abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62281208
Hoi allemaal,
Wji hebben maandag(6 oct) een bod gedaan op een woning in almere-buiten. Vraagprijs was 189,500. Na onderhandelen op 187,500 uitgekomen. Woning is het wel waard.Wij zijn van plan om hier minstens 7 jaar te gaan wonen. Nu gaan wij de koopkontrakt tekenen en daarna hebben wij nog 3 dagen bedenktjid. laatste dagen krijg ik toch twijfels of ik het wel goed aan doe om in deze tijd een woning te kopen. en heb ook mijn bedenkingen over de hypotheekadviseur.
ik kom op een bedrag uit van 206,000 incl kosten koper en neem 7000 euro uit mijn doorlopend krediet mee in mijn hypotheek, dus een totaal bedrag van 213,000.
Hij heeft voor mij uitgerekend dat ik op een maandelijkse bedrag kom van 804 euro netto, dit is incl levensverzekering. De rente stond op 5,75%
Hij heeft ons verzekerd voor 113,000 euro.
Is dit maandelijkse bedrag reeel of moet ik toch aan de bel trekken?
Onze jaarinkomen is bij elkaar 66,000 euro.
Wie kan mij helpen of adviseren.
Het is echt lastig om zonder enige hulp uit deze lastige situatie te komen.
pi_62281330
Als je per jaar 66.000 euro netto verdiend zou ik me nergens zorgen over maken.
pi_62281540
geen andere offertes aangevraagd?
pi_62281622
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:47 schreef Den_Haag het volgende:
geen andere offertes aangevraagd?
nee, helaas niet. Hij had ook de hypotheek van mijn broertje gedaan.
hij is al bezig met de aanvraag, is het dan toch mogelijk om ergens anders offerte te aan te vragen?
pi_62281654
heb jij het contract al ondertekend bij hem?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:11:44 #6
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_62282132
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:50 schreef cgok het volgende:

[..]

nee, helaas niet. Hij had ook de hypotheek van mijn broertje gedaan.
hij is al bezig met de aanvraag, is het dan toch mogelijk om ergens anders offerte te aan te vragen?
Je kan volgens mij altijd elders een offerte aanvragen.
Of je dan ook nog kan veranderen spreek ik me niet over uit, maar offertes aanvragen om te vergelijken kan altijd lijkt me.
pi_62282210
als hij al het hypotheekcontract ondertekend heeft is hij toch te laat
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:18:56 #8
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_62282326
Maar dan heeft hij iig het antwoord op z'n vraag.
pi_62282402
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:51 schreef Den_Haag het volgende:
heb jij het contract al ondertekend bij hem?
Ik heb nog niks bij hem ondertekend. Ik heb wel mijn jaaropgave gegeven.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:30:15 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_62282619
Almere buiten. Daar wil je toch niet dood gevonden worden?
pi_62282907
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:30 schreef Armageddon het volgende:
Almere buiten. Daar wil je toch niet dood gevonden worden?
Dat valt wel mee. Misschien dat het zo was vroeger, maar nu is het best prettig wonen. binnen half uur op schiphol met de auto, amsterdam 20 minuten, rustige buurt(eilandenbuurt). veel groen.
dus mag niet klagen
pi_62283131
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:21 schreef cgok het volgende:

[..]

Ik heb nog niks bij hem ondertekend. Ik heb wel mijn jaaropgave gegeven.
Dat snel nog een paar andere offertes aanvragen.
pi_62283141
Gewoon even een of twee andere hypotheekadviseurs vragen.
- Zorg dat je geen beleggingshypotheek neemt.
- Vraag naar een spaarhypotheek
- Vraag naar een banksparen hypotheek (niet hetzelfde als een spaarhypotheek)
- Verzeker jezelf zo minmogelijk. Dus die levensverzekering is helemaal niet nodig. En als die wel nodig is om de bank extra garantie te geven dan echt alleen het verschil tussen de executiewaarde van de woning en de hypotheeksom. En ieder voor 50% verzekerd.

En als dezelfde bank bij de nieuwe adviseur voordeliger is gewoon bij de oude adviseur de offerte in laten trekken. En bij de nieuwe adviseur een nieuwe offerte aanvragen.
pi_62283661
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:49 schreef HarryP het volgende:
Het wordt volgens de adviseur een aflossingsvrije hypotheek.
Het passeren van de akte is voorlopig gesteld op 27 januari 2009
pi_62283984
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:10 schreef cgok het volgende:

[..]

Heeft de adviseur je een 100% aflossingsvrije hypotheek aangeraden??? Je klinkt in ieder geval niet zeker welke hypotheekvorm(en) je nu hebt. Verdiep je maar eens eerst in de materie voordat je tekent. Ik zou nooit voor alleen een aflossingsvrije hypotheek gaan!

En laat je niet verleiden door emoties! Neem de tijd en vraag verschillende offertes aan zodat je weet waar je aan toe bent!
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_62285002
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:10 schreef cgok het volgende:

[..]

Je kan 2 hypotheekvormen combineren.
Een deel aflossen met b.v. een spaarhypotheek en een deel aflossingsvrij om de maandlasten laag te houden.

Als je een volledig aflossingsvrije hypotheek hebt met een hoge levensverzekering over heel het bedrag dan ben je bij deze "adviseur" niet goed voorgelicht / opgelicht.

Ga eens naar Vereniging Eigen Huis.
Daar kun je met het simpel opgeven van je gegevens ook kijken waar welke hypotheek het goedkoopste is.
http://www.eigenhuis.nl/V(...)sKopen/Voor+de+koop/
pi_62285319
TS moet zich echt beter verdiepen in de hypotheken, want ik heb het gevoel dat TS een beetje genaaid gaat worden.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:44:19 #18
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62287784
wat is er zo waanzinnig erg aan een aflossingvrije hypotheek ?? ik ken er genoeg die zo'n ding hebben en dan ook 100% aflossingsvrij.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62287901
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:44 schreef klusfoobje het volgende:
wat is er zo waanzinnig erg aan een aflossingvrije hypotheek ?? ik ken er genoeg die zo'n ding hebben en dan ook 100% aflossingsvrij.
Omdat je dan net zo goed kan huren.

Als je een hypotheek neemt vind ik dat je na een bepaalde tijd moet kunnen zeggen: "Ok, de lening is afbetaald."
Met een aflossings vrije hypotheek ga je dus in feite alleen maar de lening huren, zodat je een dak boven je hoofd hebt.
Een hypotheek is in mijn ogen een investering.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:56:47 #20
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62289876
Dat ben ik met je eens. Het mooie is echter dat ik met mijn aflossingsvrije hypotheek iig zelf kan bepalen hoeveel ik per jaar aflos. Toen ik het huis net kocht had ik geen euro ruimte. Nu, na een jaar of 2-3 is die er wel en los ik aan het eind van het jaar ook eea af. Lukt het niety, dan HOEF ik het ook niet..

toch een voordeel he...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:15:42 #21
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_62290436
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:47 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Omdat je dan net zo goed kan huren.

Als je een hypotheek neemt vind ik dat je na een bepaalde tijd moet kunnen zeggen: "Ok, de lening is afbetaald."
Met een aflossings vrije hypotheek ga je dus in feite alleen maar de lening huren, zodat je een dak boven je hoofd hebt.
Een hypotheek is in mijn ogen een investering.
Mjah.. toch kun je stellen dat een huis in 30 jaar veel meer waard zal zijn dan de hypothekaire lening die je aangaat. Dus een flinke winst maak je sowieso. Inclusief dips in de huizenmarkt. (zoals nu verwacht wordt)
Alleen als je per sé in je huis wil blijven wonen na aflopen van de hypotheek (en geen leuke dingen als een erfenis verwacht binnen 30 jaar) is het zeer raadzaam om (niet teveel) aflossingsvrij te nemen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_62299362
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:56 schreef klusfoobje het volgende:
Dat ben ik met je eens. Het mooie is echter dat ik met mijn aflossingsvrije hypotheek iig zelf kan bepalen hoeveel ik per jaar aflos. Toen ik het huis net kocht had ik geen euro ruimte. Nu, na een jaar of 2-3 is die er wel en los ik aan het eind van het jaar ook eea af. Lukt het niety, dan HOEF ik het ook niet..

toch een voordeel he...
Daar heb jij dan weer gelijk in.
Maar ben je verplicht om binnen 30 jaar de hypotheek af te betalen of kan je ook gewoon levenslang alleen de rente betalen? Dat geeft natuurlijk ook weer een andere blik op de zaak.
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:15 schreef Dromer het volgende:

[..]

Mjah.. toch kun je stellen dat een huis in 30 jaar veel meer waard zal zijn dan de hypothekaire lening die je aangaat. Dus een flinke winst maak je sowieso. Inclusief dips in de huizenmarkt. (zoals nu verwacht wordt)
Alleen als je per sé in je huis wil blijven wonen na aflopen van de hypotheek (en geen leuke dingen als een erfenis verwacht binnen 30 jaar) is het zeer raadzaam om (niet teveel) aflossingsvrij te nemen.
Je kan niet stellen dat een huis in 30 jaar veel meer waard zal zijn.
Heb je het nou nog niet gezien bij de Amerikanen?
pi_62299483
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:49 schreef HarryP het volgende:
Want?
quote:
Banksparen en de spaarhypotheek zijn zelfs volledig andere producten. Ik snap de bankspaarhype niet zo, want die wet (of eigenlijk: de aanpassing van een bestaande wet) is werkelijk waar een flink gedrocht. (daarnaast is de SEW beperkt en zeker niet altijd (meestal niet, is mijn ervaring) goedkoper)
quote:
- Verzeker jezelf zo minmogelijk. Dus die levensverzekering is helemaal niet nodig. En als die wel nodig is om de bank extra garantie te geven dan echt alleen het verschil tussen de executiewaarde van de woning en de hypotheeksom. En ieder voor 50% verzekerd.
Waarom? Dat *zou* een goed advies kunnen zijn, maar dat weet je pas als je het volledige plaatje hebt gezien.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_62299504
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:46 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Daar heb jij dan weer gelijk in.
Maar ben je verplicht om binnen 30 jaar de hypotheek af te betalen of kan je ook gewoon levenslang alleen de rente betalen? Dat geeft natuurlijk ook weer een andere blik op de zaak.
[..]
Hypotheken kunnen gewoon verlengd worden. Als dat bij een specifieke verstrekker niet zo is, dan kun je uiteraard oversluiten.
pi_62299639
quote:
...
Het is geen wetmatigheid, maar als je even het volgende bedenkt:

Bij een gemiddelde inflatie over die 30 jaar van 2,5% per jaar (wat echt een voorzichtige schatting is) kan een huis wat nu voor 250.000 wordt verkocht dalen tot 120.000, en dan maak je alsnog geen verlies. De kans dat een huis over 30 jaar níet meer waard is dan nu, is dus niet zo heel erg groot.
pi_62299727
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hypotheken kunnen gewoon verlengd worden. Als dat bij een specifieke verstrekker niet zo is, dan kun je uiteraard oversluiten.
Ja, maar bij een spaarhypotheek is het zo dat je aan het eind van de looptijd (30 jaar) de hypotheek kan betalen. Hoe kan je dat in zo'n geval dan verlengen?
Weer extra lenen ofzo?
pi_62299756
Waarom is een levensverzekering in sommige gevallen overbodig? In een tijd waarbij iedereen op twee salarissen een huis koopt lijkt het me ergens wel prettig dat mocht er een wegvallen de ander er kan blijven wonen.
pi_62299787
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is geen wetmatigheid, maar als je even het volgende bedenkt:

Bij een gemiddelde inflatie over die 30 jaar van 2,5% per jaar (wat echt een voorzichtige schatting is) kan een huis wat nu voor 250.000 wordt verkocht dalen tot 120.000, en dan maak je alsnog geen verlies. De kans dat een huis over 30 jaar níet meer waard is dan nu, is dus niet zo heel erg groot.
Daarbij zijn er ook nog andere factoren waardoor de prijs kan dalen dus ik vraag me af in hoe verre je daarop kan vertrouwen. Ik bedoel, kijk nu maar naar de Amerikanen. Zij dachten ook allemaal dat de huizenprijzen alleen maar zou stijgen.
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:07 schreef G_J het volgende:
Waarom is een levensverzekering in sommige gevallen overbodig? In een tijd waarbij iedereen op twee salarissen een huis koopt lijkt het me ergens wel prettig dat mocht er een wegvallen de ander er kan blijven wonen.
Je zegt het al zelf, wanneer een stel niet op twee salarissen een huis koopt. Als de hypotheek gebaseerd is op een salaris, dan lijkt mij een levensverzekering overbodig.
pi_62300723
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:09 schreef GioStyle het volgende:

Je zegt het al zelf, wanneer een stel niet op twee salarissen een huis koopt. Als de hypotheek gebaseerd is op een salaris, dan lijkt mij een levensverzekering overbodig.
Helaas gaan we de woning wel op twee salarissen kopen.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 23:58:45 #30
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_62300765
Zie af van de koop en ga lekker huren. Als je nu gaat kopen op basis van twee salarissen ga je nat over een tijdje. En zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
pi_62300772
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:05 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Ja, maar bij een spaarhypotheek is het zo dat je aan het eind van de looptijd (30 jaar) de hypotheek kan betalen. Hoe kan je dat in zo'n geval dan verlengen?
Weer extra lenen ofzo?
Nee, dan los je de hypotheek in. Waarom zou je dan een nieuwe afsluiten?
pi_62300840
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, dan los je de hypotheek in. Waarom zou je dan een nieuwe afsluiten?
Ik begreep je verkeerd.
pi_62300956
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:58 schreef Armageddon het volgende:
Zie af van de koop en ga lekker huren. Als je nu gaat kopen op basis van twee salarissen ga je nat over een tijdje. En zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Dan wordt het vrije sector, gemiddeld 800-900 euro aan huur, dan kom ik toch op het zelfde maandlasten
pi_62301649
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 23:07 schreef G_J het volgende:
Er bestaat ook zoiets als partner pensioen. Die is volgens mij verplicht bij je pensioen. Dat is een aanvulling op de weduwe en wezen uitkering. Daarmee kun je een deel van de pijn verzachten.
Vervolgens kun je nog een losse levensverzekering afsluiten die in de meeste gevallen veel goedkoper is dan een levensverzekering die gekoppeld is aan een hypotheek.

[ Bericht 0% gewijzigd door HarryP op 11-10-2008 00:59:49 ]
pi_62301827
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 22:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Want?
[..]

Banksparen en de spaarhypotheek zijn zelfs volledig andere producten. Ik snap de bankspaarhype niet zo, want die wet (of eigenlijk: de aanpassing van een bestaande wet) is werkelijk waar een flink gedrocht. (daarnaast is de SEW beperkt en zeker niet altijd (meestal niet, is mijn ervaring) goedkoper)
[..]

Waarom? Dat *zou* een goed advies kunnen zijn, maar dat weet je pas als je het volledige plaatje hebt gezien.
Geen beleggingshypotheek vanwegen de kosten. Het is een beleggingsverzekering. De kosten zijn minimaal 2% dus als ze zeggen een historisch rendement van 8% dan krijg je dus +/- 6% rendement omdat die kosten er ook weer afgaan. Maken ze minder rendement dan gaan nogsteeds die 2% kosten van je ingelegde potje af.
Politshouders opgelet! :
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/harrygeels/article2159135.ece

En voor de mensen die al een beleggingshypotheek hebben. Hoeveel rendement denk je dit jaar gehaald te hebben en hoeveel jaar denk je nodig te hebben om dat te compenseren. Dan had je die jaren beter kunnen sparen tegen 5% rente.

Maar mijn advies is om te informeren naar een spaarhypotheek en naar banksparen gecombineerd met een deel aflossingsvrij om de maandlasten laag te houden. Niet alle adviseurs geven informatie over banksparen omdat het ze zelf minder opleverd dat een andere hypotheek vorm.

Meer info over banksparen:
http://www.eigenhuis.nl/V(...)Dossiers/Banksparen/

[ Bericht 4% gewijzigd door HarryP op 11-10-2008 01:06:28 ]
pi_62301959
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 00:59 schreef HarryP het volgende:

[..]

Geen beleggingshypotheek vanwegen de kosten. Het is een beleggingsverzekering. De kosten zijn minimaal 2% dus als ze zeggen een historisch rendement van 8% dan krijg je dus +/- 6% rendement omdat die kosten er ook weer afgaan. Maken ze minder rendement dan gaan nogsteeds die 2% kosten van je ingelegde potje af.
Politshouders opgelet! :
http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/harrygeels/article2159135.ece

En voor de mensen die al een beleggingshypotheek hebben. Hoeveel rendement denk je dit jaar gehaald te hebben en hoeveel jaar denk je nodig te hebben om dat te compenseren. Dan had je die jaren beter kunnen sparen tegen 5% rente.

Maar mijn advies is om te informeren naar een spaarhypotheek en naar banksparen. Veel adviseurs willen weinig weten van die laatste omdat een ander product ze zelf meer provisie oplevert en zullen er zelf niet mee komen.
Meer info over banksparen:
http://www.eigenhuis.nl/V(...)Dossiers/Banksparen/
Ik gooi er binnenkort wel een topic tegenaan, maar samengevat:

• Kosten banksparen zijn vaak niet lager
  • Zeer nadelig waar het erfrecht betreft (opgebouwde waarde valt in de nalatenschap --> successierechten)
  • Geen mogelijkheden tot het afsluiten van aanvullende dekkingen (premievrijstelling bij AO, ORV)
  • Beleggingsverzekeringen teren niét alleen op koersdalingen
  • Waar beleggingsverzekering afhankelijk is van de beleggingsresultaten, ben je bij banksparen afhankelijk van de rentestand
  • Er zitten in sommige bankspaarproducten verborgen kosten
  • Financiële bijsluiter bij verzekeringen zijn tegenwoordig een boekwerk (prima!), alle kosten worden keurig gemeld, financiële bijsluiter bij banksparen beslaat hooguit een half A-4tje
  • Inflexibiliteit bankspaarproduct --> naar andere verstrekker --> nieuw product afsluiten.
  • Banksparen per definitie in box 1 --> inflexibel!

disclaimer: banksparen *zou* in voorkomende gevallen best aan de wens van een consument kunnen voldoen. Toch zie ik niet direct voordelen t.o.v. een spaarhypotheek, eerder nadelen. (als we het over de spaarvorm hebben. Banksparen (goedgekozen naam voor iets dat in veel gevallen een beleggingsproduct is ) zou geen doel moeten zijn, maar een middel. --> Een adviseur/planner zorgt ervoor dat het product bij je past en niet dat jij bij het product past.

[ Bericht 4% gewijzigd door Five_Horizons op 11-10-2008 01:25:32 ]
  • [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
    pi_62303363
    66K netto inkomen is ruim voldoende om dit huis te kopen, als dit een "zeker" inkomen is. Dus als jullie kunnen verwachten de komende jaren op dit niveau te kunnen blijven verdienen. Toch is huren misschien helemaal geen slecht plan.

We staan aan de vooravond van een gigantische huizencrisis, die samenvalt met de grootste financiele crisis sinds drie generaties. Dit betekent dat er veel klappen gaan vallen de komende tijd en veel mensen noodgedwongen hun huis zullen moeten verkopen tegen een lagere prijs. Als je nu huurt heb je over een paar jaar meer keus en tegen een lagere prijs. Bovendien heb je dan ook de tijd om je krediet af te lossen en te sparen voor een aanbetaling.

De beste hypotheekvorm die je dan kan kiezen is volgens mij de saaiste. 30 jaar tegen een vaste rente voor 20 jaar en in 15 jaar proberen af te lossen. Lijkt misschien minder voordelig door gemist belastingvoordeel e.d., maar dat win je terug, doordat je veel minder rente en premies betaalt.
    pi_62303378
    Er is totaal geen reden om nu geen beleggingshypotheek te nemen. Er is geen beter moment dan nu om daar mee te beginnen. De mensen die begin dit jaar zijn ingestapt hebben meer zorgen. Als je een beleggingshypotheek hebt met veel obligaties gaat dat ook weer meevallen.

Echter de huizenmarkt is een ander verhaal. Het lijkt me toch sterk dat de huizen niet gaan kelderen. De huizenmarkt in Nederland is sowieso zwaar overgewaardeerd. Daarbij zal het aantal potentiële kopers toch met rassenschreden afnemen alleen al op sentimentele basis, de mensen die het het niet meer aan kunnen nog buiten beschouwing gelaten. Nu is de US markt niet zo vergelijkbaar maar toch is de crisis door een soortgelijk probleem beginnen. Een slinkende waarde van je huis kan nadelig uitpakken wanneer je wenst te verhuizen. Ik zeg "kan".. je weet het gewoon niet.

Banken gaan meer zekerheid in de hypothecaire leningen inprijzen wat ook nog een effect zal hebben en daarbij staat de hypotheekrente aftrek al jaren op de tocht. Echter dit zijn geen direct relevante zaken op het moment.

Maar als het je huis van je dromen is en je kan het betalen... waarom niet. Echter je zegt 7 jaar.. dan kan lullig uitpakken al kan niemand het zeggen en dat is nu net weer die onzekere factor.

Sowieso kan het geen kwaad je in te lezen in de soorten hypotheken voor je iets tekent en altijd een aantal offertes vergelijken. Baat het niet dan schaadt het niet.
    pi_62304091
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 23:09 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Daarbij zijn er ook nog andere factoren waardoor de prijs kan dalen dus ik vraag me af in hoe verre je daarop kan vertrouwen. Ik bedoel, kijk nu maar naar de Amerikanen. Zij dachten ook allemaal dat de huizenprijzen alleen maar zou stijgen.
    [..]
    Volgens mij zijn ten opzichte van 30 jaar geleden de huizenprijzen ook in Amerika nog altijd gestegen.
    pi_62304661
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 09:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ten opzichte van 30 jaar geleden de huizenprijzen ook in Amerika nog altijd gestegen.
    Oh, en waardoor is er dan een kredietcrisis?
    pi_62304706
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 10:47 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Dat is omdat er teveel mensen zijn die kort geleden een huis hebben gekocht met een hypotheek met kortlopende rente, die maar net konden betalen en nu de rente stijgt een probleem hebben.

Als je zoals gezegd is, een huis koopt voor lange termijn, de hypotheek kunt betalen en de rente voor lange tijd vastzet, is er geen dringende reden om nu te wachten.
    pi_62304790
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 10:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat is omdat er teveel mensen zijn die kort geleden een huis hebben gekocht met een hypotheek met kortlopende rente, die maar net konden betalen en nu de rente stijgt een probleem hebben.

Als je zoals gezegd is, een huis koopt voor lange termijn, de hypotheek kunt betalen en de rente voor lange tijd vastzet, is er geen dringende reden om nu te wachten.
    Ja, maar denk maar niet dat elke Nederlander dat doet.
    pi_62305070
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 10:32 schreef cgok het volgende:
    Wie kan mij helpen of adviseren.
    Nou. Ehrm. Je hypotheekadviseur? En als hij dat niet kan/doet: een andere nemen.

Ik snap trouwens niet zo goed waarom je geld meeneemt uit je flexibel krediet?
    pi_62306939
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 11:15 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Nou. Ehrm. Je hypotheekadviseur? En als hij dat niet kan/doet: een andere nemen.

Omdat de rente een stuk lager is?
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:06:02 #45
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_62307053
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 11:15 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Hij neemt geen geld mee, maar een schuld.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
    pi_62309818
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 00:47 schreef HarryP het volgende:

[..]

Er bestaat ook zoiets als partner pensioen. Die is volgens mij verplicht bij je pensioen. Dat is een aanvulling op de weduwe en wezen uitkering. Daarmee kun je een deel van de pijn verzachten.
    Vervolgens kun je nog een losse levensverzekering afsluiten die in de meeste gevallen veel goedkoper is dan een levensverzekering die gekoppeld is aan een hypotheek.
    Is aan verandering onderhevig. Je moet de regeling op zich bekijken. Nabestaandenpensioen is geen verplichting.
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:52:50 #47
    45722 Dromer
    pi_62314712
    quote:
    Ooit de trend over 30 jaar gezien?
    Op die termijn worden huizen altijd veel meer waard dan de hypotheek waarmee gestart wordt. Al was het alleen al door de inflatie.
    Ooit gehoord van de grote waardedaling in de jaren 70? En ga je nu ook stellen dat huizen die vlak voor die tijd zijn gekocht niet veel en veel meer waard zijn dan toen?

Denk eerst eens na voordat je als een gaat zitten reageren in navolging van de kuddepaniek nu...
    En ach.. ik zie het al... van 1988. Groen als gras en nog nooit iets meegemaakt en niet in staat verder te kijken dan één weekend vooruit om weer eens te kunnen gaan zuipen en alles wat je in de week hebt geleerd weer te vergeten...
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 10:47 schreef GioStyle het volgende:

[..]

En hiermee bewijs je nogmaals dat je geen enkel idee hebt waar je het over hebt. Die heeft echt geen bal te maken met hypotheken die 30 jaar geleden zijn afgesloten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Dromer op 11-10-2008 20:00:28 ]
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:14:22 #48
    45722 Dromer
    pi_62315273
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 10:50 schreef Wombcat het volgende:
    Klopt grotendeels. Het probleem wordt echter grotendeels veroorzaakt doordat de hyptheken ook nog eens met kunst en vliegwerk (onjuiste taxaties bv.) zijn verstrekt aan mensen die het sowieso niet konden betalen. (sub-prime) Dat is in Nederland niet in die mate/op die schaal gedaan. (je kunt het vergelijken met die hypotheken voor mensen die negatief bij het BKR geregistreerd staan)
    pi_62317057
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 19:52 schreef Dromer het volgende:

Op die termijn worden huizen altijd veel meer waard dan de hypotheek waarmee gestart wordt. Al was het alleen al door de inflatie.
    Ooit gehoord van de grote waardedaling in de jaren 70? En ga je nu ook stellen dat huizen die vlak voor die tijd zijn gekocht niet veel en veel meer waard zijn dan toen?

Denk eerst eens na voordat je als een gaat zitten reageren in navolging van de kuddepaniek nu...
    En ach.. ik zie het al... van 1988. Groen als gras en nog nooit iets meegemaakt en niet in staat verder te kijken dan één weekend vooruit om weer eens te kunnen gaan zuipen en alles wat je in de week hebt geleerd weer te vergeten...

En hiermee bewijs je nogmaals dat je geen enkel idee hebt waar je het over hebt. Die heeft echt geen bal te maken met hypotheken die 30 jaar geleden zijn afgesloten.
    Dromer? Ga eens lekker dromen.
    Hoe kan jij nou weten wat ik heb meegemaakt? Hou dat soort commentaar maar dus bij je.
    Ik denk, nee, sorry, ik weet dat ik beter af ben dan de gemiddelde student en binnen een paar jaar heb ik een eigen huis.

Hetzelfde geldt voor de economie. Jij bent er zeker ook van overtuigd dat elke economie alsmaar kan groeien en geen plafond kent? Ach, hou je oogkleppen maar op. Door sukkels zoals jij zijn de huizen van tegenwoordig overgewaardeerd.

Jij bent diegene die niet langer dan zijn neus kijkt.

Ik zal een kleine toelichting geven:

Mensen willen een huis kopen, maar hey, een huis is duur. Het gros van de mensen moet dus een hypotheek nemen. Door schaarste aan woningen zijn mensen steeds meer bereid een hogere hypotheek te nemen om tegen andere bieders te concurreren. Ze denken over 30 jaar is het huis toch veel meer waard dan de hypotheek. Prima, dat ze dat denken, maar ze weten niet dat ze ongewenst de huizenprijzen opdrijven. Elk jaar worden de huizen duurder. Gaat het een keer slechter met de economie gaan de eerste rij mensen al over de kop. Ze kunnen hun hypotheek niet betalen.
    Gedwongen verkopen waardoor aanbod stijgt en prijzen dalen. Maar hey, huizenprijzen dalen toch niet volgens jou?
    Ik ben er wel mee eens dat huizen over het algemeen in waarde stijgen, maar zoals dat in Nederland gebeurd gaat het niet goed.

Ach, je zou deze kredietcrisis als correctie op de huizenmarkt kunnen zien. Na de flinke correctie ga ik een leuk huisje kopen.
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:10:22 #50
    45722 Dromer
    pi_62318750
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 21:42 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Dromer? Ga eens lekker dromen.
    Hoe kan jij nou weten wat ik heb meegemaakt? Hou dat soort commentaar maar dus bij je.
    Ik denk, nee, sorry, ik weet dat ik beter af ben dan de gemiddelde student en binnen een paar jaar heb ik een eigen huis.
    Kiddo
    Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt.
    quote:
    Hetzelfde geldt voor de economie. Jij bent er zeker ook van overtuigd dat elke economie alsmaar kan groeien en geen plafond kent? Ach, hou je oogkleppen maar op. Door sukkels zoals jij zijn de huizen van tegenwoordig overgewaardeerd.
    Domme aanname nummer zoveel. Google eens op het woordje 'conjunctuurgolf' en dan weet je dat mensen die niet net uit hun luiers zijn al lang weten dat het met de economie op en neer gaat. Na 2000 hebben we nog een neergaande beweging gekend, maar ja.. toen zat jij je nog suf te rukken op foto's van Britney Spears op je zolderkamertje.
    quote:
    Jij bent diegene die niet langer dan zijn neus kijkt.

Ik zal een kleine toelichting geven:

Mensen willen een huis kopen, maar hey, een huis is duur. Het gros van de mensen moet dus een hypotheek nemen. Door schaarste aan woningen zijn mensen steeds meer bereid een hogere hypotheek te nemen om tegen andere bieders te concurreren. Ze denken over 30 jaar is het huis toch veel meer waard dan de hypotheek. Prima, dat ze dat denken, maar ze weten niet dat ze ongewenst de huizenprijzen opdrijven. Elk jaar worden de huizen duurder. Gaat het een keer slechter met de economie gaan de eerste rij mensen al over de kop. Ze kunnen hun hypotheek niet betalen.
    Gedwongen verkopen waardoor aanbod stijgt en prijzen dalen. Maar hey, huizenprijzen dalen toch niet volgens jou?
    Ik ben er wel mee eens dat huizen over het algemeen in waarde stijgen, maar zoals dat in Nederland gebeurd gaat het niet goed.
    Je denkt nog steeds serieus dat een huis over 30 jaar niet meer waard zal zijn dan de huidige aanschafwaarde? Google om te beginnen eens op het woordje 'inflatie'.Denk jij in al je jeugdige naïviteit dat een financiële crisis tot minder inflatie gaat leiden? En dan ook nog eens over een periode van 30 jaar?

Kortom: ruil je korte-termijn visie om voor een lange-termijn visie. Daar ging het me in mijn allereerste opmerking tenslotte om...

En wat studeer je eigenlijk? Ik gok dat het geen ene bal met economie te maken heeft en dat je nog nooit iets van economie op school gehad hebt.
    Ik zeg niet dat ik een expert ben, maar jij mist de fundamentele zaken al en blaat alleen maar de domme kudde na.
    pi_62319626
    Ik studeer economie.
      zondag 12 oktober 2008 @ 00:06:24 #52
    45722 Dromer
    pi_62319663
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 00:03 schreef GioStyle het volgende:
    Ik studeer economie.
    oh damn... daar gaat ons land.
    pi_62319670
    HAHAHA!
    pi_62319674
    Je zit me wel helemaal af te zeiken, maar jij hebt het dus echt telkens bij het verkeerde eind.
      zondag 12 oktober 2008 @ 00:09:06 #55
    45722 Dromer
    pi_62319697
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 00:07 schreef GioStyle het volgende:
    Je zit me wel helemaal af te zeiken, maar jij hebt het dus echt telkens bij het verkeerde eind.
    Nope. Ik vrees dat je je studieboeken eens moet gaan openen. (en onderzoek doen)
    Het zal waarschijnlijk zo'n gare HBO economie + recht studie zijn.
    pi_62319713
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 00:09 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nope. Ik vrees dat je je studieboeken eens moet gaan openen. (en onderzoek doen)
    Dus jij gelooft dat er geen negatieve groei kan ontstaan?

Universitaire studie.
    pi_62319746
    Sterker nog, stel dat vandaag de olie op is. Geloof jij dan nog dat er economische groei kan zijn de komende tientallen jaren?

Stel dat de regering besluit om Nederland helemaal propvol met huizen te bouwen, denk jij dan dat over 30 jaar de huizen nog steeds meer waard zijn dan de hypotheek die je nu neemt?

De trend zou in zekere mate weleens een dalende lijn kunnen worden in de toekomst.

Ik zeg niet dat het aannemelijk is dat huizen over 30 jaar meer waard zijn. Maar je kan je er niet blind op staren dat het daadwerkelijk zo is. De economie is heel gek en is puur gebaseerd op wederzijds vertrouwen.

Voor hetzelfde geldt komt er een Derde Wereldoorlog en dan krijg je geheid een dalende trend.

[ Bericht 28% gewijzigd door GioStyle op 12-10-2008 00:27:22 ]
      zondag 12 oktober 2008 @ 00:27:32 #58
    45722 Dromer
    pi_62319916
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 00:12 schreef GioStyle het volgende:
    Sterker nog, stel dat vandaag de olie op is. Geloof jij dan nog dat er economische groei kan zijn de komende tientallen jaren?
    De fosiele brandstoffen raken gedurende ons leven niet op. En de uiteindelijke impact is nog niet in te schatten aangezien we niet weten hoe het over 100 jaar zal staan met de alternatieven. Dus laten we dat soort academische stellingen achterwege laten.

Maarre.. denk jij dat er de komende tientallen jaren geen inflatie zal zijn waardoor de huizenprijzen over die langere periode stijgen? En zonee: waarom niet?
    Vooralsnog hoor ik alleen gejank over een koopkrachtdaling dus ik verwacht wel inflatie, hoor.

Voor de volledigheid: we hebben het hier over de waarde in geld. Niet over de reële waarde van de woningen! Die kan natuurlijk wel dalen.
    quote:
    Voor hetzelfde geldt komt er een Derde Wereldoorlog en dan krijg je geheid een dalende trend.
    En als er een meteoriet inslaat is het het einde van de aarde en de economie. Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

maar goed. ga jij nou maar als student zijnde jezelf volzuipen, dan ga ik als ouwe lul zijnde slapen. hier komen we zo te zien toch niet uit.

[ Bericht 12% gewijzigd door Dromer op 12-10-2008 00:35:51 ]
    pi_62320021
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 00:27 schreef Dromer het volgende:

[..]

De fosiele brandstoffen raken gedurende ons leven niet op. En de uiteindelijke impact is nog niet in te schatten aangezien we niet weten hoe het over 100 jaar zal staan met de alternatieven. Dus laten we dat soort academische stellingen achterwege laten.

Maarre.. denk jij dat er de komende tientallen jaren geen inflatie zal zijn waardoor de huizenprijzen over die langere periode stijgen? En zonee: waarom niet?
    Vooralsnog hoor ik alleen gejank over een koopkrachtdaling dus ik verwacht wel inflatie, hoor.
    [..]

En als er een meteoriet inslaat is het het einde van de aarde en de economie. Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
    Uiteraard verwacht ik wel inflatie, alhoewel misschien in 1 van de komende jaren heel misschien deflatie, maar dat is dan weer een ander verhaal.

Het punt is dat als de huizenprijzen minder snel stijgen dan de inflatie de trend dan naar beneden helt.
    Dus als de huizenprijzen minder snel stijgen dan de inflatie kan je nooit waardevermeerdering van je huis hebben.

Nu de hypotheekverstrekkers nu allemaal wel even 2 keer nadenken voor dat ze weer klakkeloos een hypotheek uitgeven zal de eisen van een hypotheek toenemen. Mensen kunnen waarschijnlijk daardoor minder lenen, waardoor de huizenprijzen dalen en dan krijg je oorzaak en gevolg.... etc etc.
    pi_62320086
    Ah, als toekomstige econoom praat ik natuurlijk over reële waarden. De waarde in geld is totaal niet interessant.
      zondag 12 oktober 2008 @ 11:33:55 #61
    45722 Dromer
    pi_62323939
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 00:42 schreef GioStyle het volgende:
    Ah, als toekomstige econoom praat ik natuurlijk over reële waarden. De waarde in geld is totaal niet interessant.
    Zoals je wil: de reële waarde van de hypotheek zal zeker dalen (geen of weinig inflatie over 30 jaar lijkt me sterk) en of de reële waarde waarde van het huis in diezelfde periode zal dalen is nog maar de vraag en die eventuele daling zal nooit zo sterk zijn als die van de hypotheek.
    Ik blijf dus bij mijn stelling dat je een aflossingsvrije hypotheek (daar ging het hier tenslotte om) na afloop kunt aflossen door verkoop van het huis aangezien de geldelijke waarde van dat huis zeker zal zijn gestegen en de geldelijke waarde van de hypotheek gelijk blijft.
    pi_62324325
    nu even ophouden jullie twee! krijg er van
    pi_62324393
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat de rente een stuk lager is?
    De rente van je flexibel krediet lager dan je hypotheekrente?

Oh, ik snap het 'al'!
    pi_62424863
    tussenstand:
    Toch een ander adviseur genomen. Kwam betrouwbaarder over.
    Ik ga een aflossingsvrjje hypotheek nemen met NHG. Neem dus de lening niet mee in de hypotheek.
    levensverzekering word 100.000 euro.
    Ik heb gisteren de koopakte ondertekend. Daar stond al een notaris in. Is dat nog mogelijk om te wijzigen?
    Ik heb zelf eentje gevonden, alles der op en daaraan voor rond de 1000 euro. scheelt mij toch ongeveer
    1500 euro minder. Ben ook zelf aan het rondkijken voor de hypotheek.
    ik heb deze gevonden: http://www.schipholwoonarrangement.nl/content.php
    Dat klinkt toch niet slecht.
    pi_62428557
    quote:
    Op donderdag 16 oktober 2008 06:46 schreef cgok het volgende:
    tussenstand:
    Toch een ander adviseur genomen. Kwam betrouwbaarder over.
    Ik ga een aflossingsvrjje hypotheek nemen met NHG. Neem dus de lening niet mee in de hypotheek.
    levensverzekering word 100.000 euro.
    Ik heb gisteren de koopakte ondertekend. Daar stond al een notaris in. Is dat nog mogelijk om te wijzigen?
    Ik heb zelf eentje gevonden, alles der op en daaraan voor rond de 1000 euro. scheelt mij toch ongeveer
    1500 euro minder. Ben ook zelf aan het rondkijken voor de hypotheek.
    ik heb deze gevonden: http://www.schipholwoonarrangement.nl/content.php
    Dat klinkt toch niet slecht.
    De koper betaald de notaris dus de koper kiest de notaris uit.
    Vaak zet de makelaar al een notaris in het koopkontract als suggestie aan mensen die niet opzoek willen gaan naar een veel goedkopere notaris.

Gewoon even doorstrepen en de naam van de goede notaris in de kantlijn zetten. De makelaar van de verkopers zorgd dan dat alles bij de juiste notaris terecht komt.

En een notaris is een notaris verschil in kwaliteit is er eigenlijk niet. Het is een heel duur standaard documentje dat je zo goedkoop mogelijk moet proberen te krijgen. Dus ga gewoon voor de goedkoopste notaris.
    pi_62524448
    Vandaag is mijn laatste dag van mijn bedenktijd. Wat ik wel raar vind, is dat ik voor 3 november met een bankgarantie moet komen. Is dat niet een beetje te kort? Vanaf morgen hoor ik toch te beginnen met de papieren voor de financiering.
    Moet ik de makelaar bellen?.
      maandag 20 oktober 2008 @ 12:35:34 #67
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_62525725
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 11:41 schreef cgok het volgende:
    Vandaag is mijn laatste dag van mijn bedenktijd. Wat ik wel raar vind, is dat ik voor 3 november met een bankgarantie moet komen. Is dat niet een beetje te kort? Vanaf morgen hoor ik toch te beginnen met de papieren voor de financiering.
    volgens mij had je dat al moeten doen... Ik denk dat je die makelaar van je eens moet bellen en van hem moiet verwachten dat hjij je verder helpt.
    pi_62526937
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 11:41 schreef cgok het volgende:
    De bankgarantie moet er voor het aflopen van de ontbindende voorwaarden zijn. Maar niet veel eerder.
    Je kunt ook gewoon die 10% op de rekening van de notaris storten in plaats van een bankgarantie geven. (is goedkoper).

Maar je hebt het voorlopige koopcontract al getekend. Ik zou het beetje ongemak van een (te)vroege bankgarantie gewoon voor liefnemen dan het voorlopige koopcontract weer open te breken.

Je kunt ook op 3 november opbellen naar de makelaar dat alles prima gaat met het aanvragen van de financiering maar dat de bankgarantie nog 2 weken op zich laat wachten..
    Vinden ze niet leuk maar ze kunnen er ook niks tegen doen.
    pi_62932455
    En, hoe is het afgelopen?
    "Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
    pi_63076315
    ik heb via een nieuwe adviseur een offerte gekregen bij Florius:
    hypotheek:: 202000
    rente: 5,2% voor 10 jaar.
    met nhg garantie.
    79000 aflossingvrij.
    123000 via levensverzekering bij Erasmus verzekeringen.
    Ik vroeg hem nog om banksparen. Hij zei dat hij geen banksparen deed.
    dit is zijn antwoord:
    " Banksparen doe ik niet want in banksparen zit 17% kosten verwerkt waardoor verhoudingsgewijs een levensverzekering goedkoper is. Kosten 25% inclusief overlijdensricicopremie die je bij banksparen er apart bij moet regelen."
    Als je nhg garantie wilt, dan ben je verplicht 50% aflossingvrij en 50% te sparen.Maar 50% van de koopsom(187500) of van de hypotheeksom (202000)?
    Ik heb het toch laten doorgaan bij hem, maar ik voel me toch niet op mijn gemak.
    pi_63076750
    direct stoppen! Een adviseur waar je de kriebels van kirjgt, daar ga je toch geen hypotheek afsluiten????

Voor hem 10 anderen hoor! Ja, ook als je al krap in je tijd zit! Een echte adviseur helpt je hiermee en helpt niet alleen zichzelf.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_63077284
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 15:56 schreef cgok het volgende:
    ik heb via een nieuwe adviseur een offerte gekregen bij Florius:
    hypotheek:: 202000
    rente: 5,2% voor 10 jaar.
    met nhg garantie.
    79000 aflossingvrij.
    123000 via levensverzekering bij Erasmus verzekeringen.
    Ik vroeg hem nog om banksparen. Hij zei dat hij geen banksparen deed.
    dit is zijn antwoord:
    " Banksparen doe ik niet want in banksparen zit 17% kosten verwerkt waardoor verhoudingsgewijs een levensverzekering goedkoper is. Kosten 25% inclusief overlijdensricicopremie die je bij banksparen er apart bij moet regelen."
    Als je nhg garantie wilt, dan ben je verplicht 50% aflossingvrij en 50% te sparen.Maar 50% van de koopsom(187500) of van de hypotheeksom (202000)?
    Ik heb het toch laten doorgaan bij hem, maar ik voel me toch niet op mijn gemak.
    de rente is zo laag naar huidige marktomstandigheden dat ik wel bijna zeker weet dat je relatief veel betaalt voor de levensverzekering. Kijk dus goed naar wat je in totaal betaalt.

Kan het niet zonder levensverzekering?
    pi_63077672
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 16:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

de rente is zo laag naar huidige marktomstandigheden dat ik wel bijna zeker weet dat je relatief veel betaalt voor de levensverzekering. Kijk dus goed naar wat je in totaal betaalt.

Kan het niet zonder levensverzekering?
    Nee, helaas kan het niet zonder levens- of spaarverzekering vanwege NHG.
    Volgens mij ga ik rond de 150 euro betalen voor de verzekering inclusief overlijdingsrisico.
      zondag 9 november 2008 @ 17:09:03 #74
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63078522
    Die " adviseur " krijgt ws een stevige commissie op de verzekering, vandaar dat jij die moet nemen

Waarom regelen mensen niet een finaciering VOOOOOOOOOR ze aan het bieden gaan... geen stress, geen gezeik... Om maar te zwijgen ogver de mensne die in die periode ook nog ff op vakantie gaan..

Overigens, ik heb 100% aflossingsvrij... en geen enkele verzekering hoor... dus het kan wel.
    pi_63079170
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 17:09 schreef klusfoobje het volgende:

Overigens, ik heb 100% aflossingsvrij... en geen enkele verzekering hoor... dus het kan wel.
    Ook met NHG?
      zondag 9 november 2008 @ 20:39:14 #76
    45722 Dromer
    pi_63083850
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 17:32 schreef cgok het volgende:

[..]

Ook met NHG?
    Daarbij mag je max. 50% van de waarde van de woning aflossingsvrij nemen.
    pi_63086155
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 20:39 schreef Dromer het volgende:

[..]

Daarbij mag je max. 50% van de waarde van de woning aflossingsvrij nemen.
    is dat de koopsom dus 187500 of de hypotheeksom dus 202000.
    van welke bedrag moet je 50% nemen?
      zondag 9 november 2008 @ 21:55:09 #78
    45722 Dromer
    pi_63086821
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 21:39 schreef cgok het volgende:

[..]

is dat de koopsom dus 187500 of de hypotheeksom dus 202000.
    van welke bedrag moet je 50% nemen?
    waarde van het huis... zie www.nhg.nl
    pi_63087049
    Ik vind banksparen in principe een gedrocht van een product, maar wilde je dan daadwerkelijk sparen of beleggen?
    pi_63087099
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 21:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

waarde van het huis... zie www.nhg.nl
    hij is getaxeerd op 190.000.
    moet ik 50% van deze bedrag verzekeren?
      zondag 9 november 2008 @ 22:07:55 #81
    45722 Dromer
    pi_63087370
    De verzekering kan (ook onder NHG) zelfs lager zijn dan die 50% als ik me niet vergis.
    Maar vraag dat even na bij een expert.
    pi_63087403
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:01 schreef cgok het volgende:

[..]

hij is getaxeerd op 190.000.
    moet ik 50% van deze bedrag verzekeren?
    Nee. Je aflossingsvrije gedeelte mag maximaal 50% van de (getaxeerde) vrije verkoopwaarde zijn. (50% van dat bedrag) De rest moet worden verzekerd. (da's dus meestal geen 50% )
    pi_63087445
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:07 schreef Dromer het volgende:
    De verzekering kan (ook onder NHG) zelfs lager zijn dan die 50% als ik me niet vergis.
    Maar vraag dat even na bij een expert.
    Volledig aflossingsvrij kan het zelfs zijn, alleen dan zul je wel eigen geld moeten meebrengen of oversluiten met een grote overwaarde .

In de praktijk zal voor starters zonder eigen vermogen gelden dat het te verzekeren (en op te bouwen) bedrag meer richting de 60% is.
    pi_63087652
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:00 schreef Five_Horizons het volgende:
    Ik vind banksparen in principe een gedrocht van een product, maar wilde je dan daadwerkelijk sparen of beleggen?
    Ik wou eigenlijk meer zekerheid hebben dat ik over 30 jaar de afgesproken bedrag zou krijgen.
    nu heb ik dus een levensverzekering afgesloten met een afgesproken bedrag van 123000, maar of je dat ook echt gaat krijgen is een tweede
      zondag 9 november 2008 @ 22:14:07 #85
    45722 Dromer
    pi_63087666
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:09 schreef Five_Horizons het volgende:
    In de praktijk zal voor starters zonder eigen vermogen gelden dat het te verzekeren (en op te bouwen) bedrag meer richting de 60% is.
    Hmm. Ik heb nu tweemaal achter elkaar bij een 100% financiering (veel) minder dan 50% levensverzekering.
    Het komt meer in de buurt van 40% (ook nodig vanwege het onbetaalbaar zijn van een hoge levensverzekering bij mijn 'lichamelijke gesteldheid')
    De opbouw hebben we niet lager gezet btw.
    pi_63087776
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:13 schreef cgok het volgende:

[..]

Ik wou eigenlijk meer zekerheid hebben dat ik over 30 jaar de afgesproken bedrag zou krijgen.
    nu heb ik dus een levensverzekering afgesloten met een afgesproken bedrag van 123000, maar of je dat ook echt gaat krijgen is een tweede
    Dan snap ik niet dat 'ie dan niet een spaarhypotheek adviseert (als 'ie dan toch niets met banksparen doet).

Je zou hem eens moeten vragen wat het verschil is tussen banksparen (de spaarvariant) en een spaarhypotheek. (als 'ie het weet, krijgt 'ie nog het voordeel van de twijfel )
    pi_63087837
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:14 schreef Dromer het volgende:

[..]

Hmm. Ik heb nu tweemaal achter elkaar bij een 100% financiering (veel) minder dan 50% levensverzekering.
    Het komt meer in de buurt van 40% (ook nodig vanwege het onbetaalbaar zijn van een hoge levensverzekering bij mijn 'lichamelijke gesteldheid')
    De opbouw hebben we niet lager gezet btw.
    Dit kan niet onder NHG zijn, dan.

Koopprijs/vrije verkoopwaarde = 190.000
    Maximaal aflossingsvrij = 50% van 190.000 --> 95.000
    Benodigde hypotheek: 190.000 * 109% = 207.100

Restant moet verzekerd: 95/207 = 45% ---> restant = 55%.
    pi_63087900
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee. Je aflossingsvrije gedeelte mag maximaal 50% van de (getaxeerde) vrije verkoopwaarde zijn. (50% van dat bedrag) De rest moet worden verzekerd. (da's dus meestal geen 50% )
    dus 50% van 190.000 is 95.000. waarom moest ik mij dan voor 123000 verzekeren? de premie is nu dus veel hoger geworden.
    ik snap die adviseur niet meer.
    pi_63087972
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:19 schreef cgok het volgende:

[..]

dus 50% van 190.000 is 95.000. waarom moest ik mij dan voor 123000 verzekeren? de premie is nu dus veel hoger geworden.
    ik snap die adviseur niet meer.
    Zie mijn rekenvoorbeeld in de post boven je.( Het te verzekeren bedrag is méér dan die 50%
    pi_63088024
    Jouw totale hypotheek is 218.000? Want dan klopt het gewoon.
      zondag 9 november 2008 @ 22:24:29 #91
    45722 Dromer
    pi_63088092
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit kan niet onder NHG zijn, dan.
    Eén keer niet, deze keer wel. Ging zonder problemen.
    (hypotheeksom 220.000 50% afl.vrij 70.000 verzekerd)

Ik kan zo snel niets vinden over het minimaal te verzekeren percentage onder NHG....
    pi_63088159
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:22 schreef Five_Horizons het volgende:
    Jouw totale hypotheek is 218.000? Want dan klopt het gewoon.
    Mijn totale hypotheek is 202000
    pi_63088230
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:24 schreef Dromer het volgende:

[..]

Eén keer niet, deze keer wel. Ging zonder problemen.
    (hypotheeksom 220.000 50% afl.vrij 70.000 verzekerd)

Ik kan zo snel niets vinden over het minimaal te verzekeren percentage onder NHG....
    We begrijpen elkaar verkeerd

Voor mij is 'verzekerd' ook het te bereiken bedrag. Mea culpa. Voor je overlijdensrisicodeel is er geen vereiste, alleen die van de verstrekker.
    Jouw voorbeeld (zo blijkt ook ) kan prima. Alleen dan moet de getaxeerde vrije verkoopwaarde wel minimaal 220.000 zijn geweest, anders is er iets misgegaan bij de controle of heeft er iemand een vervalst rapport opgestuurd
    pi_63088436
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:26 schreef cgok het volgende:

[..]

Mijn totale hypotheek is 202000
    Dan vind ik het wel een apart verhaal, tenzij je een traditionele levensverzekering hebt waarin dus een garantiekapitaal zit.
    pi_63090151
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 22:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan vind ik het wel een apart verhaal, tenzij je een traditionele levensverzekering hebt waarin dus een garantiekapitaal zit.
    het is deze verzekering. http://www.erasmus.nl/content.asp?siteID=1&pageID=267&languageID=NL
    misschien dat jij er wat wijzer uit kan worden
    pi_63090428
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 23:11 schreef cgok het volgende:

[..]

het is deze verzekering. http://www.erasmus.nl/content.asp?siteID=1&pageID=267&languageID=NL
    misschien dat jij er wat wijzer uit kan worden
    Dit is gewoon een ordinaire beleggingsverzekering. Niets mis mee verder, maar als jij aangeeft zekerheid te willen hebben, dan is dit niet het product dat je wilt hebben.
    pi_63090710
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 23:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit is gewoon een ordinaire beleggingsverzekering. Niets mis mee verder, maar als jij aangeeft zekerheid te willen hebben, dan is dit niet het product dat je wilt hebben.
    zal het veel uitmaken qua premie tussen banksparen en levensverzekering?
    pi_63090981
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 23:27 schreef cgok het volgende:

[..]

zal het veel uitmaken qua premie tussen banksparen en levensverzekering?
    Tja, lastig: (voor de volledigheid: banksparen kent 'inleg')

Het hangt af van voorbeeldrendement. Is dat laag, dan is je premie hoog en vice versa.
    Dat zegt dus nogal weinig, eigenlijk.

Met beleggingsverzekeringen is het eigenlijk simpel (als je er achter staat, dan):

Als je twee polissen hebt, die dezelfde index volgen (bijvoorbeeld de AEX) van verschillende maatschappijen en de ene maatschappij rekent met 4% rendement en de ander met 8% rendement, dan betaal je bij de laatste een lagere premie.

Je kunt er (afhankelijk van ingehouden kosten, uiteraard en exacte vorm van verzekering) wel vanuit gaan, dan als het rendement op die index 10% is, je bij de eerste maatschappij (heel veel) meer over zal houden.

Voor banksparen geldt eigenlijk hetzelfde. De premie kan lager zijn, maar als het voorbeeldrendement veel hoger is, maakt dat eigenlijk niet uit. (in vergelijking met premies/inleggen van andere maatschappijen)
    Veel hangt dus af van de kosten (banksparen is, in tegenstelling tot wat velen beweren, echt niet altijd het goedkoopste product én wat je wensen zijn. Daarnaast moet je weten wat de eventuele consequenties zijn van een keuze voor bijvoorbeeld banksparen. (je kunt je bankspaarrekening niet meenemen, er zijn behoorlijke consequenties op erfrechtelijk gebied en zo zijn er nog wel meer dingen te noemen)

Maar jij wilt zekerheid? Waarom dan deze vraag?
    pi_63091291
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 23:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
    Maar jij wilt zekerheid? Waarom dan deze vraag?
    IK wil best voor een groot gedeelte zekerheid hebben dat mijn huis na 30 jaar voor de helft is afbetaald.
    trouwens ik stort ook 2500 euro in de pot als eerste inleg, hopen dat dat wat uitmaakt later
    pi_63091792
    quote:

Die crisis is ontstaan doordat mensen en banken speculeerden op de waardestijging van de woning. De waardes werden niet gehaald en als het huis in de executie verkoop verkocht werd omdat de bwoner de rente niet kon betalen had hij en geen huis, en een rest schuld bij de bank waar de bank dus mee bleef zitten.

Of dit nu op korte termijn of 30 jaar is maakt geen moer uit. Je hebt geen garantie dat je huis over 30 jaar inderdaad meer waard is dan je schuld.

Overigens wat ik bij een eerdere post zag, het is inderdaad mogelijk een aflossingsvrije hypotheek af te lossen in de looptijd. Tot 10% van de schuld per jaar uit mijn hoofd. Hangt ook van de bank af.

edit:

Ik heb zelf net ook een ander huis gekocht. De hypotheek is wat anderen ook al schreven in meerdere delen op te delen. De combi spaarhypotheek, aflossingsvrij, aflossingsvrij en banksparen is ook mogelijk
    Reden voor 2 aflossingsvrije delen.
    de spaarhypotheek en aflossingsvrij 1 had ik al. incl de levens verzekering voor de spaarhypotheek.
    De andere 2 heb ik gebruikt om mijn nieuwe woning te kopen en de oude hypotheken neem ik mee naar de volgende woning.

Mijn motivatie om de bankspaar optie te gebruiken ? Ik wil wel aflossen, maar het verhogen van de levensverzekering zou niet zo makkelijk zijn ivm chronische ziekte. De levensverzekering kan je dan soms wel krijgen, maar tegen een veelvoud van de standaard premie.
    De aflossingsvrije delen ga ik wel zo snel mogelijk aflossen of verminderen.

De 2 aflossings vrije delen heb ik genomen omdat er een deel nog 20 jaar afttrekbaar is van de belasting en hetnieuwe deel nog 30 jaar. Dit scheelt in de toekomst een hoop gehannes met uitrekenen bij de aangifte.

[ Bericht 34% gewijzigd door jovak op 10-11-2008 00:25:54 ]
    pi_63092536
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 23:47 schreef cgok het volgende:

[..]

IK wil best voor een groot gedeelte zekerheid hebben dat mijn huis na 30 jaar voor de helft is afbetaald.
    trouwens ik stort ook 2500 euro in de pot als eerste inleg, hopen dat dat wat uitmaakt later
    Als je dat bedrag in een aflossingsvrij stopt en verder niets extra's levert dat bedrag je in 30 jaar ongeveer 4300 op aan besparing. Je gaat per jaar gewoon 143 euro minder rente betalen. gerekend met de 5,75 die ik eerder tegenkwam in je openingspost.

Als je dat bedrag op een spaarrekening zet tegen 3 procent rente.
    levert het je ongeveer 5800 euro op. Met de rente op rente mee gerekend.

Als je elk jaar 2500 Euro extra aflost gaat er per jaar dus 143 euro extra rentelast van af.

Nog even wat reken werk gedaan. Ik ben geen hypotheek specialist maar met wat nadenken is er wel uit te komen.,

Als je start met een hypotheek van 100.000 en je lost 2500 eenmalig af aan het begin levert je dat 143 euro rente voordeel op ieder jaar. dat is die 4300 euro waar ik eerrder over sprak.
    Als je die 2500 nu elk jaar inlegt levert je dat over de looptijd bijna 62500 euro op.

leg je je spaargeld van 2500 elk jaar op een spaarrekening met 3% rente kom je ergens in de buurt van een ton uit.

Nog een paar opmerkingen. Zulke spaar bedragen moet je vermogens belasting over gaan betalen. Dat heb ik nog niet meer verrekend. Ander probleem . Je zal het gespaarde bedrag over meerdere rekeningen moeten verspreiden.

Steek je datgeld in je eigenwoning betaal je er geen vermogens belasting meer over. Ook niet als je hypotheken zijn afbetaald. Nu is die vermogens belasting een fractie van ontvangen rente maargoed het gaat om het idee.

[ Bericht 11% gewijzigd door jovak op 10-11-2008 01:30:49 ]
      maandag 10 november 2008 @ 11:36:16 #102
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63097919
    quote:
    Op zondag 9 november 2008 17:32 schreef cgok het volgende:

[..]

Ook met NHG?
    nope, niet nodig. Het hypotheek bedrag zit een goed eind onder de executie waarde van de woning op het moment van aankoop. Nu is dat gat zelfs groter geworden, niet spectaculair groter, maar wel groter.

Zou het helemaal verkeerd gaan en de woning dient te worden verkocht dan kan de hypotheek worden betaald uit de opbrengst. NHG was dus niet nodig. Overigens werd mijn leenbedrag berekent op basis van 3 gemiddelde jaarinkomsten.
    pi_63119714
    dir is de offerte die ik heb gekregen vandaag:

Deze offerte voldoet aan de vereisten van het Europees Gestandaardiseerd Informatieblad (EGI). Het EGI maakt
    onderdeel uit van de Gedragscode Hypothecaire Financieringen. De gedragscode wordt u op verzoek verstrekt.
    Bedrag van de lening (totaal) 202.000,00
    Maandelijks te incasseren 1.020,46
    - voor uw lening 866,91
    - administratiekosten 25,00
    - voor uw spaarrekening(en) 128,55
    Gehanteerde executiewaarde 168.750,00
    De geldgever
    WoonNexxt Hypotheken B.V.
    Omschrijving van het product
    In het onderdeel ’Specificatie van de leningdelen’ is de
    aflossingswijze van uw lening per leningdeel opgenomen
    Inbreng eigen middelen
    Kosten Nationale Hypotheek Garantie 909,00
    Zekerheden
    Recht van 1e hypotheek tot en met een bedrag van 202.000,00

Gehanteerde executiewaarde 168.750,00
    Zekerheidsstelling door derde(n)
    Nationale Hypotheek Garantie tot een bedrag van 202.000,00
    Specificatie van de leningdelen
    leningdeelnummer 1.213.912.105 Bankspaar
    Nominaal rentepercentage 5,150%
    Rentevastheidsperiode 10 jaar
    Effectief rentepercentage 5,4%
    Leningsbedrag 110.000,00
    Economische looptijd 30 jaar
    Aantal maandelijkse betalingen 360
    Maandelijks bedrag (rente) 472,08
    leningdeelnummer 1.213.912.113 Aflossingsvrij
    Nominaal rentepercentage 5,150%
    Rentevastheidsperiode 10 jaar
    Effectief rentepercentage 5,4%
    Leningsbedrag 92.000,00
    Economische looptijd 30 jaar
    Aantal maandelijkse betalingen 360
    Maandelijks bedrag (rente) 394,83
    Vermogensopbouw voor aflossing van de betreffende leningdelen
    Spaarrekening bij leningdeelnummer 1.213.912.105
    Bank ABN AMRO Hypotheken Groep B.V.
    Rekeningnummer 4000210
    Rekeninghouder 1 de heer XXXX
    Rekeninghouder 2 mevrouw XXXX
    Doelkapitaal 110.000,00
    Inleg per maand 128,55
    Looptijd rekening 360 maanden
    Wat vinden jullie hiervan?
    en die maandelijkse administratiekosten van 25 euro is dat normaal?
    pi_63121082
    Joh, neem ff de moeite om lid te worden van vereniging eigen huis, die kunnen ze hier zo antwoord op geven. Ze doen o.a. aan het beoordelen van offertes (naast advies en een juridische service en zo)
    Kost rond de 20,- per jaar, dus dat kan de drempel niet zijn.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      dinsdag 11 november 2008 @ 09:42:18 #105
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63122506
    die 25 euro per maand is een leuke. Die ben ik iig in mijn hypo niet tegen gekomen. Is per jaar toch weer 2 spaartermijnen. Wat is de verkoopwaarde van dat huis ?
    pi_63122610
    Vreemd, heb ik ook nooit gezien. Misschien dat het bij veel banken bedekt is in de algemene kosten?

[ Bericht 1% gewijzigd door jpjedi op 11-11-2008 10:22:29 ]
      dinsdag 11 november 2008 @ 10:02:08 #107
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63122842
    toch 9000 euro over de gehele looptijd... Zouden ze de kreet van Appie Heijn hebben overgenomen ? Op de kleintjes blijven letten ?
    pi_63124792
    die 25eur is nieuw,
    is tegenwoordig bij een hoop hypotheken
    pi_63124956
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 11:27 schreef tinoburg het volgende:
    die 25eur is nieuw,
    is tegenwoordig bij een hoop hypotheken
    Wat een afzetters.
    pi_63125210
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 09:42 schreef klusfoobje het volgende:
    die 25 euro per maand is een leuke. Die ben ik iig in mijn hypo niet tegen gekomen. Is per jaar toch weer 2 spaartermijnen. Wat is de verkoopwaarde van dat huis ?
    De verkoopwaarde is 187.500.
      dinsdag 11 november 2008 @ 12:18:29 #111
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63125957
    dus de hypotheek dekt de aanschaf plus KK ?

stevig,

ik weet niet of ik dat vandaag de dag idd zou doen
    pi_63277609
    UPDATE!!!Hypotheek is aangevraagd via een adviseur bij Florius.
    Bedrag van de hypotheek is 202.000
    Hypotheek is met NHG.
    Rente is 5,2% voor 10 jaar.
    123,250 word opgebouwd via levensverzekering
    78,750 aflossingsvrij.
    Nu krijgen we het gedeelte van het levensverzekering waar ik twijfels over heb.
    Maandbedrag word ongeveer 150 incl orv.
    Waar ik het meeste mee zit zijn de eerste kosten.
    Gedurende de eerste 60 maanden wordt iedere maand 91,79 aan kosten ingehouden.
    dat betekent dat ik maar ongeveer 10 euro per maand spaar.
    Van de totale eerste kosten voor 60 maanden gaat 1416, 92 naar de verzekeringsmaatschappij
    en 4090, 80 naar de hypotheekadviseur.
    Zijn deze bedragen normaal?
    wat zouden jullie mij adviseren?
    De overdracht is pas op 27 januari 2009.
      zondag 16 november 2008 @ 23:58:41 #113
    107521 Furia
    snoopy weer
    pi_63277816
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 23:50 schreef cgok het volgende:
    UPDATE!!!Hypotheek is aangevraagd via een adviseur bij Florius.
    Bedrag van de hypotheek is 202.000
    Hypotheek is met NHG.
    Rente is 5,2% voor 10 jaar.
    123,250 word opgebouwd via levensverzekering
    78,750 aflossingsvrij.
    Nu krijgen we het gedeelte van het levensverzekering waar ik twijfels over heb.
    Maandbedrag word ongeveer 150 incl orv.
    Waar ik het meeste mee zit zijn de eerste kosten.
    Gedurende de eerste 60 maanden wordt iedere maand 91,79 aan kosten ingehouden.
    dat betekent dat ik maar ongeveer 10 euro per maand spaar.
    Van de totale eerste kosten voor 60 maanden gaat 1416, 92 naar de verzekeringsmaatschappij
    en 4090, 80 naar de hypotheekadviseur.
    Zijn deze bedragen normaal?
    wat zouden jullie mij adviseren?
    De overdracht is pas op 27 januari 2009.
    Kun je zo'n levensverzekering niet rechtstreeks bij die maatschappij afsluiten? Dat scheelt je in ieder geval die bijna 4100 voor de adviseur. Of het normaal is weet ik niet, ik vind het wel achterlijk veel.
    pi_63278118
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 23:58 schreef Furia het volgende:

[..]

Kun je zo'n levensverzekering niet rechtstreeks bij die maatschappij afsluiten? Dat scheelt je in ieder geval die bijna 4100 voor de adviseur. Of het normaal is weet ik niet, ik vind het wel achterlijk veel.
    nee, helaas niet.
    Erasmus Verzekeringen verkoopt schade- en levensverzekeringen uitsluitend via assurantie-tusenpersonen.
    pi_63278888
    Weet iemand waar je als particulier wel levensverzekering kan afsluiten?
      maandag 17 november 2008 @ 01:35:47 #116
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63279503
    mis ik iets of is dit ene soort koppelverkoop? Das toch nie toegestaan ?
    pi_63280404
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 01:35 schreef klusfoobje het volgende:
    mis ik iets of is dit ene soort koppelverkoop? Das toch nie toegestaan ?
    Wat is hier koppelverkoop aan?
    pi_63282487
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 06:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat is hier koppelverkoop aan?
    Dat de hyptheek verstrekker geen andere levensverzekering accepteerd dan die ze zelf hebben gekoppeld aan hun hypotheek product.
    pi_63282507
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 10:09 schreef HarryP het volgende:

[..]

Dat de hyptheek verstrekker geen andere levensverzekering accepteerd dan die ze zelf hebben gekoppeld aan hun hypotheek product.
    Dat maakt het nog geen koppelverkoop.
      maandag 17 november 2008 @ 11:13:43 #120
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63283744
    Het is jou werk, maar dat zoie ik toch wel degelijk als koppelverkoop....

Wat willen ze, dat TS een verzekering afsluit om eea af te dekken ? Prima, maar om dan te stellen dat dat alleen bij hun mag en dat die absurd duur is dmv kosten, das toch redelijk grenzend aan koppelverkoop. Of op zijn minst ... discutabel.

U wilt deze baan graag hebben ? Ja? , ok, maar u mag met uw salaris alleen in de winkel van ons bedrijf goederen kopen...
    Das toch wel niet meer van deze eeuw hoor
    pi_63283879
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 11:13 schreef klusfoobje het volgende:
    Het is jou werk, maar dat zoie ik toch wel degelijk als koppelverkoop....

Wat willen ze, dat TS een verzekering afsluit om eea af te dekken ? Prima, maar om dan te stellen dat dat alleen bij hun mag en dat die absurd duur is dmv kosten, das toch redelijk grenzend aan koppelverkoop. Of op zijn minst ... discutabel.

U wilt deze baan graag hebben ? Ja? , ok, maar u mag met uw salaris alleen in de winkel van ons bedrijf goederen kopen...
    Das toch wel niet meer van deze eeuw hoor
    Erm..

Florius != Erasmus.....oftewel: hoe is dit koppelverkoop? (het had iedere, willekeurige polis kunnen zijn die aan de voorwaarden voldoet)
      maandag 17 november 2008 @ 11:49:22 #122
    175669 bug_me_not2
    Pedicabo ego vos et irrumabo
    pi_63284527
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 11:20 schreef Five_Horizons het volgende:
    Florius != Erasmus.....oftewel: hoe is dit koppelverkoop? (het had iedere, willekeurige polis kunnen zijn die aan de voorwaarden voldoet)
    quote:
    Er is sprake van koppelverkoop, wanneer de leverancier de verkoop van een bepaald product afhankelijk stelt van de koop van een ander, onderscheiden product van de leverancier of van iemand die door de leverancier is aangewezen.

Zolang men dus een andere verzekering kan gebruiken die aan hun voorwaarden voldoet is het dus geen koppelverkoop. Als zij echter jou verplichten die specifieke verzekering (van die specifieke verzekeraar) af te nemen is het wel degelijk koppelverkoop.

Let op: Ook als ze je in theorie vrij laten in je keuze, maar de voorwaarden zo zijn opgesteld dat er in de praktijk maar 1 verzekering/verzekeraar aan deze voorwaarden voldoet dan kan er wel degelijk sprake zijn van koppelverkoop.
    Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
    pi_63284566
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 11:49 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

[..]

Zolang men dus een andere verzekering kan gebruiken die aan hun voorwaarden voldoet is het dus geen koppelverkoop. Als zij echter jou verplichten die specifieke verzekering (van die specifieke verzekeraar) af te nemen is het wel degelijk koppelverkoop.

Let op: Ook als ze je in theorie vrij laten in je keuze, maar de voorwaarden zo zijn opgesteld dat er in de praktijk maar 1 verzekering/verzekeraar aan deze voorwaarden voldoet dan kan er wel degelijk sprake zijn van koppelverkoop.
    Nogmaals: dat is in dit geval niet zo.
      maandag 17 november 2008 @ 11:59:16 #124
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63284776
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 00:54 schreef cgok het volgende:
    Weet iemand waar je als particulier wel levensverzekering kan afsluiten?
    Bij Interpolis kun je toch ook direct terrecht ? dus zonder tussenkomst van de eurovretende TP's ?

@FH.
    Ik zit er niet diep genoeg in om er hard tegen in te gaan, maar obv de info van TS lijkt het dat ze iig de schijn tegenhebben
    pi_63284924
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 11:59 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Bij Interpolis kun je toch ook direct terrecht ? dus zonder tussenkomst van de eurovretende TP's ?
    Niet voor adviesgevoelige polissen. (wat een levenpolis nu eenmaal is) Daarnaast mag je voor dat geld gedurende de looptijd advies verwachten.
    quote:
    @FH.
    Ik zit er niet diep genoeg in om er hard tegen in te gaan, maar obv de info van TS lijkt het dat ze iig de schijn tegenhebben
    Het is de adviseur die de polis adviseert. Dat heeft niets met Florius te maken. De adviseur had voor een andere polis kunnen kiezen i.c.m. Florius.
    pi_63289304
    quote:

[..]

[..]

Heb je ooit weleens dat grafiekje gezien van de huizenprijzen op de Herengracht van de afgelopen 400 jaar? Ook na 30 jaar kunnen de prijzen gedaald zijn (gecorrigeerd voor inflatie). Ik weet niet of je de prijzen kan vergelijken met nu en 400 jaar geleden, maar alleen al de laatste 100 jaar zie je enorme schommelingen.
    pi_63289960
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 10:32 schreef cgok het volgende:
    Hoi allemaal,
    Wji hebben maandag(6 oct) een bod gedaan op een woning in almere-buiten. Vraagprijs was 189,500. Na onderhandelen op 187,500 uitgekomen.
    2000 euro (1% eraf) en dat in deze tijd. Dat is echt superslecht. Verkopers houden sowieso rekening met een deal die 5% onder de vraagprijs ligt en in deze crisis is 10% heel normaal.
      maandag 17 november 2008 @ 18:28:33 #128
    45722 Dromer
    pi_63295070
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 15:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

2000 euro (1% eraf) en dat in deze tijd. Dat is echt superslecht. Verkopers houden sowieso rekening met een deal die 5% onder de vraagprijs ligt en in deze crisis is 10% heel normaal.
    In deze lagere prijsklasse vallen de lange verkooptijden nog wel mee, hoor.
    Ik denk dat je pas flink wat eraf krijgt boven de 3 ton.
    pi_63295532
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 18:28 schreef Dromer het volgende:

[..]

In deze lagere prijsklasse vallen de lange verkooptijden nog wel mee, hoor.
    Ik denk dat je pas flink wat eraf krijgt boven de 3 ton.
    dat klopt zeker. en hij was al gezakt van 2 ton naar 189.000
    pi_63295648
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 15:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

misschien wel in Vriescheloo inderdaad....
    pi_63302658
    Ik heb een mail gestuurd naar de hypotheekadviseur van dat ik niet eens ben met de kosten van
    de levensverzekering en dat ik daarvan afwil.
    nu wilt hij het veranderen naar garantiekapitaal.
    wat houd dat in en is dat beter?
    pi_63303400
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 22:31 schreef cgok het volgende:
    Ik heb een mail gestuurd naar de hypotheekadviseur van dat ik niet eens ben met de kosten van
    de levensverzekering en dat ik daarvan afwil.
    nu wilt hij het veranderen naar garantiekapitaal.
    wat houd dat in en is dat beter?
    Dat houdt in dat een bepaalde uitkering in elk geval gegarandeerd is. Beter? Neuh. Voor zekerheid betaal je gewoon. Wil dit zeggen dat die polis nog steeds bij Erasmus zou moeten gaan lopen? Daar gaan de kosten niet van omlaag, uiteraard.
      maandag 17 november 2008 @ 22:56:49 #133
    97452 VinnieJones
    So you're a righty?
    pi_63303493
    Heb je niet verdomme een hypotheekverstrekker die je 'blind' kan vertrouwen tegenwoordig

Ik ben ook zoekende.. Maar zie door het bos de bomen niet meer..
    The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
    pi_63304014
    - Meerder hypotheekadviseurs raadplegen.
    - Gratis bij VEH door laten rekenen welke hypotheekaanbieder het voordeligste voor jou is.
    https://hypotheekservice.veh.nl/hapweb/login/getregister
    - Zo min mogelijk verzekeren. Arbeidsongeschikheidsverzekeringen keren vaak niet uit en heel weinig voor een korte periode.
    pi_63304297
    dit is wat ik heb ontvangen
    :Ik zal de hypotheek omzetten naar een garantiekapitaal zodat je zeker bent wat je hebt aan het einde van de rit. Dat is gezien het stadium waar we nu in zitten de beste oplossing. Dat het afsluiten van een dergelijke vorm grote risico;s met zich meebrengt is een eis van de overheid om aan de klanten door te geven. Het is natuurlijk per maatschappij verschillend hoe groot de risico's zijn omdat de ene maatschappij verantwoordelijker omgaat met andermans geld dan de andere maatschappij.

Gezien het feit dat we nu zo ver gevorderd zijn met de hypotheek en daarnaast de bankgarantie al is gesteld is dit de beste oplossing. Laten we wel even een aparte afspraak er voor maken. Ik wil hiervoor de tijd nemen. Met name als ik de boel om moet gaan bouwen.

Ik hoop dat je dit begrijpt en zal Erasmus vragen de hypotheek om te zetten naar een garantieverzekering.
      dinsdag 18 november 2008 @ 02:03:30 #136
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63306863
    ik zou als ik jou was en als het KAn een ander gaan zoeken. Het feit dat jij hier dergelijke vragen moet stellen zegt heel veel over de relatie tussen jou en je adviseur.

Of je snapt het verhala van hem niet, of je vertrouwd hem niet,.... genoeg redenen..

enneuh, hij wil graag spijkers met koppen slaan. Als jij niet tekent heeft hij al de tijd met jou voor jan doedel gedaan,.
    pi_63306880
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 02:03 schreef klusfoobje het volgende:
    ik zou als ik jou was en als het KAn een ander gaan zoeken. Het feit dat jij hier dergelijke vragen moet stellen zegt heel veel over de relatie tussen jou en je adviseur.

Of je snapt het verhala van hem niet, of je vertrouwd hem niet,.... genoeg redenen..

enneuh, hij wil graag spijkers met koppen slaan. Als jij niet tekent heeft hij al de tijd met jou voor jan doedel gedaan,.
    Een waar woord. Ben het helemaal met je eens.
    Make my day!
    pi_63307422
    Vinnie..... Goed onthouden wat 5-Horizontaal in dit topic adviseert. Dat zijn de dingen die je dus NIET moet doen. Die jongen verkondigt hier al 4 jaar lang de grootste kwats.
    pi_63307466
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 23:21 schreef cgok het volgende:
    dit is wat ik heb ontvangen
    :Ik zal de hypotheek omzetten naar een garantiekapitaal zodat je zeker bent wat je hebt aan het einde van de rit. Dat is gezien het stadium waar we nu in zitten de beste oplossing. Dat het afsluiten van een dergelijke vorm grote risico;s met zich meebrengt is een eis van de overheid om aan de klanten door te geven. Het is natuurlijk per maatschappij verschillend hoe groot de risico's zijn omdat de ene maatschappij verantwoordelijker omgaat met andermans geld dan de andere maatschappij.

Gezien het feit dat we nu zo ver gevorderd zijn met de hypotheek en daarnaast de bankgarantie al is gesteld is dit de beste oplossing. Laten we wel even een aparte afspraak er voor maken. Ik wil hiervoor de tijd nemen. Met name als ik de boel om moet gaan bouwen.

Ik hoop dat je dit begrijpt en zal Erasmus vragen de hypotheek om te zetten naar een garantieverzekering.
    Die gast begint duidelijk te zweten omdat zn provisie op het spel staat. Lekker laten lullen, niet op reageren en de hele deal laten klappen. Over 3 maanden koop je die hut voor 20.000 minder.
    pi_63307586
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 07:01 schreef PierreBetfair het volgende:

Vinnie..... Goed onthouden wat 5-Horizontaal in dit topic adviseert. Dat zijn de dingen die je dus NIET moet doen. Die jongen verkondigt hier al 4 jaar lang de grootste kwats.
    Ik zou het bij gokken houden en de drank laten staan, isookgek.
    pi_63307820
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 07:14 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Die gast begint duidelijk te zweten omdat zn provisie op het spel staat. Lekker laten lullen, niet op reageren en de hele deal laten klappen. Over 3 maanden koop je die hut voor 20.000 minder.
    Alleen jammer dat er al een koopcontract getekend is.
    pi_63308173
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 07:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou het bij gokken houden en de drank laten staan, isookgek.
    Sportwedden en poker is beiden geen gokken

Sportwedden kun je vergelijken met de aandelenmarkt, bij poker is al lang bewezen dat je met behendigheid structureel winst maakt.
    pi_63308447
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 08:10 schreef Light het volgende:

Alleen jammer dat er al een koopcontract getekend is.
    Ja, ongelofelijk. Hij tekent een koopcontract terwijl hij in de verste verte niet weet hoe zijn financiering eruit gaat zien. Je zou toch verwachten dat je bij de grootste aankoop van je leven zelf goed op de hoogte bent van alle in en outs. Maar TS ziet een huis, sluit een deal voor de volle mep, gaat naar de hypotheker, laat zich van alles wijsmaken, tekent een koopcontract en nu komt ie erachter dat ze hem aan alle kanten leegtrekken.

Hoe dan ook wens ik TS alle sterkte en ik hoop dat het met een sisser afloopt

ps. Als je serieus een goed hart hebt - 5 horizontaal- geef TS dan advies in hoe hij de hele zooi kan cancellen ipv allerlei warrige contructies voor te stellen.
    pi_63315473
    Niet een huis maar een hypotheek is de grootste aankoop van je leven!

Dus heel belangrijk is om ook daarbij veel rond te shoppen bij verschillende hypotheekadviseurs.
    Dus bel of mail eens met andere hypotheekadviseurs en geef ze je wensen door.
    - Hypotheek van 202.000
    - 110.000,00 in een spaarhypotheek
    - 92.000 in een aflossingsvrije hypotheek

En kijk of die hypotheekadviseur wat goedkopers voor je kan regelen.
    Want uit het mailtje van jouw hypotheekadviseur bespeur ik een vertragingstactiek waardoor hij je straks onderdruk kan zetten om toch maar te tekenen omdat je geen tijd meer hebt om een andere hypotheek te vinden.
    Laat hem maar weten dat je bij andere hypotheekadviseur aan tafel zit en dat hij moet opschieten omdat het anders al is geregeld bij iemand anders.
    pi_63316205
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 09:09 schreef PierreBetfair het volgende:

ps. Als je serieus een goed hart hebt - 5 horizontaal- geef TS dan advies in hoe hij de hele zooi kan cancellen ipv allerlei warrige contructies voor te stellen.
    Wat heb ik voorgesteld, eigenlijk
      dinsdag 18 november 2008 @ 15:53:24 #146
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63318803
    is die dinges periode al voorbij, die ontbindende voorwaardes enzo ? lekker laten klappen anders...
    pi_63319227
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 15:53 schreef klusfoobje het volgende:
    is die dinges periode al voorbij, die ontbindende voorwaardes enzo ? lekker laten klappen anders...
    Waarom eigenlijk? Verder wie ik niet op basis waarvan de ontbindende voorwaarden kunnen worden ingeroepen.
      dinsdag 18 november 2008 @ 16:13:31 #148
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_63319372
    Omdat de TS duidelijk niet de zaak helder voor ogen heeft. Hij/zij heeft veel te veel vragen in dit stadium nog open staan. Dat lijkt mij bij dergelijke bedragen genoeg reden. Het is TS wel te verwijten, maar das een ander verhaal.
    pi_63319443
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 16:13 schreef klusfoobje het volgende:
    Omdat de TS duidelijk niet de zaak helder voor ogen heeft. Hij/zij heeft veel te veel vragen in dit stadium nog open staan. Dat lijkt mij bij dergelijke bedragen genoeg reden. Het is TS wel te verwijten, maar das een ander verhaal.
    Buiten dat de voorwaarden niet in te roepen zijn, is het alleen zo dat op dit moment niet de gewenste hypotheek is voorgesteld...
      dinsdag 18 november 2008 @ 16:23:56 #150
    45722 Dromer
    pi_63319657
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 07:14 schreef PierreBetfair het volgende:
    Over 3 maanden koop je die hut voor 20.000 minder.
    Da's nou een op een onderbuikgevoel gebaseerde stelling.
    pi_63322180
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Buiten dat de voorwaarden niet in te roepen zijn, is het alleen zo dat op dit moment niet de gewenste hypotheek is voorgesteld...
    "alleen zo"

Ik zal het nog even voor je samenvatten. TS doet een aankoop van 2 ton, tekent een contract, maar heeft geen flauw benul wat hij de komende 30 jaren maandelijks moet gaan betalen en/of wat hij wrkelijk aflost.

Het valt dus allemaal wel mee
    pi_63324563
    UPDATE

Sorry mensen, ik had even trek in een rel. Ben weer weg want de rel blijft uit.

Succes met je forum FiveHorizons, over een tijdje kom ik wel weer eens langs

Vriendelijke groet,
    Pierre.
      vrijdag 28 november 2008 @ 03:03:37 #153
    236612 XtremeNL
    Internet Superheld
    pi_63585078
    Vind dit echt een indrukwekkend gebeuren, zo erg dat ik uiteindelijk een account aanmaak na lang lurken
    Ben zelf nog niet aan een huis toe, maar gewoon even wat nuttige protips uit dit topic herkauwen.

1. Eerst een goed eind op weg zijn met je financiering, daarna pas je huis.
    2. Zorg dat je weet wat je wilt qua hypotheek en neem de tijd om vragen te stellen en zorg dat je goed geïnformeerd bent.
    3. Als je twijfelt over je adviseur, luister dan eindelijk eens naar HarryP, ga naar de VEH. Ik heb zelf een blauwe maandag op de hypotheekservice mid-office gewerkt, en ze zijn er altijd open voor vragen en informeren goed, ideaal voor iemand als TS die geen idee heeft waar hij aan begint
    4. Update eens hoe het ervoor staat
    The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
    Only a fool would take anything posted here as fact.
    Naakte fotos van mijn zusje
    pi_63585703
    Ik heb 2 dagen geleden overeenstemming bereikt over de prijs van een huis en wel precies de prijs die ik in gedachte had.

Hypotheek offertes van 3 partijen had ik al ruim binnen op basis van het streefbedrag. Ik heb de rentes tegen elkaar uitgespeeld en een dalrenteclausule als eis in de aanvraag gezet. Vooral dat laatste waren ze niet ze happy mee maar ik heb dus nu met de ING een akkoord op basis van mijn voorwaarden.

Kijk het punt is dat je nooit de positie in moet nemen dat je hen nodig hebt.. nee jij nodigt hen uit om te bieden. Dat hele hypotheek gebeuren is echt net koeienhandel. Ik heb dus de ING een voorstel gedaan van 0.2% onder de aanbieding en na veel morren zijn ze akkoord gegaan.
    pi_65278547
    hey vraagje..

ik heb interesse in een huis.. maar zit een beetje met mn eigen huis.. moet dus ook in de verkoop, en gezien de huidige huizenmarkt kan het huis ( starterswoning , Den Haag, bezuidenhout ) wat langer te koop staan dan normaal. ( maandje ongeveer normaal )

Ik zat te denken om bij het bod de volgende ontbindende voorwaarde te doen, met in het achterhoofd dat het huis wat ik wil aankopen al enige tijd te koop staat, en ze er toch wel graag vanaf willen nu.

ondervoorbehoud van het volgende :

prijs xxxxxx , Paseerdatum per 1 aug 2008 , eigen huis verkopen binnen 2 maanden, zo niet af kunenn zien van de verkoop, wanneer eerder vekocht : passeerdatum op de eerst volgende eesrste van de maand.

risico verkopende partij , na 2 maanden ontbinding contract bij het niet verkopen van mn huidige huis ( ze kunnen wel biedingen ontvangen in de tussentijd van anderen en die daarna doorgang laten vinden wanneer dit contract wordt ontbonden)

en wannneer ik bijv binnen paar weekjes mn huis al verkoop de passeer datum al op 1 maart kan liggen ( huis staat al leeg) Voordeel verkopende partij : snelle oplevering, weinig dubbele lasten.

Ik snap dat het wat optimistisch is dat ik mn huis al in een paar weken verkoop, maar gezien de vaart waarmee huizen nog steeds bij ons in de buurt verkocht worden denk ik dat het best realistisch is.
    Ik vraag ook niet teveel ( vergeleken bij andere woningen )

Zou dit iets zijn waar jij ( als je de verkopende partij zou zijn ) mee akkoord zou kunnen gaan ?
    If not : why .. ?
    if yes : why ?

ben wel benieuwd
    pi_65283617
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 12:22 schreef realbase het volgende:

en wannneer ik bijv binnen paar weekjes mn huis al verkoop de passeer datum al op 1 maart kan liggen ( huis staat al leeg) Voordeel verkopende partij : snelle oplevering, weinig dubbele lasten.
    Hier gaat een slimme verkoper niet mee akkoord. Het probleem is namelijk dat jij dan ALTIJD nog onder het huis uit kunt.

Stel je tekent (inclusief voorwaarden), en je krijgt daarna spijt, dan kun je altijd zeggen dat je je huis niet verkocht kunt krijgen. Nogal staan er 100 bieders bij je in de rij.

Bij voorbehoud onder financiering moet je dat kunnen bewijzen als dat niet lukt.

Verder leg je nu ook eenzijdig al het risico bij de verkoper neer. Hij zit met alle risico, en jij met geen enkel risico. Dus waarom zou ik daar mee akkoord gaan?
    pi_65283793
    ben het niet helemaal met je eens..
    hij heeft ook het voordeel, als ik het verkoop in korte tijd, is de passeerdatum ook heel vroeg,
    dit scheelt hem/haar zo 4 a 5 maanden tov de afgesproken passeerdatum.

ik snap wel dat het voordeel meer mijn kant op nijgt.. maar mochten we er niet uitkomen, en dat huis staat nog 6 maanden leeg.. verlaagt dat zijn prijs alleen maar.. ( tenzij hem dat geen ruk interesserd uiteraard )
    pi_65290941
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 12:22 schreef realbase het volgende:

prijs xxxxxx , Paseerdatum per 1 aug 2008 , eigen huis verkopen binnen 2 maanden, zo niet af kunenn zien van de verkoop, wanneer eerder vekocht : passeerdatum op de eerst volgende eesrste van de maand.

Zou dit iets zijn waar jij ( als je de verkopende partij zou zijn ) mee akkoord zou kunnen gaan ?
    Jaja, dus als jij je huis snel verkoopt dan moeten ze vooral in een caravan gaan wonen of hun planning aanpassen? Ik zou dus sowieso nooit akkoord gaan met een variabele passeerdatum. Dat kan dan inderdaad zomaar 4/5 maanden schelen, en daar hoef je als verkoper helemaal niet blij mee te zijn

Verder klinkt het op zich wel okay, al zou ik als verkopende partij een termijn van één maand nemen (zelfde als de gangbare ontbindende voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek). Wil je meer, dan zal daar een vergoeding tegenover moeten staan.

Dit klinkt als wel de lusten maar niet de lasten
    pi_65331862
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 18:16 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Jaja, dus als jij je huis snel verkoopt dan moeten ze vooral in een caravan gaan wonen of hun planning aanpassen? Ik zou dus sowieso nooit akkoord gaan met een variabele passeerdatum. Dat kan dan inderdaad zomaar 4/5 maanden schelen, en daar hoef je als verkoper helemaal niet blij mee te zijn

Verder klinkt het op zich wel okay, al zou ik als verkopende partij een termijn van één maand nemen (zelfde als de gangbare ontbindende voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek). Wil je meer, dan zal daar een vergoeding tegenover moeten staan.

Dit klinkt als wel de lusten maar niet de lasten
    Nee huis staat al leeg heh dus dat caravan verhaal gaat niet op
    maar goed, its just a thought.. denk ook niet dat ik het ga opnemen hoor, als voorwaarde..
    tis een beetje te vaag allemaal, en geeft voor beide partijen teveel onzekerheid..

maar vond de constructie zo onder het genot van een wijntje best leuk gevonden
    Denk dat ik als verkopende partij met een moeilijk verkoopbaar huis waar ik snel vanaf wil hier niet eens heel negatief tegenover sta.
    pi_65354147
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 22:03 schreef realbase het volgende:

[..]

maar vond de constructie zo onder het genot van een wijntje best leuk gevonden
    Denk dat ik als verkopende partij met een moeilijk verkoopbaar huis waar ik snel vanaf wil hier niet eens heel negatief tegenover sta.
    idd, heel goed verzonnen en vooral in deze crisitijd.
    Misschien kun je ook in de voorwaarden laten opnemen dat indien jouw relatie stuk loopt, de koop ontbonden mag worden
    pi_65368780
    nja goed, je kan in princiepe alles opnemen in de overeenkomst wat je maar wilt.. dus als een verkopende partij dat geen probleem vind .. kan je het opnemen
    pi_65387759
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 19:46 schreef JO3Y het volgende:

[..]

idd, heel goed verzonnen en vooral in deze crisitijd.
    Misschien kun je ook in de voorwaarden laten opnemen dat indien jouw relatie stuk loopt, de koop ontbonden mag worden
    gebeurt wel vaker hoor. (wel leegstaande huizen offcourse)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')