. In maart was het streven van De Jager om het hoogste tarief in ieder geval beneden de 50 procent te krijgen. Dat is dus maximaal 40 procent geworden.
Naast een verlaging van de tarieven, wordt het stelsel zelf aanzienlijk versimpeld. Er gelden nu nog 28 verschillende tarieven, verdeeld over vier verschillende groepen verkrijgers. Na 1 januari 2010 moeten echtgenoten en kinderen 10 procent over de eerste 125 duizend euro van een erfenis aan de fiscus afdragen, en 20 procent over de rest. Andere verkrijgers betalen dan 30 en 40 procent.
De Jager is vooral erg ingenomen met de hogere vrijstelling voor ervende kinderen, die ook onderdeel van de plannen uitmaakt. ‘Dat betekent dat per jaar een kwart minder ervende kinderen belasting zullen hoeven te betalen. Dat zijn er 22 duizend.’
De hele operatie kost de schatkist 235 miljoen euro per jaar. De Jager denkt dat geld vooral te vinden door het aanpakken van trusts, speciale vehikels in belastingparadijzen waar grote vermogens in worden ondergebracht. Volgens De Jager gaat het om legale constructies om belastingen te ontwijken, en niet om ontduiking. – dus zwart geld. Daar heeft de fiscus per definitie geen zicht op. De Jager spreekt van ‘zwevende vermogens’. Omdat dat geld ooit in Nederland is verdiend, en er belasting over is betaald, weet de Belastingdienst volgens De Jager vrij precies aardig goed om hoeveel geld het gaat.
Door een aantal lekken in de wetgeving te dichten, zullen die vermogens straks onder de vermogensbelasting vallen. Dat levert naar schatting 160 miljoen euro op. De rest moet komen uit de erfbelasting die straks ook over deze deze grote vermogens straks ook wordt betaald.
De Jager rekent er verder op dat de aandrang om belastingheffing te ontlopen minder groot zal zijn als de tarieven straks lager liggen. Hij wil niet zeggen hoeveel Nederlanders dit nu doen.als de tarieven straks lager liggen. Hij wil niet zeggen hoeveel Nederlanders van dit soort constructies gebruikmaakt. ‘Maar als je het topje van de ijsberg hebt, gaat het al om een heel groot bedrag’, aldus de staatssecretaris.
Je probeert tenminste wat, passief achterover leunen is het ook niet. Ik steun je.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:48 schreef du_ke het volgende:Maar ik ga mezelf opblazen bij een poging een 30 jaar oude CCCP benzinebrander aan de praat te krijgen.
Het ging best aardig 1 kregen we best prima aan de praat bij de ander werkte het pompsysteem niet goed zodat we geen druk kregen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:53 schreef sigme het volgende:
Kwestie van goed doorblazen, du_ke. En genoeg wodka. Succes!
Je zit in het Geert Wilders campagneteam?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:24 schreef sneakypete het volgende:
Het is een schande dat je zlfs nog belasting moet betalen over je dood. Dus je gaat dood en krijgt de kans om het geld dat je heel je leven gespaard hebt, over te dragen aan je naasten. De familie en vrienden die altijd voor je klaar stonden.
Vervolgens vreet de overheid er een hap uit, nou dankjewel.
Ik heb inmiddels wat grootouders verloren en nooit iets zinnigs eraan overgehouden, maar ik weet zeker dat als k ooit kinderen heb, dat ik er naar zal streven ze iets na te laten. Althans dan hoop ik dus wel dat het niet afgepakt wordt door een overheid die het vervolgens in een wensput flikkert.
Meki boos zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Belasting op Erfenissen stinken.
In tegenstelling tot belasting op andere dingen. Dan is het halve diefstal?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Belasting op Erfenissen stinken. Pure diefstal.
Ik heb ook wel eens een frissere zaterdag meegemaaktquote:
Zeur niet zo.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In tegenstelling tot belasting op andere dingen. Dan is het halve diefstal?
Ik ben verbazingwekkend fit voor de hoeveelheid alcohol die ik gisteren genuttigd heb.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een frissere zaterdag meegemaakt
ik ook ben voor het eerst ins laap gedommeld, dus was echt te zat voor woordenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben verbazingwekkend fit voor de hoeveelheid alcohol die ik gisteren genuttigd heb.
"Wij hebben deze vuile idioten nooit beledigd"quote:Wederom vindt een of andere idioot reden om de Islam belachelijk te maken, terwijl wij als moslims deze idioten geen enkele schade hebben berokkend, noch hebben beledigd of gekwetst.
Nerds drinken cola.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:02 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik ben ook verrassend fit voor de hoeveelheid cola door een rietje wat ik naar binnen heb gewerkt.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:38 schreef Autodidact het volgende:
http://www.islam-democraten.nl/Oproep_id.html
[..]
"Wij hebben deze vuile idioten nooit beledigd"
Walgelijk topicquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:21 schreef sigme het volgende:
Een oude favoriet: Eerlijker: belast erfenis met 100%
Het is nog steeds een achterlijke regeling. Stel dat je vrouw overlijdt dan mag je belasting betalen over je eigen kapitaal. Lijkenpikkerij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een rare redenering. Als je 40% moet betalen ga je net zo goed de belasting ontwijken als het even kan
Dat is nog altijd beter dan de meest oneerlijke belasting die er is.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:25 schreef Boze_Appel het volgende:
Gelukkig worden er weer andere belastingen verhoogd om het te compenseren.
Een vriend van me overkomt dat echt altijdquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik ook ben voor het eerst ins laap gedommeld, dus was echt te zat voor woorden
Ja, ik ga voor mijn hobby verstandskiezen laten wegsnijdenquote:
je moet niet op de Costa's in Spanje zijn op dit moment volgens de RTL Weer-mensen, zo'n slecht weer daar, en dat al dagen langquote:
Burkini stresstest?quote:
Ik ben verrassend fris en vroeg wakker als ik die hoeveelheid alcohol van de afgelopen nacht meetel.quote:
Daar zou je mij veel plezier mee doen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:53 schreef problematiQue het volgende:
Ha vrinden, is hier nog iemand die ik blij kan maken met een half jaar gratis de Newsweek. Ik mag iemand dit cadeau doen omdat ik m'n abonnement verleng.
-> PMquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar zou je mij veel plezier mee doen.
Hoe zou je het dan willen noemen?quote:
Maandagmorgen lijkt mij een prima omschrijving.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hoe zou je het dan willen noemen?
De gemakkelijke uitweg... Je hebt wel gelijk, het is weer maandagochtend...quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maandagmorgen lijkt mij een prima omschrijving.
Was je nog maar leraar he.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De gemakkelijke uitweg... Je hebt wel gelijk, het is weer maandagochtend...
Dan was het nog 8 weken tot de kerstvakantie...quote:
Ik zou dan zeggen dat ze dan helemaal niet meer mogen dalen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen we beursdalingen groter dan 1% niet gewoon per wet verbieden?
Ja, maar jij hebt hele nare ideeen wat slecht is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind sowieso dat al het slechte bij wet verboden zou moeten worden.
Ongebreidelde hebzucht is inderdaad erg slecht.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt hele nare ideeen wat slecht is.
Porno zonder werkende vrouwen is ook niet zo bijster boeiend.quote:
Vrouwen doen alleen alsof...quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Porno zonder werkende vrouwen is ook niet zo bijster boeiend.
Ik ben nog maagd, je weet toch.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
... anders vinden ze het zo zielig voor je.
Ach het was maar een voorbeeldquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
En de Islam toch EchtGaaf?
En werkende vrouwen.
En porno.
Dat is te merken.quote:
Dan zat je nu thuis.quote:Op maandag 27 oktober 2008 10:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan was het nog 8 weken tot de kerstvakantie...
In tegenstelling tot gebreidelde hebzucht.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ongebreidelde hebzucht is inderdaad erg slecht.
Hebzucht is alleen goed als het van de Goddelijke kant komt op het moment dat je een bakje onder je neus krijgt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
In tegenstelling tot gebreidelde hebzucht.
Groningen is pas later deze week aan de beurt.quote:
Staan ze mooi in je boekenkast?quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:46 schreef Monidique het volgende:
En natuurlijk eentje uit de jaren zestig, waar Noord-Korea, Noord-Vietnam en Mongoli feitelijk bij China worden geplakt. Apart. Atlassen kunnen wat vertellen over hoe men dacht. Helaas niet meer "Het Chineesche Rijk",.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |