abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62281487
Diaan, ik mocht Noscapine gebruiken; een soortnaam hoestdrank.
Ze moesten het bij de apotheek wel opzoeken in het grotedikkeengemedicijnenboek, maar die mocht dus gewoon.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62281648
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 10:44 schreef Fuente het volgende:
Diaan, ik zou het even bij de drogist vragen. De kinderhoestsiroop met thijm enzo mag iig niet volgens de gebruiksaanwijzing hier!

ingrid, ja. Gelukkig woon ik redelijk dicht in de buurt bij het ziekenhuis. Volgens mij mag het anders ook op een prikpost, maar die zijn hier maar tot 13:00 uur geopend.
Dat scheelt weer dan.

Als ik naar het ziekenhuis zou moeten gaan voor prikken of wat dan ook ben ik wel 40 min aan het fietsen.
Fietsen begint steeds vaker pijn te doen. Vooral veel steken in mijn kruis, erg irritant.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:11:39 #28
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62282125
Is honingdrop dan ook slecht voor je bloeddruk, ik dacht alleen zoute drop. Op zich is mijn bloeddruk prima.. ik ga in ieder geval wel even wat zuigsnoepjes halen, die Zwitserse. Helaas lust ik echt geen melk, dat krijg ik niet weg... maar die zoethout thee is wel een optie. Bedankt voor het meedenken en al jullie suggesties
Make love, not war ☮
pi_62282399
Volgens mijn verloskundige is het niet het zout in drop dat de bloeddruk kan verhogen maar glycyrrhizinezuur. Dat zit in alles soorten drop en ook in zoethout.
Maar gelukkig moet je echt enorme hoeveelheden eten wil het een risico vormen. Dus geen zak drop per dag of liters zoethoutthee. Maar wat dropjes op een dag of een paar kopjes zoethoutthee zou geen kwaad kunnen.

Ze raadde het me zelfs aan omdat het misselijkheid kan helpen bestrijden, glycyrrhizinezuur kan namelijk een maagzuurremmende werking hebben

Zie ook: Hypertensie op wikipedia, glycyrrhizinezuur op Wikipedia
pi_62282484
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:21 schreef owlet het volgende:
Volgens mijn verloskundige is het niet het zout in drop dat de bloeddruk kan verhogen maar glycyrrhizinezuur. Dat zit in alles soorten drop en ook in zoethout.
Maar gelukkig moet je echt enorme hoeveelheden eten wil het een risico vormen. Dus geen zak drop per dag of liters zoethoutthee. Maar wat dropjes op een dag of een paar kopjes zoethoutthee zou geen kwaad kunnen.

Ze raadde het me zelfs aan omdat het misselijkheid kan helpen bestrijden

Zie ook: Hypertensie op wikipedia
Drop tegen de misselijkheid? Oeh, dat ga ik proberen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:29:48 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62282607
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 23:43 schreef marlieske het volgende:
Je zal vast wel eerder een echo krijgen hoor Angel-eyez, meestal zijn ze daar niet flauw mee via de vk had ik er ook een kunnen krijgen echter loop ik ook bij de gyn dus dat zou een beetje dubbelop geweest zijn.
Daar kan je je op verkijken hoor.
Ik mocht best met 9 weken een echo van de vk, maar dan zou ik hem met 12 weken niet meer krijgen. Ze liet mij de keuze, maar vertelde wel dat het voor ons met 12 weken ook leuker zou zijn om te kijken. En dus hebben we braaf gewacht.

Nu scheelt het dat ik zelf ook niet zo heel goed ben in het ophangen van drama-verhalen over waarom ik per se een vroege echo zou willen. Ik ben niet zo goed in liegen, of drama.
En hiermee bedoel ik niks richting de meiden die om wat voor onzekerheden dan ook een vroege echo wilden hoor! Alleen dat ik alleen uit 'ik ben nieuwsgierig' een vroege echo wilde en dat ik daar dan dus niet een nerveus verhaal van kon maken om te kijken of ik een extra kon krijgen.

Een beetje wat Angel_eyez ook zegt. Ik wist precies wanneer ik zwanger was geraakt, dus kon ook daar niks van maken. En ik kan dus ook niet 'liegen' over 'nee, geen idee wanneer mijn laatste menstruatie was, die was wat raar, mss ben ik toch wel langer zwanger' etc. etc.
Again, geen nare sneer naar meiden die dat echt hadden/hebben, maar ik weet dat er ook genoeg meiden zijn die dat verhaal wel ophangen om maar zsm een echo te krijgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 10-10-2008 11:50:53 ]
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:31:52 #32
114177 Diaan73
pi_62282658
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 11:21 schreef owlet het volgende:

Ze raadde het me zelfs aan omdat het misselijkheid kan helpen bestrijden, glycyrrhizinezuur kan namelijk een maagzuurremmende werking hebben

Zie ook: Hypertensie op wikipedia, glycyrrhizinezuur op Wikipedia
ik ga zo honingdrop kopen en een zak per dag opeten? Daar kom ik echt niet aan. En misschien helpt het dus ook nog tegen de brandend maagzuur.
Make love, not war ☮
pi_62283123
Hier ook hoor BE. Eén echo, ergens tussen week acht en week twaalf ofzo en de echo met twintig weken. En verder alleen als het medisch gezien noodzakelijk is.

Ik geloof dat de termijnecho rond de 12 weken in "mijn" praktijk inmiddels wel standaard is geworden, toen ik zwanger was van Ronja werd die geloof ik alleen maar gedaan als je niet zeker was van de termijn. Nu was ik dat wel (en daar kon en wilde ik ook echt niet over gaan liegen) maar er werd toch een echo gedaan.

Ik vraag me dan toch ook een beetje af of zo'n verloskundige er niet gewoon doorheen prikt. Die ziet elke dag verse zwangeren, zal die niet weten dat je het liefst zo snel mogelijk een echo wil?
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:50:39 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62283180
Ja, dat dus idd.
12 weken is inmiddels idd wel redelijk standaard ook, ook als je wel precies denkt te weten hoe ver je bent, maar verder moet je iig bij onze praktijk van goede huize komen wil je er nog eentje bij kletsen.
pi_62283370
gelukkig zijn er voor nieuwsgierige mensen voldoende mogelijkheden om een pretecho te laten maken en zelf te betalen (al worden die volgens mij ook niet snel gedaan voor de 12 weken omdat er dan nog zo weinig te zien is en er het risico is dat de echo inwendig moet).
In mijn ogen een stuk beter dan de verzekering op laten draaien voor iets dat niet nodig is.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:01:07 #36
114177 Diaan73
pi_62283465
Aangezien wij IUI hadden gedaan, kreeg ik de eerste echo al met 7w4d, maar ik vind de echo rond 12-14 weken die wij ook hebben gehadveel mooier om te zien. Die eerste is vooral om te kijken of het vruchtje op de goede plek zit, op die van 12-14 weken zie je al echt een babyvormpje. Als ik moest kiezen, zou ik dus altijd voor die van 12-14 weken kiezen....
Make love, not war ☮
pi_62283752
dubbel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62283780
Bij Sara had ik een echo bij 5 en 7 weken in het ziekenhuis, ivm onduidelijke termijn (door de pil zwanger geworden). En met 12 weken bij de VK, omdat dat standaard was.
Deze beep wist ik pcies wanneer ik zwanger geraakt ben, dus alleen een echo bij 10 weken (hier is het tussen de 10 en 12 weken bij de vk).
Vervolgens de 20 weken echo.

Erna heb ik inmiddels nog 3 echo's gehad en as dinsdag nog een 4e ivm de groei.

Persoonlijk vind ik het vrij raar om te liegen dat je niet weet hoe lang je zwanger bent om zo extra echo's af te dwingen, maar goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:18:00 #39
114177 Diaan73
pi_62283857
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:

Persoonlijk vind ik het vrij raar om te liegen dat je niet weet hoe lang je zwanger bent om zo extra echo's af te dwingen, maar goed.
Mee eens Het zou denk ik niet eens in mij opkomen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 12:30:21 #40
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_62284198
ik heb nu elke maand een echo en bij onzekerheid extra, en natuurlijk is het fijn om naar je kleintje te gluren, maar als het niet echt nodig was geweest waren voor mij de "standaard" echo's al voldoende geweest.
Mja niet iedereen is hetzelfde en de motivatie's zijn ook niet voor iedereen gelijk, kortom ik ga niemand veroordelen om zijn/haar keuze, wel vind ik het jammer als er misbruik gemaakt wordt van deze mogelijkheden... alsof het allemaal nog niet genoeg kost ( en dan bedoel ik dus gezondheidszorg in het algemeen en de verzekringskosten die wij als burgers mogen betalen )
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_62284477
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:

Mee eens. gelukkig ken ik mijn cyclus vrij goed en is liegen ook niet mijn sterkste kant, ik word dan knalrood

Moet wel zeggen dat ze hier vorige keer vrij vlot waren met echo formulieren uitdelen. (onze vk heeft geen echo apparaat) Maar toen kreeg je ook nog alle echo's vergoed. Inmiddels krijg je de combi test bv niet meer vergoed of je moet extra verzekerd zijn of ouder als 35 jaar zijn.
Er is dus wel het e.e.a. veranderd in echo-wereld

Hier overigens alle keren een m.i. voor de vele echo's die ik kreeg, de eerste met ik meen 9 weken was vanwege veel bloedverlies dat al 2 weken aanhield, de rest allemaal bij de gyn die nogal snel een tube gel ter hand neemt en dat is dan ook meteen het enige voordeel van bij de gyn moeten lopen.

Overigens is een echo rond de 12 weken inderdaad veel leuker je ziet dan echt een kindje en geen zakje met knipperlichtje.

Aankomende dinsdag gaan wij iig even spieken hoe het met ons knipperlichtje gesteld is, kon de afspraak al vorige week hebben als ik wilde maar als je dan geen hartje ziet wat mogelijk is omdat het net op de grens qua termijn ligt, ga je je eigen weken zorgen maken, zo kan een echo je dus ook tegen je keren.
Mama van Isa en Ties
pi_62284859
tvp
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_62284894
quote:
[b]Op vrijdag 10 oktober 2008 12:15 schreef Fuente het volgende:

Dat dus.
pi_62285041
Wat mij trouwens wel opvalt (zit ook op een ander forum met dames die even ver zwanger zijn)
dat er tegenwoordig veel ge-echo't word voor de 10 weken en dat zonder medische reden.
Ben daar zowat de enige die nog geen echo heeft gehad met 8 weken zwangerschap er word dus door veel vk wel zonder duidelijke reden een echo uitgevoerd.
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:54:28 #45
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62286430
Marlieske, ook ikehb pas met 10 weken mijn eerste echo hoor!

Dinsdag komt MvM langs. Nou wil ik het eigenlijk geheim houden voor onze hulp in huis, maar die flessen worden volgens mij op maandag opgehaald. En dan is ze er. En ik heb zo geen zin om het er al met haar over te hebben. Dan wil ze er 'leuk' over gaan praten...dat doe ik wel met mijn vriendinnen, en niet met de hulp. Ze denkt echt dat we de beste vriendinnen zijn en dat haar zoontje van 2 Anna's beste vriendje wordt. Neeheeee. Soms staat ze op vrijdag ineens met haar ventje voor de deur: "Ja, XXX wilde Anna een kusje geven, dus ik dacht ik fiets even langs...." Nouja, een gecompliceerde relatie dus en ik hou het liever nog effe voor mezelf.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62286554
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 12:56 schreef Dakota het volgende:
tvp
Want er staat helemaal niets waarop je kan reageren? Dus maar een TVP?
Sara
Merel
Ukje
pi_62286590
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 13:54 schreef Memmel het volgende:
Marlieske, ook ikehb pas met 10 weken mijn eerste echo hoor!

Dinsdag komt MvM langs. Nou wil ik het eigenlijk geheim houden voor onze hulp in huis, maar die flessen worden volgens mij op maandag opgehaald. En dan is ze er. En ik heb zo geen zin om het er al met haar over te hebben. Dan wil ze er 'leuk' over gaan praten...dat doe ik wel met mijn vriendinnen, en niet met de hulp. Ze denkt echt dat we de beste vriendinnen zijn en dat haar zoontje van 2 Anna's beste vriendje wordt. Neeheeee. Soms staat ze op vrijdag ineens met haar ventje voor de deur: "Ja, XXX wilde Anna een kusje geven, dus ik dacht ik fiets even langs...." Nouja, een gecompliceerde relatie dus en ik hou het liever nog effe voor mezelf.
Ieks, vreselijk dat soort mensen. Nu houd ik sowieso niet van onverwacht bezoek, maar goed. Enniewees, volgens mij
(maar ik kan me ook vergissen) werden de flessen hier op vrijdag opgehaald. Misschien kan je overleggen over de dag? Of anders kijken of je de flessen zelf naar een depot kan brengen?
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:05:56 #48
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62286738
Owlet grappig he want jij loopt bij dezelfde vk als ik en omdat de termijn helemaal niet duidelijk was bij Eva had ik een termijnecho en toen bleek ik 7weken/1dag te zijn en daarna pas een 20weken echo gehad. Eerder nooit een reden gehad om er nog eentje aan te vragen. Toen het echter daarentegen helemaal mis ging kreeg ik op de HR-poli iedere week een echo maar dat was meer of even snel te kijken hoe het met haar ging qua ruimte, groei en vruchtwater dus niet echt uitgebreid gluren.

Ik zou ook niet uit mezelf gaan roepen van dit of dat want dan kan ik lekker extra kijken nee ik denk dan persoonlijk van iemand anders kan beter mijn echotijd gebruiken iemand die het echt nodig heeft.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:06:50 #49
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62286748
Memmel kan je ze niet netjes ergens wegzetten en dan zorgen dat je zelf de flessen afgeeft? Of de hulp een andere dag laten komen als het echt niet anders kan.
pi_62286756
Memmel, bij mij werd het op woensdag opgehaald. Het ligt er maar net aan in welke buurt/stad je woont denk ik. En anders kan je ze misschien idd zelf weg brengen?

En getver die hulp van jou, ik zou dat erg, erg, erg onprettig vinden. Ze infiltreert je leven, getsie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')