Als er nou aspartaam in zat..quote:Melamine duikt op in Britse seksspeeltjes
ANP/AFP
gepubliceerd op 20 oktober 2008 16:24, bijgewerkt op 16:26
GENEVE - Het wereldwijde melamineschandaal heeft zich uitgebreid naar seksartikelen in Groot-Brittannië. De chemische stof werd aangetroffen in diverse soorten smakelijke bodypaint die geproduceerd zijn in China. Dat heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maandag bekendgemaakt.
Het gaat om chocolade- en aardbeiensmeersels voor de intieme delen van het lichaam. Het is de eerste keer dat de Britse keuringsdienst van waren (FSA) seksartikelen uit de handel neemt.
Melamine is een schadelijke chemische stof die in China is gebruikt om de samenstelling van melkproducten beter te doen lijken. Naar schatting 53.000 Chinese kinderen zijn er ziek van geworden, van wie er vier zijn overleden.
Ik denk niet dat zijn moeder dat leuk vindt om te horenquote:Josef Fritzl: Ik ben een geboren verkrachter
Van onze buitenlandredactie
gepubliceerd op 22 oktober 2008 15:53, bijgewerkt op 22 oktober 2008 16:19
AMSTERDAM - In het verslag van de psychiater van Josef Fritzl, die de kinderen die hij bij zijn oudste dochter verwekte jarenlang opsloot in de kelder, staat dat de Oostenrijker zichzelf een ‘geboren verkrachter noemt. ‘Ik ben voor verkrachting geboren – daarom heb ik het zo lang vol kunnen houden.’
In het verslag, dat in het bezit is van de krant Östereich, staat dat Fritzl door zijn eigen moeder is mishandeld en in zijn jeugd geen enkele zekerheid en veiligheid heeft gekend. Zo liet zijn moeder hem tijdens de oorlog alleen in huis achter als het bomalarm af ging, en ze zelf naar de schuilkelders vluchtte.
Fritzl beschrijft zichzelf in het verslag als een vulkaan. Als hij boos wordt voelt hij een ‘zeldzame, ongeremde vloed destruktieve lava’ in zichzelf opkomen. Zijn seksuele gedrag is volgens het verslag voor Fritzl een uiting om de vernederingen van zijn moeder te compenseren.
Als jonge puber zou hij meisjes ‘seksueel hebben aangevallen’. Op zijn 32ste heeft hij bij een jonge vrouw ingebroken en haar verkracht. ‘Ik ben voor verkrachting geboren’, zei Fritzl daarover tegen zijn psychiater.
De man is er van overtuigd dat hij zijn opgesloten kinderen, ‘gezien de omstandigheden een zo goed mogelijk leven geboden heeft’. ‘Ik heb schoolboeken voor ze meegenomen, zodat hun moeder hen in de kelder les kon geven. En ik heb ze speelgoed, een schommel en zelfs huisdieren gegeven.’
Over zijn dochter Elizabeth, die hij 24 jaar lang heeft opgesloten, zei Fritzl dat hij ‘eindelijk een mens helemaal voor zichzelf alleen had’. Zij, en de andere kinderen die hij vasthield, kregen foto’s te zien van spelende kinderen in de zon, om hen te laten zien ‘wat er buiten zoal gebeurt’.
Fritzl was er zeker van dat zijn dochter haar mond zou houden. ‘Ik heb zoveel kinderen bij haar gemaakt, dat ze altijd bij me zal blijven, ook omdat ze als moeder van zes niet meer aantrekkelijk is voor andere mannen.’
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:28 schreef zakjapannertje het volgende:
Wilders laat na de provinciale verkiezingen weer een historische kans liggen zo te zien:
[ afbeelding ]
Ik heb echt geen idee wat ik verbruik, maar toen ik ging controleren bij de gezamenlijke meters zag ik dat ik aan het winnen ben. By a long shot!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:41 schreef sigme het volgende:
Een lek? Lagen er plasjes knetterende stroompjes? Ieks!
We hebben hier de gaatjes gedicht en het verbruik teruggebracht naar 2,6kWh per dag.
Pijnlijk om te constateren dat geen één partij voor een kleiner overheidspakket is, zelfs de 'liberale' VVD blijft op het midden steken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:28 schreef zakjapannertje het volgende:
Wilders laat na de provinciale verkiezingen weer een historische kans liggen zo te zien:
[ afbeelding ]
eh, de waterschapsverkiezing is de milieuagenda..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:46 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Pijnlijk om te constateren dat geen één partij voor een kleiner overheidspakket is, zelfs de 'liberale' VVD blijft op het midden steken.
Daarnaast is dit een kutdiagram van heb ik jou daar, sinds wanneer bepaalt milieu 50 % van je positie op de politieke ladder?
Is er ook een soort van partij van het waterfeest, net zo'n partypartij als Flemmix was opgestart jaren geleden?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hm, veel opties zijn er niet hè?
AWP = algemene waterschapspartij... je verzint ze niet, partijen die nooit campagne hoeven te voeren
Gelukkig maar dat je ook op een fatsoenlijke partij als de CU of SGP kan stemmen![]()
Vast wel, ik zie GroenLinks nergens staan, zou het ze misschien niets kunnen schelen ?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is er ook een soort van partij van het waterfeest, net zo'n partypartij als Flemmix was opgestart jaren geleden?
Had 'm al ge-edit.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
eh, de waterschapsverkiezing is de milieuagenda..
Allemaal om in het groene hart te kunnen bouwen natuurlijk, de schoftenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:50 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Had 'm al ge-edit.
Weg met de provincie!
Ik las onlangs in het lokale sufferdje dat ze in Brabant de belastingen hebben verhoogd om de boeren in het voordeel te stellen, jaja, ook provincie overheden maken zich schuldig aan corporatisme.
Hoe het precies ging zoek ik even op.
ik heb ze ook nog niet gezien, maar ik vermoed dat ze zich hier ergens verschuilen http://waternatuurlijk.nl/quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vast wel, ik zie GroenLinks nergens staan, zou het ze misschien niets kunnen schelen ?
Met Jan Terlouw als ambassadeur. Zou goed kunnen, ik zie vaak het verschil toch niet tussen D66 en GroenLinks. Bij ons heb je geen echte groenen, er is wel de VVD, waar uberpot Anne Lize van der Stoel voorman van is, die heeft de afgelopen 15 ~ 20 jaar haar best gedaan om de binnenstad van Amsterdam te vernielen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:56 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik heb ze ook nog niet gezien, maar ik vermoed dat ze zich hier ergens verschuilen http://waternatuurlijk.nl/
Hier kan je op de noordelijke duikerspartij stemmen die zitten vast niet in de stemwijzerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:46 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Pijnlijk om te constateren dat geen één partij voor een kleiner overheidspakket is, zelfs de 'liberale' VVD blijft op het midden steken.
http://www.nd.nl/artikele(...)heistische-stadsbus-quote:Begin volgend jaar zullen gelede stadsbussen in Londen vier weken lang de tekst ‘Er is waarschijnlijk geen God. Dus stop met zorgen maken en geniet van je leven’ meevoeren.
Het verbaast me dat atheïsten er "waarschijnlijk" van maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 06:58 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.
[..]
http://www.nd.nl/artikele(...)heistische-stadsbus-
Ja, beetje knullig. Maar het was om de gelovigen niet zo te shockeren dat deze tot protest geroerd zouden worden, staat in het artikel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het verbaast me dat atheïsten er "waarschijnlijk" van maken.
Oh protesten zullen er zeker wel komen daar kunnen ze gerust op zijnquote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, beetje knullig. Maar het was om de gelovigen niet zo te shockeren dat deze tot protest geroerd zouden worden, staat in het artikel.
Raak jij geshockeerd als jij op een berg "God, Land en Koning" ziet staan?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 07:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, beetje knullig. Maar het was om de gelovigen niet zo te shockeren dat deze tot protest geroerd zouden worden, staat in het artikel.
ik denk dat ik deze verkiezingen overslaquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:42 schreef du_ke het volgende:
Een van de stellingen is:
Het Broeikaseffect wordt zwaar overdreven.
Hoe kan je daar nou een politieke waarde aan toekennen?
Mijn score (voor waterschap Reest en Wieden)
[ afbeelding ]
Zal wel de algemene waterschapspartij worden. De algemene politieke partijen hebben in het waterschapsbestuur naar mijn idee niet zoveel te zoeken.
Ik vond deze ook wel origineel:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:42 schreef du_ke het volgende:
Een van de stellingen is:
Het Broeikaseffect wordt zwaar overdreven.
Hoe kan je daar nou een politieke waarde aan toekennen?
Mijn score (voor waterschap Reest en Wieden)
[ afbeelding ]
Zal wel de algemene waterschapspartij worden. De algemene politieke partijen hebben in het waterschapsbestuur naar mijn idee niet zoveel te zoeken.
Er doen ook twee hengelaarsverenigingen mee bij mij in de regio.quote:Hoe lager iemand woont, hoe meer waterschapsbelasting hij moet betalen
In welk getalstelsel?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 21:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
1+1 =2
jij woont zeker boven NAP? dan heb je ook makkelijk pratenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik denk dat ik deze verkiezingen oversla
Eens even kijken wat de lineup wordt, maar sowieso het overwegen waard.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Datum van MetalCamp 2009 is bekend ... 2 - 7 juli
Slecht zal het vast niet worden. Bij mij staat het min of meer al vast om er heen te gaan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:15 schreef Monolith het volgende:
Eens even kijken wat de lineup wordt, maar sowieso het overwegen waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |