Nou goedkoop..quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Goedkoop, en een deukje extra maakt niet uit.
Wat hoor je erover?
Ik ook en als het even kan in 2009.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:10 schreef Larry-Laffer het volgende:
Hallo. Even een TVP aangezien ik wellicht nog wel een bezoekje aan Australië ga brengen binnen afzienbare tijd.
klopt, ik heb uiteindelijk voor de previa camper gekozen terwijl ik op het eerste gezicht ook weg was van die wicked van. http://www.australiacampers.com/previacampervan.htmquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:54 schreef Frenkel het volgende:
Mijn laatste reactie in deel 12:
[..]
Nou goedkoop..
Meer aardig prijzig omdat ze er 'hip' uitzien..!
Het zijn echt bijna altijd van die oude verrotte busjes..
DE Previa van Jucy is ook niet slecht denk ik, maar de Wicked's zijn oud, versleten en vies. Ook is niet iedereen te spreken over de af en toe toch wat ranzige graffitti op de zijkanten.quote:
Tot hoe ver wil je ongeveer buiten perth gaan? Beetje bepalend van hoeveel je kan zien.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:29 schreef No_One_Knows het volgende:
Mooie foto's in OP![]()
Hoelang zal ik ongeveer rekenen voor de (ruime) omgeving van Perth zonder helemaal de westkust omhoog af te gaan?
Camper bedrijven zoals Apollo hebben altijd wel mensen nodig die Campers uitruimen & schoonmakenquote:Op zondag 26 oktober 2008 10:23 schreef kepler het volgende:
tvp
Volgend jaar ga ik voor 4 maanden naar Australie als deel van mn wereldreis![]()
Ik vlieg op Melbourne en vertrek vanuit Cairns. Het plan is om een aantal maanden te werken in Melbourne/Sydney en dan met een (eigen?) auto langs de oost-kust om hoog te gaan
Heeft iemand nog tips voor werk in Australie toevallig?
http://www.wwoof.com.au/quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:23 schreef kepler het volgende:
tvp
Volgend jaar ga ik voor 4 maanden naar Australie als deel van mn wereldreis![]()
Ik vlieg op Melbourne en vertrek vanuit Cairns. Het plan is om een aantal maanden te werken in Melbourne/Sydney en dan met een (eigen?) auto langs de oost-kust om hoog te gaan
Heeft iemand nog tips voor werk in Australie toevallig?
daar heb ik wel meer over gelezen, maar eigenlijk wil ik gewoon 'vast' werk voor een aantal maanden (waarmee ik mijn verblijf kan betalen plus nog een beetje extra?) en daarna een aantal weken gaan reizen.quote:
WTFquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:59 schreef Kontiki het volgende:
In december naar Australië
Voor 1 week
M'n vriendin komt uit Melbourne en we gaan haar ouders opzoeken. Daarna door naar Thailand voor 3 weken. De meerprijs om naast Thailand ook naar Australie te gaan was niet zo heel groot, vandaar.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:29 schreef Bluezz het volgende:
WTF
Voor mijn gevoel zit je al bijna een week in het vliegtuig
Paar a4'tjes ontvangen? Heb ook mijn visum aangevraagd (online) en kreeg een emailtje dat het goed was?quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:27 schreef lunko1979 het volgende:
Tevens heb ik een paar a4-tjes ontvangen waarop staat dat mijn visum granted is, is dat dan ook meteen het visum?
als je wat beter had gelezen op de visum website had je gezien dat je niks hoeft mee te nemenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:17 schreef lunko1979 het volgende:
Ja heb dat uitgedraaid, ik neem aan dat je dat mee moet nemen op het moment dat je vertrekt.
Dat kan, geld er op storten kan ook. Er af halen kan pas nadat je ter plekke voldoende identificatie hebt overlegd.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:27 schreef lunko1979 het volgende:
Vraagje; De koers van de Australische dollar staat momenteel erg laag, is het mogelijk vanuit NL een rekening te openen in Australie? Familie van me woont daar tijdelijk en mogelijk dat ik geld overmaak op hun rekening, maar als ik een eigen rekening heb zou dat nog makkelijker zijn.
Sydney!quote:Op zondag 2 november 2008 05:57 schreef Eva4Evah het volgende:
Even een tvp! Zit nu in Sydney, yeah, morge n surfcursus richting Byron Bay, veeeeet veel zin in! volggg evarood.waarbenjij.nuenne, Je moet Berlijn invullen bij die stad!
Yeahquote:Op zondag 2 november 2008 05:57 schreef Eva4Evah het volgende:
Even een tvp! Zit nu in Sydney, yeah, morge n surfcursus richting Byron Bay, veeeeet veel zin in! volggg evarood.waarbenjij.nuenne, Je moet Berlijn invullen bij die stad!
Ja klopt, dat hebben wij ook gedaan. We kregen 3 dagen de tijd om van Darwin naar Alice Springs te rijden, en een week later of zo nogmaals 3 dagen om van Alice Springs naar Adelaide te rijden. Alles bij elkaar geloof ik 6 dollar, en per rit kregen we 250 dollar benzinegeld. En dat voor een complete campervan met slaapruimte voor 4 personen.quote:Op woensdag 19 november 2008 05:40 schreef skippious het volgende:
In Australie kun je ook goede campers "huren" voor een dollar per dag. Je krijgt zelfs benzinegeld.
Je moet dan wel de camper binnen 12 dagen van Perth naar Sydney bregen of in 6 van Pert naar Darwin.
Gek he? de oudste steden bestaan pas 300 jaar, en heb je wel eens een paar maanden in Melbourne geweest, en daarna 3 maanden in Perth? Dacht ik al, gebouwen maken niet de stad, de mensen wel.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:53 schreef Kontiki het volgende:
Een nadeel van Australië vond ik dat de steden allemaal zo nieuw zijn. Daardoor lijken ze op elkaar en hebben ze niet echt een eigen karakter. Wat dat betreft is bijvoorbeeld Europa boeiender.
Ook zijn Australiërs vrij conservatief op sommige vlakken. Censuur op televisie gaat daar een heel stuk verder dan hier. Mijn vriendin is Aussie en die vond het al heel wat dat we woorden als 'cunt' en 'fuck' niet uit films knippen.
Dat zeg ik toch? Wat begrijp je niet aan 'de steden zijn nieuw'?quote:Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef skippious het volgende:
Gek he? de oudste steden bestaan pas 300 jaar,
Je vooroordelen over mij mag je voor je houden, maar om op je vragen in te gaan: ja, en ja. Ik heb heel wat langer in Melbourne gewoond dan die 3 maanden. Retorische vraag: hoe lang woon jij in Australie?quote:en heb je wel eens een paar maanden in Melbourne geweest, en daarna 3 maanden in Perth? Dacht ik al, gebouwen maken niet de stad, de mensen wel.
Ik wil niet zeggen dat er nooit gevloekt wordt op de buis, maar de Australische media zijn zeker conservatiever dan in NL. Dat is niet perse negatief, je hebt daar tenminste niet van die sexreclames in de nacht.quote:In Australie zeggen ze wel cunt op de tv.
Zoals Kevin Bloody Wilson zegt: "You can't say cunt in Canada, WTF, You can in Australia."
edit: never mind ('s nachts postenquote:Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef skippious het volgende:
[..]
Gek he? de oudste steden bestaan pas 300 jaar, en heb je wel eens een paar maanden in Melbourne geweest, en daarna 3 maanden in Perth? Dacht ik al, gebouwen maken niet de stad, de mensen wel.
In Australie zeggen ze wel cunt op de tv.
Zoals Kevin Bloody Wilson zegt: "You can't say cunt in Canada, WTF, You can in Australia."
Of ken je die niet?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:49 schreef paparia het volgende:
[..]
Tot hoe ver wil je ongeveer buiten perth gaan? Beetje bepalend van hoeveel je kan zien.
Kings Park in Perth is echt helemaal geweldig trouwens. Kost je een goede dag.
Freemantle is ook top.
Perth en Freemantle samen zou ik 5 dagen max nemen. Echt daarbuiten is echt afhankelijk van wat je wilt.
Kan trouwens de westkust omhoog alsnog aanraden
Mijn reactie was defensief vanwege de toon die jij aansloeg. Ik was niet de enige die dat opviel, Kopstoot 2 posts hierboven sprak je ook aan op je aanvallende toon. Hij heeft helaas zjin reactie weggehaaldquote:Op donderdag 11 december 2008 13:14 schreef skippious het volgende:
@ kontiki,
Ik heb geen vooroordelen over jou, dat is nou het mooie van een vraag, hoef je niet meteen in het geweer te komen, een normaal antwoord volstaat ook.
Omdat je meteen zo begint, geef je in principe al het antwoord, en was mijn constatering helaas juist, ik had namelijk graag wat gehoord over je ervaring.
SWOT analyse op welk gebied? Economie? Tourisme?quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:54 schreef Silaz het volgende:
Hallo, Ik ben dus bezig met school een swot analyse aan het maken voor australië. Heb dan ook wel aardig wat, maar zwaktes van Australië.. daar kan ik weinig over vinden. Zijn erhier mensen met redelijk wat ervaring die mij er meer over kunnen vertellen?
Tourisme oa. jahquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:36 schreef SlamD het volgende:
[..]
SWOT analyse op welk gebied? Economie? Tourisme?
Zeker!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:56 schreef Mckello het volgende:
Wij gaan gaan in feb voor 4 week naar australie,
we willen de route perth- albany- nullabor- adelaide- melbourne- sydney doen.
Iemand ervaring met deze route en misschien wat tips?
Groetjes Marcel
Hoe ga je dit doen qua vervoer?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:56 schreef Mckello het volgende:
Groetjes Marcel
Maar wij gaan in feb, dus dan is het in het zuiden erg warm!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:35 schreef Kontiki het volgende:
Het zuiden (vanaf Brisbane omlaag) kent seizoenen, en in augustus is het daar winter. Dus dan is het in Sydney geen strandweer (denk aan 13-22 graden). Brisbane is altijd wel redelijk weer en daarboven is het tropisch.
In de tropen heb je alleen regen- en droog seizoen. In augustus is het daar het droge seizoen. Da's een goede situatie en alle nationale parken zijn open.
Grappig!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:56 schreef Mckello het volgende:
Groetjes Marcel
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:26 schreef NEUTE het volgende:
Ik vlieg 19 Maart naar Melbourne. Australie is 3 maanden het begin van mijn wereldreis
Anders gewoon het vliegveld of Australie zelfquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:17 schreef announcement het volgende:
Bever heeft het zeker. Anders Blokker ofzo?
Omdat ik die ene in Melbourne (waarbij ik daadwerkelijk 3 weken zal verblijven) al maanden en maanden spreek.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:24 schreef Bluezz het volgende:
@ Darkwolf : Bij aankomst gewoon in de luchthavenshop in australië kopen![]()
Hoe kom je aan die internet contacten, en hoe weet je dat die betrouwbaar zijn?
Klinkt goed, én heetquote:Op donderdag 5 februari 2009 01:25 schreef Darkwolf het volgende:
Hallo allemaal!
Groetjes vanuit Sydney!
Het is hier warm maar niet zo warm als in Melbourne, dus heel goed te doen.
Gisteren een skydive gedaan en dit staat allemaal op DVD, dus komt zeker op YouTube om met jullie te delen.
Dan zie je de kust van Australie (bij o.a Sydney) zoals je deze nog nooit hebt gezien.
Een prachtige ervaring in ieder geval.
Het meisje uit Meadow Bank vergezelt mij al de hele week tot nu toe en ook met haar moeder kan ik het prima vinden.
En andersom.
Want moeders heeft een dag vrij genomen om vrijdag mij naar het strand te nemen.
Sydney rules en zelfs het meisje uit Meadow Bank ziet en ervaart Sydney vanuit een vers paar ogen dit keer haha!
Zaterdag zal ik naar Melbourne vliiegen!
Daar is het dus wel idioot heet.
Op de dag dat ik aan kom is het dan 43 graden... Crikey...!
Inwoners van Nederland hoeven niet te betalen voor een visum van 30 dagen. Dat kan je electronisch aanvragen via immi.gov.au.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:36 schreef Doekes2 het volgende:
Ik zit net op de website van Kras te lezen dat je (met creditcard) AUD $ 20 moet betalen voor een visum. Ik heb echter een visum aangevraagd en gekregen zonder te betalen. Is dit visum nu wel geldig of heb ik iets gemist en moet ik nog ergens AUD $ 20 betalen?
Dit is dus gewoon ordinaire diefstalquote:Op maandag 9 februari 2009 18:09 schreef Kontiki het volgende:
Hehe, ik moest van de week weer denken aan een trucje dat we gebruikten om goedkoop te eten. Als backpacker let je immers op de centen.
In de Woolworths supermarkten (de C1000 van Australie, zeg maar) hadden ze net als hier de gewoonte om producten af te prijzen zodra de houdbaarheidsdatum in zicht kwam. Ze hadden daar hele smakelijke maaltijdsalades die afgeprijsd slechts ¤ 0,70 kosten. Ter vergelijking, zo'n ceasar salade kost bij de Albert Heyn al snel ¤ 4,-.
In Darwin was het onder backpackers een gewoonte om de maaltijdsalades stiekem 'omgekeerd' te spiegelen. Je legt dan de salades die binnenkort over datum gaan, achter in het vak. Zodat ze niet verkocht worden. De volgende dag had het personeel die salades dan gevonden, en afgeprijsd. Vaak stonden er 's ochtends al backpackers te wachten op het personeel
Onzin echt, sommige mensen pakken altijd de verse producten achter uit het vak. Dat zou dan ook diefstal moeten zijn?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is dus gewoon ordinaire diefstal
Maar toch, zuinig zijn op je trip naar Oz oké... Maar zo zuinig? mén... dan drink je toch één biertje minder diezelfde avond??quote:Op maandag 9 februari 2009 20:16 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Onzin echt, sommige mensen pakken altijd de verse producten achter uit het vak. Dat zou dan ook diefstal moeten zijn?
Ik zie de politie al binnenkomen. 'Ja, die jongen schoof met producten!'
25/7? Is dat de Australische versie van de uitdrukking?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:44 schreef Smeich het volgende:
Ik mis de iced coffee die ik 25/7 dronk in Darwin![]()
[ afbeelding ]
wel strong
met als goede tweede
[ afbeelding ]
Hoogste temperatuur op zaterdag in de city was 46.4, hoogste in Victoria was Avalon met 47.9. Nu zit je waarschijnlijk met tranen in je ogen thuis vanwege de bosbrand rook die over de stad trekt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 04:56 schreef Eva4Evah het volgende:
Gday gday,
zit nu in melbourne, na een weekje Tasmanie (wilde tasmaanse duivel gezien,lucky me!). Ik was daarvoor al in Melbourne, tijdens de Australian open en de hittegolf. 3 dagen achter elkaar 43 graden of hoger, het toppunt was 44.3 geloof ik.
haha ja hooorquote:Op maandag 9 februari 2009 18:09 schreef Kontiki het volgende:
Hehe, ik moest van de week weer denken aan een trucje dat we gebruikten om goedkoop te eten. Als backpacker let je immers op de centen.
In de Woolworths supermarkten (de C1000 van Australie, zeg maar) hadden ze net als hier de gewoonte om producten af te prijzen zodra de houdbaarheidsdatum in zicht kwam. Ze hadden daar hele smakelijke maaltijdsalades die afgeprijsd slechts ¤ 0,70 kosten. Ter vergelijking, zo'n ceasar salade kost bij de Albert Heyn al snel ¤ 4,-.
In Darwin was het onder backpackers een gewoonte om de maaltijdsalades stiekem 'omgekeerd' te spiegelen. Je legt dan de salades die binnenkort over datum gaan, achter in het vak. Zodat ze niet verkocht worden. De volgende dag had het personeel die salades dan gevonden, en afgeprijsd. Vaak stonden er 's ochtends al backpackers te wachten op het personeel
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:32 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
25/7? Is dat de Australische versie van de uitdrukking?![]()
Het hele verhaal of alleen betreft het wilde vliegtuig avontuur?quote:Op zondag 22 februari 2009 11:41 schreef anarchitect het volgende:
Vind je het erg als ik geen reet van je verhaal geloof?
Thanjks. Die reactie boven die van jouw lieten mijn oren echt even klapperen.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:54 schreef Bluezz het volgende:
Ik herken veel in je verhaal. En ik geloof je wel hoor! Heftig avontuur met dat vliegtuig
Inderdaad.quote:Dat omschakelen van Aus/Eng. naar het NL, mijn zoon vertikt het inmiddelsMaar jij hebt dat dus ook....
Huis gekocht met vriendin en onlangs ook een auto.quote:Als je je toch zo fijn voelt daar waarom ga je dan niet als je eenmaal weer hier in NL bent, of nu al, er alles aan doen om daar een werkplek o.i.d. te krijgen en daar voor een paar jaar of zo te gaan wonen?
Ik ben nu alweer 2 maanden terug,quote:Op zondag 15 februari 2009 19:32 schreef Smeich het volgende:
Over dat trucje, ik zette gewoon overal een bordje met "free food shelf" neer en inladen die handel
Woolies.. Coles...god wat mis ik die winkels
[..]
Dos37, één woord: M+e+l+b+o+u+r+n+e
Wat leuker is om te doen ipv de parken,quote:Op zondag 22 februari 2009 06:45 schreef Darkwolf het volgende:
Was ik maar eerder naar een park gegaan waar ik bij kangaroo's kon zijn.
Kan de hele dag wel met ze door brengen.
.
Moet je dan niet super lang in de rij staan? Als die cassieres voor iedereen alles in gaan pakken? Of hebben Australiers niet zo'n haast als de meeste Nederlandersquote:Op maandag 9 maart 2009 13:31 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik ben nu alweer 2 maanden terug,
maar sta bij de supermarkt nog steeds te wachten totdat mijn boodschappen worden ingepakt.
Ze kunnen het heel snel. Maar Australiërs hebben inderdaad minder haast.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:00 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Moet je dan niet super lang in de rij staan? Als die cassieres voor iedereen alles in gaan pakken? Of hebben Australiers niet zo'n haast als de meeste Nederlanders
Het lijkt me hardstikke leukquote:Op donderdag 21 mei 2009 10:14 schreef 85 het volgende:
Ik heb het plan om december 2009 een maandje naar Australie te gaan. Ik wil eind november / begin december gaan en dan afsluiten met een oud en nieuw feestje in Sydney.
Verder wil ik gaan duiken en de oostkust af gaan met een huurauto.
Mijn vraag, is een maand de moeite waard (veel langer is eigenlijk geen optie), is de decembermaand een goede keuze? En wat is realistisch qua kosten?
Zelf heb ik berekend:
1200 ticket
500e duiken
300e huurauto (zal daar samen met een vriend (die daar al is) een auto huren
500e eten/drinken/leven
zo'n 2500e dus voor 1 maand
iemand die toevallig iets vergelijkbaars heeft gedaan en mij advies kan geven? bedankt alvast!
Ik denk dat meer details nodig zijn, want vooralsnog lijkt het budget me nogal bescheiden...quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:14 schreef 85 het volgende:
Ik heb het plan om december 2009 een maandje naar Australie te gaan. Ik wil eind november / begin december gaan en dan afsluiten met een oud en nieuw feestje in Sydney.
Verder wil ik gaan duiken en de oostkust af gaan met een huurauto.
Mijn vraag, is een maand de moeite waard (veel langer is eigenlijk geen optie), is de decembermaand een goede keuze? En wat is realistisch qua kosten?
Zelf heb ik berekend:
1200 ticket
500e duiken
300e huurauto (zal daar samen met een vriend (die daar al is) een auto huren
500e eten/drinken/leven
zo'n 2500e dus voor 1 maand
iemand die toevallig iets vergelijkbaars heeft gedaan en mij advies kan geven? bedankt alvast!
quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het lijkt me hardstikke leuk![]()
Gewoon doen en wat linkjes :
http://www.wereldpagina.nl/index.php/Kerstmis_in_Australi%C3%AB
http://kunst-en-cultuur.i(...)ng-in-australie.html
http://lauralumker.reisme(...)-en-kerst-in-sydney/
ok.quote:Op donderdag 21 mei 2009 13:23 schreef SlamD het volgende:
[..]
Ik denk dat meer details nodig zijn, want vooralsnog lijkt het budget me nogal bescheiden...
- Wil je slapen in hostels of in een tent? Voor hostels ben je - denk ik - minimaal 10 euro per nacht kwijt, dus voor een hele maand zou dat al 300 euro zijn. Dat laat erg weinig ruimte over voor eten en drinken.
- Hoe lang, en wat voor auto wil je. Ben je ouder dan 25. Hoeveel kilometers denk je dat je rijdt, helemaal naar Cairns, of stop je rond Fraser Island?
Het zal er best voor te doen zijn, maar het lijkt me nog steeds erg bescheiden. Zeker omdat je al je speelruimte al in de eerste week wil uitgeven - duiken - hou je eigenlijk geen geld over om overige uitstapjes te doen. Nu zou je bijvoorbeeld langs de Whitsundays rijden, en er alleen vanuit de verte naar kunnen zwaaien terwijl je daar een mooie duik zou kunnen plannen. Je komt langs Fraser Island, maar je hebt geen budget voor een tour.quote:Op donderdag 21 mei 2009 17:25 schreef 85 het volgende:
[..]
enig realistisch nu? bedankt voor je meedenken!
Aan de andere kant, 1200 euro voor het vliegticket is aan de ruime kant volgens mij. Nu kan je het al 200 goedkoper krijgen, maar wellicht kan dat nog lager...quote:Drivers aged 21-24 years may be eligible to rent subject to an age surcharge. Age surcharge is $27.50 per day including GST (Airport Concession Recovery (ACFR) maybe added subject to rental location).
Het gaat ietsjes langzamer dan in nederland,quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:00 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Moet je dan niet super lang in de rij staan? Als die cassieres voor iedereen alles in gaan pakken? Of hebben Australiers niet zo'n haast als de meeste Nederlanders
Ja. Zelfs in het zakencentrum van Perth kwam je nauwelijks jachtigheid tegen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:29 schreef SlamD het volgende:
Serieus, vind iedereen Australiers echt zoveel meer relaxed dan Nederlanders?
Ja, heel opvallend. En heel behulpzaam ook.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:29 schreef SlamD het volgende:
Serieus, vind iedereen Australiers echt zoveel meer relaxed dan Nederlanders?
Boek maar alvast,quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:52 schreef Fiew het volgende:
Ik ben van plan om in december een maandje naar Australie te gaan met m'n zus. Is het slim om nu al een vliegticket te boeken? Nu is een retourtje ongeveer 1000,- gaat dat nog goedkoper worden?
Wij willen van Sydney naar het noorden langs de kust tot aan Cairns reizen met een camper. Is deze route aan te raden? Of zijn er veel mooiere routes? En is het wel te doen in een maand?
Wij hebben het in minder dan 3 weken gedaan, en hadden soms het gevoel dat we ergens langer wilden blijven, vonden het iets te ver in die korte tijd. Dus in een maand gaat net lijkt me.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:52 schreef Fiew het volgende:
Ik ben van plan om in december een maandje naar Australie te gaan met m'n zus. Is het slim om nu al een vliegticket te boeken? Nu is een retourtje ongeveer 1000,- gaat dat nog goedkoper worden?
Wij willen van Sydney naar het noorden langs de kust tot aan Cairns reizen met een camper. Is deze route aan te raden? Of zijn er veel mooiere routes? En is het wel te doen in een maand?
Nu zijn tickets goedkoper dan ooit.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:52 schreef Fiew het volgende:
Zijn 2 of 3 dagen minder rijden (ervan uitgaande dat 300 km op een dag niet echt heel spannend is) nou echt de moeite waard om dat stuk te vliegen? Sydney zelf hoeft niet veel tijd te kosten volgens mij, dus kan je daar al weer wat schade inhalen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:35 schreef Soohr het volgende:
[..]
Boek maar alvast,
wordt alleen maar duurder als de vertrekdatum dichterbij komt.
Ik zou dan naar sydney vliegen,
paar dagen rondkijken,
vliegtuig naar brisbane pakken en dan met een camper naar cairns rijden.
stuk tussen sydney is niet zo leuk en best een end rijden,
Sydney - Cairns is ongeveer 2600km,
Sydney - Brisbane een kleine 1000km,
zo hou je meer tijd over om ook wat te zien en her en der een paar dagen te blijven hangen,
meeste stukken mag je 100, en kleine stukken 110 km/u rijden,
en met al die politie op de weg moet je ook niet harder willen.
quote:
Ga vanuit port Douglas, een kleine 70 km noordelijk van Cairns,quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:37 schreef kevin85 het volgende:
Ga het meenemen!
Thanks!
Wat is de leukste plek om te gaan duiken in het Great barier?
Kan dat ook vanaf Airlie beach of is dat beter in Cairns?
hoeveel dagen is je tour over frasier island?quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:37 schreef kevin85 het volgende:
Ik ga in september zo'n 5 maanden op reis waarvan ik in de periode halverwege oktober tot eind november in Australië ben.
Ik heb, na Sydney en Melbourne gezien te hebben, dik 5 weken om vanaf Cairns naar Brisbane te reizen.
1. Is dit voldoende qua tijd om alles een beetje te zien in dit stuk?
2. Wat is de ideale manier van vervoer? (ik reis alleen en slaap in hostels)
3. Wat zijn echte must-do's in dit stuk?
Ik heb een fraser-eiland trip en duiken in het Great barrier reef al staan.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:37 schreef kevin85 het volgende:
Ga het meenemen!
Thanks!
Wat is de leukste plek om te gaan duiken in het Great barier?
Kan dat ook vanaf Airlie beach of is dat beter in Cairns?
Het is FRASER islandquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:52 schreef Soohr het volgende:
hoeveel dagen is je tour over frasier island?
quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef kevin85 het volgende:
Ok, Port Douglas staat genoteerd als optie!
Evenals Airlie beach.
Ik heb nog geen tour geboekt maar die Fraser eiland trip wil ik zeker doen!
Hoeveel dagen raden jullie me aan?
Ik heb er de eerste keer (in oktober/november) 4 nachten/5 dagen gezeten,quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef kevin85 het volgende:
Ok, Port Douglas staat genoteerd als optie!
Evenals Airlie beach.
Ik heb nog geen tour geboekt maar die Fraser eiland trip wil ik zeker doen!
Hoeveel dagen raden jullie me aan?
Iemand?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:29 schreef kevin85 het volgende:
2 a 3 dagen lijkt mij inderdaad ook prima!
Wat is trouwens de beste manier van vervoeren voor het stuk Cairns / Brisbane?
Ik las ergens Greyhound, maar ook dat je in hostels goed moet letten op briefjes die er hangen van mensen die doorreizen en waar je mee kunt reizen als je meebetaald met de benzine?
Wat vinden jullie?
Ik reis in Australië trouwens alleen.
ligt uiteraard volledig aan je eigen reis..quote:
De Greyhound is goed te doen, maar het nadeel is dat je wat minder flexibel bent. Stel, je wilt onderweg in dorpje X uitstappen, dan heb je kans dat de Greyhound om 2 uur 's nachts in dat dorpje aankomt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:29 schreef kevin85 het volgende:
Wat is trouwens de beste manier van vervoeren voor het stuk Cairns / Brisbane?
Ik las ergens Greyhound, maar ook dat je in hostels goed moet letten op briefjes die er hangen van mensen die doorreizen en waar je mee kunt reizen als je meebetaald met de benzine?
Wat vinden jullie?
Ik reis in Australië trouwens alleen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |