abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2008 @ 17:16:59 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62506966

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans-Leer
NMBS: Roosendaal-Antwerpen
DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm
PEG: Enschede-Dortmund

Overig
Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel)
Zevenaar-Emmerich: ICE
Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.

Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.

De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.

Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62506990
Netjes Dennis

De vrouwen laten het weer afweten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62507002

Utrecht Centraal, 19 oktober 2008. Op dezelfde dag als 2.889e bordje toegevoegd aan de collectie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62507004
tvp
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2008 @ 17:28:59 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62507186
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Netjes Dennis

tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62507365
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openen
Ik had r nog gePBd maar ze was vrijwel direct na die sluitpost offline gegaan. Domme gans
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:39:03 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_62507405
De plaatjes in de NS treinen wiki doen het niet meer
pi_62507495
Is dit niks voor de bordjes koning?
quote:
Gezocht: kenners van spoortrajecten

Voor het nieuwe seizoen van het RTL4-programma ‘Ik wed dat ik het kan’ is de producent op zoek naar kandidaten die de spoortrajecten uit hun hoofd kennen en deze zo snel mogelijk achter elkaar kunnen opdreunen. Hoe men het precies gaat testen en organiseren, is nog niet bekend.

Ben jij, of ken jij iemand die dit kan en wil je hiermee 1000 euro winnen, Geef jezelf dan op of informeer je kandidaat en laat hem dan zichzelf opgeven.

De redactie van het RTL4-programma maakt samen met de producent een keuze uit de kandidaten en je uitnodigen om de confrontatie in een live uitzending aan te gaan. Je gezin wordt ook uitgenodigd om de show bij te wonen.

Opgave kan via mail marloes[punt]claassen[at]masmedia[punt]tv

Meer info op http://www.rtl.nl/shows/ikweddatikhetkan
............................
pi_62507635
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:43 schreef sander89 het volgende:
Is dit niks voor de bordjes koning?
[..]
Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie " "

Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:50:50 #10
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_62507668
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:39 schreef remlof het volgende:
Jij bent FA
los het maar op

ff wat anders
De ECTS level 3 werkt ie nou al ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:50:54 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62507671
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, om ongeveer de zelfde redenen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:52:24 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62507704
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:50 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ff wat anders
De ECTS level 3 werkt ie nou al ?
ETCS bedoel je?

http://www.etcs.eu/en/funktionsprinzip/etcs_level_3.htm

Met name: "Level 3 is currently under development.".

Lees ook hier voor info over ERTMS en ETCS: http://www.ertms.com.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:54:28 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_62507757
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:50 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Jij bent FA
los het maar op
Ik heb niks met de wiki te maken
pi_62507863
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:39 schreef remlof het volgende:
Hmm ik zie het. Daar moeten we even naar gaan kijken. Ik weet niet wie voorheen die plaatjes hostte? Maar ik denk dat we samen binnen een dag wel vervangende plaatjes van al het NS-materieel kunnen leveren. Dank voor de notificatie iig, want wij kijken daar eigenlijk nooit
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2008 @ 18:00:30 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62507904
Die stonden op de wiki zelf geüpload, dus moet je bij Slarioux zijn, die is de beheerder daarvan dacht ik
PM mij!
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2008 @ 18:00:55 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62507912
quote:
zelfde reden ja...
PM mij!
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:02:41 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_62507956
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:00 schreef dennistd het volgende:
Die stonden op de wiki zelf geüpload, dus moet je bij Slarioux zijn, die is de beheerder daarvan dacht ik
Dan sein ik die even in.
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 18:04:00 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_62507980
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
ik weet het, shame in me

ik was net een topic aan het openen (echt!) toen m'n vriend kwam vertellen dat één van m'n konijntjes was doodgegaan noem me een watje, maar ik vind dat dus echt heel erg. ik ben opgestaan en weggelopen van m'n mac... kom net terug en had zo'n vermoeden dat iemand anders het topic al had geopend... en inderdaad. thanks Dennis!

*snif* dag nijn...

ik zie nu ook je PM Flash... sorry!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:04:32 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62507993
Welkom. Even kijken.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:07:18 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62508065
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:

*snif* dag nijn...

[ link | afbeelding ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:08:42 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62508106
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Slarioux het volgende:
Welkom. Even kijken.
Ik heb het probleem doorgeschoven naar Breuks. De enige fout die ik kan vinden op de treinenwiki is het feit dat [[Image: wordt gebruikt, daar waar de wiki zelf [[Afbeelding: aandraagt. Dat heeft echter niets te maken met de fout zelf; de plaatjes lijken fysiek te zijn verdwenen van de server. Daar ga ik niet over, dus vandaar de escalatie naar Breuls.

Zijn er nog mensen die (alle) plaatjes hebben? Heruploaden is, zover ik weet, zonder problemen mogelijk, voor alle gebruikers.
pi_62508119
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik weet het, shame in me

ik was net een topic aan het openen (echt!) toen m'n vriend kwam vertellen dat één van m'n konijntjes was doodgegaan noem me een watje, maar ik vind dat dus echt heel erg. ik ben opgestaan en weggelopen van m'n mac... kom net terug en had zo'n vermoeden dat iemand anders het topic al had geopend... en inderdaad. thanks Dennis!

*snif* dag nijn...

[ link | afbeelding ]

ik zie nu ook je PM Flash... sorry!
U is bij deze geëxcuseerd

pi_62508152
Ah, jammer van Nijn.
pi_62508221
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:08 schreef Slarioux het volgende:
Zijn er nog mensen die (alle) plaatjes hebben? Heruploaden is, zover ik weet, zonder problemen mogelijk, voor alle gebruikers.
Dat lijkt me geen probleem. Maar dan moeten we wel zeker weten dat dat echt nodig is, om elkaar niet in de wielen te rijden. Als Breuls zegt "okee, sorry, alle plaatjes zijn naar de klote" prima, dan leveren we nieuwe plaatjes aan. Maar wel in onderling overleg natuurlijk. Er zijn vast een hoop users (Zug-Chef, Peterselieman, Ikzelf, who more? ) die op zichzelf het hele NS-arsenaal zouden kunnen aanleveren. Maar laten we dat dan een beetje spreiden. ALS het :uberhaupt nodig is.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:15:40 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_62508291
Het is een probleem dat sowieso is opgetreden, en ik weet de oorzaak en de achtergrond dus ook niet; er is nog geen onderzoek van welke soort ook naar gedaan. Upload de plaatjes dus rustig, desnoods onder een andere naam.
pi_62508509
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:15 schreef Slarioux het volgende:
Het is een probleem dat sowieso is opgetreden, en ik weet de oorzaak en de achtergrond dus ook niet; er is nog geen onderzoek van welke soort ook naar gedaan. Upload de plaatjes dus rustig, desnoods onder een andere naam.
Na ja, er is duidelijk iets misgegaan. Misschien is het handig om eerst even boven water te halen WAT er misgegaan is, en wanneer, en waardoor, voordat we maar weer kosmetisch de boel gaandichttimmeren zonder de onderliggende problemen aan te pakken?

Ik bedoel, niets tegen jou of zo hoor, maar er gaat blijkbaar iets mis. Laten we dat eerst ff oplossen dan? Want waarschijnlijk speelt dit probleem al weken, en komt het nu ineens aan de oppervlakte omdat Remlof het toevallig signaleert. Blind nieuwe plaatjes uppen KAN, zeker En dat zou het probleem naar buiten toe ook oplossen, vast wel

Maar wat er dan ECHT aan de hand is, daar wordt dan verder niet meer naar gekeken. En dat zou wel moeten, dat zijn we eens. Toch?
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:30:48 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62508678
Nieuw topic, woei

@TT: nouja, zolang nog niet zeker is wat er met de huidige Beneluxtrein gebeurt mag dat van mij zo blijven.

@Guppy: gecondoleerd
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 18:45:00 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_62509026
@ iedereen, dank je wel

overigens kan ik konijntjes wel linken aan treinen ik heb namelijk nog een nijntje, en die gaat ook wel eens mee met de trein! erg leuk hoe mensen reageren, een hond of kat zie je nog wel eens, maar een konijntje in de trein is toch best een rariteit

OT: ik zag voor de goede orde mijn lapo uit het vorige topic even herhalen
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

alsof zoiets bestaat

Onder "ons soort mensen" is ELK traject "jouw traject"
eigenlijk is dat zo hè, ik heb immers een maandnetabbo maar ik bedoelde dus Doetinchem - Houten en vice versa.

waar ik trouwens ook nog even moet melden dat er bij Syntus helemaal geen wc's zijn in de trein. ééntje minder in een koploper lijkt me dan niet zo'n drama, toch
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_62509267
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 18:58:12 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_62509347
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
ze zien me aankomen

op SBS is nu 'de 25 grootste viezeriken'
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:13:11 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62509749
quote:

Raap me op. Please.
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:55:52 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62510885
tvptje. Vandaag weer VIRM van Utrecht naar Amersfoort (en verder?), ik kan me niet herinneren dat er een stam veranderd is?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_62511134
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 19:55 schreef bork het volgende:
tvptje. Vandaag weer VIRM van Utrecht naar Amersfoort (en verder?), ik kan me niet herinneren dat er een stam veranderd is?
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:13:09 #34
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62511379
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS).

[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 19-10-2008 21:04:24 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:17:30 #35
136283 knars
Teethgrinder
pi_62511515
Toen ik nog dagelijks forensde tussen Gouda en Alphen keek ik graag naar konijntjes langs het spoor
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:01:10 #36
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62516294
quote:

[..]

Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan.
  zondag 19 oktober 2008 @ 23:16:10 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62516728
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan.
Er bestaan geen 8400'en meer sinds ze allemaal zijn verlengd. Toen zijn volgens mij die extra 1e-klasplaatsen ook weggehaald.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62516802
quote:

[..]

Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie " "
Amen!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 oktober 2008 @ 23:31:10 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62517135
quote:

[..]

Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 oktober 2008 @ 23:31:31 #40
Maffe Fries
pi_62517151
quote:
Hahaha
pi_62517457
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken.
Zware overkill zijn die 12 bakken VIRM. Ik gok dat Amersfoort-Utrecht het drukste stukje is en zelfs daar kan je in de achterte bak met 4 man op een verdieping zitten. Hoe relaxt kan treinreizen in de spits zijn
Je zou maar iedere dag forensen van Utrecht naar Zwolle ofzo en lekker relaxt kunnen zitten en dan al dat vee dat iedere dag staand vervoerd wordt uitlachen. Briljant

Heb trouwens nu een weekend OV nou nog tijd vinden om hem te gebruiken
  Redactie Frontpage / Sport zondag 19 oktober 2008 @ 23:55:11 #42
Maffe Fries
pi_62517742
Het is idd overkill om er 12 bakken VIRM voor in te zetten. 's ochtends is het drukste stukje van de 526 Groningen - Assen. 's Middags zitten iets meer dan de helft van de stoelen vol. De spitstrein naar Leeuwarden daarentegen zit een stuk voller.
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:31:37 #43
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62518355
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef bork het volgende:

[..]

mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS).
Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend.
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:45:40 #44
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62518607
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:31 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend.
ah thx, was overigens een OS-exemplaar
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:59:11 #45
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62518838
Zo terug van Reizen door de UK

Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
  maandag 20 oktober 2008 @ 07:58:40 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62520577
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Welkom terug. Ik heb in een boek nog ergens een foto van een Nederlandse cabrio-loc.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:33:55 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62521723
quote:

Foto's!!!

En welkom terug natuurlijk
pi_62521812
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Foto's!!!
En een TVP
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:52:38 #49
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62523282
quote:

Is dat nou echt zo erg, treinen in de UK?
pi_62523371
quote:
Waar op die site van dat televisieprogramma kan ik die uitdaging vinden? Ik zie het nergens staan... Ik ken die shit wel uit me hoofd, alvast bedankt.
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:02:53 #51
200192 Darkwing_Duck
pi_62523516
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is dat nou echt zo erg, treinen in de UK?
Tuurlijk niet, het is daar immers uitgevonden
pi_62525236
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tuurlijk niet, het is daar immers uitgevonden
Het aanleggen van spoorlijnen wel. De noodzaak tot onderhoud lijkt echter nog niet te zijn doorgedrongen.
So we just called him Fred too
pi_62525464
quote:

Darkwing We wachten op de plaatjes
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:07:56 #54
200192 Darkwing_Duck
pi_62530969
Eerst mijn fototoestel eens vinden

Laatste keer gezien toen ik m bij de security check nog gewoon in mijn zak had zitten, en daardppr aan een uitgebreide foulering werd onderworpen
pi_62531003
Hebben ze m in beslag genomen?
pi_62532165
tvp
pi_62534031
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 07:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Welkom terug. Ik heb in een boek nog ergens een foto van een Nederlandse cabrio-loc.
De 6430 nadat de cabine onzacht in aanraking kwam met een bordes?
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:34:26 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62534559
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De 6430 nadat de cabine onzacht in aanraking kwam met een bordes?
Treinennerd! Je bent rijp voor dat RTL4 programma!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 20 oktober 2008 @ 18:38:28 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62534655
even een bedankje aan de machinist van trein 10145:
door het geweldig snelle optrekken en het late afremmen (dus niet...) miste ik mijn bus in Enschede, waardoor ik een half uur kon wachten
PM mij!
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:48:49 #60
200192 Darkwing_Duck
pi_62534902
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze m in beslag genomen?
Nee dat niet, maar in de chaos ergens weggestopt... je weetwel op vliegvelden, alle zooi in een bakje, riem uit, uitleggen dat stukken metaal in je lichaam hebt...

Gekloot..

Maargoed, ontopic maar weer
pi_62534955
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Treinennerd! Je bent rijp voor dat RTL4 programma!
Nee, waarschijnlijk hebben we het zelfde boek.

(Ongevallen op Nederlands Spoor)
pi_62535265
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:38 schreef dennistd het volgende:
even een bedankje aan de machinist van trein 10145:
door het geweldig snelle optrekken en het late afremmen (dus niet...) miste ik mijn bus in Enschede, waardoor ik een half uur kon wachten
De man hield gewoon rekening met blaadjes op de rails
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:07:13 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62535327
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:51 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, waarschijnlijk hebben we het zelfde boek.

(Ongevallen op Nederlands Spoor)
Correctemundo.

Edit: deze dus:

Kutquoteknop.

[ Bericht 16% gewijzigd door Duvel op 20-10-2008 19:32:38 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:31:30 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62536006
Gvd.

[ Bericht 84% gewijzigd door Duvel op 20-10-2008 19:51:09 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 20 oktober 2008 @ 20:07:08 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62537084
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De man hield gewoon rekening met blaadjes op de rails
blaadjes ok, maar moet ie daarvoor op 1,5km van het station al niet harder dan 30 kmh rijden?
PM mij!
pi_62538090
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:07 schreef Duvel het volgende:

Edit: deze dus:
[ afbeelding ]
Tof boek wel trouwens Al bladerend denk je steeds "Oh handig, volgende keer niet meer vooruit rijden." "Oh en ook niet op het balkon" "en niet in de kopbak" tot je uiteindelijk geen plek meer overhoudt waar je nog kan zitten
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:50:30 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62538304
Vandaag vanuit Ehv terug naar Breda gegaan met (volgens mij) ICR, ik zag een rijtuig voorbijkomen wat was goedgekeurd voor NL, B, D en L, het volgende was alleen NL - kan dat kloppen?
pi_62538589
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof boek wel trouwens Al bladerend denk je steeds "Oh handig, volgende keer niet meer vooruit rijden." "Oh en ook niet op het balkon" "en niet in de kopbak" tot je uiteindelijk geen plek meer overhoudt waar je nog kan zitten
En geen voormalige overwegwachterswoning kopen en al helemaal niet bij de wissel in Heeze gaan wonen.
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:04:06 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62538658
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Behoorlijk wat schadegevallen, en nog vrij fors ook. Ik heb ook nog dat boek van Rob Dragt, naast het spoor, alsmede Spoorwegongevallen in Nederland van Jongerius.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 20:50 schreef James1988 het volgende:
Vandaag vanuit Ehv terug naar Breda gegaan met (volgens mij) ICR, ik zag een rijtuig voorbijkomen wat was goedgekeurd voor NL, B, D en L, het volgende was alleen NL - kan dat kloppen?
Ja, dat klopt. Een deel van het ICR-park bestaat uit buurlandrijtuigen, een deel is alleen voor binnenlands verkeer. Verschil zit 'm in de statische omzetter onder het rijtuig in de inklappende tredes bij de deuren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62539245
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:01 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En geen voormalige overwegwachterswoning kopen en al helemaal niet bij de wissel in Heeze gaan wonen.
Behalve dat dat huis plat gegaan is toen, zijn daar meerdere zware crashes geweest. Minimaal drie zo te zien.
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:22:10 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62539260
Ja, het is een leuke plaats. Zijn die wissels daar nu weg?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62539342
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Behalve dat dat huis plat gegaan is toen, zijn daar meerdere zware crashes geweest. Minimaal drie zo te zien.
Ja, en allemaal ontspoord op het overloopwissel door te hoge snelheid.
pi_62539981
Ik heb dit boek.

Als enige treinenboek ja.
  maandag 20 oktober 2008 @ 21:57:54 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62540399
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:44 schreef k_man het volgende:
Als enige treinenboek ja.
Ahhh...

Ik heb drie boekenplanken vol met treinenboeken...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62540432
Maar vast niet het boek dat ik heb.
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:13:24 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62540922
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:59 schreef k_man het volgende:
Maar vast niet het boek dat ik heb.
Klopt. Is ie zo bijzonder dan?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 20 oktober 2008 @ 22:21:30 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62541196
wat ik me vanmiddag bedacht:
als volgend jaar de pimpel om de twee uur gaat rijden wordt het wel interessant om een keer een slagje bentheim te doen, en daar kijken bij de locwissels, de flirt van de westfalenbahn te platen, en een goederentrein op de foto te zetten

retourtje met gratis NL-net is maar 4,40 als ik het vanmiddag goed heb ingevoerd op de automaat
PM mij!
pi_62541751
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt. Is ie zo bijzonder dan?
Voor mij wel, maar ik ken de schrijver.
pi_62541904
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:21 schreef dennistd het volgende:
wat ik me vanmiddag bedacht:
als volgend jaar de pimpel om de twee uur gaat rijden wordt het wel interessant om een keer een slagje bentheim te doen, en daar kijken bij de locwissels, de flirt van de westfalenbahn te platen, en een goederentrein op de foto te zetten

retourtje met gratis NL-net is maar 4,40 als ik het vanmiddag goed heb ingevoerd op de automaat
in Bentheim is VEEL meer te zien Daar is ook een gaaf kasteel waar je op kan en allerhande eettentjes en zo Zeker als ik straks in Deventer woon ga ik daar heul vaker heen Ben er dit jaar helemaal nog niet geweest eigenlijk
  Redactie Sport maandag 20 oktober 2008 @ 22:53:51 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62542189
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

in Bentheim is VEEL meer te zien Daar is ook een gaaf kasteel waar je op kan en allerhande eettentjes en zo Zeker als ik straks in Deventer woon ga ik daar heul vaker heen Ben er dit jaar helemaal nog niet geweest eigenlijk
ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, terwijl het hier toch maar 14,1km vandaan is
PM mij!
pi_62542207
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, terwijl het hier toch maar 14,1km vandaan is
Komend weekend wat te doen?
  Redactie Sport maandag 20 oktober 2008 @ 22:58:08 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62542290
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Komend weekend wat te doen?
ja, een FOK!sport-crewmeet
PM mij!
pi_62542314
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ah hmm. Dan ga ik wel alleen Hek wel weer eens zin in, Bentheim
pi_62542448
Zal het trouwens niet ooit hetzelfde gaan aflopen met de PE als met Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf - Köln etc? Dat ze dat gaan vervangen door een ICE
Dat dat toeslagplichtig wordt in NL
Dat er alleen nog in Amf, Dv en Hgl gestopt wordt
en dan pas weer in Osnabrück?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 oktober 2008 @ 23:44:34 #85
Maffe Fries
pi_62543498
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hé ga jij daar ook heen
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:50:59 #86
146033 ReisT
pi_62543665
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal het trouwens niet ooit hetzelfde gaan aflopen met de PE als met Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf - Köln etc? Dat ze dat gaan vervangen door een ICE
Dat dat toeslagplichtig wordt in NL
Dat er alleen nog in Amf, Dv en Hgl gestopt wordt
en dan pas weer in Osnabrück?
En dat terwijl de verbinding er uiteindelijk niks sneller van wordt...

Als het aan de DB ligt wel ben ik bang. Het verhaal gaat dat DB de PE wel wil "opwaarderen" naar een ICE, maar niet zolang NS de verbinding geintegreerd wil hebben in het binnenlandse net. Minder vaak stoppen in NL vind ik opzich ook wel beter, zo hoort dat bij een internationale sneltrein. Maar liever niet als ICE dus.
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:53:25 #87
111382 Ofyles2
pi_62543729
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 12:13 schreef Cothen het volgende:

[..]

Het aanleggen van spoorlijnen wel. De noodzaak tot onderhoud lijkt echter nog niet te zijn doorgedrongen.
En dan de astronomisch hoge prijzen die je moet betalen voor sommige trajecten.
pi_62544822
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:50 schreef ReisT het volgende:

[..]

En dat terwijl de verbinding er uiteindelijk niks sneller van wordt...
Sneller is de ICE wel, stuk Hannover - Berlijn is de ICE iets van 20 min sneller dan de IC.
Dus met minder stops etc, zal de ICE denk ik wel 30 minuten minimaal sneller zijn.
Duurt trouwens dan nog steeds bijna 6 uur de reis.

Trouwens ik ben voor de ICE
ICE zit gewoon geweldig, vlak achter de cabine zitten is ook erg mooi en je hebt een bed als het niet al te druk is.
Die 2 euro voor een toeslag kaartje zonder datum waarop bijna nooit gecontroleerd word maakt mij ook niet uit.

Misschien over 30 jaar kunnen we in 3 uur van Amsterdam naar Berlijn met een HST.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 21-10-2008 00:49:39 ]
pi_62546677
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 00:43 schreef sander89 het volgende:
Sneller is de ICE wel, stuk Hannover - Berlijn is de ICE iets van 20 min sneller dan de IC.
Klopt ja, scheelt idd 23 minuten. En de ICE stopt niet in Wolfsburg, Stendal en Rathenow.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:48:45 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62546730
Liever gewoon die IC die ook vaak stopt, kun je tenminste nog een keer zonder gezeik in een buitenlandse trein zitten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:02:58 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62547965
Godallemachtig zeg, ik dacht: "Ik pak vandaag eens de auto om naar m'n werk te gaan." Ik heb een leaseauto staan, maar die had ik nog niet gebruikt (ik werk er nu zo'n 2 weken).

Dus ik rij zo vanuit Breda de A27 op richting Tilburg, sta ik vrijwel meteen in de file. En dat bleef zo doorgaan tot aan Eindhoven toe... ik dacht tussendoor een alternatieve route te vinden via Best, maar dat lukte ook niet echt.

Om 7.45 vertrokken, om 9.45 aangekomen... met de trein vertrek ik om 7.40 en ben ik keurig om 9.00 op plaats van bestemming - mijn werk.

Dit doe ik niet meer
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:09:25 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62548107
Bad timing.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62548231
Je hebt ook wel een goede dag uitgekozen om het te proberen
pi_62549265
Leasebakfaalhazen
pi_62549698
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Leasebakfaalhazen
De trein komt niet overal. Hier heb ik de keuze tussen een leasebak die mee mag op vakantie of een OV-jaarkaart.
Met het OV betekent dat 1u15 in twee bussen zitten, met de auto is het slechts 25 minuten of 35 minuten in de spits. De keuze is dan snel gemaakt lijkt me
pi_62550149
Gisteren onverwacht de 7108 van ACTS op spoor 3 te Zuidbroek zien staan
Foto is niet 1 van de allerbesten, het was donker en ik had maar een heel klein statiefje bij me

[ Bericht 55% gewijzigd door Wadloper op 21-10-2008 12:08:44 ]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:50:21 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62550188

Foto gisteren gemaakt, met een mobiele telefoon met een crappy kutcamera
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:58:30 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62550400
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:50 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Foto gisteren gemaakt, met een mobiele telefoon met een crappy kutcamera
Wat is dit voor waas?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:04:20 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62550549
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 11:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is dit voor waas?
Een vies raam

En een HTC Touch Dual, die dus echt slechte foto's maakt
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:08:27 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62550653
Wat probeert die foto te illustreren dan?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:09:55 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62550699
Niets, moet dat dan?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:22:59 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62551078
Nee hoor

pi_62551868
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, scheelt idd 23 minuten. En de ICE stopt niet in Wolfsburg, Stendal en Rathenow.
De helft van de ICE's stopt wel in Wolfsburg
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:06:26 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62552127
http://www.nu.nl/news/179(...)awoord_in_trein.html
quote:
Drie lesbische stellen hebben elkaar dinsdag in de trein het jawoord gegeven. Drie ambtenaren van de burgerlijke stand verbonden de koppels tegelijkertijd in de echt.
De huwelijksplechtigheden waren onderdeel van de campagne Nederland Leest, waarin het boek 'Twee vrouwen' van Harry Mulisch centraal staat.
Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtend
pi_62553369
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/179(...)awoord_in_trein.html
[..]

Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtend
In welke gemeente zouden zij het jawoord hebben gegeven?
Overigens klopt de smiley niet.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:11:04 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62554035
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:49 schreef Cothen het volgende:
Overigens klopt de smiley niet.
Fok! is nog niet homohuwelijk-proof
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:13:21 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62555675
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan??
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:16:19 #108
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_62555737
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat hoeven ze ook niet te worden
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:27:03 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62556000
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:16 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Dat hoeven ze ook niet te worden
Waarom niet?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:29:15 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62556066
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan??
Ja! En een peuk zware shag. EN kisten.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:15:53 #111
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_62560259
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou zo maar kunnen, een aantal jaar terug zijn de treinnummers omgenummerd naar 14x serie met ICE-intenties. Echter is het vooralsnog daar bij gebleven.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:46:13 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62560758
quote:
Spoor Groningen-Emmen beter dan stoppen in Stadskanaal

Het verlenging van de in 2010 te starten treinverbinding Groningen-Veendam naar Emmen is bijna zeker gunstiger dan een verlenging die stopt in Mussel­kanaal. Dit is de uitkomst van het scriptie-onderzoek van student Diederick van der Lely onder leiding van professor Jan Oosterhaven van de Rijks­universiteit Groningen. Het belangrijkste voordeel bestaat uit het veel grotere aantal buspassagiers dat overstapt naar de trein bij een verlenging tot Emmen en dat betekent een hogere kaartverkoop voor de vervoerder en een belangrijke winst in reistijd en comfort voor de passagiers.
Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hier
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:12:43 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62565015
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hier
Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:27:25 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62567728
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is.
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
pi_62568275
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Zolang er maar meer spoor komt vind ik het best.
Desnoods (nog meer) Subsidie voor die spoorlijnen.

NL heeft trouwens ook nog 3 HSL nodig en nog wat spoortjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 21-10-2008 22:51:19 ]
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:14:16 #117
111382 Ofyles2
pi_62569353
quote:

[..]

Ik zou meteen combineren met grafen, matrices en Excel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:18:14 #118
Maffe Fries
pi_62569492
quote:

[..]

Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
  Moderator woensdag 22 oktober 2008 @ 06:20:59 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_62572686
quote:

[..]

Ik kreeg ook een 6-je voor m'n scriptie Vind ik nog steeds niet eerlijk
pi_62573164
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.). Plus het ontbreken van een kaart/plattegrond met aangegeven over welke trajecten het eigenlijk gaat. Dat gekleurde-vlakjesverhaal wat voor bijlage moet doorgaan is natuurlijk helemaal om te huilen want de legenda is volstrekt onleesbaar.

Oh en die tabel ook Met horizontaal de stations en vertikaal cijfers, die zowel de tijd als de afstand aangeven. Dan heb je ergens gewoon niet begrepen hoe je numerieke gegevens grafisch inzichtelijk maakt

Overigens ook leuk als je afstudeerbegeleider zelf vrolijk komt concluderen dat het helemaal geen zin heeft allemaal

[ Bericht 10% gewijzigd door Dr_Flash op 22-10-2008 09:08:16 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:18:04 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62573955
quote:

[..]

Mja, veel smijten met modellen en zo, schijnt er bij te horen. Maar hé, ik ben ook maar een onderpresterende HBO'er, dus weet ik veel. Als ik zie hoe de huidige HTS'ers het doen, ben ik blij een oude lul te zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:20:03 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62573991
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:14:17 #123
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_62575299
Hai!

vraagje, weten jullie of goederentreinen die van Rotterdam naar Gdansk in de samenstelling veranderen wanneer ze Duitsland en/of Polen binnenkomen?

dankje!
Blimps are pretty pimp!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:16:48 #124
Maffe Fries
pi_62576880
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.).
Dat is helaas een verplichting
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:20:56 #125
Maffe Fries
pi_62576991
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen...
Dat moet idd zo'n beetje als je vanuit Zuidbroek komt vanaf de aftakking naar de kalkfabriek in Veendam zit al het een en andere vervangen worden en vanaf station Veendam richting Stadskanaal en Musselkanaal zou alles vervangen moeten worden, wat zeer kostbaar zal worden.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:36:51 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62577401
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:38:40 #127
Maffe Fries
pi_62577452
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:36 schreef Duvel het volgende:
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd!
Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:52:42 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62577906
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.
Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62577956
Tja, oorzaak-gevolg verhaal he, komt op hetzelfde neer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:00:08 #130
Maffe Fries
pi_62578168
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.
Zo kun je het ook zeggen

In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:20:11 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62578762
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af
Voor een stopdienst met rammelende pokkediesels is een gemiddelde snelheid van 60 niet eens zo slecht.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:25:15 #132
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62578915
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal.
De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity.

Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:27:33 #133
Maffe Fries
pi_62578988
Klopt, maar hier wordt niet om de 5 km gestopt, dus kan de Vgem vanaf Veendam omhoog. Vergeet niet dat de 22 minuten tussen Groningen en Zuidbroek snel is, omdat er liefst 5 keer gestopt moet worden onderweg voordat de trein in Zuidbroek arriveert. Daarom kunnen er wel wat minuten af en de Vgem omhoog.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:28:29 #134
Maffe Fries
pi_62579027
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:25 schreef ikbenik het volgende:
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal.
De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity.

Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden?
Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:32:37 #135
136283 knars
Teethgrinder
pi_62579144
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten.

Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:41:58 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62579386
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:32 schreef knars het volgende:
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten.

Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht
Als dat ding tussen Hoorn en Enkhuizen wèl zou stoppen, zou ik een directe verbinding met mijn geboortedorp hebben!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:21:51 #137
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62580488
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR
Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken. En het is ook nog wel redelijk comfortabel.

Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64!

Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen.
pi_62580916
Wat ik wel vet vind aan de nieuwe dienstregeling is dat er straks ook gemoderniseerd stadsgewestelijkmaterieel in Zutphen komt
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:46:04 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62581188
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken. En het is ook nog wel redelijk comfortabel.

Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64!

Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen.
Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:04:56 #140
146033 ReisT
pi_62581712
quote:

[..]

Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken.
DDAR-met-loc kan anders behoorlijk snel optrekken hoor, zal niet eens veel verschillen met een Sprinter (volgens sommigen zelfs sneller ).
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:11:11 #141
136283 knars
Teethgrinder
pi_62581884
Tsja, er zijn wel wat delen op het traject waar de snelheid wel omhoog mag t.o.v. een sprinter. Denk alleen al aan Nieuwerkerk - Gouda, Goverwelle-Woerden, Woerden-Breukelen, Breukelen-Abcoude. Dat zijn toch wel wat grotere afstanden dan Alexander-Schollevaar of Bijlmer-Duivendrecht.

Maar dan nog: DDAR suckt.
  Redactie Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 15:06:33 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62583493
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:11 schreef knars het volgende:
Maar dan nog: DDAR suckt.
maar eens afwachten hoe het DDMm wordt dan
PM mij!
pi_62583680
quote:

[..]

(moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!).
Ik zit er niet heel vaak in (woon in Leeuwarden en zit dus het meest in ICM), maar als ik er toch in moet, dan vind ik het eigenlijk niet eens heel onaardig. Vooral beneden mag ik graag zitten, met name het kleine gedeelte bij de DD-AR'tjes met lok. Heb tot de drgl2007 inging regelmatig Ut - Zl met DD-AR gedaan, omdat ik weer eens de IC naar Zwolle had gemist. Het kan slechter hoor...
pi_62583942
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden.

Ik heb niet echt een duidelijk beeld, omdat ik niet in elk soort ingezeten heb of het alweer een lange tijd geleden is.

Van het materieel waarvan ik vaak genoeg in gezeten heb:

1. VIRM
2. ICM
3. ICRm
4. ICMm
5. ICK/ICL
6. DM'90
7. DDM
8. Lint
9. Plan TV

Ik vraag mij namelijk wel een beetje af hoe de anderen zijn, over de GTW heb ik al veel verhalen gehoord, maar over de SGM bijv. hoor ik niet zo veel. Ook zou ik niet weten hoe de Protos is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nightshadow op 22-10-2008 15:30:35 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:25:03 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62583977
Ik vind persoonlijk ICR(m) het lekkerste zitten, daarna komt VIRM, dan ICK/ICL, dan DD-AR, daarna Plan V/T. Meer type treinen kan ik me zo niet herinneren.
pi_62584942
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:
quote:
"Wij gaan met een speciale trein rijden in de dienst waar ook een kinderhoek in komt. Deze trein komt september 2008 in de dienst (een VIRM4). Aan de hand van klantfeedback en onderhoudservaring beslissen we dan of we dit op grotere schaal gaan toepassen in onze bestaande treinen."
pi_62585423
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:56 schreef Nightshadow het volgende:
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:
[..]
Uit wiens babbeldoos komt dat?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:11:22 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62585433
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken...
pi_62585480
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uit wiens babbeldoos komt dat?
Bron: http://www.treinreiziger.(...)E9%20in%20de%20trein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 16:16:10 #150
Maffe Fries
pi_62585583
Zo vaak in de week zitten er toch geen kinderen in de trein, omdat ze op school moeten zitten door de week en alleen op woensdagmiddag, zaterdag en zondag iedereen in de trein wakker kunnen jengelen?
pi_62585894
* Dr_Flash klimt weer even op zijn stokpaardje
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:01:11 #152
111382 Ofyles2
pi_62586960
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 06:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik kreeg ook een 6-je voor m'n scriptie Vind ik nog steeds niet eerlijk
Brutalen hebben de halve wereld, met alleen respect tonen bereik je niets.

Daarom zal ik NS ook te lijf gaan als ik een nieuw OV-bedrijf opricht (eigenlijk nog een proefballonnetje dat opgeblazen moet worden).
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:04:20 #153
111382 Ofyles2
pi_62587040
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
Zo vaak in de week zitten er toch geen kinderen in de trein, omdat ze op school moeten zitten door de week en alleen op woensdagmiddag, zaterdag en zondag iedereen in de trein wakker kunnen jengelen?
Kinderen zouden ook verboden moeten worden in het stiltecoupé. Dan zit je op weg naar huis bij te komen van een zware werkdag, houden de koters je uit je rust.

Ducttape of secondenlijm kunnen ook een oplossing zijn voor dit probleem.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:06:30 #154
111382 Ofyles2
pi_62587098
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef James1988 het volgende:
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken...
Een trein is toch bedoeld forenzen van A naar B te vervoeren? Daarnaast komen kinderen tot 11 jaar nauwelijks uit hun omgeving tijdens schooldagen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:37:54 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62588025
Doet me denken aan IC+, dat had ook zo'n koterhoek, inclusief patrijspoorten.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62588076
Zo'n koterhoek neemt vast veel minder ruimte in dan een toilet. Ook zal de bezettingsgraad vast veel hoger zijn.
pi_62588208
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk?
Verreweg ICM (2e klas). Die oranje banken zitten zo ongelofelijk chill op de lange trajecten. Kan geen ander materieel aan tippen.
pi_62588295
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:44 schreef Socios het volgende:
Verreweg ICM (2e klas). Die oranje banken zitten zo ongelofelijk chill op de lange trajecten. Kan geen ander materieel aan tippen.
Al zit de eerste klas van jouw avatar ook niet heel vervelend
pi_62588334
Haha, klopt, laatst nog in geslapen tussen Arnhem en Amsterdam.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:57:16 #160
171807 sir_DERFEL
pi_62588514
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:14 schreef sir_DERFEL het volgende:
Hai!

vraagje, weten jullie of goederentreinen die van Rotterdam naar Gdansk in de samenstelling veranderen wanneer ze Duitsland en/of Polen binnenkomen?

dankje!
niemand? das jammer..
Ik ben er al achtergekomen dat het allemaal Normaalspoor is..
maar wordt de loc veranderd? want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning..

[ Bericht 0% gewijzigd door sir_DERFEL op 22-10-2008 18:31:10 (normaalspoor i.p.v. breedspoor) ]
Blimps are pretty pimp!
pi_62588584
quote:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden.
ICMm
ICRm
ICK
SGMm
Protos
ICM
Velios/Spurt/GTW
Plan T/V
VIRM
Lint / A32 / Castellumtrem
DDM / DDAR
pi_62588616
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef sir_DERFEL het volgende:
niemand? das jammer..
Ik ben er al achtergekomen dat het allemaal Breedspoor is..
maar wordt de loc veranderd? want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning..
Normaalspoor bedoel je

Het fijne weet ik er niet van, de reguliere cargofappers hier zijn nog niet thuis denk ik. Geduld, het komt wel
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:06:59 #163
146033 ReisT
pi_62588725
quote:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk?
Dat is nogal subjectief, die lijstjes. Maar dat het mat met de letters "IC" in de afkorting het beste is, mag duidelijk zijn.

En bij sommige treinen zit er nogal een verschil in welke versie je hebt. In DDAR-2eklas kan je drie verschillende banken aantreffen, de gedeklasseerde 1e klasse = vrijwel gelijk aan 2e klas ICM; dan heb je de 'zachte' groene banken waar toch niks mis mee is, en dan heb je de 'plankjes'. Bij VIRM heb je ook keus uit plankjes of de best behoorlijke stoffen stoelen. De mensen die deze dubbeldekstreinen haten zitten zeker meestal op ver slechtste bankjes ofzo, ik loop altijd maar een stukje door zo'n trein tot ik de betere banken aantref.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:08:51 #164
146033 ReisT
pi_62588770
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef sir_DERFEL het volgende:
want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning..
Daarom rijden die treinen meestal óf met een loc die alle spanningen lust, of nog makkelijker: gewoon met een dieselloc.
pi_62588885
Tja, subjectief, klopt, maarja, het is geen onderzoek ofzo, ben gewoon benieuwd wat jullie vinden..

Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:16:02 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62588938
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
Cabrio voor de NS directie.

Oh nee wacht! Hij is oranje! Stond reserve voor het geval Nederland het EK zou winnen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:30:20 #167
171807 sir_DERFEL
pi_62589266
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Normaalspoor bedoel je

Het fijne weet ik er niet van, de reguliere cargofappers hier zijn nog niet thuis denk ik. Geduld, het komt wel
je hebt gelijk, normaalspoor.. het is dan ook niet mijn sterkste vak..
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:08 schreef ReisT het volgende:

[..]

Daarom rijden die treinen meestal óf met een loc die alle spanningen lust, of nog makkelijker: gewoon met een dieselloc.
hmm, dan ga ik daar maar vanuit, maakt het allemaal wel weer wat makkelijker

dankje!
Blimps are pretty pimp!
pi_62589934
Zeg, het Schöner Tag Ticket NRW, dat is toch al vanaf Enschede geldig? Daar hoef je toch niet, anders dan bij Venlo en Heerlen, een grensoverwipkaartje te kopen?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:50:08 #169
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62591576
Zondag lekker met de bus naar Tilburg. Kun je trouwens ergens zien wat de tariefeenheden zijn die NS hanteert, en wat dat kost per eenheid? Wat ik trouwens ook raar vind: een maandabonnement gaat uit van een 2e klas vol tarief, het is toch veel goedkoper een kortingskaart te kopen en elke dag je kaartje te stempelen als je langere tijd reist?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62591724
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:50 schreef --Christiaan-- het volgende:
Kun je trouwens ergens zien wat de tariefeenheden zijn die NS hanteert, en wat dat kost per eenheid?
HIER vind je ALLES

Bovenaan de tarieven per tariefeenheid ongeveer

Onderaan de tariefeenheden
pi_62592385
Oh ja ik was het vorige topic met de trein he? Aangezien ik ben vergroeid met mijn camera even bewijsmatriaal en zulks.

pi_62592505
Laatste 4 zijn op 's-Hertogenbosch. De eerste 7 zouden daar ook allemaal kunnen zijn
pi_62592733
Heb fotos gemaakt in Leiden, Utrcht en Den Bosch, maar weet niet meer wat ik waar op de foto heb gezet
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 20:25:09 #174
Maffe Fries
pi_62592887
De Bedevaartstrein is Den Bosch
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:41:17 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62593407
De eerste is Leiden, de tweede Utrecht (afgezaagde kap).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:03:22 #176
200192 Darkwing_Duck
pi_62596527
quote:
Uw aanvraag kon niet worden voltooid vanwege onderstaande reden:

*Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
*Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
**
**
*Ga terug om uw trein of tariefkeuze te wijzigen

Als deze fout zich voor blijft doen neem dan contact op met onze Internet Support Desk 0900-9296, 0,35 euro pm.
Bied hem dan ook niet aan

Zo gaat het al heel de avond

Mag ik? Ja ?

Godverdehoerenteringkankerkachel

Iemand nog tips van een site waar ik die 25 euro kaartjes uit kan trekken ?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:11:43 #177
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62596823
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Bied hem dan ook niet aan

Zo gaat het al heel de avond

Mag ik? Ja ?

Godverdehoerenteringkankerkachel

Iemand nog tips van een site waar ik die 25 euro kaartjes uit kan trekken ?
Dagkaarten bedoel je?
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_62597299
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh nee wacht! Hij is oranje! Stond reserve voor het geval Nederland het EK zou winnen!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:24:47 #179
200192 Darkwing_Duck
pi_62597389
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:11 schreef --Christiaan-- het volgende:

[..]

Dagkaarten bedoel je?
Nee 25 euro naar paris kaartjes
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:40:38 #180
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62597965
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef James1988 het volgende:
Er zijn (hele kleine) kinderen die niet jengelen en helemaal al niet in een trein die bovendien bijna elk regulier treinstel kennen, alle stations op de trajecten utrecht-amersfoort en utrecht - den bosch plus alle rivieren(tjes) die worden gepasseerd kennen. De tram mogen besturen en bebellen van Houten Castellum naar Houten en nog altijd in hun broek poepen, dit even terzijde.

Het meest interessante van het nieuwe spoorboekje vond ik dat Den Haag CS in het het nachtnet wordt vervangen door Den Haag HS. Het is maar dat je het even weet, wil je nog even kop maken op CS dan moet je snel wezen met je n8rondje

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 22-10-2008 22:53:46 ]
pi_62598053
Ik quotte wat van 'Flash'...

Top: ICM, ICR
Goed: ICK/ICL/ICB/ ICMm
Voldoende: VIRM
Ellende: Plan T/V DD-AR / DDM (beenruimte, herrie, lekkende kozijnen, zeker als IC )

Overige materieel zoals Protos , 1x ingezeten. Dieselmaterieel begin ik niet eens aan .
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:48:13 #182
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62598239
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, het Schöner Tag Ticket NRW, dat is toch al vanaf Enschede geldig? Daar hoef je toch niet, anders dan bij Venlo en Heerlen, een grensoverwipkaartje te kopen?
Daar komt ie, toevallig opgezocht omdat Bork-jr en ik volgend weekend naar NRW fahren ->

Auszug aus dem NRW-Tarif (Stand 15.06.2008)

Geltungsbereich
1.2. PauschalpreisTickets
Die PauschalpreisTickets gelten im kooperationsraumüberschreitenden Verkehr für alle Busse und
Bahnen im Geltungsbereich der Tarife der Verkehrsverbünde und Verkehrsgemeinschaften in NRW,
auch in allen Zügen des Nahverkehrs (z. B. die Produktklasse C der DB AG: RegionalExpress (RE),
RegionalBahn (RB), S-Bahn (S)). Hiervon abweichende Regelungen können im Fahrplan oder per
Aushang bekannt gegeben werden. Die Tickets gelten grundsätzlich nicht in den Zügen des Fernverkehrs
(z.B. D, EC, IC, ICE, Auto- oder Sonderzüge, Nachtreisezüge).
Die Gültigkeit von PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen außerhalb von NRW regelt Anlage 1c.

Anlage 1c zu den Tarifbestimmungen für den NRW-Tarif
Gültigkeit von PauschalpreisTickets außerhalb von NRW
Über NRW hinaus gelten die PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auf den folgenden
Streckenabschnitten:

In Niedersachsen:
• Ibbenbüren-Laggenbeck – Bünde (Westf) (KBS 375)
• Osnabrück Hbf – Lengerich (Westf) (KBS 385)
• Osnabrück Hbf – Halen (KBS 392/394)
• Osnabrück Hbf – Westbarthausen (KBS 402)
• Holzminden – Lüchtringen (KBS 403)

In Hessen:
• Bad Karlshafen – Wehrden (KBS 356)
• Willingen – Brilon Wald (KBS 439)

In Rheinland-Pfalz:
• Niederschelden Nord – Au (Sieg) (KBS 460)
• Ingelbach – Geilhausen (KBS 461)
• Betzdorf (Sieg) – Struthütten (KBS 462)
• Betzdorf (Sieg) – Daaden (KBS 463)
• Linz (Rhein) – Bad Honnef (Rhein) (KBS 465)
• Brohl – Bonn-Mehlem (KBS 470)
• Gerolstein – Dahlem (Eifel) (KBS 474)
• Ahrbrück – Remagen (KBS 477)

In den Niederlanden:
• Enschede – Gronau (Westf) (KBS 407/412)

Quelle: Tarifbestimmungen für den NRW-Tarif, Stand 15. Juni 2008
DB Regio NRW (Fahrgastmarketing)

Dus: Ja(wohl)
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:51:05 #183
200192 Darkwing_Duck
pi_62598343
Nachtnet op hS

Yess!

Eindelijk gewoon snachts naar huis lopen zonder dure taxi. Vooralsnog liet ik het nachtnet voordat het was, vanwege dus of een taxi betalen of een uurtje lopen, nu is het nog slechts 15 minuten lopen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 22:52:34 #184
200192 Darkwing_Duck
pi_62598421
Weet iemand of de nieuwe Hafas CD rom al uit is, zo ja dan ga ik m halen op....

Aken is het beste?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:00:17 #185
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62598654
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Aken is het beste?
Als ie uit is, wil ik hem best voor je meenemen, 31e t/m 3e Dusseldorf/Wuppertal.

ICE met 1e klas kaartjes FTW!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:08:57 #186
200192 Darkwing_Duck
pi_62598991
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:00 schreef bork het volgende:

[..]

Als ie uit is, wil ik hem best voor je meenemen, 31e t/m 3e Dusseldorf/Wuppertal.

ICE met 1e klas kaartjes FTW!
Dat zou best cool zijn, geen idee of Flesch nog eerder in die contreien komt? zowiezo weet fles waneer dat ding er is ...
pi_62599145
Weer is een poging gedaan om foto's te maken.

Railion 6497+6494+64?? kolentrein.

DB Baureihe 110 380-2 ?

DBAG 2X Baureihe 426

Mijn vervoer naar het spoor

Moet nog even aan mijn timing werken.

Volgende keer maar eerder daarna toe, want je kan beter aan de andere kant staan ivm begroeiing etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 23-10-2008 01:10:00 ]
pi_62603558
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Aken is het beste?
Die komt op zn vroegst half november pas uit
pi_62604052
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:13 schreef sander89 het volgende:
Weer is een poging gedaan om foto's te maken.
Weer is prachtig zo te zien
pi_62604272
23 oktober 2008: "Onderhoud spoor moet beter"

Let wel:

22 februari 2005: "Onderhoud spoor moet beter"

Schiet lekker op zo ja
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:04:06 #191
200192 Darkwing_Duck
pi_62604880
Weet iemand nou een goede site om te reserveren voor de thalys? Die van highspeed komt dus steeds met foutmeldingen...
pi_62604956
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:21:31 #193
200192 Darkwing_Duck
pi_62605198
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
www.thalys.com ?
Dan kom ik uiteindelijk weer op de higspeedsite uit met de foutmeldingen
pi_62605245
www.treinreiswinkel.nl

Is wel boekingskosten a 7,50 p.p. (max 15 euro).. Heb via daar mijn InterRail tickets besteld en gereserveerd voor de thalys en de TGV..
pi_62605965
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:24 schreef Nightshadow het volgende:
www.treinreiswinkel.nl
Dan kan je je beter als zwartrijder laten oppakken in de thalys
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:20:34 #196
200192 Darkwing_Duck
pi_62606431
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan kan je je beter als zwartrijder laten oppakken in de thalys
Misschien een serieuze overweging....

Kost dat?
pi_62606597
Geen idee. Maar ik zou liever thuisblijven dan ooit nog wat met de treinreiswinkel te maken te hebben.
pi_62606695
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:13 schreef sander89 het volgende:

Volgende keer maar eerder daarna toe, want je kan beter aan de andere kant staan ivm begroeiing etc.
Leuke foto's hoor Maar volgende keer niet aan de andere kant gaan staan, maar altijd aan de zon-kant, anders krijg je zo'n overbelichte lucht en schaduw op de trein

Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen..
pi_62606725
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee. Maar ik zou liever thuisblijven dan ooit nog wat met de treinreiswinkel te maken te hebben.
Zo te horen slechte ervaringen?

Ik heb ook niet echt super goede ervaringen met dit bedrijf, maar zo erg is het ook weer niet
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:35:29 #200
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62606795
quote:
Wat ik zelf fijn vind rjiden?

1. ICM
2. VIRM
3. ICMm (had bovenaan kunnen staan, als de stoelen beter waren geweest)
4. SGMm
5. Mat'54
6. Plan V
7. Plan T (stoelen staan alleen te dicht achter elkaar)
8. GTW
9. Lint
10. DM'90
100. DD-AR (laten ze deze aub zo snel mogelijk vervangen en afvoeren)
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:00:24 #201
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62607448
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.
Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 12:06:26 #202
Maffe Fries
pi_62607615
Gaat lekker met de nieuwe VIRM trouwens. Mocht je de stelletjes missen, dan kan dat kloppen. Van de 17 geleverde stellen rijden er vier rond, staan er 2 op Bokkeduinen en elf stellen staan volgens Somda in Onnen
pi_62607996
Elf stellen te Onnen.... daar moet denk ik wel iets serieus mis zijn.
De remmen waar veel mensen over klagen? En/of het probleem met de panto...
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:25:16 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62608113
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:00 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?
Dat gaat vast wel lukken. Overigens is Nieuwerkerk - Gouda ook 130.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:27:05 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62608157
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker met de nieuwe VIRM trouwens. Mocht je de stelletjes missen, dan kan dat kloppen. Van de 17 geleverde stellen rijden er vier rond, staan er 2 op Bokkeduinen en elf stellen staan volgens Somda in Onnen
Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62609543
Charango is terug uit London per Eurostar.
In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!!
Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'.
Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein

Een pluspunt is wel dat Eurostar mij een gratis tweede retourreis heeft aangeboden als compensatie voor de vertraging op Brussel Zuid - St.-Pancras, ik hoop dat hierbij ook de reis vanuit Nederland is inbegrepen. Sowieso is London een prachtige stad.
Openbaar vervoer is er prima geregeld, duidelijke informatievoorziening en plenty treinen in alle richtingen. Alleen de meeste stations kunnen wel een flinke renovatie gebruiken.
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 13:28:44 #207
Maffe Fries
pi_62609811
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.
Klopt en dat biotoilet werkt ook nog niet optimaal.
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 14:23:30 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62611318
vanmorgen een nogal actieve conducteur in de 7930 vanuit enschede: hij riep voor vertrek alle stations om
bij aankomst in hengelo maakte ie wel een foutje: hij vermeldde alleen de overstap naar oldenzaal en bentheim, maar zutphen vergat ie
PM mij!
pi_62611545
De lijn naar Zutphen is dan ook geen NS-lijn
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 14:51:36 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62612107
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:32 schreef Cothen het volgende:
De lijn naar Zutphen is dan ook geen NS-lijn
nee, maar normaal wordt ie wel omgeroepen
en waarom werd oldenzaal dan wel omgeroepen?
PM mij!
pi_62613460
Precies, er gaan meer mensen in de richting van Zutphen dan in de richting Oldenzaal (zelfde lijn, alleen andere kant op).. Maar gebeurde wel vaker merkte ik..
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 15:44:52 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62613721
afkortingsraadseltje:
NSRCCOVCP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:59:25 #213
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62614192
Het ging weer goed in Tilburg vandaag. Maandag al geen treinverkeer Tilburg - Eindhoven, en vandaag van 8.45 tot 14.00 (!) geen treinverkeer tussen de twee. Bovendien waren er géén bussen, zo ondervond mijn zusje. Ik zat in de eerste stoptrein die weer reed, die van 14.40. Toen was het nog steeds ontregeld:

donderdag 23 oktober 2008 @ 17:06:44 #214
111382 Ofyles2
pi_62616161
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:14:09 #215
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62616337
SLT FTW!

Utrecht CS omstreeks 13.00, trok net op, zoemend en erg snel volgens mij.

pi_62616935
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Ik vind het er eigenlijk wel kek uitzien
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:48:04 #217
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_62617030
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Ze kunnen 'm toch niet meer van me afpakken.
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 17:58:12 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62617205
als ik in bilthoven rond 13u een trein (de 273) die vanaf het middenspoor uit den dolder komt wil platen, waar kan ik dan het beste staan op het station? aan de kant van de overweg of juist aan de utrechtse kant?
PM mij!
pi_62617309
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:58 schreef dennistd het volgende:
als ik in bilthoven rond 13u een trein (de 273) die vanaf het middenspoor uit den dolder komt wil platen, waar kan ik dan het beste staan op het station? aan de kant van de overweg of juist aan de utrechtse kant?
Bij de overweg natuurlijk. Anders heb je sluitseinen

en bovendien staat de zon daar beter. En heb je niet van die lelijke geluidswallen.
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 19:07:40 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62618644
ok, bedankt, nu nog hopen op een droge bui rond die tijd
PM mij!
pi_62618697
Moet je zaterdag gaan, dan is het zonnig
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 19:11:08 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62618744
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je zaterdag gaan, dan is het zonnig
ja, maar zondag kom ik er toch al langs als ik naar utrecht moet
zaterdag zou me weer een extra kruidvat-kaartje kosten
PM mij!
pi_62619072
Zondag wordt het boutweer
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 19:51:29 #224
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62619846
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Zondag wordt het boutweer
tja, helaas dan...
ik ga er ook eigenlijk niet voor de trein heen, maar als ik die kan meepakken is dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen
PM mij!
pi_62619863
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden
  Redactie Sport donderdag 23 oktober 2008 @ 20:02:29 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62620204
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
PM mij!
pi_62620856
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
Oh die had ik in april al eens met mat24

die keert echt vlak buiten Bhv

Maar sinds ik een museumjaarkaart heb kan ik daar nog wel ff een expeditie aan wijden natuurlijk
pi_62621646
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:18 schreef Charango het volgende:
Charango is terug uit London per Eurostar.
In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!!
Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'.
Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein
Belganistan.... Das wel een goede naam. Vanmorgen 45 minuten vertraging gehad tussen Antwerpen en Brussel. De stationsomroepen zijn totaal onverstaanbaar, óók als er geen trein herrie maakt. Treinen vertrekken ineens van een ander station in de stad. En de dienst zelf is om te huilen. De lijn tussen Antwerpen en Brussel is een omhoog gevallen metro met zoveel haltes en korte afstanden tussen de stations.
pi_62621846
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Leuke foto's hoor Maar volgende keer niet aan de andere kant gaan staan, maar altijd aan de zon-kant, anders krijg je zo'n overbelichte lucht en schaduw op de trein

Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen..
Dat waren de beste foto's foto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.

Voorbeeldje

Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).

Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.

Post iets te groot uitgevallen.
pi_62626825
Dag,

Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur

1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?

Het gaat om deze portalen:

(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)

Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)

2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?

Alvast bedankt
hula
pi_62628323
De hoogte van de draad is in Nederland ±5,50m, alsdus wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Bovenleiding

Vraag 2 is voor zover ik weet geen duidelijk antwoord op te geven.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:02:11 #232
111382 Ofyles2
pi_62630507
Misschien iets met PVR (Profiel Vrije Ruimte)?
  Redactie Sport vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:35:16 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62632428
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,

[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)

Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)

2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?

Alvast bedankt
neem een lange rolmaat mee en ga het een keer opmeten bij een overweg
PM mij!
pi_62632964
Wel een metalen meenemen als je wil controleren hoe hoog de bovenleiding hangt
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:47:25 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62633037
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,

[ afbeelding ]

Alvast bedankt
Het portaal zoals in het plaatje is in elk geval een beetje vervormd. De afstand tussen de rijdraad (onderin) en de draagkabel (bovenin) is in het echt een meter of drie, dus in 1:87 zou dat zo'n 34,5mm zijn.

Er bestaat trouwens wel zoiets als een vaste hart-op-hart afstand tussen twee sporen, maar ik weet 'm niet uit m'n hoofd. Edit: ik kom ergens een waarde tegen van 3500mm... Is dat een rare maat?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:37:50 #236
146033 ReisT
pi_62634014
Die hart-op-hart-afstand blijkt "spoorafstand" te heten, en ik kom nu tegen "Op veel locaties zal deze zich bevinden tussen de 360 cm en 400 cm." Da's op recht spoor natuurlijk, in bochten is 't meer. En bij hogere snelheden hoort ook een grotere afstand: voor 200km/u moet het 4,25m zijn.
pi_62634711
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:53 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat waren de beste foto's foto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.

Voorbeeldje
[ afbeelding ]

Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).

Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.

Post iets te groot uitgevallen.

Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:07:35 #238
146033 ReisT
pi_62636163
Ook met die knop vast half ingedrukt, en dus al scherpgesteld, moet je nog steeds op het goede moment klikken. Daar heb ik ook nog vaak moeite mee, dat juiste moment zien te vinden. Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:27:02 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62638457
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef ReisT het volgende:
Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
Dat heet shutter lag Bij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:32:09 #240
200192 Darkwing_Duck
pi_62638635
Godfgloeiende hoeren.

Vanochtend was er een actie op Antwerpen centraal van een Belgisch pretpark, ik dacht laat ik maar 2 hobby's combineren, maar de allereerste benelux reed maar tot roosendaal ( VIRM) en verder moesten maar 3 kwartier wachten ( kwamen met + 15 aan) Actie liep tot 9 uur, dus ik was net te laat . Op de vraag aan de conducteur waarom de NS wel een Virm kon inzetten, en de Belgen geen varkensneus was het antwoord: "Wij zitten wat ruimer in ons materieel":') . Dat klopt ook wel aangezien er 2x plan V als IC naar Dordrecht ging , 3 keer raden waar die VIRM vandaan kwam

Dus maar weer terug naar huis gegaan omdat toch de accu van mijn Cam het begeven had, dadelijk weer naar brussel, want dan is daar die actie. Aangezien een superdagretour niet zo heel veel duurder was ( vanaf roosendaal) dan dooreizen vanaf antwerp naar Brussel.

Ach, het houd je van de straat
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:39:39 #241
146033 ReisT
pi_62638824
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heet shutter lag Bij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
Zo'n vermoeden had ik ook al Wordt dus nodig tijd dat ik eens een 'echte' camera aanschaf.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:11:45 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62639795
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Geen idee, maar het zou best eens een zusje van deze kunnen zijn (geweest):

Bron

Deze foto is van april 2006. Strukton heeft zelf ook shuntertjes van dat type trouwens.
pi_62650873
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:58:06 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62651065
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:50 schreef sander89 het volgende:
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
Tot morgen maar dan
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:06:23 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62654336
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf

Als de manier waarop het gebracht wordt
pi_62654664
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tot morgen maar dan
Ga je ook die kant op?

Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:22:36 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62654769
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef sander89 het volgende:
Ga je ook die kant op?

Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
Ik ga morgen de FLIRT van de WFB pakken en meteen een stuk of 7-10 bordjes erin meppen in de regio Bielefeld ja.

Bedoel je soms dit?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:40:35 #248
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62655280
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Zowel het bericht zelf

Je hebt ze er netjes op gewezen hoor .

Is er iemand weleens EISENBAHNMUSEUM BOCHUM DAHLHAUSEN geweest? http://www.eisenbahnmuseum-bochum.de/ We zijn er volgendeweek toch in de buurt, is het wat om ff binnen te wippen?
Wat misschien leuk is, zag het toevallig op de site:

zum Weihnachtsmarkt
Am 29.11.2008 geht es mit dem dahlhauser Museumszug und der museumseigenen Diesellokomotive zunächst bis zur deutsch/ niederländischen Landesgrenze. Dort erwartet uns die letzte kohlegefeuerte 01 10, die 01 10 75!
Die Fahrt beginnt in Hattingen (Ruhr) und führt uns über Bochum Dahlhausen, Essen Steele, Essen Hbf, Mülheim Hbf und Duisburg Hbf, bevor es in Richtung Landesgrenze weiter geht.
Die Ankunft in Maastricht ist für etwa 12:30 Uhr vorgesehen. Die vorgesehenen 5 Stunden Aufenthalt werden Ihnen innerhalb des Winterlandes (Weihnachtsmarktes) als kurzweiliges aber interessantes Erlebnis in Erinnerung bleiben.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:45:29 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62655429
Ik ben er nog nooit geweest, maar het schijnt best de moeite waard te zijn
Desgewenst wil ik de mogelijkheden wel onderzoeken om daar samen heen te gaan
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:48:48 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62655536
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:53:39 #251
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62655691
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost
Veel geld is vanaf komende donderdag: http://www.plandampfteam.(...)0Okt.08_07-06-30.pdf

Het ritje van 2 t/m 4 mei lijkt me wel leuk btw.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:10:56 #252
111382 Ofyles2
pi_62657534
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Zowel het bericht zelf

Ik vind het juist lachen hoe iedereen erin tuimelt.
pi_62669419
De schrootlijn is terug, in de 3700 werd een trein gereden met Plan T + Plan V. Daarnaast reed er een VIRM (IV), terwijl de laatste tijd allemaal VIRM(VI) is. Waarschijnlijk is mat'64 beter bestand tegen vallende blaadjes .
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:33:15 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62669719
Blokkenrem FTW!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62670632
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten.
Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:21:42 #256
Maffe Fries
pi_62673596
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
pi_62674033
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:18 schreef Wadloper het volgende:
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten.
Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein.
Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:42:05 #258
Maffe Fries
pi_62674146
Zou mij niet verbazen als de T de 522 was die al tijden in de stopper Apeldoorn - Almelo zat.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:42:10 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62674149
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.
Klopt, er gaat de komende tijd flink wat buiten dienst door het aflopen van de revisietermijn. Op zich jammer, aan de andere kant hebben ze het spul bij de revisie tien jaar geleden zodanig verneukt dat ik het qua zitcomfort niet zal missen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62676530
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Die omloop is er niet meer tegenwoordig. Er bleven dermate veel mensen achter op de stations dat dit nu weer 2x DD-AR is geworden.
pi_62676741

RN 6454 is met Kalktrein 57751 (Beverwijk - Arnhem Goederen) onderweg ter hoogte van Utrecht Lunetten (aansluiting). Achter de lok bevinden zich 1 B-Cargo Falns en 11 nieuwe DB Schenker Talns'en. Deze nieuwe kalkwagens waren drie weken geleden nog blinkend rood, maar daar is steeds minder van te zien. Leuk goedje, dat kalk

Elk laatste weekend van de maand rijden vanuit het Nederlandse Spoorwegmuseum speciale ritten met oudhollands materieel. Dit weekend is dat het Mat '46 stel 273. De trein komt hier juist van de Maliebaan afgereden, om kop te maken op de keersporen te Utrecht Lunetten. De trein vervolgt dan zijn weg via Utrecht Centraal naar Den Dolder, om vanaf daar weer terug te keren naar het spoorwegmuseum.

NS-Hispeed stel 4654 is als ICE onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof als de boog ter hoogte van Utrecht Lunetten (aansluiting) gepasseerd wordt.

ACTS 5811 is met containertrein 60267, ook wel "Lw2" genaamd, vertrokken uit Amersfoort voor het laatste deel van de reis Leeuwarden - Houtrakpolder en passeert hier de Eempolder nabij Soest.

In de Amsterdamse Houtrakpolder staan ACTS 7104 en V60 lokje 6004, welke veelal voor rangeerbewegingen gebruikt wordt, met 3 Fcs'en, 2 Slps'en een Sgmms te genieten van de weekendrust.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 26-10-2008 19:10:50 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:24:29 #262
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62682119
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, dat is er allang weer uit
pi_62683163
Afgelopen weken zijn de grondstofprijzen voor staal en aliminium etc gigantisch gedaald, met wel tientallen procenten. Ik gok dat NS gepwnt is, als ze een paar maanden later hadden bestelt hadden ze veel goedkoper uit geweest.
Volgens mij is het de ideale tijd om het Amsterdamse metro materieel te vervangen, midden in een crisis.
pi_62685224
Vannacht in Valkenburg de GTW met panto's zien rijden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:08:51 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62685912

pi_62687744
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut...
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel Zondag 26 Oktober 14:16
Oorzaak Tussen Culemborg en Geldermalsen rijden geen treinen door een aanrijding met een fietser.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 80 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Breda/Tilburg reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Amersfoort reizen via Arnhem.

Die ik moet nu naar Gouda, dus dat word lekker om via Arnhem...
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:31:25 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62689977
Ja succes, maar troost je, het is in Gouda toch kutweer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:31:43 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62689986
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:34:18 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62690076
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:31 schreef Duvel het volgende:
Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?
Neuh, kost maar geld En met dit weer kom ik echt niet de deur uit
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:35:15 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62690100
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh, kost maar geld En met dit weer kom ik echt niet de deur uit
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:39:07 #271
146033 ReisT
pi_62690214
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut...
Dat geldt ook voor koeien:
quote:
Koe legt Brabants treinverkeer plat

Een dode koe heeft vanochtend het treinverkeer tussen Breda en Dordrecht twee uur lang platgelegd. Het dier had zich tegen half negen op de rails genesteld, waarna zij werd aangereden door een intercitytrein. De koe was op slag dood.

Omdat er nog meer koeien los langs de rails liepen, wilde de NS het treinverkeer niet hervatten voordat de dieren weer in een afgebakende wei stonden. De politie en medewerkers van spoorwegbeheerder ProRail droegen hier zorg voor. Rond half elf konden de treinen op het traject weer veilig rijden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:40:00 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62690246
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:35 schreef Duvel het volgende:
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.
Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen

Wat heb je aangeschaft allemaal?
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:38:55 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62692333
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen

Wat heb je aangeschaft allemaal?
Deze:

en deze:

en deze:

(Maar dan zonder Preisertje)
en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen:
.

En toen was het geld op.

Voor de rest van de maand.

Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:40:20 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62692382
Die ACTS 67 is

Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:41:01 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62692407
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Die ACTS 67 is

Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt
De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!

Edit: ik heb overigens die zónder Vos-logo's...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:46:35 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62692577
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:41 schreef Duvel het volgende:

De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!
Dat weet ik

zondag 26 oktober 2008 @ 17:43:12 #277
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694156
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:

Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan
Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:47:00 #278
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694269
Even een stomme vraag:

De lichtjes boven de ramen:

dat zijn toch de rode lichtjes he?
Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100

Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:49:23 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62694349
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Even een stomme vraag:

De lichtjes boven de ramen:
[ afbeelding ]
dat zijn toch de rode lichtjes he?
Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100

Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw
Dat zijn de sluitlichten ja!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:49:51 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62694362
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan
Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos??
Nee, creatief boekhouden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:52:48 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62694448
* Dr_Flash seez n0 pixUr
pi_62694496
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
* Dr_Flash seez n0 pixUr
Ff op je monitor meppen dan.
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:59:14 #283
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694648
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zijn de sluitlichten ja!
Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid
Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:34:24 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62695702
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid
Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien
Bij de locs zonder botsneus is trouwens één van de sluitlichten voorzien van een wisselaar, zodat ie ook omgekeerd L-sein kan tonen. Bij de opbouw van de botsneus is daar een normaal A-frontsein op gezet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62697749
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
(Maar dan zonder Preisertje)
en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen:
[ afbeelding ].

En toen was het geld op.

Voor de rest van de maand.

Ah jij ook daar vandaag Het was aardig, ter "vermaak" te doen, maar meer ook niet. Heb er ook niks gekocht..
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:59:04 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62698467
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.

zondag 26 oktober 2008 @ 20:26:44 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62699305
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ah jij ook daar vandaag Het was aardig, ter "vermaak" te doen, maar meer ook niet. Heb er ook niks gekocht..
Ja, de verhouding tussen tentoongestelde banen en "handel" was nogal scheef. En bij de echt goede tentoongestelde banen was het te druk om even leuk te kijken. Ik ben er van half elf tot één geweest zo ongeveer, toen was het wel weer mooi.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:26:54 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62699311
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.

[ afbeelding ]
Serieus stoere trein.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:36:58 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62699643
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:26 schreef Duvel het volgende:
Serieus stoere trein.
Dacht ik. Je moet voor de gein eens die acceleratie meemaken Spul mag ook gewoon 160 rijden. En zodra er 10 km zonder stop is proberen ze dat serieus ook
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:01:07 #290
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62700510
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:02:23 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62700563
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
Nja je KAN in Arnhem overstappen
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:11:56 #292
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62700933
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja je KAN in Arnhem overstappen
Dat was ik ook wel van plan, richting Adam
Maargoed, nu zit ik lekker in een DD-AR 4tje terwijl het in een DD-IRM 6 vaak al druk is Hou die oude troep maar lekker in de Randstad
pi_62701141
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:

Betekend een tekort aan VIRM's en mat'64 en voor het weekend. Het gebeurt wel is vaker (eens in de 3 maanden) dat er DDAR rijdt, maar nooit die met de rode bankjes (DDM) .
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:22:50 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62701361
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer
pi_62701625
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer . Maar de oudste Plan T is meer dan 40 jaar?
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:35:53 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62701899
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:30 schreef Brembo het volgende:
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer . Maar de oudste Plan T is meer dan 40 jaar?
Oudste plan V ook wel denk ik. Maar dat is helemaal niet raar:

Mat'24: heeft gereden tot 1958: 36 jaar
Mat 54: heeft gereden tot 1996: 42 jaar
Plan U: heeft gereden van 1960 tot 2003: 43 jaar
DE2: heeft gereden van 1954 tot 2002: 48 jaar
Wadlopers, ooit ontworpen als wegwerptreinstel, hebben toch ook 1983-2008 = 25 jaar dienst gedaan.

De koplopers van 1977 hebben net na 30 jaar een revisie achter de rug en kunnen er zo nog minimaal 15 jaar tegenaan.

40 jaar is heul niet ongebruikelijk voor een treinstelserie hoor

Hoe lang doe je met je auto?
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:47:19 #297
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_62702388
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:49:14 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62702467
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg.
'kay cool. dat tast mijn punt niet echt aan
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:08:21 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703200
SM'90: 1993 tot 2005 o.i.d.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:13:27 #300
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62703389
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Vind hem toch wel wat gelijkenissen vertonen met die GTW's hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')