Zeker!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:56 schreef Mckello het volgende:
Wij gaan gaan in feb voor 4 week naar australie,
we willen de route perth- albany- nullabor- adelaide- melbourne- sydney doen.
Iemand ervaring met deze route en misschien wat tips?
Groetjes Marcel

Hoe ga je dit doen qua vervoer?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:56 schreef Mckello het volgende:
Groetjes Marcel

Maar wij gaan in feb, dus dan is het in het zuiden erg warm!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:35 schreef Kontiki het volgende:
Het zuiden (vanaf Brisbane omlaag) kent seizoenen, en in augustus is het daar winter. Dus dan is het in Sydney geen strandweer (denk aan 13-22 graden). Brisbane is altijd wel redelijk weer en daarboven is het tropisch.
In de tropen heb je alleen regen- en droog seizoen. In augustus is het daar het droge seizoen. Da's een goede situatie en alle nationale parken zijn open.

Grappig!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:56 schreef Mckello het volgende:
Groetjes Marcel

quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:26 schreef NEUTE het volgende:
Ik vlieg 19 Maart naar Melbourne. Australie is 3 maanden het begin van mijn wereldreis

Anders gewoon het vliegveld of Australie zelfquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:17 schreef announcement het volgende:
Bever heeft het zeker. Anders Blokker ofzo?

Omdat ik die ene in Melbourne (waarbij ik daadwerkelijk 3 weken zal verblijven) al maanden en maanden spreek.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:24 schreef Bluezz het volgende:
@ Darkwolf : Bij aankomst gewoon in de luchthavenshop in australië kopen![]()
Hoe kom je aan die internet contacten, en hoe weet je dat die betrouwbaar zijn?

Klinkt goed, én heetquote:Op donderdag 5 februari 2009 01:25 schreef Darkwolf het volgende:
Hallo allemaal!
Groetjes vanuit Sydney!
Het is hier warm maar niet zo warm als in Melbourne, dus heel goed te doen.
Gisteren een skydive gedaan en dit staat allemaal op DVD, dus komt zeker op YouTube om met jullie te delen.
Dan zie je de kust van Australie (bij o.a Sydney) zoals je deze nog nooit hebt gezien.
Een prachtige ervaring in ieder geval.
Het meisje uit Meadow Bank vergezelt mij al de hele week tot nu toe en ook met haar moeder kan ik het prima vinden.
En andersom.
Want moeders heeft een dag vrij genomen om vrijdag mij naar het strand te nemen.
Sydney rules en zelfs het meisje uit Meadow Bank ziet en ervaart Sydney vanuit een vers paar ogen dit keer haha!
Zaterdag zal ik naar Melbourne vliiegen!
Daar is het dus wel idioot heet.
Op de dag dat ik aan kom is het dan 43 graden... Crikey...!

Inwoners van Nederland hoeven niet te betalen voor een visum van 30 dagen. Dat kan je electronisch aanvragen via immi.gov.au.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:36 schreef Doekes2 het volgende:
Ik zit net op de website van Kras te lezen dat je (met creditcard) AUD $ 20 moet betalen voor een visum. Ik heb echter een visum aangevraagd en gekregen zonder te betalen. Is dit visum nu wel geldig of heb ik iets gemist en moet ik nog ergens AUD $ 20 betalen?

Dit is dus gewoon ordinaire diefstalquote:Op maandag 9 februari 2009 18:09 schreef Kontiki het volgende:
Hehe, ik moest van de week weer denken aan een trucje dat we gebruikten om goedkoop te eten. Als backpacker let je immers op de centen.
In de Woolworths supermarkten (de C1000 van Australie, zeg maar) hadden ze net als hier de gewoonte om producten af te prijzen zodra de houdbaarheidsdatum in zicht kwam. Ze hadden daar hele smakelijke maaltijdsalades die afgeprijsd slechts ¤ 0,70 kosten. Ter vergelijking, zo'n ceasar salade kost bij de Albert Heyn al snel ¤ 4,-.
In Darwin was het onder backpackers een gewoonte om de maaltijdsalades stiekem 'omgekeerd' te spiegelen. Je legt dan de salades die binnenkort over datum gaan, achter in het vak. Zodat ze niet verkocht worden. De volgende dag had het personeel die salades dan gevonden, en afgeprijsd. Vaak stonden er 's ochtends al backpackers te wachten op het personeel

Onzin echt, sommige mensen pakken altijd de verse producten achter uit het vak. Dat zou dan ook diefstal moeten zijn?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is dus gewoon ordinaire diefstal

Maar toch, zuinig zijn op je trip naar Oz oké... Maar zo zuinig? mén... dan drink je toch één biertje minder diezelfde avond??quote:Op maandag 9 februari 2009 20:16 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Onzin echt, sommige mensen pakken altijd de verse producten achter uit het vak. Dat zou dan ook diefstal moeten zijn?
Ik zie de politie al binnenkomen. 'Ja, die jongen schoof met producten!'

25/7? Is dat de Australische versie van de uitdrukking?quote:Op maandag 9 februari 2009 19:44 schreef Smeich het volgende:
Ik mis de iced coffee die ik 25/7 dronk in Darwin![]()
[ afbeelding ]
wel strong
met als goede tweede
[ afbeelding ]

Hoogste temperatuur op zaterdag in de city was 46.4, hoogste in Victoria was Avalon met 47.9. Nu zit je waarschijnlijk met tranen in je ogen thuis vanwege de bosbrand rook die over de stad trekt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 04:56 schreef Eva4Evah het volgende:
Gday gday,
zit nu in melbourne, na een weekje Tasmanie (wilde tasmaanse duivel gezien,lucky me!). Ik was daarvoor al in Melbourne, tijdens de Australian open en de hittegolf. 3 dagen achter elkaar 43 graden of hoger, het toppunt was 44.3 geloof ik.

haha ja hooorquote:Op maandag 9 februari 2009 18:09 schreef Kontiki het volgende:
Hehe, ik moest van de week weer denken aan een trucje dat we gebruikten om goedkoop te eten. Als backpacker let je immers op de centen.
In de Woolworths supermarkten (de C1000 van Australie, zeg maar) hadden ze net als hier de gewoonte om producten af te prijzen zodra de houdbaarheidsdatum in zicht kwam. Ze hadden daar hele smakelijke maaltijdsalades die afgeprijsd slechts ¤ 0,70 kosten. Ter vergelijking, zo'n ceasar salade kost bij de Albert Heyn al snel ¤ 4,-.
In Darwin was het onder backpackers een gewoonte om de maaltijdsalades stiekem 'omgekeerd' te spiegelen. Je legt dan de salades die binnenkort over datum gaan, achter in het vak. Zodat ze niet verkocht worden. De volgende dag had het personeel die salades dan gevonden, en afgeprijsd. Vaak stonden er 's ochtends al backpackers te wachten op het personeel

quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:32 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
25/7? Is dat de Australische versie van de uitdrukking?![]()

Het hele verhaal of alleen betreft het wilde vliegtuig avontuur?quote:Op zondag 22 februari 2009 11:41 schreef anarchitect het volgende:
Vind je het erg als ik geen reet van je verhaal geloof?
Thanjks. Die reactie boven die van jouw lieten mijn oren echt even klapperen.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:54 schreef Bluezz het volgende:
Ik herken veel in je verhaal. En ik geloof je wel hoor! Heftig avontuur met dat vliegtuig
Inderdaad.quote:Dat omschakelen van Aus/Eng. naar het NL, mijn zoon vertikt het inmiddelsMaar jij hebt dat dus ook....
Huis gekocht met vriendin en onlangs ook een auto.quote:Als je je toch zo fijn voelt daar waarom ga je dan niet als je eenmaal weer hier in NL bent, of nu al, er alles aan doen om daar een werkplek o.i.d. te krijgen en daar voor een paar jaar of zo te gaan wonen?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |