Van de zomer ? Ik zou er toch echt meer tijd voor uit trekken dan 'maar' de zomervakantie (3 of 4 weken denk je dan aan?). Het lijkt niet zo als je op de wereldkaart kijkt maar Australië is echt tyfus grootquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Burakius het volgende:
Overtuig mij dat ik een keertje naar Australië moet van de zomer. Graag ticket prijs erbij etc. En hebben ze er ook moskee's? Ik ben iemand die wel van de natuur houdt, en van historie (maar dat zal je niet veel tegenkomen in Autralië lijkt me ).
We beginnen in het westen, Perth, en trekken van daaruit via zuidkust en oostkust tot Cairns, en vliegen dan terug vanaf Brisbane, als we aan noordoost kust zitten is het tenminste ook op 't eind van de reis nog lekker warm en is het stinger en regenseizoen voorbijquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef viezerdt het volgende:
Je gaat een goude tijd tegemoet. Gaan jullie alleen oostkust of helemaal rond ? Wel een beetje verkeerde tijd om te gaan trouwens
. De overgang is nu erg groot omdat het mid zomer is en dus hoogst waarschijnlijk erg warm en droog. En in het noord oosten begint binnekort het regen seizoen en stinger season
.
Had ik tenminste "last" van, toch een geweldige tijd gehad. Ik zat er vorig jaar rond deze tijd, ben er 5 maanden geweest.
*Jaloers is
Ik heb net ticket geboekt om op 30 juni heen te gaan,quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Burakius het volgende:
Overtuig mij dat ik een keertje naar Australië moet van de zomer. Graag ticket prijs erbij etc. En hebben ze er ook moskee's? Ik ben iemand die wel van de natuur houdt, en van historie (maar dat zal je niet veel tegenkomen in Autralië lijkt me ).
woot²... welke reis doe je? of doe je alles op eigen houtje?quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:03 schreef Riro het volgende:
(...veel te mooie plaatjes...)
Alles op eigen houtje gedaan. Viel me erg mee. Je moet wel alles (je accomodatie, vervoer, etc.) steeds vooruit boeken maar als je dat 1 á 2 weken van tevoren doet zodat niet alles volzit dan gaat het prima. Vond dat juist wel wat hebben.quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:44 schreef ploppie het volgende:
[..]
woot²... welke reis doe je? of doe je alles op eigen houtje?
heb ik ook gedaan, eerste deel van de 5 maanden dan. na 2 maanden boeide me het niet zoveel meer en ben ik zonder te boeken maar gegaanquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:04 schreef Riro het volgende:
[..]
Alles op eigen houtje gedaan. Viel me erg mee. Je moet wel alles (je accomodatie, vervoer, etc.) steeds vooruit boeken maar als je dat 1 á 2 weken van tevoren doet zodat niet alles volzit dan gaat het prima. Vond dat juist wel wat hebben.
Inderdaad, in Airlie beach heb ik ook van mensen gehoord dat het daar niet gelukt was zonder te boeken. Ik weet niet of jij op dorms sliep, maar omdat wij graag een double hadden boekten we voor de zekerheid een weekje van tevoren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:43 schreef viezerdt het volgende:
[..]
heb ik ook gedaan, eerste deel van de 5 maanden dan. na 2 maanden boeide me het niet zoveel meer en ben ik zonder te boeken maar gegaan. 1x gehad dat het hostel waar ik heen wilde vol was (was in eeuh, het stadje vanaf waar je naar whitsundays gaat), maar genoeg keuze.
edit, airlie beach dus![]()
quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Burakius het volgende:
hehe nee ik was alleen dus ik sliep in de goedkoopste kut kamers, die airco hadden dan. in de eerste maand 1x een kamer zonder airco gehad en dat was een soort houten blokhut en niet te doen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:52 schreef Riro het volgende:
[..]
Inderdaad, in Airlie beach heb ik ook van mensen gehoord dat het daar niet gelukt was zonder te boeken. Ik weet niet of jij op dorms sliep, maar omdat wij graag een double hadden boekten we voor de zekerheid een weekje van tevoren.
Ik heb eigenlijk nooit van tevoren geboekt en dat ging wel prima. Wij wisselden dorms en double rooms gewoon af, om flexibel te zijn qua plek.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:52 schreef Riro het volgende:
[..]
Inderdaad, in Airlie beach heb ik ook van mensen gehoord dat het daar niet gelukt was zonder te boeken. Ik weet niet of jij op dorms sliep, maar omdat wij graag een double hadden boekten we voor de zekerheid een weekje van tevoren.
Ik snap werkelijk niet waarom je met een georganiseerde reis zou willen gaan. Je betaalt alleen maar extra en ter plekke is het zo makkelijk om dingen te regelen dat het helemaal niet nodig is. En op sommige trajecten kun je dan wel georganiseerd gaan qua gemak, zoals de whitsundays en frasier, maar dat is ook ter plekke makkelijk te boekenquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:57 schreef Dynia het volgende:
Heeft iemand wel eens zo'n complete georganiseerde reis gemaakt? Ik ben er zelf al eens geweest(OS sydney 2000) , en vond het echt geweldig, nu wil ik er graag eens met vrouw en kind heen ergens in september, maar dan lijkt het me beter om iets georganiseerd te doen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. meestal zijn dat reizen van 28 dagen of iets dergelijks. Iemand tips of ervaring met zulke reizen?
Deze lijkt me wel wat:
http://www.australieonline.nl/krokkoraaleilanden.htm
Edit: Ik zie dat in deze prijs nog niet eens de tickets ernaartoe en terug zitten...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |