Als je dat bedrag in een aflossingsvrij stopt en verder niets extra's levert dat bedrag je in 30 jaar ongeveer 4300 op aan besparing. Je gaat per jaar gewoon 143 euro minder rente betalen. gerekend met de 5,75 die ik eerder tegenkwam in je openingspost.quote:Op zondag 9 november 2008 23:47 schreef cgok het volgende:
[..]
IK wil best voor een groot gedeelte zekerheid hebben dat mijn huis na 30 jaar voor de helft is afbetaald.
trouwens ik stort ook 2500 euro in de pot als eerste inleg, hopen dat dat wat uitmaakt later
nope, niet nodig. Het hypotheek bedrag zit een goed eind onder de executie waarde van de woning op het moment van aankoop. Nu is dat gat zelfs groter geworden, niet spectaculair groter, maar wel groter.quote:
Wat een afzetters.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:27 schreef tinoburg het volgende:
die 25eur is nieuw,
is tegenwoordig bij een hoop hypotheken
De verkoopwaarde is 187.500.quote:Op dinsdag 11 november 2008 09:42 schreef klusfoobje het volgende:
die 25 euro per maand is een leuke. Die ben ik iig in mijn hypo niet tegen gekomen. Is per jaar toch weer 2 spaartermijnen. Wat is de verkoopwaarde van dat huis ?
Kun je zo'n levensverzekering niet rechtstreeks bij die maatschappij afsluiten? Dat scheelt je in ieder geval die bijna 4100 voor de adviseur. Of het normaal is weet ik niet, ik vind het wel achterlijk veel.quote:Op zondag 16 november 2008 23:50 schreef cgok het volgende:
UPDATE!!!Hypotheek is aangevraagd via een adviseur bij Florius.
Bedrag van de hypotheek is 202.000
Hypotheek is met NHG.
Rente is 5,2% voor 10 jaar.
123,250 word opgebouwd via levensverzekering
78,750 aflossingsvrij.
Nu krijgen we het gedeelte van het levensverzekering waar ik twijfels over heb.
Maandbedrag word ongeveer 150 incl orv.
Waar ik het meeste mee zit zijn de eerste kosten.
Gedurende de eerste 60 maanden wordt iedere maand 91,79 aan kosten ingehouden.
dat betekent dat ik maar ongeveer 10 euro per maand spaar.
Van de totale eerste kosten voor 60 maanden gaat 1416, 92 naar de verzekeringsmaatschappij
en 4090, 80 naar de hypotheekadviseur.
Zijn deze bedragen normaal?
wat zouden jullie mij adviseren?
De overdracht is pas op 27 januari 2009.
nee, helaas niet.quote:Op zondag 16 november 2008 23:58 schreef Furia het volgende:
[..]
Kun je zo'n levensverzekering niet rechtstreeks bij die maatschappij afsluiten? Dat scheelt je in ieder geval die bijna 4100 voor de adviseur. Of het normaal is weet ik niet, ik vind het wel achterlijk veel.
Wat is hier koppelverkoop aan?quote:Op maandag 17 november 2008 01:35 schreef klusfoobje het volgende:
mis ik iets of is dit ene soort koppelverkoop? Das toch nie toegestaan ?
Dat de hyptheek verstrekker geen andere levensverzekering accepteerd dan die ze zelf hebben gekoppeld aan hun hypotheek product.quote:Op maandag 17 november 2008 06:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat is hier koppelverkoop aan?
Dat maakt het nog geen koppelverkoop.quote:Op maandag 17 november 2008 10:09 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dat de hyptheek verstrekker geen andere levensverzekering accepteerd dan die ze zelf hebben gekoppeld aan hun hypotheek product.
Erm..quote:Op maandag 17 november 2008 11:13 schreef klusfoobje het volgende:
Het is jou werk, maar dat zoie ik toch wel degelijk als koppelverkoop....
Wat willen ze, dat TS een verzekering afsluit om eea af te dekken ? Prima, maar om dan te stellen dat dat alleen bij hun mag en dat die absurd duur is dmv kosten, das toch redelijk grenzend aan koppelverkoop. Of op zijn minst ... discutabel.
U wilt deze baan graag hebben ? Ja? , ok, maar u mag met uw salaris alleen in de winkel van ons bedrijf goederen kopen...
Das toch wel niet meer van deze eeuw hoor
quote:Op maandag 17 november 2008 11:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Florius != Erasmus.....oftewel: hoe is dit koppelverkoop? (het had iedere, willekeurige polis kunnen zijn die aan de voorwaarden voldoet)
quote:Er is sprake van koppelverkoop, wanneer de leverancier de verkoop van een bepaald product afhankelijk stelt van de koop van een ander, onderscheiden product van de leverancier of van iemand die door de leverancier is aangewezen.
Nogmaals: dat is in dit geval niet zo.quote:Op maandag 17 november 2008 11:49 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
[..]
Zolang men dus een andere verzekering kan gebruiken die aan hun voorwaarden voldoet is het dus geen koppelverkoop. Als zij echter jou verplichten die specifieke verzekering (van die specifieke verzekeraar) af te nemen is het wel degelijk koppelverkoop.
Let op: Ook als ze je in theorie vrij laten in je keuze, maar de voorwaarden zo zijn opgesteld dat er in de praktijk maar 1 verzekering/verzekeraar aan deze voorwaarden voldoet dan kan er wel degelijk sprake zijn van koppelverkoop.
Bij Interpolis kun je toch ook direct terrecht ? dus zonder tussenkomst van de eurovretende TP's ?quote:Op maandag 17 november 2008 00:54 schreef cgok het volgende:
Weet iemand waar je als particulier wel levensverzekering kan afsluiten?
Niet voor adviesgevoelige polissen. (wat een levenpolis nu eenmaal is) Daarnaast mag je voor dat geld gedurende de looptijd advies verwachten.quote:Op maandag 17 november 2008 11:59 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Bij Interpolis kun je toch ook direct terrecht ? dus zonder tussenkomst van de eurovretende TP's ?
Het is de adviseur die de polis adviseert. Dat heeft niets met Florius te maken. De adviseur had voor een andere polis kunnen kiezen i.c.m. Florius.quote:@FH.
Ik zit er niet diep genoeg in om er hard tegen in te gaan, maar obv de info van TS lijkt het dat ze iig de schijn tegenhebben
Heb je ooit weleens dat grafiekje gezien van de huizenprijzen op de Herengracht van de afgelopen 400 jaar? Ook na 30 jaar kunnen de prijzen gedaald zijn (gecorrigeerd voor inflatie). Ik weet niet of je de prijzen kan vergelijken met nu en 400 jaar geleden, maar alleen al de laatste 100 jaar zie je enorme schommelingen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ooit de trend over 30 jaar gezien?
Op die termijn worden huizen altijd veel meer waard dan de hypotheek waarmee gestart wordt. Al was het alleen al door de inflatie.
Ooit gehoord van de grote waardedaling in de jaren 70? En ga je nu ook stellen dat huizen die vlak voor die tijd zijn gekocht niet veel en veel meer waard zijn dan toen?
Denk eerst eens na voordat je als eengaat zitten reageren in navolging van de kuddepaniek nu...
En ach.. ik zie het al... van 1988. Groen als gras en nog nooit iets meegemaakt en niet in staat verder te kijken dan één weekend vooruit om weer eens te kunnen gaan zuipen en alles wat je in de week hebt geleerd weer te vergeten...
[..]
En hiermee bewijs je nogmaals dat je geen enkel idee hebt waar je het over hebt. Die heeft echt geen bal te maken met hypotheken die 30 jaar geleden zijn afgesloten.
2000 euro (1% eraf) en dat in deze tijd. Dat is echt superslecht. Verkopers houden sowieso rekening met een deal die 5% onder de vraagprijs ligt en in deze crisis is 10% heel normaal.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:32 schreef cgok het volgende:
Hoi allemaal,
Wji hebben maandag(6 oct) een bod gedaan op een woning in almere-buiten. Vraagprijs was 189,500. Na onderhandelen op 187,500 uitgekomen.
In deze lagere prijsklasse vallen de lange verkooptijden nog wel mee, hoor.quote:Op maandag 17 november 2008 15:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
2000 euro (1% eraf) en dat in deze tijd. Dat is echt superslecht. Verkopers houden sowieso rekening met een deal die 5% onder de vraagprijs ligt en in deze crisis is 10% heel normaal.
dat klopt zeker. en hij was al gezakt van 2 ton naar 189.000quote:Op maandag 17 november 2008 18:28 schreef Dromer het volgende:
[..]
In deze lagere prijsklasse vallen de lange verkooptijden nog wel mee, hoor.
Ik denk dat je pas flink wat eraf krijgt boven de 3 ton.
misschien wel in Vriescheloo inderdaad....quote:Op maandag 17 november 2008 15:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
2000 euro (1% eraf) en dat in deze tijd. Dat is echt superslecht. Verkopers houden sowieso rekening met een deal die 5% onder de vraagprijs ligt en in deze crisis is 10% heel normaal.
Dat houdt in dat een bepaalde uitkering in elk geval gegarandeerd is. Beter? Neuh. Voor zekerheid betaal je gewoon. Wil dit zeggen dat die polis nog steeds bij Erasmus zou moeten gaan lopen? Daar gaan de kosten niet van omlaag, uiteraard.quote:Op maandag 17 november 2008 22:31 schreef cgok het volgende:
Ik heb een mail gestuurd naar de hypotheekadviseur van dat ik niet eens ben met de kosten van
de levensverzekering en dat ik daarvan afwil.
nu wilt hij het veranderen naar garantiekapitaal.
wat houd dat in en is dat beter?
Een waar woord. Ben het helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 18 november 2008 02:03 schreef klusfoobje het volgende:
ik zou als ik jou was en als het KAn een ander gaan zoeken. Het feit dat jij hier dergelijke vragen moet stellen zegt heel veel over de relatie tussen jou en je adviseur.
Of je snapt het verhala van hem niet, of je vertrouwd hem niet,.... genoeg redenen..
enneuh, hij wil graag spijkers met koppen slaan. Als jij niet tekent heeft hij al de tijd met jou voor jan doedel gedaan,.
Die gast begint duidelijk te zweten omdat zn provisie op het spel staat. Lekker laten lullen, niet op reageren en de hele deal laten klappen. Over 3 maanden koop je die hut voor 20.000 minder.quote:Op maandag 17 november 2008 23:21 schreef cgok het volgende:
dit is wat ik heb ontvangen
:Ik zal de hypotheek omzetten naar een garantiekapitaal zodat je zeker bent wat je hebt aan het einde van de rit. Dat is gezien het stadium waar we nu in zitten de beste oplossing. Dat het afsluiten van een dergelijke vorm grote risico;s met zich meebrengt is een eis van de overheid om aan de klanten door te geven. Het is natuurlijk per maatschappij verschillend hoe groot de risico's zijn omdat de ene maatschappij verantwoordelijker omgaat met andermans geld dan de andere maatschappij.
Gezien het feit dat we nu zo ver gevorderd zijn met de hypotheek en daarnaast de bankgarantie al is gesteld is dit de beste oplossing. Laten we wel even een aparte afspraak er voor maken. Ik wil hiervoor de tijd nemen. Met name als ik de boel om moet gaan bouwen.
Ik hoop dat je dit begrijpt en zal Erasmus vragen de hypotheek om te zetten naar een garantieverzekering.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:01 schreef PierreBetfair het volgende:
Vinnie..... Goed onthouden wat 5-Horizontaal in dit topic adviseert. Dat zijn de dingen die je dus NIET moet doen. Die jongen verkondigt hier al 4 jaar lang de grootste kwats.
Alleen jammer dat er al een koopcontract getekend is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:14 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Die gast begint duidelijk te zweten omdat zn provisie op het spel staat. Lekker laten lullen, niet op reageren en de hele deal laten klappen. Over 3 maanden koop je die hut voor 20.000 minder.
Sportwedden en poker is beiden geen gokkenquote:Op dinsdag 18 november 2008 07:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]Ik zou het bij gokken houden en de drank laten staan, isookgek.
Ja, ongelofelijk. Hij tekent een koopcontract terwijl hij in de verste verte niet weet hoe zijn financiering eruit gaat zien. Je zou toch verwachten dat je bij de grootste aankoop van je leven zelf goed op de hoogte bent van alle in en outs. Maar TS ziet een huis, sluit een deal voor de volle mep, gaat naar de hypotheker, laat zich van alles wijsmaken, tekent een koopcontract en nu komt ie erachter dat ze hem aan alle kanten leegtrekken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 08:10 schreef Light het volgende:
Alleen jammer dat er al een koopcontract getekend is.
Wat heb ik voorgesteld, eigenlijkquote:Op dinsdag 18 november 2008 09:09 schreef PierreBetfair het volgende:
ps. Als je serieus een goed hart hebt - 5 horizontaal- geef TS dan advies in hoe hij de hele zooi kan cancellen ipv allerlei warrige contructies voor te stellen.
Waarom eigenlijk? Verder wie ik niet op basis waarvan de ontbindende voorwaarden kunnen worden ingeroepen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:53 schreef klusfoobje het volgende:
is die dinges periode al voorbij, die ontbindende voorwaardes enzo ? lekker laten klappen anders...
Buiten dat de voorwaarden niet in te roepen zijn, is het alleen zo dat op dit moment niet de gewenste hypotheek is voorgesteld...quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:13 schreef klusfoobje het volgende:
Omdat de TS duidelijk niet de zaak helder voor ogen heeft. Hij/zij heeft veel te veel vragen in dit stadium nog open staan. Dat lijkt mij bij dergelijke bedragen genoeg reden. Het is TS wel te verwijten, maar das een ander verhaal.
Da's nou een op een onderbuikgevoel gebaseerde stelling.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:14 schreef PierreBetfair het volgende:
Over 3 maanden koop je die hut voor 20.000 minder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |