abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:36:51 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62577401
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 11:38:40 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62577452
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:36 schreef Duvel het volgende:
En dan wordt het nog niet eens geëlektrificeerd!
Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:52:42 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62577906
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarvoor wonen er in dat gebied veel te weinig mensen.
Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62577956
Tja, oorzaak-gevolg verhaal he, komt op hetzelfde neer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:00:08 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62578168
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, je bekijkt het van de verkeerde kant: daarvoor rijden er te weinig treinen.
Zo kun je het ook zeggen

In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:20:11 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62578762
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de scriptie staat ook een rijtijd van 14 minuten over 14 km. Yeah right. Daar kunnen makkelijk 4 minuten af
Voor een stopdienst met rammelende pokkediesels is een gemiddelde snelheid van 60 niet eens zo slecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:25:15 #132
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62578915
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal.
De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity.

Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:27:33 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62578988
Klopt, maar hier wordt niet om de 5 km gestopt, dus kan de Vgem vanaf Veendam omhoog. Vergeet niet dat de 22 minuten tussen Groningen en Zuidbroek snel is, omdat er liefst 5 keer gestopt moet worden onderweg voordat de trein in Zuidbroek arriveert. Daarom kunnen er wel wat minuten af en de Vgem omhoog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 12:28:29 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62579027
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:25 schreef ikbenik het volgende:
Ik zit zo eens op de Wikipedia te lezen over dienstregeling 2009, maar er is toch iets wat ik wel vreemd vind. De stoptrein van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal en verder richting Uitgeest/Alkmaar, word ingekort tot Amsterdam Centraal.
De stoptrein Enkhuizen naar Amsterdam Centraal wordt nu een intercity.

Tot zover is het nog te volgen. Alleen staat er dan ook dat deze twee diensten aan elkaar gekoppeld gaan worden? Wat gaan ze dan doen, de sprinters inzetten op een IC traject of gaat het stoptreintraject met IC materieel bediend worden?
Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:32:37 #135
136283 knars
Teethgrinder
pi_62579144
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten.

Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:41:58 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62579386
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:32 schreef knars het volgende:
Daar ben ik dus niet blij mee. Ik forens dagelijks Gouda-Amsterdam Amstel. Die stopper is de enige directe verbinding en DDAR is niet tof om drie kwartier in te zitten.

Niet dat ik veel van die stopper gebruik maak, ik reis doorgaans met de IC over Utrecht
Als dat ding tussen Hoorn en Enkhuizen wèl zou stoppen, zou ik een directe verbinding met mijn geboortedorp hebben!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:21:51 #137
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_62580488
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat worden dubbeldekkers van het type DD-AR
Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken. En het is ook nog wel redelijk comfortabel.

Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64!

Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_62580916
Wat ik wel vet vind aan de nieuwe dienstregeling is dat er straks ook gemoderniseerd stadsgewestelijkmaterieel in Zutphen komt
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:46:04 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62581188
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken. En het is ook nog wel redelijk comfortabel.

Nu komt er een traag treintje en ze zitten ook nog eens waardeloos (moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!). Naar mijn idee, is dit materieel een van de grote miskopen van de NS. Ik heb zelfs nog liever Mat'64!

Maar goed, de keus zal gemaakt zijn en we moeten er maar mee leven. Ik ben echt benieuwd wat ze dan aanpassen aan de dienstregeling om dit materieel te kunnen inzetten, al vermoed ik dat de NS nog wel eens een hoop geld moet gaan teruggeven vanwege vertragingen, doordat mensen hun overstap niet konden halen.
Tuurlijk zit het waardeloos, maar kijk even verder dan alleen de maximale versnelling, en je moet constateren dat mDDM 140km/h mag, tegen 125 voor SGMm. En dat SGMm die maximale versnelling echt niet over het volle accelleratiegebied volhoudt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:04:56 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62581712
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat meen te toch niet? Hoe willen ze die dienstregeling in stand houden? Het was juist zo nodig dat die sprinters kwamen rijden, die konden tenminste snel genoeg optrekken.
DDAR-met-loc kan anders behoorlijk snel optrekken hoor, zal niet eens veel verschillen met een Sprinter (volgens sommigen zelfs sneller ).
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:11:11 #141
136283 knars
Teethgrinder
pi_62581884
Tsja, er zijn wel wat delen op het traject waar de snelheid wel omhoog mag t.o.v. een sprinter. Denk alleen al aan Nieuwerkerk - Gouda, Goverwelle-Woerden, Woerden-Breukelen, Breukelen-Abcoude. Dat zijn toch wel wat grotere afstanden dan Alexander-Schollevaar of Bijlmer-Duivendrecht.

Maar dan nog: DDAR suckt.
  Redactie Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 15:06:33 #142
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62583493
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:11 schreef knars het volgende:
Maar dan nog: DDAR suckt.
maar eens afwachten hoe het DDMm wordt dan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62583680
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:21 schreef ikbenik het volgende:

[..]

(moet je voorstellen dat je er van begin tot eind in zit!).
Ik zit er niet heel vaak in (woon in Leeuwarden en zit dus het meest in ICM), maar als ik er toch in moet, dan vind ik het eigenlijk niet eens heel onaardig. Vooral beneden mag ik graag zitten, met name het kleine gedeelte bij de DD-AR'tjes met lok. Heb tot de drgl2007 inging regelmatig Ut - Zl met DD-AR gedaan, omdat ik weer eens de IC naar Zwolle had gemist. Het kan slechter hoor...
pi_62583942
Wat is jullie top-x materieel qua comfort eigenlijk? Daarbij bedoel het binnenlandse materieel van NS, Arriva, Veolia, Syntus enz. die op dit moment rondheiden.

Ik heb niet echt een duidelijk beeld, omdat ik niet in elk soort ingezeten heb of het alweer een lange tijd geleden is.

Van het materieel waarvan ik vaak genoeg in gezeten heb:

1. VIRM
2. ICM
3. ICRm
4. ICMm
5. ICK/ICL
6. DM'90
7. DDM
8. Lint
9. Plan TV

Ik vraag mij namelijk wel een beetje af hoe de anderen zijn, over de GTW heb ik al veel verhalen gehoord, maar over de SGM bijv. hoor ik niet zo veel. Ook zou ik niet weten hoe de Protos is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nightshadow op 22-10-2008 15:30:35 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:25:03 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62583977
Ik vind persoonlijk ICR(m) het lekkerste zitten, daarna komt VIRM, dan ICK/ICL, dan DD-AR, daarna Plan V/T. Meer type treinen kan ik me zo niet herinneren.
pi_62584942
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:
quote:
"Wij gaan met een speciale trein rijden in de dienst waar ook een kinderhoek in komt. Deze trein komt september 2008 in de dienst (een VIRM4). Aan de hand van klantfeedback en onderhoudservaring beslissen we dan of we dit op grotere schaal gaan toepassen in onze bestaande treinen."
pi_62585423
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:56 schreef Nightshadow het volgende:
Trouwens nog iets, weet iemand hier iets vanaf:
[..]
Uit wiens babbeldoos komt dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:11:22 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62585433
Ik weet er niks vanaf, maar het klinkt als een enorm goed idee. Voor kinderen is het leuk om een speelhoek te hebben, dat is stukken leuker dan de hele tijd stil moeten zitten of zich met een boekje of spelletje te moeten vermaken...
pi_62585480
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uit wiens babbeldoos komt dat?
Bron: http://www.treinreiziger.(...)E9%20in%20de%20trein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2008 @ 16:16:10 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62585583
Zo vaak in de week zitten er toch geen kinderen in de trein, omdat ze op school moeten zitten door de week en alleen op woensdagmiddag, zaterdag en zondag iedereen in de trein wakker kunnen jengelen?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')