SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openenquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Netjes Dennis
De vrouwen laten het weer afweten
Ik had r nog gePBd maar ze was vrijwel direct na die sluitpost offline gegaan. Domme gansquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
tjsa, er was na 25 minuten nog geen topic, dan kun je er bijna zeker van zijn dat de laatste poster hem niet gaat openen
quote:Gezocht: kenners van spoortrajecten
Voor het nieuwe seizoen van het RTL4-programma ‘Ik wed dat ik het kan’ is de producent op zoek naar kandidaten die de spoortrajecten uit hun hoofd kennen en deze zo snel mogelijk achter elkaar kunnen opdreunen. Hoe men het precies gaat testen en organiseren, is nog niet bekend.
Ben jij, of ken jij iemand die dit kan en wil je hiermee 1000 euro winnen, Geef jezelf dan op of informeer je kandidaat en laat hem dan zichzelf opgeven.
De redactie van het RTL4-programma maakt samen met de producent een keuze uit de kandidaten en je uitnodigen om de confrontatie in een live uitzending aan te gaan. Je gezin wordt ook uitgenodigd om de show bij te wonen.
Opgave kan via mail marloes[punt]claassen[at]masmedia[punt]tv
Meer info op http://www.rtl.nl/shows/ikweddatikhetkan
Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie "quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:43 schreef sander89 het volgende:
Is dit niks voor de bordjes koning?![]()
[..]
Jij bent FAquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:39 schreef remlof het volgende:
De plaatjes in de NS treinen wiki doen het niet meer
Nee, om ongeveer de zelfde redenen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang
ETCS bedoel je?quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:50 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ff wat anders
De ECTS level 3 werkt ie nou al ?
Hmm ik zie het. Daar moeten we even naar gaan kijken. Ik weet niet wie voorheen die plaatjes hostte? Maar ik denk dat we samen binnen een dag wel vervangende plaatjes van al het NS-materieel kunnen leveren. Dank voor de notificatie iig, want wij kijken daar eigenlijk nooitquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:39 schreef remlof het volgende:
De plaatjes in de NS treinen wiki doen het niet meer
zelfde reden ja...quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang
Dan sein ik die even in.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:00 schreef dennistd het volgende:
Die stonden op de wiki zelf geüpload, dus moet je bij Slarioux zijn, die is de beheerder daarvan dacht ik
ik weet het, shame in mequote:
quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:
*snif* dag nijn...
[ link | afbeelding ]
Ik heb het probleem doorgeschoven naar Breuks. De enige fout die ik kan vinden op de treinenwiki is het feit dat [[Image: wordt gebruikt, daar waar de wiki zelf [[Afbeelding: aandraagt. Dat heeft echter niets te maken met de fout zelf; de plaatjes lijken fysiek te zijn verdwenen van de server. Daar ga ik niet over, dus vandaar de escalatie naar Breuls.quote:
U is bij deze geëxcuseerdquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:04 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik weet het, shame in me![]()
ik was net een topic aan het openen (echt!) toen m'n vriend kwam vertellen dat één van m'n konijntjes was doodgegaannoem me een watje, maar ik vind dat dus echt heel erg. ik ben opgestaan en weggelopen van m'n mac... kom net terug en had zo'n vermoeden dat iemand anders het topic al had geopend... en inderdaad. thanks Dennis!
*snif* dag nijn...
[ link | afbeelding ]
ik zie nu ook je PM Flash... sorry!
Dat lijkt me geen probleem. Maar dan moeten we wel zeker weten dat dat echt nodig is, om elkaar niet in de wielen te rijden. Als Breuls zegt "okee, sorry, alle plaatjes zijn naar de klote" prima, dan leveren we nieuwe plaatjes aan. Maar wel in onderling overleg natuurlijk. Er zijn vast een hoop users (Zug-Chef, Peterselieman, Ikzelf, who more? ) die op zichzelf het hele NS-arsenaal zouden kunnen aanleveren. Maar laten we dat dan een beetje spreiden. ALS het :uberhaupt nodig is.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:08 schreef Slarioux het volgende:
Zijn er nog mensen die (alle) plaatjes hebben? Heruploaden is, zover ik weet, zonder problemen mogelijk, voor alle gebruikers.
Na ja, er is duidelijk iets misgegaan. Misschien is het handig om eerst even boven water te halen WAT er misgegaan is, en wanneer, en waardoor, voordat we maar weer kosmetisch de boel gaandichttimmeren zonder de onderliggende problemen aan te pakken?quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:15 schreef Slarioux het volgende:
Het is een probleem dat sowieso is opgetreden, en ik weet de oorzaak en de achtergrond dus ook niet; er is nog geen onderzoek van welke soort ook naar gedaan. Upload de plaatjes dus rustig, desnoods onder een andere naam.
eigenlijk is dat zo hè, ik heb immers een maandnetabboquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
alsof zoiets bestaat![]()
Onder "ons soort mensen" is ELK traject "jouw traject"
ze zien me aankomenquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien
quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:55 schreef bork het volgende:
tvptje. Vandaag weer VIRM van Utrecht naar Amersfoort (en verder?), ik kan me niet herinneren dat er een stam veranderd is?
mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS).quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
Er bestaan geen 8400'en meer sinds ze allemaal zijn verlengd. Toen zijn volgens mij die extra 1e-klasplaatsen ook weggehaald.quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan zou het de 8498 of de 8499 zijn, maar ik betwijfel of beide stammen nog bestaan.
Amen!quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was ik vorige week al op geattendeerd, maar nee. Dat is niet iets voor mij, en ik denk eigenlijk niet dat dat iets is voor iemand van ons. Ze zijn op zoek naar spoorNERDs met als enig doel om spoorNERDs neer te zetten als de meest idiote sociaal gehandicapte debielen die er bestaan (want hey, waarom is een TV-programma anders op zoek naar mensen met kennis van het spoor?). En voor 1000 euro begin ik er zeker niet aan. Ik heb er serieus over zitten denken wat voor bedrag wel genoeg zou zijn om voor de hele natie als een volstrekte idioot met naam en toenaam op TV te willen komen. Tot en met een ton is de enig mogelijke reactie ""
Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er rijdt in de spits altijd wel een VIRM met onevenredig veel 1e klas bakken van Den Haag naar Groningen voor de ambtenaren ja. De opvolger van de 4444 eigenlijk. Kan die t geweest zijn?
Hahahaquote:Op zondag 19 oktober 2008 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij Syntus mag je gewoon dikke keutels in de gang draaien
Zware overkill zijn die 12 bakken VIRM. Ik gok dat Amersfoort-Utrecht het drukste stukje is en zelfs daar kan je in de achterte bak met 4 man op een verdieping zitten. Hoe relaxt kan treinreizen in de spits zijnquote:Op zondag 19 oktober 2008 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, er zijn geen speciale VIRM's met extra 1e klasse meer. De ambtenaren treinen worden nu met uitwisselingsmat gereden, zodat het VIRM minder ledige kilometers naar Onnen hoeft te maken.
Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:13 schreef bork het volgende:
[..]
mm, twas vandaag om 14.35 in Amersfoort CS (zat in de trein naar Baarn) en ongeveer 15.24 op Utrecht Overvecht (richting CS).
ah thx, was overigens een OS-exemplaarquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon de Schothorst-Expresse. Daarin zit standaard VIRM in 't weekend.
Welkom terug. Ik heb in een boek nog ergens een foto van een Nederlandse cabrio-loc.quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
Foto's!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:Zo terug van Reizen door de UK
Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
Is dat nou echt zo erg, treinen in de UK?quote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:Zo terug van Reizen door de UK
Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
Waar op die site van dat televisieprogramma kan ik die uitdaging vinden? Ik zie het nergens staan... Ik ken die shit wel uit me hoofd, alvast bedankt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar als iemand anders zich geroepen voelt, ga je gang
Tuurlijk niet, het is daar immers uitgevondenquote:Op maandag 20 oktober 2008 10:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo erg, treinen in de UK?
Het aanleggen van spoorlijnen wel. De noodzaak tot onderhoud lijkt echter nog niet te zijn doorgedrongen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tuurlijk niet, het is daar immers uitgevonden
Darkwingquote:Op maandag 20 oktober 2008 00:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo terug van Reizen door de UK
Ik heb een hoop diversiteit aan railvoertuigen gezien waaronder cabriomodellen
De 6430 nadat de cabine onzacht in aanraking kwam met een bordes?quote:Op maandag 20 oktober 2008 07:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Welkom terug. Ik heb in een boek nog ergens een foto van een Nederlandse cabrio-loc.
Treinennerd! Je bent rijp voor dat RTL4 programma!quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De 6430 nadat de cabine onzacht in aanraking kwam met een bordes?
Nee dat niet, maar in de chaos ergens weggestopt...quote:
Nee, waarschijnlijk hebben we het zelfde boek.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Treinennerd! Je bent rijp voor dat RTL4 programma!
De man hield gewoon rekening met blaadjes op de railsquote:Op maandag 20 oktober 2008 18:38 schreef dennistd het volgende:
even een bedankje aan de machinist van trein 10145:
door het geweldig snelle optrekken en het late afremmen (dus niet...) miste ik mijn bus in Enschede, waardoor ik een half uur kon wachten
Correctemundo.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk hebben we het zelfde boek.
(Ongevallen op Nederlands Spoor)
blaadjes ok, maar moet ie daarvoor op 1,5km van het station al niet harder dan 30 kmh rijden?quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De man hield gewoon rekening met blaadjes op de rails
Tof boek wel trouwensquote:
En geen voormalige overwegwachterswoning kopen en al helemaal niet bij de wissel in Heeze gaan wonen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof boek wel trouwensAl bladerend denk je steeds "Oh handig, volgende keer niet meer vooruit rijden." "Oh en ook niet op het balkon" "en niet in de kopbak" tot je uiteindelijk geen plek meer overhoudt waar je nog kan zitten
Ja, inderdaad. Behoorlijk wat schadegevallen, en nog vrij fors ook. Ik heb ook nog dat boek van Rob Dragt, naast het spoor, alsmede Spoorwegongevallen in Nederland van Jongerius.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof boek wel trouwensAl bladerend denk je steeds "Oh handig, volgende keer niet meer vooruit rijden." "Oh en ook niet op het balkon" "en niet in de kopbak" tot je uiteindelijk geen plek meer overhoudt waar je nog kan zitten
Ja, dat klopt. Een deel van het ICR-park bestaat uit buurlandrijtuigen, een deel is alleen voor binnenlands verkeer. Verschil zit 'm in de statische omzetter onder het rijtuig in de inklappende tredes bij de deuren.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:50 schreef James1988 het volgende:
Vandaag vanuit Ehv terug naar Breda gegaan met (volgens mij) ICR, ik zag een rijtuig voorbijkomen wat was goedgekeurd voor NL, B, D en L, het volgende was alleen NL - kan dat kloppen?
Behalve dat dat huis plat gegaan is toen, zijn daar meerdere zware crashes geweest. Minimaal drie zo te zien.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En geen voormalige overwegwachterswoning kopen en al helemaal niet bij de wissel in Heeze gaan wonen.
Ja, en allemaal ontspoord op het overloopwissel door te hoge snelheid.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Behalve dat dat huis plat gegaan is toen, zijn daar meerdere zware crashes geweest. Minimaal drie zo te zien.
Ahhh...quote:
in Bentheim is VEEL meer te zienquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:21 schreef dennistd het volgende:
wat ik me vanmiddag bedacht:
als volgend jaar de pimpel om de twee uur gaat rijden wordt het wel interessant om een keer een slagje bentheim te doen, en daar kijken bij de locwissels, de flirt van de westfalenbahn te platen, en een goederentrein op de foto te zetten
retourtje met gratis NL-net is maar 4,40 als ik het vanmiddag goed heb ingevoerd op de automaat
ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, terwijl het hier toch maar 14,1km vandaan isquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in Bentheim is VEEL meer te zienDaar is ook een gaaf kasteel waar je op kan en allerhande eettentjes en zo
Zeker als ik straks in Deventer woon ga ik daar heul vaker heen
Ben er dit jaar helemaal nog niet geweest eigenlijk
Komend weekend wat te doen?quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik ben er al een paar jaar niet meer geweest, terwijl het hier toch maar 14,1km vandaan is
ja, een FOK!sport-crewmeetquote:
Ah hmm. Dan ga ik wel alleenquote:
En dat terwijl de verbinding er uiteindelijk niks sneller van wordt...quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal het trouwens niet ooit hetzelfde gaan aflopen met de PE als met Amsterdam - Arnhem - Düsseldorf - Köln etc? Dat ze dat gaan vervangen door een ICE
Dat dat toeslagplichtig wordt in NL
Dat er alleen nog in Amf, Dv en Hgl gestopt wordt
en dan pas weer in Osnabrück?
En dan de astronomisch hoge prijzen die je moet betalen voor sommige trajecten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:13 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het aanleggen van spoorlijnen wel. De noodzaak tot onderhoud lijkt echter nog niet te zijn doorgedrongen.
Sneller is de ICE wel, stuk Hannover - Berlijn is de ICE iets van 20 min sneller dan de IC.quote:Op maandag 20 oktober 2008 23:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
En dat terwijl de verbinding er uiteindelijk niks sneller van wordt...
Klopt ja, scheelt idd 23 minuten. En de ICE stopt niet in Wolfsburg, Stendal en Rathenow.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 00:43 schreef sander89 het volgende:
Sneller is de ICE wel, stuk Hannover - Berlijn is de ICE iets van 20 min sneller dan de IC.![]()
De trein komt niet overal. Hier heb ik de keuze tussen een leasebak die mee mag op vakantie of een OV-jaarkaart.quote:
Wat is dit voor waas?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 11:50 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Foto gisteren gemaakt, met een mobiele telefoon met een crappy kutcamera
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |