abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65007788
Wij gaan gaan in feb voor 4 week naar australie,
we willen de route perth- albany- nullabor- adelaide- melbourne- sydney doen.
Iemand ervaring met deze route en misschien wat tips?

Groetjes Marcel
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:12:26 #52
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_65014014
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:56 schreef Mckello het volgende:

Groetjes Marcel
Zeker!

Mooie route, en op zich is 4 weken aan de krappe kant, dus blijf niet al te lang hangen in de steden!

Eerste logische stop lijkt me in de buurt van Margareth River, wijntoer of surfen! Daarna lekker zuidwestkust afrijden, schitterende wouden!
De nullarbor kun je vanaf Norseman wel in 2 dagen naar Elliston rijden, plaatsje met schitterende kust op de Eyre peninsula, is de moeite waard om die kleine omweg te maken. Dan door naar Adelaide, vanaf Whyalla weinig te zien op zich. Adelaide is best een mooie stad met redelijk wat historie en mooie musea voor Australische begrippen. Wat tussen Adelaide en Melbourne must do's zijn, zijn de Grampians en de natuurlijk de Great Ocean Road. Tussen Melbourne en Sydney vond ik Wilsons Promontory, de Australische alpen en de kust ten zuiden van Wollongong erg de moeite waard. Canberra kun je gerust overslaan, saaiste stad op aarde vond ik.

Mocht je details willen, shoot!

Veel plezier in ieder geval!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_65017371
quote:

Groetjes Marcel
Hoe ga je dit doen qua vervoer?
pi_65018627
Wilsons Prom

Albany en Esperance ook erg mooi! De hele route erheen ook... SW van Australie is prachtig!
pi_65221674
@Kopstoot, dank je, hier heb ik wat aan!
Ga zeker ook surfen, heb het vorig jaar in Brazil geleerd!

@anarchitect , we gaan met een kleine camper.

@Smeich, heb het even opgezocht, ziet er idd mooi uit, bedankt voor de tip!

Hoe zit het trouwens met surfboards, zijn die op veel stranden te huren?
pi_65273361
hehehe, mooie plas!
pi_65314807
Ik ben van plan in augustus naar AUS te gaan en daar langs de oostkust te reizen (Sydney-Cairns). Hoe zit het precies qua weersomstandigheden? Is het strandweer en hoe is de watertemperatuur over het algemeen qua gevoel? Volgens mij moet het wel redelijk goed zitten, maar het lijkt me ook wel leuk om nog een paar dagen op het strand te vertoeven. Ervaringsdeskundigen?
pi_65336417
Het zuiden (vanaf Brisbane omlaag) kent seizoenen, en in augustus is het daar winter. Dus dan is het in Sydney geen strandweer (denk aan 13-22 graden). Brisbane is altijd wel redelijk weer en daarboven is het tropisch.

In de tropen heb je alleen regen- en droog seizoen. In augustus is het daar het droge seizoen. Da's een goede situatie en alle nationale parken zijn open.
pi_65355512
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:35 schreef Kontiki het volgende:
Het zuiden (vanaf Brisbane omlaag) kent seizoenen, en in augustus is het daar winter. Dus dan is het in Sydney geen strandweer (denk aan 13-22 graden). Brisbane is altijd wel redelijk weer en daarboven is het tropisch.

In de tropen heb je alleen regen- en droog seizoen. In augustus is het daar het droge seizoen. Da's een goede situatie en alle nationale parken zijn open.
Maar wij gaan in feb, dus dan is het in het zuiden erg warm!

Misschien iets te!
pi_65360714
Ik ben van plan om 28 februari naar Perth te vliegen, daar drie nachten te blijven en dan door te vliegen naar Alice Springs. Daar blijf ik een nachtje in een hotel en pak daarna een camper en rij daarmee via Adelaide en Melbourne naar Sydney, waar ik nog drie nachten in een hotel verblijf.

Nu is het boeken van een vlucht naar Perth en terug vanf Sydney geen probleem. Maar de vlucht van Perth naar Alice Springs... Ik kan een vlucht boeken voor ¤ 125,00 via Qantas, maar ik heb begrepen dat als je een internationale vlucht hebt dat je dan voor ca. ¤ 60,00 een binnenlandse vlucht kan bijboeken. Weet iemand hoe dat werkt?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:41:46 #62
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_65449661
quote:

Groetjes Marcel
Grappig!
Ik ga ook 4 weken -heel februari- naar Australie.
Wat contacten op internet op gedaan.
De eerste week zit ik in Sydney (hotel) en meet ik persoon A in de stad.
De overige 3 weken in Melbourne bij pesoon B en C in een apartement.
Lekker goedkoop en gezellig.
Tevens kan ze mij dan van alles laten zien en heeft mij geholpen met het boeken van wat leuke tours zodat ik ook echt wat ga zien daar in en rondom Melbourne.
En met een beetje geluk gaan we dan met z'n tweeen ook nog de route Melbourne - Adelaide rijden.

Vrijdag ochtend ga ik vliegen.
Beetje lang gewacht met die reisstekker. Darn.
Waar kan ik dat snel scoren?
De meeste webshops lijken niet in 24 uur iets af te gaan leveren als ik het zo merk.
Dus dat word een locale shop.
Maar als iemand wel een webshop weet waar ik het met 24 uur kan laten leveren, graag!
Tot heden vind ik het zoeken naar zo'n stekker lastig.
Bij heel veel webshops staat er niet duidelijk bij of de stekker ook in Australie is te gebruiken.
Al staan er dan bij sommige "voor 150" landen ben ik er dan zo'n eentje die het nog wel ziet geberen dat Australie er niet bij zit.
Dus bestel ik dat niet 1-2-3!
pi_65450757
Bever heeft het zeker. Anders Blokker ofzo?
pi_65451003
Ik vlieg 13 Maart naar Melbourne. Australie is 3 maanden het begin van mijn wereldreis
ARGH?!
pi_65451028
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:26 schreef NEUTE het volgende:
Ik vlieg 19 Maart naar Melbourne. Australie is 3 maanden het begin van mijn wereldreis
ARGH?!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:13:55 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65452453
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:17 schreef announcement het volgende:
Bever heeft het zeker. Anders Blokker ofzo?
Anders gewoon het vliegveld of Australie zelf
The line is a dot to you!
pi_65473260
@ Darkwolf : Bij aankomst gewoon in de luchthavenshop in australië kopen
Hoe kom je aan die internet contacten, en hoe weet je dat die betrouwbaar zijn?

Alvast heel veel plezier
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:16:16 #68
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_65480513
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:24 schreef Bluezz het volgende:
@ Darkwolf : Bij aankomst gewoon in de luchthavenshop in australië kopen
Hoe kom je aan die internet contacten, en hoe weet je dat die betrouwbaar zijn?
Omdat ik die ene in Melbourne (waarbij ik daadwerkelijk 3 weken zal verblijven) al maanden en maanden spreek.
We hebben een zeer innige band opgebouwd.
Naast vele foto's (en filmpjes) te hebben gezien van elkaar speken we elkaar regelmatig op MSN, IRC, mail, Skype en via SMS.
Kortom, het enige wat fout kan gaan is dat we elkaar in real life niet kunnen uitstaan of zoiets geks. Maar dan is er uiteraard plan B.
Hoe dan ook zie ik eerder het scenario dat we elkaar in de armen zullen vliegen op het vliegveld.
We kunnen niet wachten om elkaar te ontmoeten.

De contacten heb ik leren kennen via IRC en dat was niet eens een doelbewust Australisch chat kanaal oid.
Dat is misschien nog het meest mooie eraan.
Oorspronkelijk leerde ik in het chat kanaal in kwestie persoon A in Sydney kennen en deze is weer bevriend met persoon B in Melbourne.
Persoon A introduceerde mij met persoon B en van het een kwam het ander.

Speaking of airports...

Kan ik gewoon ter plekke een vlucht nemen daar op Sydney airport of is het verstandig om toch z.s.m in Australie een vlucht te boeken voor naar Melbourne?

[ Bericht 5% gewijzigd door Darkwolf op 28-01-2009 08:21:37 ]
pi_65690104
Vanavond
http://www.tvgids.nl/programma/7718580/Rail_away/

(edit: nou, dat was me een mooi programma zeg )

Melbourne ..love it!
Zo'n stekker kun je gewoon bij de Blokker halen hoor.

[ Bericht 35% gewijzigd door Smeich op 03-02-2009 20:24:48 ]
  donderdag 5 februari 2009 @ 01:25:38 #70
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_65754171
Hallo allemaal!
Groetjes vanuit Sydney!

Het is hier warm maar niet zo warm als in Melbourne, dus heel goed te doen.
Gisteren een skydive gedaan en dit staat allemaal op DVD, dus komt zeker op YouTube om met jullie te delen.
Dan zie je de kust van Australie (bij o.a Sydney) zoals je deze nog nooit hebt gezien.
Een prachtige ervaring in ieder geval.

Het meisje uit Meadow Bank vergezelt mij al de hele week tot nu toe en ook met haar moeder kan ik het prima vinden.
En andersom.
Want moeders heeft een dag vrij genomen om vrijdag mij naar het strand te nemen.
Sydney rules en zelfs het meisje uit Meadow Bank ziet en ervaart Sydney vanuit een vers paar ogen dit keer haha!

Zaterdag zal ik naar Melbourne vliiegen!
Daar is het dus wel idioot heet.
Op de dag dat ik aan kom is het dan 43 graden... Crikey...!
  donderdag 5 februari 2009 @ 04:27:55 #71
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_65755747
Was je nog in je adrenaline rush toen je het schreef?

Melbourne schijnt juist best koel te worden, met uitzondering van zaterdag noon. 's Nachts zelfs tegen de 11 graden aan, dus je zal wel mensen met handschoenen aan zien lopen.
pi_65781782
Ik zit net op de website van Kras te lezen dat je (met creditcard) AUD $ 20 moet betalen voor een visum. Ik heb echter een visum aangevraagd en gekregen zonder te betalen. Is dit visum nu wel geldig of heb ik iets gemist en moet ik nog ergens AUD $ 20 betalen?
pi_65781974
Hoe zit het trouwens met de regen in de buurt van Ayers Rock over een week of drie? Ik zit daar dan en hoop toch wel een beetje lekker weer te hebben. Of is dit te zuidelijk en is hier geen regenseizoen?

Als ik naar de weersverwachting van vakantiereiswijzer.nl kijk zie ik de komende twee weken alleen maar regenwolken...
pi_65782360
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:25 schreef Darkwolf het volgende:
Hallo allemaal!
Groetjes vanuit Sydney!

Het is hier warm maar niet zo warm als in Melbourne, dus heel goed te doen.
Gisteren een skydive gedaan en dit staat allemaal op DVD, dus komt zeker op YouTube om met jullie te delen.
Dan zie je de kust van Australie (bij o.a Sydney) zoals je deze nog nooit hebt gezien.
Een prachtige ervaring in ieder geval.

Het meisje uit Meadow Bank vergezelt mij al de hele week tot nu toe en ook met haar moeder kan ik het prima vinden.
En andersom.
Want moeders heeft een dag vrij genomen om vrijdag mij naar het strand te nemen.
Sydney rules en zelfs het meisje uit Meadow Bank ziet en ervaart Sydney vanuit een vers paar ogen dit keer haha!

Zaterdag zal ik naar Melbourne vliiegen!
Daar is het dus wel idioot heet.
Op de dag dat ik aan kom is het dan 43 graden... Crikey...!
Klinkt goed, én heet
pi_65785830
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:36 schreef Doekes2 het volgende:
Ik zit net op de website van Kras te lezen dat je (met creditcard) AUD $ 20 moet betalen voor een visum. Ik heb echter een visum aangevraagd en gekregen zonder te betalen. Is dit visum nu wel geldig of heb ik iets gemist en moet ik nog ergens AUD $ 20 betalen?
Inwoners van Nederland hoeven niet te betalen voor een visum van 30 dagen. Dat kan je electronisch aanvragen via immi.gov.au.

Alice Springs ligt volgens mij net boven de tropische grens. Het kan er 's nachts erg koud zijn, zoals in de meeste woestijnen. In februari zou het overdag lekker warm/heet moeten zijn.
  zondag 8 februari 2009 @ 17:09:20 #76
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_65854138
Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik heb een tijdje in Australie gewoond, en ben daar ook naar een basisschool (groep 1/2) geweest, nou kan ik me niet heel erg veel herrineren (wat redelijk logisch is gezien m'n leeftijd toen) maar ik kan nog wel wat herrineren. Is er ergens een website waarop de (internationale) scholen van Adelaide vermeld staan? M'n ouders hebben nog wel ergens papieren liggen (denken ze ) alleen waar?

Dus wilde ik zelf maar proberen uit te zoeken waar ik naar school ben geweest, als er iemand is die mij kan helpen! Alvast hartelijk bedankt! Ik hoop snel een keertje naar Australie te kunnen gaan, lijkt me geweldig om m'n 2de moederland ( ) een keertje op te zoeken en te zien waar ik naar school ben geweest en gewoond heb!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_65887580
Hehe, ik moest van de week weer denken aan een trucje dat we gebruikten om goedkoop te eten. Als backpacker let je immers op de centen.

In de Woolworths supermarkten (de C1000 van Australie, zeg maar) hadden ze net als hier de gewoonte om producten af te prijzen zodra de houdbaarheidsdatum in zicht kwam. Ze hadden daar hele smakelijke maaltijdsalades die afgeprijsd slechts ¤ 0,70 kosten. Ter vergelijking, zo'n ceasar salade kost bij de Albert Heyn al snel ¤ 4,-.

In Darwin was het onder backpackers een gewoonte om de maaltijdsalades stiekem 'omgekeerd' te spiegelen. Je legt dan de salades die binnenkort over datum gaan, achter in het vak. Zodat ze niet verkocht worden. De volgende dag had het personeel die salades dan gevonden, en afgeprijsd. Vaak stonden er 's ochtends al backpackers te wachten op het personeel
pi_65889549
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:09 schreef Kontiki het volgende:
Hehe, ik moest van de week weer denken aan een trucje dat we gebruikten om goedkoop te eten. Als backpacker let je immers op de centen.

In de Woolworths supermarkten (de C1000 van Australie, zeg maar) hadden ze net als hier de gewoonte om producten af te prijzen zodra de houdbaarheidsdatum in zicht kwam. Ze hadden daar hele smakelijke maaltijdsalades die afgeprijsd slechts ¤ 0,70 kosten. Ter vergelijking, zo'n ceasar salade kost bij de Albert Heyn al snel ¤ 4,-.

In Darwin was het onder backpackers een gewoonte om de maaltijdsalades stiekem 'omgekeerd' te spiegelen. Je legt dan de salades die binnenkort over datum gaan, achter in het vak. Zodat ze niet verkocht worden. De volgende dag had het personeel die salades dan gevonden, en afgeprijsd. Vaak stonden er 's ochtends al backpackers te wachten op het personeel
Dit is dus gewoon ordinaire diefstal
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_65890509
Ik mis de iced coffee die ik 25/7 dronk in Darwin

wel strong

met als goede tweede

pi_65891726
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is dus gewoon ordinaire diefstal
Onzin echt, sommige mensen pakken altijd de verse producten achter uit het vak. Dat zou dan ook diefstal moeten zijn?

Ik zie de politie al binnenkomen. 'Ja, die jongen schoof met producten!'
  dinsdag 10 februari 2009 @ 01:49:45 #81
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_65901762
quote:
Op maandag 9 februari 2009 20:16 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Onzin echt, sommige mensen pakken altijd de verse producten achter uit het vak. Dat zou dan ook diefstal moeten zijn?

Ik zie de politie al binnenkomen. 'Ja, die jongen schoof met producten!'
Maar toch, zuinig zijn op je trip naar Oz oké... Maar zo zuinig? mén... dan drink je toch één biertje minder diezelfde avond??
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_65989459
Wel slim idee natuurlijk, scheelt een hoop geld. Maar gaat wel een beetje ver
  vrijdag 13 februari 2009 @ 04:56:56 #83
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_66009393
Gday gday,

zit nu in melbourne, na een weekje Tasmanie (wilde tasmaanse duivel gezien,lucky me!). Ik was daarvoor al in Melbourne, tijdens de Australian open en de hittegolf. 3 dagen achter elkaar 43 graden of hoger, het toppunt was 44.3 geloof ik. Niet normaal! Net een klap in je gezicht als je de deur open deed. Maargoed ik vermaak me wel in Melbourne, met de tennis was het vooral heel gezellig, iedereen ging dan 's avonds naar federation square om de wedstrijden op groot beeld te zien, erg leuk Ben er ook zelf geweest en heb o.a. Nadal, Federer, de zusjes Williams, Roddick, Djokovic, Safina en vele anderen gespot
pi_66016950
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:44 schreef Smeich het volgende:
Ik mis de iced coffee die ik 25/7 dronk in Darwin

[ afbeelding ]
wel strong

met als goede tweede
[ afbeelding ]

25/7? Is dat de Australische versie van de uitdrukking?
 FR
pi_66045574
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 04:56 schreef Eva4Evah het volgende:
Gday gday,

zit nu in melbourne, na een weekje Tasmanie (wilde tasmaanse duivel gezien,lucky me!). Ik was daarvoor al in Melbourne, tijdens de Australian open en de hittegolf. 3 dagen achter elkaar 43 graden of hoger, het toppunt was 44.3 geloof ik.
Hoogste temperatuur op zaterdag in de city was 46.4, hoogste in Victoria was Avalon met 47.9. Nu zit je waarschijnlijk met tranen in je ogen thuis vanwege de bosbrand rook die over de stad trekt.
  zondag 15 februari 2009 @ 17:55:40 #86
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66090519
Hopelijk volgend jaar rond deze tijd stage lopen in Australië
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 15 februari 2009 @ 18:16:47 #87
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_66091145
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:09 schreef Kontiki het volgende:

haha ja hooor
pi_66093848
Over dat trucje, ik zette gewoon overal een bordje met "free food shelf" neer en inladen die handel

Woolies.. Coles...god wat mis ik die winkels
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:32 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

25/7? Is dat de Australische versie van de uitdrukking?

Dos37, één woord: M+e+l+b+o+u+r+n+e
  zondag 15 februari 2009 @ 20:23:58 #89
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66095677
Daar ga ik dan wel een keer heen, maar mijn familie woont in Sydney dus op en neer reizen gaat wat lastig worden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_66095916
Heb je al een stageplaats voor ogen? Eerlijk waar, Melbourne is zo'n leukere stad om te wonen dan Sydney!!! Maar ja, Sydneysiders zeggen weer het tegenovergestelde. Ikzelf vind Sydney voor toeristen leuker, heeft meer visueels te bieden maar Melbourne heeft gewoon ... meer... je moet het zelf maar ervaren
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:49:29 #91
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_66183579
TVP vanuit Perth. Vorige week in Sydney en de Blue Mountains geweest, vandaag beginnen we aan een kampeertocht door het zuiden van WA.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_66185999
Zuiden van WA.. zooooooo mooi! Esperance, Albany Dave Evans Bicentennial Tree
  zondag 22 februari 2009 @ 06:45:57 #93
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_66333401
Nederlands spreken gaat mij wat vreemd af.
Nederlands schrijven voelt nog vreemder.
Als er grammatica en spellings fouten zijn, sorry daar voor.
Het kost mij erg veel moeite om te switchen daar ik Engels het liefst spreek en ik in Australie dit van harte lust kan doen.
Verbazingwekkend hoe snel Nederlands naar de achtergrond word gedrukt.
Zal ook heel wat worden als ik weer in Nederland aan kom en het ook echt weer moet gaan spreken.
Maar goed, na deze mededeling zal ik een poging wagen om een mooie Nederlandse post van mijn laatste belevenissen te maken.
Daar gaan we.

Ik ben inderdaad aangekomen in Melbourne op de Black Saturday.
Vliegtuig moest omvliegen vanwege de branden.
Flinke turbulentie... alles was grijs door de rook... de rechter motor maakte ineens een harde knal alsof deze ontplofte.
Brand lucht drong het vliegtuig binnen.
Mensen die links en rechts aan het overgeven waren.
Het was best een heftige vlucht.
Vloog midden door de ellende.
Maar ben met een ruige landing alsnog veilig aan de grond gekomen.

Heb o.a vorige week gekampeerd en ben met de auto door 11 kilometer aan verbrand Australie gereden.
Dat zag er echt vreemd uit.
Alsof je op een andere planeet was.
Alles verbrand.
Tot aan de borden langs de weg toe waar wij op reden.
Op de kampeer locatie in het bos dwarelde nog wat as op mijn arm van een bosbrand niet ver bij ons vandaan.

Op het randje en in de buurt van al die branden?
Ik denk dat dit jullie vraag wel beanwoord heeft!

Veel gedaan sinds mijn laatste post hier.
Teveel om op te noemen.
Een paar hoogte punten te noemen:
- The Great Oceane road (prachtig) en daar o.a een helicopter vlucht gedaan
- The Grampians (adembenemend prachtig) en daar o.a op een quad bike door de natuur gecrossed met links en rechts kangaroo's om ons heen tijdens de rit
- Phillip Island en daar s'nachts uit de zee in ene allemaal pinguins met een volle visbuik het strand op zien waggelen richting een natuur gebied op het eiland.
- Geknuffeld met echte (grote) kangaroo's up close and personal

Woesndag ga ik eindelijk paardrijden door de grote Australische landschappen voor 2 uurtjes.
Dit kon eerst dus niet door de branden en gevaar dat er heerste.
Nu is het weer veilig waar ik en Wombie wilden gaan paardrijden.

Tevens staan uiteraard alle boven genoemde avonturen op foto en film.
Een ononderbroken 9 minuten scene vanuit de helicopter, het geknuffeld worden door een kangaroo en mooie foto's van het quad bike avontuur.
Ben tevens helemaal verliefd op kangaroo's.
Naast paarden heb ik een nieuw favoriet dier hoog in de lijst staan.
Was ik maar eerder naar een park gegaan waar ik bij kangaroo's kon zijn.
Kan de hele dag wel met ze door brengen.
Heb ook een mooie bloedende kras op mijn arm aan het avontuur over gehouden.
Knuffelen met een kangaroo is best ruig gezien de grote scherpe klauwen.
Maar was wel super cool.
Die dieren ga ik heel erg missen.

Sowieso zal ik Australie denk ik wel heel erg gaan missen.
Aan de ene kant is het fijn om naar huis te komen om de film te gaan maken en iedereen weer te zien en mijn verhalen te kunnen vertellen.
Aan de andere kant voel ik mij nog steeds ongekend thuis hier en zie ik mijzelf niet alleen (snel) wederkeren, maar ooit op een dag zie ik mij gerust er ook naar toe immigreren.
Geen plek op de wereld waar ik mij zo erg heb thuis gevoeld in alle 26 jaren dat ik op deze planeet besta.
En ik ben toch wel her en der geweest binnen Nederland en Europa zelf.

To be continued...

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwolf op 22-02-2009 06:55:30 ]
pi_66335451
Vind je het erg als ik geen reet van je verhaal geloof?
pi_66335692
Ik herken veel in je verhaal. En ik geloof je wel hoor! Heftig avontuur met dat vliegtuig

Dat omschakelen van Aus/Eng. naar het NL, mijn zoon vertikt het inmiddels Maar jij hebt dat dus ook....

Als je je toch zo fijn voelt daar waarom ga je dan niet als je eenmaal weer hier in NL bent, of nu al, er alles aan doen om daar een werkplek o.i.d. te krijgen en daar voor een paar jaar of zo te gaan wonen?
  maandag 23 februari 2009 @ 00:14:05 #96
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_66359417
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:41 schreef anarchitect het volgende:
Vind je het erg als ik geen reet van je verhaal geloof?
Het hele verhaal of alleen betreft het wilde vliegtuig avontuur?
Of misschien het gedeelte dat ik door een verbrand gedeelte van Australie heb gereden?
Sorry maar als jij dit niet gelooft vind ik dit inderdaad zeer kwalijk en ben je schijnbaar nog niet helemaal op de hoogte van wat hier in Victoria allemaal gebeurd?
Tevens heb ik flink lopen filmen toen we door een van de verbrande gedeeltes van Victoria reden.
En ik was niet de enige op kamp die het een en ander indentificeerde als as deeltjes.
Als de wind in de juiste richting stond kon je zelfs het een en ander ruiken van wat verderop gebeurt (is).
Dus ja, ik vind het best erg als jij denkt dat ik dit OF zit op te dikken, OF dat je er helemaal niets van gelooft.
Wat hier aan de hand is in Victoria zijn geen grapjes en ga ik geen stoere verhalen over ophangen.
En nee, ik heb niet het gedeelte gefilmt dat mensen aan het kosten waren... tot aan in de tunnel toe toen mensen het vliegtuig aan het verlaten waren waar ik met een grote boog om heen moest lopen.
Zoals ik het is geschreven heb is het gebeurd. Punt.
Dus er mee wat je wilt, of wees anders specifieker over wat je precies niet gelooft aan het verhaal als je er serieus geinteresseerd in bent.
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:54 schreef Bluezz het volgende:
Ik herken veel in je verhaal. En ik geloof je wel hoor! Heftig avontuur met dat vliegtuig
Thanjks. Die reactie boven die van jouw lieten mijn oren echt even klapperen.
Daar kan ik niet echt goed tegen.
quote:
Dat omschakelen van Aus/Eng. naar het NL, mijn zoon vertikt het inmiddels Maar jij hebt dat dus ook....
Inderdaad.
Ben namelijk tweetalig opgevoed en Engels spreek ik gewoon het liefst.
quote:
Als je je toch zo fijn voelt daar waarom ga je dan niet als je eenmaal weer hier in NL bent, of nu al, er alles aan doen om daar een werkplek o.i.d. te krijgen en daar voor een paar jaar of zo te gaan wonen?
Huis gekocht met vriendin en onlangs ook een auto.
En vriendin heeft hier natuurlijk ook haar leven.
Geen idee wat zij van Australie gaat vinden.
Maar dat ik alvast wat actie kan gaan ondernemen heb je natuurlijk helemaal gelijk in.
Ze laten je niet 1-2-3 een Australier worden natuurlijk, dus een beetje vooronderzoek en voorbereiding kan geen kwaad voor alvast.

[ Bericht 11% gewijzigd door Darkwolf op 23-02-2009 00:20:00 ]
pi_66373651
Weet iemand of het mogelijk is om in OZ een lidmaadschap af te sluiten van YHA?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 01:52:30 #98
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_66396136
Ja.

Grote kans dat je niet hoeft te vragen om lid te worden. Als je een bed boekt zullen zij het jou vragen voor jij uberhaupt de kans krijgt om het hen te vragen. Volgens mij krijg je direct de korting ook.
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:41:21 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_66726430
Australie was en .

Mijn samenvatting van autorijden in Australie:

Achterlijke hoge maximum snelheden op veel te smalle weggetjes, waar je dan achterlijk grote road trains tegenkomt.

Overigens hebben we als rondje gedaan: Perth > Monkey Mia > Geraldton > Mount Magnet > Leonora > Kalgoorlie > Esperance > Wave Rock > Albany > Augusta > Yallingup > Perth. 4700 km in twee weken...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:55:49 #100
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_66733432
Cool ziggyziggyziggy!
Ben ook weer terug in Nederland, helaas.
Maar aan de andere kant is het leuk om mensen je verhalen te vertellen en ook natuurlijk de beelden etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')