SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openenquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Netjes Dennis
De vrouwen laten het weer afweten
Ik had r nog gePBd maar ze was vrijwel direct na die sluitpost offline gegaan. Domme gansquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openen
quote:Gezocht: kenners van spoortrajecten
Voor het nieuwe seizoen van het RTL4-programma ‘Ik wed dat ik het kan’ is de producent op zoek naar kandidaten die de spoortrajecten uit hun hoofd kennen en deze zo snel mogelijk achter elkaar kunnen opdreunen. Hoe men het precies gaat testen en organiseren, is nog niet bekend.
Ben jij, of ken jij iemand die dit kan en wil je hiermee 1000 euro winnen, Geef jezelf dan op of informeer je kandidaat en laat hem dan zichzelf opgeven.
De redactie van het RTL4-programma maakt samen met de producent een keuze uit de kandidaten en je uitnodigen om de confrontatie in een live uitzending aan te gaan. Je gezin wordt ook uitgenodigd om de show bij te wonen.
Opgave kan via mail marloes[punt]claassen[at]masmedia[punt]tv
Meer info op http://www.rtl.nl/shows/ikweddatikhetkan
Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie "quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:43 schreef sander89 het volgende:
Is dit niks voor de bordjes koning?![]()
[..]
Jij bent FAquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:39 schreef remlof het volgende:
De plaatjes in de NS treinen wiki doen het niet meer
Nee, om ongeveer de zelfde redenen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang
ETCS bedoel je?quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:50 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ff wat anders
De ECTS level 3 werkt ie nou al ?
Hmm ik zie het. Daar moeten we even naar gaan kijken. Ik weet niet wie voorheen die plaatjes hostte? Maar ik denk dat we samen binnen een dag wel vervangende plaatjes van al het NS-materieel kunnen leveren. Dank voor de notificatie iig, want wij kijken daar eigenlijk nooitquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:39 schreef remlof het volgende:
De plaatjes in de NS treinen wiki doen het niet meer
zelfde reden ja...quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang
Dan sein ik die even in.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:00 schreef dennistd het volgende:
Die stonden op de wiki zelf geüpload, dus moet je bij Slarioux zijn, die is de beheerder daarvan dacht ik
ik weet het, shame in mequote:
quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:
*snif* dag nijn...
[ link | afbeelding ]
Ik heb het probleem doorgeschoven naar Breuks. De enige fout die ik kan vinden op de treinenwiki is het feit dat [[Image: wordt gebruikt, daar waar de wiki zelf [[Afbeelding: aandraagt. Dat heeft echter niets te maken met de fout zelf; de plaatjes lijken fysiek te zijn verdwenen van de server. Daar ga ik niet over, dus vandaar de escalatie naar Breuls.quote:
U is bij deze geëxcuseerdquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik weet het, shame in me![]()
ik was net een topic aan het openen (echt!) toen m'n vriend kwam vertellen dat één van m'n konijntjes was doodgegaannoem me een watje, maar ik vind dat dus echt heel erg. ik ben opgestaan en weggelopen van m'n mac... kom net terug en had zo'n vermoeden dat iemand anders het topic al had geopend... en inderdaad. thanks Dennis!
*snif* dag nijn...
[ link | afbeelding ]
ik zie nu ook je PM Flash... sorry!
Dat lijkt me geen probleem. Maar dan moeten we wel zeker weten dat dat echt nodig is, om elkaar niet in de wielen te rijden. Als Breuls zegt "okee, sorry, alle plaatjes zijn naar de klote" prima, dan leveren we nieuwe plaatjes aan. Maar wel in onderling overleg natuurlijk. Er zijn vast een hoop users (Zug-Chef, Peterselieman, Ikzelf, who more? ) die op zichzelf het hele NS-arsenaal zouden kunnen aanleveren. Maar laten we dat dan een beetje spreiden. ALS het :uberhaupt nodig is.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:08 schreef Slarioux het volgende:
Zijn er nog mensen die (alle) plaatjes hebben? Heruploaden is, zover ik weet, zonder problemen mogelijk, voor alle gebruikers.
Na ja, er is duidelijk iets misgegaan. Misschien is het handig om eerst even boven water te halen WAT er misgegaan is, en wanneer, en waardoor, voordat we maar weer kosmetisch de boel gaandichttimmeren zonder de onderliggende problemen aan te pakken?quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:15 schreef Slarioux het volgende:
Het is een probleem dat sowieso is opgetreden, en ik weet de oorzaak en de achtergrond dus ook niet; er is nog geen onderzoek van welke soort ook naar gedaan. Upload de plaatjes dus rustig, desnoods onder een andere naam.
eigenlijk is dat zo hè, ik heb immers een maandnetabboquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
alsof zoiets bestaat![]()
Onder "ons soort mensen" is ELK traject "jouw traject"
ze zien me aankomenquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien
quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:55 schreef bork het volgende:
tvptje. Vandaag weer VIRM van Utrecht naar Amersfoort (en verder?), ik kan me niet herinneren dat er een stam veranderd is?
mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS).quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
Er bestaan geen 8400'en meer sinds ze allemaal zijn verlengd. Toen zijn volgens mij die extra 1e-klasplaatsen ook weggehaald.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan.
Amen!quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie ""
Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
Hahahaquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien
Zware overkill zijn die 12 bakken VIRM. Ik gok dat Amersfoort-Utrecht het drukste stukje is en zelfs daar kan je in de achterte bak met 4 man op een verdieping zitten. Hoe relaxt kan treinreizen in de spits zijnquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken.
Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef bork het volgende:
[..]
mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS).
ah thx, was overigens een OS-exemplaarquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend.
Welkom terug. Ik heb in een boek nog ergens een foto van een Nederlandse cabrio-loc.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
Foto's!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:Zo terug van Reizen door de UK
Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
Is dat nou echt zo erg, treinen in de UK?quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:Zo terug van Reizen door de UK
Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
Waar op die site van dat televisieprogramma kan ik die uitdaging vinden? Ik zie het nergens staan... Ik ken die shit wel uit me hoofd, alvast bedankt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang
Tuurlijk niet, het is daar immers uitgevondenquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo erg, treinen in de UK?
Het aanleggen van spoorlijnen wel. De noodzaak tot onderhoud lijkt echter nog niet te zijn doorgedrongen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tuurlijk niet, het is daar immers uitgevonden
Darkwingquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo terug van Reizen door de UK
Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
De 6430 nadat de cabine onzacht in aanraking kwam met een bordes?quote:Op maandag 20 oktober 2008 07:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Welkom terug. Ik heb in een boek nog ergens een foto van een Nederlandse cabrio-loc.
Treinennerd! Je bent rijp voor dat RTL4 programma!quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De 6430 nadat de cabine onzacht in aanraking kwam met een bordes?
Nee dat niet, maar in de chaos ergens weggestopt...quote:
Nee, waarschijnlijk hebben we het zelfde boek.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Treinennerd! Je bent rijp voor dat RTL4 programma!
De man hield gewoon rekening met blaadjes op de railsquote:Op maandag 20 oktober 2008 18:38 schreef dennistd het volgende:
even een bedankje aan de machinist van trein 10145:
door het geweldig snelle optrekken en het late afremmen (dus niet...) miste ik mijn bus in Enschede, waardoor ik een half uur kon wachten
Correctemundo.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk hebben we het zelfde boek.
(Ongevallen op Nederlands Spoor)
blaadjes ok, maar moet ie daarvoor op 1,5km van het station al niet harder dan 30 kmh rijden?quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De man hield gewoon rekening met blaadjes op de rails
Tof boek wel trouwensquote:
En geen voormalige overwegwachterswoning kopen en al helemaal niet bij de wissel in Heeze gaan wonen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof boek wel trouwensAl bladerend denk je steeds "Oh handig, volgende keer niet meer vooruit rijden." "Oh en ook niet op het balkon" "en niet in de kopbak" tot je uiteindelijk geen plek meer overhoudt waar je nog kan zitten
Ja, inderdaad. Behoorlijk wat schadegevallen, en nog vrij fors ook. Ik heb ook nog dat boek van Rob Dragt, naast het spoor, alsmede Spoorwegongevallen in Nederland van Jongerius.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof boek wel trouwensAl bladerend denk je steeds "Oh handig, volgende keer niet meer vooruit rijden." "Oh en ook niet op het balkon" "en niet in de kopbak" tot je uiteindelijk geen plek meer overhoudt waar je nog kan zitten
Ja, dat klopt. Een deel van het ICR-park bestaat uit buurlandrijtuigen, een deel is alleen voor binnenlands verkeer. Verschil zit 'm in de statische omzetter onder het rijtuig in de inklappende tredes bij de deuren.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:50 schreef James1988 het volgende:
Vandaag vanuit Ehv terug naar Breda gegaan met (volgens mij) ICR, ik zag een rijtuig voorbijkomen wat was goedgekeurd voor NL, B, D en L, het volgende was alleen NL - kan dat kloppen?
Behalve dat dat huis plat gegaan is toen, zijn daar meerdere zware crashes geweest. Minimaal drie zo te zien.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En geen voormalige overwegwachterswoning kopen en al helemaal niet bij de wissel in Heeze gaan wonen.
Ja, en allemaal ontspoord op het overloopwissel door te hoge snelheid.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Behalve dat dat huis plat gegaan is toen, zijn daar meerdere zware crashes geweest. Minimaal drie zo te zien.
Ahhh...quote:
in Bentheim is VEEL meer te zienquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:21 schreef dennistd het volgende:
wat ik me vanmiddag bedacht:
als volgend jaar de pimpel om de twee uur gaat rijden wordt het wel interessant om een keer een slagje bentheim te doen, en daar kijken bij de locwissels, de flirt van de westfalenbahn te platen, en een goederentrein op de foto te zetten
retourtje met gratis NL-net is maar 4,40 als ik het vanmiddag goed heb ingevoerd op de automaat
ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, terwijl het hier toch maar 14,1km vandaan isquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in Bentheim is VEEL meer te zienDaar is ook een gaaf kasteel waar je op kan en allerhande eettentjes en zo
Zeker als ik straks in Deventer woon ga ik daar heul vaker heen
Ben er dit jaar helemaal nog niet geweest eigenlijk
Komend weekend wat te doen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, terwijl het hier toch maar 14,1km vandaan is
ja, een FOK!sport-crewmeetquote:
Ah hmm. Dan ga ik wel alleenquote:
En dat terwijl de verbinding er uiteindelijk niks sneller van wordt...quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal het trouwens niet ooit hetzelfde gaan aflopen met de PE als met Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf - Köln etc? Dat ze dat gaan vervangen door een ICE
Dat dat toeslagplichtig wordt in NL
Dat er alleen nog in Amf, Dv en Hgl gestopt wordt
en dan pas weer in Osnabrück?
En dan de astronomisch hoge prijzen die je moet betalen voor sommige trajecten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:13 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het aanleggen van spoorlijnen wel. De noodzaak tot onderhoud lijkt echter nog niet te zijn doorgedrongen.
Sneller is de ICE wel, stuk Hannover - Berlijn is de ICE iets van 20 min sneller dan de IC.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
En dat terwijl de verbinding er uiteindelijk niks sneller van wordt...
Klopt ja, scheelt idd 23 minuten. En de ICE stopt niet in Wolfsburg, Stendal en Rathenow.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:43 schreef sander89 het volgende:
Sneller is de ICE wel, stuk Hannover - Berlijn is de ICE iets van 20 min sneller dan de IC.![]()
De trein komt niet overal. Hier heb ik de keuze tussen een leasebak die mee mag op vakantie of een OV-jaarkaart.quote:
Wat is dit voor waas?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:50 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Foto gisteren gemaakt, met een mobiele telefoon met een crappy kutcamera
De helft van de ICE's stopt wel in Wolfsburgquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, scheelt idd 23 minuten. En de ICE stopt niet in Wolfsburg, Stendal en Rathenow.
Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtendquote:Drie lesbische stellen hebben elkaar dinsdag in de trein het jawoord gegeven. Drie ambtenaren van de burgerlijke stand verbonden de koppels tegelijkertijd in de echt.
De huwelijksplechtigheden waren onderdeel van de campagne Nederland Leest, waarin het boek 'Twee vrouwen' van Harry Mulisch centraal staat.
In welke gemeente zouden zij het jawoord hebben gegeven?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/179(...)awoord_in_trein.html
[..]
Ook leuk op de regenachtige dinsdagochtend![]()
Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan??quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fok! is nog niet homohuwelijk-proof
Dat hoeven ze ook niet te wordenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fok! is nog niet homohuwelijk-proof
Waarom niet?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:16 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat hoeven ze ook niet te worden
Ja! En een peuk zware shag. EN kisten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die met die hoed moet eigenlijk een tuinbroek aan??
Zou zo maar kunnen, een aantal jaar terug zijn de treinnummers omgenummerd naar 14x serie met ICE-intenties. Echter is het vooralsnog daar bij gebleven.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal het trouwens niet ooit hetzelfde gaan aflopen met de PE als met Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf - Köln etc? Dat ze dat gaan vervangen door een ICE
Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hierquote:Spoor Groningen-Emmen beter dan stoppen in Stadskanaal
Het verlenging van de in 2010 te starten treinverbinding Groningen-Veendam naar Emmen is bijna zeker gunstiger dan een verlenging die stopt in Musselkanaal. Dit is de uitkomst van het scriptie-onderzoek van student Diederick van der Lely onder leiding van professor Jan Oosterhaven van de Rijksuniversiteit Groningen. Het belangrijkste voordeel bestaat uit het veel grotere aantal buspassagiers dat overstapt naar de trein bij een verlenging tot Emmen en dat betekent een hogere kaartverkoop voor de vervoerder en een belangrijke winst in reistijd en comfort voor de passagiers.
Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Meer info en o.a. ook die scriptie zelf: hier
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessant, maar ik vrees dat het bedrag aan de lage kant is.
Zolang er maar meer spoor komt vind ik het best.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Ik zou meteen combineren met grafen, matrices en Excel.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Ik kreeg ook een 6-je voor m'n scriptiequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.). Plus het ontbreken van een kaart/plattegrond met aangegeven over welke trajecten het eigenlijk gaat. Dat gekleurde-vlakjesverhaal wat voor bijlage moet doorgaan is natuurlijk helemaal om te huilen want de legenda is volstrekt onleesbaar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
Mja, veel smijten met modellen en zo, schijnt er bij te horen. Maar hé, ik ben ook maar een onderpresterende HBO'er, dus weet ik veel. Als ik zie hoe de huidige HTS'ers het doen, ben ik blij een oude lul te zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vond de scriptie zelf nogal mager, voor een RUG-student. HBO, een zesje. Meer niet.
Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen...quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zit bomvol met aannames die naar mijn mening te optimistisch zijn en zaken die niet uitgewerkt zijn, een gemiste kans eigenlijk.
Dat is helaas een verplichtingquote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat, plus een nogal kinderlijke hoofdstuktitelkeuze ("Probleemstelling", "Conclusie" etc.).
Dat moet idd zo'n beetje als je vanuit Zuidbroek komt vanaf de aftakking naar de kalkfabriek in Veendam zit al het een en andere vervangen worden en vanaf station Veendam richting Stadskanaal en Musselkanaal zou alles vervangen moeten worden, wat zeer kostbaar zal worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er wordt vooral van uitgegaan dat je nog wat hebt aan de sporen die er nu liggen, terwijl je volgens mij moet beginnen met de oude meuk allemaal weg te halen...
Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:36 schreef Duvel het volgende:
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd!
Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.
Zo kun je het ook zeggenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.
Voor een stopdienst met rammelende pokkediesels is een gemiddelde snelheid van 60 niet eens zo slecht.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af
Dat worden dubbeldekkers van het type DD-ARquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:25 schreef ikbenik het volgende:
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal.
De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity.
Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden?
Als dat ding tussen Hoorn en Enkhuizen wèl zou stoppen, zou ik een directe verbinding met mijn geboortedorp hebben!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:32 schreef knars het volgende:
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten.
Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht
Dat meen te toch niet?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR
Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat meen te toch niet?Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken. En het is ook nog wel redelijk comfortabel.
Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64!
Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen.
DDAR-met-loc kan anders behoorlijk snel optrekken hoor, zal niet eens veel verschillen met een Sprinter (volgens sommigen zelfs snellerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat meen te toch niet?Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken.
maar eens afwachten hoe het DDMm wordt danquote:
Ik zit er niet heel vaak in (woon in Leeuwarden en zit dus het meest in ICM), maar als ik er toch in moet, dan vind ik het eigenlijk niet eens heel onaardig. Vooral beneden mag ik graag zitten, met name het kleine gedeelte bij de DD-AR'tjes met lok. Heb tot de drgl2007 inging regelmatig Ut - Zl met DD-AR gedaan, omdat ik weer eens de IC naar Zwolle had gemist. Het kan slechter hoor...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:
[..]
(moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!).
quote:"Wij gaan met een speciale trein rijden in de dienst waar ook een kinderhoek in komt. Deze trein komt september 2008 in de dienst (een VIRM4). Aan de hand van klantfeedback en onderhoudservaring beslissen we dan of we dit op grotere schaal gaan toepassen in onze bestaande treinen."
Uit wiens babbeldoos komt dat?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:56 schreef Nightshadow het volgende:
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:
[..]
Brutalen hebben de halve wereld, met alleen respect tonen bereik je niets.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 06:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kreeg ook een 6-je voor m'n scriptieVind ik nog steeds niet eerlijk
Kinderen zouden ook verboden moeten worden in het stiltecoupé. Dan zit je op weg naar huis bij te komen van een zware werkdag, houden de koters je uit je rust.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
Zo vaak in de week zitten er toch geen kinderen in de trein, omdat ze op school moeten zitten door de week en alleen op woensdagmiddag, zaterdag en zondag iedereen in de trein wakker kunnen jengelen?
Een trein is toch bedoeld forenzen van A naar B te vervoeren? Daarnaast komen kinderen tot 11 jaar nauwelijks uit hun omgeving tijdens schooldagen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef James1988 het volgende:
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken...
Verreweg ICM (2e klas). Die oranje banken zitten zo ongelofelijk chill op de lange trajecten. Kan geen ander materieel aan tippen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk?
Al zit de eerste klas van jouw avatar ook niet heel vervelendquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:44 schreef Socios het volgende:
Verreweg ICM (2e klas). Die oranje banken zitten zo ongelofelijk chill op de lange trajecten. Kan geen ander materieel aan tippen.
niemand? das jammer..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:14 schreef sir_DERFEL het volgende:
Hai!
vraagje, weten jullie of goederentreinen die van Rotterdam naar Gdansk in de samenstelling veranderen wanneer ze Duitsland en/of Polen binnenkomen?
dankje!
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden.
Normaalspoor bedoel jequote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef sir_DERFEL het volgende:
niemand? das jammer..
Ik ben er al achtergekomen dat het allemaal Breedspoor is..
maar wordt de loc veranderd? want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning..
Dat is nogal subjectief, die lijstjes. Maar dat het mat met de letters "IC" in de afkorting het beste is, mag duidelijk zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk?
Daarom rijden die treinen meestal óf met een loc die alle spanningen lust, of nog makkelijker: gewoon met een dieselloc.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:57 schreef sir_DERFEL het volgende:
want in alle 3 de landen is er een andere bovenspanning..
Cabrio voor de NS directie.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
je hebt gelijk, normaalspoor.. het is dan ook niet mijn sterkste vak..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaalspoor bedoel je![]()
Het fijne weet ik er niet van, de reguliere cargofappers hier zijn nog niet thuis denk ik. Geduld, het komt wel
hmm, dan ga ik daar maar vanuit, maakt het allemaal wel weer wat makkelijkerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daarom rijden die treinen meestal óf met een loc die alle spanningen lust, of nog makkelijker: gewoon met een dieselloc.
HIER vind je ALLESquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:50 schreef --Christiaan-- het volgende:
Kun je trouwens ergens zien wat de tariefeenheden zijn die NS hanteert, en wat dat kost per eenheid?
Bied hem dan ook niet aanquote:Uw aanvraag kon niet worden voltooid vanwege onderstaande reden:
*Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
*Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
**
**
*Ga terug om uw trein of tariefkeuze te wijzigen
Als deze fout zich voor blijft doen neem dan contact op met onze Internet Support Desk 0900-9296, 0,35 euro pm.
Dagkaarten bedoel je?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bied hem dan ook niet aan![]()
![]()
Zo gaat het al heel de avond![]()
Mag ik? Ja ?
Godverdehoerenteringkankerkachel![]()
![]()
![]()
Iemand nog tips van een site waar ik die 25 euro kaartjes uit kan trekken ?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh nee wacht! Hij is oranje! Stond reserve voor het geval Nederland het EK zou winnen!
Er zijn (hele kleine) kinderen die niet jengelen en helemaal al niet in een treinquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef James1988 het volgende:
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken...
Daar komt ie, toevallig opgezocht omdat Bork-jr en ik volgend weekend naar NRW fahren ->quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, het Schöner Tag Ticket NRW, dat is toch al vanaf Enschede geldig?Daar hoef je toch niet, anders dan bij Venlo en Heerlen, een grensoverwipkaartje te kopen?
Als ie uit is, wil ik hem best voor je meenemen, 31e t/m 3e Dusseldorf/Wuppertal.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of de nieuwe Hafas CD rom al uit is, zo ja dan ga ik m halen op....
Aken is het beste?
Dat zou best cool zijn, geen idee of Flesch nog eerder in die contreien komt? zowiezo weet fles waneer dat ding er is ...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:00 schreef bork het volgende:
[..]
Als ie uit is, wil ik hem best voor je meenemen, 31e t/m 3e Dusseldorf/Wuppertal.
ICE met 1e klas kaartjes FTW!![]()
Die komt op zn vroegst half november pas uitquote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of de nieuwe Hafas CD rom al uit is, zo ja dan ga ik m halen op....
Aken is het beste?
Weer is prachtig zo te zienquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:13 schreef sander89 het volgende:
Weer is een poging gedaan om foto's te maken.
Dan kan je je beter als zwartrijder laten oppakken in de thalysquote:
Misschien een serieuze overweging....quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan je je beter als zwartrijder laten oppakken in de thalys
Leuke foto's hoorquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:13 schreef sander89 het volgende:
Volgende keer maar eerder daarna toe, want je kan beter aan de andere kant staan ivm begroeiing etc.
Zo te horen slechte ervaringen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Geen idee. Maar ik zou liever thuisblijven dan ooit nog wat met de treinreiswinkel te maken te hebben.
Wat ik zelf fijn vind rjiden?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:24 schreef Nightshadow het volgende:
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden.
Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.
Dat gaat vast wel lukken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:00 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar hoe vaak zal die snelheid gereden kunnen worden? Tussen Gouda, Woerden en Breukelen is de max toegestane al snelheid 130. Daarna mag wel weer sneller, maar rondom Amsterdam is de snelheid ook weer lager. Die 140 zal dus in de praktijk maar weinig haalbaar zijn, dus uiteindelijk is de SGMm maar 5km/u langzamer op die trajecten. Alleen tussen Nieuwerkerk - Gouda zal de snelheid duidelijk hoger liggen, net als tussen Breukelen - Abcoude en Zaandam - Hoorn. Zouden die stukken voldoende zijn om de huidige dienstregeling in stand te houden?
Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Gaat lekker met de nieuwe VIRM trouwens. Mocht je de stelletjes missen, dan kan dat kloppen. Van de 17 geleverde stellen rijden er vier rond, staan er 2 op Bokkeduinen en elf stellen staan volgens Somda in Onnen
Klopt en dat biotoilet werkt ook nog niet optimaal.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik las dat er iets was met de panto's: bij het handmatig omlaag doen van de panto's, bij een brug bijvoorbeeld, genereert het systeem een fout. Er zit een breukbeveiliging op de panto's, zodat ze automatisch zakken als het sleepstuk breekt, maar deze foutmelding komt dus ook op bij het handmatig neerlaten van de beugel. De foutmelding kan alleen worden weggedrukt als de trein stilstaat. Onhandig.
nee, maar normaal wordt ie wel omgeroepenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:32 schreef Cothen het volgende:
De lijn naar Zutphen is dan ook geen NS-lijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik vind het er eigenlijk wel kek uitzienquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Ze kunnen 'm toch niet meer van me afpakken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat handige programma is onder voorbehoud, de NS is er allerzachtst niet blij mee.
Bij de overweg natuurlijk. Anders heb je sluitseinenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:58 schreef dennistd het volgende:
als ik in bilthoven rond 13u een trein (de 273) die vanaf het middenspoor uit den dolder komt wil platen, waar kan ik dan het beste staan op het station? aan de kant van de overweg of juist aan de utrechtse kant?
ja, maar zondag kom ik er toch al langs als ik naar utrecht moetquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je zaterdag gaan, dan is het zonnig
tja, helaas dan...quote:
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
wat moet die 273 rond 13:00 in Bhv trouwens? Mss kan ik er wel ff een slingertje aan wijden
Oh die had ik in april al eens met mat24quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
heimwee-expres van het spoorwegmuseum, zie http://somda.nl/www/drgls/401/
Belganistan.... Das wel een goede naam. Vanmorgen 45 minuten vertraging gehad tussen Antwerpen en Brussel. De stationsomroepen zijn totaal onverstaanbaar, óók als er geen trein herrie maakt. Treinen vertrekken ineens van een ander station in de stad. En de dienst zelf is om te huilen. De lijn tussen Antwerpen en Brussel is een omhoog gevallen metro met zoveel haltes en korte afstanden tussen de stations.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:18 schreef Charango het volgende:
Charango is terug uit London per Eurostar.
In principe een prima reis, alleen dat verrekte Belganistan altijd!!![]()
Zowel op heen- als terugweg dikke vertraging (heen 2 uur, terug 30 min) door een 'kapot locomotiefske'.
Ik zal me maar niet uitlaten over de Beneluxtrein![]()
![]()
![]()
Dat waren de beste foto'squote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Leuke foto's hoor![]()
Maar volgende keer niet aan de andere kant gaan staan, maar altijd aan de zon-kant, anders krijg je zo'n overbelichte lucht en schaduw op de trein
Ik zie trouwens helemaal geen hoge begroeiingen voor de trein hangen..
neem een lange rolmaat mee en ga het een keer opmeten bij een overwegquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,
Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur
1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?
Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)
Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)
2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?
Alvast bedankt
Het portaal zoals in het plaatje is in elk geval een beetje vervormd. De afstand tussen de rijdraad (onderin) en de draagkabel (bovenin) is in het echt een meter of drie, dus in 1:87 zou dat zo'n 34,5mm zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dag,
Had even 2 vraagjes over Nederlandse spoorinfrastructuur
1. Weet iemand of er afmetingen bekend van bovenleidingportalen?
Het gaat om deze portalen:
[ afbeelding ]
(De afmetingen in deze afbeelding zijn op schaal, maar of het klopt? Schaal is 1:87 volgens mij)
Ben vooral geinteresseerd in de hoogte tussen bovenkant railstaaf en bovenleiding (65/75), en van bovenleiding tot dwarsbalk (25 in de tekening)
2. Is er een vaste maat tussen 2 rijwegen? ( | | <-> | | ). Het lijkt me eerlijk gezegd niet, maar wat is een gangbare maat bij lange trajecten? Heeft iemand hier de afmetingen van?
Alvast bedankt
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:53 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat waren de beste foto'sfoto's van de andere 10 treinen waren (veel) te vroeg of net te laat.
Voorbeeldje![]()
[ afbeelding ]
Ja had het ook later gezien op google earth dat niet echt gaat lukken met de zonstand, alleen s' ochtends vroeg even(zomer?).
Alleen de plek is niet optimaal, voor treinen vanuit Arnhem moet je 60 meter verderop staan om ze een beetje op de foto te krijgen, ook al hou je natuurlijk soms schaduw op de voorkant van de loc.
Trouwens van die Duitseseinen word ik ook niet wijzer van of er een trein aankomt, die staan daar (bijna) altijd op groen of oranje.
Post iets te groot uitgevallen.![]()
Dat heet shutter lagquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:07 schreef ReisT het volgende:
Het kan ook aan je camera liggen, de mijne doet niet echt klik, er zit een kleine vertraging in.
Zo'n vermoeden had ik ook alquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heet shutter lagBij een DSLR heb je daar veel minder last van dan bij een compactcanera.
Geen idee, maar het zou best eens een zusje van deze kunnen zijn (geweest):quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Nightshadow het volgende:
Ow ik had nog een vraagje, weet iemand wat voor loc dit is was? Staat al geruime tijd bij Zutphen (afbuiging naar Strukton).
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Aii dat is nu ff zwaar zonde. Had je een Veolia 189'er met Rail4Chem-graantrein kunnen hebben, dat hebben nog niet zoveel mensen! Jammer dat je net te laat was.. Zoiets overkomt mij nou nooit, druk je je afdrukknopje vlak voor de trein komt niet al half in dan? Dan stelt ie namelijk al scherp, zodat je dan alleen nog op het goede moment hoeft te klikken..
Tot morgen maar danquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:50 schreef sander89 het volgende:
Ja had ik bij de eerste treinen niet aan gedacht, was te druk bezig om nou te kijken waar ik beetje goed stond.
Morgen als de zon goed schijnt scheur ik wel nog even naar Duitsland.
Ga je ook die kant op?quote:
Ik ga morgen de FLIRT van de WFB pakken en meteen een stuk of 7-10 bordjes erin meppen in de regio Bielefeld ja.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:18 schreef sander89 het volgende:
Ga je ook die kant op?![]()
Mis de link naar de bordjes en overzicht op een kaart ervan, die had je toch vroeger staan in je profiel/fobo?
Je hebt ze er netjes op gewezen hoorquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf![]()
Als de manier waarop het gebracht wordt
Veel geld is vanaf komende donderdag: http://www.plandampfteam.(...)0Okt.08_07-06-30.pdfquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost
Ik vind het juist lachen hoe iedereen erin tuimelt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf![]()
Als de manier waarop het gebracht wordt
Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:18 schreef Wadloper het volgende:
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten.
Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein.
Klopt, er gaat de komende tijd flink wat buiten dienst door het aflopen van de revisietermijn. Op zich jammer, aan de andere kant hebben ze het spul bij de revisie tien jaar geleden zodanig verneukt dat ik het qua zitcomfort niet zal missen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:37 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.
Die omloop is er niet meer tegenwoordig. Er bleven dermate veel mensen achter op de stations dat dit nu weer 2x DD-AR is geworden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Nee, dat is er allang weer uitquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?quote:
Neuh, kost maar geldquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:31 schreef Duvel het volgende:
Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, kost maar geldEn met dit weer kom ik echt niet de deur uit
Dat geldt ook voor koeien:quote:Op zondag 26 oktober 2008 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut...
quote:Koe legt Brabants treinverkeer plat
Een dode koe heeft vanochtend het treinverkeer tussen Breda en Dordrecht twee uur lang platgelegd. Het dier had zich tegen half negen op de rails genesteld, waarna zij werd aangereden door een intercitytrein. De koe was op slag dood.
Omdat er nog meer koeien los langs de rails liepen, wilde de NS het treinverkeer niet hervatten voordat de dieren weer in een afgebakende wei stonden. De politie en medewerkers van spoorwegbeheerder ProRail droegen hier zorg voor. Rond half elf konden de treinen op het traject weer veilig rijden.
Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmenquote:Op zondag 26 oktober 2008 15:35 schreef Duvel het volgende:
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.
Deze:quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen![]()
Wat heb je aangeschaft allemaal?
De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Die ACTS 67 is![]()
Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt
Dat weet ikquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:41 schreef Duvel het volgende:
De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!
Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaanquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:
Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Dat zijn de sluitlichten ja!quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Even een stomme vraag:
De lichtjes boven de ramen:
[ afbeelding ]
dat zijn toch de rode lichtjes he?
Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100
Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw
Nee, creatief boekhouden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan
Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos??
Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheidquote:
Bij de locs zonder botsneus is trouwens één van de sluitlichten voorzien van een wisselaar, zodat ie ook omgekeerd L-sein kan tonen. Bij de opbouw van de botsneus is daar een normaal A-frontsein op gezet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid
Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien
Ah jij ook daar vandaagquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
(Maar dan zonder Preisertje)
en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen:
[ afbeelding ].
En toen was het geld op.
Voor de rest van de maand.
Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Ja, de verhouding tussen tentoongestelde banen en "handel" was nogal scheef. En bij de echt goede tentoongestelde banen was het te druk om even leuk te kijken. Ik ben er van half elf tot één geweest zo ongeveer, toen was het wel weer mooi.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ah jij ook daar vandaagHet was aardig, ter "vermaak" te doen, maar meer ook niet. Heb er ook niks gekocht..
Serieus stoere trein.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.
[ afbeelding ]
Dacht ik. Je moet voor de gein eens die acceleratie meemakenquote:
Nja je KAN in Arnhem overstappenquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
Dat was ik ook wel van plan, richting Adamquote:
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langerquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer
Oudste plan V ook wel denk ik. Maar dat is helemaal niet raar:quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:30 schreef Brembo het volgende:
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer. Maar de oudste Plan T is meer dan 40 jaar?
'kay cool. dat tast mijn punt niet echt aanquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg.
Vind hem toch wel wat gelijkenissen vertonen met die GTW's hierquote:Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |