abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62556762
Mijn laatste reactie in deel 12:
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:57 schreef Oksel het volgende:

[..]

Goedkoop, en een deukje extra maakt niet uit.

Wat hoor je erover?
Nou goedkoop..
Meer aardig prijzig omdat ze er 'hip' uitzien..!

Het zijn echt bijna altijd van die oude verrotte busjes..
pi_62557208
Hallo. Even een TVP aangezien ik wellicht nog wel een bezoekje aan Australië ga brengen binnen afzienbare tijd.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:13:40 #4
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_62563022
Ik wil nu wel onderhand weer terug.. maar eerst maar weer een geld bij elkaar verdienen.
Wil nog steeds de route Perth-Darwin-Alice Springs-Tennant Creek- Cairns rijden..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:18:50 #5
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_62563172
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:10 schreef Larry-Laffer het volgende:
Hallo. Even een TVP aangezien ik wellicht nog wel een bezoekje aan Australië ga brengen binnen afzienbare tijd.
Ik ook en als het even kan in 2009.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:23:37 #6
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_62567601
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:54 schreef Frenkel het volgende:
Mijn laatste reactie in deel 12:
[..]

Nou goedkoop..
Meer aardig prijzig omdat ze er 'hip' uitzien..!

Het zijn echt bijna altijd van die oude verrotte busjes..
klopt, ik heb uiteindelijk voor de previa camper gekozen terwijl ik op het eerste gezicht ook weg was van die wicked van. http://www.australiacampers.com/previacampervan.htm

maar deze was bijna net zo goedkoop, veel luxer (koelkast!) en rijdt onwijs zuinig (wicked van is onnodig hoog en je kan nog niet eens rechtop staan. )
Uiteindelijk ben ik qua benzine en boodschappen goedkoper uit door deze voordelen
pi_62574348
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:23 schreef -Sum- het volgende:
previa camper
DE Previa van Jucy is ook niet slecht denk ik, maar de Wicked's zijn oud, versleten en vies. Ook is niet iedereen te spreken over de af en toe toch wat ranzige graffitti op de zijkanten.

Misschien is een HippieCamper een idee?
It needs be aware of the war being common and justice strife
and everything becoming in accordance with strife and necessity.
pi_62587475

ow wat mis ik Melbs............
pi_62613220
Mooie foto's in OP

Hoelang zal ik ongeveer rekenen voor de (ruime) omgeving van Perth zonder helemaal de westkust omhoog af te gaan?
pi_62624319
In december naar Australië
Voor 1 week
pi_62637132
5 weken werken voor 4 maanden vakantie in Australia, het komt nu eindelijk dichtbij.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:49:24 #12
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_62655552
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:29 schreef No_One_Knows het volgende:
Mooie foto's in OP

Hoelang zal ik ongeveer rekenen voor de (ruime) omgeving van Perth zonder helemaal de westkust omhoog af te gaan?
Tot hoe ver wil je ongeveer buiten perth gaan? Beetje bepalend van hoeveel je kan zien.
Kings Park in Perth is echt helemaal geweldig trouwens. Kost je een goede dag.
Freemantle is ook top.
Perth en Freemantle samen zou ik 5 dagen max nemen. Echt daarbuiten is echt afhankelijk van wat je wilt.

Kan trouwens de westkust omhoog alsnog aanraden
pi_62656358
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:19 schreef Smeich het volgende:

ow wat mis ik Melbs............
Ik Sydney
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_62658368
tvp

[ Bericht 98% gewijzigd door wht op 25-10-2008 01:42:48 ]
pi_62682290
TVP!!
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:23:30 #16
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62682784
tvp

Volgend jaar ga ik voor 4 maanden naar Australie als deel van mn wereldreis
Ik vlieg op Melbourne en vertrek vanuit Cairns. Het plan is om een aantal maanden te werken in Melbourne/Sydney en dan met een (eigen?) auto langs de oost-kust om hoog te gaan

Heeft iemand nog tips voor werk in Australie toevallig?
The line is a dot to you!
pi_62682827
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:23 schreef kepler het volgende:
tvp

Ik vlieg op Melbourne en vertrek vanuit Cairns. Het plan is om een aantal maanden te werken in Melbourne/Sydney en dan met een (eigen?) auto langs de oost-kust om hoog te gaan

Camper bedrijven zoals Apollo hebben altijd wel mensen nodig die Campers uitruimen & schoonmaken
Plaatselijke supermarktjes voor een maandje doen het ook wel goed
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:16:46 #18
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_62684821
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:23 schreef kepler het volgende:
tvp

http://www.wwoof.com.au/
  zondag 26 oktober 2008 @ 12:23:05 #19
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62684944
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 12:16 schreef -Sum- het volgende:

[..]

http://www.wwoof.com.au/
daar heb ik wel meer over gelezen, maar eigenlijk wil ik gewoon 'vast' werk voor een aantal maanden (waarmee ik mijn verblijf kan betalen plus nog een beetje extra?) en daarna een aantal weken gaan reizen.
pi_62697505
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:59 schreef Kontiki het volgende:
In december naar Australië
Voor 1 week
WTF
Voor mijn gevoel zit je al bijna een week in het vliegtuig
pi_62707150
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:29 schreef Bluezz het volgende:
WTF
Voor mijn gevoel zit je al bijna een week in het vliegtuig
M'n vriendin komt uit Melbourne en we gaan haar ouders opzoeken. Daarna door naar Thailand voor 3 weken. De meerprijs om naast Thailand ook naar Australie te gaan was niet zo heel groot, vandaar.
pi_62718528
Vraagje; De koers van de Australische dollar staat momenteel erg laag, is het mogelijk vanuit NL een rekening te openen in Australie? Familie van me woont daar tijdelijk en mogelijk dat ik geld overmaak op hun rekening, maar als ik een eigen rekening heb zou dat nog makkelijker zijn.

Tevens heb ik een paar a4-tjes ontvangen waarop staat dat mijn visum granted is, is dat dan ook meteen het visum?
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:20:45 #23
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_62734763
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:27 schreef lunko1979 het volgende:
Tevens heb ik een paar a4-tjes ontvangen waarop staat dat mijn visum granted is, is dat dan ook meteen het visum?
Paar a4'tjes ontvangen? Heb ook mijn visum aangevraagd (online) en kreeg een emailtje dat het goed was?
De kleurtjes afdeling: www.davidsmit.com
pi_62741089
Ja heb dat uitgedraaid, ik neem aan dat je dat mee moet nemen op het moment dat je vertrekt.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:34:25 #25
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_62741321
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:17 schreef lunko1979 het volgende:
Ja heb dat uitgedraaid, ik neem aan dat je dat mee moet nemen op het moment dat je vertrekt.
als je wat beter had gelezen op de visum website had je gezien dat je niks hoeft mee te nemen
als je je paspoort nr goed hebt ingevuld zien ze zo bij de douane dat er een visum voor is afgegegen.

//disclaimer: kan uiteraard per visum verschillen, voor t 3 maanden toeristen visum zit het zo iig.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:48:47 #26
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62830664
huh, ik ben mn applicatie voor een Working Holiday aan het invullen, maar ze vragen op een gegeven moment om een locatie voor een eventueel interview. Nu staat hier geen Nederlandse stad tussen

Hoe groot is de kans op zo'n interview en zou ik dan echt naar Parijs/Berlijn moeten of zit er in Amsterdam ook een kantoor?
pi_62847477
Ik geloof dat Berlijn officieel Nederlandse aanvragen voor zijn rekening zou nemen, maar ik had toen Parijs ingevuld omdat dat voor mij beter te bereizen zou zijn. Verder niets meer van gehoord en binnen één dag een mailtje gehad dat alles was geaccepteerd, dus ik zou je er maar niet te druk over maken..
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:32:46 #28
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62849428
prima, dan verzend ik hem gewoon
pi_62857519
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:27 schreef lunko1979 het volgende:
Vraagje; De koers van de Australische dollar staat momenteel erg laag, is het mogelijk vanuit NL een rekening te openen in Australie? Familie van me woont daar tijdelijk en mogelijk dat ik geld overmaak op hun rekening, maar als ik een eigen rekening heb zou dat nog makkelijker zijn.
Dat kan, geld er op storten kan ook. Er af halen kan pas nadat je ter plekke voldoende identificatie hebt overlegd.
  zondag 2 november 2008 @ 05:57:53 #30
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_62876423
Even een tvp! Zit nu in Sydney, yeah, morge n surfcursus richting Byron Bay, veeeeet veel zin in! volggg evarood.waarbenjij.nu enne, Je moet Berlijn invullen bij die stad!
pi_62877625
quote:
Op zondag 2 november 2008 05:57 schreef Eva4Evah het volgende:
Even een tvp! Zit nu in Sydney, yeah, morge n surfcursus richting Byron Bay, veeeeet veel zin in! volggg evarood.waarbenjij.nu enne, Je moet Berlijn invullen bij die stad!
Sydney!
Byron Bay!
pi_62880554
quote:
Op zondag 2 november 2008 05:57 schreef Eva4Evah het volgende:
Yeah
Ik wilde zeggen 'have fun, mate', maar dat gaat gewoon vanzelf daar

ik wil ook weer
pi_63309209
Leaving on a jetplane within 13 days 4 a couple of months.
pi_63336089
In Australie kun je ook goede campers "huren" voor een dollar per dag. Je krijgt zelfs benzinegeld.
Je moet dan wel de camper binnen 12 dagen van Perth naar Sydney bregen of in 6 van Pert naar Darwin.
pi_63336260
Dat is echt heel snel.
Dan ben je eigenlijk non stop aan het rijden.
pi_63337531
Inderdaad, het is dan ook een soort van werk, benzine (gedeeltelijk) betaald. Maarja 12 dagen rijden en alles zien, of een paar uur in een vliegtuig voor een paar honderd dollar.
  donderdag 27 november 2008 @ 05:54:14 #37
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_63555871
Hmm, deel 13 lijkt een beetje dood.

Mijn tijd hier zit er bijna op, helaas. 26000 km gereden, heel Australie rond. Alleen het midden hebben we gemist, maar goed, rooie steentjes hebben ze door heel Australie . De auto is verkocht aan Duitsers (natuurlijk ). 1 december gaat de reis verder naar NZ.
If you can't beat them, join them.
pi_63565047
quote:
Op woensdag 19 november 2008 05:40 schreef skippious het volgende:
In Australie kun je ook goede campers "huren" voor een dollar per dag. Je krijgt zelfs benzinegeld.
Je moet dan wel de camper binnen 12 dagen van Perth naar Sydney bregen of in 6 van Pert naar Darwin.
Ja klopt, dat hebben wij ook gedaan. We kregen 3 dagen de tijd om van Darwin naar Alice Springs te rijden, en een week later of zo nogmaals 3 dagen om van Alice Springs naar Adelaide te rijden. Alles bij elkaar geloof ik 6 dollar, en per rit kregen we 250 dollar benzinegeld. En dat voor een complete campervan met slaapruimte voor 4 personen.

'Relocations' waren dat: een verhuurbedrijf heeft dan in plaats A een overschot en in plaats B een tekort aan wagens.

Hier vind je een mooi overzicht van actuele relocation deals:
http://www.standbyrelocs.com/
pi_63879184
Hallo, Ik ben dus bezig met school een swot analyse aan het maken voor australië. Heb dan ook wel aardig wat, maar zwaktes van Australië.. daar kan ik weinig over vinden. Zijn erhier mensen met redelijk wat ervaring die mij er meer over kunnen vertellen?
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_63880953
Een nadeel van Australië vond ik dat de steden allemaal zo nieuw zijn. Daardoor lijken ze op elkaar en hebben ze niet echt een eigen karakter. Wat dat betreft is bijvoorbeeld Europa boeiender.

Ook zijn Australiërs vrij conservatief op sommige vlakken. Censuur op televisie gaat daar een heel stuk verder dan hier. Mijn vriendin is Aussie en die vond het al heel wat dat we woorden als 'cunt' en 'fuck' niet uit films knippen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kontiki op 09-12-2008 15:59:14 ]
pi_63908625
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:53 schreef Kontiki het volgende:
Een nadeel van Australië vond ik dat de steden allemaal zo nieuw zijn. Daardoor lijken ze op elkaar en hebben ze niet echt een eigen karakter. Wat dat betreft is bijvoorbeeld Europa boeiender.

Ook zijn Australiërs vrij conservatief op sommige vlakken. Censuur op televisie gaat daar een heel stuk verder dan hier. Mijn vriendin is Aussie en die vond het al heel wat dat we woorden als 'cunt' en 'fuck' niet uit films knippen.
Gek he? de oudste steden bestaan pas 300 jaar, en heb je wel eens een paar maanden in Melbourne geweest, en daarna 3 maanden in Perth? Dacht ik al, gebouwen maken niet de stad, de mensen wel.

In Australie zeggen ze wel cunt op de tv.
Zoals Kevin Bloody Wilson zegt: "You can't say cunt in Canada, WTF, You can in Australia."

Of ken je die niet?
pi_63919289
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef skippious het volgende:
Gek he? de oudste steden bestaan pas 300 jaar,
Dat zeg ik toch? Wat begrijp je niet aan 'de steden zijn nieuw'?
230 jaar om precies te zijn
quote:
en heb je wel eens een paar maanden in Melbourne geweest, en daarna 3 maanden in Perth? Dacht ik al, gebouwen maken niet de stad, de mensen wel.
Je vooroordelen over mij mag je voor je houden, maar om op je vragen in te gaan: ja, en ja. Ik heb heel wat langer in Melbourne gewoond dan die 3 maanden. Retorische vraag: hoe lang woon jij in Australie?
Architectuur draagt zeker wel bij aan de sfeer in een stad. Er zullen vast heel leuke mensen in Almere wonen....
quote:
Zoals Kevin Bloody Wilson zegt: "You can't say cunt in Canada, WTF, You can in Australia."
Ik wil niet zeggen dat er nooit gevloekt wordt op de buis, maar de Australische media zijn zeker conservatiever dan in NL. Dat is niet perse negatief, je hebt daar tenminste niet van die sexreclames in de nacht.

Kevin Bloody Wilson? Dat is toch die comedian die regelmatig van de radio gehaald werd wegens grof taalgebruik? Goed voorbeeld!

Wel een aanrader is het TV-programma 'Chaser's War on Everything'. Die zoeken regelmatig de grenzen op en zijn echt hilarisch.

*edit*: toegevoegd om het leuk te houden

[ Bericht 2% gewijzigd door Kontiki op 10-12-2008 22:56:21 ]
pi_63919594
Voorbeeldje van de hierboven genoemde Chaser's :

[ Bericht 98% gewijzigd door Kontiki op 10-12-2008 23:02:14 ]
  donderdag 11 december 2008 @ 02:25:24 #44
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_63923909
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef skippious het volgende:

[..]

Gek he? de oudste steden bestaan pas 300 jaar, en heb je wel eens een paar maanden in Melbourne geweest, en daarna 3 maanden in Perth? Dacht ik al, gebouwen maken niet de stad, de mensen wel.

Of ken je die niet?
edit: never mind ('s nachts posten )

[ Bericht 22% gewijzigd door Kopstoot op 11-12-2008 11:06:58 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_63931436
@ kontiki,
Ik heb geen vooroordelen over jou, dat is nou het mooie van een vraag, hoef je niet meteen in het geweer te komen, een normaal antwoord volstaat ook.
Omdat je meteen zo begint, geef je in principe al het antwoord, en was mijn constatering helaas juist, ik had namelijk graag wat gehoord over je ervaring.

Sexreclames inderdaad, de hele tijd 's avonds en 's nachts op tv, alleen met sterretjes op de vrouwelijke delen. Grils gone wild en zo. Op dinsdag hebben ze zelfs een sex-avondje, kun je lekker kijken naar wat programma's met veel bloot, ik geloof playboy enzo.

Kevin Bloody Wilson was een tijdje terug nog op ABC, omdat niemand zijn dingen uitzend, maar hij al wel miljoenen albums heeft verkocht, vinden ze daar ook raar.

Ok, ik wel blij dat er hier geen Giel Beelen's en Ruud de Wild's op de radio zijn, die de hele tijd dingen zeggen die in mijn tijd niet op de radio konden. Dat is ook wel een beetje een reden dat ik naar Australië ben gegaan.

BTW the Chasers zijn grappig.
pi_63932145
inderdaad naar Kings park en de city zelf.

Je wil ook naar de Pinnacles (kost halve dag). Kalbarri.
Een stukje zuidelijk:
Cape Lewin (waar Indishe oceaan en pacific bij elkaar komen), Pemberton (tree top walk),

Ikzelf heb er twee weken voor genomen. Als je van bloemen/planten houdt kan je het beste in september gaan. Dan staan er velden vol met everlastings.

Merijn
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:49 schreef paparia het volgende:

[..]

Tot hoe ver wil je ongeveer buiten perth gaan? Beetje bepalend van hoeveel je kan zien.
Kings Park in Perth is echt helemaal geweldig trouwens. Kost je een goede dag.
Freemantle is ook top.
Perth en Freemantle samen zou ik 5 dagen max nemen. Echt daarbuiten is echt afhankelijk van wat je wilt.

Kan trouwens de westkust omhoog alsnog aanraden
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_63939359
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:14 schreef skippious het volgende:
@ kontiki,
Ik heb geen vooroordelen over jou, dat is nou het mooie van een vraag, hoef je niet meteen in het geweer te komen, een normaal antwoord volstaat ook.
Omdat je meteen zo begint, geef je in principe al het antwoord, en was mijn constatering helaas juist, ik had namelijk graag wat gehoord over je ervaring.
Mijn reactie was defensief vanwege de toon die jij aansloeg. Ik was niet de enige die dat opviel, Kopstoot 2 posts hierboven sprak je ook aan op je aanvallende toon. Hij heeft helaas zjin reactie weggehaald

Maarehm, ontopic: ik heb in 2006 in Australie gebivakkeerd, daar een dame ontmoet, die nu voor 2 jaar in Belfast woont. En in 2010 gaan we richting down under

Volgende week op vakantie naar Australië, yay!
  zaterdag 13 december 2008 @ 00:36:17 #48
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_63977453
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 14:54 schreef Silaz het volgende:
Hallo, Ik ben dus bezig met school een swot analyse aan het maken voor australië. Heb dan ook wel aardig wat, maar zwaktes van Australië.. daar kan ik weinig over vinden. Zijn erhier mensen met redelijk wat ervaring die mij er meer over kunnen vertellen?
SWOT analyse op welk gebied? Economie? Tourisme?
pi_63987627
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 00:36 schreef SlamD het volgende:

[..]

SWOT analyse op welk gebied? Economie? Tourisme?
Tourisme oa. jah gaat over australie als stageland
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  zondag 21 december 2008 @ 01:22:48 #50
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_64196378
Sorry, wellicht een beetje laat...

Maar hoewel het nogal een vage omschrijving is, toch een poging. Wel gebaseerd op mijn ervaringen in Sydney, best kans dat het in de andere grote steden minder erg is.

Weaknesses:
- Internships: Zover ik kan beoordelen kennen ze de Nederlandse invulling van stage niet echt. Internships worden volgens mij anders ingevuld dan stages in Nederland.
- Huisvesting: Kosten voor huisvesting kunnen erg hoog zijn als je niet te ver van het centrum wilt wonen of redelijk OV wilt hebben. Ook als je een appartement of huis deelt met andere studenten/professionals.
- Transport: Het OV - tenminste in Sydney, volgens mij is Melbourne al een stuk beter - is heel matig, vooral buiten het centrum. Met de auto het centrum is, is ook weer niet te doen aangezien de toegangswegen eigenlijk elke dag - incl weekend - volstromen.
- Tourisme: Het land is zo groot, dat je in je vrije tijd naast de stage niet zoveel kans hebt om veel te zien zonder veel geld uit te geven aan transport.
- Wisselkoers: De Australische Dollar staat nog steeds erg laag, waardoor geimporteerde producten duurder zullen worden en daarmee de nu al redelijk hoge living expenses. Hoewel veel producten in Australie geproduceerd worden, zullen de grondstoffen duurder worden en daarmee de producten. (Okay, misschien meer een Threat... maar ik heb geen idee of de producten duurder zijn geworden de laatste tijd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')