abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63322180
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Buiten dat de voorwaarden niet in te roepen zijn, is het alleen zo dat op dit moment niet de gewenste hypotheek is voorgesteld...
"alleen zo"

Ik zal het nog even voor je samenvatten. TS doet een aankoop van 2 ton, tekent een contract, maar heeft geen flauw benul wat hij de komende 30 jaren maandelijks moet gaan betalen en/of wat hij wrkelijk aflost.

Het valt dus allemaal wel mee
pi_63324563
UPDATE

Sorry mensen, ik had even trek in een rel. Ben weer weg want de rel blijft uit.

Succes met je forum FiveHorizons, over een tijdje kom ik wel weer eens langs

Vriendelijke groet,
Pierre.
  vrijdag 28 november 2008 @ 03:03:37 #153
236612 XtremeNL
Internet Superheld
pi_63585078
Vind dit echt een indrukwekkend gebeuren, zo erg dat ik uiteindelijk een account aanmaak na lang lurken
Ben zelf nog niet aan een huis toe, maar gewoon even wat nuttige protips uit dit topic herkauwen.

1. Eerst een goed eind op weg zijn met je financiering, daarna pas je huis.
2. Zorg dat je weet wat je wilt qua hypotheek en neem de tijd om vragen te stellen en zorg dat je goed geïnformeerd bent.
3. Als je twijfelt over je adviseur, luister dan eindelijk eens naar HarryP, ga naar de VEH. Ik heb zelf een blauwe maandag op de hypotheekservice mid-office gewerkt, en ze zijn er altijd open voor vragen en informeren goed, ideaal voor iemand als TS die geen idee heeft waar hij aan begint
4. Update eens hoe het ervoor staat
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
Naakte fotos van mijn zusje
pi_63585703
Ik heb 2 dagen geleden overeenstemming bereikt over de prijs van een huis en wel precies de prijs die ik in gedachte had.

Hypotheek offertes van 3 partijen had ik al ruim binnen op basis van het streefbedrag. Ik heb de rentes tegen elkaar uitgespeeld en een dalrenteclausule als eis in de aanvraag gezet. Vooral dat laatste waren ze niet ze happy mee maar ik heb dus nu met de ING een akkoord op basis van mijn voorwaarden.

Kijk het punt is dat je nooit de positie in moet nemen dat je hen nodig hebt.. nee jij nodigt hen uit om te bieden. Dat hele hypotheek gebeuren is echt net koeienhandel. Ik heb dus de ING een voorstel gedaan van 0.2% onder de aanbieding en na veel morren zijn ze akkoord gegaan.
pi_65278547
hey vraagje..

ik heb interesse in een huis.. maar zit een beetje met mn eigen huis.. moet dus ook in de verkoop, en gezien de huidige huizenmarkt kan het huis ( starterswoning , Den Haag, bezuidenhout ) wat langer te koop staan dan normaal. ( maandje ongeveer normaal )

Ik zat te denken om bij het bod de volgende ontbindende voorwaarde te doen, met in het achterhoofd dat het huis wat ik wil aankopen al enige tijd te koop staat, en ze er toch wel graag vanaf willen nu.

ondervoorbehoud van het volgende :

prijs xxxxxx , Paseerdatum per 1 aug 2008 , eigen huis verkopen binnen 2 maanden, zo niet af kunenn zien van de verkoop, wanneer eerder vekocht : passeerdatum op de eerst volgende eesrste van de maand.

risico verkopende partij , na 2 maanden ontbinding contract bij het niet verkopen van mn huidige huis ( ze kunnen wel biedingen ontvangen in de tussentijd van anderen en die daarna doorgang laten vinden wanneer dit contract wordt ontbonden)

en wannneer ik bijv binnen paar weekjes mn huis al verkoop de passeer datum al op 1 maart kan liggen ( huis staat al leeg) Voordeel verkopende partij : snelle oplevering, weinig dubbele lasten.

Ik snap dat het wat optimistisch is dat ik mn huis al in een paar weken verkoop, maar gezien de vaart waarmee huizen nog steeds bij ons in de buurt verkocht worden denk ik dat het best realistisch is.
Ik vraag ook niet teveel ( vergeleken bij andere woningen )

Zou dit iets zijn waar jij ( als je de verkopende partij zou zijn ) mee akkoord zou kunnen gaan ?
If not : why .. ?
if yes : why ?

ben wel benieuwd
pi_65283617
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:22 schreef realbase het volgende:

en wannneer ik bijv binnen paar weekjes mn huis al verkoop de passeer datum al op 1 maart kan liggen ( huis staat al leeg) Voordeel verkopende partij : snelle oplevering, weinig dubbele lasten.
Hier gaat een slimme verkoper niet mee akkoord. Het probleem is namelijk dat jij dan ALTIJD nog onder het huis uit kunt.

Stel je tekent (inclusief voorwaarden), en je krijgt daarna spijt, dan kun je altijd zeggen dat je je huis niet verkocht kunt krijgen. Nogal staan er 100 bieders bij je in de rij.

Bij voorbehoud onder financiering moet je dat kunnen bewijzen als dat niet lukt.

Verder leg je nu ook eenzijdig al het risico bij de verkoper neer. Hij zit met alle risico, en jij met geen enkel risico. Dus waarom zou ik daar mee akkoord gaan?
pi_65283793
ben het niet helemaal met je eens..
hij heeft ook het voordeel, als ik het verkoop in korte tijd, is de passeerdatum ook heel vroeg,
dit scheelt hem/haar zo 4 a 5 maanden tov de afgesproken passeerdatum.

ik snap wel dat het voordeel meer mijn kant op nijgt.. maar mochten we er niet uitkomen, en dat huis staat nog 6 maanden leeg.. verlaagt dat zijn prijs alleen maar.. ( tenzij hem dat geen ruk interesserd uiteraard )
pi_65290941
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 12:22 schreef realbase het volgende:

prijs xxxxxx , Paseerdatum per 1 aug 2008 , eigen huis verkopen binnen 2 maanden, zo niet af kunenn zien van de verkoop, wanneer eerder vekocht : passeerdatum op de eerst volgende eesrste van de maand.

Zou dit iets zijn waar jij ( als je de verkopende partij zou zijn ) mee akkoord zou kunnen gaan ?
Jaja, dus als jij je huis snel verkoopt dan moeten ze vooral in een caravan gaan wonen of hun planning aanpassen? Ik zou dus sowieso nooit akkoord gaan met een variabele passeerdatum. Dat kan dan inderdaad zomaar 4/5 maanden schelen, en daar hoef je als verkoper helemaal niet blij mee te zijn

Verder klinkt het op zich wel okay, al zou ik als verkopende partij een termijn van één maand nemen (zelfde als de gangbare ontbindende voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek). Wil je meer, dan zal daar een vergoeding tegenover moeten staan.

Dit klinkt als wel de lusten maar niet de lasten
pi_65331862
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:16 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Jaja, dus als jij je huis snel verkoopt dan moeten ze vooral in een caravan gaan wonen of hun planning aanpassen? Ik zou dus sowieso nooit akkoord gaan met een variabele passeerdatum. Dat kan dan inderdaad zomaar 4/5 maanden schelen, en daar hoef je als verkoper helemaal niet blij mee te zijn

Verder klinkt het op zich wel okay, al zou ik als verkopende partij een termijn van één maand nemen (zelfde als de gangbare ontbindende voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek). Wil je meer, dan zal daar een vergoeding tegenover moeten staan.

Dit klinkt als wel de lusten maar niet de lasten
Nee huis staat al leeg heh dus dat caravan verhaal gaat niet op
maar goed, its just a thought.. denk ook niet dat ik het ga opnemen hoor, als voorwaarde..
tis een beetje te vaag allemaal, en geeft voor beide partijen teveel onzekerheid..

maar vond de constructie zo onder het genot van een wijntje best leuk gevonden
Denk dat ik als verkopende partij met een moeilijk verkoopbaar huis waar ik snel vanaf wil hier niet eens heel negatief tegenover sta.
pi_65354147
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:03 schreef realbase het volgende:

[..]

maar vond de constructie zo onder het genot van een wijntje best leuk gevonden
Denk dat ik als verkopende partij met een moeilijk verkoopbaar huis waar ik snel vanaf wil hier niet eens heel negatief tegenover sta.
idd, heel goed verzonnen en vooral in deze crisitijd.
Misschien kun je ook in de voorwaarden laten opnemen dat indien jouw relatie stuk loopt, de koop ontbonden mag worden
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_65368780
nja goed, je kan in princiepe alles opnemen in de overeenkomst wat je maar wilt.. dus als een verkopende partij dat geen probleem vind .. kan je het opnemen
pi_65387759
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:46 schreef JO3Y het volgende:

[..]

idd, heel goed verzonnen en vooral in deze crisitijd.
Misschien kun je ook in de voorwaarden laten opnemen dat indien jouw relatie stuk loopt, de koop ontbonden mag worden
gebeurt wel vaker hoor. (wel leegstaande huizen offcourse)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')