ook jaminquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:15 schreef mike_hunt het volgende:
schuimblokken!
bestaat zoethout nog? Ik zie het nergens meer.
Aan OP toegevoegdquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
vorige deel: Verdwenen lekkernijen
die verkopen ze hier bij de surinaamse supermarktquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:09 schreef Curiosity het volgende:
Japanse pinda's ik dacht van Duyvis waren ook zo lekker.
Pinda met een glad laagje met de smaak knoflook, er was ook nog een andere maar die weet ik niet meer.
Van Duyvis of een ander merk, ik neem aan dat laatste.quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
die verkopen ze hier bij de surinaamse supermarkt![]()
( ik vind ze niet lekker though...)
een soort van eigen merk..... doorzichtige zakjes met volgens mij alleen de ingredienten en miss de importeur eropquote:Op donderdag 16 oktober 2008 07:27 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Van Duyvis of een ander merk, ik neem aan dat laatste.
Weet je niet hoe lekker dat is! Ik maak dat zelf ook nog wel eens, ene kant pinda andere kant chocoquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Meest zinloze product dat er ooit op de markt is geweest is pindachoco. Van Calvé. Had je je pindakaas en pasta in 1 pot.
Idd, wat was dat verrukelijk ijsje.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:22 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Vast al heel vaak genoemd, waar is hij gebleven?
[ afbeelding ]
Hmmmz wij binnenkort in duitsland zijnquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
Idd, wat was dat verrukelijk ijsje.![]()
In Duitsland zijn ze wel te koop, maar daar hebben wij zo weinig aan.
Er is toch zelfs een hele petitie opgezet om de Winner Taco terug te krijgen in NL.
Ja! Jamin etcquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:56 schreef magikeenpeukvanje het volgende:
Die blauwe schatkistjes van MAX (die kutleeuw) , met vanille en aardbeien ijs, worden die nog verkocht?
Bessola misschien?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 00:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet nog dat ik als klein kind gek was op een soort yoghurt met krentjes erin en dat zat altijd in een paars pak.![]()
Dat weet ik me nog goed te herinneren maar de naam ben ik dus kwijt.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:22 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon vlakbij de duitse grens, dus regelmatig worden ze nog gehaaldquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
Idd, wat was dat verrukelijk ijsje.![]()
In Duitsland zijn ze wel te koop, maar daar hebben wij zo weinig aan.
Er is toch zelfs een hele petitie opgezet om de Winner Taco terug te krijgen in NL.
Ja die mis ik ookquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:37 schreef Patries86 het volgende:
Weet je wat ik ook mis... de kaaspopcorn van lays of smits
Zo lekker... maar was helaas in eens uit de schappen!
YEP ben ik absoluut met je eens, IK WIL DE WINNER TACOquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:22 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[ afbeelding ]
Jaaahhh, daar was ik ook altijd gek op. Vooral op die met barbecue-smaak, ik denk dat je die bedoelt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 23:09 schreef Curiosity het volgende:
Japanse pinda's ik dacht van Duyvis waren ook zo lekker.
Pinda met een glad laagje met de smaak knoflook, er was ook nog een andere maar die weet ik niet meer.
Toen we hoorde dat hij wegging... toen hebben we nog snel 5 zakken gekochtquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:02 schreef Neontetra het volgende:
[..]
Ja die mis ik ookWas erg lekker!
bij de lidl hebben ze chips met een dergelijke smaak, wel eens geporbeerd of dat wat is?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:22 schreef morgane het volgende:
Lays Cool chips met komkommer/tzatziki smaak. Maar die laatste wordt volgens mij niet meer gemaakt
Wij gaan over 20 daagjes naar duitsland!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:22 schreef morgane het volgende:
Jaaa ik ga binnenkort mooi naar Duitsland om Winner Taco's in te slaan, goddelijk!
Ik ben nog op zoek naar de pizza-smaak Hamka's en de Lays Cool chips met komkommer/tzatziki smaak. Maar die laatste wordt volgens mij niet meer gemaakt
Tzatziki is sowieso goddelijk, dus zal wel goed zijnquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik dacht tzatziki smaak, dus misschien lijkt het wel op elkaar
que? Die heb ik werkelijk nog nooit gezienquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik dacht tzatziki smaak, dus misschien lijkt het wel op elkaar
ik ga nu echt zo twijfelenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
que? Die heb ik werkelijk nog nooit gezienWeet je de kleur van de zak/naam?
Winner Tacoquote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:22 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga morgen gelijk kijkenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik ga nu echt zo twijfelen
een blauw/groene zak, grieks achtig opdrukje volgens mij
Zoiets is nog te vinden in Duitsland bij Kaufland las ik op die winner-taco hyves, hij heet Naco van het merk Cassie.quote:
citroensmaak was zo lekkerquote:Op maandag 10 december 2007 01:40 schreef Queen_Minny het volgende:
Die zie ik nergens meer, en die waren zo lekker.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:52 schreef morgane het volgende:
doe groene calippo shots was ook erg lekker!
Net geweest, maar bij dit filiaal iig geen Tzatziki chipsquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
bij de lidl hebben ze chips met een dergelijke smaak, wel eens geporbeerd of dat wat is?
snap and cracklequote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:32 schreef Guppi het volgende:
Nou ik ben ook weer geinspireerd en zit me nu allerlei lekkere dingen te herinneren.
Iets dat cracklers ofzoiets heette, een soort staaf van langejan-spul, maar dan harder, en daarin zat zuur poeder, hmmm!
Is geloof ik nog gewoon te koop bij supermarkt. Pasgeleden bij AH nog gezien.quote:
Ja!quote:
mn moeder heeft het nog wel eens in huis, dus ik gok dat de c1000 het wel verkooptquote:Op donderdag 13 november 2008 19:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja!Het was wel een ander pak, maar het was inderdaad krentjesbrij.
![]()
Tegenwoordig wordt dat niet meer gemaakt toch?
Ja!! Die!! OMG die vond ik zo lekker!!quote:Op donderdag 13 november 2008 13:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
[ afbeelding ]
van die rijst achtige dingesen?
haha die kan je bij iedere beetje snoepwinkel wel vindenquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja!! Die!! OMG die vond ik zo lekker!!
en de supermarkt volgens mij ook?quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
haha die kan je bij iedere beetje snoepwinkel wel vinden
quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
en de supermarkt volgens mij ook?
gewoon bij de spekkies enzo in iedere supmermarkt hoorquote:
Dat heeft nooit bestaan:P je bedoelt Solero Shotsquote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:52 schreef morgane het volgende:
doe groene calippo shots was ook erg lekker!
Watergruwel heet dat spul officieel. Volgens mij kun je het onder die naam nog wel krijgen.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja!Het was wel een ander pak, maar het was inderdaad krentjesbrij.
![]()
Tegenwoordig wordt dat niet meer gemaakt toch?
Heel vroeger had je deze dan weer wèl met een gladde buitenkant. Die kon je bij Jamin kopen. Heette ook manna. Het had hele felle kleurtjes.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was echt smerig spulquote:
Je bedoeld toch niet Bebogeen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:21 schreef single_queen het volgende:
ik kan al JAAAREN niet meer op de naam komen van een soort pasta voor op brood in een pot gelijk aan die van chocopasta/fluff/pindakaas, volgens mij iets slanker...
er zat een zoete pasta in, een soort van beige kleur (?), met puntjes (ja, vooral dat laatste!), ik heb het hier minstens over 20 jaar geleden!
Maar de advertentie in de Donald Duck en die pasta staat me echt nog voor de geest
(en het is dus niet die marshmallow-zooi fluff!)
bebogeen is het zeker niet, de pot is hoger!quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:59 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Je bedoeld toch niet Bebogeen?vage meuk
Drie Musketiers was véél lekkerderquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:31 schreef Painted_Horse het volgende:
Vroeger had je een caramel-reep die "drie musketiers" heette, in mijn herinnering iets fantastisch lekkers.
Ze bestaan nog steeds blijkt nu onder een andere naam:
[ afbeelding ]
echt niet te kauwen die dingen.
Die zijn lekkerquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:31 schreef Painted_Horse het volgende:
Vroeger had je een caramel-reep die "drie musketiers" heette, in mijn herinnering iets fantastisch lekkers.
Ze bestaan nog steeds blijkt nu onder een andere naam:
[ afbeelding ]
echt niet te kauwen die dingen.
Bestaan gewoon nog hoorquote:Op zondag 30 november 2008 10:42 schreef wolferl het volgende:
Fireballs
Je hebt ze ook bij de Texacoquote:Op zondag 30 november 2008 11:58 schreef wolferl het volgende:
Jamin is al jaren weg in Zaandam, dus kom ik nooit bij Jamin.
Maar bedankt voor het attenderen.
Zulks een smerige troep dit.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
[ afbeelding ]
En of ik de banjo ken, tuurlijk, die was onwijs lekker.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:50 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Wat een leuke topic. Ik begrijp dat het een vervolg is en heb het eerste deel niet helemaal gelezen. Maar ik vraag me af of jullie de volgende repen nog kennen. Door de jaren heen heb ik 't aan verschillende mensen gevraagd als je het over vroeger of lekkernijen had maar niemand kent het:
Er was eind jaren '70, begin jaren '80 een reep in oranje verpakking die bestond uit chocola en gepofte rijst(geloof ik). Het was heel luchtig en had geen gladde buitenkant. Ik vond die heerlijk! Vond het toen zo jammer dat ik het nergens meer zag en zou het graag weer willen proeven. De tegenwoordige chocola met gepofte rijst is óf hard(harde stukjes) of de chocola is niet lekker. Candy was heel luchtig.
Dan is er nog een andere reep die ik niet echt lekker vond. Het zat in een paarse verpakking en bestond zoals de Raider(twix) uit 2 chocolade staafjes; de naam was Banjo.
Kent iemand 1 van deze repen? Trouwens 'Mikado' zag ik ook nergens meer maar in Frankrijk verkopen ze 't wel nog.
Ooo krijg echt trek door deze topic!
Lol en dan je halve gebit verpesten omdat je steeds te vroeg probeerde de bal doormidden te bijten. (Tenminste, ik danquote:Op zondag 30 november 2008 10:42 schreef wolferl het volgende:
[ afbeelding ]
Fireballs
Die haalden we vroeger in het buurtwinkeltje om de hoek.
Je bek stond echt in brand.
Fireballs, ze waren stoer maar eigenlijk helemaal niet zo lekker. Ik vond ze enkel lekker als je nog niet bij het firegedeelte aan was gekomen.quote:Op zondag 30 november 2008 11:43 schreef Trusten het volgende:
[..]
Bestaan gewoon nog hoorbij Jamin
[ afbeelding ]
Ik zit net een zak weg te werkenquote:Op woensdag 24 december 2008 11:13 schreef The_Non-Flying_Dutchman het volgende:
Bestaat de koetjesreep eigenlijk nog?
Die kan ik nog uit de automaat halen bij mn studiequote:Op zondag 4 januari 2009 17:46 schreef koenvv het volgende:
De Milky Way crispy rolls..Volgens mij zijn ze hier in Nederland niet meer te koop toch? In België in ieder geval wel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat komt me bekend voor, volgens mij heb ik eenmaal de aardbeiversie op.quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:21 schreef jetsetter het volgende:
Vroeger at ik altijd als toetje Mickey Mousse!Dat was mousse in een langwerpig rond kuipje van plastic, en je had ze in het roze en in het geel (aardbei en banaan?). Op de voorkant stond Mickey...en je kon t kopen bij de Albert Heijn! Heeft iemand er een plaatje van?
Frou Frou bedoel je denk ik, wafeltjes met creme er tussen, bestaan nog steeds.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:04 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat komt me bekend voor, volgens mij heb ik eenmaal de aardbeiversie op.
Kent iemand Frufoo nog?
Ook mis ik de oude smaken van Taksi, van de 4 soorten die ze vroeger hadden is er maar eentje over, en dat is de blauwe. Die overigens niet meer hetzelfde smaakt als vroeger.
Ik weet nog dat ze Blauwe, Oranje, Gele en Rode taksi haddenHeerlijk dat ze waren!
In een topic in ONZ (nu gesloten), met hetzelfde onderwerp als dit stond ook iets als Splash. Moest je in de melk spuiten en dan had je een milkshake ofzo. Weet iemand wat ik bedoel en heeft iemand een plaatje? 't was opeens spoorloos verdwenen
En zo ook de Dino chippies van CrokyÉém verpakking was blauw, de ander groen en nog eentje was paars
In een doorzichtige zak van 6 stuks.
En zo kan ik nog wel een paar uur door blijven ouwhoeren over verdwenen voer
Nee, geen Frou Frou. Het was een rond bakje en in het midden zat een speeltje als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:26 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Frou Frou bedoel je denk ik, wafeltjes met creme er tussen, bestaan nog steeds.
Splash milkshake zat in zo'n slagroom spuitbus en je had banaan en aardbei.
Plaatje zoeken waag ik me niet aan, als je alleen al googled op het woord krjg je al de leukste dingen
Zijn nog gewoon te koopquote:Op maandag 12 januari 2009 16:53 schreef Rochgel het volgende:
Van die stroopsoldaatjes !
quote:Op maandag 12 januari 2009 09:31 schreef Scootmobiel het volgende:
Er is zelfs een Duitse MySpace pagina over, van mensen die Frufoo terug willen...![]()
[ afbeelding ]
Die verkopen ze in Frankrijk nog in de Supermarchéquote:Op maandag 12 januari 2009 09:31 schreef Scootmobiel het volgende:
Er is zelfs een Duitse MySpace pagina over, van mensen die Frufoo terug willen...![]()
[ afbeelding ]
Kaufland.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:46 schreef r8ality het volgende:
Bij welke winkels kun je in DLD die Winner Taco's kopen?
Die was echt de bom!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 20:22 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[ afbeelding ]
Schatkistjes, met die bodem die je eruit kon halen.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:41 schreef morgane het volgende:
Bestaat dit nog? Max ijsjes!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 08:48 schreef morgane het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hebben ze nog bij AH, daar zitten ook die fruitgums in.
Ja bestaan nog!quote:Op maandag 12 januari 2009 09:41 schreef morgane het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die aten we altijd op zaterdag na het zwemmen, gewoon met kaasquote:Op vrijdag 12 december 2008 09:37 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Is de Smurfenpasta al voorbij gekomen?Was een soort macaroni in de vorm van verschillende Smurfen en dat moest je dan klaarmaken met boter en kaneel geloof ik .... was best lekker!
Ik zag ze laatst nog bij Jaminquote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:05 schreef Mirjam het volgende:
[..]
snap and crackle
[ afbeelding ]
altijd halen in het zwembad
Ook bij Jaminquote:
Volgens mij hangen die gewoon bij de KIOSKs op het station.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waar zijn de snoepvarianten van autodrop eigenlijk gebleven? Ze bestaan nog wel volgens sommige internetshops en de website van Autodrop, maar in de winkels of drogisterijen kom ik ze nooit tegen. De dropvarianten overigens wel.
Maar die Roze Cadillacs zou ik zo graaaaaag weer eens een keertje willen proberen.
Dat was echt zo'n absurde rommel.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:41 schreef morgane het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil het nog 1 keer halen, gewoon als jeugdsentimentquote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:42 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dat was echt zo'n absurde rommel.![]()
Het kleine bakje was voor de helft gevuld met 20ml ijs en daaronder zat wat plastic crap.![]()
Dikke -1 aan de makers hiervan.
Benzinepompenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Maar die Roze Cadillacs zou ik zo graaaaaag weer eens een keertje willen proberen.
De magische zakken met roze Caddilacs, zodra er een opening in zat verdween de inhoud vanzelf en snel ook als je niet oplet. Zodat je altijd weer in de leegte zat te grabbelen.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
die zijn nog gewoon in de AHs te krijgenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Omdat ik de vorige afsloot met:
[ afbeelding ],
gaan we hier gewoon verder met de nostalgische lekkernijen!
edit: Vorig deel: Verdwenen lekkernijen
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:24 schreef morgane het volgende:
[..]
Ik wil het nog 1 keer halen, gewoon als jeugdsentiment
Ik was gister in die van Gochquote:Op woensdag 21 januari 2009 11:21 schreef morgane het volgende:
Aaah ik ben jaloers!! Ik ga ze zeker ook binnenkort halen, jammer dat de dichtstbijzijnde in Kleve zit.
Duitsland. Kaufland. Nacho.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij is al gemeld maar ik mis de Winner Taco, tering wat was dat lekker
[ afbeelding ]
Das net wat verder dan Kleve, maar toch bedankt voor de tip, voor als ik er een keer toevallig langs in de buurt benquote:
zijn wel te krijgen hoorquote:Op maandag 12 januari 2009 16:53 schreef Rochgel het volgende:
Van die stroopsoldaatjes !
Je had vroeger ook van die telekids chips, echt heel lekker ! Zijn naturlijk nergens meer te krijgen.
Verder:
Jive's ( ijsjes in frambozen en aardbei )
kruidvat heeft ze ook nogquote:Op zondag 30 november 2008 11:58 schreef wolferl het volgende:
Jamin is al jaren weg in Zaandam, dus kom ik nooit bij Jamin.
Maar bedankt voor het attenderen.
Euroland Groningen. Grote zak Cadillacs voor 1euro.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:11 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waar zijn de snoepvarianten van autodrop eigenlijk gebleven? Ze bestaan nog wel volgens sommige internetshops en de website van Autodrop, maar in de winkels of drogisterijen kom ik ze nooit tegen. De dropvarianten overigens wel.
ik heb kipkantjes nog laatst gehaald bij de deka.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kipkantjes van Mora
Paprika chips van lays (ik snap niet dat ze wat ze nu hebben een verbetering van het recept durven te noemen)
Dino drop
Bruine beertjes drop van venko ofzo
Serieus???? Dan moet ik maar eens heel goed op zoek gaan. Hier in de buurt alleen maar AH of C1000quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik heb kipkantjes nog laatst gehaald bij de deka.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:50 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Wat een leuke topic. Ik begrijp dat het een vervolg is en heb het eerste deel niet helemaal gelezen. Maar ik vraag me af of jullie de volgende repen nog kennen. Door de jaren heen heb ik 't aan verschillende mensen gevraagd als je het over vroeger of lekkernijen had maar niemand kent het:
Er was eind jaren '70, begin jaren '80 een reep in oranje verpakking die bestond uit chocola en gepofte rijst(geloof ik). Het was heel luchtig en had geen gladde buitenkant. Ik vond die heerlijk! Vond het toen zo jammer dat ik het nergens meer zag en zou het graag weer willen proeven. De tegenwoordige chocola met gepofte rijst is óf hard(harde stukjes) of de chocola is niet lekker. Candy was heel luchtig.
Dan is er nog een andere reep die ik niet echt lekker vond. Het zat in een paarse verpakking en bestond zoals de Raider(twix) uit 2 chocolade staafjes; de naam was Banjo.
Kent iemand 1 van deze repen? Trouwens 'Mikado' zag ik ook nergens meer maar in Frankrijk verkopen ze 't wel nog.
Ooo krijg echt trek door deze topic!
Iedereen aan de Choq!quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Choq chocolade melk, die vond ik indertijd zo veel lekkerder dan chocomel.
Ik dacht ze ook zien liggen bij de Dirk vd Broekquote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:39 schreef Andyy het volgende:
[..]
die zijn nog gewoon in de AHs te krijgen
Elk tankstation manquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:57 schreef Logician het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
kan ze nergens meer vinden
is ook nog gewoon te koopquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:21 schreef dapluiz het volgende:
Dit schiet me ook ineens te binnen, kan me herinneren dat ik het lekker vondMisschien nu niet meer, maartoch
[ afbeelding ]
van bonbonquote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:30 schreef de_boswachter het volgende:
Overigens waren mid jaren 90 de volgende snoepjes erg populair:
Poepluiers, mierenscheten etc. (allemaal ranzige namen). Weet even niet meer van wie dat die waren.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:30 schreef de_boswachter het volgende:
Overigens waren mid jaren 90 de volgende snoepjes erg populair:
Poepluiers, mierenscheten etc. (allemaal ranzige namen). Weet even niet meer van wie dat die waren.
Ah, die ken ik nogquote:
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:50 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens Raiders
Daar kan die namaak 'Twix" dus echt niet tegenop zeg. Zelfs het papiertje hebben ze gejat.
Jumbo en grote AH's volgens mij...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:21 schreef dapluiz het volgende:
Dit schiet me ook ineens te binnen, kan me herinneren dat ik het lekker vondMisschien nu niet meer, maartoch
[ afbeelding ]
Wel gehad dan?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:03 schreef morgane het volgende:
Bij de AH XL waar ik werk hebben ze 'm niet.
Ik heb het twee jaar geleden nog gekocht bij de AH XL in Tilburg...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:25 schreef morgane het volgende:
In de 4,5 jaar dat ik er gewerkt heb in ieder geval niet.
Is dit nu wat ze noemen, een epic fail?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:50 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens Raiders
Daar kan die namaak 'Twix" dus echt niet tegenop zeg. Zelfs het papiertje hebben ze gejat.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:50 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens Raiders
Is dit serieus???quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:50 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens Raiders
die kaastroep is sowieso goddelijk.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:09 schreef LSD.tv het volgende:
Van die zakjes kaaspoeder speciaal voor over je popcorn![]()
![]()
Vroeger had je ook kaaspoeder van het Boertje of zo. Er stond in ieder geval een Boertje op het zakje, was altijd zo lekker op brood.quote:Op zondag 1 maart 2009 15:09 schreef LSD.tv het volgende:
Van die zakjes kaaspoeder speciaal voor over je popcorn![]()
![]()
Sky was idd zo lekker! die wil ik terug!quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:10 schreef MaxiTitan het volgende:
Sky ijsjes (ik dacht dat ze zo heetten iig), een bros chocolade reep in het midden, omhuld met vanille ijs en daar weer een laag chocolade over. In een soortgelijke verpakking als bij een reep waarbij je het ijsje zo kon uitschuiven om er een hap van te nemen. Ik heb ze al in jaren niet meer gezien en ik kan er zo snel ook geen plaatje van vinden.
Deze waren gruwelijk lekker maar ik zie ze niet meer.
Mijn record is negen zakken in twee dagen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:09 schreef heaven7 het volgende:
Ohja! Duyvis had ooit caramelpopcornNooit meer lekkerdere popcorn gegeten
Ik heb ze daarna nooit meer op.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Ai, die pondjes lucht zijn er al wel weer af?
Je doet net of het veel is. Je moet toch zelf ook wel weten dat die zakjes veel te klein waren?quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:54 schreef heaven7 het volgende:Ik heb er nooit 9 in 2 dagen gegeten
Had ik dat maar ook gedaan, dan verkocht het goed genoeg en was het er misschien nog wel
quote:
Ja wat was het, 100 gram? Zakken meenemen naar de bios waar de popcorn 30x zo duur is en helemaal niet lekkerquote:Op donderdag 5 maart 2009 19:01 schreef Effete het volgende:
[..]
Je doet net of het veel is. Je moet toch zelf ook wel weten dat die zakjes veel te klein waren?
Ja, lekker!quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:59 schreef Alexxxxx het volgende:
mandarijnen yoghurt, was altijd alleen bij de melkboer te koop, en ook alleen in halve liter flesjes....
Die zijn nog gewoon te koop in de supermarkt. (wel ooit een paar jaar niet verkrijgbaar geweest inderdaad)quote:
gisteren toevallig weer eens gekochtquote:
Ok dan zal het wel komen door het gehucht waarin ik woonachtig ben.quote:Op woensdag 11 maart 2009 17:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die zijn nog gewoon te koop in de supermarkt. (wel ooit een paar jaar niet verkrijgbaar geweest inderdaad)
Hier in DLD volgens mij nog gewoon te koopquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:17 schreef Crientj het volgende:
Het enige wat ik nog weet en wat verloren is gegaan waren van die Nimm 2 snoepjes ofzo.
Had je in citroen en sinaasappel smaak, zaten ook een rode met blauwe zak geloof ik.
Was heeeerlijk aangezien het zuurtjes waren die aan de buitenkant hard waren, en van binnen zo heerlijk vloeibaar.
(Nja, het zal vast nog wel ergens bestaan; onder een ander merk/naam etc)
Ik vind dat nederlands best creativer mag zijn met chocolade, ik vind die gepofte rijst in pure choclade lekker maar nee die zie je nietquote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vandaag gespot bij Jamin:
[ afbeelding ]
Ze hadden ook enorme repen melkchocolda met gepofte rijst.
Die heb ik ook in het buitenland nog nooit gezien. De reden dat ik het noemde was dat iemand in dit topic het zocht.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:07 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ik vind dat nederlands best creativer mag zijn met chocolade, ik vind die gepofte rijst in pure choclade lekker maar nee die zie je niet
De Aldi heeft wel eens gepofte rijst in pure chocolade. Ik vond het niet lekker, de gepofte rijst was, nou ja, gepofte rijst, smakeloos dus.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:07 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ik vind dat nederlands best creativer mag zijn met chocolade, ik vind die gepofte rijst in pure choclade lekker maar nee die zie je niet
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 11:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vandaag gespot bij Jamin:
[ afbeelding ]
Fondant...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:38 schreef Mirjam het volgende:
wat is dat gele spul?
jam is het niet, maar er is wel een bananenstroop: frutesse peer/banaan, laatst nog gekocht bij (volgens mij) de jumbo. Ruikt erg naar banaan, heb het niet geproeft...quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:48 schreef MMUFC het volgende:
Verdwenen lekkernij op brood: Bananenjam
Jammer dat dat niet meer te vinden is...
quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:05 schreef TLC het volgende:
Spaans gekruide chips van Crocky![]()
![]()
![]()
![]()
echt lekker waren ook de Bolognese chips van Crocky, waar je zo'n gekruide vette vingers van kreeg die je moest aflikken![]()
Ik zag net in de Super de Boer nog Punica. Was wel een redelijk klein flesje tho. Weet niet of ze ook grote flessen hadden.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:20 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Advocaat![]()
Is mis de Punica... Ik was met de herfst in Duitsland en daar word het wel verkocht. Gelijk maar wat flessen ingeslagen.
Bij de Hoogvliet zijn de 1-liter flessen in de aanbieding.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:13 schreef verleiding het volgende:
[..]
Ik zag net in de Super de Boer nog Punica. Was wel een redelijk klein flesje tho. Weet niet of ze ook grote flessen hadden.
Die waren zo lekker!quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:39 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik mis de Bisc & Mars koeken! Die waren zo lekker! Je had ze ook in twix en m&m en nog wat varianten, maar de mars was het lekkerst. Ik zocht ze laatst in de supermarkt maar ze waren er niet meer![]()
[ afbeelding ]
inderdaad! En ik kocht vroeger altijd elke dag een zakje 'cola tikkels' voor een gulden haha. Die shit mis ik opzich nog wel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:01 schreef de_boswachter het volgende:
Er was een tijdje Oranje 7-up en 7-up Ice ofzo. Was beiden goed te pruimen. Ook weg.
Krentjebrij?quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 00:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet nog dat ik als klein kind gek was op een soort yoghurt met krentjes erin en dat zat altijd in een paars pak.![]()
Dat weet ik me nog goed te herinneren maar de naam ben ik dus kwijt.
Bestaan die niet meer danquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
inderdaad! En ik kocht vroeger altijd elke dag een zakje 'cola tikkels' voor een gulden haha. Die shit mis ik opzich nog wel.
Ja, die reclame snapte ik dus nooit. Was dit nou een reclame van een pitabroodjesfabrikant, van een jamfabrikant of kaasboer? Of een joint-venture?quote:
quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, die reclame snapte ik dus nooit. Was dit nou een reclame van een pitabroodjesfabrikant, van een jamfabrikant of kaasboer? Of een joint-venture?.
Nee maar ff serieus (quote:
Zou best kunnen inderdaad...quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee maar ff serieus () er kwam nooit een merk ofzo in beeld. Dacht ik. Of was het een Postbus 51 ding?
.
Zeker een vrijgezel die geld als water had. Van een blok kaas van een kilo (¤8- ofzo ?) haal je 200 Cheezer reepjes.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:42 schreef Jarno het volgende:
Een (ex) collega van mij kocht die dingen. Elke dag weer.. Heb wel eens voorgesteld om gewoon een pond jong belegen in de koelkast te leggen. Maar dat was dan weer anders ofzo.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 07:58 schreef BuupWerk het volgende:
[..]
die rijst choco dingen soort rijsten wafel met choco in vierkantjes blokjes en de letters zijn rood oranje kun je nog gewoon bij de suup kopen !!
Volgens mij had je eerst die Cheezstrings, die later weer Cheezer werden (dacht ik).quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:54 schreef morgane het volgende:
Heetten die dingen niet Cheezstrings ofzo? Of was dat weer wat anders?
cheezstrings en cheezers zijn 2 heel verschillende dingen volgens mijquote:Op vrijdag 3 april 2009 10:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Volgens mij had je eerst die Cheezstrings, die later weer Cheezer werden (dacht ik).
Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
cheezstrings en cheezers zijn 2 heel verschillende dingen volgens mij
kaas waar je draadjes van kan trekken, dat KAN gewoon niet lekker zijnquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Inderdaad.
Een Cheezer was een kant en klaar pitabroodje met jam en kaas, die lagen in het diepvriesvak en je moest ze in het broodrooster stoppen.
Cheezstrings zijn een ranzige kaasvariant waar je draadjes van kunt trekken:
[ afbeelding ]
probeer het eens bij de Lidl.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 19:20 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Is mis de Punica... Ik was met de herfst in Duitsland en daar word het wel verkocht. Gelijk maar wat flessen ingeslagen.
Hij staat nog wel gewoon in het productoverzicht van Calvéquote:Op donderdag 9 april 2009 09:06 schreef Florian_ het volgende:
Mijn favoriete saus kan ik nergens meer vinden in de schappenBij jullie in de regio wel?
[ afbeelding ]
Het valt ook nergens terug te vinden, het zal wel met subsidiegelden gedaan zijn ofzo.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee maar ff serieus () er kwam nooit een merk ofzo in beeld. Dacht ik. Of was het een Postbus 51 ding?
.
Je maakt een grapje ?quote:Op donderdag 9 april 2009 09:06 schreef Florian_ het volgende:
Mijn favoriete saus kan ik nergens meer vinden in de schappenBij jullie in de regio wel?
[ afbeelding ]
Het was gewoon een commercieel product.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het valt ook nergens terug te vinden, het zal wel met subsidiegelden gedaan zijn ofzo.
(of door de webber)
op het moment dat die reclame eruit ging, lag de cheezer niet in de schappen, en moest je deze toch echt zelf maken volgensmij.quote:Op zaterdag 11 april 2009 14:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het was gewoon een commercieel product.
Ik heb ze het weekend nog gezien in een snoep automaat in Scheveningen. En hier in Groningen zie ik ze ook bij de snoepautomaat. En vaak bij tankstations. Dus ze zouden er nog gewoon moeten zijnquote:Op maandag 13 april 2009 11:06 schreef Pastry het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand of/waar ze deze nog verkopen?
Ik kan ze nergens meer vinden
Check dan wel ff de datum voordat je ze gaat opetenquote:Op maandag 13 april 2009 17:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik heb ze het weekend nog gezien in een snoep automaat in Scheveningen. En hier in Groningen zie ik ze ook bij de snoepautomaat. En vaak bij tankstations. Dus ze zouden er nog gewoon moeten zijn
Smerige kauwgom was dat eigenlijk, maar wel met leuke plaatjesquote:
ja lekkere was die he ..droom er nog wel eens vanquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:37 schreef Patries86 het volgende:
Weet je wat ik ook mis... de kaaspopcorn van lays of smits
Zo lekker... maar was helaas in eens uit de schappen!
Rice crisp's waren het. Al zeker 10 jaar niet meer te koop. Wel deze:quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:11 schreef The_Hives het volgende:
crisp? Waarom heb ik dat gemist. Duo Penotti gewoon is al de lekkerste pasta, maar dat Crisp erachter klinkt ook niet verkeerd
(krijg er een beeld bij van Pindakaas met nootjes
)
Hier in DLD wel bekend onder de naam Russisch brood. Zowat elke supermarkt heeft het wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:25 schreef 3rdRock het volgende:
ik mis de flips of quipz oid nog wel.
waren een soort van zoute stokjes, maar dan in krakelingvorm met chocolade eroverheen. volgens mij waren ze van lays/smiths en zaten ze in blauwe zakkies.
iemand die dit nog kent?
Die hebben ze serieus in elk boerenhol.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:21 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Nee, ik heb er zelfs een mail over gestuurd naar Calvé.
Volgens onze gegevens wordt dit product ingekocht door de volgende hoofdkantoren: C-1000, Super de Boer, Coop, Plus, Jumbo, Jan Linders, Deka, Emté en MCD.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die hebben ze serieus in elk boerenhol.
Zaterdag nog 2 stuks van gekocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |