abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:29:13 #2
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_55724284
Nog minder dan 4 weken, aftellen is begonnen!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_55724620
Je gaat een goude tijd tegemoet . Gaan jullie alleen oostkust of helemaal rond ? Wel een beetje verkeerde tijd om te gaan trouwens . De overgang is nu erg groot omdat het mid zomer is en dus hoogst waarschijnlijk erg warm en droog. En in het noord oosten begint binnekort het regen seizoen en stinger season .
Had ik tenminste "last" van, toch een geweldige tijd gehad . Ik zat er vorig jaar rond deze tijd, ben er 5 maanden geweest.

*Jaloers is
Bah !
pi_55724707
Overtuig mij dat ik een keertje naar Australië moet van de zomer. Graag ticket prijs erbij etc. En hebben ze er ook moskee's? Ik ben iemand die wel van de natuur houdt, en van historie (maar dat zal je niet veel tegenkomen in Autralië lijkt me ).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55724798
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Burakius het volgende:
Overtuig mij dat ik een keertje naar Australië moet van de zomer. Graag ticket prijs erbij etc. En hebben ze er ook moskee's? Ik ben iemand die wel van de natuur houdt, en van historie (maar dat zal je niet veel tegenkomen in Autralië lijkt me ).
Van de zomer ? Ik zou er toch echt meer tijd voor uit trekken dan 'maar' de zomervakantie (3 of 4 weken denk je dan aan?). Het lijkt niet zo als je op de wereldkaart kijkt maar Australië is echt tyfus groot .
Bah !
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:29:04 #6
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_55725626
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef viezerdt het volgende:
Je gaat een goude tijd tegemoet . Gaan jullie alleen oostkust of helemaal rond ? Wel een beetje verkeerde tijd om te gaan trouwens . De overgang is nu erg groot omdat het mid zomer is en dus hoogst waarschijnlijk erg warm en droog. En in het noord oosten begint binnekort het regen seizoen en stinger season .
Had ik tenminste "last" van, toch een geweldige tijd gehad . Ik zat er vorig jaar rond deze tijd, ben er 5 maanden geweest.

*Jaloers is
We beginnen in het westen, Perth, en trekken van daaruit via zuidkust en oostkust tot Cairns, en vliegen dan terug vanaf Brisbane, als we aan noordoost kust zitten is het tenminste ook op 't eind van de reis nog lekker warm en is het stinger en regenseizoen voorbij
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_55725904
quote:
Ik heb net ticket geboekt om op 30 juni heen te gaan,
met nog een variabele einddatum,
kost 1400 euro inclusief taxes en een "gratis" binnenlandse vlucht.
binnen het vliegschema zit 12 uur in hong kong opgenomen.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:44:35 #8
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55726991
Australie

Ik ben nog steeds niet gewend hier .. Zal eens kijken of ik een klein fotoverslagje kan maken van m'n reis
pi_55727190
Benieuwd naar jullie verhalen
En Riro, graag

Wij zijn in alle reisverhalen gedoken van mensen die hetzelfde gedaan hebben, erg om te lezen.

TVP dus
  woensdag 2 januari 2008 @ 18:03:41 #10
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55727299

12 apostels

Melbourne

Sydney

Blue Mountains

Byron Bay

Stradbroke Island

Fraser Island

Whitsundays

Zonsopgang Whitsundays

Magnetic Island

Cape Tribulation

Om de mensen die nog gaan maar even nóg meer zin te bezorgen

Helaas lijken ze hier allemaal een beetje donker/bewolkt en dus minder mooi maar dat komt door de site waarop ze staan..
pi_55727970
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:03 schreef Riro het volgende:
(...veel te mooie plaatjes...)
woot²... welke reis doe je? of doe je alles op eigen houtje?
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:04:14 #12
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55728347
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:44 schreef ploppie het volgende:

[..]

woot²... welke reis doe je? of doe je alles op eigen houtje?
Alles op eigen houtje gedaan. Viel me erg mee. Je moet wel alles (je accomodatie, vervoer, etc.) steeds vooruit boeken maar als je dat 1 á 2 weken van tevoren doet zodat niet alles volzit dan gaat het prima. Vond dat juist wel wat hebben.
pi_55728705
Ansichtkaartjes
Whitsundays, Fraser en Sydney staan ook op ons programma.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:41:26 #14
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_55730277
Ik ga 7 juli voor 4 weken naar Australië! Nog heel veel nachtjes slapen...
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_55730324
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:04 schreef Riro het volgende:

[..]

Alles op eigen houtje gedaan. Viel me erg mee. Je moet wel alles (je accomodatie, vervoer, etc.) steeds vooruit boeken maar als je dat 1 á 2 weken van tevoren doet zodat niet alles volzit dan gaat het prima. Vond dat juist wel wat hebben.
heb ik ook gedaan, eerste deel van de 5 maanden dan. na 2 maanden boeide me het niet zoveel meer en ben ik zonder te boeken maar gegaan . 1x gehad dat het hostel waar ik heen wilde vol was (was in eeuh, het stadje vanaf waar je naar whitsundays gaat), maar genoeg keuze.

edit, airlie beach dus
Bah !
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:52:45 #16
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55730571
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:43 schreef viezerdt het volgende:

[..]

heb ik ook gedaan, eerste deel van de 5 maanden dan. na 2 maanden boeide me het niet zoveel meer en ben ik zonder te boeken maar gegaan . 1x gehad dat het hostel waar ik heen wilde vol was (was in eeuh, het stadje vanaf waar je naar whitsundays gaat), maar genoeg keuze.

edit, airlie beach dus
Inderdaad, in Airlie beach heb ik ook van mensen gehoord dat het daar niet gelukt was zonder te boeken. Ik weet niet of jij op dorms sliep, maar omdat wij graag een double hadden boekten we voor de zekerheid een weekje van tevoren.
pi_55730740
Sydney.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_55730811
geen historie??

20 000 jaren lang beschaving van de Aboriginals noem jij geen historie?
Er zijn rotstekeningen en veel mondelinge overdracht. Dat het niet zo zochtbaar is is wat anders.

Okay zonder gekheid, natuur is heel erg mooi (Blue mountains, the reef, Grampians, Flinders ranges, Glass house mountains). Alleen daarom al de moeite waard om te gaan.
quote:
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55731513
Die onderste foto is weird Jaguarized
Als ik naar beneden scroll, lijkt ie wel te vergroten of zoiets.

Waarom moeten er trouwens moskeeën zijn Burakius?
pi_55733464
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:52 schreef Riro het volgende:

[..]

Inderdaad, in Airlie beach heb ik ook van mensen gehoord dat het daar niet gelukt was zonder te boeken. Ik weet niet of jij op dorms sliep, maar omdat wij graag een double hadden boekten we voor de zekerheid een weekje van tevoren.
hehe nee ik was alleen dus ik sliep in de goedkoopste kut kamers, die airco hadden dan. in de eerste maand 1x een kamer zonder airco gehad en dat was een soort houten blokhut en niet te doen.

en ik gok dat er een moskee moet zijn voor Burakius omdat hij moslim is ?
Bah !
pi_55740562
TVP voor het mooiste land ter wereld

Ik heb trouwens ook alles op eigen houtje gedaan, busje kopen en gaaaaan met die banaan. Heel Australie (1 Highway) rondgereden in een half jaar. Wel 1 keer de motor opgeblazen en meer autopech gehad maar ik had het voor geen goud willen missen Geweldige mensen ontmoet met de mooiste verhalen
Bloed, zweet en tranen!
pi_55740918
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:52 schreef Riro het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit van tevoren geboekt en dat ging wel prima. Wij wisselden dorms en double rooms gewoon af, om flexibel te zijn qua plek.

Romantisch detail - ik heb mijn huidige vriendje indertijd in de bar van de Wake Up (hostel in Sydney) ontmoet. Dus ik kan dat hostel van harte aanbevelen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_55741099
Heeft iemand wel eens zo'n complete georganiseerde reis gemaakt? Ik ben er zelf al eens geweest(OS sydney 2000) , en vond het echt geweldig, nu wil ik er graag eens met vrouw en kind heen ergens in september, maar dan lijkt het me beter om iets georganiseerd te doen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. meestal zijn dat reizen van 28 dagen of iets dergelijks. Iemand tips of ervaring met zulke reizen?

Deze lijkt me wel wat:

http://www.australieonline.nl/krokkoraaleilanden.htm

Edit: Ik zie dat in deze prijs nog niet eens de tickets ernaartoe en terug zitten...

[ Bericht 15% gewijzigd door Dynia op 03-01-2008 11:05:54 ]
pi_55741429
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:57 schreef Dynia het volgende:
Heeft iemand wel eens zo'n complete georganiseerde reis gemaakt? Ik ben er zelf al eens geweest(OS sydney 2000) , en vond het echt geweldig, nu wil ik er graag eens met vrouw en kind heen ergens in september, maar dan lijkt het me beter om iets georganiseerd te doen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. meestal zijn dat reizen van 28 dagen of iets dergelijks. Iemand tips of ervaring met zulke reizen?

Deze lijkt me wel wat:

http://www.australieonline.nl/krokkoraaleilanden.htm

Edit: Ik zie dat in deze prijs nog niet eens de tickets ernaartoe en terug zitten...
Ik snap werkelijk niet waarom je met een georganiseerde reis zou willen gaan. Je betaalt alleen maar extra en ter plekke is het zo makkelijk om dingen te regelen dat het helemaal niet nodig is. En op sommige trajecten kun je dan wel georganiseerd gaan qua gemak, zoals de whitsundays en frasier, maar dat is ook ter plekke makkelijk te boeken
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_55741547
Tja, Ik zou het graag allemaal zelf willen doen, maar ik wil niet het risico lopen dat we bv geen slaapplaats hebben met mijn dochtertje van 2. Daarom eigenlijk de gedachte om het georganiseerd te doen. Ik weet ook wel dat het veel goedkoper is om zelf te doen...:)

Of ik zou alles zelf al van te voren moeten regelen, inclusief alle slaapplaatsen onderweg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')