hey vraagje..
ik heb interesse in een huis.. maar zit een beetje met mn eigen huis.. moet dus ook in de verkoop, en gezien de huidige huizenmarkt kan het huis ( starterswoning , Den Haag, bezuidenhout ) wat langer te koop staan dan normaal. ( maandje ongeveer normaal )
Ik zat te denken om bij het bod de volgende ontbindende voorwaarde te doen, met in het achterhoofd dat het huis wat ik wil aankopen al enige tijd te koop staat, en ze er toch wel graag vanaf willen nu.
ondervoorbehoud van het volgende :
prijs xxxxxx , Paseerdatum per 1 aug 2008 , eigen huis verkopen binnen 2 maanden, zo niet af kunenn zien van de verkoop, wanneer eerder vekocht : passeerdatum op de eerst volgende eesrste van de maand.
risico verkopende partij , na 2 maanden ontbinding contract bij het niet verkopen van mn huidige huis ( ze kunnen wel biedingen ontvangen in de tussentijd van anderen en die daarna doorgang laten vinden wanneer dit contract wordt ontbonden)
en wannneer ik bijv binnen paar weekjes mn huis al verkoop de passeer datum al op 1 maart kan liggen ( huis staat al leeg) Voordeel verkopende partij : snelle oplevering, weinig dubbele lasten.
Ik snap dat het wat optimistisch is dat ik mn huis al in een paar weken verkoop, maar gezien de vaart waarmee huizen nog steeds bij ons in de buurt verkocht worden denk ik dat het best realistisch is.
Ik vraag ook niet teveel ( vergeleken bij andere woningen )
Zou dit iets zijn waar jij ( als je de verkopende partij zou zijn ) mee akkoord zou kunnen gaan ?
If not : why .. ?
if yes : why ?
ben wel benieuwd