abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62272153
Zwangerschap en geboorte deel 406

De aanstaande papa's en mama's :

04 oktober 2008: marit1978
27 oktober 2008: geppie & poepoog (meisje)
28 oktober 2008: CrazyMoon
01 november 2008: Jepali
21 november 2008: Owlet (meisje)
23 november 2008: Igraine (meisje)
24 november 2008: Marie79
26 november 2008: Reinhilde en Nixxx
01 december 2008: Fuente en Buuf_Rietman
22 december 2008: DJMO (jongen)
24 december 2008: Dakota (meisje)
26 december 2008: Jose81
29 december 2008: _Ingrid_ en Djeez (jongen)

2009
02 januari 2009: Floria
07 januari 2009: kaputwiehund (papa)
08 januari 2009: DolleMina
11 januari 2009: Diaan en Peaceman (jongen)
12 januari 2009: Estrys
13 januari 2009: Cattie
16 januari 2009: Juttertje (jongen)
21 januari 2009: admiraal_anaal (papa)
23 januari 2009: Logout (meisje)
23 januari 2009: Jelief (jongen)
26 januari 2009: Jore (jongen)
28 januari 2009: Fruppel (meisje)
05 februari 2009: Twarres (papa)
11 februari 2009: Tinuviel en iamredleader
12 februari 2009: h2h2
14 februari 2009: maffemuts
18 februari 2009: hassanjassan (papa)
20 februari 2009: Zweefvliegje (was: klonelin)
21 februari 2009: Koningin
24 februari 2009: Raissa en milanese (meisje)
25 februari 2009: ik80 (meisje)
03 maart 2009: Carmella
***19 maart 2009: texelonia en Micha ***
18 april 2009: S_oepstengel
27 april 2009: nummer_zoveel
04 mei 2009: Noli
22 mei 2009: Angel-Eyez
24 mei 2009 Marlieske
25 mei 2009: jostib2nd (papa)
27 mei 2009: Vicky
29 mei 2009: Memmel
06 juni 2009: Mammamia

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:39 schreef Miffy1984 het volgende:
Eigenlijk moet ik in het kinderfototopic zijn, maar om het hier voor mij even officieel af te sluiten, hier is Thijmen!
Binnenkort meer kiekjes in het fototopic.

Wat een lieverd!
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 21:43 schreef Carmella het volgende:
Raissa; wat moeilijk hè, als je nóg rustiger aan moet doen, terwijl je dat al zoveel mogelijk doet...
Ja... Ik heb nu al het gevoel alsof ik de hele dag op mijn luie ass zit en als ik bij dat hele kleine beetje inspanning dit al krijg dan kan ik straks niets meer doen

Voel me niet op mn best vandaag, das denk ik wel duidelijk aan de toon

[ Bericht 6% gewijzigd door Lois op 13-10-2008 20:19:40 ]
pi_62272451
Oh, Miffy, wat lief...!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:37:20 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62273335
Ik heb er nog maar even een plaatje van gemaakt in de OP hoor, van die lieve schattige Thijmen!
Echt een mooi ventje Miffy!

Enneh... Marit... jij bent ook wel aardig stil de laatste paar uur. Nog 'gerommel' dat het vermelden waard is?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:53:04 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62273991
Miffy, wat een mooi jongetje! Van harte gefeliciteerd hoor!
(Allerschattigst neusje , zijn we soms verre familie?:D )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62275133
Angel-Eyez bellen naar de vk kan altijd nee heb je ja kun je krijgen, echter net als Vicky krijg ik de echo van de gyn omdat er een medische reden achter schuilt.

Rond de 12 weken op 11 november, laten we nog een echo doen, de combinatie test en ook al ben ik geen 35 jaar (of ouder) deze krijgen we wel vergoed van de verzekering, ik ben namelijk extra aanvullend verzekerd mbt zwangerschap, prenataal onderzoek enz enz. voor andere dames misschien ook eens interessant om te checken aangezien praktisch iedere vk roept dat je die niet vergoed gaat krijgen.

Aaaaaaah wat is Thijmen een schatje. Dat kleine wipneusje

Raissa wat vervelend dat je nog rustiger aan moet doen, maar doe het wel hé luister goed naar die signaaltjes zeker vanwege je darmen en de kans op andere rare auto immuun dingetjes die je kan krijgen.
(helaas hebben we daar als CU en Crohn patiënten meer kans op)

Hier gaat het verder prima, was vandaag wel een vermoeiende dag. Manlief had een vergadering en was pas laat thuis, moest dus Isa ophalen en zorgen dat ze netjes op tijd in bed lag.
Verder geen probleem hoor maar ik was zoooo moe
Ben daarna als een blok in slaap gevallen op de bank om nu even wakker te worden.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 9 oktober 2008 @ 23:36:30 #6
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62275242
ow ik ben velieft
wat een schattig ventje die Thijmen

btw... de suikertest werkte bij mij

ow en bedankt voor alle verhalen over wanneer de echo kan/mag/is
ik heb geen medische reden, weet wanneer ik bevrucht ben...
ik wacht dus braaf af wat de vk morgen wil als die mij belt
No more games, no more drama...
pi_62275404
Je zal vast wel eerder een echo krijgen hoor Angel-eyez, meestal zijn ze daar niet flauw mee via de vk had ik er ook een kunnen krijgen echter loop ik ook bij de gyn dus dat zou een beetje dubbelop geweest zijn.

Ik zit nu het topic te lezen over de naald en de urine haha hilarisch!
Mama van Isa en Ties
pi_62276656
TvP'tje
Kwam iedereen een goede nacht toewensen
en Marit een drukke nacht in het goede van de zin
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_62276729
MIffy, Wat issie mooi!

Marit, Succes!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_62278290
Miffy wat is Thijmen mooi!

Marit, alweer een hle tijd stil! Zou je echt bezig zijn? Of misschien zelfs al klaar? Ik hoop het!

Gisteravond met plassen zag ik 2 slijmdraadjes in mijn plas, . Rest van de nacht niks gezien.
pi_62278387
ik was druk bezig met slapen !
inmiddels fris opgestaan zonder iets bijzonders te voelen.
Nouja, maar weer blij zijn met een goede nacht!

Miffy, wat is Thijmen een snoepie !
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:03:08 #12
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62278422
Lekker dat je goed geslapen hebt Marit, maar jammer dat er nog niks aan de gang is...

Ik ben vroeg mijn bed uitgerolt, lag niet lekker meer, als ik op mijn linkerzij lag dan had ik het gevoel dat mijn linkerknie zich had overstrekt en rechts idem dito... Dus maar eerst lekker onder de warme douche gestaan!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_62278425
Slapen is ook fijn. Ben je iig lekker uitgerust! Hoe voel je je verder?
pi_62278478
verder voel ik me een beetje 'mak', snap je wat ik bedoel?
Tijd lijkt langzaam te gaan tot maandag, voelt beetje alsof er in tussentijd alleen maar loze tijd zit, beetje op overleef-stand tot volgende controle.
Ik weet wel dat het natuurlijk onzin is, maar de vk gaf gistren zo duidelijk aan dat ik echt niets moet verwachten dat ik dat blijkbaar ook niet meer doe.
Gelukkig is Vin het weekend gewoon vrij dus kunnen we nog wel gezellige dagen gaan maken met ons drietjes. Mijn ouders komen vanmiddag ook naar het zuiden voor een weekje vakantie, dus zo saai en leeg zullen de dagen niet zijn hoor!
't is meer een gevoel.
pi_62278531
Kan me het wel voorstellen. Je bent voor mijn gevoel al een tijdje 'bezig', maar toch schiet het maar niet op... beetje als met KD in de zomer. Fijn dat je iig afleiding hebt dit weekend en volgende week.
pi_62278765
nouja, niet echt bezig... dinsdagavond/nacht wel voor mijn gevoel
maar sinds woensdagmiddag is het weer rustig. Ook na het strippen gisteren geen echt last gehad.
Nu ook niets geen last van krampen of harde buiken.
Gelukkig ook maar, die uitputting hoef ik niet mee te maken hoor !
OF echt aan de slag .. of dan maar rustig en afwachten.
pi_62279789
Thijmen
Marit, fijn dat je weer goed geslapen hebt...

Wij hebben gister weer de echo gehad, nu lag het babytje helemaal goed
Alles goed kunnen zien, veel beweging ook. Was erg leuk.
En alles is goed!
pi_62279853
Thijmen is cute Miffy!

Marit, ik duim dat dit dan toch echt jouw topic wordt!
Wel fijn dat je lekker kan slapen
Fake it till you make it...
pi_62279929
Oh Miffy, wat issie mooi

Hier weer een suikerdagcurve vandaag. Ben al nuchter wezen prikken, nu 2 uur na het ontbijt en 2 uur na de lunch weer..
Ik heb het gevoel dat mijn buik zakt, hij zit lager en ik heb veel druk op m;n onderkant. Zal mij benieuwd of uk echt aan het indalen is..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62280068
Marit, ik wens je een paar rustige dagen toe. Zowel lichamelijk als geestelijk
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:47:13 #21
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62280274
Miffy, wat een mooi ventje

En Marit, wat kan wachten toch lang duren hè? Wel fijn dat je goed slaapt s nachts.

Fuente, succes met prikken!!

Hmm ik heb ontdekt dat ik van thee nog meer last krijg van brandend maagzuur, terwijl ik dat nu zo lekker voor de keel vind. Ik ga vandaag maar eens groene thee proberen, straks even warm douchen en even een frisse neus halen. En meteen honingdrop. Is er een hoestdrank die ik mag gebruiken trouwens?

[ Bericht 37% gewijzigd door Diaan73 op 10-10-2008 09:58:16 ]
Make love, not war ☮
pi_62281373
Miffy wat een schatje!

Koningin heb je nog een foto mee gekregen van de echo?

Marit wel fijn dat je goed hebt geslapen! Hier ook gelukkig.

Fuente succes met de prikken. Moet je dan naar het ziekenhuis?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:43:39 #23
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62281450
Wat een pláátje Miffy! Echt de tranen rollen over mijn wangen, over een paar weekjes hebben wij hopelijk ook zo'n mooierd!

Diaan; wat k.u.t dat je zo verkouden bent. Ik was ook verkouden maar niet zo lang gelukkig. Geen idee welke hoestdrank je nu mag hebben, even naar de apotheek?

DJMO; balen van je astma maar ik herinner me dat je rookt. Zou je daar, als je niet al gestopt bent, niet eens mee stoppen? Los van alle gezondheid risico's en blijkbaar astma in de familie (.....!) Om heftige medicatie te gebruiken terwijl je nog rookt snap ik voor geen meter. Mocht je al gestopt zijn, way to go en niet meer beginnen!

Verder Marit: maar gelukkig wel lekker geslapen, nóg wel
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_62281460
Diaan, ik zou het even bij de drogist vragen. De kinderhoestsiroop met thijm enzo mag iig niet volgens de gebruiksaanwijzing hier!

ingrid, ja. Gelukkig woon ik redelijk dicht in de buurt bij het ziekenhuis. Volgens mij mag het anders ook op een prikpost, maar die zijn hier maar tot 13:00 uur geopend.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:44:19 #25
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_62281461
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 09:47 schreef Diaan73 het volgende:

Hmm ik heb ontdekt dat ik van thee nog meer last krijg van brandend maagzuur, terwijl ik dat nu zo lekker voor de keel vind. Ik ga vandaag maar eens groene thee proberen, straks even warm douchen en even een frisse neus halen. En meteen honingdrop. Is er een hoestdrank die ik mag gebruiken trouwens?
Groene thee kan idd helpen, of zoethout thee of de thee'en van zonnatura (hoeft niet persee het merk te zijn uitteraard, maar meer voor de kruidenthee ipv zwarte thee wat in veel thee zit)
Btw Diaan... doe je rustig aan met drop met gemiddeld 4 dropjes zit je al aan je taks voor je bloeddruk
melk met honing kan trouwens ook een weldaad zijn voor je keel en voor je maagzuur, je kan ook proberen een klein wolkje melk in je thee te doen dit hielp bij een vriendin van mij toen ze er last van kreeg.

Hier verder een kl*te nacht gehad met nachtmerries, en dan weer eens niet in slaap kunnen komen, en dan eindelijk slapen... *tringggggggggggggg* wekker om op te staan
Gewoon n stuiterballetje
pi_62281487
Diaan, ik mocht Noscapine gebruiken; een soortnaam hoestdrank.
Ze moesten het bij de apotheek wel opzoeken in het grotedikkeengemedicijnenboek, maar die mocht dus gewoon.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62281648
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:44 schreef Fuente het volgende:
Diaan, ik zou het even bij de drogist vragen. De kinderhoestsiroop met thijm enzo mag iig niet volgens de gebruiksaanwijzing hier!

ingrid, ja. Gelukkig woon ik redelijk dicht in de buurt bij het ziekenhuis. Volgens mij mag het anders ook op een prikpost, maar die zijn hier maar tot 13:00 uur geopend.
Dat scheelt weer dan.

Als ik naar het ziekenhuis zou moeten gaan voor prikken of wat dan ook ben ik wel 40 min aan het fietsen.
Fietsen begint steeds vaker pijn te doen. Vooral veel steken in mijn kruis, erg irritant.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:11:39 #28
114177 Diaan73
pi_62282125
Is honingdrop dan ook slecht voor je bloeddruk, ik dacht alleen zoute drop. Op zich is mijn bloeddruk prima.. ik ga in ieder geval wel even wat zuigsnoepjes halen, die Zwitserse. Helaas lust ik echt geen melk, dat krijg ik niet weg... maar die zoethout thee is wel een optie. Bedankt voor het meedenken en al jullie suggesties
Make love, not war ☮
pi_62282399
Volgens mijn verloskundige is het niet het zout in drop dat de bloeddruk kan verhogen maar glycyrrhizinezuur. Dat zit in alles soorten drop en ook in zoethout.
Maar gelukkig moet je echt enorme hoeveelheden eten wil het een risico vormen. Dus geen zak drop per dag of liters zoethoutthee. Maar wat dropjes op een dag of een paar kopjes zoethoutthee zou geen kwaad kunnen.

Ze raadde het me zelfs aan omdat het misselijkheid kan helpen bestrijden, glycyrrhizinezuur kan namelijk een maagzuurremmende werking hebben

Zie ook: Hypertensie op wikipedia, glycyrrhizinezuur op Wikipedia
pi_62282484
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:21 schreef owlet het volgende:
Volgens mijn verloskundige is het niet het zout in drop dat de bloeddruk kan verhogen maar glycyrrhizinezuur. Dat zit in alles soorten drop en ook in zoethout.
Maar gelukkig moet je echt enorme hoeveelheden eten wil het een risico vormen. Dus geen zak drop per dag of liters zoethoutthee. Maar wat dropjes op een dag of een paar kopjes zoethoutthee zou geen kwaad kunnen.

Ze raadde het me zelfs aan omdat het misselijkheid kan helpen bestrijden

Zie ook: Hypertensie op wikipedia
Drop tegen de misselijkheid? Oeh, dat ga ik proberen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:29:48 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62282607
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:43 schreef marlieske het volgende:
Je zal vast wel eerder een echo krijgen hoor Angel-eyez, meestal zijn ze daar niet flauw mee via de vk had ik er ook een kunnen krijgen echter loop ik ook bij de gyn dus dat zou een beetje dubbelop geweest zijn.
Daar kan je je op verkijken hoor.
Ik mocht best met 9 weken een echo van de vk, maar dan zou ik hem met 12 weken niet meer krijgen. Ze liet mij de keuze, maar vertelde wel dat het voor ons met 12 weken ook leuker zou zijn om te kijken. En dus hebben we braaf gewacht.

Nu scheelt het dat ik zelf ook niet zo heel goed ben in het ophangen van drama-verhalen over waarom ik per se een vroege echo zou willen. Ik ben niet zo goed in liegen, of drama.
En hiermee bedoel ik niks richting de meiden die om wat voor onzekerheden dan ook een vroege echo wilden hoor! Alleen dat ik alleen uit 'ik ben nieuwsgierig' een vroege echo wilde en dat ik daar dan dus niet een nerveus verhaal van kon maken om te kijken of ik een extra kon krijgen.

Een beetje wat Angel_eyez ook zegt. Ik wist precies wanneer ik zwanger was geraakt, dus kon ook daar niks van maken. En ik kan dus ook niet 'liegen' over 'nee, geen idee wanneer mijn laatste menstruatie was, die was wat raar, mss ben ik toch wel langer zwanger' etc. etc.
Again, geen nare sneer naar meiden die dat echt hadden/hebben, maar ik weet dat er ook genoeg meiden zijn die dat verhaal wel ophangen om maar zsm een echo te krijgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 10-10-2008 11:50:53 ]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:31:52 #32
114177 Diaan73
pi_62282658
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:21 schreef owlet het volgende:

Ze raadde het me zelfs aan omdat het misselijkheid kan helpen bestrijden, glycyrrhizinezuur kan namelijk een maagzuurremmende werking hebben

Zie ook: Hypertensie op wikipedia, glycyrrhizinezuur op Wikipedia
ik ga zo honingdrop kopen en een zak per dag opeten? Daar kom ik echt niet aan. En misschien helpt het dus ook nog tegen de brandend maagzuur.
Make love, not war ☮
pi_62283123
Hier ook hoor BE. Eén echo, ergens tussen week acht en week twaalf ofzo en de echo met twintig weken. En verder alleen als het medisch gezien noodzakelijk is.

Ik geloof dat de termijnecho rond de 12 weken in "mijn" praktijk inmiddels wel standaard is geworden, toen ik zwanger was van Ronja werd die geloof ik alleen maar gedaan als je niet zeker was van de termijn. Nu was ik dat wel (en daar kon en wilde ik ook echt niet over gaan liegen) maar er werd toch een echo gedaan.

Ik vraag me dan toch ook een beetje af of zo'n verloskundige er niet gewoon doorheen prikt. Die ziet elke dag verse zwangeren, zal die niet weten dat je het liefst zo snel mogelijk een echo wil?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:50:39 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62283180
Ja, dat dus idd.
12 weken is inmiddels idd wel redelijk standaard ook, ook als je wel precies denkt te weten hoe ver je bent, maar verder moet je iig bij onze praktijk van goede huize komen wil je er nog eentje bij kletsen.
pi_62283370
gelukkig zijn er voor nieuwsgierige mensen voldoende mogelijkheden om een pretecho te laten maken en zelf te betalen (al worden die volgens mij ook niet snel gedaan voor de 12 weken omdat er dan nog zo weinig te zien is en er het risico is dat de echo inwendig moet).
In mijn ogen een stuk beter dan de verzekering op laten draaien voor iets dat niet nodig is.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:01:07 #36
114177 Diaan73
pi_62283465
Aangezien wij IUI hadden gedaan, kreeg ik de eerste echo al met 7w4d, maar ik vind de echo rond 12-14 weken die wij ook hebben gehadveel mooier om te zien. Die eerste is vooral om te kijken of het vruchtje op de goede plek zit, op die van 12-14 weken zie je al echt een babyvormpje. Als ik moest kiezen, zou ik dus altijd voor die van 12-14 weken kiezen....
Make love, not war ☮
pi_62283752
dubbel
Sara
Merel
Ukje
pi_62283780
Bij Sara had ik een echo bij 5 en 7 weken in het ziekenhuis, ivm onduidelijke termijn (door de pil zwanger geworden). En met 12 weken bij de VK, omdat dat standaard was.
Deze beep wist ik pcies wanneer ik zwanger geraakt ben, dus alleen een echo bij 10 weken (hier is het tussen de 10 en 12 weken bij de vk).
Vervolgens de 20 weken echo.

Erna heb ik inmiddels nog 3 echo's gehad en as dinsdag nog een 4e ivm de groei.

Persoonlijk vind ik het vrij raar om te liegen dat je niet weet hoe lang je zwanger bent om zo extra echo's af te dwingen, maar goed.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:18:00 #39
114177 Diaan73
pi_62283857
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:

Persoonlijk vind ik het vrij raar om te liegen dat je niet weet hoe lang je zwanger bent om zo extra echo's af te dwingen, maar goed.
Mee eens Het zou denk ik niet eens in mij opkomen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:30:21 #40
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_62284198
ik heb nu elke maand een echo en bij onzekerheid extra, en natuurlijk is het fijn om naar je kleintje te gluren, maar als het niet echt nodig was geweest waren voor mij de "standaard" echo's al voldoende geweest.
Mja niet iedereen is hetzelfde en de motivatie's zijn ook niet voor iedereen gelijk, kortom ik ga niemand veroordelen om zijn/haar keuze, wel vind ik het jammer als er misbruik gemaakt wordt van deze mogelijkheden... alsof het allemaal nog niet genoeg kost ( en dan bedoel ik dus gezondheidszorg in het algemeen en de verzekringskosten die wij als burgers mogen betalen )
Gewoon n stuiterballetje
pi_62284477
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:

Mee eens. gelukkig ken ik mijn cyclus vrij goed en is liegen ook niet mijn sterkste kant, ik word dan knalrood

Moet wel zeggen dat ze hier vorige keer vrij vlot waren met echo formulieren uitdelen. (onze vk heeft geen echo apparaat) Maar toen kreeg je ook nog alle echo's vergoed. Inmiddels krijg je de combi test bv niet meer vergoed of je moet extra verzekerd zijn of ouder als 35 jaar zijn.
Er is dus wel het e.e.a. veranderd in echo-wereld

Hier overigens alle keren een m.i. voor de vele echo's die ik kreeg, de eerste met ik meen 9 weken was vanwege veel bloedverlies dat al 2 weken aanhield, de rest allemaal bij de gyn die nogal snel een tube gel ter hand neemt en dat is dan ook meteen het enige voordeel van bij de gyn moeten lopen.

Overigens is een echo rond de 12 weken inderdaad veel leuker je ziet dan echt een kindje en geen zakje met knipperlichtje.

Aankomende dinsdag gaan wij iig even spieken hoe het met ons knipperlichtje gesteld is, kon de afspraak al vorige week hebben als ik wilde maar als je dan geen hartje ziet wat mogelijk is omdat het net op de grens qua termijn ligt, ga je je eigen weken zorgen maken, zo kan een echo je dus ook tegen je keren.
Mama van Isa en Ties
pi_62284859
tvp
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_62284894
quote:
[b]Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:

Dat dus.
pi_62285041
Wat mij trouwens wel opvalt (zit ook op een ander forum met dames die even ver zwanger zijn)
dat er tegenwoordig veel ge-echo't word voor de 10 weken en dat zonder medische reden.
Ben daar zowat de enige die nog geen echo heeft gehad met 8 weken zwangerschap er word dus door veel vk wel zonder duidelijke reden een echo uitgevoerd.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:54:28 #45
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62286430
Marlieske, ook ikehb pas met 10 weken mijn eerste echo hoor!

Dinsdag komt MvM langs. Nou wil ik het eigenlijk geheim houden voor onze hulp in huis, maar die flessen worden volgens mij op maandag opgehaald. En dan is ze er. En ik heb zo geen zin om het er al met haar over te hebben. Dan wil ze er 'leuk' over gaan praten...dat doe ik wel met mijn vriendinnen, en niet met de hulp. Ze denkt echt dat we de beste vriendinnen zijn en dat haar zoontje van 2 Anna's beste vriendje wordt. Neeheeee. Soms staat ze op vrijdag ineens met haar ventje voor de deur: "Ja, XXX wilde Anna een kusje geven, dus ik dacht ik fiets even langs...." Nouja, een gecompliceerde relatie dus en ik hou het liever nog effe voor mezelf.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62286554
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:56 schreef Dakota het volgende:
tvp
Want er staat helemaal niets waarop je kan reageren? Dus maar een TVP?
Sara
Merel
Ukje
pi_62286590
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:54 schreef Memmel het volgende:
Marlieske, ook ikehb pas met 10 weken mijn eerste echo hoor!

Dinsdag komt MvM langs. Nou wil ik het eigenlijk geheim houden voor onze hulp in huis, maar die flessen worden volgens mij op maandag opgehaald. En dan is ze er. En ik heb zo geen zin om het er al met haar over te hebben. Dan wil ze er 'leuk' over gaan praten...dat doe ik wel met mijn vriendinnen, en niet met de hulp. Ze denkt echt dat we de beste vriendinnen zijn en dat haar zoontje van 2 Anna's beste vriendje wordt. Neeheeee. Soms staat ze op vrijdag ineens met haar ventje voor de deur: "Ja, XXX wilde Anna een kusje geven, dus ik dacht ik fiets even langs...." Nouja, een gecompliceerde relatie dus en ik hou het liever nog effe voor mezelf.
Ieks, vreselijk dat soort mensen. Nu houd ik sowieso niet van onverwacht bezoek, maar goed. Enniewees, volgens mij
(maar ik kan me ook vergissen) werden de flessen hier op vrijdag opgehaald. Misschien kan je overleggen over de dag? Of anders kijken of je de flessen zelf naar een depot kan brengen?
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:05:56 #48
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62286738
Owlet grappig he want jij loopt bij dezelfde vk als ik en omdat de termijn helemaal niet duidelijk was bij Eva had ik een termijnecho en toen bleek ik 7weken/1dag te zijn en daarna pas een 20weken echo gehad. Eerder nooit een reden gehad om er nog eentje aan te vragen. Toen het echter daarentegen helemaal mis ging kreeg ik op de HR-poli iedere week een echo maar dat was meer of even snel te kijken hoe het met haar ging qua ruimte, groei en vruchtwater dus niet echt uitgebreid gluren.

Ik zou ook niet uit mezelf gaan roepen van dit of dat want dan kan ik lekker extra kijken nee ik denk dan persoonlijk van iemand anders kan beter mijn echotijd gebruiken iemand die het echt nodig heeft.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:06:50 #49
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62286748
Memmel kan je ze niet netjes ergens wegzetten en dan zorgen dat je zelf de flessen afgeeft? Of de hulp een andere dag laten komen als het echt niet anders kan.
pi_62286756
Memmel, bij mij werd het op woensdag opgehaald. Het ligt er maar net aan in welke buurt/stad je woont denk ik. En anders kan je ze misschien idd zelf weg brengen?

En getver die hulp van jou, ik zou dat erg, erg, erg onprettig vinden. Ze infiltreert je leven, getsie.
pi_62287702
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:11 schreef Diaan73 het volgende:
Is honingdrop dan ook slecht voor je bloeddruk, ik dacht alleen zoute drop. Op zich is mijn bloeddruk prima.. ik ga in ieder geval wel even wat zuigsnoepjes halen, die Zwitserse. Helaas lust ik echt geen melk, dat krijg ik niet weg... maar die zoethout thee is wel een optie. Bedankt voor het meedenken en al jullie suggesties
Van zoethout thee kan je ook bloeddrukverhoging krijgen... dus ook niet teveel van drinken...
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:44:25 #52
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62287787
Bij mij werden de flessen op donderdag opgehaald. Je zult het dus even moeten vragen om er achter te komen wanneer ze bij jou opgehaald worden. We hebben inmiddels bijna alle dagen van de week gehad zo te zien?
pi_62289120
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:03 schreef marlieske het volgende:
Wat mij trouwens wel opvalt (zit ook op een ander forum met dames die even ver zwanger zijn)
dat er tegenwoordig veel ge-echo't word voor de 10 weken en dat zonder medische reden.
Ben daar zowat de enige die nog geen echo heeft gehad met 8 weken zwangerschap er word dus door veel vk wel zonder duidelijke reden een echo uitgevoerd.
Toen ik net zwanger was las ik ook op veel andere fora bij en elke dag schreven er weer een hoop meiden dat ze dus een echo afdwongen met het excuus (zoals al eerder hier genoemd) dat ze niet wisten wanneer de laatste menstruatie was. Terwijl ze dat dus wel degelijk wisten, maar ja ze hadden "even geen zin" om die 10 of 12 weken af te wachten. Ik was echt een van de laatste die een echo kreeg en dat terwijl ik hem al had met 10 weken. (Wat ik al erg leuk vond, want ik ging van 12 weken uit).
Erg kinderachtig en ik snap niet eens dat zoiets in je opkomt, iedereen moet die weken gewoon afwachten en de onzekerheid dat je niet weet of alles goed is, dat hoort er nou eenmaal bij. Uitzonderingen zijn de mensen die via de "medische molen" zwanger zijn geworden of met een medische achtergrond, daar is het voor bedoelt... Maar goed, dat is mijn mening. Een zwangerschap is continu dingen afvragen of onzekerheid.
Misschien was het de gemiddelde leeftijd, merendeel was nog geen 20 of krap aan. Ik zie dertigers dat gewoon minder snel doen, maar dan denk ik even heel erg in hokjes
pi_62289200
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:31 schreef Carmella het volgende:

[..]

...
Misschien was het de gemiddelde leeftijd, merendeel was nog geen 20 of krap aan. Ik zie dertigers dat gewoon minder snel doen, maar dan denk ik even heel erg in hokjes
Dat klopt
Sara
Merel
Ukje
pi_62289354
Ik zou ook wel elke week een echo willen, of iig een derde echo ergens rond week 30. Maar om nou te gaan liegen om maar een extra echo te krijgen, dat vind ik echt niet kunnen.
Ik had mijn 12-weken echo met 11 weken. Prima.

Ik ben trouwens 27, in welke groep val ik dan?
pi_62290207
Raissa; ik hoop dat het vooral de bandenpijn is en niet zo zeer de harde buiken

Koningin; fijn dat alles goed was en dat jullie nu even goed naar de baby hebben kunnen kijken
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:09 schreef marit1978 het volgende:
Mijn ouders komen vanmiddag ook naar het zuiden voor een weekje vakantie, dus zo saai en leeg zullen de dagen niet zijn hoor!
Marit; ik hoop dat je een gezellig weekend hebt met je ouders en dat de tijd snel gaat

maffemuts; hopelijk krijg je vannacht een rustige goede nacht slaap
pi_62291160
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 15:31 schreef Carmella het volgende:

[..]

Erg kinderachtig en ik snap niet eens dat zoiets in je opkomt,
hoo hoo it wasn't me! ik zou er namelijk ook niet om gaan liegen, zolang je geen bloed verliest of er niets raars of medisch aan de hand is vind ik 12 weken ook prima te doen. Een echo bij bv 7 of 8 weken geeft nog geen zekerheid het kan dan altijd nog mis gaan.
Maar ik zie die meiden ook niet typen dat er gelogen is of dat het medisch noodzakelijk is, de vk stuurde ze "gewoon" door voor een echo, en dat zijn jonge meiden en meiden van over de 30, dus of het leeftijds gebonden is?
Overigens mocht ik van de vk ook al "gewoon" een echo laten maken en dan rond de 12 weken nog eens gaan.... tja ligt denk ik echt aan de vk dan?
Mama van Isa en Ties
pi_62292196
Ik vond eerlijk gezegd de echo bij 8 weken ook lang niet zo leuk als die bij 11 weken, in die drie weken kan groeit het vruchtje van vruchtje naar mini-mini-mini mensje. Maar het was wel leuk om het verschil gezien te hebben.

Toen ik de vk belde over het bloedverlies dat ik had heeft ze me gelijk een echo-formulier toegestuurd maar ze zei er wel bij dat als ik direct de echo zou laten maken ik verder géén echo zou krijgen tot aan de 20 weken echo. De echoscopist dacht daar anders over, ze vond dat je bij 8 weken 3 dagen de termijn nog niet met 100% zekerheid kon vaststellen en heeft ons dus bij 11 weken laten terugkomen. De zwangerschapsduur is toen ook met ruim een week naar achteren (korter dus) gezet (hoe dat kan weet ik niet, mijn cyclus was regelmatig).

Moet ook zeggen dat ik iemand ken die met haar zwangerschap bij de gyn loopt (geen medische indicatie verder) en ze eigenlijk bij ieder bezoekje aan de gyn een echo krijgt. Kan me best voorstellen dat je dan als "gewoon" iemand die maar 2 echo's krijgt gedurende de hele zwangerschap best even jaloers bent en ook wil spieken, maar daar zijn de pret-echo's dan eigenlijk voor.

Ik denk zelf niet dat je het aan leeftijd kan koppelen, er zijn ook zat vrouwen van 30+ die erg onzeker zijn en best even een leugentje om bestwil willen doen om toch eerder een echo te krijgen.
pi_62293375
wat een gezeur zeg.
Ik kan me erg goed voorstellen dat iemand zegt dat ze niet weet wanneer haar laatste menstruatie was omdat ze erg benieuwd is of het allemaal klopt in haar buik.
Vooral bij de eerste heb je geen flauw idee wat er op je staat te wachten.

Ik werd door de pil zwanger en kreeg een echo omdat ze dachten dat ik verder was (helaas, ellenlange cyclus) echo met 6/7 wk dus.
Dat was een hele geruststelling voor mij..er zat iets in mijn buik en er was duidelijk een dooier + dooierzakje te zien. 3 weken later mocht ik nog een keer. en het gaf me zo'n rustig gevoel om het hartje te zien..

Ik kan dus erg goed begrijpen dat er vrouwen zijn die graag een extra echo willen in de eerste weken

ik had bij 23 weken nog een extra echo trouwens ..dit was omdat mijn oudste zus 12 hartafwijkingen had en daaraan is overleden als baby.

Bij ons popje is gelukkig alles in orde
wanna rub mah puppeh?!
pi_62293487
Ja maar Dakota, het ging toch juist niet om de vrouwen die een extra echo krijgen omdat er écht een onduidelijke cyclus is. En ook niet om het feit dat mensen graag een extra echo willen (want dat kan ik me heel goed voorstellen, ik heb de dagen tot de echo ook afgeteld net als de meeste hier denk ik ).

Het ging er om of je zou liegen dat je je cyclus niet goed kende om maar die extra echo te kijgen.

Fijn dat jullie baby in orde is, ik kan me voorstellen dat het extra spannend is met zo'n familiegeschiedenis!
pi_62293538
jah dat zei ik:

Ik kan me erg goed voorstellen dat iemand zegt dat ze niet weet wanneer haar laatste menstruatie was omdat ze erg benieuwd is of het allemaal klopt in haar buik.

ik bedoelde een liegelaar

je zou toch op zijn van de zenuwen als het een 'óngelukje' is en je geen flauw idee hebt..en ook nog eens een week of 4 zou moeten wachten..?
wanna rub mah puppeh?!
pi_62293657
Ja maar dat praat het leugentje toch niet perse goed? Althans, niet in mijn misschien te naïeve beleving
Ik ben ook op geweest van de zenuwen en ik heb wel gekozen voor een vroege termijnecho. Dan maar geen mooi babyplaatje maar wel de zekerheid of er uberhaubt een kindje zat.
Maar niet door te liegen zodat ik lekker twee echo's zou krijgen.

En nogmaals, als je zoals in je laatste zin geen flauw idee hebt dan hoef je toch ook niet te liegen? Dan zeg je gewoon de waarheid: ik heb geen flauw idee, het was niet gepland.
pi_62293974
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 16:41 schreef marlieske het volgende:

hoo hoo it wasn't me!
Ik had het ook echt over die meiden in kwestie, die dus letterlijk schrijven dat ze dat doen Niemand hier, jou ook niet
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 18:13 schreef Dakota het volgende:

Dat heeft toch iedereen?
pi_62294938
Jullie kletsen dit topicnummer ook weer te snel vol hoor !
pi_62295672
Nog niks veranderd Marit?
pi_62295798
nope.. behalve veel slijmverlies vanmiddag geen andere opvallende tekenen helaas
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:41:20 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62296555
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 20:01 schreef marit1978 het volgende:
nope.. behalve veel slijmverlies vanmiddag geen andere opvallende tekenen helaas
ook geen overmatig last van maagzuur? Heb mijn eerste 5cm gekregen op 'maagzuuraanvallen' om de 1,5 uur......
pi_62297039
verrek !
hahaha, wel last van mijn maag ja
sinds gisteren weer frequent aan de rennies

plan is eerst maar eens te gaan genieten met z'n drietjes van een mooi weekend...
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:08:43 #69
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62297187
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:01 schreef marit1978 het volgende:
verrek !
hahaha, wel last van mijn maag ja
sinds gisteren weer frequent aan de rennies

plan is eerst maar eens te gaan genieten met z'n drietjes van een mooi weekend...
Nou, dan kijk maar es of er regelmaat in zit en geniet van het weekend. Wie weet krijg je net als ik een paar centimeter cadeau op die manier.
pi_62297322
De reden dat ik een vroege echo krijg is puur omdat ik 'm via de gyn krijg, via de VK had ik een normale 11/12 weken echo gehad.
ik heb een tijd geleden een vraag gesteld bij de gyn vanwege mijn verleden en omdat ik ineens zo'n lange cyclus had. Ik moest terugkomen als ik of weer een lange cyclus had of zwanger was.

Gister dus bij de vk geweest. Aangegeven dat Amber bijna geboren was zonder dat de vk erbij was. Is iig genoteerd in mijn dossier en bij de bevalling van de 2e blijft de vk er als ik 5 cm heb.
Verder de "problemen" besproken die we hadden met de KMA van Amber. Ze had als advies om de kinderarts van Amber te bellen met de vraag of we eventueel op voorhand al met speciale voeding kunnen beginnen om zo de ellende van huisartsenpost/ziekenhuis voor te zijn. Vanmiddag gelijk de kinderarts gebeld en de vraag voorgelegd. Ambers dossier wordt er nu bijgepakt en een en ander wordt besproken met de kinderarts. Nee heb je, ja kan je krijgen.. toch?!

Marit, hoop toch dat jij snel je kleintje in je armen mag sluiten hoor!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62299881
Nou Marit ik hoop dan voor je dat je plan om lekker te gaan genieten met zijn drietjes doorgang kan vinden, je hebt je er nu op in gesteld dus ik zou zeggen geniet er nog even van
Mocht die last van je maag toch er voor zorgen dat er vordering komt .... veel succes!

Vicky goed dat je het nu allemaal voor wilt zijn, en wat extra oplettendheid vanaf de start kan nooit kwaad.
Mama van Isa en Ties
pi_62300207
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:01 schreef marit1978 het volgende:

Goed zo Marit! En hopelijk na het weekend snel je kleintje in de armen
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 21:14 schreef Vicky het volgende:
Nee heb je, ja kan je krijgen.. toch?!
Zeker Vicky, alleen maar goed dat je die dingen allemaal al aankaart lijkt me
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 oktober 2008 @ 00:07:15 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62300945
Marit, geniet van je weekend

Even over echo's... Ik wist precies hoe mijn cyclus was, maar heb toch met 9w4d een termijnecho gehad en daarna met 13w een echo om alles na te kijken. De 20w echo was toen nog niet, wel met 36w3d een liggingsecho, waarna Isa prompt besloot dat ze geboren wilde worden (met 36w 4d een echo om vrucht water te checken ) Nu was het wel zo dat ze bij mijn Vk zelf een echoapparaat hadden, misschien dat dat ook uitmaakt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_62303591
Bij ons hebben ze ook zelf een echo apparaat, maar ze checken alleen rond 10/12 weken, verder wordt je altijd doorgestuurd naar de gyn voor echo's.
Ach ja, het gaat natuurlijk overal anders, daar is niets mis mee denk ik zo. Iedereen is blij om in het begin z'n uk een keer te zien en te weten dat alles goed zit.
Sara
Merel
Ukje
pi_62303625
goedemorgen .. fijn weekend voor jullie ook!
pi_62303754
onze vk heeft geen eigen echoapparaat.

Mag ook bloed gaan prikken, van de week maar ff doen als ik toch in het zh ben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:22:26 #77
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62307346
Jij ook een heel fijn weekend Marit. Geniet ervan!
Volgend weekend heb je vast hordes kraambezoek voor de deur. (of alles is al lang geweest )

Hier een echo bij 6wk2d (spiraalzoektocht+beetje termijn) en bij de intake bij de vk 9wk3d. Ik ga er vanuit dat ze nu rond de 12 weken vast niet nog een keer een echo gaat maken aangezien ik er al twee zo vlot na elkaar heb gehad.

Rond 20 weken krijg ik sowieso weer een echo maar dat is bij een praktijk ergens anders (die man is huisarts maar heeft er een echobureau "erbij") We konden kiezen voor het ziekenhuis of bij deze praktijk maar onze vk zei meteen dat dit een heel aardige man is die echt de tijd voor je neemt, graag een babbeltje maakt en voor 10 euro (extra) foto's en een DVD'tje maakt (dat laatste kost bij het ziekenhuis 40 euro en mag je op het babbeltje hopen )

Ik weet niet meer wanneer ik er afgelopen week over begon (ik geloof donderdag) maar ik heb meteen die middag toch maar de fysio gebeld. Ze kent me gelukkig en vond wat ik vertelde niet lekker klinken dus ik mag aanstaande maandag al komen om meteen te kijken hoe het gaat en wat we kunnen doen.
Ik ben blij dat ik toch maar meteen heb gebeld want op het moment kan ik geen enkele beweging maken of ik plop en knak echt alle kanten op. Meteen ook maar even mijn bekkenband weer opgesnord.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_62307775
Heb gister een echo gehad (6 weken i.v.m. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 3 jaar geleden) en hij of zij zit op de goede plaats!

Over 3 weken weer...Vind het wel leuk, wat vaker een echo.
pi_62307829
Fijn mammamia!

Noli, wat rot dat je nu al zo'n last van je bekken hebt. Hopelijk kan de fysio je goed helpen.
pi_62310175
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:48 schreef Mammamia het volgende:
Heb gister een echo gehad (6 weken i.v.m. een buitenbaarmoederlijke zwangerschap 3 jaar geleden) en hij of zij zit op de goede plaats!
Wat fijn Mammamia

Noli; ik hoop dat de fysio je wat kan helpen
pi_62310475
Mamamia, wat fijn zeg! Zal vast een opluchting zijn

Wij hebben net laminaat gekocht voor de babykamer, eindelijk En een gordijn, gordijnstok enz. Aanstaande woensdag komt het laminaat erin. Ik begin nu echt nesteldrang te krijgen. Steeds dingen uitzoeken, weggooien, manlief is nu boven het traphek aan het verven, het moet gewoon allemaal af nu.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:32:13 #82
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62318004
Hoeiiiiii.. Mammamia, hopen dat je kleintje daar mooi een hele tijd blijft zitten!

Lekker aan het nestelen Fuente?

Het is idd lastig en ik hoop dat de fysio me goed gaat doen. Zo straks in de auto zelfs, we sloegen af bij een stoplicht.. *plop* Kan me niet eens herinneren dat ik zoiets als dit bij Wilyan heb gehad..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_62319820
Ik ben tegenwoordig met opstaan een oud vrouwtje. Kim wil me zelfs al helpen overeind komen.
pi_62322579
hihi, dat is wel heel lief van Kim !
en confronterend voor jou
Nu maar hopen dat ze dat over zo'n 50jaar ook nog voor je doet !

hier erg mistig nog, even kopje koffie en teken-project van ilse afmaken en dan maar even naar een rommelmarktje. Te koud voor de zandbak nog
  zondag 12 oktober 2008 @ 09:29:10 #85
114177 Diaan73
pi_62322717
Mammamia wat fijn dat alles goed is!! En Noli hopelijk werkt fysiotherapie voor je.

Hier nog steeds verkouden en aan het hoesten. Ik voel me lichamelijk verder wel wat beter, dus morgen maar weer werken. Gisteren ook meegeweest boodschappen doen en op visite geweest bij mn ouders, 's avonds wel erg moe, maar dat is normaal de laatste tijd.
Make love, not war ☮
pi_62323260
Fijn mammamia!

Bah, volgens mij heb ik vannacht migraine gehad.. Ik werd wakker met barstende koppijn en ik ben vriendjes geweest met de wc pot..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62325833
Voel je je nu wat beter Vicky? Rot zeg

ik word gek van mezelf! Manlief heeft inmiddels 2 muurtjes geverfd (ze waren niet wit genoeg naar mijn idee ) en gaat zo de trapleuning nog schilderen.
Ik ben me op de keuken aan het storten, er is zoveel zooi daar! Ga gewoon heel veel weggooien denk ik.
Pfffff, dit heb ik bij Sara nooit zo gehad, nesteldrang, ik word er letterlijk gek van!
Sara
Merel
Ukje
pi_62326553
Mammamia, wat fijn dat alles goed was!! Zal een hele geruststelling voor jullie zijn geweest!

Fuente, nesteldrang is ook wel eens goed; je huis word weer eens een keertje helemaal van boven naar beneden goed opgeruimd ... Wij hebben hier het één en ander verbouwd in huis van de zomer en moesten toen wel aan het opruimen (het hele huis was wit zeg maar . Naast het schoonmaken hebben we ook elk hoekje en kastje uitgemest. Zóóó lekker nu dat dat allemaal klaar is!

Hier is de babykamer zo goed als klaar!! Alles stond al, maar gisteren hebben we nog wat spulletjes opgehangen. Zo leuk! Ik loop steeds even het kamertje in tijdens het tandenpoetsen (ik weet het, rare gewoonte) (en nee, tijdens het poetsen kwijl ik niet ).

Marit, hoe is het met jou vandaag?
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_62326662
hihi, wat leuk even kamertje kijken he ?

hier is het vandaag wel beter dan gisteren, heb beter geslapen gelukkig.
vanmorgen even rustig er op uit geweest, ilse slaapt nu en vanmiddag gaat V. met haar op stap.
Ik merk wel dat ik nu ineens veel vocht ga vasthouden! Gisteravond echt inhammen in mijn benen van mijn sokken...en 3kg zwaarder dan vrijdagavond
Ik drink me een ongeluk, maar echt veel plassen komt er niet van nog.

Nouja, als het psychisch maar wat beter is he? En dat is het wel vandaag.
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:36:02 #90
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_62327104
Och marit wat laat je kindje je lang in spanning.
Gelukkig klink je aardig positief!

Nouja... geniet nog maar even van je nachtrust
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_62328236
Gisteravond heb ik 2 krampgolven gehad, anders dan anders. Het waren er ook maar 2. Maar wel erg pijnlijk, ik werd er duizelig en misselijk van. Echt vreemd! Voor voorweeen lijkt het me erg vroeg...
pi_62328962
Voorweeen kan goed hoor Reinhilde. Ik heb met name 's avonds soms flinke harde/pijnlijke buiken, om de 4 minuten die dan na een paar uur weer afzakken. Vaak heb ik dan teveel gedaan. Zoals nu, ik heb de keuken helemaal uitgemest, veel op m'n knieeen gezeten enz. En nu dus als beloning harde pijnlijke buiken, teken dat je het rustiger aan moet doen.
Sara
Merel
Ukje
pi_62329258
Ingrid; wat lief van Kim

Vicky; rot van je migraine, hopelijk blijft het weg nu

Fuente; Wat Jose zegt; soms is het wel lekker, dan keer je je huis even helemaal goed om. Maar kan me ook goed voorstellen dat het je even goed irriteert

Jose; wat leuk dat jullie kamertje klaar is! Ga je nog foto's plaatsen of blijft het even "jullie" kamertje tot de bevalling?

Marit; ik hoop zo dat je kleintje zich snel aandient

Reinhilde; ik kan er verder niks over zeggen, dus gewoon even een voor jou!

Hier gaat het echt minder, ik heb zoveel pijn van die katheter, ik voel hem met de dag meer zitten en het doet zoveel pijn, het voelt alsof er een stuk prikkeldraad in m'n kruis zit (vanaf de nier tot de blaas lopend).
Morgen ga ik het ziekenhuis weer bellen, want ik weet niet hoe ik dit uit moet houden. Al was het uitzicht een paar weken, dan kan ik het "uitzitten", maar dit hou ik niet nog 20 weken vol. En ik heb het nu 11 dagen aangekeken sinds de operatie, maar het blijft zo heftig. Ik voel hem bewegen en schuiven...
Ik snap er ook echt niks van hoe ze me geopereerd hebben met de mededeling "zodra die katheter zit ben je van de pijn verlost in je nier", terwijl ik met veel opzoeken bij de nierstichting op internet lees dat bij alle mensen die katheter zoveel pijn doet en dat het pas weg gaat als hij verwijdert is. Waarom is dat niet verteld voor of na de operatie? Ik begrijp dat artsen mensen zijn, maar hoe kun je me opereren en geen enkele informatie geven. Ik kreeg een folder in m'n handen gedrukt een uur voor ik geopereerd werd, niks is verteld verder, niks is overlegd. Bij m'n vragen kreeg ik een "weten we niet" antwoord (terwijl er dus niemand is die geen pijn heeft gehad na de plaatsing van de katheter, alleen zijn dat dan nog tenminste mensen die hem "maar" 6 weken hebben gehad, ik moet het tot het eind van de bevalling houden, dus nog ruim 4 maanden) en nu moet ik 4 weken wachten tot ik eindelijk m'n volgende afspraak heb bij de chirurg die me geopeerd heeft, zodat ik daar deze situatie voor kan leggen. Ik probeer echt geduldig te zijn, te accepteren dat het zo is en maar de dagen door te komen, maar ik hou het gewoon niet uit zo.
En wat ik nog veel erger vind dan deze pijn, is dat m'n reuma zoveel heftiger word zodra ik niet voldoende beweeg. Ik zit nu al weken thuis, doe een paar stappen per dag in huis en mijn gewrichten en spieren zitten helemaal vast. Als ik dit volhoud tot de bevalling dan zit ik daarna dus in een rolstoel en aan een revalidatie periode van een jaar voordat ik weer iets in m'n lichaam opgebouwd heb. Dan kan ik dus helemaal niks doen als ik net een baby heb gekregen en kan ik het eerste jaar van m'n baby vanuit een rolstoel meemaken.
Over 1,5 week heb ik m'n 20-weken echo (en ben ik alweer 21 weken zwanger), maar ik kan de lol er even niet van inzien, ik vind het zo jammer dat alles zo anders loopt dan ik ooit had kunnen denken
pi_62329353
jeetje Carmella, je zou toch haast gaan denken dat er met die catheter iets aan de hand is waardoor je zo veel last hebt. Ontsteking ofzo?
Ik hoop echt voor je dat ze dat dan morgen in ieder geval gaan uitsluiten, bloedond. en echo ofzo !
Ik zou echt die 4wkn niet meer wachten op je controle !!!
Lukt het niet officieel via de poli, via huisarts naar de SEH gaan en alsnog de chirurg naast je bed !
Wat een ellendig pijnlijk gedoe zeg
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:47:14 #95
114177 Diaan73
pi_62329690
Carmella, wat verschrikkelijk pijnlijk klinkt het allemaal. Ik zou ook geen 4 weken wachten hoor en gewoon morgen weer bellen... Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk komt er snel een oplossing waardoor je minder/geen pijn hebt en ook wat meer kunt genieten van de zwangerschap

Jose, ga je nog even je kamertje showen in het kinderkamertopic?? Ben erg nieuwsgierig....

Reinhilde, ik heb ook geen idee van die voorweeen, geen ervaring mee.

Marit, het weekend is bijna om DE dag dat jullie tweede kindje geboren wordt, komt steeds dichterbij.
Make love, not war ☮
pi_62329793
Carmella, het klinkt echt heel pijnlijk, ik geef je groot gelijk dat je gaat bellen hoor! Zijn er andere mogelijkheden te vinden op internet?
Wens je veel sterkte meid!
Sara
Merel
Ukje
pi_62330245
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:26 schreef Carmella het volgende:
Hier gaat het echt minder, ik heb zoveel pijn van die katheter, ik voel hem met de dag meer zitten en het doet zoveel pijn, het voelt alsof er een stuk prikkeldraad in m'n kruis zit (vanaf de nier tot de blaas lopend).
Morgen ga ik het ziekenhuis weer bellen, want ik weet niet hoe ik dit uit moet houden. Al was het uitzicht een paar weken, dan kan ik het "uitzitten", maar dit hou ik niet nog 20 weken vol. En ik heb het nu 11 dagen aangekeken sinds de operatie, maar het blijft zo heftig. Ik voel hem bewegen en schuiven...
Ik snap er ook echt niks van hoe ze me geopereerd hebben met de mededeling "zodra die katheter zit ben je van de pijn verlost in je nier", terwijl ik met veel opzoeken bij de nierstichting op internet lees dat bij alle mensen die katheter zoveel pijn doet en dat het pas weg gaat als hij verwijdert is. Waarom is dat niet verteld voor of na de operatie? Ik begrijp dat artsen mensen zijn, maar hoe kun je me opereren en geen enkele informatie geven. Ik kreeg een folder in m'n handen gedrukt een uur voor ik geopereerd werd, niks is verteld verder, niks is overlegd. Bij m'n vragen kreeg ik een "weten we niet" antwoord (terwijl er dus niemand is die geen pijn heeft gehad na de plaatsing van de katheter, alleen zijn dat dan nog tenminste mensen die hem "maar" 6 weken hebben gehad, ik moet het tot het eind van de bevalling houden, dus nog ruim 4 maanden) en nu moet ik 4 weken wachten tot ik eindelijk m'n volgende afspraak heb bij de chirurg die me geopeerd heeft, zodat ik daar deze situatie voor kan leggen. Ik probeer echt geduldig te zijn, te accepteren dat het zo is en maar de dagen door te komen, maar ik hou het gewoon niet uit zo.
En wat ik nog veel erger vind dan deze pijn, is dat m'n reuma zoveel heftiger word zodra ik niet voldoende beweeg. Ik zit nu al weken thuis, doe een paar stappen per dag in huis en mijn gewrichten en spieren zitten helemaal vast. Als ik dit volhoud tot de bevalling dan zit ik daarna dus in een rolstoel en aan een revalidatie periode van een jaar voordat ik weer iets in m'n lichaam opgebouwd heb. Dan kan ik dus helemaal niks doen als ik net een baby heb gekregen en kan ik het eerste jaar van m'n baby vanuit een rolstoel meemaken.
Over 1,5 week heb ik m'n 20-weken echo (en ben ik alweer 21 weken zwanger), maar ik kan de lol er even niet van inzien, ik vind het zo jammer dat alles zo anders loopt dan ik ooit had kunnen denken
Ik zou bellen dat je die afspraak met de chirurg vervroegd wilt hebben. Van de week heeft mijn vriend dat ook gedaan bij mijn internist, "het gaat écht écht écht niet goed" en spontaan hadden ze de volgende dag een plekkie. Probeer er wat druk op te zetten, ze kunnen je echt niet zo laten lopen!!

Voor wat betreft de reuma, kun je niet via een fysiotherapeut wat oefeningen krijgen om je gewrichten wat soepeler te houden? (die oefeningen kunnen natuurlijk nooit tippen aan het echte bewegen maar je kunt het wellicht proberen om het zo draaglijk mogelijk te houden)

Dit is natuurlijk niks zo
pi_62330592
Carmella, ik zou echt proberen of je eerder bij die chirurg terecht kan, dit gaat toch nergens over? Nog 4 weken wachten met zo veel pijn? Anders zou ik naar een andere chirurg stappen, want dit is zo naar. Sterkte lief.

Fuente, het waren geen harde buiken, die heb ik elke avond, soms met regelmaat, soms niet. Dit was écht anders. Echt krampgolven van 1 a 1,5 minuut, met 7 minuten ertussen.
pi_62330796
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:30 schreef marit1978 het volgende:
jeetje Carmella, je zou toch haast gaan denken dat er met die catheter iets aan de hand is waardoor je zo veel last hebt. Ontsteking ofzo?
Nee, is geen ontsteking. Die katheter is voor iedereen zo pijnlijk zodra hij geplaatst is na de operatie, alleen moet het normaal maar 6 weken erin. Dus het is "gewoon" die pijn ervan dat hij erin zit. Je voelt het uiteinde zitten.
Ik weet niet hoe vaak het voorkomt dat hij verstopt raakt of verkeerd geplaatst is. Als ik de stukken lees op de nier-site heb ik gewoon de pijn die iedereen ervaart, zolang de katheter er niet uit is.
Maar gaat hij er uit dan krijg ik weer die aanvallen in m'n nier, dus het is zo moeilijk... en medicatie is allemaal niet te doen vanwege de zwangerschap.
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:14 schreef Raissa het volgende:

Voor wat betreft de reuma, kun je niet via een fysiotherapeut wat oefeningen krijgen om je gewrichten wat soepeler te houden? (die oefeningen kunnen natuurlijk nooit tippen aan het echte bewegen maar je kunt het wellicht proberen om het zo draaglijk mogelijk te houden)
Als ik dat zou kunnen, zou ik thuis ook net zo goed m'n dagelijkse dingen kunnen doen. Ik kan nu amper opstaan van bed naar een stoel en naar de wc gaan, dus niks gaat meer...

Maar ik ben blij dat hier jullie aansporen om toch te gaan bellen om eerder een afspraak te krijgen.
Ik voel me zo bezwaard om te gaan bellen en dan niet een 'nee' te accepteren , omdat ze het zo druk hebben. Ik ben echt zo'n troela wat dat betreft, als ze geen tijd hebben, dan laat ik het maar en wacht ik weer, omdat ik ook begrijp dat hun het druk hebben en niet kunnen toveren, maar dit is ook geen doen.
pi_62332227
Carmella, je zegt zelf: dit is geen doen
aangezien jij er verder niets aan kunt doen, is het echt tijd om de chirurg maar weer mee te laten denken
en vooral: te laten beslissen of het inderdaad wel 'normaal' is wat je voelt !

hoe is het contact met je huisarts?
als jij het moeilijk vindt om geen nee te accepteren, kun je dat misschien door je huisarts laten doen.
Ga morgen naar de huisarts, en maak duidelijk: "dit gaat zo geen dag langer meer, ik wil controle ter uitsluiting van problemen. Regel dit maar!"
Echt, krijgt HA het niet via de poli voor elkaar ... dan stuurt hij/zij je in via de SEH
pi_62333321
Carmella wat rot zeg! Ik zou ook bellen hoor! Dit kan toch niet zo? Er moet toch wel een andere oplossing zijn.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:58:38 #102
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62333462
Carmella, wat vreselijk voor je. Ik kan me voorstellen dat je het even niet zo vrolijk meer inziet allemaal, zeker omdat je voelt dat het een weer tot het andere probleem leidt. Sterkte ermee en ik zou ook proberen eerder terecht te kunnen.

Marit....schiet es op nou...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62333693
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:02 schreef marit1978 het volgende:
Carmella, je zegt zelf: dit is geen doen
aangezien jij er verder niets aan kunt doen, is het echt tijd om de chirurg maar weer mee te laten denken
en vooral: te laten beslissen of het inderdaad wel 'normaal' is wat je voelt !

hoe is het contact met je huisarts?
als jij het moeilijk vindt om geen nee te accepteren, kun je dat misschien door je huisarts laten doen.
Ga morgen naar de huisarts, en maak duidelijk: "dit gaat zo geen dag langer meer, ik wil controle ter uitsluiting van problemen. Regel dit maar!"
Echt, krijgt HA het niet via de poli voor elkaar ... dan stuurt hij/zij je in via de SEH
Dankje voor je tips Marit Daar heb ik zeker wat aan. Ik had zelf al bedacht dat als ze morgen bij de urologie echt geen afspraak eerder kunnen regelen (de afdeling is straks 2 weken dicht ook wegens verhuizing van de poli) ik bij de huisarts ga bespreken hoe of wat... Wat jij zegt; dat het tijd is dat de chirurg mee gaat denken, dat zou voor mij al zo fijn zijn, ik weet nu niks.

Bedankt voor het meedenken en iedereen verder ook voor de lieve berichtjes.
pi_62335758
Sterkte Carmella .

Marit, fijn weekend gehad? Nu dan hopelijk gauw tijd voor beebje om buiten te komen spelen
pi_62336003
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:41 schreef Carmella het volgende:

[..]

Als ik dat zou kunnen, zou ik thuis ook net zo goed m'n dagelijkse dingen kunnen doen. Ik kan nu amper opstaan van bed naar een stoel en naar de wc gaan, dus niks gaat meer...

Ik bedoel ook niet hele intensieve oefeningen maar ik dacht meer aan die kleine dingetjes van bijvoorbeeld je schouders drie keer rond draaien en je voeten rondjes laten draaien.. Maar was misschien ook gewoon een stom idee
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:40:53 #106
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_62336267
OOoh Carmella wat naar al die berichten die ik van je lees, haal er vooral je wanhoop uit.

En het enige dat ik je kan adviseren is het zoals eerder al voorgesteld is het via je huisarts te spelen om zo sneller naar de poli terug te kunnen.

Maar als je het echt niet red (en dat is niet alleen om je nieren maar ook om je zwangerschap) neem dan contact op met je gyn of ga naar de SEH, en denk vooral niet dat je lastig bent alsjeblieft! Die mensen zijn er om jou de best mogelijk zorg te verlenen als mogelijk is, en die vinden echt niet snel iemand lastig.
Als jij antwoorden nodig hebt om door te kunnen gaan dan moet jij die krijgen, en neem je partner of iemand anders mee dit ter voorkoming dat jij je bezwaart gaat voelen, dan kan de ander het gesprek over nemen om nog meer duidelijkheid te krijgen. Sterkte
Mama van Isa en Ties
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:58:12 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62336835
Carmella, ik sluit me bij de andere meiden aan.
pi_62337197
Morgenochtend hebben wij, bij 20 weken en 6 dagen, de 20 weken echo! Weer even gluren dus
pi_62337675
Veel plezier morgen Raissa!!
Sara
Merel
Ukje
pi_62338090
Veel plezier morgen Raissa!

Ik heb al een paar uur buikpijn. Bah! De stoelgang wil totaal niet lukken, dus ik denk dat het daar aan ligt. Erg irritant vind ik het. Mega gespannen en harde buiken erbij.
Ga denk ik maar snel naar bed, lekker slapen. Heb ik tenminste geen last.
pi_62338476
Veel plezier morgen Raissa!
Slaap lekker Ingrid, hoop dat je geen last meer hebt morgen.

Ik mag morgenmiddag weer op controle bij de VK, fijn vind ik dat. Ik ga ook lekker naar mijn bedje zo, denk ik!
Lekker slapen .
pi_62338624
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Carmella, ik sluit me bij de andere meiden aan.

Ik ook.
Don't take no for an answer.
Dat zou je ook niet doen als het om de gezondheid gaat van iemand die je lief is toch? Gewoon jezelf voorop stellen. Dan maar via je huisarts inderdaad.

En Raissa, spannend. Veel succes en vooral ook veel plezier. Lekker kijken.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:02:19 #113
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_62338850
Raissa heel veel plezier morgen vond de 20 weken echo de leukste van allemaal
dan is je kindje zo mooi om te zien en heeft ie lekker de ruimte om te tuimelen en te duikelen so cute
Mama van Isa en Ties
pi_62338915
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:31 schreef Raissa het volgende:
Maar was misschien ook gewoon een stom idee
Welnee helemaal niet Ik probeer nu ook dat soort kleine bewegingen zelf te doen als ik op bed lig of zit, maar helaas moet ik echt lopen om de boel draaiende te houden.

Veel plezier morgen bij je echo!
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:53 schreef Webkim het volgende:

Dat zou je ook niet doen als het om de gezondheid gaat van iemand die je lief is toch?
Klopt, maar er is nu door alle artsen bij zowel de gynaecologie als de urologie (waar ze geopereerd hebben) gezegd dat er nu dus niks te doen valt, dat ik dit helaas moet accepteren. Zonder katheter werkt m'n nier niet met m'n blaas samen, dus ik moet hem houden. Maar ja, t'is te lastig nu.

voor alle lieve woorden en steun, daar heb ik veel aan, ook om me weer even klaar te stomen voor morgen.
pi_62342967
goedemorgen..

Carmella, raar idee misschien van mij hoor
maar is een stent geen andere optie? Of is dat wat je met catheter bedoelt al?
Als je bv hier kijkt naar patienteninfo, lijtk me de pijn die jij beschrijft toch wel abnormaal hoor!
http://www.gemini-ziekenh(...)gen%20jj%20stent.pdf
  maandag 13 oktober 2008 @ 08:56:24 #116
114177 Diaan73
pi_62343314
Raissa veel plezier met de 20-weken echo vandaag!!

En ik ben weer aan het werk......
Make love, not war ☮
pi_62346912
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 08:56 schreef Diaan73 het volgende:
Raissa veel plezier met de 20-weken echo vandaag!!

En ik ben weer aan het werk......
Fijn Diaan!!!

Iemand nog tips? Ik slaap slecht ivm veel plassen en (jaja) veel vocht uit m;n borsten. Niet dat het met elkaar te maken heeft ofzo, maar toch.
Na het avondeten drink ik nog 1 keer een glas drinken en erna niets meer, en toch moet ik de laatste 2 weken elk uur (flink) plassen 's nachts. Ik moe, manlief moe (want die wordt er ook steeds wakker van). Gisteravond was het zo erg dat ik om 1:00 uur al 4 keer geplast had. Overdag plas ik ook gewoon goed, en ik heb geen blaasonsteking.
En als ik dan uiteindelijk wel slaap, word ik wakker omdat m;n shirt/bed zeiknat is van vocht uit m'n borsten. Afgelopen nacht 3 maal een schoon shirt kunnen aantrekken, omdat het gewoon doorweekt was.
ARGH, ik wil slapen!
Iemand tips?
Sara
Merel
Ukje
pi_62347169
Nou, we zijn er weer. Alles was netjes en het is nog steeds een meisje

Wel heel erg bijzonder dat je gewoon de bewegingen op het scherm ziet en tegelijkertijd ook voelt
pi_62348250
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 11:46 schreef Fuente het volgende:

[..]

Fijn Diaan!!!

Iemand nog tips? Ik slaap slecht ivm veel plassen en (jaja) veel vocht uit m;n borsten. Niet dat het met elkaar te maken heeft ofzo, maar toch.
Na het avondeten drink ik nog 1 keer een glas drinken en erna niets meer, en toch moet ik de laatste 2 weken elk uur (flink) plassen 's nachts. Ik moe, manlief moe (want die wordt er ook steeds wakker van). Gisteravond was het zo erg dat ik om 1:00 uur al 4 keer geplast had. Overdag plas ik ook gewoon goed, en ik heb geen blaasonsteking.
En als ik dan uiteindelijk wel slaap, word ik wakker omdat m;n shirt/bed zeiknat is van vocht uit m'n borsten. Afgelopen nacht 3 maal een schoon shirt kunnen aantrekken, omdat het gewoon doorweekt was.
ARGH, ik wil slapen!
Iemand tips?
slapen met een sportbh met zoogcompressen?

plassen doe ik ook zo vaak..ook als ik inderdaad niet drink.
Weet geen oplossing
wanna rub mah puppeh?!
pi_62348374
Zoogcompressen Fuente. En dat plassen, tja, ik ben bang dat daar niets aan te doen is...

Raissa, mooi dat alles okee is met je meisje. En gek he, om je beeb te zien en voelen bewegen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62348514
misschien een gevouwen hydrofiel luier onder je shirt, fuente?

sterkte carmella!
pi_62348604
Maar met zoogcompressen moet je toch ook een bh aan met slapen? Dat vind ik niet lekker liggen (jaja, ik ben een miep hoor )
Bix, die hydro luier ga ik eens proberen, hopen dat dat een beetje lekker ligt!
Thnx!
Sara
Merel
Ukje
pi_62348706
Je kan ook nog aan de Lilypadz gaan, die kunnen zonder bh.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:22:59 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62349237
Vertelde van het weekend tegen mijn vriendin dat ik zwanger ben. Vond ze helemaal leuk weer. Toen zei ze op een gegeven moment: maar het is toch wel zeker he? Ik nog: huh, wat bedoel je dan? Zij zo: nou je hebt die test gedaan en nu moet je wachten op een echo. Is het dan wel echt, kan het niet zo zijn dat je toch niet zwanger bent. Ik nog: nee tuurlijk niet!

En nu denk ik: hmmm, ja, misschien heeft ze gelijk. Ik ben moe en soms een beetje misselijk. Maar verder voel ik helemaal niets. Geen krampjes, niets. De eerste keer had ik dat wel volgens mij. Dus nu ben ik wat sipjes omdat ik ook wil weten of alles ok is daarbinnen.
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:25:45 #125
108648 cattie
lieve moeder
pi_62349313
Carmella, hoe is het, heb je al gebeld?

Raissa, fijn dat alles goed is!

Fuente, als je een hele zachte zwangerschapsbh (van de hema bijv) neemt, en daar zoogcompressen in doet?
pi_62349347
Irritant hè, dat lekken! Ik heb er ook last van, gelukkig nog niet zo erg als jij. Ik heb het alleen zo warm 's nachts, eigenlijk te warm om met een t-shirt aan te slapen. Ik doe het toch maar want elke dag het bed verschonen is ook geen hobby. Bedankt voor de Lilypadztip Webkim, misschien toch maar alvast kijken of dat een beetje werkt voor nu.

Carmella, ik vind het zo naar voor je dat je zoveel pijn hebt. Bah!

Raissa, veel plezier tijdens de echo. Baby kijken
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:27:30 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_62349358
Memmel, natuurlijk ben je wel zwanger! Vals positief is heel bijzonder en moe en misselijk lijkt me ook wel een goede indicatie. Volgens mij hebben bijna alle prilzwangeren dat idee wel. Naar dat je vriendin het je heeft aangepraat.
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:30:21 #128
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62349437
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:22 schreef Memmel het volgende:
En nu denk ik: hmmm, ja, misschien heeft ze gelijk. Ik ben moe en soms een beetje misselijk. Maar verder voel ik helemaal niets. Geen krampjes, niets. De eerste keer had ik dat wel volgens mij. Dus nu ben ik wat sipjes omdat ik ook wil weten of alles ok is daarbinnen.
Komt denk ik ook omdat je nu bewuster zwanger bent, bij de eerste is alles nog zo nieuw.

Carmella al wat gehoord?
pi_62349521
Jore, ik had dus uiteindelijk vannacht geen t-shirt meer aan, wat tot gevolg had dat Sara (die vanmorgen naast me gekropen was) een natte rug had maar dat warm hebben herken ik wel, man o man, geen dekens voor mij

Ik ga aan de slag met de hydro luiers, als dat niet bevalt toch maar voor de bh met pads (ik heb nog een voedingsbh van de hema, die heeft ook geen beugels enzo!) en als dat niet fijn is, aan de lily padz! Thnx voor de tips allemaal, op naar lekvrije nachten

Memmel, natuurlijk ben je wel zwanger Niet te druk maken meis!
Sara
Merel
Ukje
pi_62350567
Carmella, beterschap!

Fuente, toch echt een bh aan en zoogcompressen erin hoor Gewoon zo'n meegroei bh aan doen, daar zitten geen beugels in enzo! wat jij dus al zegt

Marit ...... .... Geniet van jullie aankomende weekend met zijn vieren drieen

Memmel, ik heb het zelf gezien Jij bent echt wel zwanger!! Niet sippen!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_62350656
Memmel, natuurlijk ben je zwanger !
leuk zo'n opmerking van je vriendin ... alsof het allemaal al niet eng genoeg is

Vanmorgen bij de vk geweest,
ze was nogal pessimistisch. Het toucher voelde niet anders dan afgelopen donderdag..wat haar tegenviel.
Nu wel gestript (AU!) maar ze concludeerde vrij stellig dat ze niet echt hoop heeft op dat ik zelf nog ga starten. Morgenochtend naar de gyn. voor onderzoek en ctg en dan hopen dat ze voor woensdag nog een plekje voor inleiding hebben.
ik heb echt al heel wat afgejankt vandaag, mijn lichaam wil niet meer, ik wil niet meer .. en daarbij zijn nu mijn ouders hier in de buurt, maar heeft mijn moeder volgens mij zoiets van "joh, stel je niet aan.. kom op.. bla bla bla"
Ik vraag ze héél direct om hulp hier met ilse, maar meer dan "bel maar als het niet meer gaat" kreeg ik er in eerste instantie niet uit. Terwijl het hier inmiddels zo is dat ik wéét dat het niet gaat als ik te veel alleen doe.
Nouja, uiteindelijk is er voor vanmiddag wel een werkbaar compromis, maar toch, ik was pislink.
Morgenochtend komen ze dan toch hier heen om haar op te vangen, maar heb ik al aangegeven dat als ze zelf plannen hebben ik het kdv wel extra regel.
Ze moesten elkaar nog aankijken ook om het te overwegen !!!
Terwijl ik vorige week al had gevraagd of ik evt. een beroep op ze kon doen. Toen was het 'jazeker!'
en nu dus opeens weer niet zo zeker.

Carmella, hoe is het vandaag verlopen !?
pi_62350748
Och ... Marit toch
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_62350772
Tussen de beentjes

Twee knuistjes en een profielshot:

Profiel:

Een voetje aan prachtige lange benen

Foto's zijn klikbaar voor vergroting
pi_62350792
Ach, Marit
Misschien gewoon het kdv regelen ? Dan weet je waar je aan toe bent.

Memmel, niet sip worden, straks weer lekker naar dat kleine monstertje
pi_62350809
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:18 schreef marit1978 het volgende:
Memmel, natuurlijk ben je zwanger !
leuk zo'n opmerking van je vriendin ... alsof het allemaal al niet eng genoeg is

Vanmorgen bij de vk geweest,
ze was nogal pessimistisch. Het toucher voelde niet anders dan afgelopen donderdag..wat haar tegenviel.
Nu wel gestript (AU!) maar ze concludeerde vrij stellig dat ze niet echt hoop heeft op dat ik zelf nog ga starten. Morgenochtend naar de gyn. voor onderzoek en ctg en dan hopen dat ze voor woensdag nog een plekje voor inleiding hebben.
ik heb echt al heel wat afgejankt vandaag, mijn lichaam wil niet meer, ik wil niet meer .. en daarbij zijn nu mijn ouders hier in de buurt, maar heeft mijn moeder volgens mij zoiets van "joh, stel je niet aan.. kom op.. bla bla bla"
Ik vraag ze héél direct om hulp hier met ilse, maar meer dan "bel maar als het niet meer gaat" kreeg ik er in eerste instantie niet uit. Terwijl het hier inmiddels zo is dat ik wéét dat het niet gaat als ik te veel alleen doe.
Nouja, uiteindelijk is er voor vanmiddag wel een werkbaar compromis, maar toch, ik was pislink.
Morgenochtend komen ze dan toch hier heen om haar op te vangen, maar heb ik al aangegeven dat als ze zelf plannen hebben ik het kdv wel extra regel.
Ze moesten elkaar nog aankijken ook om het te overwegen !!!
Terwijl ik vorige week al had gevraagd of ik evt. een beroep op ze kon doen. Toen was het 'jazeker!'
en nu dus opeens weer niet zo zeker.

Carmella, hoe is het vandaag verlopen !?
Hè bah.. Je verwacht nu toch wel wat meer steun...
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:26:51 #136
114177 Diaan73
pi_62350828
Ach Marit toch. Wat vervelend allemaal zeg, buiten het hele (medische) gedoe ook nog je ouders waar je niet van op aan kunt. Dikke knuffel van mij En huil maar uit hoor, huilen is goed!!

Raissa, prachtige echo's

Zo ik heb er weer een werkdag opzitten. Nu met de trein en dan bloedprikken in het ziekenhuis. Dan even rusten en dan vanavond lekker naar de kapper
Make love, not war ☮
pi_62351519
Memmel tuurlijk ben je wel zwanger, wat een stomme opmerking zeg dat je er zo van gaat twijfelen.

Marit, gooi het er maar lekker uit, en wat KP zei, als ik jou was zou ik het KDV regelen, dan heb je geen extra stress en weet je zeker dat het kan. Stom gedoe zeg!

Raissa! Wat een mooooooie echofoto's!!

Ik mag zo weer naar de VK, over een uurtje. Ik ben toch weer benieuwd!
pi_62351789
hihi Diaan..ik ben erg zeg... ik lees jouw zin: huil maar uit hoor
en ik begin acuut weer

Raissa, wat een práchtige foto's !!!!

en de rest ook bedankt voor het meeleven
pi_62352031
Bah marit wat onwijs vervelend!!
Hopelijk hebben ze woensdag een plekje voor je.
En ik zou inderdaad het kdv bellen voor morgen en ook voor woensdag alvast, kan maar geregeld zijn.

Memmel, niet te ongerust maken hoor. Over 2 weken kun je lekker babygluren.

pi_62352529
Och Marit, dat is echt niet leuk! Ik hoop toch zo voor je dat je nu snel bevalt en even lekker uithuilen lucht misschien wel op
Raissa, wat een mooie echofoto's
Reinhilde, veel plezier bij de VK!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:41:41 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62352899
Oh, Marit wat erg. Waarom zijn ze dan in de buurt he, vraag ik me af. Om jou een beetje ellendig te zien zijn? Maar idd, ik zou ook niet smeken en kijken of je met het KDV wat kan regelen. En nou niet meer huilen, maar gewoon gaan puffeeeeeeeeen!

Ja K_P, straks weer lekker naar mijn allereigenste drama-queen Heb je Bokito nog de groeten gedaan van zijn bloedverwantje?

Ik weet wel dat ik niet sip moet zijn en juist blij moet zijn dat ik me zo redelijk goed voel, maar toch. Morgen komt MvM en mag ik in ieder geval weer testen! Jeuh! en over 2,5 week de echo!
pi_62352998
Tja, Marit, ik kan die mensen wel ergens begrijpen hoor. Ze kunnen toch niet altijd komen opdraven om voor jouw kind te zorgen, en binnenkort waarschijnlijk voor twee ook nog...
Als ik jouw posts zo lees is Ilse alleen maar bij jou als je ze in bed kan steken, verder is het steeds je man die ermee op pad gaat, je ouders die haar komen ophalen... Ik snap dat het wel lastig kan zijn, maar komaan zeg,zij hebben nu een leven zonder kleine kindjes...
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:56:33 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62353389
Meen je dit serieus B-M?
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:05:46 #144
114177 Diaan73
pi_62353677
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:58 schreef marit1978 het volgende:
hihi Diaan..ik ben erg zeg... ik lees jouw zin: huil maar uit hoor
en ik begin acuut weer
Daar is toch niets ergs aan... lekker laten gaan, dat lucht op. heb ik geleerd bij Reiki
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja, Marit, ik kan die mensen wel ergens begrijpen hoor. Ze kunnen toch niet altijd komen opdraven om voor jouw kind te zorgen, en binnenkort waarschijnlijk voor twee ook nog...
Als ik jouw posts zo lees is Ilse alleen maar bij jou als je ze in bed kan steken, verder is het steeds je man die ermee op pad gaat, je ouders die haar komen ophalen... Ik snap dat het wel lastig kan zijn, maar komaan zeg,zij hebben nu een leven zonder kleine kindjes...

Ik vind het wel een beetje kort door de bocht... Marit is ruim over de 40 weken zwanger, ik kan me heel goed voorstellen dat het dan fijn is dat anderen de zorg voor je peuter overnemen. Ik heb niet eens een peuter, Twan is al 6 jaar maar toch vind ik het af en toe heerlijk dat ie er even niet is of dat iemand anders de zorg overneemt. En de ene zwangerschap is de andere natuurlijk niet.... ik vind dat je hierover moeilijk kunt oordelen als je niet in dezelfde situatie zit. En ik heb trouwens nergens gelezen dat Marit alles aan haar man of ouders overlaat. Volgens mij wonen haar ouders niet eens echt in de buurt en zijn ze nu even tijdelijk in de buurt. En het is natuurlijk ook zo dat ze eerst zeggen dat het geen probleem is en daarop weer terugkomen. Dat is altijd lastig.

Ik werd trouwens door Peaceman nog even fijntjes op dit artikel gewezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Diaan73 op 13-10-2008 16:11:00 ]
Make love, not war ☮
pi_62353866
He bah Marit iets meer steun van je ouders was wel fijn geweest, net zoals de anderen zou ik het KDV regelen dan weet je waar je aan toe bent en krijg je geen verassingen wel zo prettig!

Memmel lekker zwanger zijn meisje en je niet gek laten maken hoor, tuurlijk is het nu nog abstract een zwangerschap maar dat was het bij Anna ook toch die eerste weken?, ik kan me iig nog goed herinneren zo zenuwachtig als ik was met de eerste echo, want toen was het pas "echt" echt. Flauwekul natuurlijk je bent nu net zo zwanger als zonder echo, maar ik begrijp je gevoel heel erg goed!
Mama van Isa en Ties
pi_62354910
Marit, toch nog niet echt zicht op een beeb in aantocht, valt tegen he...
Balen dat je ouders vol overtuiging zeiden dat je op ze kon rekenen en nu het puntje bij paaltje komt het onzeker lijkt. . Hou vol .
pi_62354943
BM, je laat me zowaar lachen
maar mijn god zeg, wat een beláchelijke reaktie
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2008 @ 16:57:15 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62355078
zo .. enigszins bijgelezen.. carmella, wat ontzettend klote allemaal meis, ik hoop dat je vandaag iets wijzer geworden bent in het ziekenhuis of via je huisarts!

memmel, je moet je niets aantrekken van die vriendin hoor, ik begrijp wel dat je nu nog meer uitkijkt naar de echo, en dat zal alleen maar sterker worden nu je bent gewoon zwanger hoor meis

raissa, wat een mooie foto's!! en wat fijn dat alles goed was

reinhilde ik hoop dat je veel plezier gehad hebt bij de vk?? (ervan uitgaande dat je alweer thuis bent )

Fuente; ik heb ook zoogcompressen en dat bevalt goed hoor, hoop dat het jou ook helpt om droog te blijven

diaan veel plezier bij de kapper vanavond

Marit, het wordt nu wel eens tijd dat jij bevalt vrouwtje!! en over je ouders.. tja, wat de rest ook al zegt, lekker het kdv regelen. als het met tegenzin moet, hoeft het van mij al niet meer zou ik denken.. hele dikke voor jou

B-M .. ik heb met verbazing jouw post zitten lezen, Marit is over de 40 weken zwanger.. mag ze misschien hulp vragen, en dan liefst aan mensen die dicht bij haar staan zoals haar partner en haar ouders of schoonouders?? dat haar ouders nu uit de kleine kindjes zijn vind ik geen excuus om hun dochter niet op te vangen/te steunen in deze lichamelijk en emotionele best zware periode.

hier is de kinderkamer/ouder slaapkamer bijna klaar. het bedje komt woensdag en dan ben ik helemaal klaar
mijn rug is gesloopt, maar dat overleef ik wel (hoop ik)

als ik iemand vergeten ben, sorry maar voor diegenen ook een
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:59:12 #149
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_62355123
quote:
Bass-Miss, voor je zulke aantijgingen doet zou ik graag de posts gequote willen zien met links, want ik lees hier al een mooi poosje mee en kan dit totaal niet uit de posts van Marit halen
Buitendat als je dan een persoonlijke mening hebt ontwikkeld mag je best n beetje genuanceerder met je reacties zijn...

Marit meis, trek je niets aan van dergelijke reacties tis allemaal al zwaar genoeg met n peuter en overtijd lopen en zulke ouders met "geweldige" reactie's ! Zet voor de zekerheid KDV in voor las ze toch nog moeilijk gaan doen zodat je in iedergeval verzekerd bent van een back-up
En als peutje dan toch op het KDV of bij je ouders is, heb jij mooi tijd om te

Verder hier alles zn gangetje, t griepmonster is weer de deur uit, schoonmams komt morgen helpen met de grote najaars schoonmaak k heb liever dat ze me helpt eind December als de nieuwe keuken en badkamer geplaatst zijn met de "einde- beginjaars" schoonmaak zodat alles dan weer fris en fruitig is... mja ma's kennende staat ze dan ook om 6:00 gewapend met emmer en doekjes op de stoep ( en ja die heb ik ook meer dan zat, mja is een tick van d'r )
Smakelijk eten alvast iedereen
Gewoon n stuiterballetje
  maandag 13 oktober 2008 @ 16:59:49 #150
197301 Miffy1984
pi_62355147
He Marit ik vind het zo rot voor je !!!
En de reactie van je ouders kan je er dan al helemaal niet bij hebben. Erg jammer dat ze niet wat meer begrip tonen. Het is voor jou nu loodzwaar om de hele dag ilse te verzorgen.

Heel veel sterkte!

Ook voor Carmella trouwens! (en eigenlijk iedereen met ongemakken, sorry ben niet echt bijgelezen, ben een beetje druk.. )
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:01:52 #151
197301 Miffy1984
pi_62355196
quote:
BELACHELIJK!!! Mijn ouders staan in deze tijd dag en nacht voor me klaar. Dat doe je voor je kinderen in dit soort tijden. Het is toch zeker niet voor altijd!
pi_62355323
Marit,
Nog heel ff volhouden meid! Balen van je ouders, idd maar het kdv bellen.
Sorry BM, maar ik vind je reactie ook een beetje overdreven, ik ben benieuwd hoe jij dat straks gaat doen als je 40 weken zwanger bent...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62355552
Jeetje BM, lekker kort door de bocht! Als haar ouders eerst aangeven dat ze er zullen zijn voor eventuele opvang en het vervolgens laten afweten, mag ze toch best van streek zijn? Moet je dan echt zo bot reageren?
Sara
Merel
Ukje
pi_62355637
oh meiden ik ben zoooo gespannen voor morgen.. heb om 9.15 uur een echo. Heb van de week al allemaal nachtmerries gehad.. brrr.. dat wordt nog ff een paar uurtjes nagelbijten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62355660
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:19 schreef Vicky het volgende:
oh meiden ik ben zoooo gespannen voor morgen.. heb om 9.15 uur een echo. Heb van de week al allemaal nachtmerries gehad.. brrr.. dat wordt nog ff een paar uurtjes nagelbijten...
Spannend Vicky! Nog heel ffies, dan ga je je ukje bewonderen Ik duim voor een mooie echo voor je!
Sara
Merel
Ukje
pi_62355687
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:19 schreef Vicky het volgende:
Alvast veel plezier gewenst bij het gluren naar de kleine!
  maandag 13 oktober 2008 @ 17:26:01 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62355774
Raissa, wat een prachtige foto's!

Marit, gewoon alleen maar een even.
BM, natuurlijk zullen er altijd moeders zijn die er in jouw ogen wat meer de schouders onder moeten zetten, maar zoals eerder al gezegd, ook ik herken Marit niet in jouw reactie... Mss haal je wat dingen door elkaar?
pi_62356128
Raissa; wat een mooie plaatjes!!! En wat leuk dat je het voelt bewegen en kunt zien, lijkt me idd heel mooi
Ik voel wel van alles in m'n buik, maar herken er nog niks in wat op bewegingen van de baby zou kunnen duiden.

Marit; Wat ontzettend rot, dat je je zo voelt en dat het met je ouders ook niet echt meevalt... Veel sterkte, hou vol nog eventjes, en ik duim zo dat je kleintje er gauw aankomt!

Memmel, je bent gewoon lekker zwanger

DJMO; fijn dat jullie kamer bijna klaar is Laat je nog wat foto's zien van de meubeltjes?

Diaan; fijn dat je weer aan het werk bent en lekker naar de kapper, geniet ervan!
Hoe gaat het verder met je broer?

Vicky; veel succes morgen en uiteraard veel plezier met de eerste blik op jullie beebje

Fuente; ik kan je helaas geen tips geven betreft het plassen, maar weet wel hoe vervelend het is, ik moet heel veel drinken vanwege m'n nier en plas dus s'nachts eigenlijk elk 3 kwartier, dus slapen is alles behalve fijn. Sterkte ermee
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:25 schreef cattie het volgende:
Carmella, hoe is het, heb je al gebeld?
Ik heb gebeld en bij de urologie zeiden ze dat ik morgen het beste terug kan bellen, omdat de chirurg die me geopereerd heeft ws aanwezig is. Was nog niet zeker, kleine kans, maar ik hoop het...
Ik hoop eigenlijk ook dat ik misschien eerder bij een andere chirurg langs mag komen, want deze is echt heel kort wat betreft uitleg over dingen. Zakelijk, kortaf en mompelt alles weg met "het is nu even niet anders, dit hoort erbij", waar ik niet echt verder mee kom.
Maar goed, even afwachten dus
pi_62356207
Carmella, jammer dat je tot morgen moet wachten. Is het een optie om anders gewoon te vragen om een andere chirurg? Klinkt cru, maar je mag een ander vragen als deze niet goed bevalt, en een beetje meedenken en meeleven is in jouw situatie wel zo fijn!
Ik ga iig voor je duimen, dat je mogen maa echt geholpen mag worden
Sara
Merel
Ukje
pi_62356336
Carmella, vervelend dat je nog even moet wachten, in ieder geval alvast veel succes morgen!
En is het anders niet een idee om om een second opinion te vragen? Bij mijn weten heb je daar in principe een soort van recht op en wordt dit vergoed. Als je dan bij een andere chirurg komt dan kun je je situatie uitleggen en daarbij vertellen dat jouw chirurg vindt dat het allemaal dragelijk is en er nu eenmaal bij hoort, en die tweede arts kan dan kijken of hij het daarmee eens is of dat hij vindt dat er mogelijkheid is tot verbetering van jouw situatie (en dat lijkt me wel!)

of heb ik erover heen gelezen en heb jje al een 2nd opinion gehad?
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2008 @ 18:17:36 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62356891
@carmella, ik krijg volgende week een goed werkende camera, dan maak ik wel wat foto's voorlopig zul je het met de verbeelding moeten doen

wie heeft er ervaring met zittend strijken/koken?? ik denk er over om een strijkstoel te kopen om zittend te kunnen koken, kijken of dat minder belastend is voor mijn rug, maar wil eerst weten of het uberhaupt wel zin heeft...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_62357980
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 17:50 schreef huuphuup het volgende:
Carmella, vervelend dat je nog even moet wachten, in ieder geval alvast veel succes morgen!
En is het anders niet een idee om om een second opinion te vragen? Bij mijn weten heb je daar in principe een soort van recht op en wordt dit vergoed. Als je dan bij een andere chirurg komt dan kun je je situatie uitleggen en daarbij vertellen dat jouw chirurg vindt dat het allemaal dragelijk is en er nu eenmaal bij hoort, en die tweede arts kan dan kijken of hij het daarmee eens is of dat hij vindt dat er mogelijkheid is tot verbetering van jouw situatie (en dat lijkt me wel!)

of heb ik erover heen gelezen en heb jje al een 2nd opinion gehad?
Ja, ik heb een week geleden al bij een ander ziekenhuis geinformeerd en daar zeiden ze ook eerst nog even een onderzoek af te wachten (eerste gesprek na de operatie). Vorige week maandag mocht ik snel bij de urologie langskomen en zou ik tussen de agenda gepropt worden bij de eerste arts die tijd had. Een vrouwelijke arts gaf ook weer de bevestiging dat dit echt allemaal normaal is, dat je zoveel pijn hebt. En dat ik kennelijk ook erg gevoelig ben (uiteraard maakt de zwangerschap alles nog gevoeliger) en dat het liters bloed plassen ook normaal is...
Vandaar dat ik het dus moeilijk vind om verder stappen te ondernemen, want er is al zoveel gezegd dat het allemaal normaal is/lijkt... Je kunt je wel doordrammen maar als zoveel artsen hetzelfde zeggen moet je dat helaas toch accepteren.
Maar wat ik graag wil weten is hoe hun de resterende maanden willen gaan doen. Normaal blijft zo'n katheter 6 weken zitten en wordt hij weer op de OK verwijderd. (Soms verlengen ze die periode nog, dmv van die katheter weer operatief verwijderen en opnieuw plaatsen, maar dat komt weinig voor).
Een enkele keer laten ze bij een zwangerschap de katheter tot net na de bevalling zitten. (Dat is ook al zoiets leuks, ben je net bevallen en misschien wel compleet uitgescheurd en gehecht, dan krijg je er nog een operatie op de OK voor je kiezen en het is echt vreselijk pijnlijk, laat staan net na een bevalling... Vorige week hebben ze inwendig ook weer even gekeken met de eendebek, ik kon het bijna weer compleet uitgillen, dus ik had al een goed beeld hoe een operatie na een bevalling zou zijn, dan is je lichaam ook gigantisch pijnlijk, net als nu dat onderzoek net een paar dagen na de operatie was). Maar de paar gevallen waarbij ze dit eerder gehad hebben zijn altijd vrouwen die echt ver in het eind van hun zwangerschap zaten. Ik kreeg dit probleem al bij 14 weken en hij is er bij week 18 ingezet, omdat ze eerst nog met opname en infuus keken wat ze konden doen. 1,5 week later begon de pijn weer.
Maar ik red het echt niet om van week 18 tot 40 zo rond te lopen. Was het 6 weken dan zat ik het uit, langer weet ik niet hoe ik het moet gaan doen, omdat ik onmogelijk 22 weken op bed kan gaan liggen, dan zit ik vanwege m'n reuma daarna in een rolstoel omdat m'n lichaam niet meer wilt. Ik heb het bewegen echt nodig en dan niet kleine bewegingen, gewoon een aantal uur per dag actief iets kunnen doen.
Ook die katheter voel je 24 uur per dag zitten, bij elke beweging schuift het en lijkt het of er prikkeldraad zit.
Ik plas gemiddeld 40 keer per dag, moet elke 3 kwartier ook s'nachts m'n bed uit, omdat de druk op m'n blaas zo hevig is en ik continu alles door moet spoelen en dus zoveel moet drinken.
(Het feit dat ik misschien nog wel 2 of meerdere keren geoperereerd zal worden, zonder narcose, daar denk ik nu maar even niet aan, omdat het verder al zoveel problemen geeft. En iets dat ik ook niet begrijp, een zoektocht op internet blijkt ook maar weer dat er genoeg vrouwen tijdens hun zwangerschap onder volledige narcose geopereerd worden... ik neem dat nu ook in overweging, dat ik misschien niet weer nuchter alles voor m'n kiezen krijg als het maar even kan. Aan de andere kant denk ik; waren het maar alleen die vreselijke pijnlijke operaties en dat ik tussendoor dan 6 weken weer enigzins functioneerde, maar ook dat is het niet...).

Sorry voor het lange verhaal weer, maar zo is het misschien wat duidelijker
Ik denk ook dat ik morgen absoluut niet verder geholpen zal worden wat betreft informatie op deze urologie afdeling, dus ik ga dan via de huisarts kijken wat hij voor me kan doen...
pi_62358132
Jemig Carmella, k ben er even stil van
Vind het echt heel erg vervelend voor je deze hele situatie, en als al die artsen inderdaad hetzelfde zeggen dan is het heel cru maar dan is het waarschijnlijk niet anders. Maar desondanks kan ik me voorstellen dat het zo een behoorlijk onhoudbare situatie wordt voor je, je moet natuurlijk ook wel op een behoorlijke manier aan je rust en nachtrust toekomen en als ik het zo lees dan is daar weinig sprake van.
Vind het echt heel naar zo zeg Als er iets is dat k voor je kan doen dan PM je maar hoor! Geen idee wat ik zou kunnen doen, maar ik ben bijvoorbeeld heel goed in koekjes bakken
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62358331
Carmella, zet 'm op morgen joh
enige dat ik kan denken: weten ze écht zeker dat dit normaal is ?
(heb je die link naar de JJ-stent gelezen? )

DJMO; wat zittend strijken betreft:
Ik zet hier de plank op laagste stand, kan ik er goed bij terwijl ik op bank of eetstoel zit.
Ik merk dat het minder belastend is voor bekken, maar belangrijk blijft toch niet te lang achter elkaar doen hoor!
Qua koken, normaal bereid ik dingen gewoon staand aan het aanrecht
nu al paar weken vooral aan de tafel en alleen het koken/bakken zelf staand aan het fornuis. Ook hier weer 'niet te lang achter elkaar' als oplossing eigenlijk.
pi_62358340
Carmella,, en een andere soort katheter? Meestal krijgen patienten er een van kunststof of van latex (goedkoop), maar ze bestaan er ook van siliconen, van teflon en van hydrogel. Dat is een stuk minder irritatiegevoelig. Maar het fijne weet ik er ook niet van hoor, ik probeer alleen een beetje mee te denken.

Pfff... Wat een ellende zeg. Ik weet verder ook niet veel zinnigs meer te zeggen, behalve dan dat ik hoop dat ze echt nog wel iets voor je kunnen betekenen. Want nog zoveel weken zoveel pijn, dat mag toch niet waar zijn.

En huuphuup, wat lief, van die koekjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door Webkim op 13-10-2008 19:26:06 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_62358427
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:09 schreef huuphuup het volgende:
Jemig Carmella, k ben er even stil van
Vind het echt heel erg vervelend voor je deze hele situatie, en als al die artsen inderdaad hetzelfde zeggen dan is het heel cru maar dan is het waarschijnlijk niet anders. Maar desondanks kan ik me voorstellen dat het zo een behoorlijk onhoudbare situatie wordt voor je, je moet natuurlijk ook wel op een behoorlijke manier aan je rust en nachtrust toekomen en als ik het zo lees dan is daar weinig sprake van.
Vind het echt heel naar zo zeg Als er iets is dat k voor je kan doen dan PM je maar hoor! Geen idee wat ik zou kunnen doen, maar ik ben bijvoorbeeld heel goed in koekjes bakken
Wat onwijs lief
Ik denk dat ik al een stuk meer rust krijg als ik een goed gesprek krijg met hun visie betreft de resterende weken... Is er nog een kans dat hij er na een aantal maanden uitgaat of is het definitief tot het einde van de zwangerschap... Ik ben geopereerd, heb 1 minuut m'n chirurg gesproken hoe het ging... daarna alleen dat 5 minuten consult van vorige week bij een andere dokter. Ik denk dat ik met zoveel vragen zit, als ik die kan bespreken dan heb ik een wat sterker beeld en kan ik me misschien beter neerleggen dat ik het echt zo zal moeten accepteren. Maar totaal geen enkel gesprek en voor de operatie een folder in m'n handen gedrukt krijgen en dan nu zo doorlopen, nee ik begrijp dat écht niet.
Een gynaecoloog zei voor de operatie dat het kan dat de baarmoeder meer draait tijdens de groei van de zwangerschap, en dat de nier straks niet meer klem zit...
Ik denk dat het wel heel erg positief denken was , zeker omdat het een gynaecoloog was en niet een uroloog die dus bekend is met de operaties. Het klinkt ook niet logisch, want de baby wordt steeds groter, dus het probleem wordt ook alleen maar zwaarder. Elke week meer druk richting de nier...
Maar goed, we zullen het zien, in ieder geval ga ik verder tot ik gewoon goeie antwoorden of uitleg krijg
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:23:17 #167
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62358462
Och Carmella wat een ongelofelijke bikkel ben je en wat ben je stoer. Té stoer dus ik denk dat je er idd goed aan doet om toch de chirurg te spreken te krijgen, dit hou je toch niet vol zoals je zelf al zegt! En je bent beslist geen zeikerd dus ik zeg Go Carmella! Ik hoop dat er een oplossing is die werkt voor jullie beide. Mama moet zich zo goed mogelijk voelen. Een dikke knuffel voor jou omdat ik me niet kan voorstellen hoe jij je moet voelen (en wat voel ik me dan wél een zeikerd met mijn maagzuur issues!)

Marit, oh Marit wat een gedoe en een actie van je ouders! Wees maar lekker gefrusteerd en ik weet dat het een schrale, zo niet géén troost is dat je baby heul snel gaat komen (maar ja het moet gewoon nu...). Hang in there en het kan allemaal heel snel gaan 9heb ik me laten vertellen...)

Hier alles ok, mijn buik is mega aan het worden. Dwz dat ik creatief schoenen moet aantrekken en daarbij moet oppassen dat er geen golf maagzuur omhoog komt maar goed, waar hebben we het over?

Oh en huuphup, koekjes? Lekkerrrrrr!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:23:59 #168
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62358483
Ik zou er idd eens goed over gaan praten Carmella, doordrammen totdat je duidelijkheid hebt! Het lijkt me toch dat er in deze "verlichte" tijden oplossingen moeten zijn? Ik weet dat er in de zwangerschap in geval van nood nog wel wat kan (een vriendin van mij heeft prednison gehad, eik ook een no go in de zwangerschap). Al kunnen ze maar wat voor je betekenen qua pijnbestrijding...

En opereren zonder narcose, mijn god, dat moet toch anders kunnen?

Ik weet wel dat het allemaal moeilijk ligt in een zwangerschap, maar zoveel pijn en de daarbij horende (logische!) stress die het oplevert lijken me ook niet bevordelijk, ook niet voor je kindje.
Misschien is dat een argument om te gebruiken?

En echt, ik spreek uit ervaring, doordrammen totdat je een antwoord hebt. Daar heb je recht op, en jij bent degene waar het om gaat.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62358559
Jaaa koekjes voor iedereen! Daar wordt de wereld mooier van

Carmella ik hoop dat het antwoord op die vragen inderdaad een wat beter beeld voor jezelf geeft. Soms scheelt het al een stukje als je weet waar je je op in moet stellen.
En dat van je gyn is inderdaad wel erg positief gedacht Maar misschien bedoelde hij/zij dat de baby af en toe draait dus dat de druk op je nier niet constant zal zijn? Hoe dan ook lijkt het me voor zich spreken dat er meer druk op staan dan normaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62358642
Marit; dat wil ik ook nog navragen of het écht normaal is, als het zo hevig pijn doet. Iedereen schrijft dat het een soort van hel is tot hij eruit gaat, maar ja. Wel functioneert hij wel goed lijkt me, omdat ik gewoon kan plassen.
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:16 schreef Webkim het volgende:
Carmelle,, en een andere soort katheter? Meestal krijgen patienten er een van kunststof of van latex (goedkoop), maar ze bestaan er ook van siliconen, van teflon en van hydrogel. Dat is een stuk minder irritatiegevoelig. Maar het fijne weet ik er ook niet van hoor, ik probeer alleen een beetje mee te denken.
Dat is een hele goeie. Ik had zelf het idee dat er misschien weinig opties zijn betreft andere katheters, maar ik ga het zeker vragen, goed dat je me er aan herinnert. Ik heb ook het idee dat ik die punt onderin gewoon te scherp voel. En ik heb echt een hoge pijngrens, bikkel me vaak door dingen heen, maar zelfs dit is me te heftig. Wie weet is elke katheter gewoon zo pijnlijk, want het is ook echt onnatuurlijk, omdat het door die supersmalle urineleider loopt. Maar ik ga het toch vragen

Thanks voor het meedenken allemaal
pi_62359594
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:23 schreef Leah het volgende:
Ik zou er idd eens goed over gaan praten Carmella, doordrammen totdat je duidelijkheid hebt! Het lijkt me toch dat er in deze "verlichte" tijden oplossingen moeten zijn? Ik weet dat er in de zwangerschap in geval van nood nog wel wat kan (een vriendin van mij heeft prednison gehad, eik ook een no go in de zwangerschap). Al kunnen ze maar wat voor je betekenen qua pijnbestrijding...
Prednison is naar mijn weten geen no-go tijdens de zwangerschap (dus het mag wel), maar misschien verschilt dat ook per situatie waarin het gegeven wordt.

Nu ga ik misschien helemaal de verkeerde kant op maar kunnen ze niet zo'n katheter doen waarbij aan het uiteinde een zakje zit? Dan heb je in ieder geval weer wat nachtrust en kun je de pijn misschien iets beter verdragen?
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:15:27 #172
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_62359992
Ik weet dat ook niet zeker hoor Raissa, maar dat begreep ik van haar toendertijd.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_62360007
Overigens staat kinderwens nog in de OP..
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:16:18 #174
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62360018
Carmella, zorg gewoon dat je al je vragen op een lijstje heb staan en niet weggaan voordat je een duidelijk antwoord hebt op alles! Kan zo'n operatie niet met een ruggeprik? Of met zo'n pijnpompkje? Die krijg je ook tijdens de bevalling, dus ik zou denken dat dat dan ook in zo'n situatie zou kunnen. Vraag anders eens een gesprek met een anesthesioloog aan? Is er een pijncentrum bij jullie in de buurt? Die zijn er voor pijnbestrijding voor tijdens en na de operatie. Mijn neef is anesthesioloog en die is meer bezig met post-operatieve pijnbestrijding dan met narcoses enzo. Nouja, ik word gewoon stil van je verhaal en kan je alleen maar heel veel sterkte wensen. Koekjes bakken kan ik namelijk niet. Wel Indische speklapjes maken. Ook lekker!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2008 @ 20:22:47 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62360194
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:16 schreef marit1978 het volgende:
Carmella, zet 'm op morgen joh
enige dat ik kan denken: weten ze écht zeker dat dit normaal is ?
(heb je die link naar de JJ-stent gelezen? )

DJMO; wat zittend strijken betreft:
Ik zet hier de plank op laagste stand, kan ik er goed bij terwijl ik op bank of eetstoel zit.
Ik merk dat het minder belastend is voor bekken, maar belangrijk blijft toch niet te lang achter elkaar doen hoor!
Qua koken, normaal bereid ik dingen gewoon staand aan het aanrecht
nu al paar weken vooral aan de tafel en alleen het koken/bakken zelf staand aan het fornuis. Ook hier weer 'niet te lang achter elkaar' als oplossing eigenlijk.
het ligt aan mijn houding marit, ik heb veel last van mijn rug precies onder mijn rechterschouderblad, de ribben en spieren daar doen pijn zeg maar. als ik hoog zit, met een rechte rug voel ik mijn rug minder, met staan voel ik het weer wel, dus misschien dat hoog zitten en dan ook recht, wel helpt.. desnoods een (bar)kruk ofzo maar ik wil het eens proberen om te kijken of het een beetje helpt. ik doe sowieso nooit dingen te lang achter elkaar, behalve dan misschien wakker zijn

pi_62361523
ooh Raissa heb ik helemaal over je mooie foto's heen gekeken, zat vanmiddag op mijn werk en we hadden behoorlijk wat zieken dus 't zal de haast zijn geweest.
Maar was mooi met 20 weken

Vicky ik duim voor je, jij ook voor mij? ik mag 13.30 naar de gyn, manlief moet nog ff zijn vergadering verzetten maar gaat mee.

Carmella, ik kan wel appeltaart bakken heule lekkere maar ff zonder gein.

ik vind je enorm stoer, maar ga morgen als je naar het ziekenhuis mag niet stoer zitten doen over de pijn hé wees duidelijk en vraag naar alles wat je wilt weten. Laat ze duidelijk horen dat je dit niet trekt nog zolang.
Artsen zeggen nogal snel dat iets niet kan/mag omdat je zwanger bent maar als het echt niet gaat kan echt heel erg veel, pijn bestrijding/prednison bijna alles wat ze roepen dat niet mag kan wel als er maar goede controle op is. Is een ruggenprik niet mogelijk tijdens de operatie bijvoorbeeld?

De tip van webkim vond ik ook wel erg goed misschien een ander soort katheter.
(de katheter met zakje mag meen ik maar +/- 3 dagen gebruikt worden omdat je daar meer kans op ontstekingen mee hebt is mij verteld toen ik die had, en die zit overigens ook alleen plezierig als je ligt in bed)

Als ik iemand vergeten ben sorry maar heb niet alles uitgebreid gelezen.
Mama van Isa en Ties
pi_62361552
Carmella...zit je katheter tussen je nier en je blaas? Vraag anders om een nefrostomie (= rechstreeks vanuit de nier naar een zakje, dus zonder langs je blaas te gaan) is veel minder pijnlijk. En inderdaad, zorg dat je bij een gespecialiseerd verpleegkundige komt die samen met je naar een goede katheter kan zoeken. Er is zoveel mogelijk, maar je moet er maar net de kennis voor hebben. En heeeel veel succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_62361745
Carmella ik vind het zo naar voor je! Heel veel sterkte Laat je niet op je kop zitten. Gaat er iemand met je mee als je een gesprek hebt?
pi_62361880
Carmella, wat klote zeg, ik vind het ook zo rot voor je!

Marlieske, ik duim heel hard mee!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:21:44 #180
114177 Diaan73
pi_62361886
Vicky, heel veel succes morgen en logisch dat je het spannend vindt!! Marlieske ook heel veel succes morgen bij de gyn!

Reinhilde hoe ging het vandaag bij de VK?

Carmella, ik heb gewoon niets toe te voegen aan alle reacties die al gepost zijn. Ik wil je alleen nog een hele dikke knuffel geven

Hmm de kapper ging niet door zij had het voor een week later in de agenda staan dan wij dus nog een weekje wachten....
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2008 @ 21:29:12 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62362146
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:21 schreef Diaan73 het volgende:
-knip-
Hmm de kapper ging niet door zij had het voor een week later in de agenda staan dan wij dus nog een weekje wachten....
wie beweerde er dat er geen zwangerschapsvergeetachtigheid bestond

maandag 13 oktober 2008 @ 21:30:47 #182
114177 Diaan73
pi_62362208
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:29 schreef DJMO het volgende:

[..]

wie beweerde er dat er geen zwangerschapsvergeetachtigheid bestond
dit keer lag het niet aan mij... maar waarschijnlijk aan de kapster. Want mijn moeder had het ook voor vanavond in de agenda staan
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 oktober 2008 @ 21:38:04 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62362456
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:30 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

dit keer lag het niet aan mij... maar waarschijnlijk aan de kapster. Want mijn moeder had het ook voor vanavond in de agenda staan
of jij was er zo van overtuigd dat je de afspraak verkeerd aan je moeder hebt doorgegeven

maandag 13 oktober 2008 @ 21:56:15 #184
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62363032
misschien is je kapster wel zwanger!
pi_62363247
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:56 schreef Memmel het volgende:
misschien is je kapster wel zwanger!
Mama van Isa en Ties
  † In Memoriam † maandag 13 oktober 2008 @ 22:35:06 #186
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62364236
quote:
[29 mei 2009: Memmel
Ik kom hier echt veel te weinig geloof ik

Memmel van harte gefeliciteerd!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 13 oktober 2008 @ 22:36:53 #187
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62364296
En nu zie ik ook nog Marlieske en Vicky staan. Meiden, jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie tweede streepje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_62365100
Bedankt Slaapmeisje.... maareh waar ben jij al die tijd geweest (hoezo nieuwsgierig)
Mama van Isa en Ties
  † In Memoriam † maandag 13 oktober 2008 @ 23:06:45 #189
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62365150
Gewoon druk met leven en mama zijn marlieske En ik heb een nieuwe Nintendo DS Lite met heel veel spelletjes en ben dus een beetje boel verslaafd

Ik probeer jullie natuurlijk wel zo eens in de zoveel tijd op te zoeken en geniet gewoon lekker mee van jullie roze wolkgedrag en de komende hormonale buien
pi_62365295
Oooh zo zit ik te wachten tot Isa oud genoeg is voor een WII
Maar dat duurt nog wel ff ben ik bang.
Mama van Isa en Ties
pi_62368099
marlieske..daar moet je vroeg mee beginnen hoor
pi_62368305
Edit: ik vond mezelf zeuren.

Weer goed gekeurd door de VK. Blaadje met info wanneer te bellen etc. meegekregen. Oh en de krampen van zaterdag zijn hoogst wsl voorweeen geweest.

Diaan, ik vraag me nou ook wel af wie er last had van zwangerschapsdementie, jij of je kapper?

[ Bericht 32% gewijzigd door Reinhilde op 14-10-2008 07:45:31 ]
pi_62368492
pff ik heb super slecht geslapen, sta stijf van de zenuwen... stomme muts die ik ben
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62368510
Vicky het komt helemaal goed!
pi_62368557
Vicky, nog een uurtje meis

Wij hebben vandaag weer een meetecho, begin 'm ook weer aardig te knijpen, hopelijk is alles nu gewoon een keertje helemaal goed. Aan de bewegingen ligt het niet deze keer, want uk beweegt de laatste week veel, heel veel!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:18:31 #196
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62368591
Lieve vicky ga nou maar gewoon genieten van dat vlekje op het scherm. Zenuwen zijn nergens voor nodig als het goed is, is het goed.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:38:46 #197
114177 Diaan73
pi_62368765
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:38 schreef DJMO het volgende:

[..]

of jij was er zo van overtuigd dat je de afspraak verkeerd aan je moeder hebt doorgegeven
Nou mn moeder was erbij, dus dat was geen excuus. Maar dat de kapster zwanger is.... zou best kunnen. De laatste keer straalde ze helemaal en we weten dat ze in juli een miskraam heeft gehad, dus..... we zullen het horen maandag.

Fuente ook veel succes met de meetecho vandaag.

Vicky
Make love, not war ☮
pi_62368878
Oh, de hydofiel luier tip werkte overigens! Ik heb een droog shirt gehouden afgelopen nacht
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:50:15 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62368882
Vicky, het komt vast helemaal goed hoor!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:01:28 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62369058
vicky heel veel plezier het zal echt wel goed zijn, geniet maar gewoon
fuente veel plezier ook jij, en ik duim voor jou dat het helemaal perfect is dit keer fijn trouwens dat de luier werkte
oh diaan, dat zou wel heel leuk zijn voor haar dan, hou je ons op de hoogte
reinhilde, ik heb niet gelezen wat er stond, maar hier mag je zeuren hoor meis fijn dat alles goed was bij de vk

ik ben dr zes of zeven keer uitgeweest vannachten ben nu dus ontzettend moe, maar slapen lukt nu niet meer, vanmiddag maar kijken of ik een uurtje kan rusten. allebei de geboorteakten zijn nu aangevraagd, als we die binnen hebben kunnen we in ondertrouw en komt de grote dag wel heel dichtbij ik baal alleen dat we waarschijnlijk de ring voor vriendlief niet op tijd kunnen regelen, hij heeft maatje kolenschop (22,5) en die moet hoogstwaarschijnlijk op maat gemaakt worden

dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:11:19 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62369212
Raissa mooie echo's

Vicky veel plezier bij de echo

Carmella wat een vreselijke en onmoglijke situatie zeg. Klinkt haast onmenselijk, zoveel pijn en narigheid als je hebt. Ik hoop toch echt dat er een betere oplossing gevonden kan worden, ook al zijn er al meerdere artsen die gezegd hebben dat dit normaal is.

Marit wat rot dat het allemaal nog niet opschiet, en dan ook nog een vervelende situatie met je ouders. Ik hoop dat de verloskundige het gewoon helemaal verkeerd had en dat de baby gewoon toch nog uit zichzelf komt.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_62370430
mag ik even opgelucht adem halen! ik heb een boontje gezien met een kloppend hartje! over 2 weken nog een keer een echo om te bepalen hoe ter ik ben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:17:54 #203
197301 Miffy1984
pi_62370477
Gefeliciteerd Vicky. heerlijk he
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:19:15 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62370511
Fijn Vicky!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:19:37 #205
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62370527
Zo, heel veel pagina's bijgelezen, wat is me bijgebleven? (wat nou geen zwangerschapsdementie? )

Vicky, van harte met je boontje
Raissa, mooie echo zeg!
Carmella, wat een situatie, ik hoop voor je dat het snel wat beterder wordt
Marit nog niet bevallen... heb je nu het KDV extra geregeld voor Ilse? Want dat zo halfbakken met je ouders lijkt me ook niets...
uhm... uhm... O ja Memmel, je bent écht wel zwanger hoor!
Nou ik hoop dat ik alles en iedereen heb, sorry als ik mensen oversla hoor!
pi_62370642
Vicky Wat fijn!
Sara
Merel
Ukje
pi_62370874
Vicky, wat goed Opgelucht en blij ademhalen nu

Carmella, weet gewoon niet wat ik tegen je zeggen moet. Wat een ramp en een afschuwelijk vooruitzicht als het nog weken/maanden zo verder moet.. Maar het is zo moeilijk in te schatten he, of de pijn die je hebt nou echt normaal is (ik las ooit een keer, misschien wel hier over iemand die helse pijnen had als ze ongesteld was, maar ze dacht dat dat normaal was omdat iedereen menstruatieklachten had. Later bleek ze allemaal nare verklevingen te hebben ofzo!). Veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat ze de pijn toch voor je kunnen verzachten
pi_62371081
Vicky, wat fijn. Een boontje met een kloppend hartje is zoooo
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:48:58 #209
114177 Diaan73
pi_62371216
Vicky Super zeg! Van harte gefeliciteerd met je mooie echo!!
Make love, not war ☮
pi_62371366
wat fijn Vicky!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:56:18 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62371397
fijn voor je vicky

pi_62371605
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:15 schreef Vicky het volgende:
mag ik even opgelucht adem halen! ik heb een boontje gezien met een kloppend hartje! over 2 weken nog een keer een echo om te bepalen hoe ter ik ben.
Wat fijn voor je vicky, een hele geruststelling hè als je het hartje hebt zien kloppen! En over twee weekjes weer gluren, spannendddd
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:05:04 #213
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62371610
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 23:12 schreef marlieske het volgende:
Oooh zo zit ik te wachten tot Isa oud genoeg is voor een WII
Maar dat duurt nog wel ff ben ik bang.
Dat kan nog wel even duren ja
Noah is 3 en kan er aardig mee uit de voeten. Vooral met Mario Kart. Maar nou heeft ie gisteren, blijkbaar, al mijn scores gedelete Alle characters en extra autootjes enzow die ik met veel pijn en moeite had vrij gespeeld, allemaal weg
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_62372282
Vicky wat fijn!
pi_62372544
Vicky, wat fijn! Op naar je termijnecho!

Ik kan ook in het lijstje: op basis van eerste echo kwam 20/21 april naar voor en naar aanleiding van de echo gisteren houden we dat aan. (20 april dus)
Al gok ik dat ik weer ruim over tijd zal gaan
Alles zag er goed uit, de gynaecoloog verwoordde het al grappend als “proficiat mevrouw, u heeft een lootje uit de loterij gewonnen, alles ziet er prima uit”

Toch weer een geruststelling maar ook weer stilstaan bij mijn zusje… die kreeg met 12 weken het nieuws dat het niet goed was, haar was dit niet gegund. Ze zou normaal op 20 maart uitgeteld zijn, een maand voor mij…dat maakt het voor haar ook niet makkelijker.
Gelukkig geeft ze dit ook aan, dat ze het er moeilijk mee heeft.

Ik heb nog niet echt bijgelezen, volg dit topic ook minder dan bij Liande (normaal bij een tweede?)…
Wil Carmella veel sterkte wensen, hopelijk vinden ze toch iets om je pijn te verzachten, want nog eens dik 20 weken zoals nu, dat wens je niemand toe
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:58:55 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62373198
fijn iksje dat bij jou alles in orde is, maar ik kan me voorstellen dat je met je zusje zit, voor jou een geluk wat haar niet gegund is, moeilijk hoor. normaal zou je haar overal bij betrekken en/of alles samen doen maar nu gaat dat niet en dat zal je moeilijk vallen denk ik.. sterkte allebei daarmee

pi_62375963
Zie je wel Vicky, alles is goed! Fijn!
pi_62376224
even snelle update ..
gyn. stelde al meteen vast dat kindje niet is ingedaald, itt tot wat de vk's ook nu zeiden
(met ilse toen ook totaal tegenstrijdig)
Indaling kan dmv vliezen breken, staat gepland voor donderdag.
Maarrrrr, ik kan de gemene krampen nu om de 7min. niet langer meer negeren geloof ik
sinds uur of 11 nu, ondanks warm bad en paracetamol (was vorige week het advies) neemt het toe.
Ik durf nog niet echt te hopen, maar tóch...er gebeurt wat
pi_62376231
Zie hier onze boon:

Het ronde bolletje is de dooierzak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62376271
Oehh spannend Marit!! Ik hoop dat het vliezen breken donderdag niet nodig is!!

zettem op!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62376277
Jaaa Marit! Bevalllen komt nu echt in zicht meid
Voor de zekerheid alvast

Wij gaan zo richting ziekenhuis voor echo en consult bij de gyn, tot laters!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:06:35 #222
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_62376645
Hoera Marit! Ik hoop dat het doorzet en je gewoon lekker uit jezelf kunt beginnen en heel dat inleiden niet nodig is!

Maar mocht het toch weer wegzakken, dan nog maar 2 nachtjes slapen en ingeleid worden. Het einde is hoe dan ook in zicht!
©Dumbo
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:06:48 #223
108648 cattie
lieve moeder
pi_62376650
Vicky, fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!
Iksje ook gefeliciteerd met de goede echo.
Marit, hopelijk begint het nu echt! Succes!
Fuente, veel plezier met de echo, hopelijk is nu alles goed.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:07:22 #224
114177 Diaan73
pi_62376668
Marit, spannend zeg... en nu lekker gaan bevallen voor donderdag

Mooi boontje Vicky!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:14:26 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62376848
Marit, zou het nu dan toch? Zet hem op!

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het nu met Carmella is, heel de dag al stil. Ik hoop zo dat ze je kunnen helpen!
pi_62376849
Marit zet em op en dan donderdag die afspraak niet meer nodig hebben !

Vicky, boon
pi_62377053
Vicky .

oe Marit! Hoe dan ook, nog maar heel eventjes! Succes!!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:51:35 #228
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62377815
Marit veel succes!!
Vicky
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:01:57 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62378094
zet hem op marit

dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:16:18 #230
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62378445
Marit! Ik hoop dat het nu écht wat is!

Gefeliciteerd Vicky, je felbegeerde kloppend boontje is binnen!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:19:32 #231
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62378514
O Marit, ik lees hier heel toevallig dat je nu misschien eindelijk dan echt bent begonnen! Als het echt doorgezet heeft, dan wens ik je wat toe!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62379131

Allemaal speciaal voor Marit!
pi_62379361
Succes Marit!!!
pi_62379538
Marit, zet hem op!

Vicky; wat heerlijk dat je je mini beebje al hebt gezien En dat het allemaal goed was

Fuente; veel succes bij de echo!

DJMO; wat spannend zo met alles bezig te zijn, leuk!

Iksje; super dat jullie echo er goed uitzag, gefeliciteerd!

Verder wil ik even iedereen ontzettend bedanken voor de superlieve berichtjes en al het meedenken, daar heb ik echt zoveel aan!

Ik heb de urologie gebeld en ze zijn vanaf volgende week 2 weken dicht wegens verhuizing en eigenlijk was er al amper tijd, maar ze hebben me er in gepropt. Ik mag Donderdag om 9 uur komen , bij een andere arts. M'n chirurg heeft dan ook spreekuur zei de telefoniste, dus mocht overleg nodig zijn dan kan dat.
Ik verwacht er niks van en volgens mij is het ook een soort spreekuur, dus ik weet niet hoeveel tijd ik heb voor vragen, en omdat ik alleen ga weet ik hoe ik ben, dan heb ik het idee dat ik ook op moet schieten, maar ik ga gewoon proberen om me niet opgejaagd te voelen en alles te vragen wat ik wil weten. Ik heb al een lijstje gemaakt, zodat ik niks kan vergeten.
En ik heb al een hoop hier gelezen, dingen die ik nog extra kan vragen, zo fijn dat jullie zo behulpzaam zijn en mee hebben zitten denken
pi_62379734
Marit ik hoop dat het doorzet!

Carmella mooi dat je er tussengepropt kan worden! Kan er niemand met je mee, of wil je dat niet?
pi_62380273
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:09 schreef _Ingrid_ het volgende:

Carmella mooi dat je er tussengepropt kan worden! Kan er niemand met je mee, of wil je dat niet?
Nee ik heb helaas niemand die mee kan.
M'n moeder zit hier 3 uur (enkele reis) vandaan en m'n vriend kan niet eindeloos meer vrij nemen, hij heeft al 2 keer een week vrij genomen, bij beide opnames in het ziekenhuis en de operatie, dus alle afspraken of momenten dat ik met spoed ga ben ik eigenlijk altijd alleen. Zo heb ik de meeste kans dat als ik straks weer geopereerd word hij me wel elke dag kan bezoeken en me ook kan helpen als ik weer net uit het ziekenhuis kom. (Ik heb echt zoveel bezoekjes aan het ziekenhuis gebracht de laatste maand, soms ging ik 2x per 24 uur. Ik liep echt de afdelingen af voor onderzoeken, dat is voor geen enkele werkgever haalbaar om dan steeds vrij te geven, dus ik begrijp het helemaal en vind het ook erg logisch).
Maar dat geeft niet, ik ben al blij dat ik een afspraak heb kunnen krijgen in hun volle agenda. En ik moet ook gewoon m'n verhaal alleen kunnen doen en me niet opgejaagd voelen als een arts wat meer nukkig overkomt. Maandag moet ik ook weer naar de gynaecoloog om te kijken hoe ze de zwangerschap verder willen begeleiden (en wat voor complicaties dit allemaal kan gaan geven bij de zwangerschap de komende tijd) en daar zijn ze ook niet allemaal even vriendelijk vaak en erg gehaast, dus ik kan voorlopig genoeg oefenen om daar beter mee om te gaan
pi_62380775
Vicky, zie je nou wel alles in orde Gefeliciteerd!!!

Marit zet hem op meid ik hoop echt voor je dat het nu doorzet alvast een voorzichtige

Carmella succes donderdag ik hoop dat je wat antwoorden gaat krijgen, want die heb je gewoon nodig!

vandaag met manlief bij de gyn geweest super aardige man, manlief stond er van te kijken en zei erna meteen dit was een heel wat leuker gesprek als bij de vorige gyn, ik ben dus blij met het besluit om naar een ander te gaan dit voelde direct goed en er werd ook naar mijn wensen geluisterd, top dus.
Toen de inwendige echo gehad en dat voelt altijd toch een beetje vreemd die staaf maar wat het scherm liet zien was
kreeg meteen de opmerking dat mijn baarmoeder gekanteld naar achteren ligt, wist ik dus niet en dat na ontelbare echo's vorige keer, zo leer je nog eens wat
Ook ben ik 1 week verder als de vk dacht, ik wist wel dat ik een korte cyclus had maar zo kort, na telling bijkt die 21 dagen te zijn geweest
Mooi kloppend hartje, volgende echo op 5 november en volgende afspraak bij de gyn op 26 nov.
dan mogen we weer gluren.

Mama van Isa en Ties
pi_62381063
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:45 schreef marlieske het volgende:
vandaag met manlief bij de gyn geweest super aardige man, manlief stond er van te kijken en zei erna meteen dit was een heel wat leuker gesprek als bij de vorige gyn, ik ben dus blij met het besluit om naar een ander te gaan dit voelde direct goed en er werd ook naar mijn wensen geluisterd, top dus.
Toen de inwendige echo gehad en dat voelt altijd toch een beetje vreemd die staaf maar wat het scherm liet zien was
kreeg meteen de opmerking dat mijn baarmoeder gekanteld naar achteren ligt, wist ik dus niet en dat na ontelbare echo's vorige keer, zo leer je nog eens wat
Ook ben ik 1 week verder als de vk dacht, ik wist wel dat ik een korte cyclus had maar zo kort, na telling bijkt die 21 dagen te zijn geweest
Mooi kloppend hartje, volgende echo op 5 november en volgende afspraak bij de gyn op 26 nov.
dan mogen we weer gluren.

[ afbeelding ]
Dan word je uitgerekende datum dus ook aangepast? 21 dagen is wel kort zeg! Wat een mooie echo, het lijkt voor mij alweer zo lang geleden dat ons beebje zo klein was! Dit wordt vast een heel mooi broertje of zusje voor Isa

Carmella, veel succes donderdag! Laat je niet opjutten en neem de tijd om je vragen te stellen!
pi_62381294
de uitgerekende datum mocht van de gyn met zekerheid terug naar 20 mei 2009, ws word die nog vroeger maar uk lag er niet ideaal voor bij het meten.
Mama van Isa en Ties
pi_62381516
Marlieske, wat een mooie foto!

Carmella, fijn dat je donderdag terecht kan, nu maar hopen dat ze ook echt iets kunnen doen voor je

Wij zijn weer terug! Onze uk groeit goed, mooi gemiddeld. Buikje en hoofdje zitten precies op 33 weken. Mijn vruchtwater is ruim en ukkepuk lag met zijn hoofd in m'n rechterlies, met de voetjes in de handjes We hebben ook ladingen foto's weer gekregen, als manlief ze heeft ingescand laat ik ze wel zien.
De dijbeentjes liggen nu op ruim 2 weken achterstand. Dus niet in verhouding bijgegroeid. Erna hebben we een gesprek bij de gyn gehad. Zij geeft aan dat het idd een softmarker is voor down, maar dat ze bij de echo in Enschede niets hadden 'mogen' zeggen omdat nu niet is na te gaan of het wel/geen down is. Het kan ook zijn dat uk gewoon korte benen heeft, maar het kan niet uitgesloten worden dat het down is. Zoiets dus.
Verder doet uk het prima, de gyn heeft 'm nog even met het hoofd voor de uitgang geduwd omdat het lastig indalen is als je half scheef ligt hihi
Mijn suikerdagcurve en hb en alles was goed. Dus over 2 weken terug komen

[ Bericht 2% gewijzigd door Fuente op 14-10-2008 17:21:03 ]
Sara
Merel
Ukje
pi_62381645
Fuente ik hoop dat je wat gerust gesteld bent door de echo, jullie uk groeit iig goed
Mama van Isa en Ties
pi_62381675
2 handjes die een voetje pakken

Bolle wangen

Sara
Merel
Ukje
pi_62381802
ooh wat duidelijk dat snoetje *lief*
Mama van Isa en Ties
pi_62382440
Zo, na een goede vakantie weer een kleine update van Tinuviel en mijzelf. Inmiddels heeft Nemo heel duidelijk laten weten dat hij er is... sinds 11-10 (op m'n verjaardag) trappelt hij er lustig op los, heerlijk gewoon zo kan ik als aanstaande papa meer "voelen" dan alleen maar de emoties

En verder is Tinuviel aardig gegroeid, de buik is van beschaafd formaat, en de kwaaltjes blijven gelukkig beperkt tot wat bandenpijn en onrustige nachten vanwege de actieve trappen en stompjes van Nemo
pi_62383046
Ik zag mooie echo's voorbij komen.
pi_62383086
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:47 schreef iamredleader het volgende:
Zo, na een goede vakantie weer een kleine update van Tinuviel en mijzelf. Inmiddels heeft Nemo heel duidelijk laten weten dat hij er is... sinds 11-10 (op m'n verjaardag) trappelt hij er lustig op los, heerlijk gewoon zo kan ik als aanstaande papa meer "voelen" dan alleen maar de emoties

En verder is Tinuviel aardig gegroeid, de buik is van beschaafd formaat, en de kwaaltjes blijven gelukkig beperkt tot wat bandenpijn en onrustige nachten vanwege de actieve trappen en stompjes van Nemo
Leuk iamredleader! De buik moet natuurlijk nog wel even gepost worden in het grote buiken topic hè!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:44:22 #247
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62383653
Iksje wat een mooie datum de 20ste! Ik ben dan jarig

Marit meis zet hem op! Het geduld is lang genoeg beloond

Vicky wat een fijn nieuws en mooie foto's van je boontje!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:12:51 #248
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62386048
Oh spannend Marit... zou toch fijn zijn als het nu dan echt aan het gebeuren is.. succes meid!!

Vicky en Marlieske, wat fijn dat jullie je eerste echo gehad hebben, zien er mooi uit!!!
En Fuente wat een mooie echo-foto's ook!!

Ik ben vandaag teruggebeld door de verloskundige, het is schijnbaar erg druk bij ze. (babyboom ofzo? )
Op 5 november mag ik langs komen en ondertussen mag ik ook alvast een afspraak maken voor een echo, wat waarschijnlijk ook zo rond die datum zal vallen. Dus dat wordt gewoon rond de 12 weken dus
No more games, no more drama...
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:27:12 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62386401
Nou moe, ik zie helemaal geen gezichtje in die onderste Fuente?
Wat zullen de laatste weken spannend zijn voor jullie nu zeg.
pi_62386540
Jawel, heel duidelijk een gezichtje

Best spannend toch, Fuente. Sterkte met de laatste loodjes!

Marit, succes!

Carmella, ik wil je veel sterkte wensen.
Variety is the spice of life
pi_62386562
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ook niet
pi_62386807
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Draai je hoofd een kwartslag naar rechts, of eigenlijk, draai de foto een kwartslag naar links
Sara
Merel
Ukje
pi_62386971
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:43 schreef Fuente het volgende:

[..]

Draai je hoofd een kwartslag naar rechts, of eigenlijk, draai de foto een kwartslag naar links
AAAH! Nu zie ik het Thanks voor de uitleg
pi_62387304
Marlieske; wat fijn dat jullie nu wel een aardige gyn hebben En wat een mooie echo van jullie minibeebje

Fuente; ik moest ook even kijken, maar ik zie het gezichtje nu En wat BE zegt; wat zullen het nog spannende laatste weken voor jullie zijn. Een hele dikke knuffel

Marit, ik hoop dat je al bezig bent!
pi_62387351
Thnx meiden, komt helemaal goed hoor. We hebben nog lekker geshopt vanmiddag, ubercute babypakje gehaald. Wat hydrofiel luiers erbij, hydrofiel washandjes en een badcape. Morgen komt het laminaat boven erin, en dan kan ik helemaal nestelen

Marit, ik ben heel benieuwd, ben je al aan het bevallen?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:10:19 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62387543
*hoofd scheef trekt...
Ja, nu zie ik het ook!
pi_62387643
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:03 schreef Fuente het volgende:
Thnx meiden, komt helemaal goed hoor. We hebben nog lekker geshopt vanmiddag, ubercute babypakje gehaald. Wat hydrofiel luiers erbij, hydrofiel washandjes en een badcape. Morgen komt het laminaat boven erin, en dan kan ik helemaal nestelen

Ohja, nesteldrang
Die is hier ook wel toegeslagen, ik heb opeens weer zin in stofzuigen en het schoonmaken van de keuken enzo Ik bedenk ook opeens spontaan dingen als de hele prullenbak soppen, de koelkast uitsoppen en de voorraadkast herindelen

Milanese is nu op het nieuwe kantoor (een van de twee nieuwe kamers op zolder) ook laminaat aan het leggen. Dan een dezer dagen de bureau's e.d. uit het oude kantoor (aanstaande babykamer) naar het nieuwe kantoor en dan gaan we pas écht nesteldrang krijgen denk ik.. En oh wat vind ik het moeilijk om keuzes te maken wat betreft de babykamer zeg!

Ik wil zelf ook freubelen in de kinderkamer

En ik ga nu wat bittergarnituur voor maken om de klusspirit er een beetje in te houden!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:23:04 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62387936
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:03 schreef Fuente het volgende:

Marit, ik ben heel benieuwd, ben je al aan het bevallen?
ik ben ook benieuwd of marit al bezig is, maar ga je me nu vertellen dat ik zo ontzettend vroeg ben met alle spulletjes en dingen in huis hebben?? ik bedoel, er zitten ruim drie weken tussen ons, en ik ben al helemaal klaar (op het bedje na, maar dat komt deze week nog en dat is zo opgemaakt) .. voor mijn gevoel ben ik nog laat met alles

ik heb vandaag de tweede babywas gedraaid, rompertjes en sokjes en truitjes en broekjes.. wat een heerlijk gevoel is dat die verse kleertjes schoon door je handen te laten gaan en op de lijn te hangen .. kan niet wachten tot deze droog is en ik de volgende lading kan draaien

ik heb eigenlijk alleen geen idee hoe je een baby in de kinderwagen inpakt.. wat voor kleertjes moet hij aan, moet er een dekentje overheen, moet hij daartussen nog een (winter)jasje aan.. eigenlijk raar, het is mijn tweede, maar met sommige dingen voel ik me net een echte beginneling

pi_62388920
Dan ben je behoorlijk vroeg DJMO. Ik ben nu 34 weken zwanger en heb eigenlijk nog niks klaar.

Eerst een peuter verhuizen van kamer, die nog niet af is. Dan kan de babykamer weer ingericht worden.
Mocht het allemaal veel eerder gebeuren dan gepland, zetten we het ledikantje wel op in onze slaapkamer en doen we het zo. Ik maak me er nu ook niet zo druk om als bij de eerste moet ik zeggen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_62389553
Ik ben juist supervroeg. Kamertje is al weken klaar. Maar dat komt doordat Djeez toen vakantie had. En het plan was dat hij vaak moest overwerken op zaterdag. Maar door de operatie en daarna (nu nog) rust ging dat neit door. Dus het had later (nu dus) gekund.
Het ledikantje staat er wel nog maar net in.

Is de zolder opruimen, kleertjes uitzoeken etc ook nesteldrang? En de schuur is ook heel netjes nu. Zo ja, dan heb ik het ook. Bekoop het wel met rug/bekken pijn. Maar dat heb ik ineens al vaker laatste tijd.
Ach, is wel voordeel dat Djeez nog thuis is. Kan hij bij Kim blijven beneden en kan ik mn gang gaan boven en op zolder.
pi_62395249
Wij hebben ook alles klaar, maar dat zou ik met 34 weken toch niet snel willen noemen... zeker niet als je bedenkt dat verf, vloer, nieuwe meubels moeten 'uitdampen'! Ik zet dan ook dagelijks de balkondeur open van de babykamer.

Jee! Ik ben 34 weken! Over 3 weken mag ik al thuis bevallen!

Ik ga wel steeds raarder dromen merk ik...
pi_62395252
zo na een beetje kwakkelen dit weekend en veel slapen ben ik weer als herboren. Gisteren de 4D pretecho gehad en er is geen twijfel mogelijk, meneer lag met zijn zakie recht in 'beeld'. De echoscopiste zei hij is erg lenig en heeft hele lange wimpers. Grappig want dat eerste heeft ie dan duidelijk van paps (die kan zijn been in zijn nek leggen) en de wimpers van mams. Ik zal vanavond de foto's plaatsen.

Ik heb ook nog niks klaar aan de babykamer, we hebben vorige week nieuwe kozijnen gekregen en morgen komen ze het verder afronden. Zaterdag komt mijn vader om de muren te witten en gaat mijn man de plinten leggen en dan kan ik me uit gaan leven met inrichting en zo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 15 oktober 2008 @ 07:50:05 #263
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62395314
*kwam even kijken of Marit al bezig was*
Voor de zekerheid
pi_62395360
Raissa, het ruimt wel lekker op he? Nesteldrang Wij moeten de voorraadkast nog. Ik ga vanavond boven alles stofzuigen, dweilen, en plinten doen (moet ook wel na dat laminaat ) en ik wil beneden ook nog alle plinten doen

DJMO, ik weet niet of je heel vroeg bent, je bent iig vroeger dan ik Maar wij waren deze keer laat. Het kamertje van de baby was het kantoor van manlief. Dat hebben we allemaal moeten veranderen, kostte veel tijd.
Ik moet zeggen dat ik het ook nu af wil hebben, vind het nu lang genoeg duren, maar aan de andere kant heb ik natuurlijk nog minimaal 4 weken de tijd En voor in de wandelwagen heb ik nu een soort berenpakje (maar dan zonder oortjes ). Die doe ik over de kleertjes aan en dan in de wandelwagen straks, omdat het winter is en dus koud.
Sara werd in de zomer geboren, die lag in haar kleertjes met het dekentje open in de wandelwagen.

Igraine, zo hadden wij het ook bedacht, gewoon bedje op onze kamer als het echt een probleem wordt. Uiteindelijk heeft zo'n klein baby'tje ook nog niet veel ruimte nodig

Ingrid, ja da's vast ook nesteldrang Doe rustig aan met je rug en bekken he!

Reinhilde, lekker gevoel he? Dat alles af is! Ja, dat dromen herken ik wel. Ik droom dat ik in Grey's Anatomy leef en dat Patty Brard mijn schoonmoeder is

Estrys, ik ben heel benieuwd naar je foto's!
Sara
Merel
Ukje
pi_62395428
fuente, nog 4 weken? in je ticker staat '5 days to go'!
pi_62395462
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:05 schreef bixister het volgende:
fuente, nog 4 weken? in je ticker staat '5 days to go'!
Ow dan doet 'ie weer raar Ik ben nu 33 weken en 2 dagen. Als ik erop klik gaat het wel goed. Ik denk dat ik 'm maar weghaal, ding doet zo vaak raar!

edit: heb 'm aangepast

[ Bericht 10% gewijzigd door Fuente op 15-10-2008 08:22:08 ]
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:51:04 #267
114177 Diaan73
pi_62395904
Wij hebben het kamertje grotendeels ook al klaar, maar moet nog wel "aangekleed" worden. Ook de kleertjes enz. moet allemaal nog gewassen worden. Wat nesteldrang betreft: dat heb ik volgens mij met Twan nooit gehad, maar nu wel wat meer. Het is vooral opgeruimder in huis nu. Mn moeder komt ook 1x per 2 weken schoonmaken en dan is het heerlijk schoon en nog opgeruimder hahaha. Dat kan ze goed. Ze gaat me na de bevalling ook nog een tijd helpen

Ik heb nog geen idee hoe ik dat ga doen met de kinderwagen... volgens mij mag het ook weer niet te warm zijn.
Make love, not war ☮
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:58:26 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62395991
Marit was er gisteren om 14 uur voor het laatst.
Zou het dan nu echt-echt-echt doorgezet hebben? Ik doe gewoon even hoor!

Joehoe... kom eens updaten!
pi_62396051
Ja Marit! Volgens mij ben je al stiekem bevallen Voor de zekerheid
Sara
Merel
Ukje
pi_62396247
Ik ben benieuwd hoe het met Marit is. Ik hoop voor haar dat ze gewoon al klaar is en lekker aan het knuffelen is.

Ik heb steeds meer last van mijn bekken. Maandag naar de huisarts om gezinshulp aan te vragen want zo gaat het niet langer.

De plannen voor een plekje voor onsje bij ons op de kamer zijn klaar, nu nog de uitvoering.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 oktober 2008 @ 09:18:03 #271
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62396367
Just in case voor Marit...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:29:16 #272
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62396572
Ook van mij voor Marit een paar (maar hoop dat het niet meer nodig is)

Het zit ons wel tegen met het kamertje, kwam gisteren iets eerder thuis zodat hij voor de laatste keer de verwarming kon schilderen, is het laatste restje verf ingedroogd Dus ga straks maar even een nieuw busje verf halen... Dan nog plinten leggen en we hebben een rolgordijn gekocht van de week dus die kan opgehangen worden en dan de spulletjes erin... Hopelijk van het weekend klaar en dan de kleertjes eindelijk wassen...

Dromen doe ik ook raar, de meest rare dingen komen er voorbij... en ik ben nu de laatste tijd wel steeds zwanger in mijn dromen, maar doe hele vreemde dingen...

O ja, en ik zag hele mooie echo's
pi_62396884
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 07:40 schreef Reinhilde het volgende:
Wij hebben ook alles klaar, maar dat zou ik met 34 weken toch niet snel willen noemen... zeker niet als je bedenkt dat verf, vloer, nieuwe meubels moeten 'uitdampen'! Ik zet dan ook dagelijks de balkondeur open van de babykamer.
Op de babykamer hoeft ook niks geverfd e.d. te worden. Alleen hij is nu nog bewoond . Op wat kleine frutseltjes na die er opgehangen en veranderd moeten worden, hoeft er niks te gebeuren.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:07:49 #274
197301 Miffy1984
pi_62397350
Marit is bevallen Ik weet het zeker!
Anders had ze zich zoals altijd wel gemeld.

*wacht in spanning op baby-nieuws Marit!*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 oktober 2008 @ 10:11:02 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62397430
nou ja, ik moet er idd wel bij zeggen dat de kleine bij ons op de kamer slaapt, ik heb maar een tweekamerwoning dus moet wel, dus het was ook een beetje eigen gewin dat de kamer zo snel klaar moest zijn hoor

over dromen gesproken had ik vannacht een hele rare droom: ik beviel van een dochter, wiens oren op straat waren gevallen, in de nacht van donderdag op vrijdag.. en zondag kwam ik erachter dat de placenta nog niet geboren was, en toen beviel ik van nog een jongetje .. heel weird iig.

marit??? ben ik al weer een plekje gestegen in de top tien???

woensdag 15 oktober 2008 @ 10:13:54 #276
114177 Diaan73
pi_62397508
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:07 schreef Miffy1984 het volgende:
Marit is bevallen Ik weet het zeker!
Anders had ze zich zoals altijd wel gemeld.

*wacht in spanning op baby-nieuws Marit!*
mee eens Ik wacht in spanning mee op baby-nieuws van Marit.

Zo eerst weer naar bekkentherapie.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 15 oktober 2008 @ 10:17:41 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_62397612
owjah.. ik ga nog even babyshoppen op zuidplein mijn teruggave stookkosten is gestort, dus heb een extra zakcentje nu. lekker naar de kapper toe (wordt echt hoog tijd ) en misschien dat ik bij de drogist nog een kleurtje haal voor in mijn haar.. iemand suggesties voor een kleur??? (ben van mezelf redelijk donkerblond)

woensdag 15 oktober 2008 @ 10:40:56 #278
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62398166
Ik denk het ook hoor, Marit is gewoon bevallen hoor. En Ilse heeft er een zusje bij. Nou, kom Marit, meld je eens...
pi_62398398
Zo, na 2,5 dag kan ik eindelijk eens uit mijn bed komen.....de griep is niet fijn
Mijn baby moet gek zijn geworden van al dat genies en gesnotter...

Maar goed, langzaam voel ik me weer wat beter.

Heb nog niet helemaal bij gelezen, maar zag een paar mooie echo's en Marit
pi_62399480
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:23 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ben ook benieuwd of marit al bezig is, maar ga je me nu vertellen dat ik zo ontzettend vroeg ben met alle spulletjes en dingen in huis hebben?? ik bedoel, er zitten ruim drie weken tussen ons, en ik ben al helemaal klaar (op het bedje na, maar dat komt deze week nog en dat is zo opgemaakt) .. voor mijn gevoel ben ik nog laat met alles

ik heb vandaag de tweede babywas gedraaid, rompertjes en sokjes en truitjes en broekjes.. wat een heerlijk gevoel is dat die verse kleertjes schoon door je handen te laten gaan en op de lijn te hangen .. kan niet wachten tot deze droog is en ik de volgende lading kan draaien

ik heb eigenlijk alleen geen idee hoe je een baby in de kinderwagen inpakt.. wat voor kleertjes moet hij aan, moet er een dekentje overheen, moet hij daartussen nog een (winter)jasje aan.. eigenlijk raar, het is mijn tweede, maar met sommige dingen voel ik me net een echte beginneling

hier ook alles klaar op het matrasje na.. ook de babywasjes zijn gedaan.
Ik moet overal al zo lang op wachten dus ben ik gewoon vlot met de babyspullies
wanna rub mah puppeh?!
pi_62399522
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:11 schreef DJMO het volgende:
nou ja, ik moet er idd wel bij zeggen dat de kleine bij ons op de kamer slaapt, ik heb maar een tweekamerwoning dus moet wel, dus het was ook een beetje eigen gewin dat de kamer zo snel klaar moest zijn hoor
oh net als jij dus..2 kamerwoning de eerste 5 mnd..daarna krijgt ze haar eigen kamertje
wanna rub mah puppeh?!
pi_62399947
Eh, je haar verven terwijl je zwanger bent is niet zo'n goed idee...
pi_62400140
dat gaat prima hoor. Het wordt ook niet afgeraden door de kapper.
wanna rub mah puppeh?!
pi_62400143
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:51 schreef Reinhilde het volgende:
Eh, je haar verven terwijl je zwanger bent is niet zo'n goed idee...
Volgens mij mag dat gewoon hoor.
op internet:
Hoewel de stoffen in haarverf erg slecht zijn, gaat men ervan uit dat er maar weinig verf door het lichaam wordt opgenomen. Er zijn geen schadelijke effecten bekend van het verven van je haar tijdens de zwangerschap.

Het kan wel zijn dat je haar is veranderd onder invloed van de zwangerschapshormonen, misschien wat voller is geworden en misschien anders reageert op verf of permanent. Bespreek dat even met je kapper.
bron
en nog een stukje
Sara
Merel
Ukje
pi_62400258
Blonderen wel. Daar zit gewoon heel veel troep in.
Vaak (als het goed is) zal je kapper je ook een spoeling aanbevelen ipv verf. Daar zit gewoon net wat minder troep in! Met thuisverf zou ik het niet doen iig.
pi_62400715
Er staat nergens dat ze gaat blonderen. Ik ga ook mijn haar weer eens verven vant weekend. Ik word dan wel moeder maar grijs hoeft nou ook weer niet.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_62400942
MIjn buik beweegt zichtbaar als onsje beweegt.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:23:08 #288
114177 Diaan73
pi_62402451
Ik verf al jaren mn haren en ook tijdens de zwangerschap, geen probleem. Meerdere kappers gesproken en zij zeggen ook dat dat gewoon mag. Spoeling denk ik niet aan, dat is niets voor mn haar.
Make love, not war ☮
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 oktober 2008 @ 13:43:34 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62403037

Ik kreeg zojuist tijdens het boodschappen doen (grrr... niet in de buurt van pc dus ) een geweldig smsje!

Vanmorgen om tien uur heeft Ilse er een zusje bij gekregen! Gezond en wel, weegt 3540 gram...

Sanne
pi_62403105
Jeuj! Welkom Sanne en gefeliciteerd marit, man en Ilse
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:49:12 #291
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62403195
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:50:21 #292
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_62403225
Gefeliciteerd, Marit!!
pi_62403261
Sanne
pi_62403308
gefeliciteerd Marit en familie!
pi_62403452
Gefeliciteerd Marit en man!!
Wat is Sanne een mooie naam! Past perfect bij dr grote zus Ilse! Leuk!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:59:16 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62403502
Gefeliciteerd Marit, Ilse en bijbehorende papa met de geboorte van Sanne!!!

Mooie naam ook weer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:01:13 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_62403559
Gefeliciteerd Marit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62403678
Marit van harte gefeliciteerd met Sanne!
pi_62403793
Van harte Marit, man en Ilse!
Oh my god...nu ben ik de eerstvolgende ik durf niet meer
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:12:25 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62403923
Jaaa, zie je wel!
Gefeliciteerd Marit!
pi_62403991
hoera, ze is er!!! Marit, man, & Ilse, heel hartelijk gefeliciteerd met Sanne!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')